| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 11:19
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | seks is dus verkeerd, helemaal mee eens, want God heeft de relatie man en vrouw wel heilig gemaakt |
huh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 11:22
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Ja, mannen zijn jagers. Mannen horen ook inderdaad de eerste stap te zetten. Correct. |
aangezien de mannen dit nalaten, neem ik het initiatief zelf maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEER767
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 12:13
|
|
|
|
Lees dit goed en deel het naar vrienden en familie !!
http://us5.campaign-archive2.com/?u=612818ee3b4285c951dd61d5b&id=4e0c66e9a9
Hartelijke groeten,
Peer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 12:22
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | seks is dus verkeerd, helemaal mee eens, want God heeft de relatie man en vrouw wel heilig gemaakt |
Sex is een bron van geluk en heel goed voor je gevoel van eigenwaarde, naast het gegeven dat het goed is voor je lichaam en geest, Die zijn nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden. Iedereen streeft naar dit geluk.
Christenen moeten eens loskomen van de verbinding van sex en zonde. De Bijbel wijst sex niet af, wel een promiscue levensstijl en dus zeker risicovol gedrag. Het leidde in Bijbelse tijden en ook lang daarna tot ongeneeslijke ziekten. dit verklaart ook de in onze ogen idiote Bijbeltekst dat een verkracht meisje met haar verkrachter moest trouwen. Welnu dat doen we natuurlijk niet, ook al staat het er. Bedenk dat het een wereld was zonder antibiotica en wat de gevolgen daarvan zijn, kunnen we als we een beetje zijn voorgelicht allemaal wel invullen. Wat nu met een antibioticakuurtje is op te lossen werd in die tijd een levenslange lijdensweg. De consequent doorgevoerde een op een verhouding was de enige manier om dat te voorkomen. De Joodse wet was fundamentalistisch: je moet je aan de wet houden en anders straft God. Je moet echter wel zien wat achter de Joodse wetten zat: goed voedsel nemen zodat je ziekten voorkomt, veel hygiene en wassingen omdat je met hygiene veel ziektes voorkomt en ook in de (seksuele) omgang tussen mensen moesten ziekten voorkomen worden. In een maatschappij als de hunne was dat heel effectief en ook nu geldt nog dat preventie op alle terrein ziektes voorkomt. In die zin waren de Joodse wetten heel modern. Christenen zijn geen fundamentalistische Joden maar hanteren de wet van de Liefde. Grieken en heidenen als wij hoefden dus niet eerst Jood te worden en hun gewoonten over te nemen. De gedachte van preventie blijft echter ook in onze tijd steil overeind. Lees naar de Geest en vertaal dat naar vandaag toe. Voor iedereen beter, zeker voor Christenen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 27 juni 2013, 16:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 12:23
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Pffffft,..... Dus alle vragen zijn hierbij beantwoord? Gelukkig! Haha..... |
Eerlijk gezegd heb ik natuurlijk nog heel wat vragen, gedachten, een mening etc. over de kwestie als geheel en specifieker. Daar is de situatie ook complex genoeg voor. Maar het verloop van dit topic maakt dat ik er hier niet verder op in zal gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 13:09
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Sex is een bron van geluk en heel goed voor je gevoel van eigenwaarde, naast het gegeven dat het goed is voor je lichaam en geest, Die zijn nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden. Iedereen streeft naar dit geluk.
Christenen moeten eens loskomen van de verbinding van sex en zonde. De Bijbel wijst sex niet af, wel een promiscue levensstijl en dus zeker risicovol gedrag. Het leidde in Bijbelse tijden en ook lang daarna tot ongeneeslijke ziekten. dit verklaart ook de in onze ogen idiote Bijbeltekst dat een verkracht meisje met haar verkracher moest trouwen. Welnu dat doen we natuurlijk niet, ook al staat het er. Bedenk dat het een wereld was zonder antibiotica en wat de gevolgen daarvan zijnkunnen we als we een beetje zijn voorgelicht allemaal wel invullen. Wat nu met een antibioticakuurtje is op te lossen werd in die tijd een levenslange lijdensweg. De consequent doorgevoerde een op een verhouding was de enige manier om dat te voorkomen. De Joodse wet was fundamentalistoch: je moet je aan de wet houden en anders straft God. Je moet echter wel zien wat achter de Joodse wetten zat: goed voedsel nemen zodat je ziekten voorkomt, veel hygiene en wassingen omdat je met hygiene veel ziektes voorkomt en ook in de (seksuele) omgang tussen mensen moesten ziekten voorkomen worden. In een maatschappij als de hunne was dat heel effectief en ook nu geldt nog dat preventie op alle terrein ziektes voorkomt. In die zin waren de Joodse wetten heel modern. Christenen zijn geen fundamentalistische Joden maar hanteren de wet van de Liefde. Grieken en heidenen als wij hoefden dus niet eerst Jood te worden en hun gewoonten over te nemen. De gedachte van preventie blijft echter ook in onze tijd steil overeind. Lees naar de Geest en vertaal dat naar vandaag toe. Voor iedereen beter, zeker voor Christenen.
Thomas |
Naturlijk gelijk Hans de Boooy zingt, "Ik hou van alle vrouwen" mogen we dus nu met alle vrouwen naar bed omdat we alle middelen hebben omdat te doen. Heerlijk dat wij als mannen dat nu mogen doen. Zelfs moorden mag nu ook of stelen want we leven niet onder de wet en God weet geukkig alleen maar wat goed is voor zijn volk, daar hebben. Zo hebbne wii als "heidenen", maar mooi profijt van.
Volgens mij blijft Gods wet van kracht, gelijk Jezus dat zei. wij moeten als man en vrouw in dienende liefde (van beide zijden) met elkaar omgaan. Liefde is een mooi gegeven wat Godeons heeft bevolen dus gelik Adam en Eva schiep, als man en vrouw, heeft Hij daarmee aangegeven hoe de vork in de steel zit.
Zo is er dus een verschil tussen seks en de liefde bedrijven. Seks is hormonale lusten bevredigen en liefde bedrijven is en verlangen om te elkaar laten genieten van elkaars lichaam. Helaas zijn we nu zover dat Gods regels aan de kant worden gezet, seks is en mag wanneer wij dat zelf willen, ook hoe bepalen we dus nu tegenwoordig zelf want die oude zooi is niet meer van toepassing dat was wat die "oude God" toen beval, leve die nieuwe God en dat hij ons andere bescherming gegeven heeft. Over welke God hebben we het eentje die wij bepalen hoe Hij er uit moet zien of mag God zich zelf zijn en blijven gelijk Hij ons Zijn regels (uit liefde en bescherming) aan ons gegeven heeft?
Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om in vervulling te doen gaan, niet zodat wij er maar lekker op los kunnen zondigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 13:40
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Naturlijk gelijk Hans de Boooy zingt, "Ik hou van alle vrouwen" mogen we dus nu met alle vrouwen naar bed omdat we alle middelen hebben omdat te doen. Heerlijk dat wij als mannen dat nu mogen doen. Zelfs moorden mag nu ook of stelen want we leven niet onder de wet en God weet geukkig alleen maar wat goed is voor zijn volk, daar hebben. Zo hebbne wii als "heidenen", maar mooi profijt van.
Volgens mij blijft Gods wet van kracht, gelijk Jezus dat zei. wij moeten als man en vrouw in dienende liefde (van beide zijden) met elkaar omgaan. Liefde is een mooi gegeven wat Godeons heeft bevolen dus gelik Adam en Eva schiep, als man en vrouw, heeft Hij daarmee aangegeven hoe de vork in de steel zit.
Zo is er dus een verschil tussen seks en de liefde bedrijven. Seks is hormonale lusten bevredigen en liefde bedrijven is en verlangen om te elkaar laten genieten van elkaars lichaam. Helaas zijn we nu zover dat Gods regels aan de kant worden gezet, seks is en mag wanneer wij dat zelf willen, ook hoe bepalen we dus nu tegenwoordig zelf want die oude zooi is niet meer van toepassing dat was wat die "oude God" toen beval, leve die nieuwe God en dat hij ons andere bescherming gegeven heeft. Over welke God hebben we het eentje die wij bepalen hoe Hij er uit moet zien of mag God zich zelf zijn en blijven gelijk Hij ons Zijn regels (uit liefde en bescherming) aan ons gegeven heeft?
Jezus kwam niet om de wet aan kant te zetten maar om in vervulling te doen gaan, niet zodat wij er maar lekker op los kunnen zondigen. |
Waarom seks en liefde bedrijven zo tegenover elkaar plaatsen? Het hoort bij elkaar.
Overigens vind ik je je uiterst ongelukkig verwoorden naar Thomas toe. Alsof hij, vanuit zijn visie op toen en nu qua relatie/huwelijk/intimiteit in de context geplaatst van de tijd, moord goed zou praten en stelen zou aanbevelen. Zo schilder je nu iemand wel af naar mijn idee. Ik heb de bijdragen van Thomas in ieder geval altijd anders gelezen dan het beeld wat er nu geschetst lijkt te worden, alsof hij propageert dat je er maar op los mag/kan leven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 juni 2013, 13:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 13:45
|
|
|
|
Seks is verkeerd?? Het is maar net welke naam je aan iets geeft Alls je in het woordenboek gaat kijken bij dat woord vind je dit: seks (de; m) 1 gegevens, verhalen, afbeeldingen over het geslachtsleven; erotiek 2 seksuele gemeenschap: seks hebben met iemand
sek·su·a·li·teit (de; v) 1 alles wat het geslachtsverkeer betreft
Dus lijkt mij prima; seks zonder dat waren we inderdaad uitgestorven. Maar het is ook een geweldig middel, door God gegeven en bedacht om elkaar lief te hebben met elke vezel van je lichaam en samen een te worden.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 10 juni 2013, 17:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 14:39
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | "Goedwillende Christenen en je voelt Gods nabijheid..."
Bappie en Roelande, ik denk daar anders over , maar dat moet kunnen toch?
Iedereen heeft nou eenmaal een andere mening... 
(En dan heb ik het nog niet eens gehad over de enorme bedragen, naast de tienden die ik gaf, tien jaar lang)
?Benny Hinn: Occult, Secrets & Scams (FULL Benny Hinn DOCUMENTARY)
Ach, en verder kan ik het hele forum wel volplakken met films, maar ja kan je zelf ook bekijken...  |
Shanita natuurlijk moet een andere mening over iets kunnen het is juist goed als er verschillende meningen zijn maar ik heb steeds het gevoel met dit soort dingen, vooral over evangelische kerken, dat jij dit finaal de grond in trapt en belachelijk maakt. En dat vindt ik wel heel moeilijk om daar goed op te reageren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 14:48
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Shanita natuurlijk moet een andere mening over iets kunnen het is juist goed als er verschillende meningen zijn maar ik heb steeds het gevoel met dit soort dingen, vooral over evangelische kerken, dat jij dit finaal de grond in trapt en belachelijk maakt. En dat vindt ik wel heel moeilijk om daar goed op te reageren |
Dat doe ik niet, ik laat films zien, dat doen ze zelfs. Dat gevoel mag je hebben. Jij voelt er Gods aanwezigheid bij, dus ik doe je een plezier. Ik niet....
| Quote: | Roelande schreef: ben zelf wel eens naar een dienst geweest waar zulke dingen gebeurden. En heb Gods nabijheid daar enorm ervaren. |
Hier, het ware gezicht
En: Brullen in de geest
Ík maak belachelijk?
Ik slecht een bolwerk. 
Bolwerk: plaats waar veel van iets is en waar je moeilijk in kunt binnendringen Voorbeelden: `mannenbolwerk`, `een bolwerk van internationaal terrorisme`
In dit geval:, 'een bolwerk van idioten die ook nog een keer bijna al hun geld weggeven aan de leiders, die ondertussen milonair zijn'. Of iig heel rijk.'
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 15:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 14:57
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Shanita natuurlijk moet een andere mening over iets kunnen het is juist goed als er verschillende meningen zijn maar ik heb steeds het gevoel met dit soort dingen, vooral over evangelische kerken, dat jij dit finaal de grond in trapt en belachelijk maakt. En dat vindt ik wel heel moeilijk om daar goed op te reageren |
Waarom moet jij reageren?
Ik wil zeggen, maar dat is wel duidelijk, ik geloof dat als volwassenen op de grond gaan liggen gillen als een baby, met hun benen in de lucht, dat dat niet van God komt.
En ik geloof dat Benny Hinns, die miljardair zijn, met prive jets en alles, en ondertussen dit soort dingen promoten dat dat niet van God is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 15:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 15:31
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat doe ik niet, ik laat films zien, dat doen ze zelfs. Dat gevoel mag je hebben. Jij voelt er Gods aanwezigheid bij, dus ik doe je een plezier. Ik niet....
Hier, het ware gezicht
En: Brullen in de geest
Ík maak belachelijk?
Ik slecht een bolwerk.  |
Het is helemaal geen bolwerk vind ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 15:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Waarom moet jij reageren? |
omdat ik het niet met je eens ben, daar is toch een forum voor? Om met elkaar te kijken hoe je over iets denkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 15:53
|
|
|
|
Visschotel....
Kabeljauw....champignons...uien...bekertje crème fraîche in schijfjes gesneden gekookte aardappels...bestrooien met geraspte kaas en in de oven....
(lang geleden, maar zo heerlijk!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 15:57
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | omdat ik het niet met je eens ben, daar is toch een forum voor? Om met elkaar te kijken hoe je over iets denkt |
Als ik naar een kerk ga, dan wil ik geen gebrul en hysterisch gelach achter me keihard, en dan ook nog wordt er gezegd dat dat de heilige geest is.
En dat als je na de dienst niet idioot gaat lopen doen op de grond, zodat je op een debiel lijkt dan krijg je het verwijt dat je niet gedoopt bent met de heilige geest, daarom.
En ik wist niet beter, hoorde alleen dat traditionelen dood zijn, geen ruimte geven aan de heilige geest etc.
Totdat ik naar de GVK ging en hele gelovige lieve mensen zag, die mij hielpen. En ook de PKN. Niks dood, niks zonder Gods Geest, juist wel. Alleen, je kon met die mensen een normaal gesprek voeren zonder de hele tijd de Boze hier, de Satan daar, de geest van nicotine, de geest van losbandigheid, noem maar op overal een geest voor dus, geen eigen verantwoording was de schuld van een of andere /geest. Overal lag er wel een Geest op de loer die erop uit was je te beroven van je redding. Jarenlang in angst geleeft.
Dus ja, de leugens oa over de traditionele kerken, en dan kijk ik hoe ze zelf doen, en nee, dat heb ik niet van die films, juist andersom, ik zet die films er juist op omdat ik herken...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 16:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:00
|
|
|
|
Diegene die oa brullen en hysterisch lachen en over de grond rollen die maken zichzelf belachelijk.
Niet ik, omdat ik het belachelijk vind wat ze doen.
Omgekeerde wereld. Wat goed is slecht noemen en wat slecht is goed noemen.
Bijvoorbeeld: de crimineel is niet slecht, nee, ik ben slecht omdat ik de crimineel slecht vind.
Hun maken zichzelf niet belachelijk, maar ik maak hun belachelijk omdat ik er iets van zeg.
Zelfs een blinde kan zien hoe idioot die mensen doen.
Mijn mening he? Ja, anderen vinden dit het werk, let op, van de geest van God...
Blasfemie: Godslastering of blasfemie (uit het Oudgrieks) is letterlijk het kwaadspreken van iemands god of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen. Ook iets zeggen of doen wat geacht wordt aan de godheid te zijn voorbehouden kan als godslastering aangemerkt worden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 16:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:05
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Als ik naar een kerk ga, dan wil ik geen gebrul en hysterisch gelach achter me keihard, en dan ook nog wordt er gezegd dat dat de heilige geest is.
En dat als je na de dienst niet idioot gaat lopen doen op de grond, en niet in 'tongen' spreekt zodat je nog meer op een debiel lijkt dan krijg je het verwijt dat je niet gedoopt bent met de heilige geest, daarom.
En ik wist niet beter, hoorde alleen dat traditionelen dood zijn, geen ruimte geven aan de heilige geest etc.
Totdat ik naar de GVK ging en hele gelovige lieve mensen zag, die mij hielpen. En ook de PKN. Niks dood, niks zonder Gods Geest, juist wel. Alleen, je kon met die mensen een normaal gesprek voeren zonder de hele tijd de Boze hier, de Satan daar, de geest van nicotine, de geest van losbandigheid, noem maar op overal een geest voor dus, geen eigen verantwoording was de schuld van een of andere /geest. Overal lag er wel een Geest op de loer die erop uit was je te beroven van je redding. Jarenlang in angst geleeft.
Dus ja, de leugens oa over de traditionele kerken, en dan kijk ik hoe ze zelf doen, en nee, dat heb ik niet van die films, juist andersom, ik zet die films er juist op omdat ik herken... |
Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet naar zulke kerken te gaan. Als het niet iets voor je is dan ga je niet En je zult mij niet horen zeggen dat er in welke kerk dan ook maar de Geest van God niet zou zijn. Ik ben in zoveel kerken geweest en heb in velen Zijn aanwezigheid ervaren. In elke kerk zijn positieve en helaas ook negatieve dingen. En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek, of dat ik op andere wijze idioot doe in mijn kerk. Dat is een enorm waarde oordeel en maakt het dus lastig om er op een goeie manier op te reageren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:06
|
|
|
|
Balans is altijd het beste. Het kind met het badwater weggooien: liever niet. De vrucht van de Geest is liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing en dat blijft ook van toepassing op samenkomsten waar al die met de vrucht van de geestvervulde mensen samenkomen, dat zou toch voor heel wat "rust-concentratie"mogen zorgen waar mensen zich in vertrouwen aan overgeven. Ik geloof ook nog wel in een geordende chaos... maar als mensen er meer van in de war thuis komen, zich overgeslagen voelen want waarom "valt de Geest wel op mijn buurman/vrouw neer en niet op mij" vraag ik me af of het wel zo spiritfilled is. Ik heb heel wat mensen met gat in de ziel over de grond zien rollen en me afgevraagd wat die nu voor verandering zouden ondergaan... niets dus, het was soms meer een wanhoopsactie/roep om aandacht, en ze hadden krachtige nuchtere mensen nodig met een heldere visie op Wie God is: de God van de vrede die harten en gedachten bewaard. Maar vanwege het kind in het badwater... blijf ik liever openstaan voor wat Vader wil doen... en dat is soms vrolijk buiten het boekje van onze controle.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 juni 2013, 16:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:06
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet naar zulke kerken te gaan. Als het niet iets voor je is dan ga je niet En je zult mij niet horen zeggen dat er in welke kerk dan ook maar de Geest van God niet zou zijn. Ik ben in zoveel kerken geweest en heb in velen Zijn aanwezigheid ervaren. In elke kerk zijn positieve en helaas ook negatieve dingen. En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek, of dat ik op andere wijze idioot doe in mijn kerk. Dat is een enorm waarde oordeel en maakt het dus lastig om er op een goeie manier op te reageren |
Mee eens Roelande.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:12
|
|
|
|
|
Mueslibollen met kaas en een bak fruitsalade tijdens wat uren overwerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:15
|
|
|
|
@Roelande: | Quote: | | Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek.. |
Dat zei ik niet, maar:
ik heb het 'in tongen' er uit gehaald.
Roelande: | Quote: | | En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt |
Ja, en ik vind ze heel erg raar, idioot. Over de grond rollen, hysterisch lachen, met je benen in de lucht, ja, als jij dat als van God ervaart ja dat kan, ze trekken volle zalen dus...
Laatste kerk waar ik was ging je niet naar de hemel als je niet in tongen sprak, moest je cursussen doen, en klanken uitstoten. En Halleluja roepen, en dan zouden de klanken vanzelf komen, nou ik vind het raar klinken kan me niet voorstellen dat Engelen zo praten, ja, dat zei men, de taal van Engelen. En als je niet in tongen sprak ging je niet naar de hemel.
Ja, en ik hoef er niet heen te gaan, ik wist alleen door mijn ongelovig met openbare scholen opgroeien niets . Niet eens wat kerst was....
Die idi..eh gelovigen se...kerkeleden zitten hier nog elke week te folderen...
Als ik dan zeg ik ben als christelijk, zeggen ze ja dat dacht ik eerst ook, en beginnen ze weer over het 'in tongen verhaal'.
Ik heb jarenlang gedacht dat er iets heel erg mis was met mij, omdat ik in niet tongen sprak.(nu zie ik het als iets van God heeft mij beschermt...)
Nou, ik vind het ''heel erg vreemd en raar" klinken.
Moest erachter komen door eerst jarenlang daar te zitten. En een reformatorische psycholoog die me héél snel verwees naar de GKV.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 10 juni 2013, 16:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:20
|
|
|
|
WISTEN JULLIE DAT.................???
CROSSROAD EN VISSER...hier weer even aan het ""proeven"" zijn????????????
Welkom hoor!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:36
|
|
|
|
leuk heren en welkom inderdaad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:53
|
|
|
|
Vanmiddag op de zolder...had ik wat dozen tot mijn beschikking van een vriendin...bedoeld voor de kringloop... Das net wat voor mij...ga ik daar nog even doorheen natuurlijk
Een prachtig dik tuinboek...met tips en weetjes...(BEWAREN) Wat gedichtenboekjes...afijn...genoeg om nog eens door te kijken...(en weer te bewaren
Maar het mooiste lag onderop... Ben er buiten mee gaan zitten... Een boekje van Ds.Okke Jager....""Onder Gods hoogtezon"" Prachtig...geweldig mooi om te lezen... Wil er hier ook nog iets uit neerschrijven...
Ontroerend...en bemoedigend!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:57
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 10 juni 2013, 23:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:04
|
|
|
|
De eerste link, fire nights in Nederland.... Ha ha en dan staat er bij word ook bij trin gedaan, kom er al een jaar, nooit gezien hoor, zoiets. Best inetresant de gaven en werkingen van de geest, vallen in de geest, spreken in tongen, heb er verschillende boeken over gelezen, van verschild de gelovigen uit verschillende kerk richtingen die het hebben ervaren. En mee eens, er zijn zeker rare mensen die raar reageren, met emoties, alleen jammer als je da na kijkt en de echte werkingen van gods geest over het hoofd ziet. Hoe dacht je dat de bevrijding van de bezetene zou zijn geweest met die zwijnen? Soms reageren mensen inderdaad zeer vreemdcen raar ook op de heilige geest. Dit fil,pje wat je laat zien, mee eens, was ik ook meteen weg, alleen niet alle cristenen die charamatisch zijn, zijn zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:09
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet naar zulke kerken te gaan. Als het niet iets voor je is dan ga je niet En je zult mij niet horen zeggen dat er in welke kerk dan ook maar de Geest van God niet zou zijn. Ik ben in zoveel kerken geweest en heb in velen Zijn aanwezigheid ervaren. In elke kerk zijn positieve en helaas ook negatieve dingen. En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek, of dat ik op andere wijze idioot doe in mijn kerk. Dat is een enorm waarde oordeel en maakt het dus lastig om er op een goeie manier op te reageren |
Mee eens, je lastert eigenlijk cristenen die in tongen spreken etc.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Diegene die oa brullen en hysterisch lachen en over de grond rollen die maken zichzelf belachelijk.
Niet ik, omdat ik het belachelijk vind wat ze doen.
Omgekeerde wereld. Wat goed is slecht noemen en wat slecht is goed noemen.
Bijvoorbeeld: de crimineel is niet slecht, nee, ik ben slecht omdat ik de crimineel slecht vind.
Hun maken zichzelf niet belachelijk, maar ik maak hun belachelijk omdat ik er iets van zeg.
Zelfs een blinde kan zien hoe idioot die mensen doen.
Mijn mening he? Ja, anderen vinden dit het werk, let op, van de geest van God...
Blasfemie: Godslastering of blasfemie (uit het Oudgrieks) is letterlijk het kwaadspreken van iemands god of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen. Ook iets zeggen of doen wat geacht wordt aan de godheid te zijn voorbehouden kan als godslastering aangemerkt worden. |
jij vind het belachelijk en daarom noem je het zo maar het is jouw maatstaf. De mensen die dit doen vinden het natuurlijk helemaal niet belachelijk. En ze zijn, vind ik in goed gezelschap. Als Jezus hier op aarde rondloopt vind je in de Bijbel veel ontmoetingen met mensen en als Hij hen aanraakt of tegen ze spreekt voor innerlijke genezing/bevrijding vind je heel vaak dat ze gaan rollen/schuim op de mond krijgen of rare dingen gaan roepen, blijkbaar gebeurde dit vooraf aan innerlijke genezing. In Jezus bijzijn!!! dus dan mag het vast ook in Zijn kerk. In de Bijbel vind je wel vaker acties van mensen die door hun geloofsgenoten belachelijk worden gemaakt David bijvoorbeeld hij danst in zn linnen priester kleedje voor de ark uit. Zijn vrouw vond het schandelijk hoe hij daar gedanst had( en ik snap dat wel hij had een kort jurkje aan en onderbroeken hadden ze toen nog niet) Maar Davids commentaar was;dat hij zich voor de ogen van God nog veel belachelijker zou willen gedragen als dat van hem gevraagd werd. Hij deed dit dus tijdens een godsdienstige ceremonie. Stel je dat eens voor in je kerk Maar als je het verdere verhaal leest zie je dat God het met David eens is Ook Jezus zelf gedroeg zich niet echt netjes en rustig maar jaagt bijv. iedereen die in het de gang van de kerk zit zeg maar er uit.De tafels waarop spullen liggen die ze verkopen gooit Hij onderste boven En Hij maakt echt een hoop stampij Zie je het voor je in zo'n rustig kerkje? En Johannes dan als hij Jezus ontmoet als de Zoon des mensen valt hij onmiddelijk op de grond(vallen in de Geest noemen wij dat) Hij zegt zelf ik viel als dood aan Zijn voeten. conclusie het leven met de Heilige Geest is niet altijd alleen maar een rustig leven. Kan ook heel heftig zijn en soms heel belachelijk overkomen. Het is vast niet allemaal goed wat je op die filmjes ziet, maar het is zeker ook niet alemaal slecht. Het zijn mensen die proberen hun geloof vorm te geven te leven naar Zijn wil Maar het blijven mensen. En het is hun manier, hoeft de jouwe niet te zijn Gods Geest zal je nooit iets opdringen Ik houd zelf ook niet zo van al dat gedoe wat je op die filmpjes ziet. Maar ik ben zelf 1 keer heel erg dronken in de Geest geweest. Was een heel bijzondere ervaring. maar die ervaring is niet het belangrijkste, Wel de vreugde die ik nog tijden erna mocht ervaren in God en die ik ook hard nodig had omdat ik door een scheiding heen moest. Ik wist dat toen het gebeurde nog niet maar God wist dat naturlijk allang. hoe ik me gedragen heb toen ik dronken was in de Geest? Nou zoals je dronken bent ! Vrij belachelijk dus. Maar gelukkig geen kater daar na maar een enorme innerlijke vreugde
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 10 juni 2013, 17:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |