| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 18:38
|
|
|
|

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 18:41
|
|
|
|
'God,
'Geef me kracht
om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen.
Geef me moed
om te veranderen wat ik kan veranderen.
Geef me wijsheid
om tussen die twee onderscheid te maken.’
Zeeland, ja, deze blijf mooi, goed en een nadenker!!!!
Vandaar nog een keer erin!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 18:48
|
|
|
|
Ik heb deze tekst ooit eens ingescand maar kan de bron niet vinden.
Even naar aanleiding van: Ik zal er zijn. De schrijver werkt met dementerenden. De tekst is dus niet van mij.
Deze titel weerspiegelt de hoop op een fundament voor de mensen met dementie. Zij die door deze ziekte terecht gekomen zijn in chaos en angst mogen hopen op een God die hen troost biedt. Zij die niets meer weten of herkennen, mogen erop vertrouwen dat hun naam bij God bekend en bewaard blijft.
In het lied Ik zal er zijn wordt deze gedachte bezongen. De tekst verwijst naar het verhaal van Mozes die geroepen wordt het volk Israël uit Egypte te leiden. (Exodus 3, 1-15) God maakt zich bekend aan Mozes met de naam: Ik zal er zijn. Deze naam mag hij bekendmaken aan het volk van Israël en zij mogen vertrouwen dat God met hen meetrekt. Zo mogen ook wij, zoveel eeuwen later, erop vertrouwen dat God de grond is van ons bestaan.
Het lied begint met een aanbeveling van alle (dus ook de dementerenden) levende zielen Daarna wordt de Godsnaam Ik zal er zijn in herinnering gebracht. Maar kunnen we die naam ook vernemen in moeilijke situaties waarin mensen zich bevinden? Er zijn mensen die in eenzaamheid verkeren, die monddood gemaakt zijn, die gestorven zijn, die gegaan zijn zonder groet. Deze situaties zijn zo wrang, zo zinloos. God lijkt daar afwezig. De schrijver vraagt zich dan ook af of God het roepen van mensen wel hoort. Dan wordt echter Gods scheppingskracht in herinnering geroepen. Die kracht geldt als een belofte, als toekomst. Daarom wordt gevraagd opnieuw om ons bestaan te grondvesten zodat we de naam Ik zal er zijn als belofte kunnen ervaren. De situaties waarin dementerenden en hun verwanten verkeren lijken veel op de genoemde in het lied. Wat heb ik nog voor toekomst als mijn geest verdwijnt? Is dit leven van mijn moeder/mijn partner niet zinloos geworden? Het zijn vragen die ik vaak hoor. Niemand kan de ziekte dementie genezen; niemand kan de pijn om de verandering van een dierbare wegnemen. Maar toch …mogen wij geloven dat God zijn naam Ik zal er zijn gestand doet.
Thomas, die in het gedicht ook veel andere dingen leest.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 mei 2013, 19:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICK420
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 18:55
|
|
|
|
Proclamatie:
WIE BEN IK? Ik ben geliefd Ik ben mooi gemaakt Ik ben kostbaar IK WORD DE BAAS VAN MIJN DENKEN Mijn gedrag word bepaald door hoe ik denk Dus ik denk positief Rotgedachten stuur ik weg IK HOEF NOOIT BANG TE ZIJN God is dicht bij mij Hij laat mij nooit in de steek Hij houdt van mij en zorgt voor mij IK GA BIDDEN Want als ik niet bid, dan maak ik me zorgen Dus ik moet zorgen, dat ik bid Dan gaat God voor mij zorgen IK KIES VOOR HET LEVEN En niet voor de dood Want een hoopvolle toekomst beloofd God aan mij ALS IK HET MOEILIJK HEB Dan roep ik tot Jezus Hij geeft mij rust En nieuwe kracht DIT IS DE DAG Die de Heer heeft gemaakt En ik zal Hem prijzen Met een lied in mijn hart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:03
|
|
|
|
Mooooooi Rick!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:10
|
|
|
|
|
kippenvel, zo mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:13
|
|
|
|
Ja, idd, je kan er ook veel ander dingen nog in lezen, ook actueel, bemoedigend!!
"Ik zal er zijn", als belofte, Rustgevend en Vrede gevend en Vreugde!!
Ook Hoop...als zekerheid van dingen die we niet zien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:19
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Kijk, politie doet wat er is opgedragen.
dus ja, is het een complot, kunnen ze er niets aan doen.
En ja, de politie afkatten om dat ik denkt misschien complot,
Ja, dat voelt niet goed, want ik heb goede herinneren in de loop der jaren aan de politie, eigenlijk me hele leven al, vandaar.
Het komt erop neer dat de politie enkele keren echt veel voor me heeft gedaan en betekend.
Wat ze niet hadden hoeven doen zelfs, en ja, dát vergeet ik niet... |
Fijn Shanita dat je het zo hebt ervaren, zo heb ik dat ook ervaren. Dankbaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:20
|
|
|
|
Maar Hulpverleners zijn net mensen is Mij net door iemand verteld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:23
|
|
|
|
Even jeugdsentiment, wel een van de fraaiste palingsoundnummers.
http://www.youtube.com/watch?v=fDM5Xp9ARSM
The Cats - One way wind (1972)
You said some winds blow forever And I didn't understand But you saw my eyes were asking And smiling you took my hands
So we walked along the seaside Where trees grow just one way Finding out the one direction That the wind blows day after day
One way wind, one way wind Are you trying to blow my mind One way wind, one way wind Is she her that I hope to find Why you blow the colds everyday Tell me what are you trying to say
No I don't know all about you And maybe I never will But I do know every word of Our talking upon the hill And whenever I will see you For maybe one more time I'm sure I'll get the answer that the wind has still in mind
One way wind, one way wind Are you trying to blow my mind One way wind, one way wind Is she her that I hope to find Why you blow the colds everyday Tell me what are you trying to say One way wind, One way wind
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:24
|
|
|
|
|
knuffel Zee, mooi verwoord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:27
|
|
|
|
ja jammer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:28
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik kan het topic waar we storingen kunnen melden niet meer vinden.........is die ook verwijderd?
Dus bij deze:bij mij werkt de "reageer" knop niet en loopt de site steeds vast. |
Hallo Leanne,
Klopt. Die knop is verwijderd. Toen dit forum net nieuw was (ruim 4 jaar geleden alweer), is die mogelijkheid in het leven geroepen. Omdat we merkten dat dit niet meer zo werkte, hebben we besloten dit te wijzigen. Het werkt gewoon het snelst als je ons even mailt via info@christianmatch.nl
Om nu toch maar even antwoord te geven op je vraag: het kan zijn dat het aan je browser ligt. Je kunt proberen in te loggen met een andere browser. Mocht je problemen blijven houden, mail dan even.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:42
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | 
Trek je winterjas maar uit de kast
Vond je het beetje regen van de afgelopen dagen vervelend? Dan kun je maar beter aan een lenteslaap beginnen. Aan het eind van de week wordt er namelijk vorst verwacht. Ja, je leest het goed: er wordt vorst verwacht. Er bestaat namelijk een grote kans dat het tegen het einde van de week ’s nachts licht gaat vriezen aan de grond. Ook is er hagel voorspeld. |
(ik zette de verkeerde emoticons neer, dat heb je ervan als je via gsm doet, dan bewegen de poppetjes niet haha maar ik bedoelde dit:)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 22 mei 2013, 21:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LABJE613
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:47
|
|
|
|
|
Sterkte Zeeland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:55
|
|
|
|
Ik vraag me af of het onder gedicht of onder lied valt maar er zijn ergere dingen. Een tekst die me zeer maar dan ook zeer aanspreekt en prachtig gezongen, vanaf 1:21 dan.
http://www.youtube.com/watch?v=pRB-GzppgS0
Gij die geroepen hebt "licht", en het licht werd geboren en het was goed, het werd avond en morgen, tot op vandaag. Gij die geroepen hebt "o mens", en wij werden geboren. Gij die mijn leven zo geleid hebt tot hiertoe dat ik nog leef.
Refrein: Omdat Gij het zijt, groter dan ons hart die mij hebt gezien, eer ik werd geboren.
Gij die liefde zijt, diep als de zee flitsend als weerlicht, sterker dan de dood, laat niet verloren gaan één mensenkind.
Gij die geen naam vergeet, geen mens veracht, laat niet de dood die alles scheidt en leeg maakt, laat niet de tweede dood over ons komen.
Refrein: Omdat Gij het zijt, groter dan ons hart die mij hebt gezien, eer ik werd geboren.
Voor allen die gekruisigd worden, wees niet niemand. Wees een toekomst ongezien.
Voor mensen die van U verlaten zijn, voor allen die hun lot niet kunnen dragen, voor hen die weerloos zijn in de handen van de mensen.
Voor uw naamgenoten in ons midden: vluchtelingen, vreemden, wees niet niemand.
Voor hen die kracht uitstralen, liefde geven, recht doen, dat zij staande blijven in ons midden.
Gij die tegen alle schijnbaar noodlot in, ons vasthoudt. Gij die vreugde schept in mensen, Gij die het woord tot ons gesproken hebt dat onze ziel vervult, laat ons niet leeg en verloren en zonder uitzicht, doe ons opengaan voor het visioen van vrede dat sinds mensenheugenis ons roept.
Verhaast de dag van uw gerechtigheid, zie het niet langer aan dat her en der in deze wereld mensen gemarteld worden, kinderen gedood; dat wij de aarde schenden en elkaar het licht ontroven.
Zoals een hert reikhalst naar levend water, doe ons zo verlangen naar de dag dat wij nu nog verdeelde mensen, - in uw stad verzameld zijn- in U verenigd en voltooid, in U vereeuwigd.
Gedenk uw mensen, dat zij niet vergeefs geboren zijn.
Huub Oosterhuis.
Thomas, bewondert de taal van Oosterhuis en de muziek van Oomen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 mei 2013, 21:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:55
|
|
|
|
Woensdag 22 Mei, 2 Petrus 2: 1-5; Dwaal ik, hoed u!
Op de achterkant van een oud binnenschip dat eens in de voorhaven van Delfshaven lag, las ik de woorden: ‘Dwaal ik, hoed u!’Oftewel: blijf bij mist of slecht zich ook altijd zelf goed opletten! Petrus schrijft er uitvoerig over. Wees hij ons gisteren uitvoerig en indringend van God als dé lampen die je licht geven onderweg, vandaag herinnert hij eraan dat er in alle tijden ook veel dwaallichten rondgaan. Maar hoe herken je ze? De apostel zegt: a. In alle tijden verloochen ze feitelijk Jezus, hun Bevrijder en het ware geloof, al staan ze soms voor in de kerk te toeteren. b. Je herkent ze aan mooie, prikkelende, maar misleidende meningen, in feite pure ketterijen. Over God en over de echte vroomheid. c. Hun eigen praktische leven staat vaak bol van hebzucht en los gedrag dat hun volgelingen weer overnemen. In dat soort gemeenten ben je zelden veilig met je geld en met je huwelijk.
Wees niet onder de indruk, maar hoed je voor hen! God maakte in de oertijd zelfs met engelen die zich misdroegen korte metten. En heel de aarde spoelde Hij schoon toen het Hem te bar werd. Maar let op Noach en op zijn geloof. Want zo kan het ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:56
|
|
|
|
Wat lief allemaal...bedankt....
God was bij me...bij ons...ik had een verjaardag...van een wonderjongetje...wat WEL mocht leven...en wat 5 jaar geleden op deze 22 ste mei werd geboren!!!!
Een gedenkwaardige dag....maar een dankbare...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LABJE613
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:57
|
|
|
|
Petra bedankt voor je getuigenis. Ik denk zeker dat bij twijfel gebed zeker inzicht kan geven in deze zaak. God zal dat zeker beantwoorden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:58
|
|
|
|
|
Een grote vriend van mij...ik bewonder hem zeer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:59
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Fijn Shanita dat je het zo hebt ervaren, zo heb ik dat ook ervaren. Dankbaar! |
Ik ook, geweldig, mensen die helpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 19:59
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | kippenvel, zo mooi |
Ja...ontroerend...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 20:05
|
|
|
|
|
"Life is not measured by the number of breaths we take, but by the number of moments that take our breath away."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 20:07
|
|
|
|
Al zijn het deze woorden maar....die me bij zullen blijven....uit Psalm 139.. God zag ook ons ongeboren kind....(22 mei 1984)
Wat een troost!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 20:08
|
|
|
|
| RICK420 schreef: | Proclamatie:
WIE BEN IK? Ik ben geliefd Ik ben mooi gemaakt Ik ben kostbaar IK WORD DE BAAS VAN MIJN DENKEN Mijn gedrag word bepaald door hoe ik denk Dus ik denk positief Rotgedachten stuur ik weg IK HOEF NOOIT BANG TE ZIJN God is dicht bij mij Hij laat mij nooit in de steek Hij houdt van mij en zorgt voor mij IK GA BIDDEN Want als ik niet bid, dan maak ik me zorgen Dus ik moet zorgen, dat ik bid Dan gaat God voor mij zorgen IK KIES VOOR HET LEVEN En niet voor de dood Want een hoopvolle toekomst beloofd God aan mij ALS IK HET MOEILIJK HEB Dan roep ik tot Jezus Hij geeft mij rust En nieuwe kracht DIT IS DE DAG Die de Heer heeft gemaakt En ik zal Hem prijzen Met een lied in mijn hart |
geweldig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 20:15
|
|
|
|
|
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je nooit in het donker gezeten met een mug.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 20:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je nooit in het donker gezeten met een mug. |
Hele goeie....leuk!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JITSKE021
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 20:32
|
|
|
|
|
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 20:45
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Inderdaad, en bij mij is geen sprake van boosheid. alleen dit is een openbaar forum, graag een beetje respect voor alle betrokkenen en de mensen die hun werk doen in dit hele gebeuren. Inplaats van vraagtekens over sommigge mensen hun werk te doen, komt op mij over als toch beetje richting geen opbouwende kritiek. Maar misschien zie ik het verkeerd, toch ging het op mij zo overkomen. |
Als sommigen personen dingen niet geloven wil dat niet zeggen dat ze vinden dat mensen hun werk niet goed doen.
Er zijn veel sites die denken dat het een complot is. Iedereen heeft recht te denken wat tie wil.
Een denk het is een complot, een ander denkt, het is gegaan hoe de media het zegt.
Jol schreef: Er wordt rondom dit alles blijkbaar nieuws achtergehouden, mensen mogen niet spreken volgens berichtgevingen. Zijn daar de spreekwoordelijke handen die boven hoofden worden gehouden?
Naar aanleiding van mijn links op dinsdag 21 mei 2013.
Daar heeft Jol alle recht op, om zich dat af te vragen, ik vraag mij dat ook af.
Je iets af vragen heeft niets te maken met gebrek aan respect voor politiemensen die meehelpen en anderen die ook meehelpen/hielpen. Niemand zet vraagtekens bij werk van diegenen, die me hielpen zoeken ea.
Niemand zegt iets respectloos hier over alle betrokkenen, en de mensen die hun werk doen in dit hele gebeuren.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 22 mei 2013, 20:51
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|