| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 15:42
|
|
|
|
Lekker buiten bezig vandaag. In de zon, uit de wind. Gewoon lekker weer.....alleen mag die vorst wel ehm..... troonsafstand doen aan de zon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 15:48
|
|
|
|
Maandag 25 Maart, Hosea 12: 1-7; Jakobs God.
Is de aartsvader Jakob nu een illustratie van de geestelijke ontrouw van het tienstammenrijk Israël? Al in de moederschoot probeerde Jakob zijn broer Esau te slim af te zijn, wat hem later ook zou lukken met hulp van zijn moeder. Jakob was de man die een hele nacht vocht met een engel van God en ook nog wist te winnen. Dan is de boodschap helder: wees geen Jakob! Wees een mens die met heel zijn hart zijn hoop zet op God. Of is Jakob een figuur waarmee Hosea wil laten zien dat hij wel een mens was die telkens weer zijn eigen spoor ging, maar die, als het erop aankwam, toch altijd zijn hoop zette op God? En nooit tevergeefs! Ik houd het op het laatste. Je kunt veel leren van het geloof en ook van Jakob. Soms leer je nog meer van hun ongeloof en al te menselijk gedoe. Maar in Betel zag Jakob de hemel geopend en God sprak verrassend vriendelijk met hem. En in Pniël zegende God hem toch. Met de herinnering aan Jakob steekt Hosea het volk ook een hart onder de riem. Wees wel een Jakob als het gaat om je hoop zetten op God. Zet je hoop niet op Assyrië of Egypte. Keer terug naar de God van Jakob, zegt de profeet. Blijf hopen op Hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:10
|
|
|
|
Als ik dit zo lees allemaal, zoals ik al zei vanmorgen, en dat er daarbij nog ruzie s voorkomen, dat is niet goed. Wat ik bedoel is dit, open een topic en leg uit hoe je bijv de tien geboden vandaag in de huidige tijd toepast. Zijn er vandaag nog situatie s geweest waar je de tien geboden hebt kunnen toepassen, en zo ja, hoe heb je dat gedaan. Aan deze discussie ga ik verder niet meedoen, zeker niet als er ruzie van gaat komen met andere leden, dat doet de website ook niet goed, en heeft zeker een negatief beeld naar de nieuwkomer op deze site. Wat mij betreft doet de redactie deze discussie sluiten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:16
|
|
|
|
Eigenlijk niks en toch druk zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:20
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Dank voor je toelichting..Steen...ik weet nu waar het over gaat...  |
Ja zeg dat wel, begon al rare twijfels te krijgen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:26
|
|
|
|
Zal wel veel gekakel worden 20april op de hei..............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:29
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Zal wel veel gekakel worden 20april op de hei..............  |
Vast............met zoveel "chickies" kan het haast niet anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:30
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 26 maart 2013, 00:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:31
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | jans221:
Ik kon niet leuks ontdekken aan de manier waarop jij reageerde op deze topic. Je mening zeggen moet kunnen, de manier waarop jij het deed vond ik ongepast. Als je alleen maar een reactie wil geven om de zaak hier in beweging te houden, mag je het van mij achterwege laten.
bert:
dat is ook niet de bedoeling dat je het leuk vind jans,ik geef alleen aan dat ik onderscheid maak in de persoon op zich en welke mening men heeft. bij mij staat dat los van elkaar. ik kan een meningsverschil hebben met iemand terwijl we buiten die mening om geen problemen hoeven te hebben.
dat jij het ongepast vind op de manier waarop ik het doe,dat mag jij dat gerust vinden. als ik dat op een heel voorzichtige manier zou doen had je waarschijnlijk niet gereageerd. natuurlijk heb je liever dat ik een reactie achterwege laat,(om het in beweging te houden)maar als je daar niet tegen kunt,kan je beter ook maar niet meedoen op het forem toch?
ik denk ook vaak genoeg van bepaalde personen dat ze beter niks kunnen zeggen,dan reageer ik ook niet gelijk dat ze hun reactie wel achterwege mogen laten. daar is het een forem voor,waarop iedereen mag reageren en dan moet je soms wat incasseren jans. |
Ik schreef niet dat je niet mocht reageren, ik schreef dat als je alleen maar schreef om het forum in beweging te houden, je het dan beter achterwege kon laten. Als je alleen maar reacties krijgt als je op de manier schrijft zoals jij schreef, dan is er misschien iets mis met de inhoud van je topics. Ik reageer overigens liever op de inhoud, dan op de manier van schrijven. En ook al heb je een meningsverschil hier met iemand, dan nog kun je op een andere manier reageren dan jij deed, in ieder geval meer respectvol. Maar genoeg hierover, laten we het maar weer over de inhoud hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:34
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ja zeg dat wel, begon al rare twijfels te krijgen...  |
Hihi dan heb ik bereikt wat ik dacht dat er ging gebeuren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:35
|
|
|
|
Je mooie roos Berendjan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:36
|
|
|
|
De reden waarom het volgens mij steeds ``fout`` gaat op de topics, is dat er vaak iemand is, die met de Bijbel in de hand meent het zwaard te moeten hanteren en een ieder die niet op dezelfde wijze gelooft, meent te moeten veroordelen: met woorden als: dan ga je verloren, dan wacht jou de hel, je hebt een eigen theologie, een eigen evangelie. Als je blijft denken dat jouw manier van geloven de enige echte manier is, is er geen discussie meer mogelijk en al helemaal niet als alle andere manieren van geloven dan veroordeeld worden. En terecht reageert men daar vaak op op dit forum. En ik zal dat ook blijven doen.
Afgelopen vrijdag schreef ik dit al en probeerde ik het verschil aan te geven waar de meningsverschillen kunnen ontstaan: ``Ik denk dat het hier gaat over manier waarop mensen de bijbel lezen en het beeld wat mensen van God hebben. Dat bepaalt nl. hoe je naar bepaalde dingen kijkt. Je kunt alles wat in de bijbelstaat letterlijk nemen en dat proberen te doen, je kunt ook proberen te ontdekken wat de boodschap is die in de bijbel doorklinkt en daaruit en daarnaar leven. Dat is niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft nl. onveranderd, ook al is het denken over de bijbel veranderd. Dat wat je van jongs af aan geleerd hebt of nu nog steeds hoort kan een grote rol spelen hoe je naar God kijkt en welk beeld je van Hem hebt. Dat wil dan niet zeggen, dat een ander Godsbeeld niet goed zou kunnen zijn. En iets wat vroeger niet bespreekbaar was is daarmee automatisch toch niet goed? Veranderende inzichten over datgene wat geschreven staat zullen er altijd blijven en daar is niets mis mee. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf is door de eeuwen heen blijven staan.``
Ik vind het prima als iemand de bijbel letterlijk wil lezen en daarnaar probeert te leven. Wel wil ik dan ook de ruimte hebben om te leven naar de Bijbel zoals ik denk dat de bedoeling is. We zijn toch allemaal op zoek naar de waarheid en naar God en hebben toch allemaal de intentie om te leven zoals God het van ons vraagt.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 25 maart 2013, 16:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:58
|
|
|
|
Aha dus de nieuwe IE werkt sneller, ja altijd je up dates ge up date houden, zeker bij een computer met windows, onderhoud heel belangrijk ook. Maar dat is buiten deze discussie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hihi dan heb ik bereikt wat ik dacht dat er ging gebeuren  |
Jazeker...en dat had ik door!!!!  Liefde in de kliko gooien...dat vraagt om vragen toch???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 25 maart 2013, 17:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:11
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ow uhhhhhh tja dat krijg je als je zelf een kippie bent dan denk je niet in haantjes gedrag  |
dit incognito-kippie denkt wel in haantjes.........
hahhah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERKEN620
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:12
|
|
|
|
Hoe zouden jullie reageren op het volgende:
Stel een relatie is uitgegaan, waarbij de meeste schuld bij jou ligt. Die ander had zich voor de volledige 100% in de relatie gestort. Nu komt deze persoon bij jou terug, ik hou van je en het spijt me van de dingen die ik gedaan heb. Terwijl je al vaker met de persoon gesproken hebt, kort en krachtig via sms en chat. Ja, hoe zouden jullie met zo iets omgaan?
Is uit echt uit, of zou je nog met de andere af kunnen spreken om iets leuks te doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:17
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | dit incognito-kippie denkt wel in haantjes.........
hahhah |
foei gedraag je jij.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:18
|
|
|
|
| PATRICK330 schreef: | Aha dus de nieuwe IE werkt sneller, ja altijd je up dates ge up date houden, zeker bij een computer met windows, onderhoud heel belangrijk ook. Maar dat is buiten deze discussie. |
JA het lijkt bij mij idd zo te werken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:24
|
|
|
|
Zoals je het neerzet, lijkt het erop als of je zelf deze relatie hebt beëindigd. Ik denk dat de ander die zich met 100 procent in de relatie heeft gestort, zich niet hoeft te verontschuldigen, maar juist diegene die het beëindigen ervan heeft veroorzaakt. Of je verder zou willen met deze relatie, hangt af van je eigen overtuiging of het ook mogelijk is om weer verder te kunnen. Het kan ook dat je alles even op een lager pitje zet, en eerst met elkaar in gesprek gaat, voor je alles weer op pakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERKEN620
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:26
|
|
|
|
Nee, ik ben niet degene die iets veroorzaakt heeft.
MAar wat als die ander juist door twijfels iets heeft beeindigd is het dan wel wenselijk? En als die ander juist soort van lijdt onder het gemis van de ander?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:35
|
|
|
|
Je schrijft over twijfels van de ander die de relatie heeft beëindigd. Dus als ik het goed begrijp twijfelde die ander over het doorzetten van de relatie, omdat er dan ergens iets gebeurd is wat die twijfel heeft veroorzaakt. Als je elkaar mist denk ik dat je met elkaar in goed gesprek moet gaan, en mocht je met elkaar besluiten om weer verder te willen in een relatie, zul je goed moeten spreken met elkaar en alle twijfel moeten weg nemen. Dat kan je alleen bereiken door de hele waarheid op tafel te leggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERKEN620
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 17:48
|
|
|
|
Die ander reageerde dat ze niet wist waardoor de twijfel was ontstaan. Dus bleven er vraagtekens open. Hoe raar het ook mag klinken.
Doorgevraagd is er wel, hoezo twijfels? Wil je er nog voor vechten? Het antwoord was resoluut nee, vechten heeft geen zin.
Haar hoofd zei ja, haar hart zei nee.....
Nu zit die ander, een goede vriend van mij, heel erg bij de grond want hij kan haar niet loslaten en wil het enorm graag goed maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 18:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Je mooie roos Berendjan  |
Zo dan heeft die lang vol gehouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 18:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Je mooie roos Berendjan  |
Zo dan heeft die lang vol gehouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PATRICK330
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 18:26
|
|
|
|
| GERKEN620 schreef: | Die ander reageerde dat ze niet wist waardoor de twijfel was ontstaan. Dus bleven er vraagtekens open. Hoe raar het ook mag klinken.
Doorgevraagd is er wel, hoezo twijfels? Wil je er nog voor vechten? Het antwoord was resoluut nee, vechten heeft geen zin.
Haar hoofd zei ja, haar hart zei nee.....
Nu zit die ander, een goede vriend van mij, heel erg bij de grond want hij kan haar niet loslaten en wil het enorm graag goed maken. |
ik kan me goed voorstellen dat het niet goed gevallen is bij je vriend, vraag blijft over de twijfels, die ontstaan niet zomaar, en hebben naar mijn idee zeker een oorzaak. Alleen is er misschien op de verkeerde manier doorgevraagd, en is de oorzaak van die twijfels niet open gelegd. Je gaat naar mijn idee niet twijfelen zonder oorzaak. Zij wil dus niet blootleggen waardoor die twijfel is ontstaan, misschien doet ze dat ter bescherming van je vriend? Ik zou zeggen zolang zij niet verder wil, respecteer dat, en helaas zal je vriend de situatie moeten accepteren. Je kan natuurlijk altijd een mooie bos bloemen sturen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 18:37
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Dank voor je toelichting..Steen...ik weet nu waar het over gaat...  |
pff he he, euro valt ook bij mij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 18:39
|
|
|
|
hahahahhahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 18:53
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | pff he he, euro valt ook bij mij... |
Whahaha en ik maar schik hebben hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 19:04
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | dit incognito-kippie denkt wel in haantjes.........
hahhah |
Doorzichtig hoor, hahhah, maar een kip wordt nooit een haan. Gelukkig maar. 
Thomas, lust ook wel een lekkere kip, vanavond met een sausje, rostirondjes en goed gevulde sla.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 25 maart 2013, 19:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |