ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5833 5834 5835 5836 5837 5838 5839 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 06:00

Zaterdag 28 december, Lucas 2: 21 en Filippenzen 2: 5-11; Jozef, een aanrader.

Het Kerstfeest ligt al weer bijna achter ons. Maar misschien vraag je nog: Maar wat moet ik met dit Kind, met Jezus? Let op: zonder Jezus begrijp je niets van God. Van Gods genadige menselijke nabijheid. Zonder Jezus blijft God altijd dat goddelijke afstandelijke houden.
Als het laatste jaren in de kerk steeds vaker alleen maar over God lijkt te gaan, in gesprekken, preken, verhalen, getuigenissen, alleen over God en totaal niet over Jezus – over Wie hebben we het dan?
In Betlehem legt God Jezus in ons midden. Zo heeft Maria met dit Kind God omarmd en Jozef vanuit zijn hoek stil gekeken en gelovig de naam Jezus geroepen. In die Naam voel je overal de aanwezigheid van God zelf. In die Naam voel je overal de aanwezigheid van God zelf. In die Naam licht het gezicht van God op, vol compassie met ons en onze wereld. Het gaat erom die God en geen ander op te merken en te leren vertrouwen.
Een paar keer viel de al op dat Jozef zo stil is. Maar bij de krib van Jezus Christus gaat het ook niet om hoge woorden van onszelf. Ook bij het kruis zal het niet gaan om woorden van onszelf. Maar om geloof in Hem, in Jezus en God. Om aanbidding en overgave aan Hem. Om je laten veranderen en meenemen door Hem. Opstaan als Hij roept, licht maken waar het donker is. Dat is Jozef: een aanrader op het kerstfeest. Wie je ook bent!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 06:01

Zondag 29 december, Openbaring 20: 11-15; Eindtoets.

‘Haalt uw boekhouder de eindstreep?’ Zo kon je een paar jaar geleden terug eind december op reclameborden lezen. Want bij het afsluiten van een jaar is de grote vraag: hoe hebben we het gedaan? Onwillekeurig kan die vraag in de laatste dagen van een jaar ook persoonlijk behoorlijk bezighouden. Wat heb ik ervan gemaakt? Kan het voor God de toets doorstaan?
Johannes ziet in zijn visioen ineens alle mensen staan voor de troon van God. Voor de laatste beslissende toets, meestal het laatste oordeel genoemd. Ze zijn er allemaal, jong en oud. Je kunt ook denken aan klein en groot, bekende Nederlanders en totaal onbekende. Door elkaar of nog steeds in herkenbare groepjes staan ze voor de troon van God. Voor Johannes moet dit een heel troostvol plaatje geweest zijn. Heel schokkend natuurlijk ook, maar toch vooral troostvol. Omdat iedereen voor de troon aan de beurt komt. Ook de mensen die hem gevangennamen en die hem op het eiland Patmos gedumpt hebben. Niemand zal deze troon ontlopen.
Maar vooral zal het hem diep geraakt hebben, omdat je hier ziet dat God zelf naar ons leven zal kijken. Niemand die ons kent als Hij. Soms denk je: dit was een totaal verloren jaar. Wat heb ik er weinig van gemaakt. Ik schaam me, ik schaam me. Laat in deze dagen God zelf ernaar kijken! ‘Zijn oordeel is genade, zijn duisternis is licht.’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 06:02

Maandag 30 december, Openbaringen 21; 1-8; Voor God ben je een open boek.

Dat ons leven zo belangrijk is dat God zelf ernaar zal kijken, is op zich heel positief. Geen enkel jaar wordt door Hem overgeslagen. Kan dat voor mij wel goed aflopen? Dat ons leven zo belangrijk is dat God zelf ernaar zal kijken, is op zich heel positief. Geen enkel jaar wordt door Hem overgeslagen. Kan dat voor mij wel goed aflopen? denk je misschien. Ik scoor niet best, ik zie zelf al zo veel tekort, hoeveel tekort zal God dan niet zien? Ik ben erg bang dat ik zo’n mens ben die het niet zal redden voor God. Want voor God is toch niets verborgen?
Dat klopt! Johannes ziet dat er boeken opengedaan worden. Er worden blijkbaar stapels boeken aangedragen, een soort dossiers van mensen. Het is een doorlopende kroniek, een totaaloverzicht. Niets is gemist, geen dag, geen uur. Dat is een heel sprekend beeld. Soms ben je bang dat bepaalde dingen vergeten worden. Ook in de hemel. Nee dus. God vergeet niets. Gen traan wordt vergeten, geen pijn simpel afgedaan. Ja maar, dan komen toch ook onze schulden voor de dag?
Absoluut. Op wat gedaan of niet gedaan is, valt juist even heel veel nadruk. Daar moet je dus niet overheen lezen. Het maakt voor God veel uit wat je ervan maakt. Met de gaven en mogelijkheden die je hebt. ‘Dan haal ik de eindstreep niet’, zeg je misschien. ‘Dat gaat helemaal mis met mij!’ Wacht! Want behalve die boeken en levensdossiers ligt er nog een ander boek voor Gods aangezicht. Dat is het boek van het leven. Zorg dat je naam daarin staat.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 06:38

Nog een kleine uitsmijter om alles wat te relativeren aan uiterlijkheden:

http://youtu.be/BQHgITnrCLI
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 08:23

JOL252 schreef:
Nog een kleine uitsmijter om alles wat te relativeren aan uiterlijkheden:

http://youtu.be/BQHgITnrCLI

Ho ho ho sorry ik bedoel hahaha Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 11:12

Wie iets voor de wereld wil betekenen,
moet er middenin staan en niet erboven.
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 13:51

Hoi!
Het lijkt me leuk om met een groepje CM'ers een spelavond te houden.
Ik ben heel benieuwd of hier animo voor is Lachende smiley

Spellen die ik erg leuk vind zijn: Ticket to ride, Weerwolven, Boonanza, Caylus, Koehandel en Qwixx. Ik ben ietsje minder van de standaarspellen zoals: Rummicub en Monopoly. Hoewel dat voor een keer ook leuk kan zijn.. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR311

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 16:01

Net boek uit 'Heaven s for real', waarin de bijna dood ervaring van een kleine jongen beschreven wordt. Mooi om zo een beeld te krijgen door de ogen van een kind.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 16:12

“Ik geloof dat taal de enige manier is om gedachten te uiten. Schilder- en beeldhouwkunst en muziek geven emoties en impressies weer, geen gedachten. In gedachten zit een keten van redeneringen, de ene volgt op de andere.”

J.Heldring.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 18:24

MOTORMUIS997 schreef:
Hoi!

Spellen die ik erg leuk vind zijn: Ticket to ride, Weerwolven, Boonanza, Caylus, Koehandel en Qwixx. Ik ben ietsje minder van de standaarspellen zoals: Rummicub en Monopoly. Hoewel dat voor een keer ook leuk kan zijn.. Clown smiley

als er genoeg animokomt lijkt me een leuk idee
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 18:43

MOTORMUIS997 schreef:
Hoi!

Klinkt leuk!
Toevallig zat ik er laatst ook over te denken om eens zoiets te roepen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 20:59

ANNETTE050 schreef:
Blijkbaar zijn de beschuldigen aan het adres van Joyce Meijer niet te onderbouwen met feiten......jammer, komt de discussie niet ten goede....

Fijne kerst gehad Annette.
Ik ben even druk geweest en wil ook vervelende zaken als deze wel onderbouwen.

Kijk maar en luister naar dit filmpje.
http://youtu.be/DNdeixX6drg
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 december 2013, 21:19

JOSEF872 schreef:
Ik ben even druk geweest en wil ook vervelende zaken als deze wel onderbouwen.

Ja, zo zijn er vele filmpjes in de omloop. Ik heb naar het begin van het filmpje gekeken en wat ze zegt wordt hier wel uit het verband gerukt. Ze heeft het over het ontwikkelen van een christelijk volwassen karakter onder het besef dat de Here God ten allen tijde ziet wat je doet, ook als niemand anders kijkt. Ik heb dan echt andere feiten nodig, dingen die ze zegt die in de context gelaten worden, en vandaaruit duidelijk wijzen op verkeerde prediking. Het calvinisme heeft ook een erg duidelijk stempel gedrukt op de christelijke prediking in Nederland, niet altijd ten goede, zacht uitgedrukt....dan is haar prediking wel een tegenhanger en vandaaruit valt wel te verklaren, waarom veel oudere christenen graag naar haar luisteren.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 27 december 2013, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 08:23

JOSEF872 schreef:

Ik vind dit filmpje geen met argumenten onderbouwde mening maar pure laster. Er wordt 1 zin van haar uit een betoog geknipt, daar wordt een niet zo flatterende foto bij gezocht, daaronder wordt dramatische muziek gezet en meer dan de helft van het filmpje bestaat uit insinuerende plaatjes. Ik begrijp niet dat mensen dit soort filmpjes serieus kunnen nemen. Maar het is me wel opgevallen dat idd de predikers die het meest radicaal zijn en veel betekenen voor Gods Koninkrijk op een harde manier door het slijk gehaald worden.

Waarbij het niemand opvalt dat het op deze manier 'wegzetten' van predikers (ik heb zelfs vervloekingen gelezen waar de haat vanaf droop) nu ook niet bepaald christelijk te noemen is. Helaas blijkt dit soort suggestief mediagebruik
nog steeds zn uitwerking niet te missen. We hebben nog niets geleerd....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 09:21

LAURA291 schreef:
Ik vind dit filmpje geen met argumenten onderbouwde mening maar pure laster. Er wordt 1 zin van haar uit een betoog geknipt, daar wordt een niet zo flatterende foto bij gezocht, daaronder wordt dramatische muziek gezet en meer dan de helft van het filmpje bestaat uit insinuerende plaatjes. Ik begrijp niet dat mensen dit soort filmpjes serieus kunnen nemen. Maar het is me wel opgevallen dat idd de predikers die het meest radicaal zijn en veel betekenen voor Gods Koninkrijk op een harde manier door het slijk gehaald worden.

Waarbij het niemand opvalt dat het op deze manier 'wegzetten' van predikers (ik heb zelfs vervloekingen gelezen waar de haat vanaf droop) nu ook niet bepaald christelijk te noemen is. Helaas blijkt dit soort suggestief mediagebruik

't is inderdaad een kort door de bocht filmpje. Er zijn ook Nederlandse christelijke plaatjes met precies hetzelfde

- Foto verkleinen is mislukt helaas.
Graag volgende keer kleiner formaat gebruiken.-

Moderator CM

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 28 december 2013, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 09:51

En ook deze overbekende:

Ik wil niet zover gaan om Joyce Meyer tot valse profeet te betitelen.
Wel blijf ik bij mijn eerdere standpunt en houd graag ruimte. Dat is zelfs wel zo eerlijk tegenover haar, ze is gewoon een mens, niets minder en niet meer. Veel tegengas krijgen sommige mensen niet omdat naar hun ogen wordt gekeken, de wonderen achterna gelopen worden of uitspraken en visie tot norm wordt verheven. En dát vind ik al reden genoeg om voorzichtig te zijn en je eigen relatie met God, je eigen gedachten en visie vormen voorop te zetten.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 28 december 2013, 20:33
Naar boven

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 11:35

Ik zou willen zeggen toets haar onderwijs met de Bijbel met het leven van Jezus. Roep niet te snel dat mensen lasteren maar onderzoek het en toets de geest.
Daar wil het bij laten.
Naar boven

Auteur Bericht
RENS692

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 11:39

MAR311 schreef:
Net boek uit 'Heaven s for real', waarin de bijna dood ervaring van een kleine jongen beschreven wordt. Mooi om zo een beeld te krijgen door de ogen van een kind.

Onlangs 'Na dit leven' gelezen van Eben Alexander.
Een bde van een neurowetenschapper.
Erg interessant.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 13:26

LAURA291 schreef:

Wat ik tot nu toe heb gehoort over Joyce is nog niets mis geweest.

Wist je dat Benny ahw een vloek over mij heeft uitgesproken, en ik nog steeds bewust belijdend christen ben en mij gelukkig prijs dat Jezus boven Benny staat en zo dus de Vader mij door Hem ondanks mijn lek en gebrek erkend als een zoon.

Graag zou ik wel eens willen weten met welk recht Benny een vloek mag uitspreken?

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 28 december 2013, 13:27
Naar boven

Auteur Bericht
SYTSE990

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 14:12

Persoonlijk vind ik haar geweldig!!
Ze praat via het woord van God en haalt regelmatig bijbelteksten aan.
Dat veel mensen haar als een lammetje volgen en zelf niet veel nadenken ligt meer aan die personen dan aan Joyce Meyer.

Ik geloof dat ze oprecht is.
Sommigen noemen haar inderdaad een welvaart prediker...

In mijn ogen doet ze het werk van God en wordt daar goed voor betaald, so what?
Volgens mij krijgt ze dat vanuit de Genade van onze Heer.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNEEL767

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 15:51

HENK348 schreef:
De bijbel staat vol van tekenen en wonderen, tekenen zijn voornamelijk voor de joden,wonderen gebeuren nog steeds. Als iemand verslaafd is, kan door gebed tot God z n iemand bevrijd worden. Want een gelovig gebed,daar verleend God kracht aan . en de Here Jezus heeft alle duivelse machten verbroken aan het kruis. Hij heeft daar een enorme strijd gestreden,Zodat ieder mens gered kan worden. Dat wil niet zeggen dat de gelovige niet terug kan vallen. Maar we kunnen altijd bij HEM terug komen . Want Hij staat altijd met open armen klaar. Ik lees in de bijbel , dat niet iedereen wordt genezen
.Paulus schrijft in 2Tim.4:20 Trophimus heb ik ziek achter gelaten te Milete.

Grts, HENK
hoi henk,even over trophimus.
handelingen 20 vers 30.
en uit uw eigen midden zullen mannen opstaan die verkeerde dingen spreken om de discipelen achter zich te trekken.
het zou kunnen dat dit bij hem het geval zou zijn dat hij een van hen was .
maar kan daar weinig over vinden.
het zou ook kunnen zijn dat het ook tot zegen zou kunnen zijn.
dit klinkt wel raar natuurlijk maar ik geloof dat zoiets ook tot zegen kan leiden.
is het niet voor jezelf dan wel misschien voor een ander.

Laatst aangepast door
CORNEEL767
op zaterdag 28 december 2013, 16:07
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 16:54

ANTA961 schreef:
Klinkt leuk!
Toevallig zat ik er laatst ook over te denken om eens zoiets te roepen.

Grappig!!! Ik ben benieuwd naar verdere reacties op CM. Om de week speel ik met een vast groepje spellenvriendjes bordspellen. Ik vind het een erg leuk tijdverdrijf Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 18:21

SYTSE990 schreef:
Persoonlijk vind ik haar geweldig!!
Ze praat via het woord van God en haalt regelmatig bijbelteksten aan.
Dat veel mensen haar als een lammetje volgen en zelf niet veel nadenken ligt meer aan die personen dan aan Joyce Meyer.

Ik geloof dat ze oprecht is.
Sommigen noemen haar inderdaad een welvaart prediker...

In mijn ogen doet ze het werk van God en wordt daar goed voor betaald, so what?
Volgens mij krijgt ze dat vanuit de Genade van onze Heer.

Die genade zou dan beter tot zijn recht komen in de landen waar mensen hunkeren naar een bord eten.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK348

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 18:33

CORNEEL767 schreef:
hoi henk,even over trophimus.
handelingen 20 vers 30.
en uit uw eigen midden zullen mannen opstaan die verkeerde dingen spreken om de discipelen achter zich te trekken.
het zou kunnen dat dit bij hem het geval zou zijn dat hij een van hen was .
maar kan daar weinig over vinden.
het zou ook kunnen zijn dat het ook tot zegen zou kunnen zijn.
dit klinkt wel raar natuurlijk maar ik geloof dat zoiets ook tot zegen kan leiden.
is het niet voor jezelf dan wel misschien voor een ander.

Hallo broeder,ik denk dat we het zo moeten zien, zo u hier boven hebt neergezet.
Grts,
HENK
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 18:56

MOTORMUIS997 schreef:
Grappig!!! Ik ben benieuwd naar verdere reacties op CM. Om de week speel ik met een vast groepje spellenvriendjes bordspellen. Ik vind het een erg leuk tijdverdrijf Lachende smiley

Leuk, als het bij mij in de buurt is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 19:17

Alles heeft zijn tijd, vond Prediker al en hier dan in een moderner jasje. Het is hetzelfde meisje als van Hark the heralds etc hierboven. Judith Durham, prachtstem.

http://www.youtube.com/watch?v=VRg9NkIdjVs

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 8 januari 2014, 00:11
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 19:53

Nu al...8 vuurwerkslachtoffers....waaronder 2 minderjarigen...die hun hand kwijt zijn...

Sommigen leren het nooit!!!!

Zelf was ik 2 jaar terug getuige van een ongeluk met een buurjongen die nu het licht in zijn ene oog moet missen...
Ik vergeet het niet vlug!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 21:38

Bij deze een reactie van onze kant.

PIETER619 schreef:
Helaas doet een mening van anderen aangaande bepaalde zaken er soms niet toe, omdat de mening van CM boven alles staat en wetgevend is, althans krijg ik die indruk soms wel.

Ieders mening doet ertoe. Maar ook de manier waarop die mening wordt gegeven. Dat de mening van de moderator boven alles staat en wetgevend is, is onzin. Inhoudelijk geven we geen mening. Alleen over de manier waaróp een discussie wordt gevoerd. We hebben niet voor niets regels ingevoerd. In het verleden liepen discussies uit de hand, werden mensen gekwetst of ronduit beschadigd. Dat kan gewoon niet.

PIETER619 schreef:
Ik denk dat het beter zou zijn als iemand zich gekwetst voelt of zich niet gerespecteerd voelt en dat terecht is, aangeeft bij CM er pas indien nodig actie moet worden ondernomen, dus geen eigen inbreng CMmoderator in de topics meer.

Wij willen graag voorkómen dat iemand gekwetst wordt of persoonlijk aangevallen wordt. Dat is ook onnodig. Je kunt prima een discussie voeren en het compleet oneens zijn met elkaar.

PIETER619 schreef:
Laat de topics aan leden CM over, nu zullen velen niet meer reageren omdat men zich niet door Grote Baas van boven geredigeerd voelen maar door hen eigenlijk dus ook nog veel moeten leren van Zijn Wijsheid of uit eigen levenservaringen gelijk velen hier.
Er zijn velen die bij dit onderwerp serieus reageren en respectvol bezig zijn op Bijbelse waarden. Men kan en mag als men zich vergelijkt voelt met bezoekers verkeerde sites, heus wel op de man/vrouw spelen, mede omdat een ieder zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar bijdragen op de topics.

Nee, dat mag niet. Het topic staat centraal, niet de persoon.

PIETER619 schreef:
Ik heb het echter niet alleen hier op die bewuste topic , maa rook op ander topics , waar als ik het forum open al gelijk CM moderator zie staan, denk van nee hè , waarom nou.

Het lijkt erop dat je toch de enige bent die dit zo ervaart. Nogmaals, we proberen zo terughoudend mogelijk te zijn. Ik heb onze reacties op het forum nog eens nagelezen nav dit topic. 9 van de 10 keer gaat het erom dat men niet on-topic is, waardoor een discussie verzandt of ontspoort. Dat is voor de topicstarter en/of de groep vaak niet prettig. Om de gesprekken goed gaande te houden sturen wij bij.
Het is maar de vraag hoe druk je je wilt of moet maken over het feit dat je de naam moderator ziet staan.

PIETER619 schreef:
Men kan en mag zijn/haar mening geven, ook mag een moderator dat, maar niet als opperziener met dwangmiddelen als dreigend zwaard van Damocles boven de topics, mede daarom stelde ik dus voor, wil men mee doen, doe het onder een naam en niet als CM Moderator.

Sorry hoor, maar: opperziener, dwangmiddelen... Smiley die vol vragen zit
Het enige wat we vaak roepen, is: blijf on-topic.

Wat betreft het reageren via een ander account: dit heb jij al meerdere keren aangekaart en hier is al vaker op gereageerd door ons. Dit gaan we niet doen. Wij doen namelijk niet mee aan de inhoudelijke discussie, maar we kijken alleen of de discussie zelf goed blijft lopen. Je kunt het compleet niet met elkaar eens zijn, zonder elkaar persoonlijk aan te vallen.
Als we op het forum reageren, dan doen we dat bewust, zodat iedereen weet met wie ze van doen hebben.

PIETER619 schreef:
Niet alleen ik maar ook anders is er al aangegeven dat wij niet betutteld hoeven/willen worden.

Het is maar net hoe je tegen de rol van moderator aankijkt. Er komen vrijwel geen klachten binnen via de mail of op het forum over het modereren. Binnen dit topic wordt ook niet gereageerd met bevestigingen. Het lijkt allemaal wel mee te vallen en het is misschien meer een persoonlijke beleving.

Bovenaan het forum staat het volgende te lezen: Het ChristianMatchforum is een veilige, boeiende en gezellige omgeving waar christenen elkaar kunnen ontmoeten.

Laten we met elkaar zorgen voor een veilige plek waar iedereen zijn mening kan geven. Waar iedereen zich thuis voelt, maar ook bereid is om rekening met andermans mening te houden.

Moderator CM
Naar boven

Auteur Bericht
CORNEEL767

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 21:47

[quote=JOL252][/b]Die genade zou dan beter tot zijn recht komen in de landen waar mensen hunkeren naar een bord eten.[/quot
dat is nou net ook de plek waar God Zijn genade het best tot Zijn recht laat komen en ook waar de geestelijke honger is natuurlijk.
het verlangen van de mens daar kijkt Hij naar en als dat in overeenstemming is met Zijn wil op het geestelijke dan dan zal Hij ook schenken maar dan alleen als het berouw over de zonde van de mens oprecht is,we moeten eerst naar onszelf kijken en de foute dingen onder ogen kunnen en durven zien.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 december 2013, 22:01

CORNEEL767 schreef:
dat is nou net ook de plek waar God Zijn genade het best tot Zijn recht laat komen en ook waar de geestelijke honger is natuurlijk.
het verlangen van de mens daar kijkt Hij naar en als dat in overeenstemming is met Zijn wil op het geestelijke dan dan zal Hij ook schenken maar dan alleen als het berouw over de zonde van de mens oprecht is,we moeten eerst naar onszelf kijken en de foute dingen onder ogen kunnen en durven zien.

Geen idee eigenlijk wat je bedoelt. Het is geen formule voor geluk en voorspoed als je dat bedoelt. Het is ongelijk verdeeld in de wereld en gebed en zonden belijden zijn geen formule voor succes en welvaart.
Overigens, wanneer is een mens oprecht in berouw, soms zijn er heel andere achterliggende motieven.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 28 december 2013, 22:07
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5833 5834 5835 5836 5837 5838 5839 ... 6194 Volgende
Pagina 5836 van 6194