ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAARTENVD585
ChristianMatch forum index » Berichten van MAARTENVD585
Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 21 november 2013, 07:10
BerichtOnderwerp: Kerstsfeermarkt "Dickensnight" zondag 8 dec a.s. te Helmond
 
SHANITA130 schreef:
Ha Jans,

Kijk, er zijn nu eenmaal sommige stromingen die de zondag in ere houden als rustdag, de 7de dag, dat God ruste en dat ook voorschreef als rustdag.

'de 7de dag zult gij rusten', staat er.....

Niets mis mee, mi, die mensen eren zo, op die manier God, ik doe het anders, doch, ik vind hun manier goed, en heb daar respect voor. Het heeft ook voordelen, zeker als je hele omgeving de zondag als rustdag houdt.

Het kan een dag van bezinning zijn, dingen overdenken, meer je afhankelijk van God opstellen, en dingen in zijn handen leggen ipv er zelf over te tobben en je zorgen te maken. voorbeeldje he?

Dat kan natuurlijk ook op andere tijden. Doch, een vaste tijd ervoor, ja, geeft ook wat structuur denk ik.
Ja, off topic, en wou het toch even mijn uitleg geven van hoe ik denk hoe het zit Knipoog smiley

Mazzeltjes!

Hoi Shanita idd dat bedoelde ik. verbaas over dat dat zondags is, en me hoofd stoten om er op zondag heen te gaan, terwijl er 6 dagen in de week zijn en de 7e dag rustdag neemt. en ik vind persoonlijk flauwekul om te zeggen ik werk, maak me huis schoon, dus ga ik zondag maar lekker uit naar de markt, waar iedereen voor je werkt.

Bedankt voor uitleg ook Shanita Groet M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 november 2013, 21:25
BerichtOnderwerp: Kerstsfeermarkt "Dickensnight" zondag 8 dec a.s. te Helmond
 
Smiley die vol vragen zit op zondag Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 november 2013, 19:37
BerichtOnderwerp: WOKDATUM!!!
 
ik laat het zitten zie geen eind twintigers dus helaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 22:57
BerichtOnderwerp: Wokken in midden Nederland
 
zal erover na denken, wat ik wel hoop dat er ook eens mensen naar samenkomsten komen van tussen 20 35 jaar,

Het lijkt erop als ik die discusie,s leest op forum er eigenlijk nooit mensen reageren onder 32 jaar, en ik weet ook dat veel mensen nooit op forum komen is er een andere manier om die groep te bereiken misschien kan CM wel wat op beginscherm zetten van CM ?(waar alleen ingelogde in kunnen kijken uiteraard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 08:57
BerichtOnderwerp: Daten
 
KLUS667 schreef:
Mijn ervaring:Ik wilde het rustig aan doen, eerst een tijdje mailen en daarna, als er een klik zou zijn, eens iets afspreken. Maar na een paar mailtjes heen en weer in een paar dagen en daarna 3 dagen intensief WhatsApp contact WILDEN we elkaar zien, want het voelde zoooooo goed, stel nou dat het in het echte leven zo tegenvalt.........
De date was alleen maar veel leuker!! Gevolg: we hadden 4 dagen later verkering Verliefde smiley . En nu 5 weken later is het alsof we elkaar al jaren kennen. Het wordt steeds leuker!! We zien daarin ook veel leiding en sturing van onze Hemelse Vader.
Tuurlijk, terugkomend op het onderwerp, het gaat allemaal zeer snel, maar het voelt ook zo goed!! Ik ging voor de niet-haastige spoed, maar ik werd ingehaald door een spoedgeval Lachende smiley met blinkend witte tanden

Geniet er van, het is je gegeven, en daar plukken jullie de vruchten van de liefde uit.

Ik sprak pas nog iemand die zij ik WIL voorlopig niet daten, ik zij tegen hem, of je niet of wel wil als je verlief word kan je er niks aan doen ook al wil je niet, liefde is zo sterk dat overvalt je en dat moet je niet tegenhouiden. maar ermee ingaan. dat is de wil van onze vader,
Genisis2;22,23,24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 10 oktober 2013, 19:15
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
PIETER619 schreef:
Soms denk ik weleens waarom de dames voor de prins op het witte paard willen gaan? Een wit paard geeft beslist geen zekerheden.

Misschien dat innerlijke schoonheid meer kan brengen en zijn er dan veel meer gegadigden hier op CM dus leuke mannen Knipoog smiley

ook ik merk dat als mensen mijn profiel lezen denken ze o wat erg, als ik mail stuur sturen ze niks terug, of ik krijg een mail dat het niet match. terwijl innerlijke schoonheid heel anders is dan de waarheid te horen krijgen, en denken het innerlijke zal ook zo zijn. en dat is best lastig. voor de ideale man voldoet ik mischien niet maar waar gaat het om, om de beperking of om het hart en de liefde............ soms heb ik het gevoel maar hier te stoppen omdat toch te veel naar het witte paard word gekeken inplaats van het zwarte met het goude hart.


Laatst aangepast door
MAARTENVD585
op donderdag 10 oktober 2013, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 09:46
BerichtOnderwerp: Vrouwen waar knappen je op af bij een man bij 1 1ste date?
 
ANNA415 schreef:
Voor het geval je het nog niet door hebt...
vrouwen zitten anders in elkaar dan mannen Knipoog smiley

Daarom zoeken wij mannen toch vrouwen omdat ze anders in elkaar zitten dan wij mannen, ik moet er niet aan denken dat vrouwen precie,s doen wat de mannen doen

Lachende smiley

dat ze bijna altijd zeggen wat de man denkt, is ook zo,n eigenschap van een vrouw,
Is maar goed ook dat vrouwen anders zijn. hoe zou het zijn als mannen zeggen wat de vrouw denkt komt dat voor
Clown smiley Van mij zelf noch niet meegemaakt Smiley met dichtgeplakte mond
Oja dit is on-topic, de midddelste regel vanaf,, is maar goed dat....


Laatst aangepast door
MAARTENVD585
op zaterdag 5 oktober 2013, 09:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 oktober 2013, 16:35
BerichtOnderwerp: dood en leven naast elkaar
 
In onze woonplaats komt een abortus kliniek, laat die nou tegenover onze kerk komen Gereformeerde Gemeente. zoals ze bij ons zeggen, waar de heer zijn huis bouwd(de kerk het leven) bouwd de duivel ook zijn huis(kerk des doods) het klinkt hard maar zo is de realiteit, wij als kerk bidden om goede afspraken nu en de toekomst. ook word overwogen om folders te verspreiden in de omgeving van de kliniek.
Hoe staan jullie erover in.2 kerken naast elkaar en zo,n groot verschil.
Ik ben benieud naar jullie oordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:02
BerichtOnderwerp: de een gereformeerd de ander PKN
 
THOMAS968 schreef:
Als ik naar het profiel van de starter van dit topic kijk staat er gereformeerde gemeente en ik denk dat hij met gereformeerd eigenlijk gergem bedoelt. Eerlijk gezegd denk ik dat de problemen groter zijn in een besloten gemeenschap als je vanuit dit milieu met je partner richting PKN gaat. Gereformeerd staat voor veel mensen hier als gereformeerd synodaal en die zijn een onderdeel van de PKN geworden, dus daar gaat het kennelijk niet om bij deze vraag.

Tussen gergem en PKN-bondsgemeenten is wel grensverkeer dus in een wat grotere plaats kan dat geen echt probleem zijn. De vraagstelling zal zich veelal beperken tot kleinere plaatsen met veel sociale controle in de Bijbelbelt.

Feitelijk is het dus meer een sociaal probleem dan een theologisch vraagstuk, denk ik. Als je het bij voorbaat als een probleem beschouwt. doe je er mogelijk beter aan een partner in je eigen kring te zoeken. Maar liefde en wat men chemie noemt, trekken zich daar niets van aan. Het is ook maar net in hoeverre je je normen laat opleggen door je kerkgenootschap. Om de lieve vrede maar in eigen kring trouwen met iemand die je niet echt ziet zitten, zou ik nooit doen. Dat is de basis van liefdeloze huwelijken en dat doe je je jezelf en je toekomstige kinderen niet aan, lijkt me, ook al komt het in behoudende kring net iets te vaak voor.

Thomas, liefde is (uiteraard) de belangrijkste norm in een relatie, tenzij je een werkster en baarmoeder zoekt.

Hoi Thomas
Het Klopt wat je zegt ik heb idd meegemaakt dat er mensen naar PKN of andere kerk de Gergem er niet goed bij voelt, waarom weet ik niet. mag een kerk openlijk zeggen dat ze teleurgesteld zijn als iemand die lid van gegem is naar pkn of andere kerk gaat, ik zelf zeg nee want de mens kies de kerk en niet andersom. maar maak wel mee dat mensen zeggen sorry jij kom van andere kerk en dat is een groot verschil en dat vind ik zelf niet goed, of wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:21
BerichtOnderwerp: de een gereformeerd de ander PKN
 
KLUS667 schreef:
Verkeringstijd is ontdekkingstijd. Je leert elkaar kennen. Je praat veel met elkaar. Ik neem aan dat als je zondag bij haar bent, je meegaat naar haar kerk en zij gaat mee naar jouw kerk als ze bij jou is. Je praat erover en als het serieus worden en je trouwt, nou dan kunnen jullie ook wel een keuze maken in welke stroming je je thuisvoelt. Het "ik" wordt "wij" en "wij" nemen beslissingen: God wijs ons de weg.....

Dank je klus, dat zijn woorden wat ik niet verbeter, Groet M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 13:17
BerichtOnderwerp: de een gereformeerd de ander PKN
 
JOKE969 schreef:
Sorry maar hier ben ik het niet mee eens! vooral het woordje 'uiteraard' stoot me enorm tegen de borst.

We zijn allemaal 1 in Christus en heb een superhekel aan het hokjes denken. Ik kan daar echt kriegelig van worden.

Zelf ben ik ook lid van kerkgenootschap, maar heb bewust in mijn profiel gekozen voor "ik ben Christen, ik denk niet in hokjes", omdat ik zo min mogelijk wil selecteren op Kerkgenootschap, alsof een relatie alleen maar goed kan gaan als je lid bent van hetzelfde kerkgenootschap.

Hoi Joke vat het aub niet te hoog op ik bedoelde het niet op die manier sorry, maar met nuchteriger denken :) over algemeen zie je in de maatschappij dat mensen die trouwen vaak dezelfde kerkelijke achtergrond hebben,maar ik weet dat in mijn famillie veel mensen uit 2 verschillende kerken komen, en elkaar leren kennen en daarna een keuze maken voor de ene kerk of de andere.

Oke ik dacht dat "denk in hokjes"betekende dat je niet zoveel bezig bent met het christendom maar beetje opervlakkig ben., maar dat betekend het dus niet. goed dat je dat zegt weer wat geleerd thanks :)


Laatst aangepast door
MAARTENVD585
op dinsdag 30 juli 2013, 13:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 21:49
BerichtOnderwerp: de een gereformeerd de ander PKN
 
als je gereformeerd bent dan zoek je iemand die uiteraard ook gereformeerd is , maar stel je match en linck en je gevoel gaat uit naar mensen van PKN.
maar je wilt liever dat de ander net als jou gereformeerd, kan dat problemen opleveren voor toekomst om keuze te maken voor gereformeerde kerk geloof en PKN kerkgeloof?. ofwel als je dooplid ben van een gemeente en de ander van een andere kerk, hoe ontwikkeld dat zijn er mensen die dat ervaren hebben in hun verkering tijd en hoe lost dat op? je gaat naar beiden kerken? en maakt voor het huwelijk een keuze naar welke kerk je gaat?
En is de keuze voor welke kerk belangrijk voor het huwelijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 22:28
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
MAARTENVD585 schreef:
Er is een groot verschil tussen alleen zijn in je hart, en alleen zijn in je ziel.

ofwel je eenzaam voelen in je ziel omdat je god kwijt bent of anders gezegt je probeert te leven onder zijn genade maar het lukt niet door twijfels en gedachten. en..

Alleen zijn in je hart dat je ondanks je weet dat god bij je is toch iets mis van naasten liefde hier op aarde, anders gezegt al heb je veel vrienden al heb je een grote famillie al ga je naar de kerk en naar een vereniging, als je alleen voelt in je hart dan mis je echte warme liefde van iemand die jou lief wil hebben.

En dat hebben veel eenzame mensen, en jammer genoeg zijn dat ook soms mensen die niet indergaten hebben dat er iemand aan de andere kant van het scherm jou leuk vind, maar wachten tot jij zelf actie onderneemd.

En ik ben er 1 van........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 18 juli 2013, 22:27
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
Er is een groot verschil tussen alleen zijn in je hart, en alleen zijn in je ziel.

ofwel je eenzaam voelen in je ziel omdat je god kwijt bent of anders gezegt je probeert te leven onder zijn genade maar het lukt niet door twijfels en gedachten. en..

Alleen zijn in je hart dat je ondanks je weet dat god bij je is toch iets mis van naasten liefde hier op aarde, anders gezegt al heb je veel vrienden al heb je een grote famillie al ga je naar de kerk en naar een vereniging, als je alleen voelt in je hart dan mis je echte warme liefde van iemand die jou lief wil hebben.

En dat hebben veel eenzame mensen, en jammer genoeg zijn dat ook soms mensen die niet indergaten hebben dat er iemand aan de andere kant van het scherm jou leuk vind, maar wachten tot jij zelf actie onderneemd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 juli 2013, 22:01
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
NATASCHA642 schreef:
daar heb je een punt maar dan nog je schrijft je juist in tenminste ik wel omdat in je kerk niet die ene kan vinden en soms voel ik ook wel eens eenzaam hoor ... hoop dat ik hier mijn maatje vind Knipoog smiley

Precies ook ik kan geen match vinden in mijn omgeving ,daarom dat ik nu voor de 2e keer ermee begin op CM, na de eerste een relatie( niet via CM ) gehad die niet meer voor mij bestemd was probeer ik opnieuw iemand te vinden
die voor mij wel bestemd is en ik voor haar....


Laatst aangepast door
MAARTENVD585
op vrijdag 12 juli 2013, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 22:25
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
Idd Mooie instructie,s zal er over nadenken
en bedankt voor de Tips Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 13:00
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
TABULA699 schreef:
Zoveel mensen, zovele situaties...

ik denk dat in het algemeen misschien, eerlijk toegegeven ik ook, vrouwen fijn vinden als mannen initiatief nemen. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) toch een soort van Prins op het witte paard syndroom denk ik Knipoog smiley

Des ondanks denk ik dat er heeel veeel vrouwen zijn die als ze maar het vermoeden heeft dat er kans bestaat gerust het heft in eigen handen nemen.
Zeker als het contact zo ver is dat ze weten de man misschien wat verlegen is, niet goed durft, niet goed weet hoe zich uit te spreken enz. Lijkt me dat je dan niet langs je neus laat schieten omdat je vast blijft houden aan het man moet initiatief nemen, toch? Clown smiley

Maar ja, dan zul je ook nog een deel hebben die net zo moeilijk vinden om de eerste stap te zetten, en niet durven...ja, dan heb je een probleem en of dat op te lossen is weet niet... het blijft een kwestie dat van een van 2en zich toch kwetsbaar moet durven opstellen en het initiatief durven op pakken.

Dus misschien met het laten merken al dat je meer bereikt, zonder echt direct initiatief te moeten nemen. en anders eerlijk oprecht een mail, brief of iets schrijven over hoe je voelt, geen druk er achter en gewoon uitleggen waarom zo...misschien dat dat de confrontatie net wat minder direct maakt, waardoor je het wel durft. natuurlijk moet je dan ook wel open kunnen staan voor eventuele afwijzing en daar mee om kunnen gaan. Maar wie weet krijg je toch een onverwachte reactie terug en heb je ondanks als toch initiatief getoond Knipoog smiley

Overigens (misschien ten overvloede) bedoel ik niet gelijk na 2 keer chatten of zo hotel de botel en te vlug, alles heeft zijn tijd nodig en ook dit. Dus gun jezelf ook die tijd om eventueel wat te laten groeien zonder gelijk al resultaat te willen, misschien kom je er wel achter dat die eerste vlinders toch veranderen in gewoon vriendschappelijk gevoelens....

Oke bedankt voor je antwoord Groet m
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 23:34
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
Geplaatst: woensdag 10 juli 2013, 13:35

Oke wat ik dus beetje lees overal,
De vrouwen houden ervan dat de Man gemiddeld het Initiatief neemt oke?
Maar.... als je als man wilt dat de vrouw dat doet omdat hij niet durfd of niet weet hoe hij het haar kenbaar moet maken(als zij hem leuk vind en ze weet dat hij haar ook leuk vind, zonder dat de man dat weet) hoe los je dat op?
Hoop dat duidelijk is.... ben benieuwd naar de Antwoorden

Oja voor ik het vergeet ik ben 1 van die mensen.......
En vroeger eind 10-15 jaar geleden waren er meisjes die ik leuk vond en merkte soms dat ze mij leuk vonden alleen ik durfde niks te zeggen.. tot mijn grote spijt

Had dit in een nieuw topic geplaats en kreeg te horen dat het al berstond bij deze plaats ikde reactie hir neer van mij.

Groet M
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAARTENVD585 (40)





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 13:35
BerichtOnderwerp: initiatief Nemen
 
Oke wat ik dus beetje lees overal,
De vrouwen houden ervan dat de Man gemiddeld het Initiatief neemt oke?
Maar.... als je als man wilt dat de vrouw dat doet omdat hij niet durfd of niet weet hoe hij het haar kenbaar moet maken(als zij hem leuk vind en ze weet dat hij haar ook leuk vind, zonder dat de man dat weet) hoe los je dat op?
Hoop dat duidelijk is.... Clown smiley ben benieuwd naar de Antwoorden

Oja voor ik het vergeet ik ben 1 van die mensen.......
En vroeger eind 10-15 jaar geleden waren er meisjes die ik leuk vond en merkte soms dat ze mij leuk vonden alleen ik durfde niks te zeggen.. tot mijn grote spijt Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
MAARTENVD585
op woensdag 10 juli 2013, 13:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAARTENVD585
Pagina 1 van 1