| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 19:27
|
|
|
|
nog altijd 25 jaar en liefhebber van bbq-en
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 19:28
|
|
|
|
Hier wordt het langzaam bewolkt en beetje wind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 19:29
|
|
|
|
|
Een paar verse bagels met sla, zalm en Turkse yogurt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARDIE881
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:06
|
|
|
|
|
Is eerder BARKO dan: Bijna alle ramen kunnen open!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARDIE881
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:17
|
|
|
|
Is het vertellen eingelijk wel zo belangrijk? Het gaat er vooral om dat je het laat zien in doen en laten. Licht der wereld en zout der aarde enzo... Vaak is het zo dat mensen als ze horen dat je gelovig bent daar een vooroordeel aanplakken en alles wat je doet onder een vergrootglas leggen. Meestal dienen mogelijkheden om te vertellen zichzelf ook wel aan,dan is het natuurlijk wel zaak om gewoon de waarheid te vertellen en niet net als Petrus Jezus te verloochenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:25
|
|
|
|
Citaat:
“Verkondig het evangelie, desnoods met woorden.”
Een uitspraak van Franciscus van Assisi die ons zeer aanspreekt. Het is een moderne versie van een wandtegelwijsheid aan het worden: op facebook, twitter en in interviews kun je deze uitspraak lezen. We worden ons er steeds meer van bewust dat we ons geloof in de praktijk moeten brengen, dat we op die manier veel meer impact kunnen hebben.
Je ziet deze tendens ook in de evangelicale wereld. De jongere generatie heeft veel meer interesse in sociale rechtvaardigheid, mensenhandel, armoede en milieuproblematiek. Er is een bewustwording gaande dat het evangelie niet alleen van belang is voor het leven hierna.
We zoeken naar een geloof dat ‘werkt’; werkt in de zin van Jacobus: wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden? (Jak.2:14).
Maar ik ben soms bang dat deze uitspraak zo populair is omdat we ook niet meer weten wát we nu precies geloven. En hoe kun je iets uitleggen als je het zelf niet weet?
Dus zeggen we maar:
“Verkondig het evangelie, desnoods met woorden.”
Ik vrees er alleen voor dat deze uitspraak vaak ook bij woorden blijft. Want als je daadwerkelijk anders leeft, dan komen de vragen wel. Dan zal je toch met woorden moeten uitleggen wat je gelooft en wat je motiveert om zo te leven.
Laatst las ik een leuke variatie op deze uitspraak: zeggen dat we het evangelie moeten verkondigen, desnoods met woorden, is gelijk aan zeggen dat we de armen te eten moeten geven, desnoods met voedsel.
En inderdaad, je kunt je op verschillende manier inzetten om voedsel aan de armen te geven, bijvoorbeeld geld inzamelen, mensen bewustmaken van de armoede om hen heen, maar als dat geen daadwerkelijk voedsel voor de armen tot resultaat heeft, dan ben je niet geslaagd in je opzet.
Op dezelfde manier is het belangrijk om te helpen, om te delen, om je voor rechtvaardigheid in te zetten, maar als je aan het eind van de dag niets hebt gezegd, ben je goed bezig geweest, maar heb je het evangelie niet verkondigd. Want in Romeinen vraagt Paulus: hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? (Rom.10:13,14).
Dus verkondig het evangelie met woorden én daden. Beide zijn niet van elkaar te scheiden. Zonder een overtuigende levensstijl zijn onze woorden leeg, zijn we hypocriet, maar zonder woorden zijn onze daden nietszeggend.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 2 augustus 2013, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARDIE881
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:26
|
|
|
|
Zegen: m'n dochter die me verteld hoeveel ze me mist en van me houd
Vervelend: Dat ze mij missen moet en ik haar veels te weinig om me heen heb
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARDIE881
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:28
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Uitspraak van iemand, die ik laatst ergens las: 'Verkondig het Geloof, desnoods met woorden'
zette mij wel even aan het denken. |
Hele mooie uitspraak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:41
|
|
|
|
Vrijdag 2 Augustus, Numeri 16: 16-35; Daag God niet uit.
Korach is kennelijk wel tot een gesprek bereid. Samen met de 250 meldt hij zich, ieder met zijn vuurpannetje met reukwerk voor God. Hij is duidelijk heel erg overtuigd van zijn eigen gelijk. Maar Mozes merkt dat God geen geduld meer heeft. Daarom smeekt hij de mensen afstand te nemen van de tenten van Korach, Datan en Abiram. De heer On (16:1) is kennelijk al tot inzicht gekomen. Even later scheurt de aarde en alle drie de families worden de afgrond in gezogen. Ook de 250 ontkomen niet aan een harde straf. Dit is een wel heel gruwelijke afloop. Vooral het feit dat complete families met kleine kinderen in de afgrond verdwijnen, geeft ons veel moeite. Had het conflict niet anders opgelost kunnen worden? Echter, niet Mozes voltrekt het oordeel. En de kinderen van Korach kwamen niet om (Num. 26-11). Hadden zijn afstand genomen? Later vormen ze een koor van krachtige lofprijzers in de tempel (2 Kron. 20: 19). Wijs zijn als we als God niet uitdagen, maar leren achter Hem aan te gaan. In dit geval achter Mozes en Aäron. Wat er misschien ook op die twee aan te merken is, speel het niet zo hoog speel het niet op de man.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 21:10
|
|
|
|
|
Ik vond het vandaag wel meevallen. Baklaken op het gras, boekje en veel drinkvocht erbij en ieder kwartier lekker onder de sproeier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 21:11
|
|
|
|
|
Gewoon een bak kant en klare sla uit de supermarkt. En yoghurt toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 21:12
|
|
|
|
mjammiejammie met mjummiejummie en een snufje mmmm
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op vrijdag 2 augustus 2013, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 21:32
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | lolNou, ik heb nog een week de tijd om me huis op te ruimen, en anders gaat ze me helpen....Whaaaaa
Ja, dat betekend dus, dat ik overdag deze week eigenlijk niet weg kan, want mijn huis is belangrijker.
En ja, ze zei niet eens wát ik moet opruimen, want het is nu echt overal een puinhoop...
Ja, dus ik wacht even tot ik zin krijg...wat meestal wel spontaan komt hoor.

En als ik dan alles had opgeruimd ging(verleden tijd) het zo: http://youtu.be/BvYJB8NOyBo |
Kijk maar uit....want over 6 dagen is je week weer spontaan omgegaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 21:38
|
|
|
|
Koekje van eigen deeg Het zal je maar gebeuren: je bent predikant en je hebt het dus druk, zo druk dat je bij lange na niet toekomt aan alles wat je zou willen doen. Eindelijk vind je tijd om een bepaald gemeentelid te gaan bezoeken en dan wordt er op je bellen niet open gedaan, terwijl je daarbinnen wel voetstappen hoort. De predikant die dit overkwam, gluurde geïrriteerd naar binnen en zag nog net de vrouw des huizes wegduiken. Boos stopte hij zijn visitekaartje in de brievenbus, maar pas nadat hij met zijn laatste restje humor daarop had geschreven “Openbaring 3:20”. (“Zie, ik sta aan de deur en ik klop; indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, ik zal bij hem binnenkomen”) Toen de dominee de daaropvolgende zondag na de kerkdienst zijn gemeenteleden één voor één de hand schudde, kwam ook de dame in kwestie langs. Zij drukte hem haar visitekaartje in de hand waarop, naast haar naam, stond “Genesis 3:10”. Thuis gekomen zocht de predikant de tekst onmiddellijk op en hij kreeg er een rood hoofd van. (“Toen ik uw geluid in de hof hoorde, werd ik bevreesd, want ik was naakt, daarom verborg ik mij”.)
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 21:46
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Ik vond het vandaag wel meevallen. Baklaken op het gras, boekje en veel drinkvocht erbij en ieder kwartier lekker onder de sproeier. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:06
|
|
|
|
| MARDIE881 schreef: | Zegen: m'n dochter die me verteld hoeveel ze me mist en van me houd
Vervelend: Dat ze mij missen moet en ik haar veel te weinig om me heen heb |
Ja...das dikwijls een hard gelag... Geniet van de fijne momenten!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:11
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | mjammiejammie met mjummiejummie en een snufje mmmm  | Lijkt me heerlijk...mag ik het recept???
Hier was het boterhammen...(met zand) maar ze smaken 2x zo lekker aan het strand...met gebakken ei....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:12
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Ik vond het vandaag wel meevallen. Baklaken op het gras, boekje en veel drinkvocht erbij en ieder kwartier lekker onder de sproeier. |
Kijk aan een BAK-laken....ja dat heb je wel nodig met dit weer!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:18
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | De zon staat pas straks bij mij achter. Nu is het daar dus nog maar 32 graden. Ben benieuwd of het vanavond de temparatuur van gisteren gaat overtreffen. M'n bramen doen het extreem goed, want hun bak staat juist daar op het warmste plekje van de noordkant. Haast nog beter dan m'n druiven die aan de schuur op het zuiden staan. De zwarte bessen kon ik anderhalve week geleden al oogsten. Ja Zeeland, hè
Maar wat is ARKO??? |
Heerlijk...zo'n tuin Mamy....(ik moet nog steeds eens komen kijken hè!!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:19
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | we willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan; Roelande345 , 54jaar regio 0342 Pieter619, 59 jaar regio 0514 meerijders geen probleem | Anna415 al jaren 25 regio0546
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:52
|
|
|
|
Oh, oh!!! Is jou de Cake-BAK-hitte nu ook al naar het hoofd gestegen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:54
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Lijkt me heerlijk...mag ik het recept???
Hier was het boterhammen...(met zand) maar ze smaken 2x zo lekker aan het strand...met gebakken ei.... |
Hihi, Zee zet zelfs haaz vrijdagze traditiez zop zet ztrand voortz!
(zorry, beetzje bezangen zoor ze ZON )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 23:03
|
|
|
|
Nadenkertje! Tot tien tellen.
“Ik heb een hand vol klachten”, zegt ze. “Zal ik ze eens allemaal opnoemen?” Ik schuif wat onrustig in mijn stoel. Ach, heden, daar heb je weer zo’n klaagverhaal ! ... Ik heb er heel wat in mijn leven moeten aanhoren…. Ik zou een hele “bijbel” vol met klaagliederen kunnen schrijven, neem dat maar van mij aan. Maar ja, wat doe je als het je werk is? Wat doe je, als je geroepen bent om in Jezus’naam klaagverhalen aan te horen? Als niemand, helemaal niemand meer naar je luisteren wil, dan pas ben je écht eenzaam…..
“Nou, vooruit,” zeg ik, al mijn moed bij elkaar rapend, “laat maar eens horen….” En dan begint ze haar litanie : “Eerste vinger : mijn werkeloze man. Tweede vinger : mijn darmklachten. Derde vinger : mijn oogziekte. Vierde vinger : mijn rumoerige buren. Vijfde vinger : mijn jaloerse familie. Ziet u wel, een hele hand vol !” Het klinkt bijna triomfantelijk en als ik goed naar haar gezicht kijk, dan lijkt het wel alsof ze zeggen wil : Ziezo, daar heb je niet van terug, hè? Ik knik. “Dat is niet mis”, zeg Ik. “Dat is inderdaad een hele hand vol. En die andere hand dan, als ik vragen mag?” “O, dat zijn de zegeningen”, zegt ze – en nu is het alsof haar gezicht begint te stralen. “Wilt u die ook horen?” “Nou, als het niet te veel gevraagd is, wel graag, ja”, zeg ik, nog stomverbaasd over deze onverwachte wending. “Nou, daar gaan we dan. Eerste vinger : dat we nog elke dag genoeg te eten hebben. Tweede vinger : dat we zo’n mooi huis hebben. Derde vinger : dat er altijd mensen zijn die me willen helpen. Vierde vinger : dat ik niet nog veel meer ziektes heb. Vijfde vinger : dat ik aan de andere kant rustige buren heb. Nou, dat is ook precies een hand vol, ziet u wel?”
Ik kan het niet ontkennen. In stilte kijk ik naar haar beide, naar mij toegestoken handen. Het zijn twee handen die al heel wat verdriet hebben gedragen. Twee handen, die al heel wat tranen hebben weggeveegd. Twee handen, die zich vaak tot een vuist gebald hebben. Twee handen, die weten wat “leven” is….. “En weet u wat ik nou zo mooi vind?” “Nou?”, vraag ik. “Wat er gebeurt als je gaat bidden.”
“Als je gaat bidden?” “Ja, als je gaat bidden, dan gebeurt er iets met je handen. Kijk, dan gaat mijn rechterhand, die van de zegeningen, naar de linker, ziet u wel? En dan vouw ik de vingers van mijn rechterhand, die vingers van de zegeningen, tussen de vingers van mijn linkerhand. En dan komen dus eigenlijk al die zegeningen tussen die beroerde dingen in te zitten. Dan houd ik dus eigenlijk die vervelende dingen tégen met mijn zegeningen, als u begrijp wat ik bedoel. En zo bid ik dan. Dan zeg ik eerst tegen God waar ik over in zit en wat me pijn doet. Maar daarna tel ik de zegeningen, begrijp u wel, die vijf van mijn rechter-hand. En dan zeg ik tegen God : Dank U wel, Heere God, dat ik die andere hand ook nog heb ! Die houdt de zaak mooi in evenwicht, vind u niet? En zo bid ik dan, begrijpt u wel? Ik vouw de zegeningen gewoon tussen de beroerde dingen in. En dan is het net alsof ze niet zo beroerd meer zijn….”
Ik knik opnieuw. Ik vouw mijn handen. En in gedachten tel ik – tot tien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 23:07
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hihi, Zee zet zelfs haaz vrijdagze traditiez zop zet ztrand voortz!
(zorry, beetzje bezangen zoor ze ZON ) |
Jij hebt hem door.. Maar het warme eten is erbij in geschoten! Maar ja er schiet wel meer bij in deze dagen..
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 2 augustus 2013, 23:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 23:10
|
|
|
|
|
Prachtig!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 23:11
|
|
|
|
| MAMY994 schreef: | | Prachtig!!! |
Dank je Mamy!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 23:15
|
|
|
|
|
Gepicknickt tussen de ijsberen, pinguins, giraffes, maraboes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 23:20
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Heerlijk...zo'n tuin Mamy....(ik moet nog steeds eens komen kijken hè!!!) | Ja, dat moet je zeker doen!!!
Hier heeft de temperatuur die van gisteren niet overtroffen. Het warmste vandaag was maar 41 graden. Daarentegen werd het binnen rond de 27. Pfff.... Maar nu is het lekker afgekoeld en er staat wat wind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 00:13
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | lolNou, ik heb nog een week de tijd om me huis op te ruimen, en anders gaat ze me helpen....Whaaaaa
Ja, dat betekend dus, dat ik overdag deze week eigenlijk niet weg kan, want mijn huis is belangrijker.
En ja, ze zei niet eens wát ik moet opruimen, want het is nu echt overal een puinhoop...
Ja, dus ik wacht even tot ik zin krijg...wat meestal wel spontaan komt hoor.

En als ik dan alles had opgeruimd ging(verleden tijd) het zo: http://youtu.be/BvYJB8NOyBo |
je kan ook lekker alle dagen van d e zon gaan genieten, ze komt toch mee helpen opruimen maar serieus kan je niet sochents opruimen en smiddags weg?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 06:30