ChristianMatch

Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5645 5646 5647 5648 5649 5650 5651 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 23:54

Ik zal me verder niet bemoeien met zaken die me niet aangaan, ik ging over mijn grenzen heen. Mijn excuses.

Fijne avond,
Rolf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 00:02

Holbewoner??? Ik dacht dat kaboutertjes in paddenstoelen of anders tussen boomwortels leven.....
Holbewoners, dat zijn toch trollen? En trollen zijn aardsvijanden van kaboutertjes.....

*Steensnapternuhelemaalnietsmeervan*
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 00:04

KLUS667 schreef:
Vanavond mag ik er maar 2 van mezelf Boze smiley
Dus die 2e is dus weer de laatste........

Verraste, verbaasde smiley Hebben die 2 dan ook een minimale dan wel maximale dikte? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 07:00

CHANNAH042 schreef:
Ik ben het hier absoluut niet mee eens...als christen ook nog! Want... hóe kun je nou zeggen dat wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot een ander van hetzelfde geslacht, zeggen dat dit 'slecht' is...

Ik vind dat de mensen met een andere geaardheid daarmee niet geaccepteerd worden zoals ze zijn en dus zeker wel (deels) gediscrimineerd... Het is een gevoel en de persoon in kwestie doet zelf niks 'fout'.

Elkaar veroordelen, dát vind ik pas fout! Vingerwijzen als iemand het lef en de moed heeft om er bij christenen voor uit te durven komen dat hij of zij zich 'anders' voelt... Ik vind dit soort uitspraken echt erg en absoluut verreweg van een christelijke houding.

IK vind namelijk dat het helemáál niet om onze méning gaat, maar dat we het lekker bij God kunnen (en zouden moeten) neerleggen! En als HIJ het nodig vind dat iemand daarin zou 'moeten' veranderen, dat dit door Zijn Geest gaat en niet door dit soort keiharde (en dus veroordelende) uitspraken en acties.

We vergeten onze houding: Niet door kracht of geweld, maar door mijn Geest, zegt de Heer...

Waarom vinden we het dan zóóó belangrijk om ons gelijk te halen over homo seksualiteit enzo? Is dat nou nodig? Zonde vd energie! Gebruik het liever positief en heb iedereen gewoon lief en laat het aan God over...

Je moest eens weten hoeveel schade deze houding aanricht bij mensen die zich anders ge- aard voelen... En ze dus juist weg lopen v God en de kerk...ipv in Zijn liefdevolle armen!

Ik hoop echt dat deze eeuwige discussie eens stopt en we gaan nadenken over onze houding ipv wat we allemaal vinden hoe het zou moeten...

Groetjes Shannah...

Ik heb als ik dit lees een vraag.
Is dan alles goed? Moet dan alles met de mantel der liefde bedekt worden? Mogen christenen dan helemaal geen mening hebben over goed en kwaad?

Is dat niet ontzettend lauw?

( Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen)

Jezus was ook heel rechtlijnig en scherp over zonden.

Waarom mag een christen geen mening hebben over homoseksualiteit? Zijn we bang dat de wereld het niet met ons eens is?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 07:02

STEENTJE178 schreef:
Holbewoner??? Ik dacht dat kaboutertjes in paddenstoelen of anders tussen boomwortels leven.....
Holbewoners, dat zijn toch trollen? En trollen zijn aardsvijanden van kaboutertjes.....

*Steensnapternuhelemaalnietsmeervan*

vermomt als holbewoner :VERMOMT Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 07:10

Daar is hij dan!

Het blijft een wonder...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 24 juli 2013, 07:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 07:21

Komt zeker door de hitte en dat het nog zo vroeg is dat je het over holbewoners, kabouters en paddenstoelen hebt.... Knipoog smiley

Ja, ik heb het ook altijd moeilijk hoor, zo vroeg en zeker als ik dan ook nog een paar keer wakker ben geweest. Zieke smiley

Daar ís therapie voor hoor Knipoog smiley

Laten we zeggen: Ér is hoop! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 07:44

Zometeen Ziekenhuis, voor holtertape, daarna werken, dan middagdutje, dan 's avonds, zie ik nog wel weet ik nog niet. Misschien film kijken bij vriend.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 07:59

Gisteren middag wezen werken en nog langs verpleegster geweest voor bloeddruk, die was 97 onder, en 149 boven.

Voor mij is dat een wonder en laag!

Want ik had verleden week dagen met een onderdruk van 120-137, dus ja, dan práten ze niet eens meer over de boven druk. En een hartslag had ik van 300 per minuut.

Maar ja, ik was gelukkig, rustig en blij, tis allemaal psychisch, hoor ik ook van anderen met hoge bloeddruk.

Dus mensen zorg dat je ten allen tijden rustig blijft, ook stress is ongezond voor een 'gezond' iemand! en let en bewaak altijd je grenzen!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 25 juli 2013, 09:03
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 08:26

SHANITA130 schreef:
Gisteren middag wezen werken en nog langs verpleegster geweest voor bloeddruk, die was 97 onder, en 149 boven.

Voor mij is dat een wonder en laag!

Want ik had verleden week dagen met een onderdruk van 120-137, dus ja, dan práten ze niet eens meer over de boven druk. En een hartslag had ik van 300 per minuut.

Maar ja, ik was gelukkig, rustig en blij, tis allemaal psychisch, hoor ik ook van anderen met hoge bloeddruk.

Dus mensen zorg dat je ten allen tijden rustig blijft, ook stress ik ongezond voor een 'gezond' iemand! en let en bewaak altijd je grenzen!!!

Fijn Shanita!!
Rustig blijven is soms niet zo makkelijk maar daar heb jij gelukkig het een en ander over geleerd.
Maar echt blij dat je niet heel erg ziek bent joh
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 08:27

ANNA415 schreef:
Ja hij is er

http://www.nu.nl/algemeen/3532524/kate-middleton-bevallen-van-zoon.html

Ja...hij is er....
Een vraag...
Waarom is het nodig dat de naam van hun zoon zo lang geheim moet blijven???
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 08:33

Noodweer in Limburg!!
Was trouwens gisteren...
Heb Weert gezien...plaats waar we menig keer vakantie hebben gehouden..
Mensen die gelijk hun boeltje hebben gepakt...jammer voor hun...

Was het trouwens ook in Brabant??
Hier vannacht geregend...maar niets gehoord...alleen gezien toen ik wakker werd...
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 08:40

Ik heb me onlangs bij CM in geschreven, ben benieuwd wat me dat gaat brengen! Ik hoop natuurlijk iets moois Knipoog smiley

Ik ben wel benieuwd waarom jullie, naast het aspect van een christelijke datingsite, voor CM gekozen hebben.
Er zijn ook nog diverse andere christelijke datingsites (crosspoint, funky fish etc.)
Hebben jullie hier ook ervaringen mee, en welke site heeft jullie voorkeur en waarom?
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 08:41

Kom net uit bed, dus nu eerst ontbijten ;)
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 09:24

deze site, het is meer dan een dating site, je kan gedachten wisselen over geloofsonderwerpen, dingen in het leven
site is er ook voor gewone vriendschappen
dus het daten staat niet centraal.
darom zit ik er ook nog op, ondanks dat ik sinds kort een lieve vriend heb
Die vriend heb ik heel relaxe steeds beter leren kennen, begonnen met vriendschap
Ervaring met andere datingsites bij mij is, dat het daten centraal staat, lijkt een man je leukt, gaat die meteen van mogelijke relatie uit, dus niet echt ruimte goed vond ik, om elkaar eerst als vrienden beter te leren kennen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 09:26

ANNA415 schreef:

wel, hij moet zich wel vermommen, zijn kabouter muts bv af doen. anders kan hij niet meer over komen als holbewoner toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 09:36

Even een ander slecht momentje..
waar waren muggen ook al weer goed voor in dit ondermaanse leven?

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 09:39

SHANITA130 schreef:
Mijn ene ex heeft een vriendin Boze smiley

Ja, nou weet ik wel; hij had mij gewaarschuwd in die zin, als jij niets wil alleen vrienden laat ik haar komen.

En nou is ze daar, elk weekend, of om het weekend, zoiets, een nacht en twee dagen dus.

Hij knapt er wel wat van op, dat wel.

Wou ze bijna niet komen gisteren ga ik hem nog een tip geven wat ie verkeerd zei, door de telefoon Gefrustreerde smiley , wat niet de bedoeling was; ik dacht dat die dat bedoelde.

Nou ja, ik was al weken blij voor hem, zie dat het hem goed doet, ja ze doet erg veel voor hem, en ik niet meer, maar daar komt ze nog wel achter Duiveltje smiley en ja ik heb hier ook me andere ex die bij me slaapt en waar ik elke dag mee bel, dus ja, wie ben ik?

Maar ja, nou is tie jarig, dus normaal negeer ik dat ze er is. Ben tenslotte wel es vaker een of meerdere dagen dat ik hem helemaal niet zie, ja, ook regelmatig als ik gewoon alleen ben.

Maar nu is tie jarig. Nou ben ik niet zo van verjaardagen, dat opgeprikte met z'n allen bijmekaar zitten, urenlang.

Hij ook niet, maar hij vroeg of ik kwam, en zijn zoon komt ook, dus het is voor hem erg belangrijk, dus ja, ik heb gisteren een kadootje gekocht Duiveltje smiley

En vanmiddag ga ik mij helemaal optutten en erheen Duiveltje smiley

Ik voelde me gisteren best wel balen hoor. Boze smiley , ook gisteravond, heb al een post die ik, zoals ik me later bedacht voor het merendeel uit frustratie schreef, maar die is al verwijderd.

Ja, kijk, vrijdag sliep ik nog bij hem, ja, op de bank natuurlijk, en toen gebeurde wat ik hier helemaal boven beschreef.

Nou, en dat is gewoon balen. want ik nam eerst gewoon afstand was blij voor hem, en gedroeg me daar in huis gewoon als toen ik er zelf nog woonde.
Ja, en nu zie ik dat vanmiddag dus een ander doen, én, gisteravond wou ik ook bij hem film kijken en zat ik dus ook, onverwacht alleen.

Ach... Slapende smiley Zo lopen deze dingen, ben blij voor hem Lachende smiley (voor zolang het duurt dan Duiveltje smiley

En nu eerst een lekker bakkie koffie (troost noemen dat toch weleens Knipoog smiley maken.

Ik maak op het moment de andere kant mee, twee exxen, weg er in gevonden om als vrienden verder te gaan,
heb ze veel vergeven, en nu ben ik verliefd en kunnen ze het niet laten af en toe hun frustratie te ventileren,
zijn kleine dingen, maar ik vind het niet leuk, en zeer kinderachtig.
en probeer op een vriendelijke manier me grenzen er in aan te geven.
diep in me hart is me irritatie op dit moment best hoog en denk ik word volwassen jongens, jullie hebben genoeg kansen gehad en zijn echt triest bezig.
Ze laten hun frustratie merken, door minachtigge plagerigge opmerkingen t e maken en in bijzijn van me kinderen..... waar ik dus tegen in ga, waneer ik vervolgens een opmerking krijg als, je kan wel merken dat je echt heel verliefd bent, je komt zeer gelukkig over.... als me irritatie op hoogte punt is, ik geirriteerd denk, hoe geef ik vriendelijk me grens aan?
grapjes.. plagen in bijzijn met kinderen over dat vrouwen van mijn leeftijd met kort haar mooi zijn, ik dikke kont krijg, dikke buik heb,
ik ook nog goede kwaliteieten heb als opruimen, nadat zoon fles ranja in de keuken liet vallen in bijzijn met ex. puber zoon die darom in een deuk lag,
mama die boos reageerde, omdat die twee met hun schoenen er door heen liepen lachend en door de rest van me huis. ruim het ook op als je zon rommel creëert..... en dan krijg je de opmerking weer, kan wel zien dat je verliefd bent, wat ben je gelukkig
en ik denk triest.... hoop dat hij er een weg in vind en normaal blijft doen, heb niet voor niks zo me best gedaan om als vrienden verder te gaan, in belang van kinderen en ook jou nog vaak geholpen als jij het moeilijk had exje......
en gun me mij geluk ook.
petra proberende grenzen goed er in te vinden, vriendelijk aan te geven
en dacht dit is de andere kant shanita.......alles heeft twee kanten.....
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 10:15

JOKE969 schreef:
Ik heb me onlangs bij CM in geschreven, ben benieuwd wat me dat gaat brengen! Ik hoop natuurlijk iets moois Knipoog smiley

Ik ben wel benieuwd waarom jullie, naast het aspect van een christelijke datingsite, voor CM gekozen hebben.
Er zijn ook nog diverse andere christelijke datingsites (crosspoint, funky fish etc.)
Hebben jullie hier ook ervaringen mee, en welke site heeft jullie voorkeur en waarom?

Ik heb ook op andere site`s gestaan, maar ik vind CM het leukst. Er zijn hier altijd veel mensen online, was bij andere site`s veel minder.
En het forum lezen of mee praten is ook leuk.
Ik kom toch steeds weer hier terug. Maar je zult het zelf wel ervaren, veel succes en plezier op CM Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 10:17

ANNA415 schreef:
Je moet hem ook echt alles uitleggen Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

zegt iets over zijn hersenen... die zijn denk ik net zoals van een holbewoner Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
hij heeft ook vast wel wat barbaarse dingen die er bij horen Lachende smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 11:12

ANNA415 schreef:
Is dan alles goed? Moet dan alles met de mantel der liefde bedekt worden? Mogen christenen dan helemaal geen mening hebben over goed en kwaad?

( Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen)

Waarom mag een christen geen mening hebben over homoseksualiteit? Zijn we bang dat de wereld het niet met ons eens is?

Heel juist, we mogen voor onze mening en gedachtegoed uitkomen en niet bang zijn voor weerstand.

Maar dan heb ik een wedervraag... als homoseksualiteit dan zo'n halszonde is, volgens vele gelovigen onder ons, waarom zou Jezus daar niet speciaal aandacht aan hebben besteed tijdens zijn 3 jaar rondgang op aarde?

Jol, nog steeds op zoek naar antwoorden en waarheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 24 juli 2013, 11:12
Naar boven

Auteur Bericht
CHANNAH042

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 11:49

ANNA415 schreef:

Heel goed dat je deze vraag stelt Anna.. Natuurlijk mag iedereen zijn of haar eigen mening hebben. De vraag is alleen of we 'onze mening' ook persé moeten UITEN en dan met name zo scherp, hard en veroordelend. En dáár doel ik op.. Ik heb ooit eens opgezocht wat het woord oordelen betekent. Het betekent letterlijk 'het hebben v een sterke mening over iets of iemand' Stel daar tegenover dat God zelf zegt dat wij niet MOGEN oordelen en ALLE oordeel Hém toekomt.

Als normale normen en waarden is mij (door de kerk notabene) geleerd om alleen mijn mening te geven wanneer deze gevraagd wordt. Juist omdat je mensen echt diep kunt kwetsen met je 'mening'.... We kunnen dus beter wat aan onze 'wijsheid' doen.. en onze houding en stoppen met dat oordelen.

Jezus trad op tegen de schijnheiligheid vd WETgeleerden, degenen die ie zonodig hun (scherpe) mening moesten uiten. En dus oordeelden...!

Dan over de mantel der liefde; dit is vaak in een ander verband bedoeld denk ik. Kijk, als iemand bv thuis slecht behandeld wordt, hoeft die echt niet alles te bedekken met de 'mantel der liefde' maar ook dit wordt wel vaak gedaan met alle schadelijke gevolgen v dien. Daarin mogen gezonde grenzen zijn ter bescherming..

In het geval v homoseksualiteit vind ik idd dat 'de mantel der liefde' juist een poort zal zijn om mensen binnen te brengen bij het koninkrijk v God, de God die LIEFDE is! Hij kan niet anders dan liefde ZIJN! Dat gaat zo ontzettend diep! En ja, ik geloof dat er in Zijn liefde dus zeker ook ruim voldoende plaats is voor mensen die zich anders geaard voelen...

En aan Hem komt alle oordeel toe, Jezus heeft korte metten gemaakt met alle oordeel! Door de vervulling aan het kruis (door liefde ook weer) En Hij, die zit op de troon, zal oordelen met Zijn liefde, hoe mooi is dat! Dus ook over MENSEN met een andere geaardheid :)

Gelukkig maar.....ik zou niet graag door mensen geoordeeld worden door mensen die het allemaal beter te denken weten met hun (menselijke mening) Gelukkig ziet God het totaalplaatje v mij, mijn binnenkant én complete leven...! Da's nét even ietsje meer dan wat mensen denken te weten over mij (en dus ook een ander...)

;) Shannah
Naar boven

Auteur Bericht
CHANNAH042

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 11:52

ROLF230 schreef:
Ik zal me verder niet bemoeien met zaken die me niet aangaan, ik ging over mijn grenzen heen. Mijn excuses.

Fijne avond,
Rolf

Netjes v jou dat je je excuses ook durft te maken..respect hiervoor!

Groetjes Shannah
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 12:18

MANNA420 schreef:
Als ik zo'n beetje lees wat er geschreven wordt dan merk ik dat er een sterk verlangen is om hier iemand te vinden. Dat is logisch, je schrijft je niet voor de lol in. Teleurstellingen horen er ook bij en daar leer je weer van. Wanneer je zo gefocust bent op het doel is het raadzaam om pauzes te nemen. Zelf neem ik bijna nooit een abonnement dat langer dan drie maanden duurt. Daarna neem ik weer een half jaar of langer pauze en richt ik mij op mijn studie en andere zaken.

Mijn bescheiden tip is om dus ook pauze durven te nemen van datingsites. Beter voor de knip en ook beter voor jezelf.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik verbaas me er ook vaak over hoe snel menigeen op de site zijn/haar ziel bloot legt aan feitelijk gezien compleet vreemden! Ik geloof er persoonlijk niet in dat je via het internet de ware kunt vinden. Je moet iemand toch in real life leren kennen en niet via een pc'tje op je schoot. Veel mensen doen zich nu eenmaal anders voor op het internet-het is oppassen geblazen.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 12:45

PETRA373 schreef:
wel, hij moet zich wel vermommen, zijn kabouter muts bv af doen. anders kan hij niet meer over komen als holbewoner toch Smiley die vol vragen zit

Huilende smiley, smiley in tranen Ik kan niet kiezen Huilende smiley, smiley in tranen

Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 12:46

ANNA415 schreef:
*poetst driftig de glazen even schoon*
Oh ja........., zie het nu ook staan. Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 12:52

Zeg,

Maar goed dat smaken verschillen. Deze is veel te oud, maar toch wel veel liever om naar te kijken, eigenlijk..... Verliefde smiley
....
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 13:01

ZEELAND736 schreef:
Ja...hij is er....
Een vraag...
Waarom is het nodig dat de naam van hun zoon zo lang geheim moet blijven???

Tsja, het komt vaker voor.....
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130723_00667927
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 13:22

Jaaaa het regent heerlijk en temperatuur zakt lekker Knipoog smileyLachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 13:25

Vanmiddag niks, vanavond Tubbergen zingt, lekker zingen met het koor Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5645 5646 5647 5648 5649 5650 5651 ... 6194 Volgende
Pagina 5648 van 6194