| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 14:00
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | | Ik denk dat de fout van de meeste mensen is dat ze te zeer gefocussed zijn op het vinden van een relatie. Volgens mij gaat dat helemaal niet werken. Je moet niet naar de liefde zoeken, maar de liefde vindt jou als dat Gods bedoeling is. Ik heb deze fout in het verleden zelf ook gemaakt en sta daar nu heel anders in. Gewoon je leven leven, van een vriendschap uitgaan en de rest open laten. |
Ik sta er ook veel relaxter in nu, zo van: komt het op m`n pad zou leuk zijn maar zoniet dan een andere invulling die ook zeer waardevol kan zijn, zoals het vrijwilligers werk wat ik doe. Krijg je ook leuke contacten door.
Het is zo dubbel, aan de ene kant wil je wel graag een maatje/liefde in je leven en aan de andere kant wordt het steeds lastiger omdat je al lang alleen bent.
Ach we laten het maar open en leven het leven van alledag en die grote liefde staat misschien wel opeens voor je deur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 14:15
|
|
|
|
Elke keer kippevel, geweldig wat een stem.
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zondag 14 juli 2013, 16:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 16:53
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Ik sta er ook veel relaxter in nu, zo van: komt het op m`n pad zou leuk zijn maar zoniet dan een andere invulling die ook zeer waardevol kan zijn, zoals het vrijwilligers werk wat ik doe. Krijg je ook leuke contacten door.
Het is zo dubbel, aan de ene kant wil je wel graag een maatje/liefde in je leven en aan de andere kant wordt het steeds lastiger omdat je al lang alleen bent.
Ach we laten het maar open en leven het leven van alledag en die grote liefde staat misschien wel opeens voor je deur  |
Dat herken ik ook wel inderdaad-het is soms heel dubbel. Aan de ene kant verlang je naar een maatje voor het leven (zeker als je zo'n romantische ziel hebt als ik!) en aan de andere kant wordt je inderdaad ook steeds kritischer en durf je het niet meer aan door teleurstellingen die je keer op keer weer gekregen hebt.
Dat zou het mooist zijn: dat de liefe van je leven voor je deur mag staan . Ik denk alleen niet dat het in het echte leven zo werkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 17:03
|
|
|
|
| JANE410 schreef: |
Elke keer kippevel, geweldig wat een stem. |
Ja, mooie he, ook de reacties van de jury en het publiek, ervoor, en juist erna
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 17:15
|
|
|
|
Het moet es een keer afgelopen zijn met dat oordelen van homo's.
Zijn hele leuke aardige mensen, ja, ik ken alleen mannen dan.Kunnen gewone mannen vaak, dus lang niet altijd, wel een puntje aan zuigen.
Dan zou je ook arbeidsongeschikten, of gescheiden mensen of hele arme mensen moeten afkeuren, dat is ook niet naar de wil van God.
Vroeger was armoede een teken dat God je niet zegende , OT, zelfde met ziekten.
S. Homo mannen zijn gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mannen zo ken ik ze.
En dat zijn wel toevallig allemaal vruchten van de Geest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GEPKE170
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 18:41
|
|
|
|
Hallo Iedereen,
Het lijkt ons (Annet en Gepke) leuk om ook eens iets in het Noorden te organiseren. We hebben gekozen voor een barbecue waar we onder het genot van een hapje en een drankje elkaar op een ontspannen manier kunnen ontmoeten.
Welkom. Iedereen, je mag ook iemand meenemen die geen lid is. Wanneer. 8 september vanaf 12.00 uur Waar. Harkema ( bij Drachten) Kosten. 10 tot 15 euro
Graag opgeven voor 1 september bij Gepke
We hopen op een grote groep.
Annet (Janet) en Gepke
Laatst aangepast door
|
GEPKE170
|
op zondag 14 juli 2013, 18:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 19:04
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Het moet es een keer afgelopen zijn met dat oordelen van homo's. |
Oordelen over homoseksuele mensen is verkeerd, maar het is wel zo dat God seks tussen dezelfde sekse afkeurt. In de eerste hoofdstukken van Genesis heeft God het over de man en de vrouw die gemeenschap met elkaar hebben. Verschillende geslachtsdelen die precies in elkaar passen. Man met man en vrouw met vrouw is in Gods ogen een gruwel. Dat geeft mensen niet het recht om hen te oordelen en afstoten. Vooral Christenen moeten zich houden aan Gods liefdegebod door homo's lief te hebben en te respecteren. Hun seksuele geaardheid is iets tussen God en henzelf.
| SHANITA130 schreef: | S. Homo mannen zijn gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mannen zo ken ik ze.
En dat zijn wel toevallig allemaal vruchten van de Geest. |
Ja, dat vind ik ook, maar dat heeft niets met het onderwerp te maken. Tussen Moslims, Hindu's, Boedhisten, Atheïsten heb je ook gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mensen. Toch had Jezus hen ook op het oog toen Hij aan het kruis hing en wil God dat zij ook tot bekering komen.
Laatst aangepast door
|
BAPPI605
|
op zondag 14 juli 2013, 19:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 19:33
|
|
|
|
Maar blijft gij met vertrouwen naar God zien in de nacht; dan doet Hij u aanschouwen wat gij het minst verwacht. Eens zal Hij u bevrijden ook van de zwaarste last, houd moedig bij het strijden aan zijn beloften vast.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 19:48
|
|
|
|
| FAITH187 schreef: | Dat herken ik ook wel inderdaad-het is soms heel dubbel. Aan de ene kant verlang je naar een maatje voor het leven (zeker als je zo'n romantische ziel hebt als ik!) en aan de andere kant wordt je inderdaad ook steeds kritischer en durf je het niet meer aan door teleurstellingen die je keer op keer weer gekregen hebt.
Dat zou het mooist zijn: dat de liefe van je leven voor je deur mag staan . Ik denk alleen niet dat het in het echte leven zo werkt  |
Ja, ik heb ook een enorme teleurstelling achter de rug en merk dat ik er niet meer zo voor open sta. Maar gezien jouw leeftijd zou ik het nog wel weer proberen
Nee, ze staan niet zomaar aan je deur. Maar ik ken een vrouw, die kwam een man tegen in de supermarkt. Ze zijn al drie jaar samen.
En weer een andere bekende van mij (weduwe) ging naar het kerkhof naar het graf van haar overleden man. Daar was ook een wedunaar die naar zijn overleden vrouw ging. Ze raakte aan de praat en het is net een sprookje, ze kregen een relatie en zijn inmiddels getrouwd
En in mijn gemeente kwamen eens 2 mensen naast elkaar te zitten (ze kenden elkaar niet) spraken wat met elkaar en ja, ook zij zijn in het huwelijk getreden.
Succes verhalen, maar het gebeurd gewoon
En op een dating site gebeurd er volgens mij zo weinig
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zondag 14 juli 2013, 19:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 19:50
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Tja wat is ver? Ik rij rustig alleen naar Zwitserland, dus is Friesland of Zeeland dan ver?
Maar heb ik wel zin om naast m'n drukke baan in het weekend ook nog een boel kilometers te maken?  |
Maar...als die prins of in sommige gevallen holbewoner nou wel ver weg woont? Een spreekwoord luidt toch niet voor niets "wat van ver komt is lekker"
Ik ben erg gehecht aan mijn geliefde woon- c.q. geboorteplaats, maar als ik ooit voor eeuwig mag "thuiskomen", dan overleef ik die paar jaartjes tussendoor in een andere (verrre) plaats ook wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 20:00
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Ja, ik heb ook een enorme teleurstelling achter de rug en merk dat ik er niet meer zo voor open sta. Maar gezien jouw leeftijd zou ik het nog wel weer proberen
Nee, ze staan niet zomaar aan je deur. Maar ik ken een vrouw, die kwam een man tegen in de supermarkt. Ze zijn al drie jaar samen.
En weer een andere bekende van mij (weduwe) ging naar het kerkhof naar het graf van haar overleden man. Daar was ook een wedunaar die naar zijn overleden vrouw ging. Ze raakte aan de praat en het is net een sprookje, ze kregen een relatie en zijn inmiddels getrouwd
En in mijn gemeente kwamen eens 2 mensen naast elkaar te zitten (ze kenden elkaar niet) spraken wat met elkaar en ja, ook zij zijn in het huwelijk getreden.
En op een dating site gebeurd er volgens mij zo weinig  |
Dus de moraal van het verhaal: erop uit; niet mailen, maar face2face. Supermarkt in, niet een kar vol kopen, maar meerdere keren per dag een paar artikelen......
Praktische vraag: zou het extra helpen als ik een bordje om m'n nek hang met de tekst "ik zoek vrouw" of "Klus zoekt vrouw"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 20:28
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Dus de moraal van het verhaal: erop uit; niet mailen, maar face2face. Supermarkt in, niet een kar vol kopen, maar meerdere keren per dag een paar artikelen......
Praktische vraag: zou het extra helpen als ik een bordje om m'n nek hang met de tekst "ik zoek vrouw" of "Klus zoekt vrouw"  |
Ja gewoon goed op letten in de supermarkt, welke kerel heeft geen boodschappen briefje van z'n vrouw mee.... niet te vol karretje ... ff checken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 20:48
|
|
|
|
Lekkere afters have op doen klus, denken de vrijgezellen vrouwen in de winkel.....heee ik ruik een man....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 21:09
|
|
|
|
|
Hmm, vrouwen spreken altijd in geheimtaal......dus, jullie knappen niet af op een man met een bordje om z'n nek, kerels zonder boodschappenbriefje, lege karretjes en aftershave.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 21:12
|
|
|
|
Harkema, dat is pas ver
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 21:29
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Dus de moraal van het verhaal: erop uit; niet mailen, maar face2face. Supermarkt in, niet een kar vol kopen, maar meerdere keren per dag een paar artikelen......
Praktische vraag: zou het extra helpen als ik een bordje om m'n nek hang met de tekst "ik zoek vrouw" of "Klus zoekt vrouw"  |
Inderdaad erop uit en tussen de mensen! Op een datingsite is de kans heel klein dat je daar de ware vindt (is ook onderzocht).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 21:32
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Ja, ik heb ook een enorme teleurstelling achter de rug en merk dat ik er niet meer zo voor open sta. Maar gezien jouw leeftijd zou ik het nog wel weer proberen
En op een dating site gebeurd er volgens mij zo weinig  |
Wauw, dat zijn fantastische verhalen zeg! Ik kom altijd mensen tegen met heeeeeeel veel problemen (en geen kleine), dus ik persoonlijk geloof er niet meer zo in.. . Vandaar dat ik gewoon lekker mijn leven ga leven, en God op nummer 1 zet ten alle tijden. Uiteindelijk moet je zonder partner ook gelukkig kunnen zijn, vind ik. Kom ik iemand tegen, is dat leuk, maar zo niet, ook prima. Heb gelukkig nu ook een leuk leven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 22:01
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Harkema, dat is pas ver  |
hahaha helemaal mee eens. Maaar de vraag is is het ook TE ver?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 22:07
|
|
|
|
Ha ha, bordje om je nek: Klus zoekt vrouw in de Albert Hein en zeker meerdere keren per dag gaan. Afrekenen bij een leuke cassière (misschien wel single)
Maar ik denk dat in de succes verhalen die ik schreef wel Gods leiding zijn geweest. Het valt mij op dat mensen die weduwe/wedunaar zijn, vaak heel snel weer een partner vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 22:24
|
|
|
|
Ik ben enorm blij dat ik na ruim 24 jaar weer met het openbaar vervoer in mijn stad Amsterdam kan reizen. Bij wijze van test ben ik in mijn rollende vierwieler en met een vriend/collega in de bus gerold richting Amsterdam Centraal. Daar zonder probleem op de pont naar Amsterdam Noord en toen in een nieuw toplocatie geweest: EYE Filmmuseum. Je kan er naar de film, de vaste filmtentoonstelling en tentoonstelling over Fellini. In het filmcafe/restaurant kan je heerlijk eten; op het terras kan je ook eten en drinken met een mooi uitzicht over het Ij en de skyline aan de overkant. Bij mooi weer kan je beneden op het gras picknicken of zonnen en langs het water wandelen. Een echte aanrader!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VROUW908
|
|
Geplaatst: zondag 14 juli 2013, 22:41
|
|
|
|
| GEPKE170 schreef: | Hallo Iedereen,
Het lijkt ons (Annet en Gepke) leuk om ook eens iets in het Noorden te organiseren. We hebben gekozen voor een barbecue waar we onder het genot van een hapje en een drankje elkaar op een ontspannen manier kunnen ontmoeten.
Welkom. Iedereen, je mag ook iemand meenemen die geen lid is. Wanneer. 8 september vanaf 12.00 uur Waar. Harkema ( bij Drachten) Kosten. 10 tot 15 euro
Graag opgeven voor 1 september bij Gepke
We hopen op een grote groep.
Annet (Janet) en Gepke |
Laatst aangepast door
|
VROUW908
|
op zondag 11 augustus 2013, 16:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 15 juli 2013, 05:30
|
|
|
|
Rembrandt vandaag jarig is?

Christus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 15 juli 2013, 06:32
|
|
|
|
Hai lieve mensen,
Ik kom onder voorbehoud naar de picknick.
Ben ineens erg ziek geworden dus zit nu, letterlijk, elke dag bij de arts..
Nou wil het zo zijn dat ik natuurlijk niet dood wil, maar zeker niet bang ben voor de dood. Ik ga meteen, in een oogwenk naar de Hemel, bij God waar alles goed is.
En ik heb het goedgemaakt met mijn moeder wat mij het allermeeste waard is van alles.
Dus nee, ik ben niet depri, maar ja nou is de vraag of ik dus meekan, want het verschilt per dag, ik kan het wel twee dagen van te voren zeggen, meer kan ik niet vooruitkijken.
Daar bedoel ik mee, als het op zaterdag is, kan ik op donderdag al een hele goede inschatting maken of ik het red.
Ik denk van wel, en hoop van wel. Want ik heb goede dagen en slechte dagen.
Dat ik dit en publique zet, is omdat ik niet wil dat men denkt gaat ze weer niet mee, zegt ze weer af oid.
Net wat Paulus zegt, het leven is met God en het sterven gewin.
Ook het taboe wat er rust op ziek zijn, ivm met dat God je dan niet genezen heeft, ja, dat wil ik, voor mezelf dan, doorbreken. Mensen die ernstig ziek zijn, kunnen zich desondanks gewoon goed voelen, net als andere mensen. En ook gewoon meediscussiëren en hoeven ook niet ontzien te worden, van bijvoorbeeld: 'ze is ziek, ik word maar niet boos' oid, dát is juist zo erg. Als men je op een forum als zieke behandeld.
Ja, in real life is het wel fijn als me omgeving rekening met me houdt, dat is iets anders, dat is in praktische zin.
Het kan ook zijn dat ik beter wordt.
Er komt wel een grote rust over me nu ik dit neerschrijf.
En de kans dat ik beter word is groot, maar ja dat ik niet beter word ook.
Iig, ik heb geen zin om het over me ziek zijn te hebben, behalve deze mededeling voor de duidelijkheid, en vraag voor gebed. Ik wou deze post eerst op agenda zetten, maar ja hij past hier beter.
Ik heb goede dagen(ook uren) en slechte en ertusssen.
Ik ben wonderbaarlijk wel gelukkig en heb hoop, maar ja het kan 2 kanten opgaan, met beide heb ik vrede, al hoop ik wel dat ik beter wordt.
Goed, ziekte hoort bij de gebroken wereld, en ja, ik stond weer heerlijk vroeg op, en ga me dingen doen.
Ik wil hier niet uitweiden over wat ik mankeer, dat is. én complex, en heeft geen nut.
Wel wil ik vragen voor gebed voor vrede in mijn hart dat ik die blijf houden, want ja, soms ben ik die even kwijt.
Ik doe zelf wat ik kan, meer kan ik niet doen.
En ik wil aub geen medelijden, want het geloof in God geeft mij zoveel geluk gevoel.
Vast bedankt voor gebed...!
En excuses voor al de keren dat ik onterecht boos deed, oid, en de redactie mij daar gelukkig op wees.
S. Ziek én gelukkig, en wil geen medelijden , Alleen Gebed voor Rust en Vrede in mijn hart.
Ps: Ik kan beter worden, een ander kan onder een bus komen oid, de betrekkelijkheid. Dus, ik ben, net als iedereen hier, gewoon, een persoon, ziek of niet , Ja, ik had tijden dat ik leed, ik zeg expres had, verleden tijd
Fijne Dag, het wordt een mooie dag!
tis weer een beetje lang geworden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 15 juli 2013, 06:38
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Oordelen over homoseksuele mensen is verkeerd, maar het is wel zo dat God seks tussen dezelfde sekse afkeurt. In de eerste hoofdstukken van Genesis heeft God het over de man en de vrouw die gemeenschap met elkaar hebben. Verschillende geslachtsdelen die precies in elkaar passen. Man met man en vrouw met vrouw is in Gods ogen een gruwel. Dat geeft mensen niet het recht om hen te oordelen en afstoten. Vooral Christenen moeten zich houden aan Gods liefdegebod door homo's lief te hebben en te respecteren. Hun seksuele geaardheid is iets tussen God en henzelf.
Ja, dat vind ik ook, maar dat heeft niets met het onderwerp te maken. Tussen Moslims, Hindu's, Boedhisten, Atheïsten heb je ook gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mensen. Toch had Jezus hen ook op het oog toen Hij aan het kruis hing en wil God dat zij ook tot bekering komen. |
Mooi omschreven. We moeten inderdaad kijken hoe God het geschapen heeft, en Hij zag dat het goed was. Na de zondeval is zoveel verkeerd gegaan, dat niemand het recht heeft om naar een ander te wijzen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 15 juli 2013, 07:08
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Rembrandt vandaag jarig is?

Christus |
Ja, als mede stadsgenoot van Rembrandt weet ik dat.
'k fiets 6 X per week langs zijn geboorteplek.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 15 juli 2013, 07:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 15 juli 2013, 08:59
|
|
|
|
Als je denkt dat je een slechte dag hebt, denk dan aan:

...
Ja, wat moet je dan, als je dat ziet, lachen, of huilen...;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 15 juli 2013, 10:55
|
|
|
|
Hai Shanita,
Vandaar dat we je nog zo weinig op het forum lazen?, miste ik wel een beetje hoor. Je boze reactie`s op het forum zijn je vergeven hoor.
Nou wel schrikken dat je ziek bent, maar goed te lezen dat je zo vertrouwd op de Here. En ook fijn dat het contact met je moeder goed is en misschien met broers.
Nou hopelijk kan je wel naar de BBQ in Ede, een leuk uitje zal je vast erg goed doen
Lieve Shanita, ik ga voor je bidden voor rust en vrede.
En blijf vooral op het forum schrijven, ik vind je humor echt leuk en we zullen je niet ontzien in het reageren naar jou
Liefs en een gezegende dag,Shanita
Zegen ons, Al goede Neem ons in uw hoede en verhef uw aangezicht over ons en geef ons licht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANET584
|
|
Geplaatst: maandag 15 juli 2013, 12:22
|
|
|
|
we hopen op een heel gezellige middag met veel verschillende mensen. Jong en ouder om elkaar zo te ontmoeten. Gezellig samen zijn op een ontspannen open manier. En is het gezellig dan misschien vaker zo met elkaar.
Dus geef je op en kom gezellig een middagje naar Harkema
Groeten Annet
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|