Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:19
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ook zij bezat de autoriteit waar we het hier nu even over hebben. |
Ja daar heb ik het (dus) ook over.
In de praktijk zie je er dus niet veel van, en dat mag best gezegd worden. Er zijn zoveel mensen die teleurgesteld rond lopen omdat er gouden bergen beloofd en verwacht zijn.
En dat zou mensen wel eens tegen kunnen houden om inderdaad spontaan zieken te bezoeken en te bidden voor herstel.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 14 oktober 2013, 14:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:51
|
|
|
ROADY558 schreef: | En? Heeft een wedergeboren Christen dit gezag? |
Ja natuurlijk heeft hij dat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja daar heb ik het (dus) ook over.
In de praktijk zie je er dus niet veel van, en dat mag best gezegd worden. Er zijn zoveel mensen die teleurgesteld rond lopen omdat er gouden bergen beloofd en verwacht zijn.
En dat zou mensen wel eens tegen kunnen houden om inderdaad spontaan zieken te bezoeken en te bidden voor herstel. |
Toch denk ik dat het meer voorkomt dan je denkt. Ik geloof echt dat als we Gods beloften hierin serieus nemen, en gewoon maar gaan.... moet je 's kijken wat er allemaal nog kan gebeuren.
Maar als je bij voorbaat al denkt: "Pfff het helpt toch niet, want er zijn al zoveel mensen teleurgesteld op dit gebied" tja, dan hoef je zeker niks te verwachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Om even op de topicvraag terug te komen:
Ja ik geloof dat Jezus dat kan maar het gebeurt blijkbaar niet, getuige de praktijk. En wáár het gepraktiseerd wordt zijn er meestal excessen en scheuringen en mannetjesputters die zichzelf enorm vinden. Dus dan maar richten op dagelijks eenvoudig leven in geloof, God liefhebben bovenal en je naaste als je zelf, dat is al kluif genoeg. |
Waarom excessen en scheuringen? Omdat wij God niet serieus nemen. Laten delen uit de bIjbel of zeggen gewoon dat was vroeger maar nu niet meer. Ja er zijn helaas charlatans bezig maar..... Het echte werk is er nog steeds. Wat betreft demonen. Die gaan er pas uit als het huis(mens) de rechtmatige grond weg neemt. Ik heb mee gemaakt dat een demoon er niet uit wilde bij een broer. Het bleek dat hij een bloed eed had afgelegd. Toen hij dit beleed ging de demoon op ons woord direct er uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 15:00
|
|
|
ROADY558 schreef: | Toch denk ik dat het meer voorkomt dan je denkt. Ik geloof echt dat als we Gods beloften hierin serieus nemen, en gewoon maar gaan.... moet je 's kijken wat er allemaal nog kan gebeuren.
Maar als je bij voorbaat al denkt: "Pfff het helpt toch niet, want er zijn al zoveel mensen teleurgesteld op dit gebied" tja, dan hoef je zeker niks te verwachten. |
Wat schreef jakobus ook al weer? Als wij niet geloven lijken wij op de golven van de zee zulk een mens moet niet denken iets te ontvangen van de Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 15:04
|
|
|
Andijvie stampot met balletje gehakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 15:10
|
|
|
ROADY558 schreef: | Weet je wat zo mooi is aan scheuringen? God gebruikt dat altijd weer ten goede om Zijn Koninkrijk uit te breiden.
Soms willen mensen echt niet aanpassen of veranderen, vergeven of zwijgen. Nou dan ga je toch allebei je eigen weg? Die voorbeelden kom ik ook tegen in de bijbel. |
Helaas niet altijd. Laatst gehoord van mijn oude gemeente dat er weer een splitsing was gekomen. Een groep die met de H.geest en andere iets minder met de H.Geest. Wat een mooi getuigenis is dat naar de wereld. Wij maar ruzie maken met elkaar en dan zeggen wil je vrede kom bij Jezus. Dan denken ze o ja dat is die man van die kerken die altijd ruzie maken met elkaar.. nee bedankt. Lastig hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 15:15
|
|
|
ROADY558 schreef: | Toch denk ik dat het meer voorkomt dan je denkt. Ik geloof echt dat als we Gods beloften hierin serieus nemen, en gewoon maar gaan.... moet je 's kijken wat er allemaal nog kan gebeuren.
Maar als je bij voorbaat al denkt: "Pfff het helpt toch niet, want er zijn al zoveel mensen teleurgesteld op dit gebied" tja, dan hoef je zeker niks te verwachten. |
Ik hoor theorie ("dit zegt het woord") en ik hoor praktijk (die het tegendeel bewijst van alle jubel- en juichverhalen). Als het moment zich voordoet zal ik zeker niet nalaten te bidden voor zegen en herstel maar niet meer in de termen van dat het vast en zeker zal geschieden. Ik laat het liever over aan God hoe en wat Hij wil doen en kweek geen valse hoop.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 14 oktober 2013, 15:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:06
|
|
|
Ja daar heb je wel een punt. Het is absoluut geen getuigenis naar buiten toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:30
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Wat schreef jakobus ook al weer? Als wij niet geloven lijken wij op de golven van de zee zulk een mens moet niet denken iets te ontvangen van de Heer. |
Ja dat zei hij :) Zonder geloof gebeurt er uberhaupt niets. Ik begrijp jou ook wel Jol, maar ligt daar niet een misleiding? Als we bidden voor iemand, en er gebeurt niets, bidden we dan de volgende keer niet meer? Of bidden we niet goed? Of bidden we de volgende keer weer met net zoveel vertrouwen als de eerste keer?
Kan het ook zo zijn dat we misschien te snel willen bidden voor een ander? Even gechargeerd, iemand die een ander niet wil vergeven en van de haat en wrok ziek wordt, die zal niet genezen voordat hij/zij de keuze maakt om te vergeven. Is het dan niet wijzer om in plaats van met een zieke in gebed te gaan, eerst 's uitgebreid in gesprek te gaan? Nog mooier is als de zieke zelf om gebed vraagt, dan is er immers al geloof! En in dat geloof ik heb zelf al een paar keer mooie dingen zien gebeuren :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:38
|
|
|
Yes heb mn presentatie over mn eindexamenstuk gehouden!! Het ging helemaal goed. Nu op naar mn eindexamen gesprek op 11 november (en nog ff een paar werkstukken inleveren voor die tijd)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:40
|
|
|
Ben veranderd van gedachte...het wordt hachee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:40
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Yes heb mn presentatie over mn eindexamenstuk gehouden!! Het ging helemaal goed. Nu op naar mn eindexamen gesprek op 11 november (en nog ff een paar werkstukken inleveren voor die tijd) |
Top....!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:59
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja dat zei hij :) Zonder geloof gebeurt er uberhaupt niets. Ik begrijp jou ook wel Jol, maar ligt daar niet een misleiding? Als we bidden voor iemand, en er gebeurt niets, bidden we dan de volgende keer niet meer? Of bidden we niet goed? Of bidden we de volgende keer weer met net zoveel vertrouwen als de eerste keer?
Kan het ook zo zijn dat we misschien te snel willen bidden voor een ander? Even gechargeerd, iemand die een ander niet wil vergeven en van de haat en wrok ziek wordt, die zal niet genezen voordat hij/zij de keuze maakt om te vergeven. Is het dan niet wijzer om in plaats van met een zieke in gebed te gaan, eerst 's uitgebreid in gesprek te gaan? Nog mooier is als de zieke zelf om gebed vraagt, dan is er immers al geloof! En in dat geloof ik heb zelf al een paar keer mooie dingen zien gebeuren :) |
Nee geen misleiding. Wel een meerdere keren nadenken over hoe je omgaat met bepaalde zaken als gebed. Jezus droeg het ons op: "legt de zieken de handen op" dus is dat een opdracht die je kunt opvolgen. Maar het: "en zij zullen genezen" ligt gewoon anders... wie zegt dat God niet heel andere dingen aan het doen is op dat moment en iemand op dat moment dan niet geneest van een bijvoorbeeld ongeneeslijke ziekte maar wel in zijn hart een verandering bemerkt. En inderdaad voor je met iemand bidt is het ook goed te weten waar je mee bezig bent, heeft iemand al eerder opgemerkt in dit topic (DAVIDVDE498). Ik wil niemand demotiveren of ontmoedigen maar wel aanstippen wat een ieder hier wel weet (of .. kan weten). Er is gebrokenheid van de schepping en er zijn scherven waar rouw over is en geen verhoring op volgt wat wordt verlangt. Ook uitzichtloos lijden is er en een weten dat er een sterven volgt. En wie weet spreken we dan nog wel over het grootste herstel al is er verdriet bij de achterblijvers.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 14 oktober 2013, 17:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:26
|
|
|
Er is eens een dag van èènheid georganiseerd door o.a. Wilkin vd Kamp op het maliveld in Den Haag.
De opkomst viel dacht ik wat tegen helaas. De wil is er dus wel bij sommige gemeenten.
En bij de conferentie`s komen mensen uit allerlei kerkstromingen, tot aan gereformeerde gemeente toe. Dan is er wel een èènheid. In het klein kan het dus wel, nu nog in het groot
Maar hoe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:35
|
|
|
Heb je zelf wel 's gebeden met iemand waarbij het doel bereikt werd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:38
|
|
|
ROADY558 schreef: | Heb je zelf wel 's gebeden met iemand waarbij het doel bereikt werd? |
Ik bid, soms en eventueel, in mijn werk voor andere vormen van genezing... en ja daar zie ik over het algemeen procesmatig vorderingen en in een heel enkele situatie wel eens direct een verandering.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 14 oktober 2013, 17:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:46
|
|
|
Kijk, dat geeft mij nou hoop :) Thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:51
|
|
|
ROADY558 schreef: | Kijk, dat geeft mij nou hoop :) Thanks |
zo hopeloos ben ik toch niet? wel realistisch. En dat hoort ook bij deze discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:54
|
|
|
Nee jij bent alles behalve hopeloos dat weet ik inmiddels wel.
Maar waar ik persoonlijk wel 's moe van wordt, zijn die eeuwige jamaren.
Ik heb ook talloze teleurstellingen meegemaakt in m'n leven, maar ik vertel iemand toch liever wat God wel heeft gedaan in m'n leven dan dat ik vertel van alle teleurstellingen, pijn en ellende. Dat ontdekken (en weten) ze vanzelf wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 18:03
|
|
|
Eenheid van vele gezindten zie ik altijd op de Pinksterconferentie in Biddinghuizen, wat een feest. je voelt gewoon de aanwezigheid van de Geest.
Waarom kan het daar wel en in eigen buurt niet, zou men zich kunnen afvragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 18:05
|
|
|
ROADY558 schreef: | Nee jij bent alles behalve hopeloos dat weet ik inmiddels wel.
Maar waar ik persoonlijk wel 's moe van wordt, zijn die eeuwige jamaren.
Ik heb ook talloze teleurstellingen meegemaakt in m'n leven, maar ik vertel iemand toch liever wat God wel heeft gedaan in m'n leven dan dat ik vertel van alle teleurstellingen, pijn en ellende. Dat ontdekken (en weten) ze vanzelf wel... |
Dat is één manier, jouw manier. Het is prima elkaar te vertellen van Zijn daden en toch is er een maar. Dus wb topicstart: geneest Jezus nog steeds zoals toen: Ja en toch waren er in Zijn tijd ook mensen zoals in Bethesda die één man maar zagen genezen. De rest bleef ongenezen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 14 oktober 2013, 19:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 20:07
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Oei........... Is een erg gevoelig punt. Ik denk dat zowel het ene als het andere naar Gods hart is. Als het gemeend is.......en daar ga ik van uit. Alles wat je doet met een nederig hart en oprecht....is volgens mij juist.
Wedergeboren worden kan ook zonder volwassendoop. Jezus neemt een ieder aan die zich aan Hem geeft. |
Zou je dit bijbels kunnen onderbouwen, waarom een doop door besprenkeling ook naar Gods Hart is? Doop betekent toch onderdompeling, baptizo. Het is voor mij erg belangrijk om hierover gemoedsrust te vinden. Dit is geen uitdaging tot discussie, maar een oprechte vraagstelling.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 14 oktober 2013, 20:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REGINA565
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 20:10
|
|
|
PIETER619 schreef: | Eenheid van vele gezindten zie ik altijd op de Pinksterconferentie in Biddinghuizen, wat een feest. je voelt gewoon de aanwezigheid van de Geest.
Waarom kan het daar wel en in eigen buurt niet, zou men zich kunnen afvragen. |
Waar ik ook christenen ontmoet, in Nederland of in welk land dan ook in de wereld; ik ervaar de eenheid omdat ik Christus in die ander ontmoet. Ik denk dat het belangrijk is dat Gods Geest in ons woont en wij onze blik op Hem richten en niet op onszelf of onze eigen 'waarheden'. Ik heb vaak mensen ontmoet die hun eigen koninkrijkjes aan het bouwen zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 20:39
|
|
|
Maandag 14 oktober, Jesaja 10: 20-34; Een rest, geen restant.
Het blijft spannend. Dit Bijbelgedeelte leest als een krantenbericht. Vanuit het noorden ziet Jesaja de legers van de Assyriërs oprukken en uiteindelijk stilstaan, een kilometer of tien voor Jeruzalem. Vele volken en volkjes gingen al onder de wielen, van een aantal bleef vrijwel niemand gespaard. Ook voor het tienstammenrijk en voor Juda staat het er kansloos voor. Het einde van het volk van Abraham en het huis van David lijkt in zicht. Hooguit een restant zal overblijven. Maar de profeet zegt: Een rest zal terugkeren. In de zin van: zal eindelijk terugkeren tot God. Een rest zal terugkeren tot God. Een rest van mensen die inzien dat van Assyrië geen heil te verwachten is. Alleen van de Here, de God van het verbond. Gesloten met alle stammen van Jakob! Jesaja beseft dat Samaria verwoest zal worden, Jeruzalem uiteindelijk ook. Toch zal God ervoor zorgen dat een rest overblijft. Niet als een restant dat je snel ergens dumpt en vergeet. Maar als het begin van een nieuw volk van God. Dit is een heel troostvolle profetie. Zeker voor onze tijd. Al lijkt de gemeente van God hier en daar niet veel meer dan een waardeloos restant – als rest die leef van Gods genade en trouw, mogen we veel van God verwachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 20:52
|
|
|
Mooi getuigenis Pieter.
Als er geen genezing komt, dat je dan wel die rust mag vinden zoals deze jongen en vertrouwen in God, dat is ook heel waardevol.
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op maandag 14 oktober 2013, 20:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 21:05
|
|
|
Wat een paar muntjes al niet in beweging zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 21:36
|
|
|
Zo mooi onderwerp. Vergeven is soms gewoon een strijd waarin de eigen ik het wil winnen. Vaak wint mijn eigen ik en dan kom ik er achter dat ik toch verloren heb......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 21:44
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Zou je dit bijbels kunnen onderbouwen, waarom een doop door besprenkeling ook naar Gods Hart is? Doop betekent toch onderdompeling, baptizo. Het is voor mij erg belangrijk om hierover gemoedsrust te vinden. Dit is geen uitdaging tot discussie, maar een oprechte vraagstelling. |
Tja Annette je schrijft het zelf al. Onderdompeling. Eigenlijk kunnen wij ons ook af vragen waarom niet laten dopen? Wat is het probleem? Belangrijk is zeker dat wij beseffen dat wij gestorven zijn en levend in Christus zijn. Zoals Paulus schrijft dat wij ons moeten reinigen in het waterbad van het Woord. Totaal ondergaan in de liefde van God. Jezelf overgeven. Controle loslaten omdat Hij ons leven wil leiden. Pfff dat si zo moeilijk, ik wil zoo graag controle houden.
|
|
Naar boven |
|
|