ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5852 5853 5854 5855 5856 5857 5858 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 16:49

Don’t choose the one who is beautiful to the world.
But rather, choose de one
Who makes you world beautiful.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 16:49

If you realized just
How powerful
Your thoughts are , you
Would never think a negative
Thought.
Naar boven

Auteur Bericht
PETER758

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:00

SHANITA130 schreef:
Algemene vraag. Wat houdt het woordje 'huwelijk' nou nog in als 50% scheidt Smiley die vol vragen zit

En daar pak je nu direct het cruciale punt in deze discussie. In deze zogenaamd moderne tijd breken de huwelijken als luciferhoutjes onder de minste druk.
Apart dan ook dat mensen die hun eigen huwelijk zagen stranden commentaar op deze wat ouderwetse regels hebben.... hoe had hun leven eruit gezien wanneer ze zelf indertijd deze regels hadden gehanteerd? Smiley die vol vragen zit

modernisering is niet per definitie verbetering... vaak integendeel...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:04

PETER758 schreef:
En daar pak je nu direct het cruciale punt in deze discussie. In deze zogenaamd moderne tijd breken de huwelijken als luciferhoutjes onder de minste druk.
Apart dan ook dat mensen die hun eigen huwelijk zagen stranden commentaar op deze wat ouderwetse regels hebben.... hoe had hun leven eruit gezien wanneer ze zelf indertijd deze regels hadden gehanteerd? Smiley die vol vragen zit

modernisering is niet per definitie verbetering... vaak integendeel...

Graag hoor ik welke regels jij precies bedoelt?

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 12 januari 2014, 17:06
Naar boven

Auteur Bericht
PETER758

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:08

JOL252 schreef:
Graag hoor ik welke regels jij precies bedoelt?

laat ik het de invulling van de scheppingsorde noemen Lachende smiley
de onderdanigheid van de vrouw aan haar man
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:11

PETER758 schreef:

Mis je toch de werkelijke regelgeving helaas, alhoewel die duidelijk omschreven is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:19

PETER758 schreef:

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Engeltje smiley

Aha is dat dus de wortel van alle ellende in het huwelijk volgens jou?

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 12 januari 2014, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:19

PETER758 schreef:

Nou, dat moet je mij toch dan eens uitleggen. Waar lees jij dat? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:45

Vloeken in de kerk Peter, alhoewel ik vind dat je de spijker op de kop slaat.
Echter, onderdanigheid is slechts een woord.
En dat woord is net als het woord respect in de Nederlandse maatschappij niet meer courant.
Maw ...........doe wat je wilt tegen wie je wilt wanneer je wilt.

Kijk naar het onderwijs ..........veel sterkte aan hen die ñu lesgeven.
De politie .........maatschappelijk werkers zijn het, de alles moeten slikken.

Respect voor ........gaat hand in hand met .........orde.

En .......onze maatschappij pretendeert veel maar .......orde en gezag zijn vieze woorden geworden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:49

Respect vind ik een fantastisch woord, respect voor wie dan ook. En nog eentje vind ik geweldig, de uitspraak in de bijbel aan de man: bewijst haar eer.
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 18:06

C'est ca.......

Bewijst haar eer...........
Wat is eer?
Wat is onderdanig, wat is leven neerleggen voor?
Wat is de rol van de man?

Kijk een nieuw onderwerp zou kunnen heten: wat maakt een man .....man?
Dan zullen we een aaneenschakeling krijgen van cliché s.
Al dan niet doorspekt met feministische waanideen.

Want als er een wezen is die en niets is en alles moet zijn volgens de heersende opinie is het wel de man.
En het rare is .........de man zelf laat het zich aan leunen.
Locura!!!!

In de Zuidelijke landen van Europa zijn mannen .........man en geen hermafrodiet wezen die slechts dient tot leverancier van sperma.

Wellicht iets wat ook alleen in Nederland en andere onzijdige landen waaronder Zweden ,mogelijk is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 18:17

CORTAZAR588 schreef:
C'est ca.......

Bewijst haar eer...........
Wat is eer?
Wat is onderdanig, wat is leven neerleggen voor?
Wat is de rol van de man?

Kijk een nieuw onderwerp zou kunnen heten: wat maakt een man .....man?
Dan zullen we een aaneenschakeling krijgen van cliché s.
Al dan niet doorspekt met feministische waanideen.

Want als er een wezen is die en niets is en alles moet zijn volgens de heersende opinie is het wel de man.
En het rare is .........de man zelf laat het zich aan leunen.
Locura!!!!

In de Zuidelijke landen van Europa zijn mannen .........man en geen hermafrodiet wezen die slechts dient tot leverancier van sperma.

Wellicht iets wat ook alleen in Nederland en andere onzijdige landen waaronder Zweden ,mogelijk is.

ik snapperweeresniksvan.
Wat bedoel je met dat een man niets is. Wie zegt hier dat een man niets is?
En leverancier van sperma??? Geschokte, onthutste smiley Het klinkt allemaal aardig gefrustreerd...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 19:24

ZEELAND736 schreef:
Maar ja, aangezien het echte liefde is, wil ik me dus over ongeveer een jaar vestigen, indien mogelijk, in Zeeland, kan ik misschien wel bij Zeeland op de koffie Knipoog smiley Dát zou wat zijn!
(woorden van Shanita)

Zonder gekheid...iedereen is hier welkom...koffie...en als je geluk hebt...met een koekie...

Maar ik denk toch Shanita...dat je niet uitstapt...(tussen Bergen op Zoom en Vlissingen)

Jij wil veel te vlug en heel graag...en snel...daar in Walcheren zijn Knipoog smiley Knipoog smiley

Hoe weet jij dat ik uitstap tussen Bergen op zoom en Vlissingen?
Of heb ik en keertje Middelburg genoemd?

Ach weet je, een keer in eind augustus, ja, ik was toen al maanden gelukkig, gewoon zelf gedaan, maar ja, ik had toch nu en dan es enkele dagen dat ik me niet goed voelde.

En ja, toen belde R. en ja, die nam enkele dagen vrij om me te helpen/voor me te zorgen
, ik kon hem nog uit mijn jeugd ik ging toen enkele jaren met hem om, hadden ook een gedeeltelijke gezamenlijke vriendenkring daar in Amsterdam.

En ja, ik dacht, als ik de deur uitstap, ben ik binnen 2 uur bij hem, dus ja, na verloop van tijd, ja, zat ik daar te snel, te vaak.

Want ja, wat ik ook merkte, me eigen contacten, zit ik meerdere groepen die activiteiten doen, en bedoeld voor werkelozen, ww, wao, en bijstand....
Ik merkte, vond er niets meer aan wou een ding en dat was bij me vriend zijn.

Foutje....

Had ik nu nog een auto, ja dan had ik bij wijze van spreke te pas en te onpas, me auto kunnen pakken en op tijden waarin het file en langzaanrijdendverkeer vrij is, zo naar me huis kunnen rijden....

Maar ik hád die auto niet.

Dus ja, ik zat er te vaak.....dingen liepen scheef, nog een 'verkeerder, maar goedbedoelde tip' van me woonbegeleider erbij, en ja hoor, de boel liep scheef en verkeerd. Ja, die woonbegeleidster van mij had dingen niet kunnen weten want die had ons niet voor langere tijd meegemaakt en wist niet van de hoed en de rand zeg maar.

En ja, omdat ik haar lang ken en andere dingen die ze zei wel altijd goed uitpakte, ja, vaarde ik blind op haar tip....wat niet verstandig was, ook niet haar schuld ze bedoelde het goed. betrof 'aardiger doen', waardoor er over grenzen werd gegaan

Dus ja, ik raakte in de war, burn out, overspannen, me vrolijkheid was weg ik straalde niet meer, bewaakte me grenzen niet, door de 'tip' van de woonbegeleidster...(wat overigens niet haar schuld was ze bedoelde het goed en ik was er zelf bj, had kunnen kiezen, ga ik die tip in praktijk brengen of niet...)

Dus ja, nu weer gewoon vanaf morgen me eigen leven weer oppikken hier.

Gelukkig God is Goed, genadig. Liefde en ja, altijd 2de kans.

Dus ja, nu is het gewoon, in de weekenden bij mekaar, en ja je hebt altijd uitzonderingen, maar ja, dat zijn dan idd echt uitzonderingen.

Dus ja, vanaf morgen gewoon weg, wat ik altijd deed door de week en weekenden daar, of hier.

Maar ja, ik vind het wel leuk, het idee dat je ook in Zeeland woont en als ik weer de oude ben(gaat wel een tijdje overheen, en het begin is er al)) zal ik best wel eens je koffie willen proeven Knipoog smiley en wat bijpraten Lachende smiley

Iig, om een lang verhaal kort te maken, dingen kunnen verkeerd lopen, scheef lopen, en doordat God liefdevol en genadig is geeft Hij je de kracht en inzicht om door te gaan op dezelfde weg en dan anders.

Zegens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 12 januari 2014, 19:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 19:38

Zo is dat Mario, en hele goede kreet! Dank!

God is liefde, rechtvaardig en genadig en geeft altijd 2de en meerdere kansen als je hart oprecht is...
Gelukkig en God zij dank, God maakt alles recht wat scheef(krom) is gegaan/gegroeid!

Een kreet wat ik eens gehord heb van een toffe bekende nederlander, ben ff zijn naam kwijt, kom er wel weer op.

'Als je ouder wordt kom je erachter dat je áltijd weer opnieuw kunt beginnen. :)

Ik vind hem zelf we sterk....

Vredige nachtrust en morgen met goede moed weer op!:)

Ik weet niet of degen gelovig was of niet...

Oh ja, het was Herman van Veen, ik weet het ineens weer Lachende smiley

Mooie liedjes ook, en cabaret! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 12 januari 2014, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
SUNNY667

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 19:44

Wie kent een goede bed and breakfast ( niet te duur) , ivm bezoek naar Nederland. Liefst in de buurt van midden van land of zuiden ( breda of bergen op zoom) Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 19:55

SUNNY667 schreef:
Wie kent een goede bed and breakfast ( niet te duur) , ivm bezoek naar Nederland. Liefst in de buurt van midden van land of zuiden ( breda of bergen op zoom) Smiley die vol vragen zit

Deze! www.shalombedandbreakfast.nl

Bedenk me alleen dat ik geen idee heb hoe duur een gemiddelde B & B is. Ze zullen niet heel goedkoop zijn, maar wel heel gastvrij!

Laatst aangepast door
MOTORMUIS997
op zondag 12 januari 2014, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
RULIEZZ125

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 20:06

Uhhh,, volgens mij heb jij niet helemaal begrepen wat tegenwoordig in is en wat tegenwoordig uit is. Deze site is uit en echt toe aan een hele andere design en layout.....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 20:09

Ja mijn kids vinden het inderdaad ook een hopeloos verouderde site. En lachen zich slap om de lay out.
Ach misschien heb je gelijk maar we doen het er maar mee
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 20:09

ROLF230 schreef:
De verslaving houdt zichzelf in stand als niet onderzocht wordt waar het aan ligt

Daar heb je óók helemaal gelijk in! Ik herken het....

@Thomas. Cijfers? Overal kan je cijfers vinden het kan juist 'aantrekkelijker' zijn als iemand christelijk want ja, 'dán mag het namelijk niet', zeg maar.

Ongelovigen, kan, hoeft natuurlijk erg vaak zelfs!!! helemaal niet!!!! ja, daar vind je erg vaak het verschijnsel dat men zelfs gewoon, openlijk, de dvd's in de kast heeft liggen...en het openlijk voor mekaar brand, ja, in bijzijn van hun vrouwen.....

Het laatste wat ik wil is met een vinger wijzen naar mensen zo van 'kijk eens jij loopt kan dat jij p kijkt, want je hebt geen filternet. 'Ik heb zelf een hekel aan dat vingerwijsgedrag...ik wil waarschuwen wat dat met hersenen en relatie kan doen, niet meer, niet minder.
P kan je hele huwelijk/relatie om zeep helpen, ja, dat kunnen ander zaken ook, maar ja, ook p kijken ook nav mat 5,...

Kijk maar, de onderzoeken, het heeft wel invloed op de hersenen, en ja, ik snap het wel, hormonen, maar ja, wat ik ook snap, is de tekst in mat 5, en als vrouw weet ik dat het kijken naar p van de man als overspel wordt ervaart door mij en anderen.

En ja, natuurlijk, ik begrijp de verontwaardiging wel hoor, als iemand je ervan beticht dat er kans is dat je p gaat kijken als je geen filternet hebt.

Iig, ik weet in me hart ik bedoel het goed, en ja, er zijn ook legio andere zaken waardoor een aanvankelijk goede liefdevolle relatie om zeep kan worden geholpen, of ja je bent er op tijd bij, zodat herstel, en dingen op een andere manier doen nog mogelijk is, door de genade Gods.

Fijne Avond en Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 20:56

RULIEZZ125 schreef:
Uhhh,, volgens mij heb jij niet helemaal begrepen wat tegenwoordig in is en wat tegenwoordig uit is. Deze site is uit en echt toe aan een hele andere design en layout.....

Je hebt zonder meer gelijk. Hij is ook jaren geleden geprogrammeerd, lijkt het. Veranderingen aan de site vinden mondjesmaat plaats al heb ik wel de indruk dat ze achter de schermen bezig zijn. Het vereist een investering. Provident, de maker van deze site had dezelfde site ontworpen voor Crosspoint, een andere chrsitelijke site. Met deze site is CM toen voor zichzelf begonnen. Dat staat vast want de zelfde fouten zaten er in. CM is een bedrijf en als ze een totaal nieuwe site willen waar HTML5 in te herkennen is, vergt dat een investering. Het aantal leden is echter fors teruggelopen en het zou me niet verbazen als CM alles zo laat en de opbrensten daarmee voorop stelt. Het is maar de vraag of de investering in het maken van een nieuwe site wordt terugverdiend. Hoewel ik met CM wel kan werken, vind ik het uiterlijk niet meer van deze tijd en de code die er achter zit, lijkt mij niet actueel.
Maar ja, mijn noordelijke nuchterheid gebiedt me te zeggen dat het wel functioneert nu. De plotseling optredende maar langdurige traagheid waar we vorig jaar veel last van hadden, lijkt achter de rug.

Thomas, die ook vindt dat het wel wat meer 2014 kan.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 12 januari 2014, 23:43
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 20:56

RULIEZZ125 schreef:

Heb je een link naar een voorbeeldsite die nu wel in is?
Naar boven

Auteur Bericht
PETER758

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:09

Tja Cor, in deze tijden word de waarheid niet meer gewaardeerd. En vloeken in de kerk??? Nee, de plaats waar deze boodschap gezien word als vloeken, is geen kerk Knipoog smiley

Ik ben eerder hier op CM actief geweest en ik heb nog nooit zo´n grote verzameling schuldloos gescheiden mensen gezien. De gemiddelde ex van de leden hier is minimaal geen oprecht christen en heel vaak sexverslaafd, alcoholist, overspelig of gewoon onuitstaanbaar....

Ik heb nieuws voor ulieden: schuldloos gescheiden bestaat niet!
En 1 van de redenen van scheiding is dat de vrouw, gevoed door het satanische feminisme, niet meer de leiding van het hoofd van het gezin accepteerd en daarmee het gezin saboteerd.

En dan kunnen jullie nu boos op mij worden, maar ik heb het niet verzonnen, ik ben slechts de boodschapper Lachende smiley

CORTAZAR588 schreef:
Vloeken in de kerk Peter, alhoewel ik vind dat je de spijker op de kop slaat.
Echter, onderdanigheid is slechts een woord.
En dat woord is net als het woord respect in de Nederlandse maatschappij niet meer courant.
Maw ...........doe wat je wilt tegen wie je wilt wanneer je wilt.

Kijk naar het onderwijs ..........veel sterkte aan hen die ñu lesgeven.
De politie .........maatschappelijk werkers zijn het, de alles moeten slikken.

Respect voor ........gaat hand in hand met .........orde.

En .......onze maatschappij pretendeert veel maar .......orde en gezag zijn vieze woorden geworden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:24

PETER758 schreef:
Tja Cor, in deze tijden word de waarheid niet meer gewaardeerd. En vloeken in de kerk??? Nee, de plaats waar deze boodschap gezien word als vloeken, is geen kerk Knipoog smiley

Ik ben eerder hier op CM actief geweest en ik heb nog nooit zo´n grote verzameling schuldloos gescheiden mensen gezien. De gemiddelde ex van de leden hier is minimaal geen oprecht christen en heel vaak sexverslaafd, alcoholist, overspelig of gewoon onuitstaanbaar....

En 1 van de redenen van scheiding is dat de vrouw, gevoed door het satanische feminisme, niet meer de leiding van het hoofd van het gezin accepteerd en daarmee het gezin saboteerd.

En dan kunnen jullie nu boos op mij worden, maar ik heb het niet verzonnen, ik ben slechts de boodschapper Lachende smiley

Ik weet het, het is een ander topic, maar ik geloof niet in de man als hoofd van het gezin. Ten eerste moet hij dat laten zien dat hij dat kan en de vrouw er in kan vertrouwen dat hij, zonder zich arrogant en autoritair op te stellen, zorg kan dragen voor de rest. Maar zonder dat, ik vind nergens in de bijbel de omschrijving dat hij het hoofd van het gezin is. Nog erger, ik geloof dat het gezin totaal uit balans gaat als dat zo zou zijn.

Daarnaast gebruik je een nogal gepeperde uitspraak als satanisch feminisme en dát vind ik in dit topic en op dit forum vloeken in de kerk t.a.v. veel vrouwen hier van wie jij meent te mogen beoordelen wat de reden is van hun scheiding.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 12 januari 2014, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:27

PETER758 schreef:

nou, nou, wat een woorden: de waarheid, satanisch feminisme, het gezin saboteren..

Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.

Zou je mij nog die scheppingsorde uit Genesis uit kunnen leggen?

En van wie ben jij eigenlijk de boodschapper?

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 12 januari 2014, 21:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:39

JOL252 schreef:
Even ter aanvulling en voor de goede orde... er zijn ook vrouwen pornoverslaafd-seksverslaafd.

We leven in een maatschappij waarin de beelden al suggestief zijn bij een wasmiddelreclame (bwv spreken) en het uitvergroten tot hele erge zonde ten opzichte van alle andere... Ik weet niet of het iets bijdraagt om vooral de gevolgen eruit te lichten, die staan dus al beschreven in je linken.

Hai Jol!

Ik ben het wel helemaal met jou eens, dat er ook legio andere zaken, zonden zijn die en relatie verwoesten kunnen.

En dat het dan, idd, kortzichtig kan overkomen, om er, idd, alleen p uit te halen als dé boosdoener, als er nog zoveel andere dingen zijn, zoals over mensen hun grenzen heenwalsen, niet naar iemand luisteren, geen rekening houden, alleen aan jezelf denken, ja, noem maar op.

Ja, daar heb jij volkomen gelijk in, ja, dan zou ik, of wie dan ook, een topic kunnen opstarten, over dingen die een relatie om zeep kunnen helpen.
Geen slecht idee overigens, want ja, nu lijkt het net alsof alleen p de boosdoener is en dat is het natuurlijk niet, het is een van de oorzaken.

S. Juist op een christelijke dating en vrienden maak site is het mi geen slecht idee, eens alle zaken eruit te lichten al dan niet Bijbels onderbouwt die funest kunnen zijn voor een relatie.

Om er van te leren en ook om te anticiperen.

Groetjes en Zegens en bedankt voor deze waardevolle aanvulling!
Naar boven

Auteur Bericht
PETER758

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:41

hey, nogmaals... don´t shoot the messenger!! Verraste, verbaasde smiley

de term "vloeken in de kerk" is op tafel gelegd door Cortazar enne... Paulus is vrij duidelijk over de positie van de vrouw.
ik ben milder; ik leg je geeneens het dragen van een hoedje op als je naar de kerk gaat Lachende smiley

JOL252 schreef:
Ik weet het, het is een ander topic, maar ik geloof niet in de man als hoofd van het gezin. Ten eerste moet hij dat laten zien dat hij dat kan en de vrouw er in kan vertrouwen dat hij, zonder zich arrogant en autoritair op te stellen, zorg kan dragen voor de rest. Maar zonder dat, ik vind nergens in de bijbel de omschrijving dat hij het hoofd van het gezin is. Nog erger, ik geloof dat het gezin totaal uit balans gaat als dat zo zou zijn.

Daarnaast gebruik je een nogal gepeperde uitspraak als satanisch feminisme en dát vind ik in dit topic en op dit forum vloeken in de kerk t.a.v. veel vrouwen hier van wie jij meent te mogen beoordelen wat de reden is van hun scheiding.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 21:47

PETER758 schreef:
hey, nogmaals... don´t shoot the messenger!! Verraste, verbaasde smiley

de term "vloeken in de kerk" is op tafel gelegd door Cortazar enne... Paulus is vrij duidelijk over de positie van de vrouw.
ik ben milder; ik leg je geeneens het dragen van een hoedje op als je naar de kerk gaat Lachende smiley

"Jij legt mij niet eens iets op" .... nou nou, men zou als vrouw maar zo toegesproken worden door hun liefdespartner.
Paulus was een mannetje van anderhalve meter lang en een wetsgeleerde. Hij sprak in een tijd in een bepaalde context. Kijk liever maar naar Jezus die alle regels van de tijd doorbrak en de vrouw in haar omgeving op zocht en met haar sprak als rabbi zijnde.

The messenger. Vertel es, van wie ben jij de messenger?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:01

JOL252 schreef:

Ik denk toch dat je met deze houding de plank misslaat. Ten eerste is het een bijbelse uitglijder, want de bijbel zegt wel degelijk dat de man het hoofd van het gezin is. Het feit dat sommige mannen dat niet goed uitvoeren, wil niet zeggen dat het geen bijbels principe is. Wat betreft manipulatie, dat vindt zowel bij mannen als bij vrouwen plaats. Alleen bij vrouwen wordt het meestal anders uitgevoerd.
Je moet eens weten hoeveel vrouwen achter de rug van de man om klagen over hem, hoeveel negatieve aandacht ze vragen. Een andere vorm, maar het is wel manipulatie... Dus het argument van manipulatie heeft betrekking op beiden.
Je kunt waarschijnlijk met talloze voorbeelden komen van mannen die dominant waren, ik kan met talloze voorbeelden komen waarbij de vrouw de dominante persoonlijkheid was.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM368

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:03

JANS221 schreef:
nou, nou, wat een woorden: de waarheid, satanisch feminisme, het gezin saboteren..Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.

Zou je mij nog die scheppingsorde uit Genesis uit kunnen leggen?

En van wie ben jij eigenlijk de boodschapper?
Ook hier de vraag: waarom denk je dat de man alleen dominant is? Ik ken voldoende gezinnen waarbij de vrouw de dominante persoonlijkheid is. En dat getal is alleen maar groeiende.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 22:07

CHATULIEM368 schreef:
Ook hier de vraag: waarom denk je dat de man alleen dominant is? Ik ken voldoende gezinnen waarbij de vrouw de dominante persoonlijkheid is. En dat getal is alleen maar groeiende.

Ik schreef: Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 12 januari 2014, 22:09
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5852 5853 5854 5855 5856 5857 5858 ... 6194 Volgende
Pagina 5855 van 6194