| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:30
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | leuk wij reageren en Hein is reeds met de noorderzon vertrokken  |
Ja, maar ja, misschien leest hij het wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:31
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Klusserdeklus, ik vind het wel leuk! |
hij is goed en klus houdt wijselijk zijn mond, hij denkt vast help wat een vrouwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:35
|
|
|
|
Ik denk dat een ieder wel in mindere of meerdere mate complementair denkt. De traditionele visie dat man en vrouw elkaar aanvullen, samen weer mens worden, onderschrijf ik ook. Als je er van uit gaat dat God de mens naar zijn beeld schiep, mannelijk en vrouwelijk, dan lijkt mij overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats. In een relatie ben je elkaar tot steun, elk mag daarin zijn eigen inbreng hebben en zo elkaar aanvullen. Verschillen tussen man en vrouw zijn er, die hoef je niet te ontkennen, bedenk juist hoe mooi dat kan zijn. Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid! Elkaar aanvullen doe je niet alleen bij de verdeling van taken m.b.t. het wel of niet buitenshuis werken en de zorg voor de eventuele kinderen. Elkaar aanvullen is meer en gaat dieper. De mens is geroepen om zijn verstand te gebruiken en zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen. Dat geldt voor zowel de man als de vrouw, zowel binnen als buiten het huwelijk, beslissingen neem je samen en het is niet per definitie de man die de belangrijke beslissingen neemt. Bedenk dat je samen mens bent, geef elkaar de ruimte en probeer samen tot een oplossing te komen die voor beiden acceptabel is. En ik begrijp best dat je soms dan wat in moet leveren, maar zolang je dat allebei kunt en wilt uit liefde voor elkaar, is het goed. Ook bij het nemen van initiatieven zullen er verschillen zijn. De een doet dat makkelijker dan de ander en het zijn heus niet alleen vrouwen die op het gebied van kennismaken/daten geen initiatief durven nemen. Verschillen in karakter kunnen hier ook in meespelen. Hoe het ook zij, er zijn altijd wel mogelijkheden om een ander te laten weten dat je (meer dan gewone) belangstelling voor hem/haar hebt. Zelf hou ik niet van knipogen, maar er wordt wel wat mee gezegd. En bedenk dat de ander het echt niet vreemd vindt, als je een (eerste) mail stuurt, misschien wordt het juist op prijs gesteld. Natuurlijk voelt het als vrouw lekker om gevraagd te worden door net die man door wie je gevraagd wil worden, soms moet je het lot dan een handje helpen. Die mogelijkheid heb je dan hier op CM, stuur een mail of een knipoog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:46
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ik denk dat een ieder wel in mindere of meerdere mate complementair denkt. De traditionele visie dat man en vrouw elkaar aanvullen, samen weer mens worden, onderschrijf ik ook. Als je er van uit gaat dat God de mens naar zijn beeld schiep, mannelijk en vrouwelijk, dan lijkt mij overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats. In een relatie ben je elkaar tot steun, elk mag daarin zijn eigen inbreng hebben en zo elkaar aanvullen. Verschillen tussen man en vrouw zijn er, die hoef je niet te ontkennen, bedenk juist hoe mooi dat kan zijn. Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid! Elkaar aanvullen doe je niet alleen bij de verdeling van taken m.b.t. het wel of niet buitenshuis werken en de zorg voor de eventuele kinderen. Elkaar aanvullen is meer en gaat dieper. De mens is geroepen om zijn verstand te gebruiken en zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen. Dat geldt voor zowel de man als de vrouw, zowel binnen als buiten het huwelijk, beslissingen neem je samen en het is niet per definitie de man die de belangrijke beslissingen neemt. Bedenk dat je samen mens bent, geef elkaar de ruimte en probeer samen tot een oplossing te komen die voor beiden acceptabel is. En ik begrijp best dat je soms dan wat in moet leveren, maar zolang je dat allebei kunt en wilt uit liefde voor elkaar, is het goed. Ook bij het nemen van initiatieven zullen er verschillen zijn. De een doet dat makkelijker dan de ander en het zijn heus niet alleen vrouwen die op het gebied van kennismaken/daten geen initiatief durven nemen. Verschillen in karakter kunnen hier ook in meespelen. Hoe het ook zij, er zijn altijd wel mogelijkheden om een ander te laten weten dat je (meer dan gewone) belangstelling voor hem/haar hebt. Zelf hou ik niet van knipogen, maar er wordt wel wat mee gezegd. En bedenk dat de ander het echt niet vreemd vindt, als je een (eerste) mail stuurt, misschien wordt het juist op prijs gesteld. Natuurlijk voelt het als vrouw lekker om gevraagd te worden door net die man door wie je gevraagd wil worden, soms moet je het lot dan een handje helpen. Die mogelijkheid heb je dan hier op CM, stuur een mail of een knipoog. |
Wijze woorden Jans, zo op een mooie zonnige maandagochtend.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:47
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ik denk dat een ieder wel in mindere of meerdere mate complementair denkt. De traditionele visie dat man en vrouw elkaar aanvullen, samen weer mens worden, onderschrijf ik ook. Als je er van uit gaat dat God de mens naar zijn beeld schiep, mannelijk en vrouwelijk, dan lijkt mij overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats. In een relatie ben je elkaar tot steun, elk mag daarin zijn eigen inbreng hebben en zo elkaar aanvullen. Verschillen tussen man en vrouw zijn er, die hoef je niet te ontkennen, bedenk juist hoe mooi dat kan zijn. Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid! Elkaar aanvullen doe je niet alleen bij de verdeling van taken m.b.t. het wel of niet buitenshuis werken en de zorg voor de eventuele kinderen. Elkaar aanvullen is meer en gaat dieper. De mens is geroepen om zijn verstand te gebruiken en zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen. Dat geldt voor zowel de man als de vrouw, zowel binnen als buiten het huwelijk, beslissingen neem je samen en het is niet per definitie de man die de belangrijke beslissingen neemt. Bedenk dat je samen mens bent, geef elkaar de ruimte en probeer samen tot een oplossing te komen die voor beiden acceptabel is. En ik begrijp best dat je soms dan wat in moet leveren, maar zolang je dat allebei kunt en wilt uit liefde voor elkaar, is het goed. Ook bij het nemen van initiatieven zullen er verschillen zijn. De een doet dat makkelijker dan de ander en het zijn heus niet alleen vrouwen die op het gebied van kennismaken/daten geen initiatief durven nemen. Verschillen in karakter kunnen hier ook in meespelen. Hoe het ook zij, er zijn altijd wel mogelijkheden om een ander te laten weten dat je (meer dan gewone) belangstelling voor hem/haar hebt. Zelf hou ik niet van knipogen, maar er wordt wel wat mee gezegd. En bedenk dat de ander het echt niet vreemd vindt, als je een (eerste) mail stuurt, misschien wordt het juist op prijs gesteld. Natuurlijk voelt het als vrouw lekker om gevraagd te worden door net die man door wie je gevraagd wil worden, soms moet je het lot dan een handje helpen. Die mogelijkheid heb je dan hier op CM, stuur een mail of een knipoog. |
 ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden mijn dank daarvoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 11:37
|
|
|
|
[quote=HEIDE936]Even terug naar de leeftijd,en ''de andere'' kijk op alles rond mijn leeftijd.
Vaker speelt er ook bij mij dat,dat ook ik mijn ervaring hebt opgedaan..ook in minder leuke dingen.
Ja en?
Hoe ik dus op dit moment in het leven staat..is denk ik wel wat veel mee kan spelen..
Dat kan , denk ik wat je meemaakt kan je vormen, ook hoe je het zelf toelaat denk ik.
Het lijkt dat ik uit ervaring,nu meer kijkt hier..wat een ander belangrijk vindt en wat niet.
Dat is link, want ja dat luister je niet meer naar wat je zelf wil, je innerlijke stem zeg maar, maar ja, dan ben je, meer gefocust op wat een ander, wie dan ook, kan iedereen zijn, wil, en dan ga je aan jezelf voorbij. Met alle negatieve gevolgen. Denk ik.
En, het is niet eerlijk naar een ander iemand als je niet, meteen vanaf het begin eerlijk ben ik wat jíj denkt en wil, en meer kijkt naar wat een ander wel en niet belangrijk vindt.
Want die ander, die wéét niet dat jij geneigd ben meer te doen wat anderen belangrijk vinden, dus ja die denken dat jij dat doet omdat jijzelf dat echt belangrijk vind, en niet omdat jij dat doet door ervaringen.
Begrijp goed hoe ik dit bedoelt..na.. dus alles wat gebeurd is..
Ja, Ná, dat begreep ik al..
Wanneer ik beschadigd bent..dan kijk ik soms ongewild met andere ogen..
Iedereen kijkt met andere ogen als tie beschadigt is, ja, stapje voor stapje weer in de werkelijkheid.en moet leren soms stap voor stap daar een weg in te gaan vinden. Mij vaak veilig willen voelen..gaat vaak voorop..tegelijkertijd zeg ik;dat mag ook.Veilig voelen is noodzakelijk...en wat bedoel je met 'dat mag ook'?
Wel moet ik kijken of ik de weg voor die ander niet te snel sluiten wilt..wanneer ik door een contact ongemerkt soms ..het verleden naar boven ziet komen...
Of jij een weg, voor de ander, niet te snel, sluiten wilt?, wanneer je door contact ongemerkt verleden naar boven ziet komen.
Ik denk iedereen ziet, ongemerkt, dingen van verleden naar boven komen, bij onderwerpen, wat een ander niet kan weten. Ja, dat kan ff pijnlijk zijn zeker als dat een paar keer na mekaar gebeurt. Weet ik.
Maar ja, als jij een weg wilt sluiten, voor de ander, (niet te snel?), ja, je sluit dan eigenlijk, denk ik een weg voor jezelf af. Kijk, diegene gaat echt wel verder met zijn leven. Daar is heb jij dan echt niet iets voor afgesloten. Daarom bedoel ik, eventueel wel voor jezelf, maar iig niet voor iemand anders snappie?
Ja, en jij kan alleen afwegen...iemand anders kan dat niet doen voor jou.
Dit te voelen..vraagt om geduld en het laten van....
Het voelen dat jij een weg niet(te snel) sluiten wilt vraagt geduld, ja, ok.
En het laten van wat? Deze zin begrijp ik nu niet....misschien later wel.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 27 mei 2013, 18:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 11:38
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 11:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ben het wel een beetje met je eens Joannie(praat het niet goed hoor). Misschien is dat meisje wel vlak voor die afspraak zo bang en onzeker dat ze de afspraak afzegt....Misschien kan je dan door weer een andere datum af te spreken daar doorheen prikken...Het is ook nog al niet wat, afspreken met iemand die je in real life niet kent ook al kan je nog zo goed chatten of bellen met elkaar.....dat kan knap lastig voelen....
Of inderdaad, ze was er wel en dacht, is dat hem??????? Oh nee! Kan andersom ook zo werken he? |
Ja Willemijn....dat kan ook!
en toch is het niet netjes, je kan de andere zo kwetsen! het is voor beidde moeilijk.....de stap voor de eerste ontmoeting.
een tip van een vriendin. als je iemand voor het eerst ontmoet, denk in jezelf ik ga een leuke middag ervan maken. klikt het niet, dan heb je toch een gezellige middag gehad en dan is lang niet zo moeilijk om iemand te ontmoeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 11:54
|
|
|
|
Volop zon.... Als je het vergelijkt met de dagen terug...noem ik het VOLOP...
Straks dus bak koffie...leesvoer...en de zon in.... Of een grote Sodoku onder handbereik...
(sorry, maar al het werk laat ik heerlijk liggen...nu genieten)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 27 mei 2013, 12:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 11:57
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Volop zon.... Als je het vergelijkt met de dagen terug...noem ik het VOLOP...
Straks dus bak koffie...leesvoer...en de zon in....
(sorry, maar al het werk laat ik heerlijk liggen...nu genieten) |
en genieten ........................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 12:01
|
|
|
|
Ik voel me nog
Jong en toch al wijs...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 12:35
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Volop zon.... Als je het vergelijkt met de dagen terug...noem ik het VOLOP...
Straks dus bak koffie...leesvoer...en de zon in.... Of een grote Sodoku onder handbereik...
(sorry, maar al het werk laat ik heerlijk liggen...nu genieten) |
Ja hoor! De werkweek is nog maar net begonnen, of het is weer mooi weer. Ik heb ook altijd pech, ze moeten me ook altijd hebben!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 13:18
|
|
|
|
Ik heb weleens gehoord, je hebt ook mensen die gewoon zorgen dat iemand een date niet eens kán afzeggen door gewoon de hele tijd niet bereikbaar te zijn ervoor, dagen ofzo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 13:22
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ja Willemijn....dat kan ook!
en toch is het niet netjes, je kan de andere zo kwetsen! het is voor beidde moeilijk.....de stap voor de eerste ontmoeting.
een tip van een vriendin. als je iemand voor het eerst ontmoet, denk in jezelf ik ga een leuke middag ervan maken. klikt het niet, dan heb je toch een gezellige middag gehad en dan is lang niet zo moeilijk om iemand te ontmoeten.  |
Hoezo kwetsen?
Je zegt dan toch netjes af en kan de afspraak verzetten, niets aan de hand toch?
Nee, ik bedoel niet gewoon niet komen opdagen natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 13:37
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ja hoor! De werkweek is nog maar net begonnen, of het is weer mooi weer. Ik heb ook altijd pech, ze moeten me ook altijd hebben! |
Hm.......bestaat zon-ziek als fenomeen al?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 13:55
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hoezo kwetsen?
Je zegt dan toch netjes af en kan de afspraak verzetten, niets aan de hand toch?
Nee, ik bedoel niet gewoon niet komen opdagen natuurlijk. |
Ja als je niet komt opdagen...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 13:56
|
|
|
|
Oke, je bedoelt dat, duidelijk.
Ik dacht, kwetsen als je netjes afzegt en wil verzetten..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 14:22
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hm.......bestaat zon-ziek als fenomeen al?  |
Sommige mensen... verdienen gewoon iets...toch Steen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 14:31
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ja Willemijn....dat kan ook!
een tip van een vriendin. als je iemand voor het eerst ontmoet, denk in jezelf ik ga een leuke middag ervan maken. klikt het niet, dan heb je toch een gezellige middag gehad en dan is lang niet zo moeilijk om iemand te ontmoeten.  |
Misschien is het ook zinnig om je niet gelijk gekwetst te voelen maar om te kijken waarom het niet doorging? het gaat tenslotte nog maar om een eerste ontmoeting...ik heb hier weleens het idee dat mensen al denken dat ze een relatie hebben als ze veel chatten en bellen....In het echt kan het dan heel anders lopen en is gevoelsmatig ook minder veilig want je kan de ander eens in de ogen kijken.........je kan je niet anders presenteren dan je bent..... Dus een beetje mildheid ipv gelijk je gekwetst voelen of er van alles van vinden kan ook geen kwaad is mijn bescheiden mening......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 14:43
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Groeien in geloof: ik moet nog veel leren, maar ik moet nog veel meer afleren |
Ja, dat heb ik ook weleens, dat gevoel..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 14:50
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ja hoor! De werkweek is nog maar net begonnen, of het is weer mooi weer. Ik heb ook altijd pech, ze moeten me ook altijd hebben! |
Om even olie op het vuur te doen: ik zat al even buiten in het zonnetje en heb er echt van genoten........
Had Calimero ook niet eens zo'n tekst die eindigde met ; het is niet eerlijk of zoiets.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 27 mei 2013, 14:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 14:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Om even olie op het vuur te doen: ik zat al even buiten in het zonnetje en heb er echt van genoten........
Had Calimero ook niet eens zo'n tekst die eindigde met ; het is niet eerlijk of zoiets.....  |
Zij zijn groot en ik is klein...(das was niet eerlijk)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 15:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Om even olie op het vuur te doen: ik zat al even buiten in het zonnetje en heb er echt van genoten........
Had Calimero ook niet eens zo'n tekst die eindigde met ; het is niet eerlijk of zoiets.....  |
Fijn Willemijn, het is echt lekker buiten, he, in het zonnetje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 15:07
|
|
|
|
| JOL252 schreef: |  |
Wat een schattig kindje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 15:09
|
|
|
|
En ik ben al lekker met me fiets in de stad geweest
Heerlijk hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 17:23
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Misschien is het ook zinnig om je niet gelijk gekwetst te voelen maar om te kijken waarom het niet doorging? het gaat tenslotte nog maar om een eerste ontmoeting...ik heb hier weleens het idee dat mensen al denken dat ze een relatie hebben als ze veel chatten en bellen....In het echt kan het dan heel anders lopen en is gevoelsmatig ook minder veilig want je kan de ander eens in de ogen kijken.........je kan je niet anders presenteren dan je bent..... Dus een beetje mildheid ipv gelijk je gekwetst voelen of er van alles van vinden kan ook geen kwaad is mijn bescheiden mening...... |
Idd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 17:28
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Oke, je bedoelt dat, duidelijk.
Ik dacht, kwetsen als je netjes afzegt en wil verzetten.. |
Soms schrijf ik te snel en dan tik ik al op oke... En ik ben beter in praten soms dan met schrijven. En als ik nu gewoon rustig er voor gaat zitten dan gaat het al een stuk beter. Sorry......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 17:46
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik vind van wel hoor. Bij de klaagmuur wordt geklaagd en uitgezien, verwacht en Iemand verhoogd. |
Dat is het mooie van de klaagmuur, je kan al je zorgen en vreugde daar kwijt. Het is ook dubbel want je wordt daar omringd door soldaten en dat staat dan weer haaks op het mooie van de klaagmuur...Blijft een bijzondere plek.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 17:49