ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARDIE881
ChristianMatch forum index » Berichten van MARDIE881
Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 10:21
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen
 
"Nu weet ik dat de Here zijn gezalfde de overwinning geeft,
Hij antwoordt hem uit zijn heilige hemel met de machtige heilsdaden zijner rechterhand" (psalm 20:7)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 17:50
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Morgen heerlijk met m'n dochter naar Julianatoren. Ik heb er echt veel zin in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 05:23
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
Een meerdere goden systeem lijkt mij niet logisch.Een God is een opperwezen en kan per definitie maar enkelvoudig zijn.In de geloven met meerdere goden voeren de goden dan ook meestal wel oorlog met elkaar om wie nu dan de ultieme macht heeft en de feitelijke oppergodheid is.
In de geschiedenis linkte mensen ook altijd de wonderen der natuur aan een eigen godheid.Elk element z'n eigen god.Maar aangezien elk element aan elkaar verbonden is dan is ook dat niet logisch zonder een enkele oppergod die al de andere aanstuurt.Meerendeel van de religies gelooft ook in een oppergod of een enkele god.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 20:56
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Seksuele uitspattingen komen zowel bij homo's als hetero's voor.Het is wel dat deze uitspattingen bij homo's misschien dan wat extremer is juist omdat het allemaal in het geniep moet gebeuren.Het lijkt me dat iedereen het erover eens zal zijn dat deze uitspattingen voor zowel homo's als hetero's tot de zonde "lust" behoren en hierbij hebben ook beide groepen een keuze in.
Sex op basis van ongelijkwaardigheid en puur vanuit lust van een kant is dat natuurlijk ook,maakt niet uit of dat nu pedofiel,homo of hetero is.
Naar mijn idee is sex alleen gerechtvaardigd als pure liefdesdaad.
Sex in de kern is er om voortplanting maar alleen de dieren gebruiken het geheel alleen om die reden,wij mensen hebben van God de liefde gekregen die daarbij ook een rol speelt en wat ons onderscheid van het dierenrijk.
Sex zonder liefde is alleen maar lust en lust is een der hoofdzondes en ik ben er ook zeker wel van overtuigd dat die lust een gruwel voor God is.
Maar is liefde ook een gruwel voor God? en alles wat er uit die liefde voortvloeit?Ik heb ook sterk het idee dat die bijbelse teksten ook meer op die lust doelen dan op de liefde en daarbij is het ook nog eens zo dat de homoseksuele relatie uit liefde pas vrij recentelijk bij mensen als zijnde een mogelijkheid bekend en geaccepteerd is.Ik denk dat in bijbelse tijd de uitspattingen der lust ook de enige weg was die een homo kon bewandelen en de enige weg die men toen ook kende.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 11:51
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Het is ook een gruwel voor God dat we zijn schepping met z'n allen naar de knoppen helpen dus dan ook maar gelijk al het mileuvervuilende verbieden.Want vast rijden christenen geen auto's en verbruiken geen plastic.We eten ook geen massaproduktievlees natuurlijk maar alleen vlees geslacht volgens de bijbelse voorschriften.Christelijke vrouwen gebruiken gelukkig ook nooit make-up aangezien dat ijdelheid is.Och laat ons dan ook maar gelijk weer elke vorm van erotiek in de wereld verbieden.
Hey,idee......laat ons weer terug gaan naar 3000 jaar geleden.Zie hoe moslims ons dat voordoen.Vrouwen bedek uzelf zodat mannen niet in verleiding worden gebracht!Laten we ook weer gezellig mensen gaan stenigen!Want ja,het staat toch echt allemaal in de bijbel!
Kom op zeg!
O nee,nu draaf ik vast weer te ver door natuurlijk.mijn excuses daarvoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 21:43
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
Quote:
Zalig zij die treuren, want zij zullen vertroost worden,

Zalig de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven,

Zalig zij die hongeren en dorsten naar gerechtigheid, want zij zullen verzadigd worden.

Zalig de barmhartigen, want hun zal barmhartigheid geschieden,

Zalig de reinen van hart, want zij zullen god zien.

Zalig de vredesstichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden,

Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil, want hunner is het Koninkrijk der hemelen

Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt, om mijnentwil.

Mattheüs 5 vers 1-12

Is dit niet zoals Jezus het in grote lijn aangaf hoe die heiliging te vinden?Deze heel beroemde tekst die tijdsoverschrijdend van alle tijden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 21:26
BerichtOnderwerp: NS aanbiedingen voor goedkoop uitje
 
ROLF230 schreef:
Voor goedkope uitjes kan men ook wel langs de boerderij komen waar ik werk. Witte uitjes, rode uitjes, grote en kleine uitjes.

Ook gesnipperde?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 17:55
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
 
Ik zie het vooral in het feit dat het Christendom totaal niet aan cultuur gebonden is.Zelfs in landen waar het christendom zwaar verboden is laten mensen zich niet tegenhouden erin te geloven.
En hoe persoonlijk het geloof ook voor ieder verschillend kan zijn het is overal in de kern hetzelfde ook al verschilt de beleiding dan wel in de diverse stromingen.Cultuur,achtergrond en persoonlijke opvattingen veranderen dus de kern van het geloof niet,alleen de beleving en uitvoering veranderen erin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 14:30
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Ik ben in mijn leven veel met homoseksuelen in aanraking geweest en ik heb diepgelovige homo's kapot gemaakt zien worden door de kerk.Homo's die diep ongelukkig zijn doordat zij zich als hetero gaan gedragen onder de druk.Zelfmoordpogingen en zware depressie heb ik er gezien.Is dat wat God wil?
"Zij die zonder zonde zijn gooien de eerste steen" is ooit door Jezus gezegd waarmee hij toch duidelijk zegt dat we vooral eerst naar onszelf moeten kijken.Volgens de teksten was de desbetreffende te stenigde vrouw zondig en was het gerechtvaardigd haar te stenigen en toch stak Jezus daar een stokje voor.Jezus negeerde veel van de geschreven teksten in zijn wandel en toch zie ik veel christen doen wat men bij hem ook deed namelijk maar wijzen naar de geschreven teksten.Moet je een homo dan dus veroordelen omdat de teksten dat zeggen of moet je ze omarmen en de liefdevolle weg van God wijzen zonder te oordelen?Wat zou Jezus hebben gedaan?
De gruwel van homoseksualiteit zal iedere hetero wel kennen als die bijvoorbeeld homo's ziet kussen dus die gruwel bestaat maar is dat voor ons dan een reden deze mensen te veroordelen?Is het uberhaupt aan ons om te bepalen hoe een ander moet leven?Jezus was altijd erg fel tegen de schriftgeleerden die vertelden hoe men moest denken en leven en het is Jezus wiens voorbeeld ik volgen wil.
Het huwelijk is een heilig verbond tussen twee mensen en God.Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat het ook een gruwel voor God is als twee ongelovigen met elkaar trouwen?Een "zondig" huwelijk heeft een andere betekenis dan een "gelovig" huwelijk en zeker nu in onze "zondige" maatschappij.Als de ene "zonde" met elkaar in een "onheilig" huwelijk mogen stappen dan mag wat mij betreft de ander dat net zo goed.Ik zie het verschil niet want ik denk dat het huwelijk pas "heilig" is als God daar deel van uit maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 06:35
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Ik denk dat men zich eens meer moet gaan nadenken over de feiten dan telkens zich maar blind te staren op dat wat er letterlijk in de bijbel staat geschreven.
Homoseksualiteit is geen keuze of ziekte maar een afwijking op het "normale". Afwijkingen op het "normale" komen veel voor in diverse vormen en maten en om deze mensen dan maar met bijbelteksten buitenspel te zetten of als zonde weg te zetten dat vind ik pas een gruwel. Enig idee wat men deze mensen aandoet door ze zo weg te zetten?Heeft niets meer met de liefde van Jezus te maken!
Als homo's voor de wet willen trouwen uit het liefde's principe dan vind ik dat hun goed recht.Wat mij betreft heeft ieder mens gelijke rechten en staat niemand boven een ander.
God oordeelt niet over of je homo,trans of wat dan ook bent maar hij oordeelt over je daden en de ander lief hebben kan niet bij de een goed zijn en bij de ander zonde alleen omdat de ander nu net even anders in elkaar zit.
En ik geloof nooit dat God Satan zoveel macht heeft gegeven dat hij de schepping letterlijk in lichaam kan veranderen.Satan is misleiding en maakt zelfs christenen wijs dat hij de macht van God heeft,zo lijkt het mij wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:33
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
Big Girls,You Are Beautiful

Ach ja,het zal altijd wel een dingetje blijven in onze perfectiemaatschappij maar mij boeit het echt niet of iemand nu dik,dun,krom of scheef is.
M'n ex was zowat het dubbele van mijn gewicht (mede dankzij medicijnen) en ik heb met liefde haar verzorgd,smetplekken inclusief. (sudocreme verzacht trouwens de schraalheid goed maar bij bacterie toch ff een zalfje bij de huisarts halen)
Om gezondheidsredenen kan een beetje afvallen geen kwaad mits je daarbij geen stress ervaart want anders gaat het niet werken. En juist de druk van anderen maakt het zo stressvol. Al die vooroordelen die er zijn,ik kan me er mateloos aan irriteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:25
BerichtOnderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
 
Het punt in dit topic is dat het gaat over het niet durven te vertellen en daar lopen toch best wat mensen mee in hun maag. Het kan zelfs als enorme last en druk ervaren worden als er veel argumenten zijn waarom je er wel gewoon over zou moet gaan spreken.
Ik denk dat voor mensen die niet durven de stap om gewoon te doen ook niet iets vanzelfsprekends is en als je dan die beruchte "dooddoeners" om je oren krijgt wanneer je het dan eindelijk eens probeert zal de kand groot zijn dat je het de volgende keer wel zal laten.
Het is een proces waar iemand in kan zitten waarin iemand moet groeien.
Ik denk dat het niet durven ook een stukje met gebrek aan zelfvertrouwen te maken kan hebben en zelfvertrouwen is iets dat moet groeien binnenin jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:28
BerichtOnderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
 
ANNETTE050 schreef:
Uitspraak van iemand, die ik laatst ergens las:
'Verkondig het Geloof, desnoods met woorden'

zette mij wel even aan het denken.

Hele mooie uitspraak
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:26
BerichtOnderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?
 
Zegen: m'n dochter die me verteld hoeveel ze me mist en van me houd

Vervelend: Dat ze mij missen moet en ik haar veels te weinig om me heen heb
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:17
BerichtOnderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
 
Is het vertellen eingelijk wel zo belangrijk? Het gaat er vooral om dat je het laat zien in doen en laten. Licht der wereld en zout der aarde enzo...
Vaak is het zo dat mensen als ze horen dat je gelovig bent daar een vooroordeel aanplakken en alles wat je doet onder een vergrootglas leggen.
Meestal dienen mogelijkheden om te vertellen zichzelf ook wel aan,dan is het natuurlijk wel zaak om gewoon de waarheid te vertellen en niet net als Petrus Jezus te verloochenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 20:06
BerichtOnderwerp: Het weer
 
Is eerder BARKO dan: Bijna alle ramen kunnen open!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881 (44)





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:58
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
Ik ben dus gescheiden. Een uiterst pijnlijke ervaring maar ook een bevrijding. M'n huwelijk dreef mij steeds verder weg van God (m'n ex moest er ook niets van weten) en ik raakte mezelf volledig kwijt.
Heb nog wel gevochten voor m'n huwelijk maar m'n ex wilde niet meer en daar heb ik mij bij neergelegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARDIE881
Pagina 1 van 1