ChristianMatch

Forum

De binnenkamer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5683 5684 5685 5686 5687 5688 5689 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
NADINE962

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:39

THOMAS968 schreef:
Niet iedereen beheerst het Engels, Nadine. En als het in het Nederlands staat, dan hoef je de vele teksten niet op te zoeken. Of vermijd je daarmee de Statenvertaling? Dat vind ik persoonlijk dan weer een pluspunt Knipoog smiley Waarom haal je alleen teksten uit het OT aan, terwijl Christus toch wel een eigen interpretatie van jouw teksten had?

Thomas, die overigens het Engels wel beheerst, mocht je daar aan twijfelen?
Ik zou liever het Hebreeuws aanhalen maar dat beheerst een nog kleiner percentage van de mensen hier.
Het OT is het fundament van het NT. Als het OT meldt dat de Wet eeuwig is, kan dat niet ineens omver geworpen worden.
Net zoals bijv. de Islam het NT en Jezus anders interpreteert en dat wordt ook niet geaccepteerd door het Christendom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:41

NADINE962 schreef:
Ik zou liever het Hebreeuws aanhalen maar dat beheerst een nog kleiner percentage van de mensen hier.
Het OT is het fundament van het NT. Als het OT meldt dat de Wet eeuwig is, kan dat niet ineens omver geworpen worden.
Net zoals bijv. de Islam het NT en Jezus anders interpreteert en dat wordt ook niet geaccepteerd door het Christendom.

Hebreeuws heb je ook in zoveel soorten maten, moet je maar net het goede eruit pikken.......Maar je hebt duidelijk een Joodse gedachtengang...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NADINE962

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:43

WILLEMIJN232 schreef:
Hebreeuws heb je ook in zoveel soorten maten,
Kun je dit toelichten?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:45

De Wet is eeuwig, maar heeft in het NT een andere invulling dan in het OT.
De Wet in het NT is gebaseerd en gefundeerd op genade.
God liefhebben je naaste als jezelf.....en als je zondigt is er nu vergeving, dat was in het OT niet zo!.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 8 augustus 2013, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
NADINE962

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:49

dit sluit ook aan op wat het volk zei toen ze de Wet ontvingen:

And he took the Book of the Covenant and read it within the hearing of the people, and they said, "All that the Lord spoke we will do and we will hear."

(vertaald:
Hij nam het boek van het verbond en las dit ten aanhoren van het volk voor. En zij zeiden: Alles wat de HEERE gesproken heeft, zullen wij doen en Hem gehoorzamen.

(gehoorzamen is trouwens verkeerd vertaald. Het moet zijn "horen". Je kunt ook horen zonder gehoorzamen)
Naar boven

Auteur Bericht
NADINE962

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:55

ANNETTE050 schreef:
De Wet is eeuwig, maar heeft in het NT een totaal andere invulling dan in het OT.
De Wet in het NT is gebaseerd en gefundeerd op genade.
God liefhebben je naaste als jezelf.....en als je zondigt is er nu vergeving, dat was in het OT niet zo!
In het OT is er ook vergeving, alleen kan dat wel gepaard gaan met een straf. Zie bijv. Koning David die vergeven werd maar wel een straf kreeg. Onze kinderen moeten we denk ik ook vergeven, maar 'de roede niet onthouden'.

Verder: een andere invulling is een verandering en dat is dus uit den boze. De Tora waarschuwt hier ook expliciet voor in Deuteronomium: wanneer er een profeet opstaat die grote wonderen en tekenen doet maar je afhoudt van de wet, geloof hem niet en breng hem direct ter dood (even uit mijn hoofd)

Jezus heeft overigens zelf gezegd dat hij de wet niet kwam ontbinden.

verder is het liefhebben van je naaste als jezelf iets uit het OT wat Jezus gewoon heeft aangehaald, zie Deut 6:5. en Lev 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:58

NADINE962 schreef:
Kun je dit toelichten?

Nou je hebt het klassieke en moderne Hebreeuws en de Misjna...(rabbijnen Hebreeuws) Ik vind het een knap lastige taal waar ik me bij kan voorstellen dat niet veel mensen die goed beheersen. Is in de synagoge ook een groot probleem, mannen die dat goed kunnen lezen. Vaak kunnen ze het niet goed.... Dus als je zegt ik zou het liever in het Hebreeuws doen heb ik respect voor je!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:59

ROELANDE345 schreef:
haha gemeentepils =water Clown smiley
Ik drink er liters van

lol, Ik dacht een nieuw merk oid... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:59

NADINE962 schreef:
dit sluit ook aan op wat het volk zei toen ze de Wet ontvingen:

And he took the Book of the Covenant and read it within the hearing of the people, and they said, "All that the Lord spoke we will do and we will hear."

(vertaald:
Hij nam het boek van het verbond en las dit ten aanhoren van het volk voor. En zij zeiden: Alles wat de HEERE gesproken heeft, zullen wij doen en Hem gehoorzamen.

(gehoorzamen is trouwens verkeerd vertaald. Het moet zijn "horen". Je kunt ook horen zonder gehoorzamen)

Je kunt ook luisteren zonder te horen ......of selectief horen
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 19:02

EVERDINA396 schreef:
Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?

Hoe ik erover denk?

Ik denk dat jij ook vast eisen stelt en als het niet goed genoeg is kan hij ook vertrekken..
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 19:15

CHANNAH042 schreef:
Ik snap wat je bedoeld. Ik doel echter niet zozeer op het feit meningen gegeven mogen worden, maar meer de manier waarop.. Het topic is al geopend met een complete (in mijn ogen) veroordeling en geen liefdevolle benadering naar/ over mensen met een andere geaardheid ;)

Goed dan zal ik ook maar even iets zeggen..

Waarom staat er in de bijbel dat God het een gruwel vind dat een man gemeenschap heeft met een andere man.? Iemand daar al een keer wijs over nagedacht??
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 19:27

In het boek 'Moderne wetenschap in de bijbel' staat een heel stuk over allerlei wetten etc. komt dit ook aan bod. Zeker een aanrader eens door te lezen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 19:52

Donderdag 8 augustus, Deuteronomium 34; Er is een land van louter licht.

Het verhaal van de koperen slang was de laatste keer dat het volk in opstand kwam tegen Mozes en tegen God. Vandaag sluiten we het verhaal van Mozes af met het slot van Deuteronomium over zijn sterven. Mozes was gezegd dat hij het beloofde land niet mocht binnengaan. Dat vond hij heel moeilijk. Heel vaak vroeg hij aan God om het land toch in te mogen gaan. Zelfs zo vaak dat God tegen hem zei: ‘Laat het nu genoeg zijn en spreek Me daar niet meer op aan!’ (Deut. 3: 26). Er zijn dingen in een mensenleven die je niet meer veranderen kunt. Ook God doet dat niet.
Maar als God hem vanaf de berg Nebo het beloofde land laat zien, is dat geen troostprijs. Maar de belofte dat hij zal delen in de hoofdprijs: de nieuwe aarde waarop gerechtigheid woont! Volgens kenners die zelf op de Nebo stonden, zou je vanaf de berg nooit zo ver kunnen kijken als Mozes. Maar met je ogen van geloof kijk je algauw tot in Tokio of New York. Zo gaat Mozes heen. Hij sterft ‘als dienaar van de Heer’, zegt de verteller. En ook: ‘Nooit meer heeft Israël een profeet gekend als Mozes, met wie de Heer zo vertrouwelijk omging.’ Maar meer nog dan Mozes is Jezus. Hij is hét licht van de wereld!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 19:57

ROELANDE345 schreef:
haha gemeentepils =water Clown smiley
Ik drink er liters van

Haha...ik kende de uitspraak ja....

Ik drink heel wat van dat ""pils""
Aangezien dat andere me niet aanstaat...(A.A.)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:02

Dat was toch 'horen zonder te luisteren', zo van je hoort hem wel praten maar je luistert helemaal niet wat hij zegt.'

Ik denk ook zelf, dat 'luisteren' een betere vertaling is.

Want 'to hear' betekend ook 'luisteren' namelijk.

En ja, naar iemand luisteren betekend over het algemeen zeggen wat diegene doet.

Bijvoorbeeld,: 'Het afdelingshoofd gaf veel opdrachten aan het personeel in deze drukke tijd en iedereen luisterde'. Maw, 'deed wat er gezegd werd.'

Itt, 'Het afdelingshoofd gaf vele opdrachten in deze drukke tijden aan het personeel en ze hoorde haar wel, maar niemand luisterde en men deed gewoon waar die zelf zin in had'.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 8 augustus 2013, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:17

JOKE969 schreef:
In het boek 'Moderne wetenschap in de bijbel' staat een heel stuk over allerlei wetten etc. komt dit ook aan bod. Zeker een aanrader eens door te lezen

Nu ben ik wel benieuwd... wat heeft je daarin aangesproken wat op dit topic van toepassing is?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:26

Geef me de moed
om te veranderen wat ik kan veranderen

Geef me de kracht
om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen

Geef me de wijsheid
om hiertussen het verschil te zien

Lachende smiley

En eentje die bijna hetzelfde is, maar ietsje anders:

Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen, Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien.

En deze:

„God, geef mij kalmte
om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen;
moed om te veranderen wat ik kan veranderen;
wijsheid om tussen deze twee dingen onderscheid te maken.”

Engels, is ook mooi: „God grant me the serenity
to accept the things I cannot change;
courage to change the things I can;
and wisdom to know the difference.”

(Zo zijn er meerdere varianten.)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 8 augustus 2013, 20:32
Naar boven

Auteur Bericht
NADINE962

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:48

WILLEMIJN232 schreef:
Nou je hebt het klassieke en moderne Hebreeuws en de Misjna...(rabbijnen Hebreeuws) Ik vind het een knap lastige taal waar ik me bij kan voorstellen dat niet veel mensen die goed beheersen. Is in de synagoge ook een groot probleem, mannen die dat goed kunnen lezen. Vaak kunnen ze het niet goed.... Dus als je zegt ik zou het liever in het Hebreeuws doen heb ik respect voor je!
Het klassieke Hebreeuws (van het OT) is gelijk aan het Hebreeuws van de Mishna.
Het moderne Hebreeuws dat in Israel wordt gesproken wijkt hier inderdaad flink wat af.
De reden dat ik het liever in het Hebreeuws zou doen is omdat je dan de bron hebt. een vertaling is altijd... minder dan de bron. Ik begrijp ook niet dat er bijna geen christenen zijn die Hebreeuws leren! Zeker gezien de geschiedenis met de RKK waarbij meneer pastoor de bijbel wel kon lezen (in het Latijn) en de 'gewone mensen' niet.
Nu kan de dominee - zij gebrekkig - de bijbel in Hebreeuws/Grieks lezen en de 'gewone mensen' niet. Er is niets nieuws onder de zon helaas.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:50

WILLEMIJN232 schreef:
Waar ik ziekte noem had ik net zo goed iets anders kunnen noemen, maar dat terzijde.
Ik denk dat ik er een andere blik van kijken op na hou, zonder waarde oordeel dat jouw visie fout is. Ik denk dat als je in een klooster leeft-ver van de buitenwereld - je misschien een mate van heiligheid kan ervaren omdat de hele dag in het teken van geloof staat. Dat is je leven zeg maar hoewel je daar ook hard moet werken en het leven niet meevalt.
Ook in het klooster of leefgemeenschappen zijn mindere heilige zaken.

God heeft een grote rol in mijn leven, dat hoort bij mijn zijn maar dat wil niet zeggen dat ik nu zegening op zegening ervaar. dat kan ook niet. Ieder mens heeft in zijn leven dingen die hij graag anders had gezien, of je nu wel of niet dicht bij God leeft.....
Als je lid bent van een geloofsgemeenschap bent wordt er vaak naar je omgezien, in materiële en in geestelijke zin. Mensen ervaren dat vaak als geschenken van God, dat kan. Ik persoonlijk geloof dat niet, net zo min als ik in de genezingswonderen geloof.....Ik geloof in het medisch circuit.....Wil dat dan zeggen dat ik niet "heilig"ben of leef? En niemand kan toch compleet gehoorzaam naar Gods woord leven? Dan zou je zo als God zijn........en niets menselijks is ons vreemd toch? Daar zijn we mensen voor.....
En zo heeft iedereen daar zijn eigen kijk op, het is dan ook geen kritiek op jouw gedachtes Faith maar meer een reflectie van mijn gedachten daarover......

Hai Willemijn,

Ik wou nog even reageren naar aanleiding dat jij zegt, waar ik het mee eens ben, dat niemand compleet gehoorzaam naar Gods woord kan leven, ofwel zonder zonde zijn.

Neem alleen 1 Joh 1 maar: 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.

Ja, ik had vaak gehoord dat je de bijbel Gods woord, letterlijk moet nemen, van kaft tot kaft, en dat het de bedoeling is dat je zonder zonde leeft, net als Jezus.

Dat is dus een leugen.

Ik heb dat gelooft en idd geprobeerd, om dus heel krampachtig vol met schuldgevoel te leven,

Tot ik idd bovenstaande tekst zag, toen dacht ik, ja én de Bijbel letterlijk nemen, én zonder zonde leven kan dus niet, want wij blijven idd mensen.

Als ik nu nog weleens iemand tegenkom, ik raak in gesprek, en diegene blijft beweren dat hij/zij zonder zonde leeft. Ja, dan denk, ja, en jij bent dus een leugenaar en de waarheid is in jou niet...
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:52

Ach ik wilde eerst alleen Natas als nick nemen maar goed dat ik dat niet gedaan heb

Flauwe grappen of ik weet wat je krijgt als je dat omdraait pfff

Mijn nick is mijn eigen naam, makkelijk zat Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:53

[quote=NADINE962]In het OT is er ook vergeving, alleen kan dat wel gepaard gaan met een straf. Zie bijv. Koning David die vergeven werd maar wel een straf kreeg.

Verder: een andere invulling is een verandering en dat is dus uit den boze.
[einde quote = NADINE962]

In het OT is er geen vergeving. David doet zelf boete voor zijn zonde, zelf, terwijl in het NT de boete voor ons volbracht is. Dat bedoel ik met een andere invulling. Wij kunnen uit genade vergeving voor onze zonden vragen, zonder er zelf boete voor te hoeven doen.

In het OT was de Agapé Liefde niet opgenomen in de wet, in het NT is de Agapé Liefde het fundament van het NIEUWE verbond

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 8 augustus 2013, 21:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:14

THOMAS968 schreef:
Is het geen fakebericht uit de antigristelijke hoek? Gristelijk is hun spelling. Ze steken volgens mij gewoon de draak met al te geremde christenen, al komt dat helaas wel vaak voor.

Thomas

Hoi Thomas Lachende smiley

GG is Juíst een christelijke site die afrekent met onchristelijke zaken, die voorkomen.

Dus bijvoorbeeld met 'angstgeloof', wat nú nog steeds gepredikt wordt, en met 'genezingen' en 'wonderen', die na nader onderzoek, ja, door een journalist, helemaal niet hadden plaatsgevonden(zie de 7 blinde jongetjes die 'genezen waren van hun blindheid' in Birma' bijvoorbeeld) en met andere onfrisse zaken die christelijk worden genoemd. en met bekende evangelisten die de zaken bedriegen zoals 'goudstof' dat in hun huis regent, wat bij nader onderzoek onedel koper bleek te zijn, en ook valse eindtijdstudie's waar werkelijk waar helemaal niets van klopte en alles bij mekaar was verzonnen. En laatst weer het bekende, nogal dure boek, 'de Getemde Tijger', waar een spectaculair bekeringsverhaal compleet verzonnen blijkt, de feiten werden door de uitgever niet gecheckt. Dat soort zaken...

Vandaar dat ze vaak 'gristelijk' zeggen ipv 'christelijk.'

Het is ook een plek voor onder andere gedesillusioneerde 'ooit evangelischen'. En andere teleurgestelde en ontgoochelde christenen, onder andere door boven genoemde zaken.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:33

Zonder zonde leven is niet wat de onderwerpstarter bedoelt mi.
Dat is niet mogelijk.
Punt.

Geen discussie onderwerp.
Wat ze wel bedoelt is .....leven met de wetenschap dat we als mensen alles wat we doen afwegen en zien in het Licht van Jezus' offer.
En dat dat verschillende visies op zijn is bekend.
De een neemt de woorden van Jezus letterlijk en de ander niet.

Maar helaas zal ok dit onderwerp verzanden in hetzij veroordelen van wetticisme althans heiliging zien als zondeloos zijn of een verdediging van een vrijzinnige levensvisie met jezus als alles vergevende,vooral ook zwakke leider, die niet goed wist wat Hij zei toen Hij op aarde was.

Indien God van ons zondeloosheid had gevraagd dan had Zijn zoon wel in de hemel kunnen blijven n'est pas?
De bijbel zegt: sin santidad nadie vera al Señor.................zonder heiligheid zal niemand God zien.
De verwijfden, de dronkaards, de moordenaars ,de leugenachtigen,de overspeligen,de afgodendienaars zullen het Koninkrijk der Hemelen niet beerven.

Is niet overdrachtelijk bedoeld.
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:44

JANE410 schreef:
Heilig=wijde
Het betekend dat je als gelovige apart gezet bent

Maar u bent afgewassen,
maar u bent geheiligd,
maar u bent gerechtvaardigd
door de naam van de Heer Jezus Christus
en door de Geest van onze God

(1corr 6:11)

Ja, wat Petra zegt je identiteit in Christus

Commentaar van de Studiebijbel:
De totale vernieuwing van hun leven (de wedergeboorte, vgl. Joh.3:5; Tit.3:5) wordt nu in drie aspecten samengevat. Het eerste is ‘maar hebben je laten afwassen’. Paulus verwijst daarmee naar wat er in de doop aan geestelijke vernieuwing heeft plaatsgevonden (zie Hand.22:16 ‘Sta op, laat u dopen en uw zonden afwassen). Dan volgt ‘maar jullie zijn geheiligd’. ‘Heiligen’ heeft hier duidelijk de oorspronkelijke betekenis ‘apart zetten voor God’. Zij zijn het eigendom van God geworden. Tenslotte lezen we ‘maar jullie zijn gerechtvaardigd’. Ja, zij ‘zijn rechtvaardig verklaard’ door God op grond van het offer van Jezus Christus (comm. Rom.3:21-26). De drie gebruikte werkwoordsvormen hebben alle een momentaan aspect, d.w.z. dat ze verwijzen naar een bepaalde gebeurtenis in het verleden, nl. het moment dat zij tot geloof kwamen, zich lieten dopen en vervuld werden met de Heilige Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:44

@ christian
Ik ben het met je eens ......echter dat wat wij lezen schijnt niet zo bedoeld te zijn.
Dar moet je anders zien.

Zo is de hele bijbel open ter herinterpretatie.
En de reden daarvoor is oa dat men en met de tijd mee moet gaan en dat homosexuele relaties niets anders zijn dan hetero, behalve eeehm dar je eeeehm geen gezin kunt vormen zonder kunst en vliegwerk en dat wij heteroseksuelen er geen last van hebben toch?

Nou ook weer opgelost.......het is zo simpel joh .......
Echt!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:46

FAITH187 schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces?

Zie posting hiervoor.
Het is God die ons heiligt, niet wijzelf of de elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:54

NATASCHA642 schreef:
ik dus ook Knipoog smileyLachende smiley

gaat weer van de hak op de tak met die vrouwen...

blijf toch eens bij het onderwerp als het even kan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:00

CHRISTIAN542 schreef:
gaat weer van de hak op de tak met die vrouwen...

blijf toch eens bij het onderwerp als het even kan.

Voor het geval je het nog niet door hebt...
vrouwen zitten anders in elkaar dan mannen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:01

ANNA415 schreef:
Voor het geval je het nog niet door hebt...
vrouwen zitten anders in elkaar dan mannen Knipoog smiley

En dan on-topic:
daar knap ik niet op af hoor Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN542

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:02

NATASCHA642 schreef:
lijkt me ook niet gezond dan heb je niks meer om over te praten , juist die communicatie maakt het mooi toch ...

van mij mag de topic gesloten worden..
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5683 5684 5685 5686 5687 5688 5689 ... 6194 Volgende
Pagina 5686 van 6194