ChristianMatch

Forum

GARAGE SALE!!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5739 5740 5741 5742 5743 5744 5745 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 19:00

Weinig meer aan te bieden, maar wel op zoek....

Natuurlijk naar die ene geweldige man, maar ik ben ook op zoek naar een kleine televisie met een DVD-aansluiting
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 19:31

ik bied een vrieskast met 4 laden aan en een witte commodekast in ruil voor een bosje bloemen Lachende smiley

ook heb ik nog een zo goed als nieuwe wasdroger merk Bosch voor een klein prijsje in de aanbieding Lachende smiley

en oh ja ik zoek de prins op witte paard nog Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 19:33

HARALD940 schreef:
BBQ was gisteren erg lekker, dus vandaag weer BBQ Kwijlende smiley Kwijlende smiley

en hoe was de bbq vandaag ?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 20:48

NATASCHA642 schreef:
en hoe was de bbq vandaag ?

Lees net over de BBQ met 3 mensen Natascha...
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 21:15

ZEELAND736 schreef:
Lees net over de BBQ met 3 mensen Natascha...

Ik was er niet he haha Knipoog smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 21:40

Zaterdag 14 September, Romeinen 15: 1-13; Aanvaarden, niet afserveren.

In Rome was het niet allemaal koekoek één zang. Sommigen waren tot geloof gekomen door een preek van Petrus, anderen hoorden liever Paules en weer anderen waren volgelingen van Jakobus: vroom en radicaal! En wie uit Korinte afkomstig was, had vast iets charismatisch over zich. Maar wat vooral veel uitmaakte, was dat sommigen waren opgegroeid met Mozes! Dat gaf hun onwillekeurig iets krampachtigs. Terwijl veel anderen heel hun leven in een heidense tempel hun knieën gebogen hadden. Die gingen nu vaak vrolijk en wel erg onbekommerd hun weg!
Of die broeders en zusters elkaar altijd goed aanvoelden?
Als je zo verschillend bent, kan dat ook bijna niet! Dat is ook onze ervaring. We zijn soms zo verschillend qua traditie en geloofsbeleving, dat we de neiging hebben anderen af te serveren. Kunnen we niet elders gaan kerken? We maken maar ruzie, dat is niet tot eer van God.
Nee, dat klopt! Maar Paules zegt: Aanvaard elkaar, zoals Christus ons aanvaard heeft! Ons allemaal. Met al ons lek en gebrek. En als Christus het net ons uithoudt en daarin doorgaat met ons – God geve ons dat wij het ook doen en uit één mond de Vader prijzen! Uit één mond: dat is tot eer van God!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 21:42

Wie slechts geloof heeft, loopt gevaar een kwezel te worden. Wie slechts humor heeft, dreigt cynisch te worden. Wie geloof en humor heeft, vindt het evenwicht waarmee hij in het leven rechtop kan blijven.
Auteur: Martin Buber

Humor is het wapen van ongewapende mensen. Het helpt hen die verdrukt worden te glimlachen naar de situaties die hen pijnigen.
Auteur: Simon Wiesenthal
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 21:45

Soms is het wel eens lekker ja om in een winterperiode te leven met alle koude aspecten. Zo kom je misschien in de lente extra tot bloei. Trouwens in een thermometer zit toch kwik dus je kan toch eigenlijk niet bevriezen......
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 september 2013, 22:25

THOMAS968 schreef:
Moet je wel altijd een thermostaat willen zijn? Altijd de ingestelde levensgesteldheid krampachtig vashouden en ogenblikkelijk reageren wanneer die verstoord raakt?
Een thermometer is koud als de omgeving koud is en warm als die warm is. Hij zal koud geweest zijn maar altijd wel weer warm worden en als de tijd er is de warmte ervaren. Groots en meeslepend wil ik leven, zei de dichter toch? Durf ook na kou warm te worden en dat te ervaren en te doorleven.

Thomas

Nee, je moet niet altijd een thermostaat willen zijn. Ik zei zoiets al: Maar stel je eens voor dat het altijd en overal dezelfde temperatuur zou zijn? Nooit eens bloedheet en nooit eens ijskoud, maar altijd hetzelfde. Heel voorspelbaar dus, daar moet je van houden.

Wel vind ik het belangrijk om warmte uit te stralen en te geven waar nodig is. Soms kan een klein gebaar, een luisterend oor of een helpende hand voor de ander al als een warme deken ervaren worden. En soms ook samen de ijzige kou trotseren. Reageren op je omgeving, maar nooit en alleen maar tot een vooraf ingestelde temperatuur.

Het leven zelf heeft geen thermostaat. En gelukkig zijn wij ook als mens geen voorgeprogrammeerde thermostaat. Gelukkig kunnen wij doorschieten naar temperaturen ver boven een op een thermostaat ingestelde temperatuur en kunnen, mogen en zullen wij soms ijzige kou ervaren.

Zoals een andere dichter zei: ``...himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt,……………``

Er valt ook weer een boom op te zetten over ``groots en meeslepend willen leven``, als het alleen maar bij willen blijft, is je leven voorbij voordat je het weet. En alle dagen die niet zo groots en meeslepend zijn al je zou willen, zijn die het niet waard om te leven? Wat is eigenlijk groots en meeslepend? Maar ja, dat is hier weer off-topic….

MARIO216 schreef:
Soms is het wel eens lekker ja om in een winterperiode te leven met alle koude aspecten. Zo kom je misschien in de lente extra tot bloei. Trouwens in een thermometer zit toch kwik dus je kan toch eigenlijk niet bevriezen......

Mooie gedachte, Mario, in de lente extra tot bloei komen na een ijskoude winter!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 08:55

HARALD940 schreef:
Nou, jullie hebben wel wat gemist hoor, zo'n gezellige BBQ vandaag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pieter en ik waren er vanaf ongeveer kwart voor 1, en wij maar wachten..... En na 3 uur kwam Roos even langs.
De party tent stond er zo, dus het was droog genoeg eronder voor iedereen, nu mosten ze er nog zijn Clown smiley

Als er nu nog iemand wil gaan, Pieter and I have left the building Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik heb lekker geslapen Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 12:55

Wil je het je mede CM(st)ers zo comfortabrel mogelijk te maken en een hele ochtend bezig om alles (partytent, kleden, barbeque), bij elkaar te sprokkelen, kom je er achter dat alles voor (bijna) niets is geweest.

Gefrustreerde smiley Terleurstelling dus, maar één troost, het weegt niet op tegen de terleurstelling die onze Heer heeft meegemaakt aan het kruis, Hij wacht nog op velen, want Hij deed het voor iedereen.

Vanmorgen een doopdienst gehad, ging over de Liefde, we kunnen alles doen maar als er geen liefde is, is het weggegooide moeite. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 16 september 2013, 09:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 15:08

Zondag 15 september, Romeinen 15: 14-33; Genieten in de branding van de tijd.

Paules begint zijn brief al een beetje af te sluiten. Hij excuseert zich min of meer als hij zich hier en daar wat al te vrijmoedig heeft uitgedrukt. Maar dan volgt meteen zijn reisplan. Eerst wil hij nog even naar Jeruzalem en daarna nota bene naar Spanje. Zijn plan is om via Rome te reizen, zodat er dan eindelijk een gelegenheid is de broeders en zusters in Rome te bezoeken. Je merkt hoe hij zich op die reis verheugt, veel meer dan op zijn reis naar Jeruzalem vraagt hij voorbede – hij rekent daar namelijk met een hoop gemor – maar in Rome verwacht hij zelf ook te kunnen genieten.
Dat is opvallend. Valt er in een kleine gemeente in een grote stad dan nog wat te genieten? Moet je daarvoor niet in de provincie zijn of in Jeruzalem? Maar Paules is liever in Rome. In de branding van de tijd, de politiek en de cultuur! Daar de naam van Christus aanroepen en verkondigen. Paules geniet al bij voorbaat van zijn verblijf in deze gemeente. Daar verwacht hij voor zichzelf heel veel van. Aan inspiratie en motivatie. Daarom: Rome, wij komen!
Wat is die Paules toch een inspirerend apostel!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 15:10

Maar kwik kan toch haast niet bevriezen??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 15:29

MARIO216 schreef:
Maar kwik kan toch haast niet bevriezen??? Clown smiley

Kwikthermometers mogen in Nederland al een aantal jaren niet meer verkocht worden. Als het koud genoeg is kan ook kwik bevriezen, al zal het in de Nederlandse winters gelukkig niet zo koud worden, dat het kwik bevriest. Ik denk dat je zelfs op IJsland weinig kans maakt om kwik te laten bevriezen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 16:33

ROELANDE345 schreef:
He Klus jij gefeliciteerd Twijfelende smiley

Bij mij blijven de vlinders uit helaas Verliefde smiley
Maar misschien komt het nog?
We geven het nog een kans Twijfelende smiley

Het is definitief van de baan, jammer maar tis zo
Naar boven

Auteur Bericht
ROODKAPJE553

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 21:04

Eva zegt tegen Adam ; " Hou je nog van me??
Waarop Adam tegen Eva zegt.......Ja natuurlijk ....van wie anders?????? Knipoog smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 22:33

Er is wel verschil tussen humor, ook over grappige dingen in de Bijbel en spotten.
Ik denk dat spotten met de Bijbel of spottende grapjes over figuren uit de Bijbel uiterst link is.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 22:51

[quote=PIETER619]Wil je het je mede CM(st)ers zo comfortabrel mogelijk te maken en een hele ochtend bezig om alles (partytent, kelden barbeque), bij elkaar te sprokkelen, kom je er achter dat alles voor (bijna) niets is geweest.

Ha, Lieve Pieter,

Was het droog had ik dus echt wel zeker gekomen, ik had er béhoorlijk de pest in toen ik las regen en hooguit 18 graden in Ede.(En ik had geen thermostaat :(

En ook, ja, enkelen mailde mij dat ze ook, alleen vanwege het weer, niet gingen en er ook stevig van baalde dat ze niet gingen...

Gefrustreerde smiley Terleurstelling dus, maar één troost, het weegt niet op tegen de terleurstelling die onze Heer heeft meegemaakt aan het kruis, Hij wacht nog op velen, want Hij deed het voor iedereen.

Vanmorgen een doopdienst gehad, ging over de Liefde, we kunnen alles doen maar als er geen liefde is, is het weggegooide moeite. Knipoog smiley

Kijk, dát bedoel ik: God bestaat!

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 23:00

ANNETTE050 schreef:
Er is wel verschil tussen humor, ook over grappige dingen in de Bijbel en spotten.
Ik denk dat spotten met de Bijbel of spottende grapjes over figuren uit de Bijbel uiterst link is.

Idd, (bewust) spotten heb ik ook een grondige hekel aan. Boze smiley

En humor ja, heerlijk, een topic doorlezen bv, en dan echt wel lachen, onverwacht, ja, die dingen zijn oa zo leuk en maken het leven leuk! Lachende smiley

Trusten! voor Straks! Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 23:02

ZEELAND736 schreef:
Hier de c.v. aan...
Wilde er eerlijk gezegd nog niet aan beginnen...maar geen zin in kou ..
18,5 graden binnen...buiten wil ik het niet eens weten...

Fleece deken erbij..gordijnen dicht en de kaarsjes aan!!! Verlegen lachende smiley

Het was hier vanavond om 20.30 uur al donker.....wel even wennen...en wel erg snel....storm en regen.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 23:06

ROELANDE345 schreef:
Het is definitief van de baan, jammer maar tis zo

Vervelend...

Ik las laatst iets: "juist als je alle moed hebt opgegeven ooit iemand te vinden nog, en jezelf erbij hebt neergelegd, en je jezelf toelegt, op een leven 'alleen'; met vrienden en je jezelf daar dan ook best gelukkig bij voelt, dan ineens totaal onverwacht.....'kan'...."

Sterkte met verwerken, kan vervelend zijn!

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 23:14

SHANITA130 schreef:
Idd, (bewust) spotten heb ik ook een grondige hekel aan. Boze smiley

En humor ja, heerlijk, een topic doorlezen bv, en dan echt wel lachen, onverwacht, ja, die dingen zijn oa zo leuk en maken het leven leuk! Lachende smiley

Trusten! voor Straks! Slapende smiley

Ja, sommige dingen kunnen superkomisch overkomen, als je gevoel voor humor hebt tenminste. Het is een scheppingsgegeven, gevoel voor humor, denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 23:48

Heerlijke aanbiddingsmuziek,
als God maar met je is....wat kan je dan nog gebeuren....
http://youtu.be/ZcvaQYNKBIo
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 00:25

ANNETTE050 schreef:
Het was hier vanavond om 20.30 uur al donker.....wel even wennen...en wel erg snel....storm en regen.....

Vreselijk wennen...ik wil geen herfst...geen regen...maar wat heb ik te willen???
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 09:09

ZEELAND736 schreef:
Vreselijk wennen...ik wil geen herfst...geen regen...maar wat heb ik te willen???

Ha Zeeland,

Ik voel je vreselijk goed aan, ik heb dat ook: koud hier in Brabant, brrrrr....

En dan op Msn zie ik 11 graden en een wolkje met alleen regendruppels. dan denk ik 'he?'
En maximaal 15 graden.....
Tis inderdaad vréselijk wennen.... Huilende smiley, smiley in tranen

Eerst 2 1/2 maand achter mekaar toch wel redelijk en mooi weer, juli en augustus, en nog iets van 2 weken september geloof ik.

Het weer heeft wel degelijk invloed op mensen. En dit is zó abrupt....van de ene op de andere dag ineens zo koud.....

Ik zou zeggen sterkte, ja, ook tegen mezelf...ik word er bijna verdrietig van....

Nou schijnt hier (nog?) de zon in Brabant......

Nou ja, sterkte, iedereen die gevoelig is voor het weer....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 09:15

Nogmaals Lachende smiley

Ik vind dat er echt helemaal niets mis is met volslanke mensen....

Het maakt me zogezegd helemaal niets uit; ik kijk namelijk naar karakter of tie lief en goed is etc.

Mensen die echt alleen naar uiterlijk kijken ja, die mag ik ook niet zo, en dan helemaal in deze geseksualiseerde maatschappij, waar je, om de een of andere idiote reden dun moet zijn....daarom kijk ik ook geen tv....

De wereld zou zoveel mooier zijn als men daar es door heenkijkt.

Nou ja, dit was nog een keer me mening.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 09:25

WITHGOD126 schreef:
Ik vind het geweldig,dat je het goed hebt gemaakt met je moeder.je bent nu dus vrijer om vervuld te worden met de HG.
Ik zal voor je bidden.tip als je wilt zou je meer kunnen schrijven als je je er goed bij voelt.voor jezelf in een schrift of zo,het kan heel goed vor je zijn,maar jij bepaalt)
Gezegende avond.

Dank je wel, WithGod!

Alleen vrijer om vervuld te worden met de HG, en goed gemaakt met me moeder, ja, ik zie daar geen verband tussen.

Ik voel dat ik gemoedsrust heb, that's all. Niet vergetende, dat ook ouders fouten maken.

Schrijven in een schrift, ja, hoeveel heb ik deze tip al gehad Knipoog smiley ?

Haha, daar komt niets van terecht hoor, zeker deze morgen met dat K@# weer, ja, dan kan ik alleen maar wat lelijke woorden spuien in zo'n schrift....

Nee, en idd, wat jij bedoelt, geconcentreerd, idd dingen opschrijven, nee, me emoties gaan daar teveel met me aan de haal, daarvoor.

Daar heb ik medicijnen voor(lol), maar ja als die werken ben ik daar weer te duf voor.

Met andere woorden; ik zie dat helemaal niet zitten, kan het niet voor me gevoel.

Iig, thanks voor je reactie!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 09:45

SHANITA130 schreef:
Ik wou dit eerst zetten bij 'wat ik me afvraag'.

Iemand heeft een soort van probleem en verteld dat aan mij, ja?

Dan kom ik met een goede oplossing, degene luistert niet(nadat ik het drie keer heb verteld, geeft geen sjoege, maar verteld dus wel zijn probleem 3x): ik wordt boos...

Vaak als ik wat vertel, vult degene in voor mij, maakt zinnen af(en dat terwijl ik juist iets heel anders wou zeggen...)

Iemand verteld dingen, stelt je ermee gerust, als je dan denk van oooh gelukkig, oid, dan komt het : 'Maaahaaaar.......'. Gefrustreerde smiley

Wat ik mij afvraag: 'Heer help mij, om daar niet elke keer, ontzettend boos over te worden, ....

Bovenstaande is min of meer dus al opgelost.

Maar nu: ik ben erg gevoelig voor weer; heeft direct invloed op me stemming.
Nou schijnt hier nog de zon(voor hoelang?, want dat is niet voorspeld....)
En kouuuud!

Dus ja, lekker zoals de laatste tijden me achterdeur opengooien is er ook niet bij Boze smiley

En deze verandering heeft zich voltrokken in ca 2 dagen....

Ik heb daar wel zo ontzettend de pest over in, dat wil je niet weten.

Echt waar, me stemming is onder het nulpunt, en me emoties gaan ook nog es met me aan de haal.

Zo...dat is eruit.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 10:50

Me stemming is al verbeterd: heb net met me moeder gesproken, positief gesprek!(Dank U Heer!)

En met een vriend!

De zon schijnt hier nog steeds volop.....raar maar waar; was niet voorspeld op de Msn pagina.

Zo meteen de stad in, afspraak, en daarna lanterfanten; naar het Dac(dag activiteiten centrum) en naar het diaconaal aandachtcentrum. O, die mensen, vrijwilligers, zijn daar zo aardig, die komen altijd bij je zitten en dan nog mensen die ook niet werken, werkeloos, of arbeidsongeschikt, en ja, dat is dan zoooo gezellig :)

Ja, en het plan is om halve dagen te werken weer, en ja, als voorbereiding dus naar bovenstaande dingen om alvast te wennen aan het elke dag de deur uit.

Dus ja, ik ga hier om 11.45 uiterlijk de deur uit, over een uurtje.

En ja, dan blijf ik gezellig de hele middag weg, en namiddag om 17.00 uur eten op het Dac, en daarna naar een vriend hier op de hoek een mooie positieve film of musical bekijken, een klassieker natuurlijk(what else?)

Dus ja, mijn hele stemming is weer omgeslagen, door gesprek met me moeder en doordat de zon hier nog steeds volop schijnt, ook al is het aan de frisse kant.

Ik wens iedereen een fijne dag, met Gods Zegen, troost en bemoediging!
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 10:53

De wasmachine aangezet en verder hopen dat het zonnetje nog even blijft schijnen.

Nu nog maar een senseo`tje met dikke plak koek Kwijlende smiley

En vanmiddag weer vrijwilligers werk doen bij de ouderen (gezellig)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5739 5740 5741 5742 5743 5744 5745 ... 6194 Volgende
Pagina 5742 van 6194