Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 december 2013, 10:07
|
|
|
Vertrouwen is niet iets wat je hebt en vervolgens wacht je af. Wanneer je vertrouwen hebt, kom je in beweging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 december 2013, 10:24
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vertrouwen is niet iets wat je hebt en vervolgens wacht je af. Wanneer je vertrouwen hebt, kom je in beweging. |
Ja mooie kreet Zeeland, wanneer je vertrouwd kom je in beweging
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 december 2013, 17:32
|
|
|
Op weg naar kerst.....
Puer natus est nobis, et filius datus est nobis - Een kind is ons geboren, een zoon is ons geschonken.
http://www.youtube.com/watch?v=9auVnJdHE7E
Tallis: Missa Puer Natus Est Nobis - Gloria / The Tallis Scholars
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 december 2013, 19:34
|
|
|
- Krantenartikel verwijderd -
Dit mag niet geplaatst worden zonder toestemming van de uitgever.
Moderator CM
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 6 januari 2014, 11:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENS692
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 december 2013, 20:32
|
|
|
...prachtig..!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 december 2013, 20:33
|
|
|
wil graag in contact komen met mensen die hier doorheen zijn gegaan ook bv verslavingen angsten ect en daarvan bevrijd zijn in Jezus naam mensen die daar in geloven de Jezus van de bijbel en dat in deze tijd nog doet bevrijd en geneest weet dat het een breed onderwerp is .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 december 2013, 20:49
|
|
|
Zaterdag 14 december, Romeinen 10: 9-17 en Lucas 1: 45; Toch geloven.
Vind je het moeilijk om je met heel je hart aan God toe te vertrouwen? Denk je ook weleens: waar komt God mij nu eens tegen? Ik vind dat zo moeilijk, kon ik maar geloven, kon ik me maar aan Hem toevertrouwen. Op dit punt kunnen zulke adventsfiguren als Maria en Elisabet ons heel goed helpen. Ook zij ontmoeten Jezus op een manier waarop Hij voor hen eigenlijk heel verborgen is. Nog niets van Hem te zien is. Diep verborgen ook in de kerk, in de gemeente van God. Het is een Aanwezigheid die je elke keer weer opmerkt, maar waarop je nooit de vinger kunt leggen. Verborgen is Hij ook in het evangelie, waarin je op allerlei momenten heel direct Gods stem kunt horen. Een stem die je te sterk is, je elke keer weer stil maakt, overmant en bekeert. Ook in het sacrament van brood en wijn is Jezus diep verborgen, niet minder in het sacrament van de doop. Alleen gelovend merk je Hem op, besef je: Hij is het weer! Elisabet zegt tegen Maria: ‘Gelukkig ben je, omdat je geloofd hebt! Geloofd om God z’n gang te laten gaan, zijn te ondergaan en zijn genade aan je laten gebeuren. En te zeggen: mijn Heer en mijn God!’ Zonder geloof zie je niets en zeg je niets. Jezus zegt later: ‘Gelukkig zijn zij die niet zien toch geloven’(Joh. 20: 29). Toch!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 14 december 2013, 20:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNE676
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 december 2013, 21:37
|
|
|
Hoi!
Leuk om alvast even contact te hebben! Ik ben er ook bij, lijkt me een gezellig uitstapje
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 december 2013, 21:43
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | wil graag in contact komen met mensen die hier doorheen zijn gegaan ook bv verslavingen angsten ect en daarvan bevrijd zijn in Jezus naam mensen die daar in geloven de Jezus van de bijbel en dat in deze tijd nog doet bevrijd en geneest weet dat het een breed onderwerp is ..... |
Hallo BZBJRMP 
Welkom hier! Je snijdt een boeiend onderwerp aan, maar geeft zelf al aan dat het een breed onderwerp is. Het helpt als je een gerichte vraag stelt of een stelling poneert. Daar kunnen mensen dan op reageren.
Moderator CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 01:15
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | wil graag in contact komen met mensen die hier doorheen zijn gegaan ook bv verslavingen angsten ect en daarvan bevrijd zijn in Jezus naam mensen die daar in geloven de Jezus van de bijbel en dat in deze tijd nog doet bevrijd en geneest weet dat het een breed onderwerp is ..... |
Inderdaad breed. Ik vraag me dan af wat je precies aanstipt. Wat bedoel je allereerst als je het hebt over Jesaja? Op welk gedeelte doel je? Bevrijding kan op zoveel manieren. Een soms levenslange weg waarin iemand zichzelf steeds weer overwint en de kracht vindt om elke dag in geloof te gaan vind ik ook een wonder, het feit alleen al dat iemand met angst en verslavingen het geloof vast blijft houden is niet zomaar vanzelfsprekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 08:13
|
|
|
JOL252 schreef: | Inderdaad breed. Ik vraag me dan af wat je precies aanstipt. Wat bedoel je allereerst als je het hebt over Jesaja? Op welk gedeelte doel je? Bevrijding kan op zoveel manieren. Een soms levenslange weg waarin iemand zichzelf steeds weer overwint en de kracht vindt om elke dag in geloof te gaan vind ik ook een wonder, het feit alleen al dat iemand met angst en verslavingen het geloof vast blijft houden is niet zomaar vanzelfsprekend. |
jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen mooi dat je schrijft je leven lang idd het vasthouden is niet makkelijk en word je niet makkelijk gemaakt als je dicht bij de Here wil leven krijg je ook tegenstand maar het besef dat God almachtig is en je bevrijd bent kun je vasthouden aan de tegenstander heeft macht in wat iemand hem geeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 08:58
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: |
jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen mooi dat je schrijft je leven lang idd het vasthouden is niet makkelijk en word je niet makkelijk gemaakt als je dicht bij de Here wil leven krijg je ook tegenstand maar het besef dat God almachtig is en je bevrijd bent kun je vasthouden aan de tegenstander heeft macht in wat iemand hem geeft |
Als je je bewust bent wat je positie is in Hem, geeft dat heel wat rust. Je bent namelijk "in Christus, geborgen in God". Daar kan niemand tussen komen. Je eigen strijden om "het" vast te houden is uitputtend. Als je daar tegen in bewust bent wie je bent, waar je bent en dat Hij de hele weg met je mee gaat is dat een gerust weten en een basis om uit te leven. Als dat geen bevrijding is ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 09:27
|
|
|
Nog geen idee. Ik ga wat aan de kokkerel om voor de kerst wat uit te proberen. Dus kan beide kanten uit cq
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 09:29
|
|
|
Ik denk dat ik vandaag de gordijnen eens niet open doe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 09:29
|
|
|
Bijkomen van de feestjes van de afgelopen dagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 09:35
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: |
jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen mooi dat je schrijft je leven lang idd het vasthouden is niet makkelijk en word je niet makkelijk gemaakt als je dicht bij de Here wil leven krijg je ook tegenstand maar het besef dat God almachtig is en je bevrijd bent kun je vasthouden aan de tegenstander heeft macht in wat iemand hem geeft |
Ook Jesaja 61 kun je natuurlijk vrij "breed" lezen. Je kunt inderdaad geketend zijn aan een verslaving, maar ook aan je 'gewone' leventje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 09:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Als je je bewust bent wat je positie is in Hem, geeft dat heel wat rust. Je bent namelijk "in Christus, geborgen in God". Daar kan niemand tussen komen. Je eigen strijden om "het" vast te houden is uitputtend. Als je daar tegen in bewust bent wie je bent, waar je bent en dat Hij de hele weg met je mee gaat is dat een gerust weten en een basis om uit te leven. Als dat geen bevrijding is ;) |
Inderdaad, ``Het is volbracht``. Het is op zich al een heel bevrijdende gedachte, dat je door de komst van Jezus nu al bevrijd bent. Hier mag en kan je op vertrouwen. Geen tegenstander die daar ooit meer iets aan kan veranderen.
BZBJRMP983 schreef: | jesaja heeft het over gevangenen vrij te laten in jesaja 61 heb zelf het leven(bijbel) en vind het geweldig met uitleg te lezen |
Zou je kunnen vertellen hoe jij Jesaja 61 ziet? Je vindt het geweldig om het met uitleg te lezen, mijn vraag nu vooral is: In welke tijd werd dit geschreven en aan wie schreef Jesaja dit. En wie zijn de gevangenen waar Jesaja het over heeft?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 15 december 2013, 10:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 10:22
|
|
|
Ik stuitte in de late uurtjes op deze film en ben benieuwd naar jullie gedachten hierover.
Zelf had ik zo nu en dan wel kromme tenen bij wat de spreker allemaal naar voren bracht. Dat had hij ook al voorspeld voordat hij van wal stak. En toch kan ik niet in alle dingen die hij aanvoert mee gaan, ik vind ook, als Hollandse dat hij af en toe flink doorslaat en dingen aanstipt die wel heel ver gezocht zijn. Toch ook vind ik het een boeiend onderwerp en niet verkeerd om stil te staan/te onderzoeken wat wij als vanzelfsprekend zijn gaan doen, zoals de dagen van de geboorte van Jezus vieren terwijl die voor iets heel anders waren bestemd. http://www.weguitbabylon.nl/video/29-wat-is-er-met-kerst-mis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 10:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik stuitte in de late uurtjes op deze film en ben benieuwd naar jullie gedachten hierover.
Zelf had ik zo nu en dan wel kromme tenen bij wat de spreker allemaal naar voren bracht. Dat had hij ook al voorspeld voordat hij van wal stak. En toch kan ik niet in alle dingen die hij aanvoert mee gaan, ik vind ook, als Hollandse dat hij af en toe flink doorslaat en dingen aanstipt die wel heel ver gezocht zijn. Toch ook vind ik het een boeiend onderwerp en niet verkeerd om stil te staan/te onderzoeken wat wij als vanzelfsprekend zijn gaan doen, zoals de dagen van de geboorte van Jezus vieren terwijl die voor iets heel anders waren bestemd. http://www.weguitbabylon.nl/video/29-wat-is-er-met-kerst-mis
|
Oef, hier was al eerder een topic over... zie ik nu... http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3710
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 15 december 2013, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 11:03
|
|
|
JOL252 schreef: | Oef, hier was al eerder een topic over... zie ik nu...  |
graag gedaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 11:06
|
|
|
JANS221 schreef: | graag gedaan! |
door jou ja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 13:46
|
|
|
JOL252 schreef: | Als je je bewust bent wat je positie is in Hem, geeft dat heel wat rust. Je bent namelijk "in Christus, geborgen in God". Daar kan niemand tussen komen. Je eigen strijden om "het" vast te houden is uitputtend. Als je daar tegen in bewust bent wie je bent, waar je bent en dat Hij de hele weg met je mee gaat is dat een gerust weten en een basis om uit te leven. Als dat geen bevrijding is ;) | ja super om dit eerst te begrijpen is heel tof !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 13:51
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ook Jesaja 61 kun je natuurlijk vrij "breed" lezen. Je kunt inderdaad geketend zijn aan een verslaving, maar ook aan je 'gewone' leventje. | ja dat kan ook mooi hoe jullie het allemaal op jullie manier bekijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 14:00
|
|
|
JANS221 schreef: | Inderdaad, ``Het is volbracht``. Het is op zich al een heel bevrijdende gedachte, dat je door de komst van Jezus nu al bevrijd bent. Hier mag en kan je op vertrouwen. Geen tegenstander die daar ooit meer iets aan kan veranderen.Zou je kunnen vertellen hoe jij Jesaja 61 ziet? Je vindt het geweldig om het met uitleg te lezen, mijn vraag nu vooral is: In welke tijd werd dit geschreven en aan wie schreef Jesaja dit. En wie zijn de gevangenen waar Jesaja het over heeft? | onder het oude verbond stelde God de priesters van Israel aan om tussen Hem en zijn volk te staan . in het nieuwe testament dat over Jezus gaat geloof ik dat Hij schoonheid geeft inplaats van as vreugde inplaats van rouw en dat er in Jezus naam bevrijdingen plaats vinden het oude testament word met het nieuwe verweven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 14:03
|
|
|
Boerenkool met worst
Spek meegekookt maar dat eet ik niet op
Vanille vla
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 14:36
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | onder het oude verbond stelde God de priesters van Israel aan om tussen Hem en zijn volk te staan . in het nieuwe testament dat over Jezus gaat geloof ik dat Hij schoonheid geeft inplaats van as vreugde inplaats van rouw en dat er in Jezus naam bevrijdingen plaats vinden het oude testament word met het nieuwe verweven |
Toch wel interessant om te bezien in welke tijd en context Jesaja dit allemaal schreef. Ik geloof wel dat er verwezen werd naar de komst van de Verlosser.
De tijd die wij op aarde doorbrengen is inherent aan het geconfronteerd worden met en doormaken van lijden en rouw... uiteindelijk zal dat voorbij zijn ja... als alle tranen worden afgewist en Hij de kruik laat zien waarin de tranen van de mens op aarde in zijn verzameld door Hem. En ik geloof ook dat Hij juist ook de tranen van ons erkent en in alles met ons is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 14:45
|
|
|
Beste forumgangers, krijgen jullie ook weleens het verzoek om deel te nemen aan een enquette welke in de volgende link dan wordt geopend als jij je aanmeld op CM http://the-officialsurvey.com/nl_2/index_1.php?keyword=christianmatch.nl
Ik heb eerder al eens aan CM gevraagd of dit van hun afkomstig was en zij wisten van niets. Open je die link, zi eje onderaan in kleine letters duidelijk vermeldt dat deze site niets met CM te maken heeft.
Ik kreeg nu, na een tijdje gelden, weer dit verzoek en heb dus dit weer kenbaar gemaakt aan CM. Het is gewoon hinderlijk als ik op CM wil zijn dit soort zooi eerst in beeld komt terwijl ik totaal niet gediend ben van inbreuk op CMsite van andere sites.
Dus was je onbewust van dit feit en heb je wel deel genomen aan de vragenlijst, (zal niets van overkomen op pc gebied hoop ik) maar laat het CM weten.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 15 december 2013, 20:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 14:47
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | onder het oude verbond stelde God de priesters van Israel aan om tussen Hem en zijn volk te staan . in het nieuwe testament dat over Jezus gaat geloof ik dat Hij schoonheid geeft inplaats van as vreugde inplaats van rouw en dat er in Jezus naam bevrijdingen plaats vinden het oude testament word met het nieuwe verweven |
Dat Jezus ons bevrijd heeft en dat vandaag de dag mensen vanuit deze bevrijding mogen en kunnen leven en daarin delen, ben ik met je eens. Deze laatste hoofdstukken van Jesaja zijn geschreven met het oog op de teruggekeerde ballingen uit Babylonie. In deze hoofdstukken wordt vooral benadrukt dat God zal doen wat hij heeft beloofd. Dat was in de allereerste plaats een troost voor die ballingen, maar is dat zeer zeker ook voor ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 15:17
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | onder het oude verbond stelde God de priesters van Israel aan om tussen Hem en zijn volk te staan . in het nieuwe testament dat over Jezus gaat geloof ik dat Hij schoonheid geeft inplaats van as vreugde inplaats van rouw en dat er in Jezus naam bevrijdingen plaats vinden het oude testament word met het nieuwe verweven | de profeet Jesaja werd waarschijnlijk geschreven 700v christus het volk van Juda oproepen tot terugkeer naar God en te vertellen van Gods redding door de Messias
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 15:21
|
|
|
JANS221 schreef: | Dat Jezus ons bevrijd heeft en dat vandaag de dag mensen vanuit deze bevrijding mogen en kunnen leven en daarin delen, ben ik met je eens. Deze laatste hoofdstukken van Jesaja zijn geschreven met het oog op de teruggekeerde ballingen uit Babylonie. In deze hoofdstukken wordt vooral benadrukt dat God zal doen wat hij heeft beloofd. Dat was in de allereerste plaats een troost voor die ballingen, maar is dat zeer zeker ook voor ons. | ja daar kun je alleen maar kracht uitputten en diep tot je doorlaten dringen en dat je hele leven lang doen
|
|
Naar boven |
|
|