ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5673 5674 5675 5676 5677 5678 5679 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 12:25

HANNS104 schreef:
Lekker langer gelegen, was koeler huis, nu draait de was en hang ze zo op .......verder beetje rommelen in het huis en straks gezellig naar moeders, heerlijk eten bij haar ...........ff boodschapjes doen en natuurlijk een bloemetje voor haar maar zeer zeker ook voor mezelf .....prettig weekend allemaal

Een bloemetje voor een ander...geef zeer zeker een fijn gevoel...
Maar dat bloemetje voor jezelf hè...das doettemmum!!!
Ook hier staat iedere 3 weken een bos bloemen....VAN MEZELF!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNS104

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 12:38

ja echt wel, een bloemetje moet ik hebben voor mezelf, kan niet zonder, maakt van een huis een thuis
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 12:53

JOL252 schreef:
Overigens :

https://www.google.nl/search?q=meijendel&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=HsH8UaHYLMPhPMOvgMAM&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667

echt wel mooi gebied op 15/20 minuutjes afstand.

Prachtig Lachende smiley !
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 12:55

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD585

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:02

THOMAS968 schreef:
Als ik naar het profiel van de starter van dit topic kijk staat er gereformeerde gemeente en ik denk dat hij met gereformeerd eigenlijk gergem bedoelt. Eerlijk gezegd denk ik dat de problemen groter zijn in een besloten gemeenschap als je vanuit dit milieu met je partner richting PKN gaat. Gereformeerd staat voor veel mensen hier als gereformeerd synodaal en die zijn een onderdeel van de PKN geworden, dus daar gaat het kennelijk niet om bij deze vraag.

Tussen gergem en PKN-bondsgemeenten is wel grensverkeer dus in een wat grotere plaats kan dat geen echt probleem zijn. De vraagstelling zal zich veelal beperken tot kleinere plaatsen met veel sociale controle in de Bijbelbelt.

Feitelijk is het dus meer een sociaal probleem dan een theologisch vraagstuk, denk ik. Als je het bij voorbaat als een probleem beschouwt. doe je er mogelijk beter aan een partner in je eigen kring te zoeken. Maar liefde en wat men chemie noemt, trekken zich daar niets van aan. Het is ook maar net in hoeverre je je normen laat opleggen door je kerkgenootschap. Om de lieve vrede maar in eigen kring trouwen met iemand die je niet echt ziet zitten, zou ik nooit doen. Dat is de basis van liefdeloze huwelijken en dat doe je je jezelf en je toekomstige kinderen niet aan, lijkt me, ook al komt het in behoudende kring net iets te vaak voor.

Thomas, liefde is (uiteraard) de belangrijkste norm in een relatie, tenzij je een werkster en baarmoeder zoekt.

Hoi Thomas
Het Klopt wat je zegt ik heb idd meegemaakt dat er mensen naar PKN of andere kerk de Gergem er niet goed bij voelt, waarom weet ik niet. mag een kerk openlijk zeggen dat ze teleurgesteld zijn als iemand die lid van gegem is naar pkn of andere kerk gaat, ik zelf zeg nee want de mens kies de kerk en niet andersom. maar maak wel mee dat mensen zeggen sorry jij kom van andere kerk en dat is een groot verschil en dat vind ik zelf niet goed, of wel?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:13

Ja idd, das leuk!

Hier staan een paar bossen Fresia's heerlijk te geuren; gratis meegekregen bij de AH gisteren, omdat ze niet meer verkocht konden worden. Kijk, daar wordt ik nou blij van!
(oeps, ander topic Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:18

STEENTJE178 schreef:
Heerlijk weertje weer!! Coole smiley met zonnebril
Het zonnetje schijnt lekker, en de wind erbij is super!
*Genieten!*

Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Hier hetzelfde....niet meer zo broeiend...
En dat windje is heerlijk...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:19

ZEELAND736 schreef:
Hier hetzelfde....niet meer zo broeiend...
En dat windje is heerlijk...

Ja heerlijk!
De was stuift ook gewoon droog, enzo
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:33

PIETER619 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=eJsWzex5SyI

HAHA, Grappig!

Ik wist niet dat hij zo grappig was!

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:37

Komen een paar christenen bij de Hemelpoort. Evangelischen en PKNers.

Zij krijgen een rondleiding van Petrus; zo van hier is dit, daar is dat, daar zijn die, en daar die, en Ja; 'Nu moeten wij héél stil zijn, want dáár zitten de Gereformeerden, en die denken dat zij hier de enigen zijn'.

lol

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 3 augustus 2013, 14:53
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:47

Van de week een bos mooie crysanten voor 1 euro bij AH en ze zijn neg steeds mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 14:02

HANNS104 schreef:
ja echt wel, een bloemetje moet ik hebben voor mezelf, kan niet zonder, maakt van een huis een thuis

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORNELIAV125

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 15:10

Is het niet ongelofelijk humoristisch dat water in wijn veranderd?
Hij beveelt ons in Zijn woord ten alle tijd blij te zijn. Lachen is de beste medicijn die ik ken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 15:25

Gepubliceerd op 22 jul 2013

(Blauw is de vertaling en het groene gedeelte een toelichting van mezelf voor de zekerheid en duidelijkheid.)

Paul Joseph Watson talks to We Are Change's Luke Rudkowski
Paul Joseph Watson praat met "We Are Change's Luke Rudkowski"= "wij veranderen dingen", van Luke Rudkowski". about how the elite pedophile scandal in Holland is being blown wide open.
Over hoe het elite pedofilie schandaal in Nederland wijd open wordt gebroken.
Rudkowski conducted a shocking interview with one of the victims of the scandal, who says he was sexually abused by politicians and other prominent elitists.
Rudkowski verteld in deze film dat hij een schokkend interview heeft gehad met een van de slachtoffers, die zei dat hij seksueel was misbruikt door mensen die voor de staat werken zoals topambtenaren en andere belangrijke invloedrijke personen.

(Dus dat schokkende interview is niet te zien in deze film, maar wel een gesprek met degene die dat interview heeft afgenomen, en dat interview is derhalve te vinden in een andere film)

http://infowars.com - http://wearechange.org

RELATED - Dutch pedophile exposer to stand trial, high-ranking pedophile still walking free - http://worldmathaba.net/items/2083-dutch- pedophile- exposer- to- stand- trial- high-ranking- pedophile- still- walking- free

GERELATEERD - Nederlandse ontmaskerde pedofiel moet terecht staan, hoge-hoog geplaatste pedofiele top ambtenaar wandelt nog steeds vrij rond-http://worldmathaba.net/items/2083-dutch- pedophile- exposer- to- stand- trial- high-ranking- pedophile- still- walking- free
-Nederlandse-pedofiel-die ontmaskerd is-moet-terecht-staan-hoog-geplaatste-pedofiel-nog steeds-wandelt-vrij rond

Categorie

Nieuws & politiek

http://youtu.be/wtDt_GREErM

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 augustus 2013, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 16:02

THOMAS968 schreef:

Quote:
Geslacht, lengte, leeftijd en gewicht inbrengen en je krijgt je BMI en een omschrijving van hoe je er voor staat:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx

Een gezonde waarde is onder de 25. Boven de 30 ben je echt te zwaar. tussen de 25 en 30 is wat afvallen wenselijk. Overigens moet je bij 25 of 26 nou ook weer niet meteen in de stress schieten. Als wat groffe maat geldt dat bij elke kilo die je afvalt, je BMI met ongeveer 0,3 punt daalt.

Thomas, BMI -1,5.

Mijn BMI is in 5 dagen gedaald van 27,3 naar 26,6 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 17:08

vandaag 3 t shirts met korte mouw en 1 met lange mouw gekocht voor 4 euro Knipoog smiley

dat noem ik nog eens een koopje Lachende smiley

natas die door het dolle heen is Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 17:10

zegen: dat ik supergave shirts heb gekocht Knipoog smileyLachende smiley

vervelend ze hadden er niet meer in mijn maat Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 17:19

NATASCHA642 schreef:
vandaag 3 t shirts met korte mouw en 1 met lange mouw gekocht voor 4 euro Knipoog smiley

Wauw, wat een leuke koopjes! Geniet ervan! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 17:48

STEENTJE178 schreef:
Wauw, wat een leuke koopjes! Geniet ervan! Lachende smiley

Doe ik echt wel Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 18:02

Artikel uit Trouw, het is dus niet van mij:

(Opmerking: met Steinersteden bedoelt men plaatsen met relatief veel aanhangers van Rudolf Steiner, de voorman van de anthroposofen.)

Vaccinatlegraad in 'steinersteden' is soms lager dan in refobolwerken.

Vorige mazelenepidemle brak uit op een vrije school in Den Haag.

Het vooroordeel kan de wereld uit: reformatorische christenen vormen niet één massief blok tegen kindervaccinatie. Veel eensgezinder daarin zijn de antroposofen.
Dat blijkt uit onderzoek van Trouw op basis van gegevens van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Sinds eind mei woedt er op de Nederlandse refostrook (die loopt van Zeeland via de Betuwe naar Overijssel, en waar veel bevindelijk-gereformeerden wonen) een mazelenepidemie. Het aantal geregistreerde ziektegevallen nadert de achthonderd.
Kinderen die ziek worden hebben meestal geen vaccinatie gehad, omdat hun ouders dat niet kunnen verenigen met hun geloof.
Volgens het RIVM is ongeveer een vijfde van alle niet-inenters van reformatorischen huize.
Dat dit aandeel niet groter is, komt vermoedelijk door hun onderlinge verdeeldheid ten aanzien van vaccineren.
Trouw identificeerde de tien grootste 'refobolwerken' van Nederland, gemeten naar aantallen leerlingen op reformatorische scholen (ciJfers van het CBS) per duizend inwoners. Veel van deze gemeenten, zoals Scherpenzeel en Tholen, hebben een lage vaccinatiegraad. Maar niet álle refoplaatsen zijn bastions van prikweigeraars. In Gorinchem bijvoorbeeld is het percentage tienjarigen dat tegen mazelen is ingeënt ondanks het sterk reformatorische karakter van de gemeente - niet lager dan het landelijk gemiddelde.
De grootste groep niet-inenters bestaat volgens het RIVM uit antroposofen. Deze aanhangers van de filosoof Rudolf Steiner (biJvoorbeeld bekend van de vrije scholen) zijn van mening dat een uitgebalanceerd voedingspatroon voldoende weerstand biedt tegen een kinderziekte als mazelen. En als een kind toch besmet raakt, vinden antroposofen dat goed voor de lichamelijke en mentale ontwikkeling. "Het klinkt misschien hard, maar een kind mag best leren een beetje te vechten", zegt antroposofe Yolande te Giffel vandaag in deze krant.
In de tien voornaamste Nederlandse 'steinersteden' is het aantal gevaccineerde kinderen lager dan gemiddeld. In antroposofisch Bergen en Zutphen zijn procentueel minder kinderen gevaccineerd dan in reformatorisch Gouda en Nederlek.
Een vorige mazelenuitbraak, in de regio's Den Haag en Utrecht in 2008, begon op een Haagse vrije school.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat sommige antroposofen van vaccinaties afzien omdat zij twijfelen aan de werkzaamheid van het vaccin. Anderen vinden het een bezwaar dat vaccins in cocktails tegen meerdere ziekten tegelijk worden toegediend. Zij ervaren dit als een inperking van hun keuzevrijheid.
Antroposofen zijn eensgezinder in hun afwijzing van inentingen dan reformatorische christenen. Maar de Steiner-aanhangers zijn minder radicaal. Zij maken onderscheid tussen 'gevaarlijke ziekten', zoals kinkhoest en polio, en 'minder gevaarlijke ziekten', zoals mazelen. Tegen ernstige ziekten laten antroposofen zich doorgaans wel vaccineren.
Dat gaat sommige refo's te ver: in een aantal refobolwerken worden kinderen in het geheel niet ingeënt. De allerlaagste vaccinatiegraad van Nederland is te vinden in plaatsen als Kesteren en Opheusden. Die liggen in de gemeente Neder-Betuwe, de navel van de bible belt.

Bron: Trouw, 3 augustus 2013.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 augustus 2013, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 18:09

Als Jezus water in wijn verandedet, dan mag ik het drinken toch?

Thomas, zou wel willen dat hij dat water-in-wijn-doen-veranderen ook kon, zucht.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 19:02

NATASCHA642 schreef:

Ja, je hebt zo van die dagen he met mazzeltjes Knipoog smiley Lachende smiley !

Ik heb 2 treggings gekocht= combinatie legging/broek.

Ja, ook heerlijk afgeprijst Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 3 augustus 2013, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 19:27

JOL252 schreef:
Ik bedoelde met "waarom nog geen kamervragen gesteld" niet de discussie rond de vaccinatie maar over wat er gesuggereerd wordt over virussen etc. de lucht in blazen die vervolgens jaren ergens in de grond kunnen rusten voordat ze weer getriggerd worden tot activiteit.

Ja, dat lijkt sience fiction, maar als je de link goed doorleest, ja, en ook linken in de linken en daar weer linken van, ja, dan zal je zien dat dat echt wel mogelijk is tegenwoordig. Maar ja, dat is én mijn mening en off topic, zie ik ineens Engeltje smiley

Maar ja, ik had toen deze discussie liep het dringende advies gehad, om in te binden, dus ik hou het hierbij. Smiley met dichtgeplakte mond

Coole smiley met zonnebril

Kwam ook bij, dat ik het natuurlijk goed bedoel, net als iedereen natuurlijk hier, alleen ja andere meningen soms. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 19:32

Thomas:
Quote:
Stuk uit Trouw: Het vooroordeel kan de wereld uit: reformatorische christenen vormen niet één massief blok tegen kindervaccinatie. Veel eensgezinder daarin zijn de antroposofen.

Idd. Blij dat dát vooroordeel de wereld uit kan!!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 19:35

Quote:
Boos stopte hij zijn visitekaartje in de brievenbus, maar pas nadat hij met zijn laatste restje humor daarop had geschreven
“Openbaring 3:20”.
(“Zie, ik sta aan de deur en ik klop; indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, ik zal bij hem binnenkomen”)
Toen de dominee de daaropvolgende zondag na de kerkdienst zijn gemeenteleden één voor één de hand schudde, kwam ook de dame in kwestie langs. Zij drukte hem haar visitekaartje in de hand waarop,
naast haar naam, stond “Genesis 3:10”.
Thuis gekomen zocht de predikant de tekst onmiddellijk op en hij kreeg er een rood hoofd van.
(“Toen ik uw geluid in de hof hoorde, werd ik bevreesd, want ik was naakt, daarom verborg ik mij”.)

Thomas.

Geinig Lachende smiley !
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 19:36

Zegen: ben flink geminderd met de opiaten. Knipoog smiley

Vervelend: Ben zoo nuchter... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 19:38

NATASCHA642 schreef:
zegen: dat ik supergave shirts heb gekocht Knipoog smileyLachende smiley

vervelend ze hadden er niet meer in mijn maat Boze smiley

Ja, dat ken ik....pas je ze nog wel zeker, maar ze hadden iets groter/kleiner gekund?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 19:41

JOKE969 schreef:
de wekelijkse boodschappen, ;)

Moet ik nú doen, en snel.... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:04

Een iPhone..... leuk speeltje.....ben ik wel even zoet mee. Is wel wat anders dan een Nokiaatje..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

(Heb wel mijn leesbril nodig....)

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 4 augustus 2013, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 20:05

Shanita,

Het is niet een citaat van mij maar het stond in Trouw. Ik heb die bronvermelding duidelijk aangegeven.

Er staat in het artikel een belangrijke nuancering: Anthroposofen enten wel in tegen polio en levensbedreigende ziektes en een deel van de reformatorischen doet dat dus ook niet. Het grote kwaad van je kinderen blootststellen aan polio vind je niet bij de antroposofen al hebben ze wel bezwaar tegen inenten van ziektes die het lichaam in principe zelf kan bestrijden bij een verder gezond kind.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 augustus 2013, 20:39
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5673 5674 5675 5676 5677 5678 5679 ... 6194 Volgende
Pagina 5676 van 6194