| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 19:08
|
|
|
|
He Shanita, krijg jij echt alleen een astma aanval met stress?? ik bedoel hebben kou vatten en verkoudheid er helemaal geen invloed op? Vind ik als moeder en oma van een aantal kinderen met astma wel interresant om te weten. Natuurlijk heeft je psyche altijd invloed op astma das normaal. Van het een op de andere moment een aanval hebben bij ernstige schrik bijvoorbeeld dat herken ik wel.komt bij die vanmij ook wel voor. Maar dat het zo alleen door stress komt had ik nog niet eerder gehoord, Maar goed ontopic weer Jij stelt dat er met mazelen nooit iets aan de hand was. Maar lees de geschiedenis boekjes maar na. Er zijn halve volkstammen in Afrika en Amerika uitgeroeid omdat wij nederlanders bijvoorbeeld daar zending of handel kwamen drijven.En op die manier de mazelen binnen brachten. Het is echt wel een zeer ernstige kinderziekte. Waar hele nare complicaties bij op kunnen treden. In 2011 zijn er naar schating wereldwijd 158.000 mensen aan de gevolgen van mazelen overleden. Dus ik kan die campagne van de overheid wel begrijpen. Maar inderdaad er zijn ook hele goed argumenten te vinden om het niet te doen. En dan heb ik het niet over godsdienstige argumenten. Maar puur omgezondheidsredenen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 6 juli 2013, 19:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 19:30
|
|
|
|
het mooi weer is en de ezels extra water krijgen hier in de straat ...
Laatst aangepast door
|
NATASCHA642
|
op zaterdag 6 juli 2013, 19:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 19:33
|
|
|
|
wisten jullie dat ik op zoek ben naar ander huis, want de duiven gaan niet weg netzo min het baasje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 21:48
|
|
|
|
Zaterdag 6 Juli, Romeinen 9: 1-29; Bij God is geen willekeur.
Nu komt Paules op een heel gevoelige kwestie die hem naar eigen zeggen vrijwel dagelijks groot hartzeer bezorgt, namelijk de. Kwestie dat het joodse volk Jezus van Nazaret als de Messias van God heeft verworpen. De kwestie emotioneert hem alle dagen heel sterk. Paules gaat daar in deze hoofdstukken uitvoerig op in. Laat niemand in Rome denken dat Paules een gefrusteerde jood is. Paules is geen regent, een die alleen maar kan afgeven op het joodse volk. Hoewel hij persoonlijk als apostel heel veel te lijden heeft gehad van zijn ‘broeders naar het vlees’, het zijn en blijven zijn broeders. En ook blijven zij het volk van Gods verkiezing! Verkiezing van God moet je niet verwarren met willekeur of oneerlijke partijdigheid. In zijn verkiezing toont God juist uitvoerig zijn barmhartigheid en ontferming. Wel lokt die ontferming ook ergernis en tegenstand uit. En zo krijg je mensen van het type Esau of farao. Mensen die God uiteindelijk – na hen nog lang verdragen te hebben – in hun zelf gekozen verharding laat. Maar zover hoeft niemand het te laten komen. Berg je liever des te overtuigender in Gods genade ontferming die voor elk mens heel uitnodigend oplicht in het evangelie van Jezus Christus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 21:49
|
|
|
|
|
F.A. Schaeffer: ‘We mogen de aarde slechts beheren als iets wat we in goed vertrouwen in bruikleen ontvangen hebben en dat we dienen te gebruiken in het besef dat het ten diepste ons niet toebehoort.’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 22:12
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | het mooi weer is en de ezels extra water krijgen hier in de straat ... |
Vergeet je de duiven ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 22:14
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | wisten jullie dat ik op zoek ben naar ander huis, want de duiven gaan niet weg netzo min het baasje  |
O.......vroeg ik net of je de duiven water hebt gegeven......maar als ik het zo lees, is de liefde met de duiven toch echt over
Suc6 met de huizenjacht!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 22:25
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | O.......vroeg ik net of je de duiven water hebt gegeven......maar als ik het zo lees, is de liefde met de duiven toch echt over
Suc6 met de huizenjacht!! |
de duiven hebben water gekregen maar dan tegen het hok aan 
de liefde is er nooit geweest heb een hoop getolereerd maar nu ist genoeg pff kan niet eens in me tuin zitten
dank je en lief van je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 22:27
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Vergeet je de duiven ook niet  |
die hebben genoeg gehad helaas zijn ze niet verzopen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 00:48
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Dankje allemaal hoor. We zijn aangekomen in ons huisje en het gaat gelukkig al een stuk beter met me. Groetjes allemaal! |
hele fijne vakantie toegewenst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 01:03
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | de duiven hebben water gekregen maar dan tegen het hok aan 
de liefde is er nooit geweest heb een hoop getolereerd maar nu ist genoeg pff kan niet eens in me tuin zitten
dank je en lief van je |
Wat wordt het: Bonje met de buren of de Rijdende rechter of toch Mijn buurhuis vol dieren??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 07:49
|
|
|
|
Jol en Roelande,
Ik heb mijn zegje gedaan, meerdere malen.
Ik wil niet off topic uitweiden over andere zaken, mijn punt, en die van anderen is duidelijk.
Hierbij wil ik het laten.
Fijne Zondag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 08:27
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | de duiven hebben water gekregen maar dan tegen het hok aan 
dank je en lief van je |
Is het echt zo erg nataschja? Ik bedoel ik moet ook iedere dag me tafel en bank effe schoonmaken verder heb ik geen last van vogels, ik heb een hele rij musjes vaak op me schutting zitten, ha ha ongelooflijk zei gisteren nog iemand tegen me, ze zitten gewoon langs je. eh gisteren een op me kopje drinken... die moet je dus niet onbewaakt laten. ze maken hun veertjes schoon in een stukje zand in me tuin en soms geef ik ze wat te eten. en dan zijn er zeemeeuwen met hele grote poepen...ach ja dan maak je dat stukje raam effe schoon... weet dat duiven heel erg kunnen zijn maar is het echt zo erg???? wat is erger? iedere dag effe schoonmaken, of hoog geirriteerd de hele dag zijn en met risico op een uit de hand gelopen irritatie met misschien buren ruzie??? Wat zou voor jezelf het beste zijn? Die duiven zitten er en die blijven let maar op.... Nu heb ik een andere buurman, daarvoor een buurman die zich steeds boos maakte als er een zeemeeuw op zijn raam poepte, boos mopperend ging hij dan zijn raam wassen en dan dacht ik waar maak je je druk om, ten eerste hoef je niet je hele raam te wassen, maar klein stukje, maar zonde van je dag, en van je zelf, hoe je je nu druk loop te maken? petra hopend dat het mee valt en je er mee kan leven in rust en vrede ik heb een speciale emmer en sponsje in me schuur voor iedere dag effe wat poepjes van zon tig musjes en wat zeemeeuwen op te ruimen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 09:03
|
|
|
|
Zondag 7 Juli, Romeinen 9: 30 – 10:21; Ik blijf bidden.
Wat kan het vreemd lopen, zo lijkt Paules vandaag te zeggen. Terwijl de volken in eerste instantie vergeleken hebben met Israël op grote afstand van God en zijn heil stonden, zijn zij hen nu eigenlijk gepasseerd. Omdat zij het evangelie van God wel geloofd hebben. Omdat zij met hun hart gelovig ja gezegd hebben tegen Jezus en hun vertrouwen gezet op gerechtigheid. En met hun mond hardop beleden, toen zij zich lieten dopen, dat Jezus de Heer is. Terwijl de Joden zijn blijven vasthouden aan een op zichzelf prima wet, maar een die zij niet goed gebruiken en hen niet met God kan verzoenen. De rollen zijn nu helemaal omgekeerd. Heidenen staan nu binnen de cirkel van Gods heil en delen in het evangelie van Gods verkiezing. En Joden blijven maar buiten staan. Zoals de oudste zoon in die gelijkenis van Jezus. Maar net als de vader in het verhaal van Jezus kan Paules zich daar niet bij neerleggen. ‘Ik bid tot God voor hun behoud’, zegt hij nadrukkelijk. Paules blijft dus bidden voor Israël, hij blijft voor hen zijn hoop op God zetten. Hij geeft niet op. Dat mogen wij ook niet. Paules’ gebed voor Israël – zoals bekend: eeuwenlang door de kerk verzwegen – mag nooit meer verstommen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 10:14
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Is het echt zo erg nataschja? Ik bedoel ik moet ook iedere dag me tafel en bank effe schoonmaken verder heb ik geen last van vogels, ik heb een hele rij musjes vaak op me schutting zitten, ha ha ongelooflijk zei gisteren nog iemand tegen me, ze zitten gewoon langs je. eh gisteren een op me kopje drinken... die moet je dus niet onbewaakt laten. ze maken hun veertjes schoon in een stukje zand in me tuin en soms geef ik ze wat te eten. en dan zijn er zeemeeuwen met hele grote poepen...ach ja dan maak je dat stukje raam effe schoon... weet dat duiven heel erg kunnen zijn maar is het echt zo erg???? wat is erger? iedere dag effe schoonmaken, of hoog geirriteerd de hele dag zijn en met risico op een uit de hand gelopen irritatie met misschien buren ruzie??? Wat zou voor jezelf het beste zijn? Die duiven zitten er en die blijven let maar op.... Nu heb ik een andere buurman, daarvoor een buurman die zich steeds boos maakte als er een zeemeeuw op zijn raam poepte, boos mopperend ging hij dan zijn raam wassen en dan dacht ik waar maak je je druk om, ten eerste hoef je niet je hele raam te wassen, maar klein stukje, maar zonde van je dag, en van je zelf, hoe je je nu druk loop te maken? petra hopend dat het mee valt en je er mee kan leven in rust en vrede ik heb een speciale emmer en sponsje in me schuur voor iedere dag effe wat poepjes van zon tig musjes en wat zeemeeuwen op te ruimen |
't is toch wat. Frank is er weer en jij praat weer over poepjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 10:50
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Eerst maar Es' kijken of ik kan anna En of ik durf  |
Frank gaat radijsjes eten, dus geen groene soep ofzo....
On topic: er zijn zat leuke mannen op CM, maar blijkbaar ben ik niet de enige leuke vrouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 10:52
|
|
|
|
we willen op zaterdag 27 juli voor de zestiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (7 jaar) anna415, al jaren 25 jaar, regio 0546 roelande354, 54 jaar, regio 342 natascha642, 43 jaar, regio 0546 shanita130, 41 jaar, regio 078 Rainbow930, 35 jaar (ovb) Mira349, 43 jaar (ovb)
willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar) harald940, 38 jaar, regio 038 pieter619, jong van geest; taxi-chauffeur.... lanfy127, 43 jaar, regio 0318 crossroad317 (ovb) frankt627, 49 jaar (ovb)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 10:54
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | 't is toch wat. Frank is er weer en jij praat weer over poepjes  |
Hoe zouden kwade duivengehaktballen smaken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:02
|
|
|
|
ach anna
ooit ineens is die ene er, die jou d e leukste vrouw vind
petra, die na voor het eerst na 8 jaar een man heeft ontmoet die echt wel heeeel erg leuk is hij heeft zelf zijn abbo niet verlengd warom zou hij ook, als ik op dit moment de leukste vrouw voor hem ben
zelf blijf ik nog effe, had net me abbo voor drie maanden verlengd, voor de gezelligheid enzo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:05
|
|
|
|
ssssssssssssssssssttttttttt misschien leest frank het niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:06
|
|
|
|
dank je en lief van je |
haha, ik weet nog een flauwe grap.... de buurman fokt duiven en jij ziet ze vliegen
en wat anders dan vliegen doen ze ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:06
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ssssssssssssssssssttttttttt misschien leest frank het niet  |
Dan verklapt Floshke het vast ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:07
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hoe zouden kwade duivengehaktballen smaken?  |
Wist je dat.......
.. kwaaie duivengehaktballen de hele maand door gemaakt kunnen worden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:08
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Dan verklapt Floshke het vast ook niet  |
Nee Flosh weet vast het password niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:10
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ach anna
ooit ineens is die ene er, die jou d e leukste vrouw vind
petra, die na voor het eerst na 8 jaar een man heeft ontmoet die echt wel heeeel erg leuk is hij heeft zelf zijn abbo niet verlengd warom zou hij ook, als ik op dit moment de leukste vrouw voor hem ben
zelf blijf ik nog effe, had net me abbo voor drie maanden verlengd, voor de gezelligheid enzo  |
gezellie kun je mooi met die leuke man naar de picknick/bbq komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:10
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Wist je dat.......
.. kwaaie duivengehaktballen de hele maand door gemaakt kunnen worden?  |
Allicht een ideetje voor Natascha?  En als je niet precies weet hoe het met kwade gehaktballen zit, dan wil FrankT je dat vast wel uitleggen  Het zou je iig wel afhelpen van je duivenoverlast. Vervelend voor je, en dat meen ik echt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:55
|
|
|
|
[quote=PETRA373]Is het echt zo erg nataschja?
ja het is echt zo erg tegen poep kan je schoonmaken maar deze beesten zitten in een hok van amper 1 meter bij 2 meter en zijn er een stuk of 20 en die poepen wat af en dat is nu net hetgeen wat een irritante lucht veroorzaakt en als hij het nu nog schoon en bij hield maar dat doet hij dus niet.
die stank is ondraaglijk en het duivenhok grenst direct aan mijn tuin en staat op het zuiden dus hele dag de zon er op staan broeden. wind stil en broerig heet in de tuin dus geen aanvoer van verse lucht.
en de woningstichting, politie en gemeente doen of kunnen niks zou het iets voor bonje met de buren zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 7 juli 2013, 11:57
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Allicht een ideetje voor Natascha?  En als je niet precies weet hoe het met kwade gehaktballen zit, dan wil FrankT je dat vast wel uitleggen  Het zou je iig wel afhelpen van je duivenoverlast. Vervelend voor je, en dat meen ik echt  |
ach komt tijd komt raad ik ga me er niet meer druk om maken (heeft geen zin dat klopt) het heeft zijn langste tijd gehad denk ik zo
|
|
| Naar boven |
|
|