ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LANFY127
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LANFY127
Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 21:59
BerichtOnderwerp: Wat zou jij doen??
 
Mensen die hier bewust over liegen laat ik vallen als een baksteen! Waarom zou je er wat over moeten zeggen? Ik neem aan dat iedereen hier en op andere datingssites zijn eigen verantwoording moet nemen voor wat hij/zij op zijn profiel invult. Mijn advies, en eigen ervaring is, wees gewoon eerlijk, hoef je ook niets te onthouden! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 23:41
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
JANE410 schreef:
Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?

Wens je Gods zegen

@ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:10
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
Hier een bericht over de eeuwigheid! Denk er rustig en realistisch over na!


En heb je hier weleens over nagedacht:

In 1912 zonk de Titanic. Dat lijkt onderhand een eeuwigheid geleden. Napoleon, nog langer. De Middeleeuwen? Wauw, dat is de oertijd. Jezus is al heel lang weg. Daarvoor, in het begin der dagen, was er een heuse zondvloed! Ten tijde dat de pyramiden gebouwd werden. Allememachies, kun je je voorstellen HOE LANG dat al geleden is??? En dan komt dat geloofje. Dat geloofje claimt dat de Aarde 6.000 jaar oud is. Als we een gebouw van 50 verdiepingen hebben, en dat als werkelijke tijdschaal gebruiken, is die 6.000 jaar ongeveer precies de laag verf op het dak, terwijl de gehele toren de tijd is dat de Aarde al bestaat, driehonderdertigduizend keer bevestigd door moderne wetenschap. Kun je je DAT voorstellen? ZOVEEL tijd? Vijfenveertighonderdzestigmiljoen jaar?? Veel sterren hebben een levensspanne van om en nabij de NEGENDUIZEND MILJOEN jaar (9.000.000.000 jaar dus)... Bent u daar nog? Dit universum bestaat al 14.000.000.000 jaar.

Niemand is in staat zich dat voor te stellen, ook onze nog langer levende timmermanfans niet. Die gaan oneindig lang mee. Dus ook 14.000.000.000 jaar x oneindig, ze gaan het allemaal meemaken. Echt absuuuuuuuuuuurdddddd laaaaaaaaaaaaaannnnnnngggggggggggg. En dan zitten ze allemaal bij elkaar bij die vrolijke god. Niet 1 jaar. Niet 10. Niet 100. Niet 1.000. Niet 10.000. Niet 100.000. Niet 1.000.000. Niet 10.000.000. Niet 100.000.000. Niet 1.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000.000. En niet 1.000.000.000.000.000.000.000. Ja, zelfs meer jaren dan er atomen in het universum zijn, 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000, zoveel kaarsjes hebben ze straks op hun taart bij hun fantasie-god. En onze christenen gaan het nog bonter maken, want ze gaan nooit meer dood, dus zelfs 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 tot de heilige 40ste macht aan jaren, en nog steeds zijn ze er, denken ze dan. Goed, hoe ga je je vermaken dan? Op een gegeven moment heb je alles zoveel gedaan, en komt alles zo ongelofelijk je neus uit, dat je waarschijnlijk helemaal gek wordt en zelfmoord wil plegen. Maar ja, dat gaat ook niet. Je moet nog eens een keer 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn. En daarna nog eens 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000. En ook nog een keer 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 x 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn.


Wat een afschuwelijke straf moet dat zijn.
"Ik ga langer bestaan dan een ster omdat ik in 1 van de paar honderd godenzonen gelooof die mijn opa bedacht heeft"

Hahahaha!!! En natuurlijk zonder ook maar een seconde over de waanzin en de consequentie ervan na te denken. Nee, vooral zo onzalig mogelijk onwetend zijn, in de totale waan dat dit levensgeluk brengt. Jullie zijn echt veeeel intelligenter dan onze neefjes in de bomen van Afrika zeg. En ook totaal niet naief. En wat een ijzeren mentaliteit, die gigantische oogkleppen op + DREAM MODE! Typevauten gewijzigd! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LANFY127
op donderdag 15 augustus 2013, 23:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:08
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
SHANITA130 schreef:
Ja, Precies,

Net wat Jane zegt, je leeft in Vrijheid.

Ik bedoel zo: eeuwig leven...had je daarvoor voordat je/ik dus niet geloofde nog het akelige idee, na de dood is er niets, houdt het op,

Ja, nu niet meer. Nee, want nu is er ineens eeuwig leven, je ziel of geest bijft bestaan.

Na de natuurlijke dood, krijg je een ander onvergankelijk lichaam,
En dan leef je voor eeuwig, in de Hemel.

Want en daarom; je hebt oneindige getallen in de wiskunde, die ook echt bestaan, een cirkel is oneindig en natuurlijk het Heelal.

Als kind dacht ik weleens, van ja, er moet toch ergens een einde zijn in het heelal, en dat stelde ik me voor als een gemetselde muur.

Maar ja, hoe zit dat dan achter die muur, wat zit daarachter, daar moet toch ook iets achter zijn....niet voor te stellen bijna dat oneindige.

Zo is het ook met eeuwig leven.

Ergens ook wel logisch, het Bewustzijn kan niet zomaar even in het niets verdwijnen.

Ja, je hebt ook wel wetenschappers die denken ja de hersens zijn gewoon stroompjes en chemische reacties. Is ook wel zo, maar hoe kan zoiets vernuftigs als de hersenen nou ontstaan zijn door een oerknal?

Daar moet een 'intelligentie' aan te pas zijn gekomen.

Of, hoe kan zoiets moois als Liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal?

Dat kan toch niet?

Dus, logisch, dat heeft God bedacht en gemaakt, want God was er al vanaf het begin. Toen er nog helemaal niet was. Ja, wonderlijk; het leven is erg mooi en...wonderlijk...

Later verder....

Ik vraag me oprecht af of je ooit weleens over de eeuwigheid hebt nagedacht! Of was dat een leuk en warm hersenspinsel voor jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:02
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
Aan allemaal! Waarom blijven jullie structureel de oerknal en de evolutie op 1 lijn plaatsen? Dat snap ik niet! Dat zijn echt 2 totaal verschillende dingen! Het 1 heeft totaal niets te maken met het ander! Maar misschien is dit offtopic?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:57
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
Ps, ik hoef helemaal niet naar Hoekelum om daar iets te ontwaren waar jij in "geloofd"! Dat is zo'n dooddoener! Ik leef gewoon, is daar iets mis mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:55
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
PETRA373 schreef:
Zal zeggen onderzoek het eens in het echt, ha ha ga Es' na het hoge bomen bos bij kasteel hoekelum met volle maan rond middernacht Echt spookt daar en zit hele groep verkeerde afgod te aanbidden. Ps neem wel een bijbel mee. Ter bescherming Knipoog smiley

Weet het iemand die daar werkte moest wel Es' op het kasteel passen. Die ik kan.

En als je spook ziet, in naam van Jezus kun je hem wegsturen.

Meerderen mensen die daar werken weten dat het daar spookt. Vooral degene die daar wonen. Ha ha echt eng.
Weet niet of je van horror filmen houd..... Vroeger deed men in het kasteel offeren daar, en vaak midden in de nacht, zitten griezels in het bos verkeerde dingen te aanbidden en proberen het kasteel dan binnen te dringen daarna.

Jij als, wetende waar je woont, moet dat toch ook bekend zijn? Of niet?

Het feit dat je zegt dat ik een Bijbel moet meenemen zegt al genoeg! Sorry, been there, seen it, done that! En als je realistisch nadenkt kun je zelf ook wel beseffen dat ik daar niet serieus op in KAN gaan! Maar doe je huiswerk! Wordt je alleen maar slimmer van! Ddww! Doei doei!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:52
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
JANE410 schreef:
Niemand kan bewijzen dat God bestaat of welke God de enige echte is Lanfy. vanuit mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen: als je gelooft dat JEZUS CHRISTUS de zoon van GOD is en je gelooft dat HIJ voor jou aan het kruis is gestorven voor je zonden en je geeft je leven aan de HEER, dan openbaart God zich aan je en dan kan je er echt niet meer omheen dat de God van de bijbel de enige ware GOD is. Knipoog smiley

Hoi Jane! Vervang God door Allah! Geld je argument dan nog? Alle gelovigen en religieuzen hanteren dezelfde uitgangspunten! Boeddhisten, Jehova's getuigen, Moslims, Katholieken en wat nog meer! Dus als iemand zijn eigen God invult, dan heeft die gelijk? Maar sorry hoor, niemand heeft, bij mijn weten een antwoord gegeven op: Is het christendom wel zo authentiek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:40
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
@ Petra,

Ik kan je niet quoten, want dat zou een chaos worden! Knipoog smiley Maakt niet uit! Maar in jouw belevingswereld is dit waar, dat klopt, maar in een andere, bijvoorbeeld mijn belevingswereld, is dit niet waar! Dus wat heb jij voor op mij? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 22:35
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
MARDIE881 schreef:
Een meerdere goden systeem lijkt mij niet logisch.Een God is een opperwezen en kan per definitie maar enkelvoudig zijn.In de geloven met meerdere goden voeren de goden dan ook meestal wel oorlog met elkaar om wie nu dan de ultieme macht heeft en de feitelijke oppergodheid is.
In de geschiedenis linkte mensen ook altijd de wonderen der natuur aan een eigen godheid.Elk element z'n eigen god.Maar aangezien elk element aan elkaar verbonden is dan is ook dat niet logisch zonder een enkele oppergod die al de andere aanstuurt.Meerendeel van de religies gelooft ook in een oppergod of een enkele god.

Daar ben ik het niet mee eens! Een meer Goden systeem is inderdaad niet logisch, maar kijk alleen al naar de 10 geboden! Het eerste gebod: gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben! Wat doe je daar dan mee? God zegt hier zelf dat er ook andere goden zijn! Als deze er niet waren hoefde God deze ook niet te noemen! Of te verbieden om er in te geloven! Of toch wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 23:39
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
SHANITA130 schreef:
Ach, Knipoog smiley , Ik vind het wel weer leuk, in die zin, de vragen van Lanfy zetten mij weer aan tot nadenken Lachende smiley

Bij deze! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 23:35
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
ROELANDE345 schreef:
Het zou mooi zijn als jij als topic starter daar zelf eerst antwoord op geeft;
Dus zal de vraag ff heel concreet formuleren; Denk jij dat het christelijke geloof meer waar is dan andere geloven?

Aan de ongeduldige medeforummers: sorry voor de late reactie! Lachende smiley

Nee, dat denk ik zeker niet! Op elk geloof kun je dezelfde formule toepassen, en het uiteindelijke antwoord is altijd gelijk! Maar dan heb ik naar jullie nog steeds dezelfde vraag! Waarom zou het christelijke geloof meer waar zijn dan andere geloven? En waar baseer je dat op? Ooit beseft hoeveel goden er in de wereld zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goden

Wil de enige echte god nu opstaan! Alstublieft?

But correct me if I'm wrong! Ik leer graag! En slaap lekker allemaal!

Ps, sorry, link aangepast!


Laatst aangepast door
LANFY127
op dinsdag 13 augustus 2013, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:46
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
LANFY127 schreef:
Oke! Bij deze! Waarom is het christelijke geloof, en dan maak ik ook nog een uitzondering, want er zijn tig christelijke geloven, meer waar dan alle andere geloven die er op deze aarde bestaan? Is dit een duidelijke vraag?

Ps, dit was een bericht op de laatste reactie van Petra, maar waarschijnlijk niet goed gequote! Sorry!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:45
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
PETRA373 schreef:

Oke! Bij deze! Waarom is het christelijke geloof, en dan maak ik ook nog een uitzondering, want er zijn tig christelijke geloven, meer waar dan alle andere geloven die er op deze aarde bestaan? Is dit een duidelijke vraag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 22:43
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
Rolf schreef:

Quote:
Ik zou eigenlijk eerst eens van jou willen weten waarom je deze vraag stelt.

Beste Rolf! Die vraag stel ik omdat ik er oprecht nieuwsgierig naar ben! Niks meer en niks minder!
Correctie, typevaut aangepast! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LANFY127
op vrijdag 9 augustus 2013, 22:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:52
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
ROLF230 schreef:
Quote:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen.
pffffff.....wat een lange zin. Lijkt Rudolf Steiner wel. Worden ook wel een aantal aannames in gedaan die eerst ook wel eens onderzocht mogen worden ipv het zo maar aan te nemen dat het zo is (omdat het zo geleerd overkomt zal het wel zo zijn?)
Lijkt wel hogere wiskunde dit. Toch nog eens een tijdje op mediteren ofzo om te kijken of ik er iets zinnigs over weet te zeggen.
"rationaliteit toelaten op je eigen geloof", laten we die eruit pakken dan. Volgens Hebreeen is het geloof EEN ZEKERHEID die je hebt over dingen die je niet ziet. Dus het geloof zelf is al rationeel, dat hoeft niet meer toegelaten te worden. Als je volledig beseft dat het geloof in de Heere Jezus Christus het enige echte geloof is dat zaligmakend is, als je dat echt gelooft, dan is het dus rationeel dat alle andere geloven inderdaad niet de waarheid spreken. Dat heeft dus niets te maken met veronderstelde psychische behoeften die je ergens aan vast laten houden.
Een buitenstaander heeft niet de mogelijkheid om een rationele argumentering tegen het geloof in de waarheid in te brengen, want als je gaat argumenteren tegen iets dat waar, echt, authentiek is, dan heb je bij voorbaat verloren.

Als ik het goed begrijp moet het hier dan gaan over 2 zaken:
1) het geloof, het zeker weten van de echtheid van Jezus Christus, het geloof in Hem.
2) een nep-geloof, het "christendom", een religie, ja waar mensen zich misschien aan vasthouden vanuit bepaalde psychische behoeften.

Beste Rolf!

Er worden in deze quote geen aannames gedaan, alleen constateringen! En de constateringen zijn wel degelijk onderzocht! Ik vraag je oprecht om de quote nog een keer aandachtig te lezen! De vraag is eigenlijk: waarom zou jou geloof meer waar zijn dan andere geloven? Want andere gelovigen hanteren exact dezelfde standpunten om hun gelijk te halen en dus jouw geloof als onwaar te beschouwen! Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 22:11
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
ROLF230 schreef:
Interessante vraag hoor. "Is het christendom wle zo authentiek".

Ik vroeg me eerst af wat het woord nu eigenlijk betekent, authentiek, dus even op gejeweetweld, en daar zag ik het volgende:

authentiek
Synoniemen: oorspronkelijk, origineel ...

Authentiek
(bn.; -er, -st) [Gr. authentikos (de eerste oorzaak betreffend, uit de eerste hand)],
1 eigenhandig geschreven of gemaakt, niet vervalst, syn. echt, betrouwbaar, origineel: een authentieke brief; authentieke stukken; authentieke champagne; een authentiek kunstwerk, echt werkelijk afkomstig van degene aan wie het wordt toegeschreven;
2 overeen
opgemaakt door een daartoe bevoegd ambtenaar. In tegenstelling tot ‘onderhands’.
[bijvoeglijk naamwoord]• geen namaak
vb:dit is een authentiek Noord-Hollands kostuum
synoniemen: echt zuiver puur
tegenstelling: vals
authentiek
echt
echt, oorspronkelijk geloofwaardig ambtelijk
•gelijk aan het origineel. •echt en betrouwbaar. •tweede
1) Betrouwbaar 2) Eigenhandig geschreven 3) Echt 4) Geloofwaardig 5) Live 6) Niet vervalst 7) Oorspronkelijk 8) Origineel 9) Onverdacht 10) Rechtsgeldig 11) Realistisch 12) Sluiting van een muziekstuk 13) Werkelijk afkomstig 14) Waarlijk 15) Waarachtig 16) Waar

Nu ik dit doorlas, bedacht ik me een filmpje van youtube dat ik jaren terug zag, als alles klopt wat dit filmpje beweert, en ik geloof dat het zo is, al begrijp ik er nog zo weinig van, bestaat er niets of niemand die authentieker is dan Jezus Christus. Daar draait het Christendom eenmaal om:


http://www.youtube.com/watch?v=ffzB_HK9sNU

Wil diegene die iets authentiekers weet dan Jezus Christus nu opstaan, of voor eeuwig zwijgen.

Ik begrijp je reactie volkomen! Maar dit zegt alleen iets over het woord "authentiek" en helemaal niets over de Bijbel! Of over Jezus! Of toch niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 22:42
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
ANNA415 schreef:
Tuurlijk is het christendom authentiek. Dat is elke religie.
Rationeel gezien is het de vraag aan ons of christendom wel de enige echte is.

Maar hoe kijk jij, en anderen, hier rationeel tegen aan? Is het authentiek genoeg, of zijn er religies die "authentieker" zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 22:27
BerichtOnderwerp: Minder dan 1 op 10
 
MARA540 schreef:
ik denk dat menigeen een kat uit de boom kijker is en geen antwoord stuurd.

maar ik denk dat er ook wel wat mensen met vakantie zijn en dus geen mails lezen.

ik zou zeggen : houd moed....

Daar heb je wel gelijk in, maar je kunt toch ook een bericht sturen, zo van, sorry, geen interesse! Komt misschien wat hard aan maar is wel eerlijk en duidelijk! Doe ik ook, en krijg ze ook! Misschien een beetje minder voor je ego, maar je weet tenminste wel meteen waar je aan toe bent! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 23:05
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
Naar aanleiding van een ander topic deze vraag:

Quote:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen. De moeilijkheid om het toe te passen op je eigen overtuiging is het probleem van partijdigheid, je subjectieve binding en verknochtheid aan je eigen religieuze cultuur, net zoals een mens een voorliefde heeft voor zijn eigen land, en een buitenlander vaak een betere analyse kan geven van de plussen en minussen van het land waar je woont.

Komt hier vandaan en was volgens de CM redactie hier niet op zijn plaats!


http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3529&start=300

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 22:54
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
THOMAS968 schreef:
Als je op ontdekkingsreis bent moet je niet het pad verlaten. Volg gewoon die Ene Gids, dat is genoeg


Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Je hebt niets te vrezen als je leeft in vertrouwen en niet in angst. Niets is erger dan pseudovroomheid waarmee je kennis en inzicht buitensluit.

Thomas

Maar Thomas, je bent het toch wel met me eens dat de meeste religies gevoed worden door angst? Als dit niet dan dat.... Als zus niet dan zo.... Enfin, vul maar is! Of toch niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 22:49
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
KLUS667 schreef:
Als je op ontdekkingsreis bent moet je niet het pad verlaten. Volg gewoon die Ene Gids, dat is genoeg Knipoog smiley

Dat is een leuke "eyeopener" maar je kunt je nooit focussen op 1 kant, als je het verhaal van de andere kant niet kent! Toch? Knipoog smiley

En daarbij, in de eerste instantie was het pad niet door mij uitgestippeld, maar door mn ouders! Niks mis mee hoor, ik heb echt een fantastische opvoeding gehad! Maar mijn vader zei altijd: als iemand je iets verteld als waar zijnde, zelfs ik, vraag je altijd af: is dat wel zo! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 22:36
BerichtOnderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
 
KLUS667 schreef:
Je kunt ook kiezen bij woonwens voor de maan......ja waarom staat dat antwoord ertussen. Laat lekker staan!

Het geeft voor mij een indicatie hoe zo'n persoon is. Ik vind het ook niet gemakkelijk, het liefste praat je ook gewoon mee met de alledaagse praatjes en achteraf baal je wel eens......had ik maar iets gezegd, er was een aanleiding. Maar toch..... In ieder geval geeft het voor mij aan dat zo'n persoon er een worsteling mee heeft en dat vind ik wel weer positief!

De meesten zijn ook niet bang om aangevallen te worden, maar wel voor die dooddoeners "als God liefde is, waarom is er dan hongersnood of rampen of .....".

Dat snap ik wel Klus! Maar tussen de vraag, waar woon je het liefst, weet je zeker dat de maan geen realistisch antwoord is! Maar waarom zou je bang moeten zijn voor die dooddoeners? Dat kun je toch ook gewoon zeggen: ik weet het (nog) niet! Toch? Voor mezelf denk ik dat als een persoon er een "worsteling" mee heeft, dat deze persoon niet lekker in zijn of haar vel zit! Alles staat of valt ermee of dat je eerlijk bent tov jezelf!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 22:29
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Verleden week via een bevriende boekhandelaar dit boek gekocht: Maarten 't Hart, Wie God verlaat heeft niets te vrezen. Ja....als je toch op ontdekkingsreis bent moet je het hele verhaal toch van twee kanten nemen! Toch!? Zeer confronterend, maar lekker om te lezen!

Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_'t_Hart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 20:35
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
DANIEL777 schreef:
waarom niet gaan de 2groepen op in 1 groep of moeten we in clubbies blijven zitten terwijl Christus eenheid van ons verlangt?

Desondanks een gezellige barbeQue toegewenst wat jullie ook besluiten om te doen

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley haha, Christus verlangd eenheid van ons? Ga jij lekker alle kerken bijeen brengen! Is net zo moeilijk als alle CM'ers! Maar doe je best! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 23:13
BerichtOnderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
 
MARDIE881 schreef:
Is het vertellen eingelijk wel zo belangrijk? Het gaat er vooral om dat je het laat zien in doen en laten. Licht der wereld en zout der aarde enzo...
Vaak is het zo dat mensen als ze horen dat je gelovig bent daar een vooroordeel aanplakken en alles wat je doet onder een vergrootglas leggen.
Meestal dienen mogelijkheden om te vertellen zichzelf ook wel aan,dan is het natuurlijk wel zaak om gewoon de waarheid te vertellen en niet net als Petrus Jezus te verloochenen.

Maar, als je dat laat zien in je doen en laten, waarom durf je er dan niet verbaal voor uit te komen? Het kan toch niet zo zijn dat je je schaamt voor je eigen opvattingen wat betreft je eigen geloof, naar de buitenwereld?? Of toch wel? Kortom, ik durf het niet te vertellen maar ik ben wel christen! We leven toch niet in Noord Korea? Waarom zo bang, en speciaal voor de CM redactie, waarom staat dit antwoord ertussen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:46
BerichtOnderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
 
Ik weet echt niet of ik het in het juiste topic plaats, maar dan moet het CM management het maar wijzigen!

Ik kom op best wel veel profielen de bovenstaande uitspraak tegen, en daar ben ik verbaasd over! Ik durf het niet zo goed, en ik ben heel benieuwd naar de reden hiervoor! Waarom durf je dat niet? Ben je bang, schaam je je voor je geloof, wil je voor anderen, bijvoorbeeld op je werk niet weten dat je gelovig bent? Kortom, wat is de reden hiervoor! En natuurlijk is de vraag ook bedoeld voor de CM redactie! Wat was jullie reden om dit antwoord tussen de meerkeuzevragen te zetten? Ben echt benieuwd! Maar voor nu, slaap en droom lekker! Ddww! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:30
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
Ps, sorry, een beetje offtopic, maar ook wel een beetje ontopic! Dat denk ik, maar de CM moderator mag natuurlijk ingrijpen! Dit las ik vandaag:

Quote:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen. De moeilijkheid om het toe te passen op je eigen overtuiging is het probleem van partijdigheid, je subjectieve binding en verknochtheid aan je eigen religieuze cultuur, net zoals een mens een voorliefde heeft voor zijn eigen land, en een buitenlander vaak een betere analyse kan geven van de plussen en minussen van het land waar je woont.

But correct me if Im wrong! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LANFY127
op donderdag 1 augustus 2013, 23:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:26
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
KLUS667 schreef:
De wederkomst van Jezus Christus. Dan zal het nieuwe Jeruzalem uit de hemel neerdalen.



Mooi filmpje ter ondersteuning: http://www.youtube.com/watch?v=cli8nj0QwGA

Een hele mooie compilatie over dit hoofdstuk uit Openbaring! Mooi beschrijvend boek dat ik bijna kan dromen! Maar is het daarom ook waar? Voor jou waarschijnlijk wel! Maar dat hebben er al honderden voor jou gezegdt! Ik stel mezelf, als iemand me heel zelfverzekerd iets meedeelt, de vraag, is dat wel waar, en waarom zou het wel of toch ook weer niet waar zijn? De mens is het meest beïnvloedbare wezen ter wereld, maar is het waar omdat je dat zelf wilt geloven, of is het gewoon universeel waar? Als jij zelf gelooft dat dat waar is, en je voelt je er goed bij, prima! Maar het blijft tenslotte jouw waarheid! Toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127 (54)





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 22:52
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
KLUS667 schreef:
Hey Lanfy Knipoog smiley Daarom schreef ik ook: klinkt en niet isEn zie ook m'n reactie eerder die middag:

Daar heb je gelijk in! Maar definieer "wederkomst"! Er was al sprake van de wederkomst in het Nieuwe Testament! Maar hoe ga je daar dan mee om? Ik kan de teksten wel noemen, maar die weet jij ook wel! Toch? Voor mij nu trusten, morgen een druk dagje, maar ik lees het wel weer! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LANFY127
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
Pagina 1 van 8