| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 23:47
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Aha, goed bezig dan!!
Vermeld je er dan wel ff bij hoe je hem gebakken hebt? Geklutst? Rechtsstreeks vanuit de dop in de pan, met heel dooier? Met een hard dooier? Met een zacht dooier? Heb je er ook nog spek, ham, kaas, kruiden, tomaat ofzo in verwerkt? En in olie of in boter?
Kortom: heel wat dilemma's rond een simpel gebakken eitje  |
En dan het ei. Kippe-ei, struisvogel....?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 23:49
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Aan een lange onzekerheid ...is een einde...
Moeder...familie...van de 2 broertjes... Gods nabijheid...in deze moeilijke weg...
Veel kracht en sterkte... Niet alleen voor nu, maar ook in de komende tijd...en voor de toekomst.. Die zal nooit meer hetzelfde zijn.... |
Geenn woorden voor, alleen maar een welgemeend sterkte voor nu en de toekomst voor de moeder en verdere familie..............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 23:52
|
|
|
|
ja en als ie nu al gebakken is moet ze wel opschieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 00:04
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ja en als ie nu al gebakken is moet ze wel opschieten  |
Ach het ei wordt nooit zo heet gegeten als het wordt opgediend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 00:17
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ach het ei wordt nooit zo heet gegeten als het wordt opgediend  |
Das waar, maar het vraagt wel enige haast.......Anders wordt ie blauw. En wie wil er nou een blauwtje.......?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 00:20
|
|
|
|
Een harde, pijnlijke, wrede duidelijkheid voor alle betrokkenen rond de beide jongens....... Hartverscheurend onbegrijpelijk. Daar wordt je stil van.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 00:20
|
|
|
|
Zal dan het graf U loven Heer Al die doden keer op keer Doen mij weg zinken in verdriet Maak ons bekend dat Gij ons ziet
Wanneer U geeft en weg neemt Heer Sterk door U kracht de pijnen weer Dat al het leed ook door mijn zonden Vergeving vinden mag in Uw wonden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 00:36
|
|
|
|
Je kunt 'em zo gek niet bedenken of ik bak 'em wel. Met schil, zonder schil, van mijn part de hele kip eromheen nog.
hahahahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 01:30
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Je kunt 'em zo gek niet bedenken of ik bak 'em wel. Met schil, zonder schil, van mijn part de hele kip eromheen nog.
hahahahaha  |
Tsja, maar dan zul je toch eerst wel ff op zoeken moeten naar een "chickie"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 08:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar als het nu eens niet zo afgelopen was Petra, hoe zou je dan in je geloof staan? Ik lees hier verhalen van allemaal goede dingen, maar blijf je ook bij je geloof als het niet goed gaat? |
Ik zélf denk, dat is ook ervaring, dat een goede afloop niets te maken heeft met het wel, of niet, op en bepaalde manier in het geloof staan.
Juist als er geen goede afloop is op dingen, kan van alles zijn, is juist het geloof veel belangrijker. Gaan erg veel mensen zich juist veel meer op God richten.
Daarom stroomden de kerken ook vol, in 1930 met de crises in Amerika.
Juist heel erg veel mensen bij wie alles van een leien dakje loopt, hebben de neiging alles wat met geloof te maken heeft te negeren. En dan niet eens om het geloof belachelijk te maken oid, gewoon, ze geloven echt niet. Ja, er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen, maar dit is wel een trend die je ziet.
(Waarmee ik zeker niet impliceer dat deze mensen niet in de hemel komen. Maar ja, 'dát is een heel andere discussie'...)
Dusz...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 mei 2013, 09:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 08:41
|
|
|
|
...er een gele klaproos bestaat, die kwam ik gisteren tegen 
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 mei 2013, 10:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 08:45
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | ...er een gele klaproos bestaat, die kwam ik net tegen 
 |
Die zal dan wel heel zeldzaam zijn.
Over bloemen gesproken, m'n vader had laatst bloemetjes gekocht mooie rooie, buiten gepoot, een regenbui, witte bloemetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 08:54
|
|
|
|
Of je eet hem zelf op ,
Maak je hem zoals je hem zelf lekker vind, hahahaa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 09:00
|
|
|
|
Zeker bedoel ik muziek ten koste van de Heer waar ik niet lekker van word.
Laatst aangepast door
|
NICKY029
|
op maandag 20 mei 2013, 09:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 09:05
|
|
|
|
| NICKY029 schreef: | Ja zeker, want anders is het weer christelijke muziek
En hebben we weer een wapen in handen  |
Ik heb een mp3 met geweldigge jezus muziek, zo noem ik het maar en iedere dag zing ik wel minstens een uur, kids na school, opruimen en zingen maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 09:06
|
|
|
|
jee, nog nooit gezien, een gele klaproos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 09:14
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Ik lees meestal 2 boeken tegelijk, dan kan ik wat afwisselen.
Nu lees ik: Oorlog tegen de heiligen - een leerboek over het werk van misleidende geesten onder de kinderen Gods - erg verhelderend.
en ik lees: goeroes en charisma - het riskante pad van leraar en leerling
dat laatste boek is bijna uit, volgende week begin ik aan: Blind geloof - een onthullend verhaal over een jeugd die verwoest werd door Scientology. |
Oorlog tegen de heiligen....ook gelezen, kan het niet met alles eens zijn. met de schrijver. Dus heb het weggegooid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 09:32
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | ...ja ik vindt dat een vrouw ook best mag vragen vroegah..ja daar kan je niet meer naar kijken..dan was je 3 weken verkouden..omdat je alleen op een hoek mocht staan..waar beide ouders je konden zien:))
Maar nu...kom op..ik ga niet voor andere mannen praten hier.. Maar ze kunnen best net als ik bij momenten wel is denken..wanneer zegt die SPETTER nu is wat  |
En als je hem ontmoet hebt kun je denken,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 09:54
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | jee, nog nooit gezien, een gele klaproos  |
Ja, ik liep even naar de buren gisteren, en ik keek in de tuin en ja, toen zag ik zo'n hele bos gele klaprozen in de tuin staan, ja, ze leken er precies op, maar dan geel.
Ja, toen zocht ik het ff op, en ja hoor, op Google precies dezelfde afbeeldingen, als in die tuin...ja, leuk he? 
Zo ongeveer als dit maar dan waren het er veel meer bijmekaar, zo zag het eruit. En nog heel veel knopjes ertussen die nog moeten uitkomen.

Ja, ik had er ook nog nooit van gehoord: géle klaprozen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 mei 2013, 10:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 09:56
|
|
|
|
eigenlijk hoort dit in een ander topic: Wanneer een date..? Als je gebakken ei klaar is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:02
|
|
|
|
Wanneer een date? Lastig als je allebei een drukke agenda hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANN479
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:06
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Wanneer een date? Lastig als je allebei een drukke agenda hebt  |
Dan is de drukke agenda misschien de eerste test - zij wij allebei bereid iets te schrappen in de agenda om die date aan te gaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:12
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Wanneer een date? Lastig als je allebei een drukke agenda hebt  |
In de pauze op je werk ;)
En, als je niet over hoeft te werken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:27
|
|
|
|
Indrukwekkend Jol, die boeken!
Ja, ik lees er regelmatig drie tegelijk, dan denk ik, met welke zal ik nu eens verder gaan. Heerlijk he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:29
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | heb het ergens neergelegd, net uitgelezen, maar waar ik het gelaten had? een boek uit de kringloopwinkel voor 50 cent, heel oud van willem busch of zoiets heette hij en ik dacht interessant, de man had gevochten in de eerste wereldoorlog, was daarna tot geloof gekomen, es lezen wat die mans mening is over god enzo. geweldig boek. een mooi stukje is waar hij omschreef dat hij tijdens de nazies in de gevangenis werd gegooid , omdat hij het evangelie verkondigde. er brak wanhoop in d egevangenis uit, alle gevangen schreeuwden, gilden, sloegen op de muren, de bewakers werden zeer onrustig, sloegen iemand inelkaar, en hij dacht als er een hel is, dan moet het er zo uit zien. En dacht ik kan e rniet meer tegen. toen zei hij 3 keer heel zachtjes jezus jezus jezus, niemand had hem gehoord, maar op eens werd het stil en ging hij een loflied over jezus zingen in de gevangenis, de bewakers lieten het toe, iets wat ze normaal niet deden en de rust kwam in de gevangenis. ook beschrijft hij van een keer dat hij de wanhoop nabij was in d gevangenis en Jezus bij hem kwam, door de muur en dat hij werd overspoeld door liefde. en zoveel meer dingen las ik dat ik dacht jee, zijn mening over bepaalde dingen zoals warom god? etc. wijze man, met veel ervaring en wijze woorden van een predikant in een boekje voor 50 euro cent, als waardeloos oud boek, terwijl het een kostbare schat is dat boekje als je het leest  |
Ha Petra,
Lijkt mij ook erg indrukwekkend, dat boek!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:31
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Haha, aan de datums te zien wordt er erg weinig gelezen hier!  |
Ik lees bij vlagen, het kan zo zijn dat ik maanden lang, elk vrij stukje wat ik heb lees. En dan een hele tijd weer niet, en ook regelmatig ertussenin, dat ik weleens een boek lees. zo elke week een oid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | 
Wie zit er naast maxima?  |
Wist je dat ik ook zo iedere dag ontbijt???? ha ha, oke de werkelijkheid, in piama, boterham met pindakaas, thee effe achter pc af en toe strompelt er en kid langs in piama( nog moe van opwekking)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 11:38
|
|
|
|
Maandag 20 Mei, 2 Petrus 1: 10-15; Thuiskomen.
Petrus vertelt dat zijn leven nu snel naar het eind gaat. Hij vertelt niet hoe en waarom. Wel dat Jezus zelf hem dat heeft gezegd. Met deze opmerking herinnert hij ons aan Jezus’ laatste woorden aan de zee van Tiberias na de opstanding (Joh. 21: 18-23). Jezus zei toen tegen hem dat hij de dood van een martelaar zou sterven. Volgens de overlevering is het inderdaad zo gegaan. In de stad Rome. Tegen deze achtergrond klinken zijn woorden heel beslist. Ze hebben iets van een laatste appèl. Span je in om je roeping en verkiezing waar te maken’, zegt hij. ‘Sta vast in het geloof in Jezus Christus! Zo kom je nooit ten val, ongehinderd zul je het eeuwige Rijk van God binnengaan.’ En ook: ‘Zolang ik nog adem heb – maar dat duurt niet lang meer – zal ik dit blijven zeggen. Hopelijk denken jullie eraan als ik er niet meer ben. Want mijn tent wordt algauw afgebroken.’ Petrus spreekt over zijn dood met een rustig, kalme moed. Als over het afbreken van een tent op een camping aan het eind van de vakantie. Je hebt dat weken -, misschien maandenlang in een tent gewoond. Bij regen en wind, zon en schaduw. Op een dag is het zover. Je gaat naar huis. Je breekt je tent af. Dat bedoelt Petrus. Sterven is thuiskomen bij God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 11:43
|
|
|
|
Hamvraag is dan misschien, wat is het je waard die ander te zien en in de ogen aan te kijken?
|
|
| Naar boven |
|
|