ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5271 5272 5273 5274 5275 5276 5277 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:36

MARIANNE338 schreef:
Hier lekker macaroni......

Hoe zou het met Jol zijn Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit ....zou ze al bijgekomen zijn
van haar ijscombi...

Misschien wil ze het recept wel met ons delen? Lachende smiley

Ik heb gezocht op internet...en inderdaad die combi staat er....
Ik hou van ijs....(te erg)
Hou ook van pindakaas...maar de combi mag een ander proberen!!!
Maarre...voor een recept...kom maar op Jol!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:38

SHANITA130 schreef:
Dit een gebed is van de kinderen van 'Het kleine huis op de prairie, wat ik weer tegen kwam, en even heb vertaald?

Gebed: Now I make me down to sleep
Nu ga ik zo slapen.
I pray the Lord my soul to keep
Ik bid U Heer mij ziel te behouden
If I should die before I wake
Als ik dood zou gaan voordat ik wakker word
I pray the Lord my soul to take
Bid ik U Heer mijn ziel te nemen.

Ja...mooi Shanita...leuk...
Ook ik geniet van de afleveringen...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:38

THOMAS968 schreef:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/21/de-zon-zoals-we-haar-nog-nooit-zagen-dankzij-fraaie-beelden-van-nasa/

Dit topic is meer bedoeld voor fraaie fimpjes die boeiend, leuk of interessant zijn, om wat voor reden dan ook, maar dus geen muziek, daar is een ander topic voor.

Citaat, Bron NRC:

“Ieders hoop en verwachtingen zijn overtroffen.” Toegegeven, de beelden van NASA’s Solar Dynamics Observatory zijn zeer fraai. De zon zoals we haar nog nooit zagen.

Reeds drie jaar loopt het project van NASA en de beelden die worden vastgelegd zijn opvallend gedetailleerd. De wetenschappers maken foto’s en video’s met behulp van diverse lichtgolflengten waardoor de verschillende samenstellingen van de zon en bewegingen kunnen worden vastgelegd.

Een van de mooiste taferelen die zijn vastgelegd moet toch wel het fenomeen zijn dat ook de NASA-wetenschappers nog niet eerder hadden gezien of kunnen vastleggen: een ringvormige gloed boven het oppervlak van de zon.

Het lijkt op plasma dat door magnetische krachten in twee richtingen tegelijkertijd wordt opgestuwd. En ook forse uitbarstingen gelijk een vulkaan zijn de moeite van het bekijken meer dan waard. Dit en veel meer zit allemaal in bovenstaande compilatie.

Boeiende beelden van de Zon. Grappig is ook de passage van Venus (waarschijnlijk) voor de Zon door.

Thomas

Wat een magnifieke opame en wat een leuk idee!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:41

ERIKA129 schreef:
In overleg met Joop willen we nu dan toch echt gaan wokken met elkaar!!
De vorige keer is het tot twee keer toe geannuleerd, nu willen we er toch echt voor gaan om het door te laten gaan of het nu met 5 of 20 man is (we hopen natuurlijk op een leuke groep)

Datum: 9 maart 2013
Waar: Veenendaal WOK plaza
Tijd: zal rond half zeven/ zeven uur worden

http://www.wokplaza.nl/index_002.html

Op de site alle info te vinden, maar even kort uitgelegd.
Kosten zijn €19,95 p.p exl. drinken
Wat zit erbij in??? alles behalve de drankjes
Twee soorten soep
Teppan jakki (grillplaat)
Wokbuffet
Buffet met chinese gerechten rijst enz ,maar ook patat e.d.
saladebuffet,
dessert/fruitbuffet,
ijsbuffet,

Nou ik zou zeggen kijk op de site wordt enthousiast en meld je aan.
Liefst opgeven voor 2 maart ivm reservering!
WOK plaza Veenendaal ligt bijna aan de snelweg de A12 en is dus goed berijkbaar, heeft een grote parkeerplaats (gratis parkeren) en voor de mensen die met openbaar vervoer komen is het ook goed te bereiken via station Veenendaal de klomp!

mee hopen te gaan:

Joop430 46 jaar (regio 0598)
Erika129 38 jaar (regio 0318)
Trijnie671 51 jaar (regio 0594)
Hollevoet284 46 jaar (regio 0575)
Pieter649 45 jaar (regio duitsland)
Annette792 33 jaar (regio Duitsland)
Sandra 206 42 jaar (regio 0318)

Ben net wezen voorproeven Kwijlende smiley heerlijk echt waar zijn er nog liefhebbers om mee te gaan kom op en meld je aan! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:18

FRANKT627 schreef:
Ik eet vandaag spruitjes Kwijlende smiley met varkensvlees...of is dat ook al paardenvlees tegenwoordig?

Heeft het gehinnikt?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:20

we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6)
joannie702, 49 jaar, regio 0318
petra373, 47 jaar, regio 0314, evt met 8 kinderen
lies146, 27 jaar, regio 0318, met twee kinderen (leeftijden?) en hulp-hond
Erika129, 38 jaar regio 0318
Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546
trijnie671, 51 jaar, regio 0594
esther999, 38 jaar, regio 0172
Roelande 345 (oud-lid), 53 jaar, regio 0342

frankt 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud)
berendjan519, 45 jaar, regio 0592 met twee kinderen (leeftijden?)
marcowaal100(oud-lid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov)
pieter610, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond)
joop430, 46 jaar, regio 0598
mar907, 49 jaar, regio 0596
willem618, 44 jaar, met twee kinderen (9 en 4 jaar)

zo moet ie weer kloppen, mensen.........

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 21 februari 2013, 20:21
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:30

GERRIT084 schreef:
Ja en, ga je bij latten dan niet zo'n situatie aan, die bij een ander noodgedwongen is, die van de nood een deugd hebben gemaakt?
En dan nog heb ik het niet over ziekenhuizen, maar meer over verpleeghuizen, dus niks niet gewoon, je moest je schamen.

Mensen die best nog wel zouden willen, samen wonen tot de laatste dag, maar door gezondheid niet meer kunnen, en soms niet meer mogen.
Waarvan de partner dan nog alleen blijft, thuis, en als je hem/haar tegen komt, zegt ik ben getrouwd, maar die ander woont niet meer thuis.
Dat is voor mij pas een echte lat relatie, dus eigenlijk (nederlands) LAM relatie, leven apart maar in gedachten Met elkaar.

Ik denk dat de intentie bij een LAT-relatie anders is dan in de door jou gestelde situatie, Gerrit.
Bij een LAT-relatie is het een bewuste keuze (al dan niet door de omgevingsfactoren bij een nieuwe relatie) om ieder een eigen woonruimte aan te houden. Daarmee is op zich niets mis, maar wanneer er dan gesteld wordt dat trouw even zo goed bij een LAT-relatie hoort als bij een huwelijk, waarom kiest men dan niet voor een LAT-huwelijk?

Ik verwacht dat er in de praktijk meer LAT-relaties worden verbroken dan huwelijken, al kan ik geen statistische gegevens die dat onderbouwen.

hannah..........gewoon niks niet onbeschaamd..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:47

Donderdag 21 Februari, 1 Johannes 4: 1-6; Luister kritisch.

Sommige mensen kunnen heel bemoeiend over God en Jezus Christus schrijven en blijven praten. Bepaalde bekende schrijvers, bekende persoonlijkheden op de tv of ook wel hoogleraren en dominees in de kerk. Wat ze zeggen, is soms heel boeiend en vernieuwend, maar tegelijk kan het gebeuren dat het helemaal niet goed voelt wat ze zeggen. Je denkt: Klopt het wel wat ze beweren? Heeft het wel iets om ’t lijf? Of ligt het aan mij en ben ik gewoon bang voor nieuwe inzichten?
Blijf voor altijd kritisch en iemand volgen, zegt Johannes. Toets of iemand geïnspireerd wordt door de Geest van Christus of door andere geesten. Want de laatste zijn valse profeten. Oftewel: ze zijn niet echt. Ze spreken niet vanuit God, maar vanuit zichzelf of nog erger. Van zulke valse profeten wemelt het in deze wereld, volgens Johannes. Het is dus zaak goed op te letten. Hoe kun je ze toetsen?
De valse profeten waarvoor Johannes waarschuwt, ontkenden dat de Zoon van God Jezus van Nazaret was. Ze spraken hoog over de Zoon, maar konden niets met Jezus als Kind van Maria en met de Mens aan het Kruis. Iets om te onthouden? Voor als je weer eens zit te luisteren naar een interessante discussie of een boeiend boek leest. Proef je de Geest van Jezus of proef je iets heel anders?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:47

ik ga slapen
ik ben moe
sluit mijn beide oogjes toe
here houd ook deze nacht
over mij getrouw de wacht
wilt u bij mij dromen zijn
dat ze mooi zijn en heel fijn
dank u heer voor deze dag
en dat ik bij u wezen mag
Lachende smiley

bid ik altijd met me kleintjes voor ze gingen slapen, kleine engeltjes in nachtjaponnetjes en nu met me kleutertje

Laatst aangepast door
PETRA373
op donderdag 21 februari 2013, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:50

UP !!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 20:50

en wist je dat ik spijt heb, dat ik mamalou zo heb afgebrand op het forum.
sorry mamalou wil het graag effe recht zetten, ik ondek inmiddels inderdaad, ieder zo zijn , haar beleving in het hele gedoe verhaal. Wie was er fout? iedereen wat fouten gemaakt, iedereen gebroken.

petra die denk ik me lidmaatschap maar ga opzeggen, dicht bij jezus wil zijn en helemaal geen ruzie wil maken met mensen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:00

JOOP430 schreef:
Hee dames, niet zo raar doen, mijn n zit een beetje vast, koffie denk ik.... Knipoog smiley

Ik denk dat ik maar mee moet voor een goed gesprek...komen jullie ook? Ff dat beeld van Hannah bijstellen....haha....wat zal ze verbaasd staan....

Het duurde ff maar nou zie ik de link...manen en hengstig.....bijdehandje is het....

dus je hebt je beeld van bijdehandje Hannah even bijgesteld, Joop??? Clown smiley

Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 21 februari 2013, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:06

HANNAH810 schreef:
Ik denk dat de intentie bij een LAT-relatie anders is dan in de door jou gestelde situatie, Gerrit.
Bij een LAT-relatie is het een bewuste keuze (al dan niet door de omgevingsfactoren bij een nieuwe relatie) om ieder een eigen woonruimte aan te houden. Daarmee is op zich niets mis, maar wanneer er dan gesteld wordt dat trouw even zo goed bij een LAT-relatie hoort als bij een huwelijk, waarom kiest men dan niet voor een LAT-huwelijk?

Ik verwacht dat er in de praktijk meer LAT-relaties worden verbroken dan huwelijken, al kan ik geen statistische gegevens die dat onderbouwen.

hannah..........gewoon niks niet onbeschaamd..... Engeltje smiley

Simpeler kan je het niet stellen, ik denk dat mijn voorgestelde situatie nog het meest voor de hand ligt.
De kerkelijke variant, van trouwen en een lat relatie, kan je volgens mij wel vergeten, zeker als je op de kaart zou zetten
Toekomstige adressen a) en b) volgens mij kom je dan niet verder dan het kerkelijk bureau.

Trouw is iets tussen 2 mensen (huwen) ten overstaan van God, en volgens mijn berekening, is de kerk en gemeente pas een rol van de laatste 7 eeuwen.
Dus voor dien tijd werd er volgens mij gewoon wat af gehokt, en misschien zelfs wel afgelat.
Maar oké, gezien de huidige woningmarkt, (wat drukker dan vroeger) stel dat iedereen dat licht zou zien, kom je al snel woningen te kort.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:17

PETRA373 schreef:
sorry mamalou wil het graag effe recht zetten, ik ondek inmiddels inderdaad, ieder zo zijn , haar beleving in het hele gedoe verhaal. Wie was er fout? iedereen wat fouten gemaakt, iedereen gebroken.

petra die denk ik me lidmaatschap maar ga opzeggen, dicht bij jezus wil zijn en helemaal geen ruzie wil maken met mensen

meid je bent nu weer eerlijk en opracht!! Wil je dan zeggen niet dicht bij Jezus te leven??? Blijf gewoon lekker op cm blijf vooral jezelf.... en geniet van wat je krijgt en pak het met twee handen aan... Kussende smiley

We willen je heel niet missen hier geniet altijd van je bijdrage's Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:17

PETRA373 schreef:

Vind van niet, vind het zelf volkomen terecht je reactie....

Gaat om feiten; ff fijn op het forum en public zetten dat je zo leuk aan het appen ben met iemand anders vriend, zó kwam het op mij over, ja, ik kan moeilijk zetten zo is het(maar ik denk dat wel)

Afijn, S. die de reactie van P. volkomen begrijpelijk vindt, en wat dat heeft te maken met dicht bij Jezus, Jezus werd ook boos.

==
Ff wat anders: S. die zich afvraagt hoe ze zo stom heeft kunnen zijn, toen het nog kon geen aangifte gedaan, want God komt de wraak toe; maw was verboden van de zogenaamde echte gemeentes(sektes) en daar voerden ze oa die bijbelltekst voor op..., ja, en nu vallen er daardoor nog slachtoffers... Gefrustreerde smiley
Ja, en nu is de boel verjaard...

Ja, sorry, de doofpot is vol....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 21 februari 2013, 21:34
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:18

Lekker wezen WOKKEN Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:19

PETRA373 schreef:

Het is goed...zand er over nu he!!!!!!!!!!

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:26

Dankje wel allemaal, lief van jullie
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:33

ERIKA129 schreef:
meid je bent nu weer eerlijk en opracht!! Wil je dan zeggen niet dicht bij Jezus te leven??? Blijf gewoon lekker op cm blijf vooral jezelf.... en geniet van wat je krijgt en pak het met twee handen aan... Kussende smiley

We willen je heel niet missen hier geniet altijd van je bijdrage's Knipoog smiley

ben verdrietig om alles, wil avondmaal met jezus zelf vieren en alle pijn van mij, mamalou en berend bij het kruis brengen jezus heelt de wonden, draagt ze voor ons

en verder Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:39

ZEELAND736 schreef:
Ja...mooi Shanita...leuk...
Ook ik geniet van de afleveringen...

Ja, heerlijk he Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:57

ANNA415 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Dan drinkt ze nog meer dan Frank T Boze smiley

Nah..... dat kan ik me van beide niet indenken.
Ik ben alleen benieuwd of dit nu ook van die KitKatKatertjes zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:34

Hoewel abstracte muziek wordt het vaak gezien als de tweestrijd die Jezus ervoer bij Zijn naderende dood. Vandaar de twee violen en het orkest. Dat ik deze violiste, Hilary Hahn, bijna verafgood, geef ik toe - maar als je luistert, snap je wel waarom. Muziek die alleen Bach kon maken en die alleen deze jonge vrouw zo kan spelen. Het largo ma non tanto uit het dubbelconcert van Bach:

http://www.youtube.com/watch?v=fADoPMyBHcw

Thomas, die dit wel heel erg mooi vindt, eigenlijk.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 10 april 2013, 15:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:40

ALTJE848 schreef:
Ik ga cm verlaten en zal vele mensen missen, zaterdag a.s ga ik afsluiten.
Ik wil ook al deze mensen voorspoed geluk en veel liefde toewensen, en boven al deze dingen de zegen van God meegeven.

Blijf in de liefde want HIJ had eerst jouw lief .

Altje Anita

Jammer! Nogmaals!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:54

ANNA415 schreef:
Wat ik me afvraag?

Clown smiley Wat ziet Erika er ineens poezelig uit? Coole smiley met zonnebril

.

Zo lief ben ik nu gewoon Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:54

[quote=FRANKT627]

Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:55

STEENTJE178 schreef:
Of heeft ze misschien een dubbele kater? Verraste, verbaasde smiley

Leuke katten, Erika! Knipoog smiley

Het zijn poezen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Lapjes katten zijn nooit katers weer een weetje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:56

dat is nu even Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:56

STEENTJE178 schreef:
Nah..... dat kan ik me van beide niet indenken.
Ik ben alleen benieuwd of dit nu ook van die KitKatKatertjes zijn Knipoog smiley

Nee wel hongerlappies Boze smiley

Smiley met dichtgeplakte mond ze benne een bietje aan de grote kant maar das het vrouwtje ook, maar het is groot soort kat das een feit...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:57

Het komt allemaal weer goed
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:57

JOANNIE702 schreef:
Gisteren avond erg geschroken, nu met wakker worden, voel ik nog steeds de nare bittere pijn, in mijn hart! ( verdriet)

Ow das nie zo mooi sterkte ermee Kussende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5271 5272 5273 5274 5275 5276 5277 ... 6194 Volgende
Pagina 5274 van 6194