| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 09:52
|
|
|
|
Dapper ga ik weer proberen, boekje mee. Zonnetje schijnt, buiten op terrasje, tussen de mensen in. Installeer ik mijzelf op een stoel en de tafeltje wordt even mijn eigendom. Fris drankje erbij, sla de boek open........ Een kindje sta stil bij mij, ze kijkt mij aan........de moeder erbij. En we komen in gesprek.............
Later bedenk ik mij, het is goed dat ik alleen bent en dit gaat ontdekken en ook probeer te doen. Het idee is moeilijk en toch in praktijk is het fijn om dit mee te maken. Het is ook een stuk verrijking!
Tip: neem iets mee om te lezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 10:22
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Dapper ga ik weer proberen, boekje mee. Zonnetje schijnt, buiten op terrasje, tussen de mensen in. Installeer ik mijzelf op een stoel en de tafeltje wordt even mijn eigendom. Fris drankje erbij, sla de boek open........ Een kindje sta stil bij mij, ze kijkt mij aan........de moeder erbij. En we komen in gesprek.............
Later bedenk ik mij, het is goed dat ik alleen bent en dit gaat ontdekken en ook probeer te doen. Het idee is moeilijk en toch in praktijk is het fijn om dit mee te maken. Het is ook een stuk verrijking!
Tip: neem iets mee om te lezen |
O heerlijk, met een fijn boek op een terrasje met dit weer Beetje lezen, beetje denken, beetje om je heen kijken, en je bent er ff helemaal uit ;)
Ja, je maakt áltijd wel íets mee he dan? al zijn het idd 'kleine' dingen, zoals je met dat meisje en d'r moeder in gesprek raakte.
Ja, dat heb je ook veel sneller in gemoedelijke dorpjes...
Ik ken dat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 11:10
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=xgu2BG3G3i0&list=RD02SyrRChQ0d5M
Wie wil plaatsen voor me.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 12:38
|
|
|
|
Dat artikel over drinkwater is wel heel erg achterhaald hoor. Er wordt in Nederland al heel lang geen fluoride meer aan ons drinkwater toegevoegd. Persoonlijk denk ik ook dat wij kwalitatief goed water hebben, geschikt om zo te drinken. Asparataam kan ik kort over zijn zou ik niet gebruiken is erg ongezond. Net zoals zoveel andere toegestane E nrs. Sinds ik ontdekt heb dat ik ziek wordt van E 621( Smaakversterker/vetsin) heb ik daar het e.e.a over gelezen. Ik gebruik het allemaal niet meer. Ook geen suiker. En ook geen melk trouwens, das voor het kalfje van de koe zeg ik altijd maar. Maar ja wel kaas en yoghurt dus dat klopt dan weer niet. Volgens mij is de link tussen gezond eten en gezond zijn groter dan wij denken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:12
|
|
|
|
over leeftijden gesproken...........
op de bankje zitten 2 oudere dames over de 80 jaar en ik middenin! tegenover mij dame over de 70 jaar!
een gezellige boel, vooral als je steeds krijgt te horen "jij bent nog zo jong'......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:16
|
|
|
|
Dus water zuiveren door er kristallen en kwarts in te leggen en heel hard ZUIVER! te roepen is de oplossing? Dat wordt er tenminste in je link verteld,beetje vreemde site Niet alle E-nummers zijn slecht en niet alle voeding maakt ziek,ik denk dat het gebruik van gezond verstand de beste methode is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:20
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | onzin dat zijn jouw kleinkinderen niet, jij bent dan de vriend van oma. ha ha ha klinkt goed, de vriend van oma
Dat vind ik toch zo stom, als je een relatie krijgt en je vriend denkt dat hij papa, of opa kan vervangen, die hebben de kids maar 1, is niet vervangbaar. |
Ja helemaal mee eens ik heb 2 jaar een vriend gehad en dat was dus inderdaad de vriend van oma haha Oma en Wessel zeiden de kleinkids. En voor mn kinderen was ie ook Wessel. Een van mn zonen die nog thuiswoonde heeft op een gegeven moment gevraagd of hij hem zijn stiefvader mocht noemen. Dat was een hele eer voor hem. Hij bemoeide zich ook niet de opvoeding rechtstreeks. We bespraken dit wel samen zonder de kids erbij. Dit werkte eigenlijk heel goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:22
|
|
|
|
Deze site is van een orthomoleculiar genezer en het is wetenschappelijk bewezen dat die lariekoek verkondigen. Als je een link hebt naar een serieus onderzoek waarin zijn conclusies onderbowd worden lees ik hem graag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:42
|
|
|
|
Hai Lanfy,
Tof deze link!
Ja, ik hoorde weleens hier en daar er wat over, maar ik wist deze zaken niet!
Dank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:50
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Deze site is van een orthomoleculiar genezer en het is wetenschappelijk bewezen dat die lariekoek verkondigen. Als je een link hebt naar een serieus onderzoek waarin zijn conclusies onderbowd worden lees ik hem graag. |
Ja, Leanne, ik gaf me reactie voordat ik de jouwe las...
Ja, ik las ook ergens laatst, weet even niet meer uit me hoofd waar, dat yoghurt, kwark en karnemelk weer niet goed zouden zijn, in tegenstelling tot gewone melk, of vla, vanwege de zuurtegraad.
Dat was dan ook weer ergens niet goed voor...die zuurtegraad en bacteriën. Ja, tegenstrijdig, ja ineens herinner ik me dat toen ik je reactie las.
Ja, waar las ik dat ook alweer? Ja, ik weet het even niet meer nu, maar ik weet wel dat dat artikel indruk maakte op me....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 8 mei 2013, 13:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:56
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | over leeftijden gesproken...........
op de bankje zitten 2 oudere dames over de 80 jaar en ik middenin! tegenover mij dame over de 70 jaar!
een gezellige boel, vooral als je steeds krijgt te horen "jij bent nog zo jong'......  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 14:51
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Deze site is van een orthomoleculiar genezer en het is wetenschappelijk bewezen dat die lariekoek verkondigen. Als je een link hebt naar een serieus onderzoek waarin zijn conclusies onderbowd worden lees ik hem graag. |
Dus omdat er orthomoleculair staat is alles wat er staat lariekoek? Das wel heel kort door de bocht Leanne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 14:53
|
|
|
|
|
ja zo doe ik het ook vaak hoor. Op terrasje krant lezen of boek en vooral lekker genieten van alles wat je ziet, praatje aanknopen met iemand die bij je in de buurt zit.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 15:22
|
|
|
|
|
ja is naturlijk waar niets is zwart wit. Zelf ben ik nogal allergies voor manipulatie door kerkleiders en zeker op financieel gebied. Maar dat neemt niet weg dat het een kerk is waar veel mensen het prima kunnen vinden. En ik vind ook de preken die ik gehoord heb gewoon goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 15:23
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Ik begin morgenavond! Heb er zin in! |
En? Voornemen nog uitgevoerd? Ging het goed?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 16:28
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=xgu2BG3G3i0&list=RD02SyrRChQ0d5M
Wie wil plaatsen voor me..... |
The Whole Enchilada, Klik hier
:)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 8 mei 2013, 16:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 16:38
|
|
|
|
Songtekst The Whole Enchilada
You've been wishing all of your life For a woman that'll love you Tell the truth and treat you right And you've been alone crying yourself to sleep Now you got a girl who can rock your world Put a smile on your face and a love you're gonna keep This is the beginning are you ready to learn To love somebody for a lifetime Wake up it's your turn.
Chorus: So tell me now that you got a whole enchilada Now that you gotta, What you're gonna do, what you gonna do Are you gonna be any better Than the man you had you be to get her Oh now that you gotta What you gonna do, what you gonna do, what you gonna do.
Oh yeah
Are you ready to get involved Where your anticipation is needed to get things resolved We all get used to living by ourselves But now you're dealing with a situation That involves someone else Well it's about to get different You're gonna need a new device Cause she's gonna open up your mind And open up your life.
Chorus: So tell me now that you got a whole enchilada Now that you gotta, What you're gonna do, what you gonna do Are you gonna be any better Than the man you had you be to get her Oh now that you gotta What you gonna do, what you gonna do, what you gonna do.
And this is the beginning are you ready to learn To love somebody for a lifetime Wake up it's your turn.
[Chorus:]
2 x Are you gonna be any better Than the man you had you be to get her Oh now that you gotta What you gonna do, what you gonna do, what you gonna do.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 17:56
|
|
|
|
Je hebt dus duidelijk mijn link niet gelezen! Het artikel, en dat had je kunnen weten als je het gelezen had, wordt onderbouwd met 105 referenties, niet alleen naar gerelateerde publicaties in de media maar ook naar wetenschappelijke onderzoeken!
http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk2.php
Ps, lees ze!
Ps2, dit is helemaal geen site van een orthemoleculair genezer! Het is alleen iemand die wetenschappelijke onderzoeken leesbaar maakt voor gewone mensen!
Laatst aangepast door
|
LANFY127
|
op woensdag 8 mei 2013, 18:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 18:21
|
|
|
|
Ja, die indruk had ik ook...
Ik drink iig niet zo ontzettend veel melk meer als eerst en zeker nu ik dit lees niet.
Had al eerder dingen over melk gehoord, dat het toch niet zo goed was als men aanvankelijk dacht....
Aam de andere kant, orthomoleculiar, ja, daar heb ik nog nooit van gehoord, ik weet wel wat een molecuul is. Maar ja, ik had alleen bijna het hele stuk gelezen en ja, vond wel zinnige dingen.
Van alles met mate....;)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 8 mei 2013, 20:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 18:54
|
|
|
|
Veel mensen vergeten wel eens dat een kerk ook een maatschappelijke organisatie is waar net als elders de financien goed geregeld moeten zijn. Verder hebben alle sociaal-psychologische wetmatigheden evenveel geldigheid buiten als binnen een kerk. Denk aan manipulatie en groepsdwang. Een kerk is ook een groep mensen waar sociale mechanismen invloed op hebben.
In de opkomende evangelische kerken is het beschikbaar hebben van een goed organisatorisch kader wel eens een probleem, naast een goede pastorale scholing van oudsten. Maar als iemand op niveau in de geest is maakt dat niet automatisch een goed bestuurder van hem. En bidden is iets anders dan de financiele voorwaarden afdwingen. Onderschat deze factoren niet, ik ben er stellig van overtuigd dat God mensen kan gebruiken om ook financiele zaken ten goede te doen keren maar ik vind het niet verstandig daar een voorschot op te nemen.
Bottenbley heeft het met zijn mix van protestantse degelijkheid en meer evangelische beleving goed aangepakt, ook met het kader. Maar met de factoren die Leanne noemde, moet je wel een beetje uitkijken. Het al te zeer roeren in persoonlijk leven, het vragen van een hoge bijdrage vormen de menselijke factoren die toch een negatieve rol kunnen gaan spelen. Mensen verlaten de kerk veelal niet om godsdienstige redenen. De kerkverlating van de laatste dertig veertig jaar had niet als oorzaak dat de godsdienstige opvattingen veranderden maar dat men zich niet meer kon vinden in de cultuur van de kerk. Inmiddels is de kerk een randverschijnsel.
Mensen gingen zo'n dertig jaar geleden massaal uit de traditionele kerken over naar de evangelische gemeenten. Later gingen mensen na 'ooit evangelisch' geweest te zijn weer terug of werden randkerkelijk. Vaak waren het menseljke fouten en culturen die christenen daar toe brachten.
Onverstandig is natuurlijk de uitspraak geweest dat Bottenbley de wederkomst nog in zijn leven verwacht, menselijkerwijs dus binnen 25 jaar. Hij bracht het wel genuanceerd maar geestelijke leiders die de wederkomst voorspelden, daar moet je niet bij willen horen. Het was een zinloze uitspraak die ook wat hoogmoedig was en altijd verkeerd overkomt. Pogingen van vrije baptisten om schoolbesturen te beinvloeden zijn erg slecht gevallen in het onderwijs
Per saldo denk ik dat het er nog steeds goed gaat maar er worden wel wat scheurtjes zichbaar. Dan is het toch uitkijken. Met wakker zijn en blijven, ondanks het succes, kun je de ellende van neergang soms voorkomen
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 mei 2013, 20:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 19:09
|
|
|
|
ik snap dat ik jouw gevoelige snaar heb geraakt ? ik ga op beweringen wat ik wel en niet zou hebben gelezen of de voetnoten niet zou kennen , nooit in. dus nu ook niet.
Verder heb ik voldoende kennis van deze materie om daar een mening op basis van feiten te poneren.
Derhalve : afgezien van een semi ludiek , vrij inhoudsloos commentaar op mijn schrijven zie ik geen weerlegging. Tuurlijk kunnen we gaan roeprn dat de ene wel leest en de andere niet...
Ga ik niet aan mee doen , is oeverloos gezeur en heel oppervlakkig.
Felix qui potest cognoscere rerum causam.
QED
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 19:48
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik vraag me af wat heide nu weer zit te eten  |
vast en zeker lekker.........anders had hij wel een reactie gegeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 21:02
|
|
|
|
Zeker een mooie liedje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 21:13
|
|
|
|
complottheorie 2 woorden complot theorie
Sinds den beginne (of sinds de zondeval?) worden er hoogst verfijnde complotten gesmeed door de duivel. Die wil de mens meesleuren in ellende en verderfenis. Als hij alles openlijk zou doen, zou niemand er intrappen natuurlijk, daarom gebeurd veel onder het mom van zaken die goed en mooi lijken. Dus dat er complotten worden gesmeed die tegen de mens gericht zijn, dat lijkt mij iig duidelijk.
Dan theorie. Een theorie is iets wat niet bewezen is, het is een gedachtegang die waar of onwaar kan zijn, bijv. evolutietheorie, dat is ook een theorie, wil niet zeggen dat het waar is.
Met deze discussies spelen vaak veel emoties mee. Meteen al de eerste reactie op cortazar dacht ik: nou nou, noem jij je christen? Zelfs een "werelds" persoon zou daar niet zo snel zo op reageren maar goed. En Mamaloe die meteen aan zijn kant gaat staan omdat ze bang is dat cortazar misschien toch ergens een punt heeft
Ik vind deze theorie wel interessant en waarom niet het onderzoeken waard? We worden van kindsafaan belogen en bedrogen (evolutietheorie, fluoride is goed voor je (het is gewoon en gif maar goed), veel melk en vlees is goed voor je etc. etc.), dus waarom zouden we het koningshuis niet aan een serieus onderzoek mogen wijden? Maar dat zou dan op een beetje een geordende manier moeten gebeuren, met feiten die ieder kan nagaan.
Nou, dit waren zo mijn gedachten erover. Petra ziet het onweer terecht al hangen, zo lang ben ik ook al lid hier dat ik weet wat ze bedoel. Ik hoop dat we dit onderwerp serieus kunnen onderzoeken, maar de kans dat dat gaat gebeuren op dit forum is een theorie met een waarschijnlijkheidskans ver beneden de 1%.
Groet,
Rolf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 21:23
|
|
|
|
Woensdag 8 Mei, 1 Korintiërs 15: 12-19; De dood verfrommelen.
Na alle getuigen van Jezus’ opstanding genoemd te hebben, komt Paules bij zijn eigenlijke punt. Hij knoopt nu heel beslist het een en ander. Als er geen doden opgewekt worden, dan is Christus blijkbaar ook niet uit de dood opgewekt. Maar in dat geval zou heel onze verkondiging zonder inhoud zijn en ons geloof geen enkele zin meer hebben. Niet veel meer zijn dan een ballon met lucht met waarin je prikt heel de ballon meteen in elkaar frommelt. Zó zal het de verkondiging van Christus vergaan. Als de doden niet opgewekt worden. Twijfelde men daar dan aan in Korinte? Sommige christenen in Korinte geloofden niet in een lichamelijke opstanding van de doden. Ze zeiden: We zijn al met Christus opgestaan! Geestelijk! Men had sowieso niet zoveel met het lichaam. Alsof een lichaam altijd zo leuk is. Moet je daar nog naar terugverlangen? Maar Paules wijst dit soort gedachten heel beslist af. Dan is Christus zelf ook niet door God opgewekt, zegt hij. Dan heeft de dood feitelijk nog steeds het laatste woord. Dan hangt alles wat we geloven in de lucht. Dan zijn we de beklagenswaardigste van alle mensen, zegt hij zelfs. Maar God dank, Christus is wel opgepakt. En Hij zal ons opwekken. En de dood voorgoed vergrommelen. Met nieuwe lichamen zullen we Hem tegemoet gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 23:17