Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 december 2013, 18:45
|
|
|
ANNA415 schreef: | Vervelend: blijkbaar heerst er buikgriep en algehele malaise
Zegen: vinden jullie het erg dat ik daar nu ff niet op kan komen  |
Nee hoor. Dat heb je soms.
Beterschap!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 december 2013, 19:04
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Faith,
Bedankt voor je reactie!
Tis geen angst, tis een weten dat ik dat niet kan, helaas....
Ja, nou heb ik nog mzzl dat 'het' 2 uur heen en 2 uur terug is met alles bijmekaar, van uit mijn huis, naar zijn huis, inclusief lopen naar de trein, en een keertje overstappen. Dus ja, tis even niet anders, dan weer hier, dan weer daar, maar zolang je gelukkig bent en ja, dat ben ik, (ja, even overspannen tussendoor, maar ja dat is nu over dus dat is nu net alsof het er niet was. En zelfs toen juist zorgde hij goed voor me.
Ik ben juist al zoveel genezen, en ja dat bestaat echt, samenwonings/levingsfobie.
Juist als je beiden rond de 40 á 50 bent, ja, dan heb je zo je eigen manier van dingen doen, oei, dan kan dat erg tegenvallen, en waarom een briefje, en een zegen van iemand van de kerk?
We hebben zegens van vrienden, ja, ook degene die in de kerk komen en van familie, wat wil je nou nog meer? en ja, natuurlijk, God zegent!
Nee, laat mij maar even lekker heen en weer, als ik nu de deur uit zou stappen ben ik binnen 2 uur in mijn eigen huis.
Ik ben elke dag gelukkig, ik straal(ja, even los van de korte overspannenheid, ja, als degene niet beseft wat ptss inhoud, ja, kan je spanning krijgen en ja, daar is hulp voor..gaan we ook doen) Ik hád het wel uitgelegd, vaak zelfs, maar ja, hij merkte niets aan me, en ging, over grensen, die voor anderen heel normaal zouden zijn.
Ik kan wel alles, maar ja, nou eenmaal niet altijd, daarom ben ik ook 80-100% afgekeurd voor werk....
Nee, laat mij maar even lekker, heerlijk, in mijn eigen huissie , ja, oke, je bent wat meer kwijt aan reiskosten...En dan weer hier, en dan weer daar ,en eigenlijk samen wonen in 2 huizen....net als verkering, maar ja, dan altijd
Ja, ik kan me proberen te verstigen in Walcheren, maar ja, daar gaan we naar informeren, in Amsterdam kreeg je iig wel om die reden een urgentie, en/of mocht je als stel een 2de huis huren....
Ik ben bij zoveel 'ministries' geweest, hiep niets, nada, en anderen helpt het weer wel , ja, tof, denk ik dan, bij mij helpt therapie, ja, en dat zou ik altijd moeten/willen volgen....
Fijne Dag, bedankt en Zegens! |
Super te lezen dat je zo gelukkig bent, ik gun het je van harte! En ik weet als geen ander wat ptss is, want ik heb het zelf ook... ik begrijp je helemaal en ik wens je heel veel zegen en geluk toe!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 december 2013, 20:33
|
|
|
YEP!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 december 2013, 20:42
|
|
|
Dinsdag 17 december, Lucas 1: 63-65 en Jesaja 60: 1-6; Hij loofde God.
Wat voor naam moet het worden? Geen Zacharias, maar Johannes, zo maakt Elisabet meteen duidelijk. En wanneer Zacharias erbij gehaald wordt, schrijft hij heel beslist op zijn schrijfplankje: Johannes is zijn naam! Oftewel: het kind heeft al een naam. Johannes, dat betekent gave van God. Of God is genadig, van chanan, genade van gunst. Als Zacharias die woorden zo overtuigd opschrijft, gaat zijn mond opeens open. Dan is hij zijn ongeloof eindelijk voorbij. Hij loofde God. Toen, op dat moment dus. Niet bij het bezoek van Maria. Niet bij het loflied van Maria. Kennelijk was hij toen nog niet zover. En ook niet bij de geboorte van Johannes. Maar pas bij de naam Johannes. Die naam had de engel Gabriël hem gezegd. God gaat zich bemoeien met heel deze verloren wereld. En jouw zoon zal daarin een grote rol spelen. In zoverre jij dus ook. Dan kan helemaal niet, had hij gezegd. Daarvoor ben ik te oud. Maar nu hij zelf de naam opschrijft, met koeienletters: JOHANNES!!, nu breekt de ban. Daarmee zegt hij: Heer, wat U zegt, dat … dat bestaat… dat geldt.. en daarop zet ik mijn hart, mijn vertrouwen, mijn hele ziel en zaligheid. Ook al kan ik U soms maar moeilijk volgen, en heb ik nog heel veel vragen, toch: op wat U zegt, vertrouw ik. Zo ongeveer. Zeg hem dat vandaag eens een paar keer na en kijk een wat dat met je doet. Hij loofde God.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op dinsdag 17 december 2013, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNE676
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 december 2013, 20:52
|
|
|
Hoi!
Dat is gemakkelijk, in je eigen woonplaats.
Mijn plannen verlopen iets anders dan gepland. Mijn vriendin gaat waarschijnlijk niet mee. Dus ik hoop nog te kunnen carpoolen met iemand met iemand uit Groningen/Friesland of Drenthe.
Misschien meldt zich hier later nog iemand die een plekje in de auto over heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 december 2013, 23:59
|
|
|
ANNA415 schreef: | Vervelend: blijkbaar heerst er buikgriep en algehele malaise
Zegen: vinden jullie het erg dat ik daar nu ff niet op kan komen  |
oh arme jij Beterschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 00:11
|
|
|
Vervelend:mijn oude moedertje die plotseling onwel werd zegen:dat ik haar vanmiddag weer naar huis mocht brengen vervelend:dat ik al mijn werk uit mijn handen heb laten vallen terwijl het enorm druk is. Dat ik nog niet aan enige kerstversiering toe gekomen ben en dat de boodschappen er vast bij inschieten.
Maar ja............wat is er echt belangrijk?Niet die lichtjes of de rollade en al helemaal niet die rotcenten..........
Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en net zoveel zegeningen en steun van boven als ik in de laatste dagen heb mogen ontvangen!
http://www.youtube.com/watch?v=RKVxdXboeGM
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 18 december 2013, 00:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 09:58
|
|
|
Ik zag dat het topic "wat vinden jullie hiervan" gesloten is, dat topic had de inzet over boekverbranding. Hierbij dan een nieuw topic van iets waarvan ik wel boekverbrandneiging krijg.
- Titel aangepast - Moderator CM
Vanmorgen las ik dus dat er heus echt waar nog niet zo lang geleden, namelijk in 2011, dit boek is uitgekomen, ten eerste gericht op de jongeren die net een huwelijk zijn aangegaan:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/relatie/verloving_trouwen/22145517/___Wees_onderdanig_aan_je_man___.html
Citaat: "Misschien denk je dat dit uit een boek komt dat in de jaren ’50 is geschreven, maar niets is minder waar. ’Trouw en wees onderdanig’ kwam in 2011 voor het eerst in Italië uit en werd een regelrechte bestseller. Ook Spanje is nu in de ban. Maar niet alleen in positieve zin. De Spaanse vrouwen en politici vinden het een schande dat dit boek zo’n succes is. Om je een idee te geven waarom, hebben we nog wat adviezen uit het boek en van de auteur - een vrouw(!) - op een rijtje gezet: Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn. In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk." Ook zegt ze: ”Wij vrouwen vinden vernedering fijn, omdat het voor een groter goed is." (!!!!! ) de 43-jarige Costanza Miriano, gelukkig getrouwd, moeder van vier kinderen en een devoot Katholiek, zegt dat ze haar boek gebaseerd heeft op de gelukkige huwelijken van haar vrienden en van haar zelf. Wat vind jij er van: moeten we (weer) onderdanig zijn in een huwelijk of is dat in deze tijd ondenkbaar?" einde citaat.
Tja... wat zou je denken, zou dit boek hier in Nederland aanslaan? Ik heb het vermoeden dat dit in sommige kringen dus wel zo is.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 19 december 2013, 08:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 11:05
|
|
|
JOL252 schreef: |
Tja... wat zou je denken, zou dit boek hier in Nederland aanslaan? Ik heb het vermoeden dat dit in sommige kringen dus wel zo is. |
Mijn opa zou het volledig eens zijn geweest met deze vrouw,zo behandelde hij mijn oma en hun dochters.Luisterden ze niet naar zijn geschreeuw dan mepte hij er wel nederigheid in..............
Volgens mij leert de Bijbels ons geen ondergeschiktheid of rangorde maar wederzijds respect.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 11:10
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn opa zou het volledig eens zijn geweest met deze vrouw,zo behandelde hij mijn oma en hun dochters.Luisterden ze niet naar zijn geschreeuw dan mepte hij er wel nederigheid in..............
Volgens mij leert de Bijbels ons geen ondergeschiktheid of rangorde maar wederzijds respect. |
sjonge, die opa's... zat ie ook vooraan bij de ouderlingen?
Maar ja, zolang zulke boeken nog steeds worden geschreven en vrouwen zich zo blijven opstellen en het bovendien hun kids (aan)leren... is van gelijkwaardige relaties geen sprake en blijven mis(ver)standen bestaan.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 18 december 2013, 11:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 13:53
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja dat denk ik wel, er is nu eenmaal lijden in dit leven. Ik vind dat je zeker mag laten bidden voor genezing of bevrijding. Het kan zomaar gebeuren dat je wordt genezen.
Wel een teleurstelling voor de mensen die niet genezen worden. Maar als je in Vrede en relatie met de Hemelse Vader mag leven vind ik ook al een wonder.
Als ik ernstig zieke mensen in alle rust met hun lijden om zie gaan, dat ze zo gedragen worden, ja daar kan ik stil van worden | ja mooi gezegt in de zorg heb ik ook gezien dat mensen die niet geloofden heel onrustig waren op hun eind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BZBJRMP983
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 13:57
|
|
|
MARISKA448 schreef: | Ik vind vaak dat Joyce veel dingen handelbaar probeerde te maken door ook vanuit haar eigen leven dingen te delen. Verder is het ten alle tijden belangrijk een relatie met God te hebben en de bijbel erbij te houden. Maar als eens niet naar de kerk ga hoor ik haar graag. Ze is zo vol passie en dat vindt ik super... | door omtandigheden geen goed basis gehad en als ik dan haar boek lees vind ik dat prachtig (of haar hoor) ! dingen zijn zo herkenbaar maar idd verwezen naar de bijbel want zoek wel vaak de teksten op of het klopt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAN089
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 15:12
|
|
|
ANNE676 schreef: | Hoi!
Dat is gemakkelijk, in je eigen woonplaats.
Mijn plannen verlopen iets anders dan gepland. Mijn vriendin gaat waarschijnlijk niet mee. Dus ik hoop nog te kunnen carpoolen met iemand met iemand uit Groningen/Friesland of Drenthe.
Misschien meldt zich hier later nog iemand die een plekje in de auto over heeft  |
Oh wat jammer zeg, maar wie weet lukt het om te carpoolen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 17:14
|
|
|
Citaat: Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn. In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk." einde citaat.
In het bovenstaande stukje zit voor mij wel iets waar ik het wel mee eens kan zijn; als je getrouwd bent doe je niet (meer) alleen dingen voor jezelf, die voor jezelf goed zijn, maar ook voor je man/ vrouw/ partner. Ruimte en respect voor de ander. Maar het woord 'onderdanig' erbij zorgt bij mij ook voor heel veel rechtopstaande nekharen... En waarom dit alleen voor vrouwen geldt is me ook niet duidelijk.
Verder heb ik er wel moeite mee als mensen een zin beginnen met "wij vrouwen vinden.... " Of met welke stelling voor een hele groep mensen dan ook. Er zijn denk ik wel vrouwen die het erg prettig vinden om op een man te kunnen leunen. Maar ook daarbij zou ik niet snel het woord onderdanig gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 18:08
|
|
|
ANTA961 schreef: | Citaat: Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn. In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk." einde citaat.
In het bovenstaande stukje zit voor mij wel iets waar ik het wel mee eens kan zijn; als je getrouwd bent doe je niet (meer) alleen dingen voor jezelf, die voor jezelf goed zijn, maar ook voor je man/ vrouw/ partner. Ruimte en respect voor de ander. Maar het woord 'onderdanig' erbij zorgt bij mij ook voor heel veel rechtopstaande nekharen... En waarom dit alleen voor vrouwen geldt is me ook niet duidelijk.
Verder heb ik er wel moeite mee als mensen een zin beginnen met "wij vrouwen vinden.... " Of met welke stelling voor een hele groep mensen dan ook. Er zijn denk ik wel vrouwen die het erg prettig vinden om op een man te kunnen leunen. Maar ook daarbij zou ik niet snel het woord onderdanig gebruiken. |
Allereerst is er een enorm zwart-wit verhaal hierin: "Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn." Als het goed is geef je elkaar de ruimte om je te kunnen ontplooien en te groeien, daarin verlies je elkaar niet uit het oog. En daarnaast stelt men het onderdanig zijn in plaats van aan jezelf denken. Dan zou het ook voor de man gelden, die wordt in de bijbel juist aangesproken om zijn vrouw niet in 3 stukken te slaan en bij het oudvuil te zetten maar rekening met haar te houden plus liefde en verantwoording in praktijk te brengen. Ach ja... Gods kleurenpalet is soms gereduceerd met twee kleuren waarvan 1 al geen kleur meer is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 18:20
|
|
|
JOL252 schreef: | Wat vind jij er van: moeten we (weer) onderdanig zijn in een huwelijk of is dat in deze tijd ondenkbaar?" einde citaat.[/i]
Tja... wat zou je denken, zou dit boek hier in Nederland aanslaan? Ik heb het vermoeden dat dit in sommige kringen dus wel zo is. |
Nee, die tijd hebben we gelukkig gehad. Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid. God schiep de mens naar zijn beeld, mannelijk en vrouwelijk. Samen konden zij zo mens zijn, elkaar aanvullen en hun eigen inbreng hebben en houden. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect. Overheersing van de man over de vrouw of een vrouw die in alles onderdanig is of moet zijn aan haar man is nooit de bedoeling geweest.
Verschillen tussen man en vrouw zijn er zeker, die hoef je ook niet te ontkennen. Een vrouw mag zich vrouw voelen en een man mag zich als man gedragen. Ik denk dat een ieder daar een stuk gelukkiger van wordt en dat ook wil. Het woord onderdanigheid past daar in elk geval niet bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 18:47
|
|
|
Even zo duidelijk mogelijk formuleren,
Wat een zooitje daar bij de KPN.
Nu drie maanden bezig geweest fouten, door hun gemaakt te herstellen, van kastje naar de muur, ze denken daar echt dat je idioot bent, ja, zelfs medewerkers die zeggen dat ze hier ook maar werken er ook niets aan kunnen doen.
Nu alles opgezegd, TV, vaste telefoon, en internet.
Alleen mobiel telefonie niet, dat moest je een afkoopsom betalen van 1000 euro, stelletje idi@#$%$#!!! dus die gaat er later uit.
Tv keken we toch al amper, en ik zorg zelf voor een andere provider, en bellen; we hebben beiden een mobiel.
Fijne Avond!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 19:06
|
|
|
FAITH187 schreef: | Super te lezen dat je zo gelukkig bent, ik gun het je van harte! En ik weet als geen ander wat ptss is, want ik heb het zelf ook... ik begrijp je helemaal en ik wens je heel veel zegen en geluk toe!!! |
Dank je!
Ja, je/men moet een relatie niet idealiseren hoor, tuurlijk ik heb een goede lieve man getroffen. waarvan ik zeg maar niet wist dat deze nog bestonden.
Maar ja, net wat Roady zei, 'stormen komen wees gerust'.
Maar ja, díe had ik ook toen ik alleen was....
Het elke keer op en neer reizen word je weleens een beetje moe van zeg maar, ja, tis toch weer eventjes 2 uren dat je bezig bent, en ach verder....
Het wordt ook zeg maar nu en dan 'normaal', ik bedoel niet keurslijferig oid, gewoon normaal, in positieve zin, dat je eigenlijk beiden weet dit is voor altijd, en ja, je hebt iemand met de bekende schouder.
Maar ja, zou je die niet hebben, ja, dan toch, op de een of andere manier, kon ik toch prima overleven en ook leven was zelfs heel gelukkig toen ik hem leerde kennen, ja door facoren buitenaf, zat ik even moeilijk, maar ja daar had ik zonder hem ook prima uitgekomen.
Tis fijn iemand waarvan je zelf ook veel houdt dat je merkt dat hij echt alles voor je doet/overhebt, ja, geen dingen die niet kunnen, maar gewoon.
Ik wou alleen in het algemeen meegeven, idealiseer het niet, ook met een relatie kan je mindere tijden hebben. En ik bedoel, ook in het algemeen, dat het niet zo is dat je dan inene, ontzettend gelukkig bent, ja, tuurlijk, aan de ene kant wel, aan de andere kant, ja, je hebt ook goede en slechte tijden. die komen pas na een tijdje....door de gebrokenheid in deze wereld. En ja, gelukkig zijn alleen, met wat vrienden, en wat bezigheden overdag gaat ook prima.
Dus, een relatie is fijn, en aleen gelukkig zijn gaat mi ook prma, zeker als je gelooft, want dan heb je ook God tegen wie je kan praten, en heb je ook veel meer tijd om je op God te richten.
Mzzltjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 19:11
|
|
|
Morgen loopt m`n abbonnement af, ik ga even niet verlengen. Ik wens jullie allemaal fijne en gezegende kerstdagen toe en vast wel tot ziens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 19:23
|
|
|
Jans: Quote: | Nee, die tijd hebben we gelukkig gehad. |
Idd, die tijd hebben we gelukkig gehad, idd gehad...
Door dat 'gehad', , zit er bij velen nog een gedeelte in...hoevaak hoorde ik, dat ik dit moest en dat, omdat ik nu eenmaal was getrouwd, zelfs toen ik samenwoonde, ja, met een ongelovige zelfs, ja, vaak 'dat ik nu wel mee moet naar zus en zo wanrt ik 'hoor nu bij de familie'.
Neehee, ik wil wel een relatie, mét eigen huis, en ja, dan kan je best elke dag bijmekaar zijn, dan weer hier dan weer daar, ideaal zou zijn als ik in de buurt zou wonen, en je kan naar mekaar toelopen. en dus ook niet trouwen, want ja, 'het sluipt er onbewust in', hoeveel mannen hebben deze dingen niet gehoord van eigen ouders en anders van grootouders en is toch een gedeelte onbewust, dat wel, blijven hangen...waar je mee omgaat/ging wordt je mee besmet..
Juist die clichés, zijn er, juist omdat ze waar zijn.
Mzzltjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 19:42
|
|
|
Woensdag 18 december; Lucas 1: 67-75; Zingen na zwijgen.
Heeft God echt veel zorg om zijn volk? En zou Hij dat ook om mij hebben? Misschien zeg je: daar merk ik anders maar weinig van. Ik moet vrijwel altijd alles alleen doen. Ik voel me soms zeldzaam alleen met mijn twijfels en vragen. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar juist daarom is het goed om op weg naar her kerstfeest een man als Zacharias te horen zingen. Na maanden zwijgen, zwijgen en nog eens zwijgen. Omdat hij niet geloven wilde, maar ook niet kon voor zijn gevoel. Ik wil wel maar ik kan het niet, zeggen mensen weleens. ‘Wij tasten als blinden langs de wind’, zo lees je ergens bij de profeten, van Israëlieten in de ballingschap. ‘Alsof we geen ogen hebben, zo rommelen we maar wat voort.’ Mensen die intens verlangen naar licht,’ maar zie, er is duisternis, zeggen ze. Zo zat Zacharias al die maanden thuis. Als ze van iemand zeggen: ‘Hij zit thuis’, dan weet je het meestal wel. Burn-out. Emotionele uitputting. Geen zangers! Maar nu zingt Zacharias. Omdat hij een dikke streep zette bij de trouw van God, de belofte van God en de barmhartigheid van God. En bij Gods ‘reddende kracht’ of hoorn des heils’ uit het huis van David. Daarmee bedoelt Zacharias Jezus Christus. Laten ook wij bij zijn naam een dikke streep zetten. Wij zijn niet alleen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 19:49
|
|
|
JANE410 schreef: | Morgen loopt m`n abbonnement af, ik ga even niet verlengen. Ik wens jullie allemaal fijne en gezegende kerstdagen toe en vast wel tot ziens  |
Wel jammer Jane!
Ja, mijnes loopt ergens in februarie af, en ja, dan ben ik bijna 4 jaar!!! lid...
En ja, alle onderwerpen zo'n beetje gehad, en ja, dan overweeg ik soms, om even te stoppen en dan nu en dan es een maand.
Toen ik mezelf in februari voor een jaar lid maakt dacht ik en dacht ik te weten/aan te voelen, ja er gaat wat veranderen, en ja, ik heb veel kunnen delen, leren, veel herkenning, ook mailcontacten, en ja, die deden en doen me goed.
Dus, ja, ik weet het nog niet zeker hoor, maar/en kan je wel begrijpen, je kan op een punt komen waarvan je denkt, dat je alle onderwerpen nu al meerdere keren voorbij hebt zien komen.
Ik doen misschien nu en dan eeens een maandje, of ik blijf toch lid, of ik denk, ja, dit 'tijdperk' is nu voobij, ales van belang is gezegd.
Ja, nu neig ik weer naar toch lid blijven, ja er zijn hier meerderen die ik dus ook al jaren ken en ja, dat vind ik bemoedigend, daar dacht ik laatst nog aan, wat een wonder eigenlijk, allemaal christenen, uit verschillende kerken bijmekaar, die belangrijke en minder belangrijke dingen schrijven, het voel(de) voor mij aan als een soort kerkje.
dus ja, misschien, grote kans denk ik nu weer, blijf ik toch, ja, ik heb nu net een relatie en ja, daar moet je ook een weg en een plek enzo in vinden, en het intergreren. En dat vind ik mischien leuk/belangrijk, ook zeker voor mezelf om te delen.
Maar ja, ik begrijp je wel, omdat ik, nu en dan hetzelfde voel, en ik vind het ook heel erg jammer, ja, ik ga iemand waarderen na een tijdje!
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 18 december 2013, 22:59
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Jans:
Idd, die tijd hebben we gelukkig gehad, idd gehad...
Door dat 'gehad', , zit er bij velen nog een gedeelte in...hoevaak hoorde ik, dat ik dit moest en dat, omdat ik nu eenmaal was getrouwd, zelfs toen ik samenwoonde, ja, met een ongelovige zelfs, ja, vaak 'dat ik nu wel mee moet naar zus en zo wanrt ik 'hoor nu bij de familie'.
Neehee, ik wil wel een relatie, mét eigen huis, en ja, dan kan je best elke dag bijmekaar zijn, dan weer hier dan weer daar, ideaal zou zijn als ik in de buurt zou wonen, en je kan naar mekaar toelopen. en dus ook niet trouwen, want ja, 'het sluipt er onbewust in', hoeveel mannen hebben deze dingen niet gehoord van eigen ouders en anders van grootouders en is toch een gedeelte onbewust, dat wel, blijven hangen...waar je mee omgaat/ging wordt je mee besmet..
Juist die clichés, zijn er, juist omdat ze waar zijn.
Mzzltjes! |
Hey Shanita... misschien ligt het aan mij en het late uur maar ik snap niet helemaal waar je heen wil.. is dit een beetje vrijuit denken of bedoel je inderdaad iets t.a.v. het topic?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 19 december 2013, 06:13
|
|
|
http://youtu.be/D9BOTXFCpQA
Wat muziek met mensen doet ...
(Okay, beetje offtopic dus maar 'k vind het ook niet vallen onder topic "mooi lied", eerder mooi filmpje.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 19 december 2013, 06:36
|
|
|
JANE410 schreef: | Morgen loopt m`n abbonnement af, ik ga even niet verlengen. Ik wens jullie allemaal fijne en gezegende kerstdagen toe en vast wel tot ziens  |
Prettige kerstdagen en tot ziens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 19 december 2013, 06:41
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik zag dat het topic "wat vinden jullie hiervan" gesloten is, dat topic had de inzet over boekverbranding. Hierbij dan een nieuw topic van iets waarvan ik wel boekverbrandneiging krijg.
Vanmorgen las ik dus dat er heus echt waar nog niet zo lang geleden, namelijk in 2011, dit boek is uitgekomen, ten eerste gericht op de jongeren die net een huwelijk zijn aangegaan:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/relatie/verloving_trouwen/22145517/___Wees_onderdanig_aan_je_man___.html
Citaat: "Misschien denk je dat dit uit een boek komt dat in de jaren ’50 is geschreven, maar niets is minder waar. ’Trouw en wees onderdanig’ kwam in 2011 voor het eerst in Italië uit en werd een regelrechte bestseller. Ook Spanje is nu in de ban. Maar niet alleen in positieve zin. De Spaanse vrouwen en politici vinden het een schande dat dit boek zo’n succes is. Om je een idee te geven waarom, hebben we nog wat adviezen uit het boek en van de auteur - een vrouw(!) - op een rijtje gezet: Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn. In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk." Ook zegt ze: ”Wij vrouwen vinden vernedering fijn, omdat het voor een groter goed is." (!!!!! ) de 43-jarige Costanza Miriano, gelukkig getrouwd, moeder van vier kinderen en een devoot Katholiek, zegt dat ze haar boek gebaseerd heeft op de gelukkige huwelijken van haar vrienden en van haar zelf. Wat vind jij er van: moeten we (weer) onderdanig zijn in een huwelijk of is dat in deze tijd ondenkbaar?" einde citaat.
Owww, nu snap ik eindelijk wat ik fout doe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|