ChristianMatch

Forum

Thermostaat of temperatuur
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5737 5738 5739 5740 5741 5742 5743 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 16:03

SHANITA130 schreef:
Ik zie temperatuur als je eigen altijd maar aan (moeten) passen.

Thermostaat als dat je zelf wel even bepaald welke temperatuur het wordt.
Al dan niet in overleg...

Dus dat je jezelf blijft, jezelf niet(teveel) conformeert, ja, aleen nu en dan als de situatie erom vraagt, kan het weleens zo zijn dat even aanpassen vereist is zeg maar, ja, moet dat nu eenmaal eventjes bijvoorbeeld.

Iets anders wordt het als je je eigen altijd aanpast, en daardoor altijd doet wat de omgeving doet(temperatuur van de omgeving aannemen).

Nou is je kunnen aanpassen wel een goede eigenschap ook, maar ja, als je dat áltijd doet, doe je alleen nog maar wat anderen van je verwachten, bewust of onbewust. en zo loop je aan jezelf voorbij. aan je eigen grenzen, wensen en ideeën.

Dus als thermostaat kan je je eigen ideeën en wensen en grenzen aangeven en zo (mede?) bepalen hoe de temperatuur wordt.

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Groetjes!

ps: Dit natuurlijk naar aanleiding van de 'kreet' van Mario. daar kwam ook geen barometer in voor...

Verder: ken je dat, als je een stripverhaaltje las of gewoon een stukje wat een columnist schrijft oid., wat heel gewoon begint, en dan na een paar stukjes verder zit je echt wel te lachen, ja, dat had ik met dit topic.
Soms kunnen, onbedoelt, en daarom is het zo leuk, reacties op mekaar, en daar weer op, wel zo komisch overkomen.:):)

Ja, mooi duidelijk stukje Shanita, zo had ik het nog niet gezien!
Gelukkig zijn we weer op topic, al is het komische effect idd ook wel weer even leuk.
Maar je beschrijft erg mooi hoe je én thermometer én thermostaat kunt zijn.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 12 september 2013, 16:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 16:19

ANNETTE050 schreef:
Ja, mooi duidelijk stukje Shanita, zo had ik het nog niet gezien!
Gelukkig zijn we weer op topic, als is even lachen ook wel weer leuk.
Maar je beschrijft erg mooi hoe je én thermometer én thermostaat kunt zijn.

Dank!

ja, daarom is het ook altijd zooo belangrijk om bij het onderwerp te blijven waar het mee begon(on topic), anders kan je zij wegen inslaan, wat nu en dan weleens leuk kan zijn, maar ja dan kan je kwijtraken waar 'het' mee begon.

In dit geval was het: Victoria Osteen: "Are you a thermometer or a thermostat? Don’t just respond to your environment, affect your environment. Don’t just let life happen to you, be what’s happening!"

En dan is 'Victoria Osteen' gewoon een vermelding van de bron, handig voor degene die haar kennen en anders niet zo ter zake doende, het gaat namelijk om de 'kreet' ;) en ja, die vond ik gewoon erg goed! :)

Zegens en Groetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 16:38

NATASCHA642 schreef:
dat zeg je maar tegen de rest wat betreft je date die neem je maar mee inclusief vlinders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteektLachende smileyKnipoog smiley

Ha Natascha,

Ja, ik kom met een vriend uit Zeeland. Ja, ook christen, baptist.

Gewoon een vriend he, dusz, geen relatie...

(als je iemand slechts enkele dagen kent, mee omgaat, kan je mi niet van een relatie spreken, dat moet groeien, wel van vrienden.

Dus ja, ik kom gewoon, alleen ja, wel ff kijken wat het weer doet...De charme van verleden keer was, naast de lieve en leuke mensen ook het weer....Dus ja, ik laat het niet van het weer afhangen, ja, of het moet keihard stortregenen de hele dag...

Dus, ik kom, vanaf statio Ede-Wageningen, met vriend.(géén relatie!!!)

Ik verheug me er heel erg op, jullie te zien!

Verliefde smiley Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 17:40

ANNETTE050 schreef:
Nee, ik vind het geen welvaartsevangelist, hij bemoedigt alleen steeds, tegenovergestelde van het strenge calvinisme. Hij hamert veel op het vertrouwen op God.

Daar is ook niets mis mee, mensen steeds voorhouden dat God echt (met menselijke maatstaven gezegd) 100% te vertrouwen is.

Dat maakt van een mens ook een thermostaat omdat je weet dat je altijd verzekerd bent van Zijn vriendschap en support.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 20:12

We moeten wel beseffen dat de vergelijking een beetje mank is want een thermostaat werkt met een ingebouwde thermometer.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 20:15

HARALD940 schreef:
We willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan:

Roelande345, 54jaar, regio 0342
Pieter619, 59 jaar, regio 0514 meerijders geen probleem
Anna415, al jaren 25, regio 0546
Shanita130, 41 jaar, regio 078(met een vriend)
Harald940, 38 jaar, regio 038 ( rijd met Pieter mee )
Klus667, 39 jaar, regio 0341 (ovb)
Jojada808. 49 jaar regio050
Roos896. 40 jaar, regio0529

kleine aanpassing voor mij, ik ben er dus zeker bij Lachende smiley

Ook kleine aanpassing voor mij, ik kom met een vriend van mij. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 20:46

Donderdag 12 september, Romeinen 13: 8-14; Het schiet al op.

Paules is een mens die het licht tegemoet leeft een het donker achter zich laat. Zo beleeft hij de tijd die voorafgaat aan Christus’ terugkomst op de wolken van de hemel. Als iemand die heel de nacht wakker gelegen heeft, maar die nu het beginnende licht van de nieuwe dag ziet gloren. Eindelijk! Nog even. De nacht is bijna voorbij, zegt hij, het wordt al licht.
Dat is best opvallend. Want zelf hebben we nogal eens de gedachte dat het juist steeds donkerder wordt in onze wereld naarmate de tijd voortgaat. En leert ook het bijbelboek Openbaring niet dat het gaandeweg steeds donkerder en angstiger zal worden richting de grote verdrukking aan het eind van de tijd?
Dat klopt! Maar dan gaat het om de oude wereld die Paules als één lange nacht beleeft. Maar nu is die inmiddels ver gevorderd. Reden om alle mogelijke slapers wakker te schudden, zodat zij opstaan en op de klok kijken, en zich afvragen: hoe laat is het precies? Het schiet al op, zegt Paules. Alle reden om nu ook onmiddellijk te stoppen met elke kwade praktijk en je te wapenen met veel licht van God en van Christus. Nog even. Houd dapper vol.

God lijkt wel diep verborgen
in onze duisternis
maar schenkt ons toch een morgen
die vol van luister is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 21:18

http://youtu.be/4AJx8QQ8jNU
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 21:58

Als je een thermostaat bent, reageer je op je omgeving en pas je de temperatuur van je omgeving aan, je bent dus van invloed op je omgeving en zorgt ervoor dat de temperatuur constant blijft. Je reageert en let op je omgeving, daar waar het te koud is geef je warmte en daar waar het te warm dreigt te worden, zorg je voor verkoeling.
Dat kan wenselijk zijn en zelfs goed aanvoelen. Maar stel je eens voor dat het altijd en overal dezelfde temperatuur zou zijn? Nooit eens bloedheet en nooit eens ijskoud, maar altijd hetzelfde. Heel voorspelbaar dus, daar moet je van houden. Soms is iets onvoorspelbaars ook wel spannend.

Als je een thermometer bent geef je alleen maar aan hoe warm of koud je omgeving is, maar je reageert er niet op, je stelt de temperatuur niet bij, je zorgt niet dat de ander wat af kan koelen of zich kan verwarmen. Geen reactie als de ander het koud heeft en wat warmte nodig heeft en geen reactie als de ander wat oververhit is en juist wat koelte zoekt….

Geen thermometer, geen thermostaat, maar ``gewoon`` mens zijn: soms te warm, soms te koud, meestal de juiste temperatuur, niet alleen warmte geven, maar ook warmte ontvangen, warmte uitstralen en warmte koesteren. De omgevingstemperatuur meten en daarop afstemmen en reageren en zo nodig bijstellen. Hartverwarmend!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 22:07

Het blijft een bijzonder verhaal dat zich afspeelt tijdens de Olympische Spelen in 1992 in Barcelona. Derek Redmond is favoriet voor de 400 meter. Maar… niet alles gaat zoals gedacht. Net 150 meter goed op weg vergaat hij plotseling van de pijn maar besluit om toch de race uit te lopen. Dan breekt een man door de beveiliging de baan op, het blijkt zijn vader te zijn die Derek zegt dat hij dit niet hoeft te doen. Wanneer zijn zoon aangeeft het toch te willen voltooien ondersteunt de vader zijn zoon om zijn race tot het bittere eind uit te lopen. De toeschouwers vergeten de snelste van de race en geven deze topper een staande ovatie.

http://youtu.be/cXvM5wPYB6c

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 12 september 2013, 22:08
Naar boven

Auteur Bericht
MANNEKE208

BerichtGeplaatst: donderdag 12 september 2013, 23:07

Beste dames en heren, lieve jongens en meisjes, hooggeachte broeders en zusters......

Wie kent ze niet...? Al dan niet van Amerikaanse tv series: het huis wordt uitgemest en ziedaar: allemaal leuke en mooie bruikbare spulletjes die al een tijdje op zolder, in de schuur of garage liggen opgeslagen die je al lang niet meer gebruikt maar toch jammer vindt om het weg te doen.

Men plaatst een groot bord in de tuin, de kinderen zorgen voor de versnaperingen en de DJ doet verzoeknummers tegen een geringe vergoeding.... It's GARAGE SALE TIME!!!

Ongetwijfeld zijn hier ook mensen die spullen hebben zoals electronica, cd's lp's, meubilair, kleding, boeken, een fiets, etc etc die ze niet meer gebruiken maar die het toch waard zijn om een nieuwe stoere eigenaar of charmante lieve eigenaresse te krijgen tegen een kleine vergoeding. Zo helpen we elkaar de crisis door hier op CM, haha...

Zo ben ik nl op zoek naar oude jazz cd's en een fiets en bied ik een splinternieuwe, nauwelijks gebruikte casettedeck aan van Harman K (voor de kenners) tegen een zeer zacht prijsje.

Wie volgt...?

Groet, Chris

Ps: jullie moeten dit natuurlijk niet "misbruiken" om langs deze weg afspraakjes te maken hè!? Hahaha...

Of toch wel: "Ooh wat jammer nou, dat bankstel is nét 5 minuten geleden door iemand opgehaald, maar..... nu je hier tóch bent... eeeh wat heb je in je koffie...?" Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MANNEKE208
op donderdag 12 september 2013, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 00:57

JOL252 schreef:
http://youtu.be/4AJx8QQ8jNU

Wat een enorme rust...gaat er van uit...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 07:00

zoals het er nu naar uit ziet is het na 14:00 een paar sputtertjes Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 10:02

ANNA415 schreef:
zoals het er nu naar uit ziet is het na 14:00 een paar sputtertjes Coole smiley met zonnebril

Hebbie daarom je zonnebril op Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 10:43

Mijn prins zit niet op een paard, maar op een schildpad, daarom duurt het zolang voordat hij bij me is
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 11:10

ZEELAND736 schreef:
Mijn prins zit niet op een paard, maar op een schildpad, daarom duurt het zolang voordat hij bij me is

Ha, dat is een leuke Zeeland, goed om te weten dan wachten we nog maar wat langer wetende dat hij al wel onderweg is Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 11:22

Als ik de weerkaarten zo bekijk is die partytent wel verstandig denk ik zo.
Heb ff gekeken, maar denk dat ik hem wel in mijn kofferbak krijg dan maar touwtje aan de klep en aan trekhaak vast.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 11:28

JANE410 schreef:
Ha, dat is een leuke Zeeland, goed om te weten dan wachten we nog maar wat langer wetende dat hij al wel onderweg is Lachende smiley

Hopelijk heeftie wel tom-tom Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 11:32

Hai Pieter,

Ik moet steeds aan de vorige keer denken...

Was hardstikke slecht weer voorspelt, was zelfs donker, leel wel nacht...

En toen ik aankwam om 14.00 uur, net buien weg, heerlijke temperatuur, en ja gezellig.

En ja, volgens mij valt het wel mee, morgen.

Je ziet toch een zonnetje bij de regen.
Kijk, dit staat bij buienradar voor zaterdag. en maiximaal 18 graden.

Ik weet nog in juni, die @#$ maand zeg maar, ja, dan zou ik blij zijn met deze temperaturen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 12:24

BBQ Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 12:30

JOL252 schreef:
BBQ Kwijlende smiley

Mmmm...heb je wel een afdakkie?

En hier is het alweer vrijdag...bekende recept... Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 13 september 2013, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 12:41

Ik wou dit eerst zetten bij 'wat ik me afvraag'.

Iemand heeft een soort van probleem en verteld dat aan mij, ja?

Dan kom ik met een goede oplossing, degene luistert niet(nadat ik het drie keer heb verteld, geeft geen sjoege, maar verteld dus wel zijn probleem 3x): ik wordt boos...

Vaak als ik wat vertel, vult degene in voor mij, maakt zinnen af(en dat terwijl ik juist iets heel anders wou zeggen...)

Iemand verteld dingen, stelt je ermee gerust, als je dan denk van oooh gelukkig, oid, dan komt het : 'Maaahaaaar.......'. Gefrustreerde smiley

Wat ik mij afvraag: 'Heer help mij, om daar niet elke keer, ontzettend boos over te worden, ....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 12:41

Ik heb NIETS met vrijdag de 13e...
Loop ook gewoon onder een ladder door...

Toch is deze morgen al begonnen met 2 ongelukjes...(nou ja ongelukjes)
Vanmorgen op het werk...een wespennest..
Iedereen in paniek..
Heb er 14 doodgeslagen want de meesten waren bang..(gehandicapte collega's)

Op weg terug naar huis..een auto met aanhanger met daarop 8 houten platen die waarschijnlijk niet goed vastgebonden lagen verliest in een bocht zijn lading. Gelukkig de graskant in...maar ik rij aan de andere kant!!!

Wat ik me afvraag...heb je IETS...of NIETS met vrijdag de 13e...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 12:45

Ik kan het alleen van gisteren zeggen. Want vandaag weet ik het nog niet.

Heeerlijk Italiaans: aubergine, tomatensaus zelf gemaakt, en gehaktballetjes van lamsvlees, op een Italiaanse manier gekruid, en dat tussen echt italiaans gebakken brood....

Heeeerlijk..... Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 12:48

JANS221 schreef:
Ik weet dat hij al een langer dan een week op mij wacht……ik weet het gewoon, ik voel het….zoiets ontgaat je niet. Woorden zijn niet eens nodig, je voelt de spanning die in de lucht hangt.
Ik wil niet toegeven…..nu nog niet in elk geval…..het kost wel moeite, dat wel…..maar ja, je hoeft toch niet direct toe te geven? Het moet wel even spannend blijven. Alleen even kijken af en toe….soms kort, soms wat langer, maar nooit te lang. Net op tijd weg gaan, je omdraaien, niet langer kijken, de afstand wat groter maken, aan iets anders denken. Zo gaat dat nu al meer dan een week. Hoe lang zal ik het volhouden, hoe lang zal hij het uithouden? Kan ik het volhouden, kan hij langer wachten? Of toch maar toegeven….het is wel lekker…..ik weet het……Ik mis het.
Maar toch………toch maar niet…
Ik laat hem links liggen…..

...die reep chocola.....

(Dus eigenlijk ben ik heel off-topic! sorry redactie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Ha Jans,

Weet jij wel, hoeveel calorieën een reep chocolade bevat? Knipoog smiley

O,o,o,o.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 14:03

‘ALTIJD IN HET BELANG VAN HET KIND’

http://www.klokkenluideronline.is/

Op deze pagina artikel, 'altijd in het belang van het kind', over jeugdzorg.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 14:51

ZEELAND736 schreef:
Mmmm...heb je wel een afdakkie?

En hier is het alweer vrijdag...bekende recept... Kwijlende smiley

Afdakkie, ja het is een carport dus komt goed.

En om er te komen gebruikt deze schildpad voor het eerst haar tomtom.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 14:59

Moet je wel altijd een thermostaat willen zijn? Altijd de ingestelde levensgesteldheid krampachtig vashouden en ogenblikkelijk reageren wanneer die verstoord raakt?
Een thermometer is koud als de omgeving koud is en warm als die warm is. Hij zal koud geweest zijn maar altijd wel weer warm worden en als de tijd er is de warmte ervaren. Groots en meeslepend wil ik leven, zei de dichter toch? Durf ook na kou warm te worden en dat te ervaren en te doorleven.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 13 september 2013, 15:11
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 15:33

Voor de liefhebbers van verstilde oude religieuze muziek:

http://www.youtube.com/watch?v=5wVaD2_RmO8

Het is even zoeken maar vanaf ongeveer 4.20 ook het Kyrie en Gloria maar dan wel hetzelfde koor dat Jans al eens eerder deed opdraven, the Tallis Scholars:

http://www.youtube.com/watch?v=FpiiWFcOpSE

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 13 september 2013, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 september 2013, 15:55

De interpretatie van Emma Kirkby en James Bowman zal wel nooit overtroffen worden maar de jonge sopraan Nurio Rial blijft verbazen in haar versie van het Stabat Mater van Pergolesi.

http://www.youtube.com/watch?v=ELXeLkkhfXk

Stabat mater: De wenende moeder (bij de dood van haar Zoon).

Thomas
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5737 5738 5739 5740 5741 5742 5743 ... 6194 Volgende
Pagina 5740 van 6194