Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 13:57
|
|
|
Ik zie vooral in de reacties wat wij doen en laten. Keuzes maken, vlees of Geest. Maar nergens dat wij door wedergeboorte in een totaal nieuwe positie zijn getild?! Ik heb sinds een klein weekje weer is een lijstje van Neil Anderson (De bevrijder) geopend en daaruit de bijbelse identiteit van de christen in een document geplakt. Deze zeg ik nu 2x dag hard op om helder te krijgen voor mijn ziel en de geestelijke wereld(lees:demonen) dat ik weet dat ze geen recht op mij hebben. Nu na een dag of vier merk ik al verandering in mijn keuzes en hartsgesteldheid ten opzichtte van momenten waar ik op moet reageren. Lees is Joh.13:3-5 Jezus weet wie Hij is en vernederd zich om de ander te dienen. Laat die gezindheid ook bij ons zo zijn!?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TUTELUUT401
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 13:57
|
|
|
Ik ben volgens mij ruim een jaar lid. Over enkele dagen verloopt mijn abonnement. Ik twijfel nog of ik het zal verlengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:05
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Ik zie vooral in de reacties wat wij doen en laten. Keuzes maken, vlees of Geest. Maar nergens dat wij door wedergeboorte in een totaal nieuwe positie zijn getild?! Ik heb sinds een klein weekje weer is een lijstje van Neil Anderson (De bevrijder) geopend en daaruit de bijbelse identiteit van de christen in een document geplakt. Deze zeg ik nu 2x dag hard op om helder te krijgen voor mijn ziel en de geestelijke wereld(lees:demonen) dat ik weet dat ze geen recht op mij hebben. Nu na een dag of vier merk ik al verandering in mijn keuzes en hartsgesteldheid ten opzichtte van momenten waar ik op moet reageren. Lees is Joh.13:3-5 Jezus weet wie Hij is en vernederd zich om de ander te dienen. Laat die gezindheid ook bij ons zo zijn!? |
Denk dat je toch de reacties beter moet gaan lezen of de juiste interpretaties er aan gaan geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:07
|
|
|
Vergeven en verzoening zijn twee dingen. Soms liggen ze in elkaars verlengde soms is verzoening niet eens in spel. Neem de ruzie tussen Paulus en Barnabas. Duidelijk is het dat er onenigheid was tussen hoe om te gaan met geestelijke en praktische zaken. Barnabas(zoon der vertroosting) had een duidelijk ander standpunt dan Paulus. Ze zijn beide hun weg apart gegaan hoe pijnlijk dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:14
|
|
|
PIETER619 schreef: | Denk dat je toch de reacties beter moet gaan lezen of de juiste interpretaties er aan gaan geven. |
Ik heb ze weer gelezen en kom toch tot de conclusie. Dat de nadruk gelegd wordt op onze acties. Jij Pieter schrijft dat je identiteit gegeven wordt door Jezus aan te nemen en te volgen. Ik zeg dat je een nieuwe identiteit hebt door de wedergeboorte. Als je er voor kiest om na je wedergeboorte in je luie stoel te zitten veranderd er niets aan je positie. De wereld merkt weinig van je en kan vraagtekens zetten bij de echtheid van je wedergeboorte maar het zegt niets over je positie in Christus.
Ik heb geen probleem als wij hier over van mening verschillen. De afgelopen 2000 jaar hebben wij in de kerken over vele onderwerpen verschild van mening. Helemaal in Nederland met de meeste denominaties ter wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:28
|
|
|
Dat ik, drie maanden oid, beter kan worden van mijn burn out. Dus heerlijk rusten en alleen doen wat echt strikt noodzakelijk is, en niet meer: rusten, rusten en rusten. Dat ik hulp in de huishouding krijg.(wmo)
Burn out is niet per definitie zo dat je ongelukkig bent, zeker niet als een partner achter je staat, cq je helpt... Je bent dan gewoon zo erg overspannen dat, idd, een nachtje es goed slapen niet helpt, of even rustig aan doen ook niet.
Je zal dan echt, maanden, als het meevalt weken echt Rust moeten nemen, anders kan je gezondheid gevaar lopen.
Het kunnen communiceren naar je naaste dát je een burn out hebt, is al de helft gewonnen, anders begrijpt de ander je niet en krijg je van 'ja je hebt nu toch lekker de hele nacht kunnen slapen', of 'ja, je deed vandaag toch al rustig aan...'... Ja, dat kan als je effetjes een daggie te veel hooi op je vork hebt genomen.
Een burn out daarentegen, bouwt zich op in maanden(of zelfs jaren), als er stress is, en je rekent er niet meteen mee af zeg maar, en daardoor kunnen dingen scheef groeien, ongemerkt, totdat je op een goede dag beseft dat je helemaal niet meer uitgerust bent na een nacht goed slapen, op zijn hoogst ietsie minder gestrest. en een wandelingetje buiten kost al veel moeite, alles kost moeite, een constant gevoel van overspannenheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:32
|
|
|
Hopelijk niet voor lang...wat is een forum zonder Thomas?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:45
|
|
|
REGINA565 schreef: | Op het moment dat ik tot geloof kwam en besloot ik om een volgeling van Jezus te worden, ontdekte ik - zoals Shanita al aangeeft - dat ik mezelf mocht zijn. Ik deed mijn best om te leven op de wijze zoals God het heeft bedoeld. Ik probeerde Hem gehoorzaam te zijn en legde mezelf allemaal geboden op. Om eerlijk te zijn, raakte ik nogal gefrustreerd want het lukte vaak niet en ik werd me steeds meer bewust van mijn zondigheid.
Jij schrijft, Laura, dat het realiseren van deze nieuwe identiteit te maken heeft met geloof, wedergeboren zijn en het bedenken van de dingen die boven zijn. Ik geloof dat je daarmee een belangrijk punt aanhaalt. Welke dingen van boven bedoel je precies? Ervaar jij een stuk overwinning op jouw oude identiteit en de zonde? |
Ik ben blij dat je 't herkent...
Idd, je best doen om je aan allerlei regels te houden helpt niet, hou je niet vol, wel kan je stukkie bij beetje worden wie God wil dat je wordt(shaping).
Ik ervaar ook overwinning op de zonde, maar ja, proces. Pas toen ik ten volle had geaccepteerd en er ook mee kon leven en gelukkig mee was, dat ik nooit een partner zou krijgen na tig pogingen die op niets uitliepen, werd mij de perfecte partner in de schoot geworpen, ja perfect is niemand maar je weet wat ik bedoel, een man met goede intenties die echt om me geeft. En echt rekening met me houdt vanuit zijn hart, en die ik echt vertrouw, wb vreemdgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:59
|
|
|
Bijzonder onderwerp. Ik ben zelf een ex katholiek en ben pas na dertig jaar in deze kerk te zijn geweest tot geloof gekomen. Maar wel door een collega en niet door deze kerk waar de kandelaar al eeuwen geleden is verwijderd. Mensen die praten over vrome en oprechte katholieken moeten wel uitkijken wie er gediend wordt. Zodra er ontmaskeringen komen over de Jezuïeten en hun satanische leer en eed dan wordt er heel snel de term complot theorie gebruikt. Heeft er iemand zich wel afgevraagd hoe de nieuwe wereld orde zo maar in eens zal verschijnen? Nee omdat deze er latent al aanwezig is. Ik kan honderden pagina's schrijven over de leugens en bedrog van de rk kerk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:59
|
|
|
JOSEF872 schreef: | en te volgen. Ik zeg dat je een nieuwe identiteit hebt door de wedergeboorte. |
Johannes 3 vers 16 is het geheel niet met je eens, jou insteek is dat ander bewust belijdende christenen, gelijk in een PKN of ander gemeenten per definitie verloren zouden zijn, omdat zij geen wedergeboren christen zouden zijn.
Voor mij staat vast dat een ieder die bewust in Hem gelooft een nieuwe identiteit krijgt en zo zich een kind van God mag noemen. Ik heb kennissen die door hun leed zo gegroeid zijn in hun geloof en vroeger ooit belijdenis hebben gedaan in hun toenmalige kerk en nu elke dag Hem ten diepste belijden en van Zijn werk getuigen.
Helaas worden dit deze mensen wel bestempeld als "vrienden van de gemeente". Ik denk dat ze toch ondanks niet "wedergeboren" zijn, bij het koninkrijk Gods horen, vooral omdat zij in Zijn Liefde leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:10
|
|
|
Zondag 5 januari, Johannes 1: 29-34; Hij is het.
Johannes de Doper heeft niet alleen getuigd, dat Jezus midden tussen de mensen te vinden is. vandaag wijst hij Hem ook heel direct aan. Goed, dat hij dat doet. Je zou er anders geen erg in hebben. Ook Johannes had Hem niet herkend, als God zelf het hem niet duidelijk gemaakt had bij de doop van Jezus. Een paar keer hoor je Johannes dan ook zeggen: ik kende Hem niet! Dat zal iedereen beamen, die Jezus in zijn leven ontmoette. Er was een tijd, dat je Hem niet kende. Misschien wel een lange tijd. Maar toen gebeurde het. Iemand wees Jezus aan en zei tegen je: Hij is het! Iemand als Johannes de Doper. Je moeder bijvoorbeeld. Of je zag Hem in een flits in een paar woorden van je vader. Of was het een vriend, een vriendin, een onbekende misschien wel, die Hem je aanwees? Jezus is zo verborgen onder de mensen en voor ons mensen. Je zou totaal aan Hem voorbij kijken, als niemand Hem zou aanwijzen en zeggen: Hij is het lam van God. Onschuldig als een lam. Alle zonden draagt Hij weg. Van heel de wereld. Van u, van jou en van mij. Dat zou je toch nooit geloven, als niet iemand je dat gezegd had? En ja, wie hoort dat nu eens van ons?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:10
|
|
|
PIETER619 schreef: | Johannes 3 vers 16 is het geheel niet met je eens, jou insteek is dat ander bewust belijdende christenen, gelijk in een PKN of ander gemeenten per definitie verloren zouden zijn, omdat zij geen wedergeboren christen zouden zijn.
Voor mij staat vast dat een ieder die bewust in Hem gelooft een nieuwe identiteit krijgt en zo zich een kind van God mag noemen. Ik heb kennissen die door hun leed zo gegroeid zijn in hun geloof en vroeger ooit belijdenis hebben gedaan in hun toenmalige kerk en nu elke dag Hem ten diepste belijden en van Zijn werk getuigen.
Helaas worden dit deze mensen wel bestempeld als "vrienden van de gemeente". Ik denk dat ze toch ondanks niet "wedergeboren" zijn, bij het koninkrijk Gods horen, vooral omdat zij in Zijn Liefde leven. |
Laten wij dit bijbelvers in het juiste perspectief lezen. Even een heel harde bewering. Satan gelooft ook dat de Heer de verlossing bewerkt heeft en zijn demonen ook. Maar toch zij zullen nooit deel hebben aan het verlossingswerk. (Zijn oordeel staat al opgeschreven) Geloven en ons leven aan de Heer overdragen dat is reddend geloof. Wat schrijft Jacobus over geloof. Geloof zonder werken is dood! Zeg ik dat de protestanten niet gered zullen zijn omdat ze het vooral van de genade leer moeten hebben. Ik geloof ook dat lijden iets moois uitwerkt. De heer heeft trouwens ook gezegd dat dit ook de echte gelovige deel zal zijn. Vervolging. Pieter ik geloof heus dat je het goed bedoeld en wij zijn heus niet zo ver van elkaar verwijdert hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:11
|
|
|
Toon Hermans: 'Er gaat meer boven je pet dan eronder."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:11
|
|
|
Anthony Foude: "Fouten zijn vaak de beste leermeesters."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:12
|
|
|
Omdat digitale cadeautjes ook heel leuk zijn, hier een topic waarin je mensen kunt verrassen met een mooi 'digi-cadeau'. Iemand kan jarig zijn, verliefd, verloofd, getrouwd of het volgens jou gewoon verdienen.
Zoek iets leuks op speciaal voor degene die jij in het zonnetje wilt zetten.
Oh ja; ruilen doen we niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:14
|
|
|
PIETER619 schreef: | Men brult heel veel over ik heb het recht op een kind of het recht te bepalen of het wel of niet ter wereld mag komen (abortus dus).
Wat te vaak wordt vergeten is het recht van het kind, welke rechten kennen wij hun toe. Als je op tv die kleine meid op de stoep zoet liggen slapen, heb ik een gevoel van grote en diepe machteloosheid en vraag waarom moet dat nu.
De grote mens op zoek naar meer macht, ten koste gaand van kinderen en hun toekomst.
Kinderen welke Jezus verhoogde met Zijn uitspraak over hen, "wie niet wordt als een kind". Zouden wij dan ook niet alle kinderen (zelfs ongeborene) op zo'n voetstuk als Jezus moeten plaatsen? |
Pieter helemaal meeëens. Ik ben van mening dat hulp aan moeder en kind en eventuele adoptie veel beter is dan abortus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:16
|
|
|
@Pieter: Een ieder die gelooft is wedergeboren
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 5 januari 2014, 15:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:21
|
|
|
Wat betreft genezingen. Ons voorbeeld JC ging eerst naar school leerde de bijbel. Hij werd volgens de joodse traditie in de schriften onderwezen. Ging na zijn doop de woestijn, werd verzocht, vastte 40 dagen ging in de kracht van de Geest de bediening in die voor Hem alleen was.
Soms betrap ik mezelf er wel is op dat ik de laatste dingen ook wil. Lekker mensen genezen, maar vergeet wel even al die andere zaken die de Heer deed. Het zou zomaar kunnen dat als wij de weg gaan die God voor ons bedacht heeft de ruzies en twisten in de gemeenten ook stukken minder zullen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:22
|
|
|
Dan is het 1e cadeau voor…. *tromgeroffel* Anna415!
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Je cadeau is wat groot uitgevallen, maar t stond nu 1x op je verlanglijst.
Veel plezier met je kudde olifanten! http://www.youtube.com/watch?v=6y4EWPXz_nc&list=PLt7eYuo5iaT9VPxYdji0SQOUNV53drx29
Als je geen Frans verstaat wil ik het gesprek van Tippi met haar moeder wel voor je samenvatten.
De hele documentaire over Tippi vind je hier:http://www.youtube.com/watch?v=y8zZ_NGRoJo
Voor degenen die Tippi Degré niet kennen: dit meisje (inmiddels volwassen) is geboren in Namibië en opgegroeid in de wildernis. Bij gebrek aan kinderen speelde ze met wildebeesten. Ze werd ook opgenomen in een dorpsgemeenschap van "Bushmen".
Laatst aangepast door
|
LAURA291
|
op zondag 5 januari 2014, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:23
|
|
|
Na een hele tijd te hebben gedacht ik krijg toch geen relatie meer,(ik was ook gelukkig met dat idee, een paar vrienden en wat bezigheden etc, ja, daardoor kan je je ook gelukkig voelen, als God in je leven is) is mij zo een toffe lieve man in de schoot geworpen, heeft zelfs filternet, nou kan je denken, ja, kinderachtig, ik vind het fijn, een man die dat heeft om niet in verleiding te komen om te zondigen want, ja, als vrouw voelt het echt aan als vreemdgaan als je man naar p kijkt....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 5 januari 2014, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:25
|
|
|
SHANITA130 schreef: | @Pieter: Een ieder die gelooft is wedergeboren  |
Je was me net voor Shanita. Wedergeboren zijn is niet per definitie hetzelfde als gedoopt zijn als volwassene. En ik krijg het idee dat jij dat hier wel bedoeld, Pieter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:33
|
|
|
Jacobus 2:19-20 Gij gelooft, dat God één is? Daaraan doet gij wèl, (maar) dat geloven de boze geesten ook en zij sidderen. Wilt gij weten, gij dwaze mens, dat het geloof zonder de werken niets uitwerkt?
Als iemand echt geloofd dan ga je dat merken uit zijn leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:48
|
|
|
Chatuliem, Heel bijzonder en goed onderbouwt. Dank je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 15:51
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Bijzonder onderwerp. Ik ben zelf een ex katholiek en ben pas na dertig jaar in deze kerk te zijn geweest tot geloof gekomen. Maar wel door een collega en niet door deze kerk waar de kandelaar al eeuwen geleden is verwijderd. Mensen die praten over vrome en oprechte katholieken moeten wel uitkijken wie er gediend wordt. Zodra er ontmaskeringen komen over de Jezuïeten en hun satanische leer en eed dan wordt er heel snel de term complot theorie gebruikt. Heeft er iemand zich wel afgevraagd hoe de nieuwe wereld orde zo maar in eens zal verschijnen? Nee omdat deze er latent al aanwezig is. Ik kan honderden pagina's schrijven over de leugens en bedrog van de rk kerk. |
Je komt niet tot geloof door een kerk of door een collega. De kerk biedt je geen verlossing aan. Het is een keuze die je zelf maakt en die keuze staat los van welk kerkverband dan ook. Dat jij niet tot geloof bent gekomen in de Rooms-katholieke kerk zegt meer over jou dan over de kerk. Je doet ook wel grote uitspraken, ik hou daar niet zo van. Ook valt me op dat je vaak het woord satanisch of demonen in de mond neemt. Als je leeft vanuit angst en in dit geval de Rooms-katholieke kerk als vijand ziet en als bedreiging ervaart is de kans zeer groot aanwezig dat dit leidt tot onverdraagzaamheid, fundamentalistische uitspraken kunnen dan al snel gedaan worden. Ik hoop toch niet dat je al die honderden pagina`s leugens en bedrog hier gaat plaatsen.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 5 januari 2014, 15:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 16:05
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Bijzonder onderwerp. Ik ben zelf een ex katholiek en ben pas na dertig jaar in deze kerk te zijn geweest tot geloof gekomen. Maar wel door een collega en niet door deze kerk waar de kandelaar al eeuwen geleden is verwijderd. Mensen die praten over vrome en oprechte katholieken moeten wel uitkijken wie er gediend wordt. Zodra er ontmaskeringen komen over de Jezuïeten en hun satanische leer en eed dan wordt er heel snel de term complot theorie gebruikt. Heeft er iemand zich wel afgevraagd hoe de nieuwe wereld orde zo maar in eens zal verschijnen? Nee omdat deze er latent al aanwezig is. Ik kan honderden pagina's schrijven over de leugens en bedrog van de rk kerk. |
Voor hen te bidden (die"fout") zijn, toont pas beter aan dat je een door Jezus gered christen voelt en bent, draag je zijn Liefde beter uit dan door bepaalde groeperingen af te kammen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 16:21
|
|
|
ANTA961 schreef: | Je was me net voor Shanita. Wedergeboren zijn is niet per definitie hetzelfde als gedoopt zijn als volwassene. En ik krijg het idee dat jij dat hier wel bedoeld, Pieter. |
Ja weder geboren is wat mij betreft dus groot gedoopt zijn, Jezus voorbeeld volgen en met Hem zo "begraven zijn en weer opgestaan", zo een nieuwe leven cq identiteit beërven. Daar is denk ik, op zich niets mis mee. Letwel ik ben mij zeer bewust dat, als je vorige reactie van mij leest, men kan veranderen door bewuste keuzes te maken en zo ook een andere identiteit kan krijgen en dan dus beslist zich ook een kind van God mag gaan noemen.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 5 januari 2014, 17:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:25
|
|
|
ANTA961 schreef: | Je was me net voor Shanita. Wedergeboren zijn is niet per definitie hetzelfde als gedoopt zijn als volwassene. En ik krijg het idee dat jij dat hier wel bedoeld, Pieter. | Toevallig is dat vanuit Bijbels perspectief wel hetzelfde, in die zin, dat de wedergeboorte door God gegeven wordt aan een ieder die gelooft en gedoopt is. De vraag is of mensen ook op een andere manier wedergeboren kunnen worden en daar geeft de Bijbel geen antwoord op. Toen hadden ze ook niet de kunstmatige constructie van kinderdoop en belijdenis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:55
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Dit soort reacties graag mailen ipv op het forum te zetten. Hier staat het topic centraal en niet personen of (verkapte) beschuldigingen aan personen.
Moderator CM |
Tjonge jonge CM wij gaan Saviour niet vereren. Klein beetje in perspectief reageren mag ook wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:57
|
|
|
JANS221 schreef: | Je kunt grote woorden spreken over de wil van God en de waarheid. Je kunt precies menen te weten wat er bedoeld wordt en over wie het gaat in het boek Openbaringen. Het is een visie, een waarheid. Ik heb grote moeite met de uitleg die hier gegeven wordt en zet daar grote vraagtekens bij. Sterker nog, ik zie het zo niet.
Het boek openbaringen is een zeer moeilijk boek. Alles invullen en proberen te duiden lijkt mij onmogelijk, een ieder kan invullen wat hij wil en met een paar filmpjes erbij overtuig je mij echt niet van jouw waarheid, dit nog los van het feit dat ik al helemaal niet van dit soort filmpjes hou.
Ik zelf zie geen enkele noodzaak en heb geen enkele behoefte om aan inlegkunde te gaan doen bij het lezen van dit Bijbelboek. Ik heb al helemaal geen behoefte om te gaan wijzen naar anderen die bedoeld zouden kunnen worden. Lees het in zijn geheel en probeer te ontdekken wat het boek je te zeggen heeft. Ik zie het boek Openbaringen meer als een overwinning van het goed over het kwaad en dat is van alle tijden. Het lijkt mij meer een boek vol symboliek, ik hoef niet zo nodig krampachtig voor alles een verklaring te hebben en alles tot in detail uit te kunnen leggen. Je kunt zo verstrikt raken in de details, zodat je aan het wezenlijke van het boek nooit zult toekomen. En volgens mij is de essentie van dit boek toch vooral bemoediging en troost, want uiteindelijk loopt het uit op overwinning en bevrijding, de hemel op aarde! |
Ja de inquisitie is voorbij dat zullen ze nooit meer doen. Wake up!! Sister. Petrus Romanus is de huidige paus!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSEF872
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 17:59
|
|
|
CHATULIEM368 schreef: | Toevallig is dat vanuit Bijbels perspectief wel hetzelfde, in die zin, dat de wedergeboorte door God gegeven wordt aan een ieder die gelooft en gedoopt is. De vraag is of mensen ook op een andere manier wedergeboren kunnen worden en daar geeft de Bijbel geen antwoord op. Toen hadden ze ook niet de kunstmatige constructie van kinderdoop en belijdenis. |
De Heer was toch heel duidelijk over het opnieuw geboren worden. Ook over de doop. Maar daar raken wij nooit over uit gepraat!! Zucht!
|
|
Naar boven |
|
|