| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 00:07
|
|
|
|
[quote=MARCOVH807]en dit durf ik ten zeerste in twijfel te trekken. Seksuele gemeenschap is een noodzakelijk kwaad geworden wat is ontstaan in het paradijs na de zondeval. Tot die tijd waren er mannelijke en vrouwelijk beesten, maar was Adam in het begin alleen. Toen hij iets miste schiep God Eva.
in Genesis 3 vs 6 eet Eva van de boom. In Genesis 3 vs 7 worden ze dan beide kenbaar gemaakt dat ze naakt waren. Vervolgens staat dan in Genesis 3 vs 16:
God heeft dus in den beginne nooit de intentie gehad dat man en vrouw seks zouden hebben, echter vanwege de zondeval is het een noodzakelijk kwaad geworden om te kunnen voortplanten. Echter moet dat volgens de bijbel dat dan wel binnen het huwelijk gebeuren.
Ga ik ff werken kom ik terug en is hier opeens een hele discussie ontstaan
leuk
God heeft de mens geschapen MET geslachtsorganen, (die ook nog eens prachtig in elkaar passen) EN de uitdrukkelijke opdracht om vruchtbaar te zijn en de aarde te bevolken. Dit was direct aan het begin van de schepping dus nog voor de zondeval. Lijkt mij dat het dus wel degelijk in Gods plan besloten lag dat de mensen zich op deze manier voortplanten
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 28 augustus 2013, 00:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 00:14
|
|
|
|
| ANTA961 schreef: | Ik ben niet alleen benieuwd hoe en waar jullie je vakantie vieren, maar ook met wie... Zelf vind ik dat best een lastig iets. Boek je een groepsreis (heb ik dit jaar zelf wel gedaan), vraag je vrienden, ga je met familie? En gaat dat op een vanzelfsprekende manier, of voelt het soms alsof je een soort vijfde wiel aan de wagen bent?
Zijn er misschien ook mensen die alleen op vakantie gaan? Echt alleen, niet 'alleen' met een groep dus.... |
Ik ga regelmatig alleen op vakantie. Ga dan nooit zo lang een midweek of. Het bevalt me prima eigenlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 00:55
|
|
|
|
| ANTA961 schreef: | Ik ben niet alleen benieuwd hoe en waar jullie je vakantie vieren, maar ook met wie... Zelf vind ik dat best een lastig iets. Boek je een groepsreis (heb ik dit jaar zelf wel gedaan), vraag je vrienden, ga je met familie? En gaat dat op een vanzelfsprekende manier, of voelt het soms alsof je een soort vijfde wiel aan de wagen bent?
Zijn er misschien ook mensen die alleen op vakantie gaan? Echt alleen, niet 'alleen' met een groep dus.... |
Alle variaties die je noemt, zijn mogelijk! Alleen op vakantie heeft een voordeel dat je eigenlijk alleen doet wat je wil en geen rekening hoeft te houden met je familie/vrienden/reisgenoten. Je staat meer open voor contacten met onbekenden en je kan lekker eens flink uit je 'comfort zone' stappen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 01:03
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | @ Bappi,
Waarom denk je zo zeker te weten dat we geen hobbys zullen hebben en niet mogen sporten of zingen? Denk jij dan dat we een 12 uur durende werkdag gaan krijgen?
Ik hoop toch echt wel dat we leuke dingen mogen gaan doen naast werken.  |
Tja, alles is mogelijk natuurlijk! Maar ik geloof toch dat die dingen te menselijk gerealiseerd zijn. Hoe dan ook, wat we ook zullen doen, we zullen er helemaal gelukkig zijn en volledige voldoening ervaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 01:12
|
|
|
|
| CHATULIEM368 schreef: | | Nee Bappi, je kunt een heleboel willen, maar een daten gaat altijd samen met verwachting. Anders noem je het geen date. | Wat is een date? Volgens Van Dale: date (meervoud: dates) 1 (m) afspraakje 2 (m,v) degene met wie je een afspraakje hebt
da·ten (datete, heeft gedatet) 1 een date (1) hebben of maken
Een afspraakje dus... Klinkt minder drukkend en is leuker! Ik heb vaak een date met mijn zus, nichtje etc. Altijd leuk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 08:30
|
|
|
|
| MARCOVH807 schreef: | Dus het wordt een ieder gevraagd om zijn oude leven achter zich te laten om Hem te volgen, maar daar valt het uitvoeren van homofilie buiten? Zo lees ik het tenminste. Graag correctie als je het anders bedoeld.
Je hebt het over het werk van de discipelen. Niet iedereen laat zijn werk achter.
Daarnaast lieten de discipelen wel hun oude natuur achter? Kijk eens goed naar Judas en Petrus... En wat zei Jezus tegen hen?
Vraag ik me alleen wel af: "Wat zal Jezus gezegd als de jongeling, ipv schatrijk, homofiel actief zou zijn geweest?" Zou hij dan niet gezegd, obv het Woord, dat hij zijn homofilie zou moeten afzweren?
Dat mag jij je afvragen, maar het staat er niet. Dus dit voorbeeld gebruiken om homofilie af te wijzen kan niet, dat is inlegkunde |
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op woensdag 28 augustus 2013, 08:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 09:11
|
|
|
|
Nee, alleen op vakantie gaan doe ik niet. Ik ga wel eens naar een klooster van maandag tot vrijdag, dan heb je toch gezellige momenten, samen eten, koffie drinken en de laatste keer dat ik er was met 2 andere vrouwen naar een leuk plaatsje geweest. De kerstdagen kan je er ook doorbrengen, dat wordt veel gedaan door alleenstaanden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 09:13
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Fijn als je dat zo mag enkan voelen, ! |
klopt, ik vind het rijkdom door God gegeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 09:17
|
|
|
|
helaas ik ben er niet heb een ander huisje , duivenvrij  en net 1 dag de sleutels ben er druk mee want moet binnen 10 dagen verhuizen ....
veel plezier en mooi weer gewenst en liefs van mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 09:20
|
|
|
|
het krijgen van de sleutels van mijn nieuwe huisje 
Vlakbij winkels en bruisend centrum en geheel duiven vrij 
nu alleen nog iemand vinden die wil helpen grinzzz
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 09:22
|
|
|
|
de verhuizing regelen en alles doorgeven 
verhuisdozen halen en bubbeltjes plastic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 09:34
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Wat is een date? Volgens Van Dale: date (meervoud: dates) 1 (m) afspraakje 2 (m,v) degene met wie je een afspraakje hebt
da·ten (datete, heeft gedatet) 1 een date (1) hebben of maken
Een afspraakje dus... Klinkt minder drukkend en is leuker! Ik heb vaak een date met mijn zus, nichtje etc. Altijd leuk! |
goed gezegd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 09:44
|
|
|
|
Woensdag 28 augustus, 1 Koningen 19: 1-8; Eén op veertig.
Elia is een man van uitersten. De ene dag staat hij op de Karmel en is op z’n eentje niet bang voor vierhondervijftig Baälpriesters. Maar een dag op wat later ligt hij ergens in de woestijn van Juda onder een struik. Weg is zijn geloof. Hij ziet het absoluut niet zitten. Hij is ook bang voor zijn hachje. En ontzettend teleurgesteld. Met name Achab moet hem diep teleurgesteld hebben. Want die was nog niet thuis of hij liet zijn oren alweer hangen naar Izebel. Dit was natuurlijk helemaal door het dolle heen geweest. Vrijwel meteen had ze een boodschapper naar Elia gestuurd met de mededeling dat zij alles op alles zou zetten om binnen een dag korte metten met de profeet te maken. Toen was er ineens iets geknapt bij deze grote man. Als een haas vluchtte hij richting Juda. Maar tot rust komt hij niet. Hij lijkt totaal uit balans. Hij ontslaat zijn knecht en trekt dan alleen de woestijn in. In de schaduw van een struik gaat hij liggen. De accu is totaal leef. Elia is er klaar mee. Met zijn roeping en met dit volk. Gelukkig, God heeft hem gezien. Sta op, zegt Hij! Eet wat en drink wat! En Elia laat zich bedienen door God. Daar knap je altijd erg van op. Kijk maar: als een speer vervolgt Elia zijn weg. Er is wel gezegd: door het voedsel van God ga je een op veertig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 10:40
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | helaas ik ben er niet heb een ander huisje , duivenvrij  en net 1 dag de sleutels ben er druk mee want moet binnen 10 dagen verhuizen ....
veel plezier en mooi weer gewenst en liefs van mij  |
Jammer Natascha, maar met een hele leuke reden
Veel geluk in je nieuwe huis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 10:45
|
|
|
|
Ja het is geen vergelijking. Schatrijk dat kun je zijn, maar blijft iets van de buitenkant. Homofiel zijn dat zit in je wezen je zijn. Dat kun je niet ontkennen of achter je laten. Tuurlijk zou God best aan iemand kunnen vragen single te blijven homo of hetero, gebeurt ook wel Maar dat is iets heel persoonlijks tussen die persoon en God
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 11:25
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | het krijgen van de sleutels van mijn nieuwe huisje 
Vlakbij winkels en bruisend centrum en geheel duiven vrij 
nu alleen nog iemand vinden die wil helpen grinzzz  |
Gefeliciteerd.
Wil de duivenbuurman niet helpen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 11:27
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | helaas ik ben er niet heb een ander huisje , duivenvrij  en net 1 dag de sleutels ben er druk mee want moet binnen 10 dagen verhuizen ....
eigenlijk moet je gewoon komen. vieren dat je duivenvrij bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 12:21
|
|
|
|
Succes met de verhuizing en tot ziens op de daarna volgende BBQ-picknick
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZAHIDA091
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 12:33
|
|
|
|
TOT 8 sep
GODSZEGEN
Zahida
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 13:22
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | de verhuizing regelen en alles doorgeven 
verhuisdozen halen en bubbeltjes plastic  |
Kijk aan, leuk om te doen!! Succes met verhuizen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 14:37
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | de verhuizing regelen en alles doorgeven 
verhuisdozen halen en bubbeltjes plastic  |
Helemaal te gek, wauw!!!!! Vroeg me steeds al af of je het had gekregen, omdat je het eind vorige week al zou horen toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 14:44
|
|
|
|
Ik denk dat is zo eens lakker ga relaxen!! Zéér zware dagen gehad!!
Vandaag sollicitatiegesprek, ging zéér goed , had ook vele uurtjes voorbereid. Gisteren (onverwachts) een 2e reorganisatieronde, weer 11 man weg en toen waren er nog maar 72 (waaronder ik). 4 maand geleden zijn er ook al 11 weggestuurd Vrijdagavond een date , "blij vooruitzich dat mij streelt". Ik lees net in een ander topic dat jullie mij erg steunen bedankt voor het support
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 14:46
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | oefening? |
Ja! Hoe je COMMUNICEERT met elkaar! NIET digitaal, maar verbaal!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 14:48
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | eigenlijk moet je gewoon komen. vieren dat je duivenvrij bent.  |
Ja, en vergeet er niet een paar mee te nemen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 14:49
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Gefeliciteerd.
Wil de duivenbuurman niet helpen?  |
Ja en misschien vind hij het dan ook wel een leuke buurt om naar toe te gaan verhuizen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 14:59
|
|
|
|
Een heel lief iemand zei tegen mij: Het is de duivel die bezig is om gezinnen te ontwrichten. Na een scheiding kan God dat vervolgens weer gebruiken om karakters te vormen, te louteren en dus ook mensen weer bij elkaar brengen.
Dus God wil dit nieuwe gezin ook weer zegenen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 15:05
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ga ik ff werken kom ik terug en is hier opeens een hele discussie ontstaan
leuk
God heeft de mens geschapen MET geslachtsorganen, (die ook nog eens prachtig in elkaar passen) EN de uitdrukkelijke opdracht om vruchtbaar te zijn en de aarde te bevolken. Dit was direct aan het begin van de schepping dus nog voor de zondeval. Lijkt mij dat het dus wel degelijk in Gods plan besloten lag dat de mensen zich op deze manier voortplanten |
Haha, lache! Ben het er wel mee eens!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 15:36
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Een heel lief iemand zei tegen mij: Het is de duivel die bezig is om gezinnen te ontwrichten. Na een scheiding kan God dat vervolgens weer gebruiken om karakters te vormen, te louteren en dus ook mensen weer bij elkaar brengen.
Dus God wil dit nieuwe gezin ook weer zegenen! |
Ja mooi is dat he? Wat een geweldige God hebben wij. En hoeveel plannen er van ons ook mislukken God heeft altijd weer een plan b of c enz. Hij verlangt er naar om ons genadig te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 15:38
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ik denk dat is zo eens lakker ga relaxen!! Zéér zware dagen gehad!!
Vandaag sollicitatiegesprek, ging zéér goed , had ook vele uurtjes voorbereid. Gisteren (onverwachts) een 2e reorganisatieronde, weer 11 man weg en toen waren er nog maar 72 (waaronder ik). 4 maand geleden zijn er ook al 11 weggestuurd Vrijdagavond een date , "blij vooruitzich dat mij streelt". Ik lees net in een ander topic dat jullie mij erg steunen bedankt voor het support  |
He Klus je gaat goed zeg!! relax maar ff lekker hoor en suk6 met je date
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
|
Geplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 16:51
|
|
|
|
Hallo allemaal,
Zoals gezegd heb ik mij onder voorbehoud opgegeven, maar nu heb ik een definitief antwoord.....
..... ik laat bij deze weten dat ik niet zal komen.
Ik wens jullie allemaal wel heel veel plezier, maar dat gaat vast lukken. Mocht ik de volgende keer wél van de partij kunnen zijn, ga ik dit ook zeker doen!
Have fun!!!
Groetjes Theo
|
|
| Naar boven |
|
|