ChristianMatch

Forum

Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5774 5775 5776 5777 5778 5779 5780 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 13:02

ROADY558 schreef:
Even voor de mensen die het begip ook niet kennen:
(ik moest het zelf ook even opzoeken).
http://www.dossiers.tk/welvaartsevangelie.htm

Oke ik begrijp dat mijn opmerking dit bij je losmaakt.
Nou dit is allesbehalve mijn insteek. Om God op welke manier dan ook te manipuleren om iets te verkrijgen (wat ik zelf niet heb, en ook zelf niet kan krijgen).

Ik ben het helemaal eens met de opmerking van Josef: het gaat in de allereerste plaats om de redding die Jezus brengt.
Toch blijf ik bij mijn standpunt door te zeggen dat elk mens kan (moet...) kiezen tussen zegen of vloek, leven of dood, voorspoed of tegenspoed.

Dit heeft m.i. niets met "welvaart" te maken, maar heeft alles te maken met innerlijke vrede die van Hem komt. Dat zie ik als de ware rijkdom (waar vele andere zegening uit kunnen voortvloeien).

Mooi. Zie mijn vorige bijdragen waar ik bij blijf. Hoe zou jij mensen die het gaat als Job hiermee kunnen bemoedigen?

Maar goed, verder maar weer on topic hé.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 13:16

ROELANDE345 schreef:
Het gaat namelijk helemaal niet om de gaven die je hebt maar alles draait hier om de Gever ervan

Juistem.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 13:19

JOL252 schreef:
Mooi. Zie mijn vorige bijdragen waar ik bij blijf. Hoe zou jij mensen die het gaat als Job hiermee kunnen bemoedigen?

Ik snap je punt wel Jol. Ik zal je vraag 's meenemen en overdenken.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 15:19

ROELANDE345 schreef:
Ik denk dat er geen reden is om aan te nemen dat er bepaalde gaven niet nodig zijn nu wij het complete Woord van God hebben.
Denk wel dat gaven niet functioneren omdat veel christenen ze niet willen ontvangen, vaak door ontwetendheid of door wat ze er over geleerd hebben.
Neem mij bijvoorbeeld; heb tot mijn 40e bij de "vergadering van gelovigen" gekerkt. Daar werd geleerd dat spreken in tongen alleen iets was voor de begintijd. Een ieder die nu nog in tongen spreekt is of aan het faken of duivels bezig was ook mijn standpunt destijds. Ik heb nooit in tongen gesproken geen woord dat snap je wel. Toen ik naar een evangelie gemeente ging heb ik eerst meermalen moeten belijden en dit standpunt wat ik ook aanhing terug moeten nemen voordat ik in tongen kon spreken.

Om hier een opsomming te maken van de gaven van de Geest gaat mij te ver. Sommigen kunnen hier dan mischien helemaal niets neer zetten niet omdat God hen die gaven niet wil geven maar omdat ze er nog niet zo mee bezig zijn geweest misschien.
Ik denk trouwens dat je ook tijdelijk een gave kan hebben. De gave van profetie bijvoorbeeld. Ik heb wel eens een(paar keer) profetie uit mogen spreken, die ook echt uitkwam. Heb ik dan nu deze gave? Of gebruikte God mij daar op dat moment voor?
Er is wel eens iemand genezen toen ik daarvoor bad maar helaas vaker niet, dus heb ik nu de gave van genezing wel of niet?
Zo ook met wijsheid ik weet regelmatig dingen die ik niet kan weten heb ik dan de gave van wijsheid?
Als ik mijn buurvrouw mijn kerstpakket gegeven heb omdat zij nog net iets armer is dan ik heb ik dan de gave van bijstand verlenen??
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat ik wil zeggen is dat heel veel mensen gaven van de Geest hebben zonder ze zo te noemen en zonder zichzelf daarvan bewust te zijn zelfs. Zij vinden veel van deze dingen vanzelfsprekend.
Mooi toch?
Het gaat namelijk helemaal niet om de gaven die je hebt maar alles draait hier om de Gever ervan

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 16:05

Vandaag was het ook hier bij Brabant weer heerlijk 15 graden met ook een tijdje een zonnetje Lachende smiley

Het is gewoon heerlijk dat God ons zegent met dit mooie Lachende smiley herfstweertje...

S. Heeft heerlijk in het mooie herfstweer gefietst van haar huis naar het werk en terug enzovoort....*voldaan*.
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 19:40

SHANITA130 schreef:
Hallo,

Als God ons vergeeft gaat Hij weer van Harte met ons om.....

Ik dacht dat we Gods voorbeeld moesten volgen?

Waar ik me in kan vinden is in de post van Roelande:

Ik zou dat alleen geen vergeven willen noemen, want ja, als ik een vriend oid vergeef, of degene mij, is er ook weer een vanzelfsprekend van harte met elkaar omgaan...

Zegens!

In die situatie is dat misschien wel zo, maar ik ken een situatie waarin ik iemand die ik vergeven heb toch niet meer hoef te zien. Niet omdat ik dat niet kan of wil of omdat ik nog boos ben ofzo, maar omdat ik 300% zeker weet dat het voor mij veel beter is om zonder hem verder te gaan. Daar heb ik wel moeite mee, maar daarom vond ik het beeld van loslaten en in Gods hand leggen erg mooi.
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 19:47

Vandaag bij het Kruitvat een boek gekocht. Er zat een stickertje op met €6,95.
En een vermelding dat er nog 50% kassakorting afging. Prima. Hoe het uiteindelijk allemaal berekend is, geen idee, maar ik had het boek mee voor €0,99! Toch leuk... Nu nog afwachten of het die euro waard is Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 20:08

ANTA961 schreef:
In die situatie is dat misschien wel zo, maar ik ken een situatie waarin ik iemand die ik vergeven heb toch niet meer hoef te zien. Niet omdat ik dat niet kan of wil of omdat ik nog boos ben ofzo, maar omdat ik 300% zeker weet dat het voor mij veel beter is om zonder hem verder te gaan. Daar heb ik wel moeite mee, maar daarom vond ik het beeld van loslaten en in Gods hand leggen erg mooi.

Sterk is het wanneer je kan loslaten en je weg vervolgen zonder de (toxic) relatie omdat dat beter voor je is. Dat betekent nog meer, namelijk dat je uit het systeem van die ander bent of het systeem van een relatie die je geen goed deed.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 20:13

http://www.youtube.com/watch?v=hA8D67rynnk

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 21 oktober 2013, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 20:37

Maandag 21 oktober, Hebreeën 3; Wil nooit terug.

De geschiedenis dreigt zich te herhalen. De lezers van de brief zijn erg onzeker. Kan het geloof de tijd en de vele aanvechtingen wel verduren? Het wachten op Jezus duurt al heel lang. Sommigen van hen hadden kennelijk al opgegeven. Anderen verslappen. De gelederen worden dunner. De situatie heeft erg veel weg van de geschiedenis van Israël tijdens de reis door de woestijn naar het beloofde land. Gods bevrijding uit de tirannie van Egypte was men snel vergeten, toen de ontberingen van de woestijn hen begonnen te teisteren. De toch door de woestijn was soms bijna niet uit te houden. Bij elke tegenslag sloeg de stemming om in ongeloof en ongehoorzaamheid en riep men wanhopig en verbitterd liever terug te gaan naar Egypte. Dat riep weer Gods toorn op. En zo bereikten de meeste Israëlieten het beloofde land nooit.
Dat is een verhaal om over wakker te liggen. Het is soms best goed te begrijpen dat wij de moed verliezen en onder harde omstandigheden het geloof en God loslaten. Maar toch: zijn wij vergeten hoe vaak God van zich liet horen? Onze gebeden verhoorde en ons leven nieuwe kracht gaf? Daarom: roep Hem aan en volhard.

Eens zal Hij u bevrijden, ook van de zwaarste last,
houd moedig bij het strijden aan zijn beloften.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 20:37

http://www.youtube.com/watch?v=66p1Xy6VnTs&feature=share
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 21:15

SHANITA130 schreef:
Hallo,

Als God ons vergeeft gaat Hij weer van Harte met ons om.....

Ik dacht dat we Gods voorbeeld moesten volgen?

Waar ik me in kan vinden is in de post van Roelande:

Ik zou dat alleen geen vergeven willen noemen, want ja, als ik een vriend oid vergeef, of degene mij, is er ook weer een vanzelfsprekend van harte met elkaar omgaan...

Zegens!

Ik denk dat er wel een verschil zit tussen het Goddelijk en het menselijk vergeven.
Gods vergeving hebben we nodig omdat we anders eenvoudigweg niet gered worden. De vergeving van een mens hebben we niet nodig.
God vergeeft en vergeet, het wordt uit Zijn boek weggedaan.
Als God je vergeeft, verander/verbeter je. Als een mens je je vergeeft hoeft dat niet zo te zijn.

Je kunt wel iemand van harte vergeven, maar dat wil niet zeggen dat die ander er wat mee doet, Dus weer van harte met elkaar omgaan...... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 21:44

ROADY558 schreef:

Oke ik begrijp dat mijn opmerking dit bij je losmaakt.
Nou dit is allesbehalve mijn insteek. Om God op welke manier dan ook te manipuleren om iets te verkrijgen (wat ik zelf niet heb, en ook zelf niet kan krijgen).

Ik ben het helemaal eens met de opmerking van Josef: het gaat in de allereerste plaats om de redding die Jezus brengt.
Toch blijf ik bij mijn standpunt door te zeggen dat elk mens kan (moet...) kiezen tussen zegen of vloek, leven of dood, voorspoed of tegenspoed.

Dit heeft m.i. niets met "welvaart" te maken, maar heeft alles te maken met innerlijke vrede die van Hem komt. Dat zie ik als de ware rijkdom (waar vele andere zegening uit kunnen voortvloeien).

Het leven bestaat deels uit het zaai en oogst principe; met ander woorden wat je zaait zul je ook oogsten. Als er tegenspoed is - of beproevingen komen in je leven, wil dat niet altijd betekenen dat je iets verkeerds hebt gezaaid/ gedaan. Laten we elkaar daar dus niet mee kwellen!

Ik vind in dat opzicht Petrus 1: 3-12 altijd zo mooi en treffend. Verzoekingen zijn er om ons geloof te beproeven. Ik heb ervaren dat God in moeilijke omstandigheden heel dichtbij wil komen. Op een moment van heftige strijd, liet de Heer mij in een beeld zien dat Hij Zijn handen op mijn hoofd wilde leggen om mij te zegenen. Op het moment dat ik zei: "Ja, Heer, dat wil ik graag", kwam Zijn vrede over mij! Weg innerlijke strijd! God is goed : )
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 21:46

Geen grotere schat te vinden, dan Zijn vrede :)
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 22:00

REGINA565 schreef:
Het leven bestaat deels uit het zaai en oogst principe; met ander woorden wat je zaait zul je ook oogsten. Als er tegenspoed is - of beproevingen komen in je leven, wil dat niet altijd betekenen dat je iets verkeerds hebt gezaaid/ gedaan. Laten we elkaar daar dus niet mee kwellen!

Ik vind in dat opzicht Petrus 1: 3-12 altijd zo mooi en treffend. Verzoekingen zijn er om ons geloof te beproeven. Ik heb ervaren dat God in moeilijke omstandigheden heel dichtbij wil komen. Op een moment van heftige strijd, liet de Heer mij in een beeld zien dat Hij Zijn handen op mijn hoofd wilde leggen om mij te zegenen. Op het moment dat ik zei: "Ja, Heer, dat wil ik graag", kwam Zijn vrede over mij! Weg innerlijke strijd! God is goed : )

@Regina ik neem aan dat het om 1 Petrus 1:3-12 ging? Inderdaad bemoedigend. De kunst is als er problemen komen niet in zelfmedeleiden te vervallen.. Maar toch de Heer te verwachten. Ook als het lang duurt.
@Roady ik ben het mij jou kijk in deze eens. Tja en wie kan Job bemoedigen? Wat doen wij als het noodlot ons treft? Of wat voor vriend zijn wij als een "Job" in ons leven strijd heeft en zich even niet zo makkelijk gedraagd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 22:09

ANNA415 schreef:
Ik denk dat er wel een verschil zit tussen het Goddelijk en het menselijk vergeven.
Gods vergeving hebben we nodig omdat we anders eenvoudigweg niet gered worden. De vergeving van een mens hebben we niet nodig.
God vergeeft en vergeet, het wordt uit Zijn boek weggedaan.
Als God je vergeeft, verander/verbeter je. Als een mens je je vergeeft hoeft dat niet zo te zijn.

Je kunt wel iemand van harte vergeven, maar dat wil niet zeggen dat die ander er wat mee doet, Dus weer van harte met elkaar omgaan...... Smiley die vol vragen zit

Nee maar gaat vaak toch meer over wat het met jou doet. Wat de ander er mee doet is niet jou verantwoordelijkheid.
Wat betreft dat God vergeeft en vergeet. Ik las een tekst ik kreeg geen bijbel aanhaling. Dat God er voor kiest om niet meer aan onze fouten te denken. Wij vergeven dan wel maar soms gebeurt er iets en dat triggert dan weer de oude foutjes. Heerlijk te weten dat onze Hemelse vader anders is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 22:44

PIETER619 schreef:
kom terug van gigantisch mooie praiseavond, we hadden een joh de heer zangdienst mmv de Staverse brothers in oude samenstelling, di eenkle leidern ten gehore brachten, maar mede door de begeleidng van de enthousiaste toetsenist voor de samenzang prachtige Joh de Heer liederen gezongen.

Leuk Pieter, lekker meezingen!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 22:46

ANTA961 schreef:
Vandaag bij het Kruitvat een boek gekocht. Er zat een stickertje op met €6,95.
En een vermelding dat er nog 50% kassakorting afging. Prima. Hoe het uiteindelijk allemaal berekend is, geen idee, maar ik had het boek mee voor €0,99! Toch leuk... Nu nog afwachten of het die euro waard is Lachende smiley

tja nu word zo'n lettervreter als ik natuurlijk benieuwd hoe dat boek heet Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 21 oktober 2013, 23:05

Dan bid ik in de eerste plaats voor deze persoon.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 06:49

Waarom daalt het percentage beantwoorde mail, terwijl er geen onbeantwoorde mail bijkomt? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 06:51

in ieder geval worstjes, want die heb ik net uit de vriezer gehaald Kwijlende smiley

(nog over van bbq seizoen Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 06:55

ROELANDE345 schreef:
tja nu word zo'n lettervreter als ik natuurlijk benieuwd hoe dat boek heet Lachende smiley

nou ik ben geen lettervreter... maar ik denk boeken bij de kruidvat... Clown smiley
en heb natuurlijk direct weer wilde ideeën Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 09:43

ROELANDE345 schreef:

'De vrouwen van Falucska' van Jessica Gregson
Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, speelt zich af in Hongarije, rond 1914. Even een citaat van de achterkant van het boek: 'in de periode van 1914 tot 1929 was een kleine groep vrouwen verantwoordelijk voor ongeveer driehonderd sterfgevallen.'

Er schijnt ook een film en een documentaire over gemaakt te zijn, 'angel makers'
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:00

ROADY558 schreef:
Wat is dat: prosperty-evangelie?

Ja ik snap je wel. Maar waar ik op doelde is op Gods Woord zelf:
Hij daagt ons op diverse plekken in Zijn Woord uit om te kiezen voor leven of voor dood, voor voorspoed of voor tegenspoed.
Het gaat erg offtopic om hier een discussie over te beginnen, maar ik herken dit principe in mijn eigen leven wel. Het heeft alles te maken met het feit of we God willen gehoorzamen of niet.

Beetje offtopic maar las psalm 84;

6 Gelukkig wie bij u hun toevlucht zoeken,
met in hun hart de wegen naar u.
6 Gelukkig zij die hun kracht vinden bij u,
vol verlangen gaan zij naar u op weg;
7 Trekken zij door een dal van dorheid,
het verandert voor hen in een oase;
rijke zegen daalt als regen neer.
7 trekken zij door dorre dalen,
dan worden het oasen;
de vroege regen daalt er als een zegen neer.
8 Steeds krachtiger gaan zij voort
om in Sion voor God te verschijnen.

We worden sterk in de aanwezigheid van God, je eigen dorre dal brengt je dichter naar Hem toe. Dat geeft altijd rust en vrede dus zegen. Is niet altijd letterlijke voorspoed, daarvoor hoeven we alleen maar om ons heen te kijken
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:01

ANTA961 schreef:
'De vrouwen van Falucska' van Jessica Gregson
Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, speelt zich af in Hongarije, rond 1914. Even een citaat van de achterkant van het boek: 'in de periode van 1914 tot 1929 was een kleine groep vrouwen verantwoordelijk voor ongeveer driehonderd sterfgevallen.'

Er schijnt ook een film en een documentaire over gemaakt te zijn, 'angel makers'

Oh klinkt alsof het een onderhoudend boek is veel lees plezier
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:06

ANNA415 schreef:
Waarom daalt het percentage beantwoorde mail, terwijl er geen onbeantwoorde mail bijkomt? Smiley die vol vragen zit

jij zit dus gewoon stiekum mail niet te beantwoorden Clown smiley
Ja het is wel gek inderdaad ik heb dat ook wel eens,
Wat zou je er tegen kunnen doen?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:07

ANNA415 schreef:
in ieder geval worstjes, want die heb ik net uit de vriezer gehaald Kwijlende smiley

(nog over van bbq seizoen Coole smiley met zonnebril )

Hier broodje hamburger, want dat is het enige dat mn 19 jarig zoon een beetje fatsoenlijk kan maken. En hij moet koken want ik heb avonddienst en zn broertje, onze leerlingkok is een paar dagen weg
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:19

een mens is nooit te fout om te leren

Rikkert Zuideveld
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:28

Je moet gewoon zorgen dat je meer mails beantwoord dan dat er binnenkomen ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 10:36

Niet vreemd toch, dat wat je ziet als je om je heenkijkt?
Hoeveel mensen zoeken God nog?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5774 5775 5776 5777 5778 5779 5780 ... 6194 Volgende
Pagina 5777 van 6194