Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 09:34
|
|
|
Donderdag 7 november, Hebreeën 11: 1-6; Henoch geen watje.
De apostel legt nu uitvoerig uit dat het geloof in de God van Jezus Christus de basis is van alle hoop op God. Geloof valt voor hem bijna samen met ultieme hoop. Laat je daarom inspireren door zo veel mensen die voor je uit gingen en hetzelfde geloof en in dezelfde hoop. Een hele rij bekende en minder bekende mensen voert hij nu op als getuige. Het zijn allemaal mensen die ‘door het geloof in God’ hun weg gingen. Neem bijvoorbeeld Abel of Henoch uit het begin van de Bijbel. Van Henoch lees je maar een paar dingen. Henoch was iemand in wie God vreugde had. Henoch wandelde met God, zo vertrouwd ging hij met God om. Misschien zeg je: Alle respect, maar voor mij zit dat er niet in. Zo veel als ik alle dagen aan mijn hoofd heb. Leven wij niet in een heel andere tijd dan Henoch? Mogelijk. Maar denk niet dat Henoch een beetje wereldvreemd watje was. Henoch leefde vlak voor de zondvloed van Noach. Juist omdat hij zo veel zag, had hij zo veel met God te bepraten. En zo kon God ook altijd wat aan hem kwijt. Ineens was hij weg. Zijn geloof was zo sterk hoop geworden, dat hij het passeren van de dood niet eens opmerkte. Want God nam hem op. In zijn glorie. De God van Henoch is een beloner van wie Hem zoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN209
|
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 17:52
|
|
|
Schuilen bij God
Laatst aangepast door
|
JOHAN209
|
op donderdag 7 november 2013, 20:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 20:10
|
|
|
Dankdag was dus gisteren maar nog even een filmpje toe... ik moest even nadenken of het nou onder topic mooi filmpje hoort want de beelden zijn prachtig... maar ja er zit muziek bij...
http://youtu.be/IctAPJpE018#aid=P-Gxz47HYVg
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 7 november 2013, 20:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 20:43
|
|
|
Oh, ik dacht iets nieuws gepost te hebben, maar Pieter had een poosje geleden al gepost over Nick Vujicic, zag ik net.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op donderdag 7 november 2013, 20:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EMMA611
|
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 21:11
|
|
|
Er zijn vele christenen en toch veele ervaring betreft aanraking dooor de heiligen geest of gedoopt worden in de heiligen geest. De ene ervaart een stroom van liefde / levend water de ander een soort warmte stroom door je heen, de ander krijgt een visioen of spreekt in tongen. Deel hier met mij en vele andere je ervaring? Ben benieuwd naar de verschillende ervaringen en toch alle dezelfde god. Jezus christus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN209
|
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 22:04
|
|
|
Ik wil, ik wil, ik wil Ik wil goed in sporten worden, De beste van de klas, Ik wil beter zingen dan m’n idool, En dat ‘k beter in talen was!
Ik wil de beste zijn van iedereen, En de dapperste van de klas De beste prof van de ‘university’ , En dat ALLES mooier was!
Ik wil, ik wil, ik wil Veel meer, van alles, groot en klein. Maar het allerliefste wil ik toch, Een kind van God zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN209
|
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 22:10
|
|
|
Schuilen bij God
Wie heeft er nooit eens verdriet, ook al ziet men het vaak niet. Iedereen heeft hier mee te maken, je kunt helemaal van streek raken.
Het is een diep gevoel van binnen, hetgeen je moeilijk kunt overwinnen. Verdriet in bange donkere dagen, je kunt het haast niet meer verdragen.
Maar toch is er altijd goede hoop, ook al loop je er niet mee te koop. Er is nog niets verloren, als je maar naar God wilt horen.
Hij laat je nooit alleen, ga dan tot Hem heen. Hij wil je Trooster zijn in al je verdriet en pijn.
Bij God mag je schuilen en bij Hem uithuilen. Hij hoort naar jouw stem, kom dan tot Hem
Hij geeft je weer de kracht, door zijn liefde en macht. Het verdriet zal van je wijken, zodat je weer vrolijk kunt kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 06:31
|
|
|
Anna weigert helemaal zich aan te passen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 06:34
|
|
|
FF een vergadering vanochtend en dan vanaf 13 tot 4 EHBO-en (dus svp morgenochtend niet storen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 06:39
|
|
|
Maar weer even onder de aandacht. ER KUNNEN ER MEER MEE!!
Wokken
Datum: zaterdag 23 november Tijd: 19.00 Plaats: Elst
http://www.easternplaza.nl/
Wie gaan mee: motormuis997 anta961 harry929 en .....?.... anna415
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 06:44
|
|
|
Zo, m'n abo verloopt over 3 dagen en ik denk dat ik er maar ffies tussen uit ga.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 09:15
|
|
|
In het subforum Bijbel en bijbelstudie staan al topics over de Heilige Geest. Daar kun je bij aansluiten.
Dit topic wordt gesloten.
Moderator CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 09:21
|
|
|
ANNA415 schreef: | Zo, m'n abo verloopt over 3 dagen en ik denk dat ik er maar ffies tussen uit ga. |
He Anna jammer we zullen je missen hoor. Het ga je goed!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 09:23
|
|
|
Vanmorgen even mn huisdoor want hij komt het weekend weer En dan vanmiddag samen naar mn ouders en verjaadag van mijn zusje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 15:19
|
|
|
Vrijdag 8 november, Genesis 7: 6-16 en Hebreeën 11: 7; Denk aan Noach.
Noach is een bekende figuur uit de oertijd van de geschiedenis van de mensen. In een grote vreemde woonschuit – de ark genoemd – dobberde hij maanden rond hoog boven aan alle kanten ondergelopen aarde. Denk aan Noach, zegt de apostel vandaag. En denk vooral aan zijn geloof voordat de zondvloed neersloeg. God had tegen hem gezegd: maak een ark, want Ik heb er spijt van dat Ik de wereld gemaakt heb. De mensen maken er een janboel van. Noach luisterde en nam God serieus. Volgens Petrus (2 Petrus 2: 5) was hij een heraut van de rechtvaardigheid van God. Een mens die timmerde aan zijn schip, terwijl hij hamerde op het recht en de beloften van God. Hij timmerde niet puur voor zijn eigen gezin een reddingsbootje in zijn achtertuin, zoals sommige mensen een schuilkelder bouwen, puur voor zichzelf. Noach geloofde God. Als laatste ging hij de ark binnen, zegt een joods verhaal. Het water stond al tot zijn schouders. Maar er kwam niemand. Toen moest ook hij naar binnen en deed God de deur achter hem dicht. Alleen de hoop hield hem binnen op de been. Totdat de ark vastliep op de nieuwe aarde. Denk aan Noach. Wat is jouw ultieme hoop? Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Als een erfenis voor wie op God hopen.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 8 november 2013, 16:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 18:30
|
|
|
Al weer een eeuwigheid fladdert de tijd weg met de tikkelende blaadjes van de eikenboom vlak bij jou. Ik geef je een roos waar eerst de bloemenzee je plek bedolf...
Alweer eeuwigheden is het geleden en nog zo dichtbij... je bent nog zo dichtbij. Ik hou je vast maar laat je gaan, een hartenklop bij mij vandaan, een eeuwigheid ...... verstreken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 8 november 2013, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 18:56
|
|
|
En zo...gaan vele dingen... VOORBIJ...
Maar wel mooi Jol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 19:51
|
|
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 21:11 Er zijn vele christenen en toch veele ervaring betreft aanraking dooor de heiligen geest of gedoopt worden in de heiligen geest. De ene ervaart een stroom van liefde / levend water de ander een soort warmte stroom door je heen, de ander krijgt een visioen of spreekt in tongen. Deel hier met mij en vele andere je ervaring? Ben benieuwd naar de verschillende ervaringen en toch alle dezelfde god. Jezus christus.
Effe in juiste topic geplaatst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 19:53
|
|
|
Begon daar niet alle ellende mee? Dat de tegenstander zei, ik wil, ik wil , ik wil?????
Gewoon wat gedachte die me effe te binnen schieten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 20:16
|
|
|
PETRA373 schreef: | Begon daar niet alle ellende mee? Dat de tegenstander zei, ik wil, ik wil , ik wil?????
Gewoon wat gedachte die me effe te binnen schieten. |
Ach, de gedachte "ik wou dat ALLES mooier was" vind ik wel een mooie ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 20:57
|
|
|
Harry Starren: “Intuïtie is verstand dat haast heeft."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 23:37
|
|
|
Begrijpelijk dat jij het in deze tijd erg druk hebt, Anna, maar we gaan je hier wel missen hoor!! *snotter, snif, snif* Het ga je goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 23:50
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Begrijpelijk dat jij het in deze tijd erg druk hebt, Anna, maar we gaan je hier wel missen hoor!! *snotter, snif, snif* Het ga je goed! |
(Ook die komt terug!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SORA147
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 08:10
|
|
|
"Normal is an illusion. What is normal for the spider is chaos for the fly.” - Morticia Addams
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 09:03
|
|
|
PETRA373 schreef: | Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 21:11 Er zijn vele christenen en toch veele ervaring betreft aanraking dooor de heiligen geest of gedoopt worden in de heiligen geest. De ene ervaart een stroom van liefde / levend water de ander een soort warmte stroom door je heen, de ander krijgt een visioen of spreekt in tongen. Deel hier met mij en vele andere je ervaring? Ben benieuwd naar de verschillende ervaringen en toch alle dezelfde god. Jezus christus.
Effe in juiste topic geplaatst  |
Ik denk dat het er uiteindelijk niet zo toe doet wat je in een moment met de heilige geest ervaart. Dan worden we van die kick-seakers. Het gaat er meer om wat het op de lange termijn uitwerkt, of je van binnen uit veranderd bent. Er waren mensen met geweldige ervaringen, te vinden en mee te beleven op YouTube in hele genante omstandigheden die betiteld worden door vele bobo's binnen de charismatische hoek als ervaring van Gods Geest (misschien is het zelfs vloeken). Ze hebben de hele tent opgelicht, mensen geld uit de zakken geschud en over pastorale gevoeligheid maar niet te spreken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 9 november 2013, 09:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 09:16
|
|
|
Was iets van Emma 611, wat ik effe in juiste topic plaatste, maar jammer meteen de negatieve ervaringen die je belicht hier. Beter richten we ons op de positieve ervaringen inplaats van de negative ervaringen bij sommigge kerken meteen toe te lichten.
petra, die alleen positieve ervaringen kent van d e heilige geest, ehhh in de charamatische hoek trouwens, dus het is echt niet allemaal negatief of fake, ofzo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 09:21
|
|
|
PETRA373 schreef: | Was iets van Emma 611, wat ik effe in juiste topic plaatste, maar jammer meteen de negatieve ervaringen die je belicht hier. Beter richten we ons op de positieve ervaringen inplaats van de negative ervaringen bij sommigge kerken meteen toe te lichten.
petra, die alleen positieve ervaringen kent van d e heilige geest, ehhh in de charamatische hoek trouwens, dus het is echt niet allemaal negatief of fake, ofzo. |
Leuk dat je het als negatief etiketteert Petra, dat zet dan gelijk zo de sfeer aan he. Ik geef alleen een accentje over dit onderwerp waar ikzelf persoonlijk meer aan heb en meer in geloof. En dat mag hier.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 9 november 2013, 09:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 09:59
|
|
|
PETRA373 schreef: | Was iets van Emma 611, wat ik effe in juiste topic plaatste, maar jammer meteen de negatieve ervaringen die je belicht hier. Beter richten we ons op de positieve ervaringen inplaats van de negative ervaringen bij sommigge kerken meteen toe te lichten.
petra, die alleen positieve ervaringen kent van d e heilige geest, ehhh in de charamatische hoek trouwens, dus het is echt niet allemaal negatief of fake, ofzo. |
Het is niet altijd prettig als de Heilige Geest in me werkt, maar uiteindelijk is het wel een positieve ervaring. Hij doet tenslotte alles meewerken ten goede voor wie Hem liefhebben en blijven zoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 10:41
|
|
|
En nog even kleine aan-in-opvulling: ik ben er niet op tegen als er een ervaring zou zijn van Gods Geest (waar je overigens nog even voorzichtig in moet zijn, er zijn ook emoties die opgeroepen worden of los komen en andere zaken spelen soms mee, dus onderscheiding is geen overbodige luxe). Dus prima als je iets van Hem mee krijgt. Mijn accent ligt bij de uitwerking op de lange duur (in karakter, in woord en daad, in bewogenheid etcetera) ervaringen zeggen me niet zoveel.
Dus niet negatief, wel aanvulling op ervaringen als zodanig.
|
|
Naar boven |
|
|