Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 15:32
|
|
|
Zondag 15 december, Lucas 1: 46-56; Geloof en lef.
Elisabet slaat haar armen breed om Maria heen, zodat je van Maria bijna niets meer ziet. Alsof ze Maria en haar Geheim moet beschermen. Maar het is natuurlijk juist andersom. In dat nog jonge meisje Maria omarmt God Elisabet en haar kind, en ook haar botte Zacharias. Haar hele bestaan met al haar vragens en haar verlangens. Ook haar tranen en bitterheden, zonden en schulden. Zo worden die twee vaak afgebeeld. Soms ook wel als twee heel zelfbewuste vrouwen. Als twee met veel geloof en veel lef! Daar zit ook iets in. Als Elisabet haar mond opendoet en begint te zingen, dan is het wat haar betreft met de stilte gedaan. En als Maria gaat zingen over machten en die van de troon gestoten worden, doet Elisabet het raam niet dicht. Dat mogen ze van haar tot in Rome horen. Wat heeft Maria geloof en lef. En ineens heeft Elisbet niets meer te verbergen. Iedereen mag haar nu zien en horen. Beide vrouwen zijn een mooi beeld van de kerk van God. Een kerk mag best lef hebben, vooral als het gaat om te getuigen van Jezus Christus. Zelfs de ongeboren Johannes trappelt al van vreugde. Ook ons en onze kinderen en kleinkinderen wil God omarmen en vreugde op weg naar heet kerstfeest voor hen niet onopgemerkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAN089
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 16:33
|
|
|
ANNE676 schreef: | Hoi!
Leuk om alvast even contact te hebben! Ik ben er ook bij, lijkt me een gezellig uitstapje
Groetjes! |
Gezellig, ben ook wel benieuwd wie er nog meer allemaal komen. Het is voor mij zeer dichtbij namelijk in mijn eigen woonplaats.
Groeten Hanneke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 18:34
|
|
|
portie pittige pizza
met heel veel water erbij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 18:56
|
|
|
Als je wilt reageren op deze film, kan dat via het andere topic. Dit topic wordt gesloten.
Moderator CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 19:05
|
|
|
PIETER619 schreef: | Beste forumgangers, krijgen jullie ook weleens het verzoek om deel te nemen aan een enquette welke in d evolgende link dan wordt geopend al sjij je aanmeld op CM http://the-officialsurvey.com/nl_2/index_1.php?keyword=christianmatch.nl
Ik heb eerder al eens aan CM gevraagd of dit van hun afkomstig was en zij wisten van niets. Open je die link, zi eje onderaan in kleine letters duidleijk vermeldt dat deze site niets met CM te maken heeft.
Ik kreeg nu, na een tijdje gelden, weer dit verzoek en heb dus dit weer kenbaar gemaakt aan CM. Het is gewoon hinderlijk als ik op CM wil zijn dit soort zooi eerst in beeld komt terwijl ik totaal niet gediend ben van inbreuk op CMsite van andere sites.
Dus was je onbewust van dit feit en heb je wel deel genomen aan de vragenlijst, (zal niets van overkomen op pc gebied hoop ik) maar laat het CM weten. |
Hallo Pieter,
Dit is niet afkomstig van ChristianMatch. Onze technische medewerker gaat het morgen uitzoeken waar dit vandaan komt. Mochten meer mensen hier last van hebben, laat het ons even weten via de mail.
Moderator CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 19:36
|
|
|
Laatst aangepast door
|
BZBJRMP983
|
op zondag 15 december 2013, 20:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 19:38
|
|
|
en wat vind je ervan ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 19:49
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | wie kan er nog meer christelijke leerzame boeken aanraden |
Wat is nu precies je bedoeling? Wil je weten wie er wel eens van Joyce Meyer gehoord heeft, of wil je titels hebben van christelijke leerzame boeken? (Ik denk dat er ook een stukje van de titel van je topic weggevallen is.)
Van Joyce Meyer heb ik nooit gehoord, wel van Jochem Myer, maar die bedoel je vast niet. Christelijke leerzame boeken zijn er genoeg, lijkt mij zo. Loop eens een boekhandel binnen, zoek in de bibliotheek of google eens op internet. Het is maar net waar je naar op zoek bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 19:56
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | en wat vind je ervan ?  |
Tja, smaken verschillen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 19:58
|
|
|
BZBJRMP983 schreef: | en wat vind je ervan ?  | bij de titel hoord deze nog bij werd even afgeleid hier en me pc hapert soms
joyce meyer heeft vele mooie boeken geschreven en is ook te beluisteren en te zien op fam 7......... hoe je in het dagelijks leven het geloof kan toepassen strijd in je denken is een mooi dagboek van haar er zijn vele nederlands gechreven boeken van haar geef nooit op emoties in balans enzzz
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 20:31
|
|
|
Voor degenen die Joyce Meyer niet kennen zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Joyce_Meyer
En verder zijn er massa's opnamen van haar te vinden via youtube. In korte tijd is haar evangelische ster snel gerezen en velen volgen haar onderwijs (na). Ze heeft een bepaalde visie ontwikkeld en beweegt zich ook binnen kringen met, in ieder geval binnen evangelische/ charismatische kringen klinkende namen: Joel Osteen, Benny Hinn, Joseph Prince, Kenneth Hagin, die erg veel aandacht krijgen onder hun "volgelingen". Ze worden ook wel in één adem genoemd met welvaartpredikers.
Persoonlijk krijg ik een beetje de riebels van deze hypes. Maar goed, er wordt gevraagd wat ik ervan vind. Waarom de riebels... Ik zie namelijk elke keer gebeuren dat er mensen opstaan die als een soort van goeroe achterna worden gelopen. Zelfstandig denken en relatie met God kan (juist) zonder mensen tussen ons en God.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 15 december 2013, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 20:33
|
|
|
Jesaja 61 is en voor de ballingen die terugkeerden en onder Nehemia de hofschenker,Jeruzalem herstelde. En voor ons. God hoeft niet te bevrijden van angsten en verslavingen, maar Hij doet het zeker wel. Net als genezen van kanker.......... Ik geloof het niet alleen dat het kan .......ik heb het meegemaakt. Ziekte, verslaving ,angsten ........Hij geneest. En dat zijn geen nep genezingen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 20:36
|
|
|
Wat ik tot nu toe gehoord en gezien heb niets mis mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 20:38
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Jesaja 61 is en voor de ballingen die terugkeerden en onder Nehemia de hofschenker,Jeruzalem herstelde. En voor ons. God hoeft niet te bevrijden van angsten en verslavingen, maar Hij doet het zeker wel. Net als genezen van kanker.......... Ik geloof het niet alleen dat het kan .......ik heb het meegemaakt. Ziekte, verslaving ,angsten ........Hij geneest. En dat zijn geen nep genezingen .... |
"Hij doet het zeker wel". Waar zijn al die verhalen dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 20:56
|
|
|
JOL252 schreef: | "Hij doet het zeker wel". Waar zijn al die verhalen dan? | kijk dat snap ik nu ook niet ik weet ook dat Jezus hersteld en vrij zet mis het allen ..... de verhalen ...net wat je zegt waar zijn die verhalen bij fam 7 op tv zie je het weleens voorbij komen tinto zo heet het programma deze week was er een gekleurde jongen die bevrijd was van demonen in een dienst geweldig als ik dat hoor en ik geloof het nog steeds... wil daarom het ook aansnijden het onderwerp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 21:04
|
|
|
JOL252 schreef: | Voor degenen die Joyce Meyer niet kennen zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Joyce_Meyer
En verder zijn er massa's opnamen van haar te vinden via youtube. In korte tijd is haar evangelische ster snel gerezen en velen volgen haar onderwijs (na). Ze heeft een bepaalde visie ontwikkeld en beweegt zich ook binnen kringen met, in ieder geval binnen evangelische/ charismatische kringen klinkende namen: Joel Osteen, Benny Hinn, Joseph Prince, Kenneth Hagin, die erg veel aandacht krijgen onder hun "volgelingen". Ze worden ook wel in één adem genoemd met welvaartpredikers.
Persoonlijk krijg ik een beetje de riebels van deze hypes. Maar goed, er wordt gevraagd wat ik ervan vind. Waarom de riebels... Ik zie namelijk elke keer gebeuren dat er mensen opstaan die als een soort van goeroe achterna worden gelopen. Zelfstandig denken en relatie met God kan (juist) zonder mensen tussen ons en God. | helmaal mee eens maar als van kinds afaan stilzwijgen dingen boven komen jaren geleden en je krijgt boeken van joyce onder je neus gaat er wel een andere wereld voor je open zal ook altijd mensen aanmoedigen het te lezen maar Jezus als leidsman te nemen en niet joyce op de 1 ste plek te zetten vind het daarom ook mooi dat dingen aan gesneden worden heb vele boeken van haar maar lees ze niet alle dagen maar praat wel met mijn Papa (Jezus) beste vriend alle dagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 15 december 2013, 22:06
|
|
|
JOL252 schreef: | Voor degenen die Joyce Meyer niet kennen zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Joyce_Meyer
Persoonlijk krijg ik een beetje de riebels van deze hypes. Maar goed, er wordt gevraagd wat ik ervan vind. Waarom de riebels... Ik zie namelijk elke keer gebeuren dat er mensen opstaan die als een soort van goeroe achterna worden gelopen. Zelfstandig denken en relatie met God kan (juist) zonder mensen tussen ons en God. |
Klopt een eigen relatie met God onderhouden, mede daarom moeten we waakzaam blijven en zo ons eigen doen en laten blijven staven aan Gods woord. Als zo'n tv-evangelist zijn aanhag vraagt om 90.000 dollar om zijn privejet te laten schilderen, is dat antichristelijk volgens mij en voldoet geheel niet aan de zendings opdracht in Zijn woord. Johannes in zijn kameelharen mantel Jezus komst verkondigde.Jezus zijn discipelen er op uit stuurt met niets dan alleen wat men aanheeft, kan ik het niet rijmen dat vlotte praters en zich rijkelijk laten belonen.
Rijkdom en macht doet meestal Jezus geen eer aan. Alhoewel men in Jezus naam woorden spreekt, zie je bij bijv Benny, dat nummer 1 (hij dus) het heeft over nummer 2 (Jezus), tenminste die indruk wordt sterk gewekt.
Wat ik dus van Joyce heb gezien, was nog wel duidelijk gestaafd en geleefd volgens de regels, omhet zo maar even te formuleren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 11:04
|
|
|
Waar ik altijd moeite mee heb is de wat simplistische manier van omgaan met de dingen. Zo van: Zeg 6 keer per dag dat je weer gezond bent gestaafd met een bijbeltekst en dank voor je gezondheid en je zult gezond zijn. Heb ik altijd erg veel moeite mee, want volgens mij werkt dat niet zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 11:07
|
|
|
Ja die verhalen en bevrijdingen zijn er zeker wel. Ik heb er in elk geval een flink aantal van dichtbij meegemaakt. Maar echt heel vaak , nee dat ook weer niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 11:10
|
|
|
Had niet gedacht dat ik er ooit blij om zou zijn; Maar dat ik zo naar de tandarts mag. Heb al 3 dagen zo'n kiespijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 11:18
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Had niet gedacht dat ik er ooit blij om zou zijn; Maar dat ik zo naar de tandarts mag. Heb al 3 dagen zo'n kiespijn  |
Dat is heel erg, kiespijn
Sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 11:38
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Waar ik altijd moeite mee heb is de wat simplistische manier van omgaan met de dingen. Zo van: Zeg 6 keer per dag dat je weer gezond bent gestaafd met een bijbeltekst en dank voor je gezondheid en je zult gezond zijn. Heb ik altijd erg veel moeite mee, want volgens mij werkt dat niet zo |
Juist... mega positivisme ... terwijl veel zaken bedekt blijven die beter eens besproken kunnen worden ipv ondergeschoffelt met "de kracht van positief denken".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 13:35
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Had niet gedacht dat ik er ooit blij om zou zijn; Maar dat ik zo naar de tandarts mag. Heb al 3 dagen zo'n kiespijn  |
Das triest...maar hopelijk dan toch voor de Kerstdagen..zonder pijn...(!!!!???)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 14:38
|
|
|
Ach het kan zat erger hoor, heb net een wortelkanaalbehandeling gehad. heb nu een noodvulling en als't goed is krijg ik de 31e mn defenitieve vulling weer. Er zijn zat ergere dingen die niet te verhelpen zijn he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 14:42
|
|
|
restantje bami die hij gister gemaakt heeft. Maak er een omelet en sateetje bij en klaar zijn we weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 16:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ach het kan zat erger hoor, heb net een wortelkanaalbehandeling gehad. heb nu een noodvulling en als't goed is krijg ik de 31e mn defenitieve vulling weer. Er zijn zat ergere dingen die niet te verhelpen zijn he |
Ik heb ook een noodvulling(kies), nadat proberen te boren in een ontstoken zenuw niet lukte, dat las ik hier ook een keer, en dacht nog van als ik dat maar niet krijg; dat krijg ik toch niet...jaja, zei me tandarts, na het 40ste jaar, komen de mensen met probs hier.
Nu wordt het weer kaakchirurg...
Ach ja, ik snoep nu niet meer, iig geen zoetigheid.....want dan meteen pijn, kan je nagaan. wat de tandartsen aan de snoepfabrikanten verdienen...
Sterkte Roelande, en ja, hopelijk blijf jou kies wel bespaard....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 16:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vertrouwen is niet iets wat je hebt en vervolgens wacht je af. Wanneer je vertrouwen hebt, kom je in beweging. |
Zo is dat, idd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 16:41
|
|
|
Nu, tijdje later:
Het gaat stukken beter, God laat idd dingen meewerken ten goede, en ja, ook door de gebeden van mensen hier. Ook door inzichten van mij en ons, ja, hier en daardoor, etc.
Zo leer je weer dingen dat je iig daar de fout niet meer mee in kan gaan, en ach ja, als je dan weer zo goed voelt is het net of het er niet was. En je bouwt anticiperen in.
S. Het gaat weer de goede kant op!
Dank!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 16 december 2013, 16:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 16:46
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | restantje bami die hij gister gemaakt heeft. Maak er een omelet en sateetje bij en klaar zijn we weer |
Jij eet dus verliefd...(klopt...dat eet zooooo-veel lekkerder!!)
Hier spercieboontjes...aardappels en een ""boomstammetje"" Met kaneelvla toe...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: maandag 16 december 2013, 17:10
|
|
|
Waar zijn die verhalen ?
Wie zegt dat het verhalen zijn? Het zijn getuigenissen. Het zijn wonderen, maar ........zoals ik ook al heb mogen ervaren, worden de getuigenissen van deze mensen vaak weggerationaliseerd,gebagetalliseerd of erger nog niet geloofd.
Ik heb in mijn werk en mijn familie mensen genezen zien worden van kanker, bevrijd van alcoholisme etc. Echter zodra er geen menselijk bevatbare verklaring is, wordt het niet geloofd.
In de bijbel staat dat men de zieken moet zalven. En uiteraard geneest niet iedereen .......door gebed. Maar ook niet door chemotherapie of andere pillen ........
De geneeskunde anno 2013 is nog steeds niet in staat om mensen genezen. Ondanks alle propaganda ......alleen Jezus geneest 100 % En verlengt het leven van mensen waarvoor de medici geen hoop meer hebben.
|
|
Naar boven |
|
|