ChristianMatch

Forum

Wat is er mis met volslanke mensen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5658 5659 5660 5661 5662 5663 5664 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 13:40

ZEELAND736 schreef:
We hebben toch ALTIJD...nog een leven???
Dat het dan iets minder aangenaam is...is waar...
Maar ook dan kan het leven nog aangenaam zijn...

Een leven hmmm ... ik leef nog ja maar erg beperkt en ook afgekeurd dus moet opnieuw op zoek naar aangename dingen en dan ik klaag niet er zijn er die slechter af zijn....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 13:43

MARTIJN277 schreef:
Nooit geweten dat je van twee straten door het dorp fietsen (op weg naar huis) zo ontzettend nat kunt regenen ! Complete behandeling gehad. Golfslag-bad en watergolven.........

Haha goed he gelijk op geknapt en klaar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 13:48

Ik heb er geen moeite mee dat men mij hier voor vrijzinnig uitmaakt, waar ik wel grote moeite mee heb is de omschrijving die vervolgens daaraan wordt gegeven: mensen die er maar op los leven, doen wat ze willen, alles mag. Dus als hiermee bedoeld wordt dat ik er op los leef, doe wat ik wil en dat van mij alles mag, zou ik toch wel graag zien dat deze woorden teruggenomen worden. Maar uiteraard zal dit wel de bedoeling niet zijn geweest.
En om gelijk nog maar even een misverstand uit de weg te ruimen: ik heb nergens gezegd dat rechtzinnigen liefdeloos zijn. Een kwestie van niet goed lezen, denk ik.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 27 juli 2013, 20:29
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 13:51

JANS221 schreef:
Ik heb er geen moeite mee dat men mij hier voor vrijzinnig uitmaakt, waar ik wel grote moeite mee heb is de omschrijving die vervolgens daaraan wordt gegeven: mensen die er maar op los leven, doen wat ze willen, alles mag. Dus als hiermee bedoeld wordt dat ik er op los leef, doe wat ik wil en dat van mij alles mag, zou ik toch wel graag zien dat deze woorden teruggenomen worden. Maar uiteraard zal dit wel de bedoeling niet zijn geweest.
En om gelijk nog maar even een misverstand uit de weg te ruimen: ik heb nergens gezegd dat rechtzinnigen liefdeloos zijn. Een kwestie van goed lezen, denk ik.

Ik kan me voorstellen dat dit pijn doet. Dat vond ik ook nogal kort door de bocht. Ga er maar vanuit dat de schrijver je hiermee niet wilde kwetsen..
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 14:03

""Mam...wat denk je...kunnen we nog naar dat paardenconcours""

Kom op we gaan...we zien wel als we een natte K... krijgen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 15:19

JANS221 schreef:
En om gelijk nog maar even een misverstand uit de weg te ruimen: ik heb nergens gezegd dat rechtzinnigen liefdeloos zijn. Een kwestie van goed lezen, denk ik.

Lieverd maak je niet druk en laat ze lekker kletsen, zegt alles over hun en dan slechts jezelf en ik ben van mening dat je verantwoordelijk ben voor je eigen daden en zolang jij vindt dat je het beste met je zelf voor heb leef je eigen leven...

De ander heeft toch altijd wat te zeggen, dikke knuffel
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 17:42

MARTIJN277 schreef:
Nooit geweten dat je van twee straten door het dorp fietsen (op weg naar huis) zo ontzettend nat kunt regenen ! Complete behandeling gehad. Golfslag-bad en watergolven.........

Dus je bent gewassen en gestreken en kon zo weer de deur uit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 17:47

MARTIJN277 schreef:

Volgende keer shampoo meenemen en ondertussen in je haar doen! Scheelt ook weer een douchebeurt dus goed voor het milieu Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 18:54

Zaterdag 27 Juli, Numeri 14: 1-10; Wees niet bang voor mensen.

Een mens met God is altijd in de meerderheid, zo leerde mij eens ds. J. Overduin die in Dachau gezeten had. Daarvan zijn ook Kaleb en Jozua diep doordrongen. Terwijl de mensen massaal in paniek beginnen te raken, tekeergaan tegen Mozes en zelfs overwegen een nieuwe leider te kiezen om rechtsomkeert te maken naar Egypte, zijn deze twee de enigen die hen herinneren aan de beloften van God. Het kan niet moeilijk zijn, zeggen ze, want de Heer is met ons. En als God voor ons is? Paules zegt later: Wie zal dat tegen ons zijn. Maar in dergelijke situaties zijn wij het heel vaak zelf die God in de weg staan. Met rijen van argumenten. We zijn te oud, zeggen we. We zijn jong, het heeft geen zin of het heeft nu geen zin meer. We hebben te weinig gaven, er is te veel tegenstand. En zo blijf je maar zitten en kom je nooit een stap verder.
Kaleb zegt eenvoudig: ‘Zij hebben niemand die hen beschermt en wij worden bijgestaan door de Heer.’ Wat wil je nog meer? Wees niet bang voor mensen!

Alleen Gods weg kan het doel geleiden,
zijn woord is waar en zuiver t’allen tijde.
Hij is een schild, een schuilplaats in de strijd,
voor al wie bij Hem zoekt naar veiligheid.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 20:04

http://nos.nl/l/533938

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 29 juli 2013, 00:02
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 20:32

Ik zou zeggen, zoek eerst eens uit waarom je eigenlijk die medicijnen nodig hebt in de eerste plaats. Ben je ziek geworden door een gebrek aan een pilletje? Natuurlijk niet.....

Veel mensen eten vergiftigde voedingsachtige substanties, waar ze ziek en allergisch van worden. En vervolgens krijgen ze een giftig medicijn om de kwalen die daardoor werden veroorzaakt weg te nemen.

Verder is het een vreemde reactie om te suggereren dat als je dagelijks 4 soorten groenten gaat eten en gezond brood en rijst, dat je dan niet meer zou leven..........
volgens mij begin je dan juist met leven, maar goed.

En verder medicijn weg, kilo's weg, ik zei dat dat bij mij duidelijk het geval was.

Ik ken zoveel verhalen van mensen in erg slechte gezondheidstoestand die door anders te eten en te leven radicaal beter werden en nu zeer gezond zijn.

Twee voorbeelden:
Julia Kang
"De planteneter" Boele Ytsma

Laatst aangepast door
ROLF230
op zaterdag 27 juli 2013, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 20:36

Hier was het heel de middag volop zon...
Het is nog steeds stil onder de deelnemers van de BBQ...
Die hebben het vast naar hun zin...
Fijn voor jullie...

We lezen het verslag nog wel hè...!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:02

JANS221 schreef:
En om gelijk nog maar even een misverstand uit de weg te ruimen: ik heb nergens gezegd dat rechtzinnigen liefdeloos zijn. Een kwestie van niet goed lezen, denk ik.

Rechtzinnig, vrijzinnig, lichtzinnig (jawel, ook profaan ...) slechts een paar van de etiketjes die hier onderling worden geplakt. We zien hier op CM slechts enkele aspecten via het schrijven, ook al is het zo dat woorden kracht hebben en onze innerlijke gedachten en gevoelens vertolken. Wie jou een beetje kent en leest weet dat je altijd doordacht en behoedzaam bent met je gedachten onder woorden brengen en een serieuze zoeker met toch een eigen geluid en visie.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:09

Om half 1 in de strooooomende regen toch maar aan de dochters-moederdag begonnen en met de auto onderweg gegaan. Tja we moesten wat, maar wat? Toch maar zoals al gepland naar Oudewater getogen en wat gebeurde... toen we daar aankwamen was het droog! De zon brak door.

Lekker door dit stadje gelopen, leuke straatjes en grachtjes, schitterende oude panden. Een rondvaart gedaan om het ook nog es van een andere kant te bekijken en daarna naar huis terug om in de buurt de dag af te ronden met eten bij de Griek.

De humor, de onderlinge band, de gezelligheid en toch ook de diepte bij elkaar voelend van een veelbewogen aantal jaren, ieder voor zich en toch verbonden.

Een dag met een gouden rand.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 27 juli 2013, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:09

JOL252 schreef:
Rechtzinnig, vrijzinnig, lichtzinnig (jawel, ook profaan ...) slechts een paar van de etiketjes die hier onderling worden geplakt. We zien hier op CM slechts enkele aspecten via het schrijven, ook al is het zo dat woorden kracht hebben en onze innerlijke gedachten en gevoelens vertolken. Wie jou een beetje kent en leest weet dat je altijd doordacht en behoedzaam bent met je gedachten onder woorden brengen en een serieuze zoeker met toch een eigen geluid en visie.

juist goed gezegd Knipoog smileyLachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:23

ROLF230 schreef:
Ik zou zeggen, zoek eerst eens uit waarom je eigenlijk die medicijnen nodig hebt in de eerste plaats. Ben je ziek geworden door een gebrek aan een pilletje? Natuurlijk niet.....

Veel mensen eten vergiftigde voedingsachtige substanties, waar ze ziek en allergisch van worden. En vervolgens krijgen ze een giftig medicijn om de kwalen die daardoor werden veroorzaakt weg te nemen.

Verder is het een vreemde reactie om te suggereren dat als je dagelijks 4 soorten groenten gaat eten en gezond brood en rijst, dat je dan niet meer zou leven..........
volgens mij begin je dan juist met leven, maar goed.

En verder medicijn weg, kilo's weg, ik zei dat dat bij mij duidelijk het geval was.

Ik ken zoveel verhalen van mensen in erg slechte gezondheidstoestand die door anders te eten en te leven radicaal beter werden en nu zeer gezond zijn.

Twee voorbeelden:
Julia Kang
"De planteneter" Boele Ytsma

Ik vind jouw reactie wel een beetje kort door de bocht.. Er zijn genoeg mensen die niet zonder bepaalde medicatie kun en ziek worden kan zoveel verschillende oorzaken hebben, de meeste heb je niet eens in de hand, door bijv. erfelijkheid of gewoon door domme pecht.

Neemt niet weg dat er placebo's in de omloop zijn en dat er mensen zijn die bepaalde medicijnen slikken die ze eigenlijk niet nodig hebben en door te stoppen hun overtollige kilos weer kwijt raken, maar nogmaals je. kan niet iedereen over een kam scheren..
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:41

Geweldig Jol...om op verder te teren....

Ik zou mee gaan met dochter naar een paarden gebeuren....
Ja we zijn gegaan, maar het hele terrein onder de modder...van de verse regenbui!!!
De auto moest je parkeren op een grasland...
Daar waren ze al bezig om de auto's uit de modder te slepen!!
Ik heb dochterlief uit de auto gezet...die ziet zoiets nog prima zitten...
Ik zelf ben naar mijn gehandicapte vrienden gegaan...en daar in de theetuin mezelf getrakteerd...(reken maar dat ik op dat moment veel van mezelf hield!!!)

Pas rond 6 uur een telefoontje...Kan je me komen halen???en die had genoten!!!

Heerlijk toch??
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:42

ZEELAND736 schreef:
Geweldig Jol...om op verder te teren....

Ik zou mee gaan met dochter naar een paarden gebeuren....
Ja we zijn gegaan, maar het hele terrein onder de modder...van de verse regenbui!!!
De auto moest je parkeren op een grasland...
Daar waren ze al bezig om de auto's uit de modder te slepen!!
Ik heb dochterlief uit de auto gezet...die ziet zoiets nog prima zitten...
Ik zelf ben naar mijn gehandicapte vrienden gegaan...en daar in de theetuin mezelf getrakteerd...(reken maar dat ik op dat moment veel van mezelf hield!!!)

Pas rond 6 uur een telefoontje...Kan je me komen halen???en die had genoten!!!

Heerlijk toch??

Dat had je heel goed geregeld! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:43

Vraagje: waarom is het forum eigenlijk openbaar en ook voor niet CM-leden zichtbaar? Gaat dit niet tenkoste van de 'veiligheid'?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:48

Het was heerlijk weer daar op de hei Lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Het was een klein groepje heel gezellige mensen.
We hebben lekker geklets en gebarbequed. sommigen wilden er zelfs gaan kamperen zo lekker vonden ze het.
Daarom hebben we besloten dat we het in September nog eens doen Lachende smiley
rond half negen vertrokken we naar huis. Ikzelf heb dat op de fiets gedaan was een heel mooie tochT van 18 km over de hei en langs boerderijen en allemaal plekjes waar ik zo'n 23 jaar geleden heb gewoond. Was een wel heel mooie afsluiting
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:48

Ik heb ook een vraag...(weet niet of die hier thuis hoort)

Kan een 2e gezinslid wel een profiel aanmaken/ proefabonnement nemen?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 21:50

ROELANDE345 schreef:
We hebben lekker geklets en gebarbequed. sommigen wilden er zelfs gaan kamperen zo lekker vonden ze het.
rond half negen vertrokken we naar huis. Ikzelf heb dat op de fiets gedaan was een heel mooie tochT van 18 km over de hei en langs boerderijen en allemaal plekjes waar ik zo'n 23 jaar geleden heb gewoond. Was een wel heel mooie afsluiting

Leuk joh!!!
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 22:07

Sjonge jonge wat een mooi weer daar in Ede. Lekker ge-bbqt met gezellige mensen! Bedankt voor de leuke middag en avond!!

En...tot de volgende keer Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 22:18

ROELANDE345 schreef:

Wat leuk om te lezen dat het toch mooi weer was op de hei Knipoog smiley . Het is inderdaad een mooie plek om te fietsen.
Ik was laatst aan het wandelen met een vriendin, we verdwaalde en kwamen bijna bij de schaapskooi uit. Toen moesten we nog terug naar Ede lopen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 22:30

ROELANDE345 schreef:

je vergeet te vertellen dat je op de heenweg verdwaald was (wij allemaal ongerust Boze smiley )
en dat Klus cake gebakken had Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 22:32

Oh ja geen holbewoner gezien Huilende smiley, smiley in tranen
Maar wel heerlijk weer Coole smiley met zonnebril
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt voor alle suikerpopjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 22:33

ANNA415 schreef:
je vergeet te vertellen dat je op de heenweg verdwaald was (wij allemaal ongerust Boze smiley )
en dat Klus cake gebakken had Kwijlende smiley

Die cake van Klus was echt lekker, hij bakt van die speciale natte cake Kwijlende smiley
Ik verdwaald Coole smiley met zonnebril
Was ik alweer vergeten Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 22:33

JANS221 schreef:
liever vrijzinnig en bewogen met de medemens, dan rechtzinnig en liefdeloos.

JANS221 schreef:

Beste Jans,

Ik bedoel echt niet dat jij erop losleeft, of wie dan ook. Wie ben ik om daarover te oordelen?

Ik viel over de opmerking "liever vrijzinnig en bewogen met de medemens, dan rechtzinnig en liefdeloos." Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat "vrijzinnig en bewogen" bij elkaar horen en evenzo "rechtzinnig en liefdeloos". Vandaar ook mijn geprikkelde reactie, excuses daarvoor.

De opmerking "leef er maar op los, neem Gods woord niet letterlijk" klink ook harder dan is bedoelt, ik begreep dat sommigen schreven dat niet alles in de Bijbel meer van toepassing is op deze tijd. Mijn vraag hierbij was of je dan je eigen invulling eraan mag geven en dan krijg je volgens mij verwarring: de één denk zus, de ander denk zo......

Ik probeer dicht bij het Woord te leven en ik weet zeker dat jij dat ook probeert. Maar dan mogen we elkaar toch wel bevragen over bepaalde zaken? Ja, en soms zet ik dat wel een beetje scherp neer, om tot reactie uit te lokken, hopelijk ook een goed overdachte reactie in bijbels licht.

Laatst aangepast door
KLUS667
op maandag 29 juli 2013, 15:12
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 23:05

KLUS667 schreef:
Sjonge jonge wat een mooi weer daar in Ede. Lekker ge-bbqt met gezellige mensen! Bedankt voor de leuke middag en avond!!

En...tot de volgende keer Lachende smiley

Graag! Ik vond het ook leuk, maar de volgende keer mag je best wat meer praten hoor Klus! Knipoog smiley En de groeten van Mirjam! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 23:09

Quote:
Deze kwam ik vandaag tegen! Hilarisch......!

Knipoog smiley Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Filmpje verwijderd

Redactie CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 30 juli 2013, 19:56
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5658 5659 5660 5661 5662 5663 5664 ... 6194 Volgende
Pagina 5661 van 6194