ChristianMatch

Forum

Relatie met een ongelovige
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5709 5710 5711 5712 5713 5714 5715 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 08:28

Ach, alles kan veranderen.
Zo gelooft iemand , en gaat het over.
En zo gelooft iemand niet, en gaat spontaan geloven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 08:32

Wat mij wel opval is dat er veel met een hoog nivo , zich beter voelen.
Maar mij ie opgevallen dat er veel met een hoog nivo best dom kunnen zijn
Lachende smiley Clown smiley

God koos vaak de eenvoudige mensen uit.

Of de minst belangrijke mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 08:42

NICKY029 schreef:
Ik ben het er mee eens , wanneer heb je een relatie.?
En ja nivo of leeftijd , ik vind het doet er niet ter zake.

Ik ben blij dat God geen onderscheid maakt.
Voor hem ben je belangrijk zoals je bent.

En zo zouden wij ook moeten zijn naar elkander toe!

Ik ben dit niet met je eens. Ik ben God niet, dus ik heb er geen enkel probleem mee als ik iemand of iemand mij selecteert op niveau of leeftijd. So what?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:11

Alle mensen zijn even waardevol, laat ik dat voorop stellen.
Mijn bij een evt partnerkeuze selekteer ik wel degelijk ook op leeftijd en opleiding. Lijkt me niet meer dan logisch
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:13

KLUS667 schreef:
Ik ben weer terug hoor, het was heerlijk daar in Zeeland!!!

De kids wilden thuis meteen weer vliegeren, maar snapten niet helemaal waarom de vlieger het hier niet deed. Ik ben blij dat hier niet altijd zo'n wind staat.

Fijn dat je heerlijk was daar Klus en welkom thuis Lachende smiley
(en inderdaad jammer van Petra maar die komt wel weer es terug)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:14

BAPPI605 schreef:
Portugal... Hier in het heuvelachtige binnenland was het vandaag 39 graden. Ik dacht, laat me eens een eitje bakken op mijn rolstoelblad... Toch maar niet, ik smelt in een oven... Snel weer naar binnen! Zieke smiley

Das jammer dat het te heet voor je is. Toch een fijne vakantie gewenst
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:15

ROELANDE345 schreef:
Alle mensen zijn even waardevol, laat ik dat voorop stellen.
Mijn bij een evt partnerkeuze selekteer ik wel degelijk ook op leeftijd en opleiding. Lijkt me niet meer dan logisch

Iedereen is waardevol maar het gaat om degene die bij jou past, en dat is een ander verhaal en uiteraard is er dan een selectie op leeftijd en niveau......je moet elkaar wel wat te vertellen hebben toch?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:17

KLUS667 schreef:
YEAH!!!! Ik mag op gesprek komen, brrrrrr spannend Kotsende smiley

Goed zeg!! Hopenlijk wordt het wat
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:31

ANNETTE050 schreef:
Dit is een bijzonder mooi topic.
Al mijn moed bij elkaar rapend zou ik het volgende willen voorleggen.
Over de Heilige Geest praten is één ding, maar waarom niet gewoon in praktijk brengen wat Hij in je hart kan ingeven.
Soms wordt er gebed gevraagd op het forum of uit iemand iets wat moeilijk is.
Soms geeft de Heilige Geest een Woord van Wijsheid of van Kennis voor iemand. Of iets anders wat de Heilige Geest kan ingeven in je hart voor een situatie of voor een bepaald persoon in dit topic.
Wat zou het fijn zijn als deze Woorden van Wijsheid en Kennis zouden komen en doorgegeven worden in dit topic.
En ja, iedereen kan het lezen, het is openbaar, maar zo kan het ook als een soort getuigenis werken van wie de Heilige Geest is. En natuurlijk kun je ook privé iets doorgeven wat je door Hem ingegeven is.

En uit ervaring weet ik dat als de Heilige Geest ingevingen geeft, deze altijd opbouwend en bemoedigend zijn. De Heilige Geest verbreekt het geknakte riet niet maar richt het weer op.
Over de Heilige Geest praten is goed, maar je echt openstellen voor Zijn Ingevingen is toch het doel.

Vind je dit moeilijk of eng, dan mag je me er altijd over mailen of advies vragen.

Als je het moeilijk of eng vind mag je je mailen zeg je? Ik vraag gewoon om een uitleg wat je nu precies bedoeld te zeggen en er komt geen reactie. Jammer want het is een boeiend topic waarin juist mensen die zo verschillend over de Geest denken aan het woord komen......
Ik vond het juist boeiend om diverse mensen te horen over hun ervaringen met de Geest, dat is leerzaam en zo kom je dichter bij elkaar.
Je leert ook beter begrijpen wat mensen beweegt en bezighoudt...
Maar op een forum is het wel horen en wederhoren.......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:42

WILLEMIJN232 schreef:
Als je het moeilijk of eng vind mag je je mailen zeg je? Ik vraag gewoon om een uitleg wat je nu precies bedoeld te zeggen en er komt geen reactie. Jammer want het is een boeiend topic waarin juist mensen die zo verschillend over de Geest denken aan het woord komen......
Ik vond het juist boeiend om diverse mensen te horen over hun ervaringen met de Geest, dat is leerzaam en zo kom je dichter bij elkaar.

Shanita heeft een reactie gegeven waarin ze wel een antwoord geeft op je vraag. Ik sluit me bij haar reactie en die van Pieter aan.
Elkaar bemoedigen door Woorden van Wijsheid en Kennis is goed, en dat kan ook gewoon via de privémail, hoeft helemaal niet op het forum.
Er gebeuren ook hele mooie dingen op cm, die gewoon in de intermenselijke sfeer liggen, christenen onder elkaar, die los staan van het verkrijgen van een relatie.
Dat vind ik het mooie aan deze site, dat kom je op geen andere site tegen.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 21 augustus 2013, 10:50
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:48

ANNETTE050 schreef:
Shanita heeft een reactie gegeven waarin ze wel een antwoord geeft op je vraag. Ik sluit me bij haar reactie en die van Pieter aan.

Ik vroeg jou een reactie, niet Pieter en Shanita.......en zij geven geen antwoord op mijn vraag aan jou.......
En als je hier een stukje schrijft is het toch geen moeite om bij vragen erop te reageren?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:51

WILLEMIJN232 schreef:

Haha hoor en wederhoor klinkt als de rechtbank. Maar je hebt helemaal gelijk Willemijn. Juist al die verschillende meningen en ervaringen maken het zo boeiend.
Ik zat ook op toelichting te wachte Annette. Jij mag gemaild worden met vragen. dus blijkbaar weet jij iets waardevols over dit onderwerp. Kun je niet een slipje van de sluier oplichten?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:53

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vroeg jou een reactie, niet Pieter en Shanita.......en zij geven geen antwoord op mijn vraag aan jou.......
En als je hier een stukje schrijft is het toch geen moeite om bij vragen erop te reageren?

Dan begrijp ik je vraag blijkbaar niet of heb je deze niet duidelijk gesteld.
Kun je wat specifieker aangeven welk gedeelte van je vraag niet beantwoord wordt in de reactie van Shanita?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:02

ANNETTE050 schreef:
Dan begrijp ik je vraag blijkbaar niet of heb je deze niet duidelijk gesteld.
Kun je wat specifieker aangeven welk gedeelte van je vraag niet beantwoord wordt in de reactie van Shanita?

Mijn vraag was aan jou: hoe zie je het voor je op een forum waarin dingen van de Geest gedeeld worden? Je realiserend dat dit een openbaar forum is waarin iedereen kan meelezen......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:02

ROELANDE345 schreef:
Haha hoor en wederhoor klinkt als de rechtbank. Maar je hebt helemaal gelijk Willemijn. Juist al die verschillende meningen en ervaringen maken het zo boeiend.
Ik zat ook op toelichting te wachte Annette. Jij mag gemaild worden met vragen. dus blijkbaar weet jij iets waardevols over dit onderwerp. Kun je niet een slipje van de sluier oplichten?

Ik heb een reactie gegeven, waarin ik aangeef, dat er op cm in het gewone, intermenselijke contact ook hele mooie dingen gebeuren die helemaal los staan van het verkrijgen van een relatie.
Ik ervaar cm soms als een kleine christelijke gemeenschap, waarin er wel degelijk medemensen zijn die voor een ander klaarstaan.
Wat zou het mooi zijn als dat aspect van cm nog meer zou gaan opbloeien.
En de Heilige Geest kan gewoon ingevingen geven in je hart, bedoeld voor een ander. Het is goed om hierover te praten, maat het zou fijn zijn als het niet alleen bij praten over HEM blijft, maar dat het ook een uitstrekken wordt naar die werking van de Heilige Geest, ook hier op cm, waar soms
erg mooie dingen gebeuren.
Voor sommigen kan het iets ongrijpbaars lijken, een ingeving van de Heilige Geest, maar het hoort bij het normale christelijke leven, maakt het juist zo rijk! Daarover mag gerust naar me gemaild worden.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 21 augustus 2013, 11:35
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:04

KLUS667 schreef:
YEAH!!!! Ik mag op gesprek komen, brrrrrr spannend Kotsende smiley

Plopperdeplopperdeplopperdeplop, proficiat Klus! Coole smiley met zonnebril
Wat fijn, alvast succes met het gesprek!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:06

ANNETTE050 schreef:
Ik heb een reactie gegeven, waarin ik aangeef, dat er op cm in het gewone, intermenselijke contact ook hele mooie dingen gebeuren die helemaal los staan van het verkrijgen van een relatie.
Ik ervaar cm soms als een kleine christelijke gemeenschap, waarin er wel degelijk medemensen zijn die voor een ander klaarstaan.
Wat zou het mooi zijn als dat aspect van cm nog meer zou gaan opbloeien.
En de Heilige Geest kan gewoon ingevingen geven in je hart, bedoeld voor een ander. Het is goed om hierover te praten, maat het zou fijn zijn als het niet alleen bij praten over HEM blijft, maar dat het ook een uitstrekken wordt naar die werking van de Heilige Geest, ook hier op cm, waar soms
erg mooie dingen gebeuren.

Hoe zie je dat dan praktisch voor je?
J
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:17

WILLEMIJN232 schreef:
Hoe zie je dat dan praktisch voor je?
J

Voor degenen die hier wel eens vertellen, waar ze het moeilijk mee hebben of voorbede vragen voor iets zou het fijn zijn als deze gaven van de Heilige Geest nog meer zouden gaan opbloeien. Een Woord van Wijsheid of Kennis kan, indien het gepast is, gedeeld worden op het forum en zo een goed getuigenis zijn, dat cm ook een warme digitale gemeenschap kan zijn.
Natuurlijk kan er ook privé gereageerd worden. Een mededeling over een probleem of moeilijke situatie op het forum, beknopt of uitgebreider,kan zo een scala van reacties in werking zetten, waardoor de Heilige Geest kan werken.
En die reacties kunnen gerust via de privé mail gegeven worden.
Zoals Pieter getuigt, heeft hij dus al meerdere malen meegemaakt dat een ingeving, die de Heilige Geest hem gaf, precies op het juiste moment kwam.
Wat een troost voor iemand, als die persoon in nood dan merkt dat de Heilige Geest door een ander mens heen hem/haar wel degelijk op het oog heeft en zijn/haar nood ziet.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 21 augustus 2013, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:35

KLUS667 schreef:
PETRA, waarom ben je nou weg Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Mocht je het forum nog bekijken: bedankt voor alles hè Knipoog smiley Verlegen lachende smiley

Mist Petra ook, waarom is ze weggegaan ? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:38

In het forum is mijn profiel foto niet meer zichtbaar hebben jullie daar ook last van
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:42

NATASCHA642 schreef:
In het forum is mijn profiel foto niet meer zichtbaar hebben jullie daar ook last van

Klopt, hier ook geen enkele profielfoto op het forum meer zichtbaar.
Evenals dat ik er herhaaldelijk uitlig en opnieuw moet inloggen, tijdens het forummen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:54

WILLEMIJN232 schreef:
Iedereen is waardevol maar het gaat om degene die bij jou past, en dat is een ander verhaal en uiteraard is er dan een selectie op leeftijd en niveau......je moet elkaar wel wat te vertellen hebben toch?

Mee eens. Ja, het gaat erom, dat je mekaar iets te vertellen hebt, en ja idd. overeenkomsten.

Dat kan van alles zijn; hobby, opgegroeid in dezelfde buurten, zelfde interesses. en ja, een opleiding hebben gevolgd die op het zelfde niveau ligt, ja, dat kan een hele belangrijke overeenkomst zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 12:03

Mijn foto is nog wel zichtbaar, oh nu ineens niet meer Boze smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op woensdag 21 augustus 2013, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 12:08

NATASCHA642 schreef:
Mist Petra ook, waarom is ze weggegaan ? Huilende smiley, smiley in tranen

Ja, best jammer hè, maar ze heeft een lieve vriend hier gevonden. Maar misschien mist ze het forum wel en komt ze snel weer terug Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JANE410
op woensdag 21 augustus 2013, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 12:13

Klopt...zag het gisteren al...bij mij dus ook geen foto...

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 12:21

Ik heb hier nog het ...SPOORDEELWEKEN-voordeelboekje liggen...
Je kunt het gratis krijgen...

Volop aanbiedingen en nog geldig tot 31 augustus...
Met o.a

Apenheul...trein-bus-entree>>>>>>25 euro
Corpus...op reis door je lichaam>>>>>>>>>>2e kaartje gratis
Madame Tussauds>>>>>>>>>>>2e kaartje gratis
Archeon>>>>>>>>>>>>>>>>>2e kaartje gratis
Omniversum>>>>>>>>>>>>>>>2e kaartje gratis
Efteling....trein-bus-entree>>>>>39 euro
Sealife en Nemo>>>>>>>>>>2e kaartje gratis
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 12:40

Oke Annette dank je nu snap ik je.
Wat jij voorstelt gebeurt al op kleine schaal op CM.
Zou mooi zijn als dat vaker gebeurde inderdaad, maar dan moet je elkaar wel echt goed kennen vind ik. Dat zou voor mij de voorwaarde zijn
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 12:49

ROELANDE345 schreef:
Oke Annette dank je nu snap ik je.
Wat jij voorstelt gebeurt al op kleine schaal op CM.
Zou mooi zijn als dat vaker gebeurde inderdaad, maar dan moet je elkaar wel echt goed kennen vind ik. Dat zou voor mij de voorwaarde zijn

Het hoeft op zich geen voorwaarde te zijn, omdat dit al een christelijke site is. Dat is juist het mooie. Als die voorwaarde weg zou vallen zou het meer gaan opbloeien.....en juist een ingeving van de Heilige Geest voor iemand die je niet kent is erg betrouwbaar, omdat jezelf niet veel weet van die persoon. Dan is het dus helemaal Hem, want Hij kent die andere persoon wel.
Maar je bedoeld waarschijnlijk, dat je wilt weten hoe de andere persoon er mee om gaat, dat je dat graag zou willen weten?
Maar dan denk ik dat, als je gewoon gevolg geeft aan een ingeving van de Heilige Geest voor iemand die je niet goed kent, het een verrassend effect kan hebben, waardoor jezelf ook weer gezegend wordt.
Want, zoals al eerder werd aangegeven, kwamen een aantal van de ingevingen van de Heilige Geest juist op het goede moment. Daardoor werd de persoon die de ingeving ontving denk ik ook weer gezegend.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 21 augustus 2013, 14:10
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 12:56

ANNETTE050 schreef:
Het hoeft op zich geen voorwaarde te zijn, omdat dit al een christelijke site is. Dat is juist het mooie. Als die voorwaarde weg zou vallen zou het meer gaan opbloeien.....en juist een ingeving van de Heilige Geest voor iemand die je niet kent is erg betrouwbaar, omdat jezelf niet veel weet van die persoon. Dan is het dus helemaal Hem, want Hij kent die andere persoon wel.
Maar je bedoeld waarschijnlijk, dat je wilt weten hoe de andere persoon er mee om gaat, dat je dat graag zou willen weten?
Maar dan denk ik dat als je gewoon gevolg geeft aan een ingeving van de Heilige Geest voor iemand die je niet goed kent het een verrassend effect kan hebben, waardoor jezelf ook weer gezegend wordt.
Want, zoals al eerder werd aangegeven, kwamen een aantal van de ingevingen van de Heilige Geest juist op het goede moment. Daardoor werd de persoon die de ingeving ontving denk ik ook weer gezegend.

Ja als het van jezelf uitgaat naar die ander ben ik het met je eens.
Maar voordat ik aan een ander hier gebed o.i.d. zou vragen wil ik die persoon wel goed kennen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 13:36

ANNETTE050 schreef:
Voor degenen die hier wel eens vertellen, waar ze het moeilijk mee hebben of voorbede vragen voor iets zou het fijn zijn als deze gaven van de Heilige Geest nog meer zouden gaan opbloeien. Een Woord van Wijsheid of Kennis kan, indien het gepast is, gedeeld worden op het forum en zo een goed getuigenis zijn, dat cm ook een warme digitale gemeenschap kan zijn.
Natuurlijk kan er ook privé gereageerd worden. Een mededeling over een probleem of moeilijke situatie op het forum, beknopt of uitgebreider,kan zo een scala van reacties in werking zetten, waardoor de Heilige Geest kan werken.
En die reacties kunnen gerust via de privé mail gegeven worden.
Zoals Pieter getuigt, heeft hij dus al meerdere malen meegemaakt dat een ingeving, die de Heilige Geest hem gaf, precies op het juiste moment kwam.
Wat een troost voor iemand, als die persoon in nood dan merkt dat de Heilige Geest door een ander mens heen hem/haar wel degelijk op het oog heeft en zijn/haar nood ziet.

Minn ervaring hier is dat ik soms mailtjes krijg al dan niet ingegeven door de geest die meer bezeren dan goed doen, heb ik het homo topic ook eens over geschreven. Je kent de mensen niet goed genoeg, ook hun geschiedenis niet en dus kan je met dit soort zaken niet zorgvuldig genoeg omgaan. In die zin ben ik het met Roelande eens.
Ik persoonlijk vind het zeker niet iets voor een openbaar forum. Voor de mensen die dat willen: vroeger was er toch een gebedsuur in de chatbox?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 21 augustus 2013, 13:37
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5709 5710 5711 5712 5713 5714 5715 ... 6194 Volgende
Pagina 5712 van 6194