| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 08:16
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Haha, nou ik ben na 8 kilo te zijn afgevallen alweer vier aangekomen
Dus...uitkijken. ja, je voelt je gewoon beter als je gewicht in je BMI zit.
--
Verder, geen behoefte, verlangen kan. |
??????????????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 11:35
|
|
|
|
Me huissleutels kwijt, ben er mee binnen gekomen en heb al 3 keer me hele huis doorzocht
Net zelfs de vuilniszak doorzocht, maar nee daar was `tie ook niet.
Iedereen zal dit wel herkennen, je blijft zoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 11:58
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Me huissleutels kwijt, ben er mee binnen gekomen en heb al 3 keer me hele huis doorzocht
Iedereen zal dit wel herkennen, je blijft zoeken |
Effe alles nalopen wat je egdaan heb na binnenkomen en anders tot Jezus bidden of die je wil laten zien waar ze liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 12:02
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Me huissleutels kwijt, ben er mee binnen gekomen en heb al 3 keer me hele huis doorzocht
Iedereen zal dit wel herkennen, je blijft zoeken |
Ja...en uiteindelijk vinden...op een STOMME...DOMME plaats!!! Vandaar dat ik (heelkinderachtig) alles aan een felgekleurd lint heb hangen...
Maar t"zou mij ook zomaar ff kunnen overkomen... Vaak gedachteloze handeling....haast....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AXL455
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 12:16
|
|
|
|
kijk eens in het deurslot
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 12:48
|
|
|
|
| AXL455 schreef: | kijk eens in het deurslot  |
Ja, had ik ook al gedaan en wat Petra zegt: bidden tot Jezus, En wat Zeeland zegt, vaak vind je hem op een`zo`n domme plek terug.
Ga nu naar me vrijwilligers werk en hoop ze eind van de dag te vinden, voila,
(voila)schreef Frank altijd hè, hoe zou het met hem zijn??? Vond hem altijd wel leuk schrijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 13:25
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Haha, nou ik ben na 8 kilo te zijn afgevallen alweer vier aangekomen
--
geen behoefte aan een lieve man enkel verlangen
is bij mij het omgekeerde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 13:28
|
|
|
|
|
hoe ist nu met je meissie Leanne?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 13:30
|
|
|
|
mopperdemop ipv 10 die mochten zijn die krengen verdubbeld tel er nu 20
lijken wel konijnen ... denk dat ik maar eens goed gesprek met de woningstichting ga voeren ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 13:32
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | mopperdemop ipv 10 die mochten zijn die krengen verdubbeld tel er nu 20
lijken wel konijnen ... denk dat ik maar eens goed gesprek met de woningstichting ga voeren ... |
Neem aan dat je de duiven bedoeld??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:02
|
|
|
|
Hier in Amsterdam regent het al de hele dag! maar het goede nieuws is dat bij mij in huis het zonnetje schijnt en staat de Zomer Top 1000 keihard aan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:08
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | ??????????????????
 |
Ehhh, ja, Nou jij schreef: | Quote: | ZEELAND736 schreef: Uitwijden!!!(oftopic ben ik) |
Ik schreef:
| Quote: | SHANITA130 schreef: Haha, nou ik ben na 8 kilo te zijn afgevallen alweer vier aangekomen
--
Het was natuurlijk nog erg vroeg, het ging over, wat betekend uitweiden/uitwijden, dus ja iemand zei 'wel uitgebreid erover door', een ander 'niet', toen iemand van dus wel, 'uitwijden is wijder worden'.
Nou, het was dus nog erg vroeg, en ik dacht, ja, jij zegt nu en dan weleens, net als ik en anderen iets over chocolade, en zo.
Dus ik dacht je bedoelt, 'uitwijdden!!!!(offtopic)'
Wij in Amsterdam zeggen wel eens iets als we juist het tegenovergestelde bedoelen, dus als je taartjes eet, zou je kunnen zeggen afvallen???
Dus ja, omdat ik het even snel doorlas, ondertussen andere dingen deed, het was nog vroeg, dacht ik dus dat je bedoelde, 'afvallen???'(omdat je dat wil, lukt even niet, zoiets dergelijks, daarbij van mezelf uitgaande).
Ook omdat je er (offtopic achter schreef)
Dus ik dacht, ja dát ken ik, ben ook alweer 4 kilo aangekomen, moet weer opletten, kan dus weer niet zomaar alles eten wat ik lekker vind, wat ik zelf weleens onbedoeld doe.
Maar er stond ook 'offtopic' achter ik dacht ja tis idd offtopic, dus ik nog even in het kort me mening over geslachtsgemeenschap, behoefte of verlangen.
(anders krijg ik weer de redactie achter me aan , , grapje
Zó ging het.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 21 juni 2013, 15:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:13
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | geen behoefte aan een lieve man enkel verlangen
is bij mij het omgekeerde  |
Ja, dat was wel een tijdje zo, bij mij, omgekeerde.
Ja, nu niet meer.
Ik heb 2 lieve exen als vriend, misschien dat dat ook scheelt.
En ja, de eerlijkheid gebied: ik ben ook erg bang voor SOa's, ....
En, ben er ook achter dat alleen je huissie ook wel erg fijn is.
En, met God leven ook erg belangrijk voor me geluk.
Ik heb ergens een keer gelezen, weet niet meer waar hoor, dat het voor vrouwen makkelijker kan zijn, kan, hoeft niet.
Misschien val ik wel onder die categorie van 'kan makkelijker zijn'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:21
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Hier in Amsterdam regent het al de hele dag! maar het goede nieuws is dat bij mij in huis het zonnetje schijnt en staat de Zomer Top 1000 keihard aan!  |
Ja, jij wóónt lekker in Amsterdam, Ik al enkele jaren niet meer....
Klinkt gezellig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:29
|
|
|
|
Niets in de wereld is gevaarlijker dan een oprechte onwetendheid en gewetensvolle domheid.
-Martin Luther King jr.-
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:32
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Neem aan dat je de duiven bedoeld??  |
Wat anders Pfffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:33
|
|
|
|
Dit kwam ik tegen over humor in de Bijbel:
"Als eerste komt het woord humor, eutrape’lia (“scherts, grap, humor, geestigheid”) maar één keer voor in de Bijbel en wel in Ef 5:4 waar het afhankelijk van de vertaling wordt vertaald met dubbelzinnige (NBV, WV95, GNB96), lichtzinnige taal (HSV), gekkernij (SV) zotte of losse taal (NBG51) en wel in de negatieve betekenis dat we het niet zomaar moeten gebruiken.
Als we uitgaan van de volgende definitie “Humor is het vermogen om iets wat grappig, amusant of geestig is aan te voelen, te waarderen of tot uitdrukking te brengen” dan zijn er zeker een aantal voorbeelden te noemen. Zo zijn er vele passages in Spreuken waar de spot wordt gedreven met de luiaard die zo moe is dat hij niet de puf heeft om zijn hand uit zijn bord te halen (19:24; 26:15), of de luiaard die zo bang is dat er een woeste leeuw midden in de stad is dat hij het huis niet uit durft (26:13). En ondanks dat Paulus waarschuwt dat we niet zomaar humor mogen gebruiken heeft in zijn eigen brieven toch regelmatig dubbelzinnige opmerkingen waar je om moet lachten, zoals “Wat ik doe, doorzie ik niet, want ik doe niet wat ik wil, ik doe juist wat ik haat” (Rom. 7:15).
Of wat moeten we denken van Simson die de Filistijnen touwen laat maken en ze zo aan het werk zet dat ze wel 20 kilometer moeten lopen om erachter te komen dat ze gefopt zijn (Richt. 16:4-9). Ook een aardige is als Elia de Baal-priesters vraagt of hun god slaapt of in gepeins is (1 Kon. 18:27). Zo zijn nog vele andere voorbeelden te noemen, in ieder geval kunnen we niet zeggen dat de Bijbel saai is."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:34
|
|
|
|
| VLINDER200 schreef: | Shanita,
Deze spreuk speciaal voor jou (hoef je misschien niet op te ruimen kun je iets leuks gaan doen...). Anderen mogen er natuurlijk ook mee doen wat ze willen. 
Vandaag is de dag die je jezelf vorige week of vorige maand hebt beloofd. |
Dank Vlinder ! Mooie kreet! 
!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 23 juni 2013, 15:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:38
|
|
|
|
| Quote: | | Zo zijn er vele passages in Spreuken waar de spot wordt gedreven met de luiaard die zo moe is dat hij niet de puf heeft om zijn hand uit zijn bord te halen (19:24; 26:15), of de luiaard die zo bang is dat er een woeste leeuw midden in de stad is dat hij het huis niet uit durft (26:13). |
Deze zijn ook erg grappig vind ik, daarom licht ik ze er even uit, en zo herkenbaar!!! Goed dat je deze dingen even opzocht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:40
|
|
|
|
|
Het zou uitwaaien worden aan de boulevard...maar het wordt met mijn winterjas aan!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:43
|
|
|
|
''Ah... wat is het heerlijk om niets te doen en daarna uit te rusten'' Garfield
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:45
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | ''Ah... wat is het heerlijk om niets te doen en daarna uit te rusten'' Garfield |
HAHA, die is écht heel leuk!
En ook herkenbaar :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:50
|
|
|
|
Deze is echt gebeurd: twee jongetjes van een jaar of 9 tegen vriendjes: "onze moeders denken dat ze sexy zijn terwijl ze al over de 40 zijn".
Tja, kinderen en dronken mensen zijn eerlijk, maar wat moet je daar nou van denken 
(deze heb ik echt gehoord namelijk jarenlang oppaswerk gedaan, dus ook wachten op het schoolplein hoorde daarbij....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 21 juni 2013, 15:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 16:06
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Het zou uitwaaien worden aan de boulevard...maar het wordt met mijn winterjas aan!!! |
Ja, het is heel raar, ik liep vanochtend zo rond half 7 naar huis. Warm, benauwd, deed me vest uit, pffffft!
En toen keek ik op me pc, 21 graden, na een uur al gezakt daarna nog verder gezakt.
Toen ging ik boodschappen doen rond half negen, Kooooouuuud, waaien, regen, raar hoor, in twee uur tijd, in de ochtend een temperatuurverschil, van om half 7 nog 21 graden, of hoger vermoed ik, en benaauuuuwd, en om half negen was het 15 graden.
Nu is het hier, ja op me pc, 16 graden, maar ja wel balkondeur open, anders mag ik van mezelf niet roken, en wel vliestrui aan, maar toch, voelt wel warmer aan dan 16 graden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 16:57
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Nergens, maar in de context van jong en vrij, associeer ik dan als ''in de 20 en niet getrouwd'' Ik vind het ook interessant als een kerk/gemeente zegt dat mensen ''vrij'' mogen zijn in hun kerk/gemeente... wat bedoelen ze daar precies mee? Zo vaak voelt men zich gebonden door alle tradities en regels die worden opgelegd. |
Hai Bappie,
Ik kwam in deze groeperingen, 'Jong en Vrij' was toen nog van de EO, dacht ik.
Met vrij bedoelen ze: 'vrij in Christus.'(Dacht ik) En jong kan je dus heel breed opvatten er komen er ook van alle leeftijden...
Het is mijn ding niet, allemaal wat te enthousiast, voor mij dan he?
Anders wordt ik ook verkeerd begrepen Ja, ieder z'n ding, ik hou weer meer van een ingetogen dienst.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 21 juni 2013, 17:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 17:43
|
|
|
|
Boodschappen gedaan, gegeten, eventjes geslapen, geïnternet, en zo nog even een klein schoonheidsslaapje doen, en vanavond/vannacht weer mooie klassiekers kijken.
Ja, en ik moet de afwas nog doen/hebben gedaan vóór ik wegga, ja dat moet van mezelf. Ik ben zo iemand die elke keer een nieuw kopje/glas, bordje etc. pakt, zeggen ze, dus ja, dat loopt hier snel op in Huize S., de afwas. De reden dat ik elke keer een nieuw kopje neem enzo; ben bang voor bacteriën, vandaar. Ik denk zelf dat ik een punt heb.
Iig, eerst een dutje, dan afwassen dan even opknappen, en kijken of mijn ex al wakker is, ja, die ging om half 7 slapen, ja en dan nog alleen omdat ik toen naar beneden kwam, ik ging namelijk al/pas om 2 uur naar bed ofzo.
Ja, vakantie he? Vakantie in eigen dorp
Dus, tot later, fijne avond, met voor de filmliefhebbers, veel kijkplezier
NB: Wat staat dat gezellig he, zo wat plantjes met bloemetjes op je balkon?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 21 juni 2013, 17:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 17:49
|
|
|
|
Leuk Shanita plantjes en bloemetjes op je balkon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 17:49
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Het was veel te lekker buiten om hier met je te chatten!  |
Nou Talitha, daar kan je het mee doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JITSKE021
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 18:04
|
|
|
|
Als je op zorgen broedt komen ze uit.
(citaat Phil Bosmans)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 18:04
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Leuk Shanita plantjes en bloemetjes op je balkon  |
Ja, ik had eerst me hele balkon opgeruimt, schoongemaakt, en toen plantjes gaan kopen
En nu ook, af en toe, als ik een leuke zie, in de bloemenwinkel, of bij de supermarkt, als ik er toch langs loop zeg maar, neem ik er weer eentje mee
En me vitrage gewassen, weer mooi gebroken wit hoe het hoorde , ipv gelig ...
Ja, en zo doe ik elke dag iets, ja afgesproken met me mantelzorger en me hulpverlener.
Zodat me huis binnen no time, weer op een huis lijkt, maar dan: "hoe ík het wil", en niet hoe anderen zeggen dat het 'hoort'.
Bedankt voor je reactie, doet me goed!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 21 juni 2013, 22:54
|
|
| Naar boven |
|
|
|