ChristianMatch

Forum

Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5840 5841 5842 5843 5844 5845 5846 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:09

De jongeren ?
Of ze leven in een romantische wereld en wachten op de prins /prinses of doen en denken er niet zo diep over na.
Veel jongeren hebben natuurlijk ook nog niet dezelfde ervaringen als de oudere mede CM leden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:15

CORTAZAR588 schreef:
Misschien omdat veel 40 en vooral 50 plussers het niet hebben?
Geslachtsgemeenschap?
En het ooit wel hadden .............

Je kunt pas iets missen als je ............
Dit is natuurlijk ook weer een vooroordeel. Waarom zouden 40 of 50 plussers geen seks hebben? Als je 50 bent, ben je toch niet oud? Vandaag wordt iedereen maar afgeschreven op het moment dat ze veertig zijn....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:28

JOL252 schreef:
Maar toch loopt een en ander uit de hand met vuurwerk afsteken. Pa en zoons die politie bekogelen of te lijf gaan... ik denk dat het goed is dat hier paal en perk wordt neergezet... als ik alleen al zie wat er hier in de wijk aan bommen is afgestoken (het vuurwerk wordt steeds zwaarder) en de stress alleen al voor de dieren mag er van mij wel een stevige evaluatie met daaruit gevolgtrekkingen worden gehouden.
Als de honden bang zijn voor vuurwerk komt dat meestal omdat ze aangehaald worden tijdens een knal. Je moet ze nl. zoveel mogelijk negeren. Ik ging nog een stapje verder. Als ik een pijl afstak, haalde ik mn hond erbij, en hij vond het juist leuk. Als je als baas aangeeft dat er niks aan de hand is, en als je zo gewoon mogelijk doet, heb je grote kans, dat de hond rustig in zijn mand gaat liggen en zich niks aantrekt van de geluiden van buiten.
En verder zijn er maar 19 mensen veroordeeld, terwijl we met miljoenen feest gevierd hebben. Dus statistisch gezien valt dat te verwaarlozen.
En ik vind net zoals jij dat je illegaal vuurwerk moet aanpakken, maar laat dat dan niet ten koste gaan van de miljoenen die normaal vuurwerk hebben.
Het gaat hier alleen maar om beeldvorming. Het journaal begon zelfs hiermee. Alsof dat het belangrijkste was,wat er die dag gebeurd was. En wat krijg je, er gaan nog meer mensen illegaal vuurwerk kopen, als het hier verboden is. Ikzelf zit daar ook aan te denken.
We laten ons steeds meer vrijheden afnemen en de staat begint zich met alles te bemoeien. We gaan de kant op, dat het zo langzamerhand een totalitaire staat aan het worden is.
Nog iets wat we ingeleverd hebben. nl. gelijkwaardige berechting. Voor een bepaald misdrijf is een bepaalde strafmaat afgesproken. Dat is 1 van de fundamenten van ons rechtssysteem. Nu wordt een misdrijf gepleegd in oudejaarsnacht hoger bestraft als hetzelfde misdrijf op 2 januari...
Onze vrijheden staan onder druk op alle gebieden...
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:41

Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen (2 Kor. 5:17).

Weet jij hoe God naar je kijkt als je in Christus bent?

Ik wil met jullie nadenken over wat het betekent om een nieuwe identiteit te hebben (een nieuwe schepping te zijn) in Christus.

(zie ook: www.2minuten.net)
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:47

JOL252 schreef:
Even voor deze simpele ziel... mag ik de vertaling?

Dank Engeltje smiley

Chatuliem: Vulpes pilum mutat, non mores

Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 januari 2014, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:49

THOMAS968 schreef:
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Thomas
Omdat dit slechts een vertaling is, heb ik de vrijheid genomen het woord haren te vervangen door vacht.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:53

LUDOVIS586 schreef:
Sorry moderator,
met mijn eerste opmerking wilde ik alleen de relevantie van deze discussie ter discussie stellen. Bovendien is het wel een beetje jammer dat zo weinig jongeren hun mening hieromtrent geven.

Het is niet nodig om de relevantie van deze discussie ter discussie te stellen.

Wat betreft de jongeren: er reageren over het algemeen niet veel jongeren op het forum. Wellicht communiceren zij liever op een andere manier. Dit voert te ver om hier binnen dit topic te spreken.

Moderator CM
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:53

CORTAZAR588 schreef:
De jongeren ?
Of ze leven in een romantische wereld en wachten op de prins /prinses of doen en denken er niet zo diep over na.
Veel jongeren hebben natuurlijk ook nog niet dezelfde ervaringen als de oudere mede CM leden

Mee eens!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:56

Beste mensen: on-topic betekent: blijf bij het onderwerp!

We discussiëren hier niet over de leeftijd van degenen die hun reactie plaatsen of de vraag waarom jongeren wel of niet reageren binnen dit topic of op dit forum.

Volgende off-topic reactie wordt verwijderd.

Moderator CM
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:59

Deze vraag werd gesteld in een ander topic. Misschien is het leuk om hier van gedachten te wisselen.

Zelf zie ik het zo. CM geeft je drie mogelijkheden om jezelf aan anderen te laten zien. 1 op 1 chatten, het forum en de chatbox. En ik zie dat relatief weinig mensen gebruik maken van al deze mogelijkheden. De meesten zitten 1 op 1, daar is niks mis mee, maar waarom zou je ook geen gebruik maken van het forum of de algemene chatbox???
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:10

CHATULIEM368 schreef:
Deze vraag werd gesteld in een ander topic. Misschien is het leuk om hier van gedachten te wisselen.

Waarom er zo weinig jongeren reageren op het forum? Lees je mijn bijdragen niet? Ik doe toch mijn best dacht ik zo................. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:20

REGINA565 schreef:
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen (2 Kor. 5:17).

Ik wil met jullie nadenken over wat het betekent om een nieuwe identiteit te hebben (een nieuwe schepping te zijn) in Christus.

Nieuw identiteit in Christus is gewoon dat je jezelf kan zijn, en worden ook, hoe God het heeft bedoeld, of iig, een benadering ervan.
Dat kan een proces zijn, met vallen en opstaan, en kan je hele leven duren.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 4 januari 2014, 13:29
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:42

De bijbel geeft toch richtlijnen mbt supervisie, sanctionering ed. Zou dit niet voldoende zijn wanneer kerken dit gaan toepassen? Ik ken weinig kerken (in de charimatische hoek) die dit serieus toepassen. Maar wellicht is dit voer voor een ander topic....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 13:59

Je krijgt dus een geheel nieuwe identiteit als je besluit om bewust Jezus te gaan volgen en probeert om Hem gehoorzaam te zijn.

Van verloren zondaar naar en kind van God is beslist een hele omslag. Pure genade en geen enkele verdienste door Jezus Offer en Overwinning.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 14:19

JOL252 schreef:
Maar toch loopt een en ander uit de hand met vuurwerk afsteken. Pa en zoons die politie bekogelen of te lijf gaan... ik denk dat het goed is dat hier paal en perk wordt neergezet... als ik alleen al zie wat er hier in de wijk aan bommen is afgestoken (het vuurwerk wordt steeds zwaarder) en de stress alleen al voor de dieren mag er van mij wel een stevige evaluatie met daaruit gevolgtrekkingen worden gehouden.

Politie (en andere hulpverleners) bekogelen/lastig vallen is het hele jaar door 'normaal'. Dat heeft niets met vuurwerk te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 14:28

JANS221 schreef:
Waarom er zo weinig jongeren reageren op het forum? Lees je mijn bijdragen niet? Ik doe toch mijn best dacht ik zo................. Engeltje smiley

Tja en ik ben ook al hartstikke oud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 14:28

CHRISTIANMATCH schreef:
En ik heb hem verwijderd. De afbeelding is te groot.

Kijk bij de forumregels hoe je de afbeelding kunt verkleinen. Het is echt niet moeilijk.

Moderator CM

Ik krijg het al niet eens gewoon geplakt, laat staan verkleinen en plakken...! Maar ik blijf proberen!

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 6 januari 2014, 10:10
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 14:49

REGINA565 schreef:

Ik denk dat mijn nieuwe identiteit leeft vanuit geloof. Niet vanuit het vleesch dus. De wedergeboren mens bedenkt de dingen die boven zijn. Zoiets.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:02

LAURA291 schreef:
De bijbel geeft toch richtlijnen mbt supervisie, sanctionering ed. Zou dit niet voldoende zijn wanneer kerken dit gaan toepassen? Ik ken weinig kerken (in de charimatische hoek) die dit serieus toepassen. Maar wellicht is dit voer voor een ander topic....

Ja en dat heeft met vertrouwelijke info over inhoudelijke gesprekken mbt pastoraat niets te maken, ik maak graag gebruik van supervisie om nog beter te kunnen functioneren in mijn rol, juist omdat ik met mensen bezig ben. Het gaat over functioneren en wat er in de houding en functioneren van de persoon te zien is en in de interactie gebeurt. Maar is inderdaad denk ik ver off topic, toch vloeit het wel voort uit het thema, namelijk wat we van Joyce Meyer vinden. Op haar persoon heb ik niet zoveel aan te merken, ik ken haar niet behalve dat ik weet dat ze in de kring van welvaartpredikers verkeert en dat dit soort lui al snel een hype worden en het feit dat kritiek op o.a. haar persoon al snel wordt gevoeld als niet-christelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:50

JOL252 schreef:
Ja en dat heeft met vertrouwelijke info over inhoudelijke gesprekken mbt pastoraat niets te maken, ik maak graag gebruik van supervisie om nog beter te kunnen functioneren in mijn rol, juist omdat ik met mensen bezig ben. Het gaat over functioneren en wat er in de houding en functioneren van de persoon te zien is en in de interactie gebeurt. Maar is inderdaad denk ik ver off topic, toch vloeit het wel voort uit het thema, namelijk wat we van Joyce Meyer vinden. Op haar persoon heb ik niet zoveel aan te merken, ik ken haar niet behalve dat ik weet dat ze in de kring van welvaartpredikers verkeert en dat dit soort lui al snel een hype worden en het feit dat kritiek op o.a. haar persoon al snel wordt gevoeld als niet-christelijk.
Antwoord 1: De meeste voorgangers of gemeentes zijn aangesloten bij een overkoepelend orgaan, waar die evaluaties ook plaatsvinden. Het ene orgaan, bv. Rafael, heeft een hele sterke top down structuur. Van bovenaf wordt beslist wat er met een voorganger of gemeente gebeurt. Een ander orgaan is gebaseerd op collegialiteit, waar voorgangers met elkaar kunnen delen en elkaar kunnen corrigeren. Dus er is in veel gevallen wel sprake van evaluatieprocessen, maar die zijn niet allemaal zichtbaar voor het gewone gemeentelid. Bovendien heeft men vaak een oudstenraad waar onderlinge evaluatie ook plaatsvindt.
Je moet ook niet hebben, dat de gemeenteleden alles bepalen en de voorganger niks meer te zeggen heeft. Daar is de aard van het werk niet naar.
Antwoord 2: Ik heb Joyce Meyer nog nooit kunnen betrappen op het schooien om geld bij mensen. Ze maakt promotie voor haar boeken, verder eigenlijk niet. En zeker niet in de trant van: "als je aan mij geld geeft word je gezegend en als je niet aan mij geeft niet."
Ik weet niet waarom ze door mensen in het rijtje van welvaartspredikers wordt gezet, want dat verkondigt ze niet. Die term "little gods"is natuurlijk een theologische misser, maar dat betekent niet meteen dat alles wat ze leert verkeerd is. Ze vertelt meer dat mensen wat nuchterder met geestelijke dingen om moeten gaan en daar is mi niks mis mee.

Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 15:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:51

Waarom reageren zo weinig jongeren op het forum?

Met alle respect: als ik zelf 18 zal zijn(ff terugdenken dus), zal ik zelf dus even niet op een forum gaan zitten met mensen 2x zo oud als ik za ma zeggen.

Dus ja, ik zelf begrijp het wel....je zit dan in een andere levensfase, en kijk, mensen tussen 30 en 60 zeg maar, door de band genomen, gemiddeld 40/50, hebben mekaar nu eenmaal meer te zeggen dan iemand van 18 tegen diegenen, en andersom, je mist gewoon een stuk, bij mij zou het 23 jaar!!!!! zijn aan levenservaring, als iemand van 18 met mij in discussie zou gaan.

Dus ja, ik wéét gewoon dat iemand van rond 40/50 jaar mij veel beter zal begrijpen alleen al door de levenservaring.

Wat weer zeker niet uitsluit dat jongeren (18-25 jaar?) niet veel wijzer kunnen zijn dan iemand van la ma zeggen 40/50.

Alleen, en als je je daar beide bewust van bent, de een heeft dus wél meer levenservaring en kan daardoor dingen hebben doorleeft die iemand van 18-25 weer niet heeft, gewoonweg omdat diegene daarvoor te jong is, om meer dan 20 jaar levenservaring te kunnen hebben.

En ja, ik weet nog, ik sprak weleens met iemand van 25 die was net afgestudeerd, en ja, ze leerde me dingen die ik, niet afgestudeerd, wel begreep, en er niet meteen opkwam, ook al omdat ik in een geheel andere tijd dan haar op ben gegroeid.
Dit is één voorbeeld.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 4 januari 2014, 15:55
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:52

LAURA291 schreef:
Ik ken weinig gemeentes die dit niet toepassen..Het beeld dat de voorganger alleenheerser is over de gemeente is achterhaald, de meeste gemeentes beseffen dat dat niet goed is.

Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 15:54
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:04

JANS221 schreef:
Tja ik weet dat leeftijd een gevoelig onderwerp voor vrouwen is. Voor jou creëren we een nieuwe categorie. De (ietwat) "oudere jongere".

Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:04

ANNA415 schreef:
Politie (en andere hulpverleners) bekogelen/lastig vallen is het hele jaar door 'normaal'. Dat heeft niets met vuurwerk te maken.

Dat is ook zo, hulpverleners en politie worden vaker belemmerd in hun werk.
Maar... met oudjaar zijn de straten vol met mensen, gebeurt er van alles en moet de politie vrij kunnen ingrijpen, ambulances vrije doorgang hebben. De ellende is niet te overzien als het verzet nog meer toeneemt en juist in die omstandigheden.
En ja het gebeurt het hele jaar door maar de jaarwisseling vind ik toch een ander verhaal.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 4 januari 2014, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:12

JOL252 schreef:
Dat is ook zo, hulpverleners en politie worden vaker belemmerd in hun werk.
Maar... met oudjaar zijn de straten vol met mensen, gebeurt er van alles en moet de politie vrij kunnen ingrijpen, ambulances vrije doorgang hebben. De ellende is niet te overzien als het verzet nog meer toeneemt en juist in die omstandigheden.
En ja het gebeurt het hele jaar door maar de jaarwisseling vind ik toch een ander verhaal.
Vind je dat echt fundamenteel anders, dat de straffen daarvoor zo absurd hoog worden? In ons land krijg je drie maanden voor raddraaien bij Oudjaar, terwijl je bij inbraak vaak alleen een taakstraf krijgt. Om dit te kunnen rechtvaardigen moet men eigenlijk een staat van nood situatie creëren. Dan kun je met hogere straffen beginnen om de situatie onder controle te krijgen. Maar nergens heb ik gelezen dat deze raddraaiers voor die noodmaatregel gezorgd hebben. Toch worden ze naar die maatstaven gestraft.

Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op zaterdag 4 januari 2014, 16:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:14

CHATULIEM368 schreef:
Vind je dat echt fundamenteel anders, dat de straffen daarvoor zo absurd hoog worden? In ons land krijg je drie maanden voor raddraaien bij Oudjaar, terwijl je bij inbraak vaak alleen een taakstraf krijgt.
Dit is slechts een voorbeeld.

Ja dat vind ik. En voor het beoordelen van het toepassen van straffen zullen we toch echt eerst rechten moeten studeren.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:25

Nog een goed voornemen: Precies dingen zeggen.

Nou zal ik, ter illustratie, een voorbeeld noemen, wat ook nog actueel is.

Kijk, onvermijdelijk, zoals elke jaar(ondanks elk jaar weer het 'dat gebeurd me niet weer gevoel en voornemen'), zit ik na de feestdagen, in een burn out, een burn out kan je namelijk ook krijgen als je niet werkt, en zoals ik, op psychische gronden in de wao zit. (PTSS).

Stel, je kan dat niet verwoorden aan je levenspartner. die begrijpt dan dingen niet; waarom niet dit waarom niet dat. bijvoorbeeld, 'je hebt nu vannacht toch veel geslapen?'...een burn out gaat niet over na een nachtje slapen....of, 'waarom wil je wéér de hele dag thuis zitten?',.....je hebt Rust nodig om beter te worden ja, je kan er drie maanden voor uittrekken...minimaal...

Een burn out heeft wel een oorzaak, en ook een aanleiding, en het ís ook niemand zijn schuld. Ja, je kan wel, voor jezelf, en aan de ander, voor de duidelijkheid zeggen van hier en hier, toen en toen, ging het mis, en ja, daarna liep de boel scheef, dat wel.

En ja, dat krijg je dus i.p.v. een boze partner, die niet begrijpt wat en waarom, een begripvolle partner, omdat ik duidelijk was, en eentje die zegt van dat 'we' hier samen doorheen gaan.

Kijk...en dan voel ik mezelf weer 'goed' zeg maar, ja, omdat er begrip is, ondanks dat ik het zelf ook vervelend vind.

Knipoog smiley

Ps: Een burn out kan duizenden oorzaken/aanleidingen hebben en dan ook nog een combinatie van (gedeeltes van) meerderen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 4 januari 2014, 16:45
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:26

JOL252 schreef:
Ja dat vind ik. En voor het beoordelen van het toepassen van straffen zullen we toch echt eerst rechten moeten studeren.
Met je gezonde verstand kom je ook al een heel eind. Het beleid van deze minister is om vooral aan de buitenwereld te laten zien, dat ie flink is en dat ie durft aan te pakken. Dat dit ten koste gaat van de onafhankelijke rechtspraak vindt hij minder interessant. En een paar dronken relschoppers dan maar 3 maanden in de cel te laten zitten, ziet er aan de buitenkant dus goed uit.
Maar op deze manier wordt de rechtspraak willekeurig en onderhevig aan onderbuikgevoelens....
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 17:11

CHATULIEM368 schreef:
Ik ken weinig gemeentes die dit niet toepassen..Het beeld dat de voorganger alleenheerser is over de gemeente is achterhaald, de meeste gemeentes beseffen dat dat niet goed is.

Ben het ten dele met je eens wat dit voorbeeld betreft maar heb ook hier wel een nuancering. Je kunt als leider best een heel team om je heen hebben, maar als je je er niets van aantrekt en toch je eigen wil doordrukt heers je toch nog alleen.

Zo heb ik meegemaakt dat een nieuwe voorganger het voltallige team van zijn voorganger afzette en een compleet nieuw team liet aantreden. Dat uit JA-knikkers bestond. In de maanden die volgden zijn ook nagenoeg alle vrijwilligers de laan uit gestuurd.

Met betrekking tot het vermanen van kerkleden heb ik meegemaakt dat een echtpaar zonder vorm van proces uit de kerk werd gezet. Dit is 6 weken lang verborgen gehouden voor de rest van de gemeente (ivm de vele gastsprekers; de leiding wilde niet dat het elders bekend werd). De 'zonde' van dit echtpaar is nooit bekend gemaakt. (Ze beweerden dat het "zo erg" was dat ze het niet konden zeggen.)
Ik heb hemel en aarde bewogen om de bijbelse manier van vermanen toe te passen, maar daar wilden ze niet eens naar luisteren.

k Ken ook een gemeente waar helemaal niet vermaand wordt. Daar tiert de (grove) zonde welig.

Nadat ik de eerstgenoemde gemeente verliet kwam ik erachter dat bijna alle vrije groepen in die omgeving een 'pact' met elkaar hadden gesloten om geen leden van elkaar over te nemen. Toen ik mij wilde aansluiten bij een andere gemeente is mij bulderend de toegang geweigerd want ik 'hoorde' bij die andere gemeente.

Er zijn leiders die geen enkele supervisie accepteren.

Er zijn kerken / groepen waar je alleen lid van kunt worden als je direct aangeeft hoeveel je per maand gaat bijdragen. Sommige eisen zelfs je tienden.

Ik heb in al die jaren best wat 'missers' gezien. En ik weet wel dat het 'mensenwerk' is, hoewel anderzijds ook niet helemaal. Maar wat mij het meest verbaasd heeft is dat veel gemeenten de bijbelse aanwijzingen m.b.t. het leiden, vermanen, verantwoording afleggen etc niet gewoon toepassen.

Sommige zaken vind ik in 'reguliere' kerken (dus niet vrije groepen) vaak beter geregeld. Het zou mooi zijn als diverse denominaties elkaar hiermee zouden helpen en van elkaar zouden willen leren.

Laatst aangepast door
LAURA291
op zaterdag 4 januari 2014, 17:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 17:20

Quote:
...wat Emunah is: zoals God de mensen vroeger hielp in al hun nood en strijd, zo zal Hij ons ook helpen, want Jezus is immers dezelfde vroeger, nu en in de toekomst.

Mijn wens voor het komende jaar is, dat we in onze strijd, onze emunah, de juiste keuzes zullen maken om op die manier Hem te dienen.

Mooi Chatuliem!

De uitleg van je stuk, waar ik even een klein stukje van heb gequote.

De wens: Mijn wens voor het komende jaar is, dat we in onze strijd, (onze emunah=zoals God de mensen vroeger hielp in al hun nood en strijd, zo zal Hij ons ook helpen), de juiste keuzes zullen maken om op die manier Hem te dienen...

Mooi...!!!

En ik denk ook, ja, vallen, opstaan, stapje voor stapje, sommige dingen zijn een proces, kunnen een proces zijn....ieder op zijn eigen manier....Knipoog smiley, Want iedereen is en uniek en iedereen heeft weer een andere geschiedenis, etc.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5840 5841 5842 5843 5844 5845 5846 ... 6194 Volgende
Pagina 5843 van 6194