Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 23:18
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Helemaal waar. Maar vergis je niet JC kende het OT heel goed. Na voorbede gaat Hij regeren en strijden. Want de satan is nog vernietigd! |
Ik bedoelde eigenlijk dat als wij het voorbeeld van JC willen volgen, de voorbede door ons wel es iets meer aandacht en tijd zou mogen krijgen....
Laatst aangepast door
|
LAURA291
|
op zondag 5 januari 2014, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 23:24
|
|
|
JOSEF872 schreef: | De man moet zijn leven overgeven aan Christus en Hem gehoorzamen. De baas willen zijn en de vrouw gebieden dit en dat te doen. Als broos vaatwerk behandelen is niet commanderen maar met zorg eerbied en liefde behandelen.
Werk aan de winkel voor ons allemaal. |
Das toch alleen voor gehuwden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 23:31
|
|
|
JANS221 schreef: | Weeronline.nl: De komende dagen wordt het in Nederland lenteachtig warm.Vanaf maandag kan het kwik oplopen naar 14 graden, waar 5 graden normaal is voor begin januari. De relatieve warmte gaat wel gepaard met regen. Maandag zou de warmste 6 januari ooit kunnen worden, aldus de weerwebsite. Het dagrecord dateert van 1999 en staat op 13,1 graden in De Bilt. Na woensdag gaan de temperaturen omlaag, maar echt winterweer lijkt er voorlopig niet in te zitten.
 |
En dat ik dat helemaal niet erg vind!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 23:32
|
|
|
Gefeliciteerd vanuit Zeeland!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 00:28
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Jezus schreef dat wij aan de olijfboom(Israël) kunnen zien waar wij zijn. De staat is op gericht en de strijd om Jeruzalem is al begonnen. De derde tempel is al in onderdelen klaar gemaakt en kan in korte tijd gebouwd worden. Aardbevingen, natuurrampen, oorlogen geruchten van oorlogen. Nog nooit zoveel profetische tekens als nu die duidelijk wijzen dat het de laatste dagen zijn. | Ik vind dat niet zo plausibel, temeer dat Jezus zei, dat dit barensweën zijn, meer einde is nog niet aahgebroken.' ' Én wat weten we nu van natuurverschillen, aardbevingen of klimaatveranderingen. Deze wetenschap relatief is niet zo oud en is het echt de vraag of er meer aardbevingen zijn, of dat dat wel meevalt.
Het allerbelangste criterium om de zoeken naar de eindtijd, is zending. Jezus zou pas terug als aan elke volk het evangelie gebrachr over Jezus En dan zie ik een heleboel mogelijkheid: laptop, internet en ga zo maar door..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 00:29
|
|
|
zo een mooie doorleefde tekst....
http://youtu.be/O040xuq2FR0
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 6 januari 2014, 00:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 01:11
|
|
|
Hurray, Anna is alwéér 25 geworden!!
(hoe lang duurt zo'n ontkenningsfase eigenlijk?? Jaartje of ehm......13??)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 01:14
|
|
|
Mogen we je een kleine tip geven, Tuteletuut?
Gewoon gezellig blijven joh!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 06:47
|
|
|
JOSEF872 schreef: | De man moet zijn leven overgeven aan Christus en Hem gehoorzamen. De baas willen zijn en de vrouw gebieden dit en dat te doen. Als broos vaatwerk behandelen is niet commanderen maar met zorg eerbied en liefde behandelen.
Werk aan de winkel voor ons allemaal. |
Nog één keertje overnieuw lezen, ik lees het denk ik niet goed... of vergeet je ergens een woordje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 06:48
|
|
|
LAURA291 schreef: | Das toch alleen voor gehuwden?  |
Nou... in de context wel... maar daarbuiten hoeft een vent me ook niet in drie stukken te slaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 06:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Nou... in de context wel... maar daarbuiten hoeft een vent me ook niet in drie stukken te slaan...  |
In twee stukken liever ook niet.... ....maar dat doet een kerel uit één stuk ook niet....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 6 januari 2014, 07:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 07:04
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hurray, Anna is alwéér 25 geworden!!
(hoe lang duurt zo'n ontkenningsfase eigenlijk?? Jaartje of ehm......13??)  |
Ik denk nog zo'n 2x en dan wordt ik 30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 09:09
|
|
|
SAVIOR412 schreef: | Ik heb het niet over de hel in die reactie, maar over de bewustwording dmv o.a deze video's met informatie over profetiën die uitkomen.
Mensen bewust maken, teksten laten zien in de bijbel en laten zien dat God echt bestaat en dat de bijbel 100% betrouwbaar is. Dat het goede nieuws is dat ze gered kunnen worden door Jezus Christus. |
Behoed je voor het doemdenken, niet christenen proberen te overtuigen dat God bestaat. Met teksten uit de Bijbel zal je niet lukken al hoe waar ze ook zijn, het heeft eerder een averechts effect.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 09:59
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ik zou met alle plezier onderdanig zijn aan een lieve man, die zijn leven voor me neerlegt.....want dat staat ook in het stuk, de taak van de man....vreemd genoeg hoor je daar niet zoveel over...... ........ |
Ja, als je man je behandeld zoals God je zou behandelen, ja, dan kan het juist leuk zijn....dit spelletje over en weer, dan is er namelijk Liefde...
En kijk uit voor goedbedoelde adviezen dat wel, dat je es wat aardiger tegen je man moet zijn van mensen die jullie bijna niet kennen, dan ga je dus over grenzen en ja hoor, er volgt dus een burn out.
S. duidelijk grenzen aangeven én onderdanig kan wel samen gaan....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 6 januari 2014, 10:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 10:06
|
|
|
LAURA291 schreef: | Das toch alleen voor gehuwden?  |
Algemene vraag. Wat houdt het woordje 'huwelijk' nou nog in als 50% scheidt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 10:07
|
|
|
PIETER619 schreef: | Behoed je voor het doemdenken, niet christenen proberen te overtuigen dat God bestaat. Met teksten uit de Bijbel zal je niet lukken al hoe waar ze ook zijn, het heeft eerder een averechts effect. |
Mbt evangeliseren is mijn ervaring dat je persoonlijke getuigenis nog de meeste indruk maakt. Daarbij luisterend naar de persoon en de Heilige Geest die je de juiste woorden wil ingeven.
Toch bedenk ik me ook weleens dat men toch echt niet meer om de bijbel als profetisch boek heen kan. Zoveel voorspellingen komen uit en dat wordt alleen maar meer naarmate de tijd vordert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 10:09
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Algemene vraag. Wat houdt het woordje 'huwelijk' nou nog in als 50% scheidt  |
Nieuw topic?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 10:50
|
|
|
JOSEF872 schreef: | Tjonge jonge CM wij gaan Saviour niet vereren. Klein beetje in perspectief reageren mag ook wel. |
Chatuliem is hier aangesproken, omdat hij hier een duidelijke aanzet gaf om reacties uit te spelen tegen elkaar. Vandaar de opmerking over de (verkapte) beschuldigingen. Blijf gewoon on-topic dan gebeurt dit ook niet.
Moderator CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 11:04
|
|
|
He-le-maal niets.....(burn out)
Ja, even verplicht naar de hulpverlening zeg maar, ja, maar ja, dat is dan ook álles, ja, behalve ff boodschappen en de rest van de dag Rust....
Gelukkig, kan ik slapen....
Ik dacht nog toen ik hier schreef dat alles zo goed ging enige maanden terug, van 'wie meent te staan zie toe dat hij niet valle', (Bijbeltekst) En ik dacht, 'wat nou vallen hoe kan ík nú vallen?'
En ja, nu is het zaak de goede dingen weer te zien, en veel Rust, daarom heb ik er ook zo de pest in, weer de stad in(gelukkig heb ik me fiets), maar ja, dan hoef ik morgen niets te doen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 11:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | He-le-maal niets.....(burn out)
Ja, even verplicht naar de hulpverlening zeg maar, ja, maar ja, dat is dan ook álles, ja, behalve ff boodschappen en de rest van de dag Rust....
Gelukkig, kan ik slapen....
Ik dacht nog toen ik hier schreef dat alles zo goed ging enige maanden terug, van 'wie meent te staan zie toe dat hij niet valle', (Bijbeltekst) En ik dacht, 'wat nou vallen hoe kan ík nú vallen?'
En ja, nu is het zaak de goede dingen weer te zien, en veel Rust, daarom heb ik er ook zo de pest in, weer de stad in(gelukkig heb ik me fiets), maar ja, dan hoef ik morgen niets te doen.... |
Misschien is het juist wel goed voor je dat je er iedere dag ff uit bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 11:37
|
|
|
Vervelend: burn out, zit er '(weer eens een keer) helemaal compleet doorheen. alle symptomen heb ik. Behalve dat ik wél kan slapen dat is het enige in het rijtje wat ik niet herken,' niet kunnen slapen' dus...Andere symptomen herken ik, de een in veel meerdere mate dan de ander, maar ja, ik herken ze iig wel allemaal bij mezelf.
Zegen: Ik krijg binnenkort hulp in de huishouding, en uit ervaring weet ik dat waren altijd lieve vrouwen! Ja, komt zo, ik had er eentje, en ja, toen met vakantie drie invallers, en ja, allemaal waren ze even aardig en als ik me schuldig voelde, dan zeiden ze van ja, dit is ons werk en jij hebt dat nodig en ja dat deed mij zo goed!
S. heeft de gave, gelukkig maar, om snel vrienden met mensen te worden.
(me man belde me nét, ga woensdag erheen, ja wel om te rusten, ja, hij accepteert me ook in een burn out
Nou, ik ga er ff vandoor, ik wens iedereen sterkte en een fijne dag, ondanks dit en dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:06
|
|
|
LAURA291 schreef: | Misschien is het juist wel goed voor je dat je er iedere dag ff uit bent? |
Ja...en nee...
Ik heb dingen niet meer op een rij, alles loopt door mekaar,...
En natuurlijk, de hulpverlening doet er alles aan om mij die deur uit te krijgen, logisch...
Ja, en ik was net ff weg, en ja, dat deed me ff goed, en had ook wel weer niet langer moeten duren.....kwam nog vrienden tegen onderweg, ja, die leuke onverwachte dingen als je de deur uitloopt....dat ook.
Ach ja, ik heb alweer wat afspraken staan....dus ja, ik ben wel weer de deur uit hoor, deze week, en wel vaker, dan 1 of 2 keer....
Dus nee, de hele week bankhangen en series kijken en slapen zoals gepland, ja, daar is nu alweer roet in gegooid door hulpverlening,...en ja, misschien?, of wel zeker?, dat ik daar (iets, want een burn out duurt lang, minimaal drie maanden)beter van word, zou iig wel heel voorzichtig moeten zijn....
Nee, de hoop heb ik zeker niet verloren, ik wéét uit ervaring hier gaat eventjes tijd inzitten voordat ik weer de oude ben, en ja, ik zelf denk minimaal drie maanden, ja, bij de hulpverlening hoor ik, van dat het ook eerder kan, ja, kan...
Iig, een burn out is wel iets anders dan ongelukkig zijn, ja, ik kan me best gelukkig voelen in een burn out, alleen ik zou heel voorzichtig, weer opnieuw, maar dan anders(want ja, dingen zijn scheefgegroeid....)de dingen moeten willen gaan doen, enzo..
Mzzl! En Zegens!
Ik trek ff liever er drie maanden voor uit kan het altijd meevallen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:25
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Algemene vraag. Wat houdt het woordje 'huwelijk' nou nog in als 50% scheidt  |
Daar geloof ik ook niet meer in, nee. Maar dat is natuurlijk menselijk gezien, met al mijn ervaringen. Voor God is en blijft het huwelijk heilig. Het is de mens die er een zooitje van maakt. Of de een, of allebei...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:29
|
|
|
Wat de mens doet of kiest of wat hen overkomt, zegt nog niets over de oorspronkelijke bedoeling ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 6 januari 2014, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:30
|
|
|
Een abortus is niet terug te draaien
Adoptie zou idd een betere optie zijn. Nu worden de kinderen uit China gehaald.
Iig heeft Spanje meer ruggegraat als het aankomt op ordehandhaving. En .........is er nog respect voor ambtsdragers ...........
Misschien is dat in dit geval ook wel veelzeggend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:44
|
|
|
Ben ik nu de enige die zoiets voelt? Eerlijk gezegd vind ik de reacties op dit topic wel heel krachtig en absoluut. Ik mis de nuance...
Ten eerste past bescheidenheid vind ik. Ik heb er nooit mee te maken gehad en zal er waarsch. ook niks mee te maken hebben. Wel weet ik dat abortus een heel traumatische nasleep kan hebben, dat zou alleen al de reden zijn om er voorzichtig mee om te gaan.
Ken ik situaties waar ik het zou kunnen begrijpen?
De vrouw heeft zulke sterke medicijnen dat je van tevoren weet dat het kind niet levensvatbaar is zodra het geboren is.
Als het leven van de moeder op het spel staat.
Als de moeder verkracht is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 14:09
|
|
|
Ja die uitzonderingen zijn ook de redenen die de Spaanse overheid ook aanwijst als ........
Verder is het verboden en minderjarigen kunnen sowieso geen abortus laten plegen op grond van bovenstaande dan alleen met toestemming van de ouders.
Maar ik heb nu niet de illusie dat er ooit in ons land zoiets kan gebeuren. Het is ook niet belangrijk wat Nederland vindt hiervan. In veel landen van Europa heeft Nederland geen goede naam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 14:57
|
|
|
Dan zul je de hulp moeten regelen voor je de wetgeving aanpast.Momenteel is er geen tot weinig hulp voor vrouwen die geen andere uitweg zien. Die hulp regelen is niet alleen in het belang van de vrouw maar ook van het kind.
Opgroeien als ongewenst kind(al dan niet bij de biologische ouders) kan enorme gevolgen hebben.Gewenst zijn maar opgroeien in een kansarm gezin kan ook resulteren in sociaal onaanvaardbaar gedrag.
Niet iedereen is in staat een kind op te voeden of zelfs maar te voeden.Het verbieden van het afbreken van ongewenste zwangerschappen is niet de oplossing,het probleem oplossen en kind en moeder een toekomst geven is dat wel............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: maandag 6 januari 2014, 15:06
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Chatuliem is hier aangesproken, omdat hij hier een duidelijke aanzet gaf om reacties uit te spelen tegen elkaar. Vandaar de opmerking over de (verkapte) beschuldigingen. Blijf gewoon on-topic dan gebeurt dit ook niet. | Sorry, dit gaat me ff tever. Ik heb alleen maar een pasbekeerde willen bemoedigen door hem op andere dingen te wijzen. En dat er ook mensen zijn die het fijn vinden hoe hij bezig is. Dat ik daarmee andere reacties wilde uitlokken, vind ik niet terecht... En als je aan ons de regel oplegt om niet persoonlijk aan te vallen, waarom doen jullie het wel tegenover mij?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM368
|
op maandag 6 januari 2014, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
|
|