Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:10
|
|
|
JANS221 schreef: | Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.
Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?
man/vrouw
Handelt graag zijn eigen problemen af, hulp vragen is een teken van zwakte. Hulp vragen is een teken van vertrouwen en versterking van de relatie.
Erg zwart-wit gesteld. Ik ken vrouwen die niet graag hulp vragen om precies dezelfde redenen als hier omschreven als typisch mannelijk. Ik ken zelfs mannen die juist om hulp vragen om hun relatie te versterken zoals in deze stellling omschreven.
Om zich beter te voelen, trekt hij zich terug om zijn problemen op te lossen. Om zich beter te voelen bespreekt ze haar gevoel openhartig met een ander.
Ik denk niet dat hij zich terugtrekt om zich beter te voelen, juist zoeken mannen afleiding opdat de tijd zijn werk doet. Soms moet je problemen met rust laten. Ik ken vrouwen die hun gevoelens uitvoerig delen met anderen .......maar of ze zich daardoor nou echt beter voelen vraag ik me af. Misschien doet de aandacht goed.
Mannen zijn bang om te geven, zij ontvangen liever. Hij verliest zijn gevoel van eigenwaarde als hij denkt te weinig te geven. Mijns inziens en zo ik mannen ken; klinkklare onzin. Eerder andersom heb ik het ervaren. Vrouwen zijn bang om te ontvangen. Zij geven liever. Hieraan ontlenen zij een gevoel van eigenwaarde. Die neiging herken ik wel maar daar hoef je niet aan toe te geven.
Liefdevol gedrag komt tot uiting in het bagatelliseren, negeren of oplossen van haar problemen en zorgen. Herkenbaar; mannen kunnen het moeilijk vinden een dierbare te zien lijden en lossen het probleem graag op voor haar. Het heeft misschien te maken met het moeilijk kunnen uiten van gevoelens en emoties.
Liefdevol gedrag komt tot uiting in zorgzaamheid, het stellen van veel vragen en uiting geven aan haar bezorgdheid. Wat zeker niet altijd wordt aanvaard. De man wil een vrouw niet graag opzadelen met zijn problemen, zo lijkt het.
De beste manier om een man emotioneel te laten groeien is door hem niet te willen veranderen of te verbeteren. Hier raakt hij onzeker van en trekt zich terug. Wat een onaangename zin; wie moet of wil zo graag bepalen dat een man emotioneel moet groeien? Badinerend vind ik dat. Een man niet willen veranderen of verbeteren is een uiting van waardering en respect voor wie hij is. Je houdt toch van hem om die reden of om hem te veranderen en te verbeteren zodat hij wordt wie je vindt dat hij moet zijn?
De beste manier om een vrouw emotioneel te laten groeien is door haar te steunen, naar haar te luisteren en haar te bevestigen. Hier raakt zij zelfverzekerd van en durft zij zich te tonen. ....pfffffffff...de meeste mensen groeien op alle gebied door het leven te leven en te worden wie je bent. Van zo'n gemaniëreerde benadering wordt niemand echt beter vrees ik. Wenselijker lijkt me echte belangstelling geuit op de eigen wijze.
Om zich te uiten gebruiken mannen zakelijke en korte boodschappen. Het gaat om het overbrengen van feiten en informatie. Ik ken ze niet die zich zo beperken, gelukkig maar.....
Om zich te kunnen uiten, veroorloven vrouwen zich dichterlijke vrijheden als de overtreffende trap, beeldspraak en generalisaties. Er zijn vele mannen die zich als hier omschreven uiten, gelukkig maar....
Mannen geven geen ongevraagd advies of hulp. Zij willen dit ook niet ongevraagd ontvangen. Het eerste herken ik niet. Het tweede kan een houding zijn en herken ik wel. Maar het ligt aan de situatie en aan de persoon. Het tegenovergestelde heb ik menigmaal meegemaakt.
Vrouwen geven ongevraagd advies en bieden ongevraagd hulp aan. Soms is dat onwenselijk en soms zou het goed zijn als het zo was.
Als een man van een vrouw houdt, dan moet hij zich af en toe even losmaken om daarna weer dichterbij te kunnen komen. Dat is de natuurlijke beweging van een liefdesrelatie en geldt evenzo voor de vrouw.
Als een vrouw van een man houdt, dan wil zij nabijheid en intimiteit. Een vrouw neemt afstand als ze er niet op vertrouwt dat haar partner haar gevoelens begrijpt. Het eerste geldt niet voor altijd, zij ervaart over het algemeen dezelfde beweging van behoefte aan nabijheid en afstand als de man.
Na een fase van afstand wil de man de intimiteit voortzetten en laten groeien op het niveau van voor de afstand. Na een fase van afstand wil de vrouw een periode van hernieuwde kennismaking. De intimiteit is geschonden en moet herstellen en weer groeien. Voor beiden geldt in mijn optiek hetzelfde.
De man verwacht dat zaken die gedeeld of geheeld zijn, niet meer aan de orde komen. Bij een vrouw komen gedeelde of geheelde zaken weer naar boven na een dieptepunt. Herkenbaar, alleen is het vaker zo dat het bovenkomen van die zaken een dieptepunt kan veroorzaken.
De man wil het dieptepunt bij zijn partner voorkomen. De vrouw ervaart het dieptepunt als een noodzakelijk moment van emotionele opruiming. Herkenbaar. Maar de tweede stelling is vaak niet zo, een dieptepunt kan emotioneel zeer belastend zijn en beter te vermijden.
Mannen kwetsen de vrouw door haar gevoel af te wijzen of te ontkennen. Vrouwen kwetsen de man door hem raad te geven, waardoor hij het gevoel heeft te falen. Herkenbaar maar daar groeien partners in; ze zullen veelal leren het te vermijden de ander te kwetsen.
Mannen bieden zelden hun excuus aan, omdat dit betekent dat hij iets fout heeft gedaan. Met deze stelling wordt de man toch onderkend.
Vrouwen bieden regelmatig excuses aan, omdat dit een conflict voorkomt of beëindigd. Dat zou mooi zijn....
Seksueel contact maakt een man bewust van zijn behoefte aan liefde. Liefde maakt een vrouw bewust van haar behoefte aan seksueel contact. | Dat is toch erg.....wat een stelling zeg.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op vrijdag 31 januari 2014, 23:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:20
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dat is toch erg.....wat een stelling zeg, nogal in een hokje-stopperige-stelling. |
Wat tussen de regels geschreven staat is niet van mij maar van Shanita. Misschien kan Shanita dit aanpassen zodat het niet in mijn tekst komt te staan. Trouwens, de stellingen waren ook niet van mij, ik vroeg er juist commentaar op.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 31 januari 2014, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:22
|
|
|
Mooi filmpje en mooie muziek..... (toch maar hier geplaatst)
Arthur, koning van een nieuwe wereld.
``Ooit gehoord van een koning die Arthur heette, en van zijn beeldschone vrouw Guinevere en van zijn ridder en vriend Lanceloet, en diens zoon Galahad met de lichtblauwe ogen? Ik ga ze bezingen, die mensen. Naar wat hen bezielde, hun angsten en liefdes, ben ik al meer dan dertig jaar ongeduldig op zoek. Misschien dat je zegt ik ken ze, ze wonen hier om de hoek.``
Zo begint 'Arthur', een episch gedicht over een nieuwe wereld. Huub Oosterhuis leest zijn verhaal voor, begeleid door filmische muziek van Stijn van der Loo.
http://www.youtube.com/watch?v=Bfl2fEZHCmU
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:23
|
|
|
JANS221 schreef: | Wat tussen de regels geschreven staat is niet van mij maar van Shanita. Misschien kan Shanita dit aanpassen zodat het niet in mijn tekst komt te staan. Trouwens, de stellingen waren ook niet van mij, ik vroeg er juist commentaar op. |
Het lijkt erop dat Shanita haar teksten heeft gekleurd. Ik heb mijn opmerkingen vet weergegeven. Je poneert stellingen in een topic. Helder dat het niet jouw stellingen zijn. Ik begrijp niet waarom je reageert alsof ik ze jou toedicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:26
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Het lijkt erop dat Shanita haar teksten heeft gekleurd. Ik heb mijn opmerkingen vet weergegeven. Je poneert stellingen in een topic. Helder dat het niet jouw stellingen zijn. Ik begrijp niet waarom je reageert alsof ik ze jou toedicht. |
Je hebt gelijk, ik zie nu dat het jouw opmerkingen zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:30
|
|
|
JANS221 schreef: | Je hebt gelijk, ik zie nu dat het jouw opmerkingen zijn! |
Het kwam omdat het onderste regeltje van mijn opmerkingen niet insprong en niet vet werd weergegeven. Ik heb het verbeterd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 23:43
|
|
|
TGWS995 schreef: | Ik snap dat het best prijzig is. Als je wat te binnen schiet hoor ik het graag. |
bowlen is misschien ook een optie? duurt langer dan karten,en het is goedkoper...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 00:07
|
|
|
Hai Mieke en Jans, Ik had hem 2x ingevuld, bij de eerste keer een stukje van mijn reactie niet rood gemaakt, ja vergeten vandaar de verwarring; ondertussen heb ik het al gecorrigeerd.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 00:23
|
|
|
Dit is de test om uit te vinden of je missie op aarde erop zit... Als je nog in leven bent... is het nog niet zo ver!
(kwam net tot me...kon hem dus ook nog delen...voor ik ""grijs"" ben)
Volg je hart. Het weet de weg.
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 1 februari 2014, 09:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 08:51
|
|
|
Zeeland, het was fijn je wat te leren kennen op CM. Ik weet dat je altijd alles met belangstelling las. Tot ziens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 08:55
|
|
|
JANS221 schreef: | Zeeland, het was fijn je wat te leren kennen op CM. Ik weet dat je altijd alles met belangstelling las. Tot ziens! |
Dank je ...Jans...dat was wederkerig hoor!!!
(ik mag schijnbaar blijven van CM)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 10:37
|
|
|
LITTLETHI925 schreef: | Ik denk dat elke (jonge) vrouw over deze vraag zou na moeten denken voordat ze moeder worden. Ik ben geen moeder maar wel een dochter. Ik ben altijd dankbaar geweest dat mijn moeder pas weer is gaan werken toen alle kinderen op de middelbare school zaten. Denk dat het zeker goed voor kinderen is, als zij uit school komen er iemand thuis zit te wachten met een kopje thee om het even zo te zeggen. En of dat nu een vader of moeder is, ik denk dat daar toch wel echt verschil in zit. Moeders zien meer dan vaders. Of dat bij alle ouders is weet ik niet maar bij mijn ouders is dat wel zo ;).
Aan de andere kant lijkt het mij ook niet de bedoeling is dat de 'hele' opvoeding de taak van de moeder is zoals dat wel gebeurd in sommige gezinnen. Dat de moeder voor de kinderen zorgt en als pa thuis komt, ma gelijk met de krant en pantoffels aan komt rennen :). Toch zou ik, als ik een relatie zou krijgen en later eventueel kinderen, er waarschijnlijk wel bewust voor kiezen om (tijdelijk) te stoppen met werken/minder te gaan werken. Het lijkt mij wel lastig om de balans te vinden tussen vrouw en moeder. Maar goed, daar zal ik tzt nog eens goed over nadenken ;). |
Mooi stukje :) Het is goed om erover na te denken. Wat je zegt: Ik denk dat elke (jonge) vrouw over deze vraag zou na moeten denken voordat ze moeder worden. Ja dat is zo en dacht men er allemaal maar zo over na als jij dat doet. Weet je... de ene kant is dat het goed is je voor te bereiden... en toch lukt dat ook weer niet echt. Moederschap is iets wat vrolijk uit de hand kan lopen, het overkomt je toch nog. Alles moet je toch weer zelf uitvinden omdat elk kind weer anders is en een eigen band met je heeft, haar/zijn eigen benadering vraagt en nodig heeft. Hoe dan ook: moeder zijn is één van de mooiste "dingen" die je kan overkomen. Ik had het niet willen missen en ik wil het niet missen. Het is "for life".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 11:45
|
|
|
JOL252 schreef: | Mooi stukje :) Het is goed om erover na te denken. Wat je zegt: Ik denk dat elke (jonge) vrouw over deze vraag zou na moeten denken voordat ze moeder worden. Ja dat is zo en dacht men er allemaal maar zo over na als jij dat doet. Weet je... de ene kant is dat het goed is je voor te bereiden... en toch lukt dat ook weer niet echt. Moederschap is iets wat vrolijk uit de hand kan lopen, het overkomt je toch nog. Alles moet je toch weer zelf uitvinden omdat elk kind weer anders is en een eigen band met je heeft, haar/zijn eigen benadering vraagt en nodig heeft. Hoe dan ook: moeder zijn is één van de mooiste "dingen" die je kan overkomen. Ik had het niet willen missen en ik wil het niet missen. Het is "for life". |
YES!!!
In het verleden weleens gedacht/gevoeld... Ben ik wel een goed moeder...(geweest)??
Ik weet het zeker...ik heb het goed gedaan als moeder... Met fouten en gebreken... En zeker als je kinderen het zeggen.... ""Mam...je bent...je was...een TOPMAM""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 11:57
|
|
|
heeft het niveau van de groep Abba, veelbelovend,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 12:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | YES!!!
In het verleden weleens gedacht/gevoeld... Ben ik wel een goed moeder...(geweest)??
Ik weet het zeker...ik heb het goed gedaan als moeder... Met fouten en gebreken... En zeker als je kinderen het zeggen.... ""Mam...je bent...je was...een TOPMAM"" |
Het beste is je fouten en gebreken bespreekbaar te houden (maar ook weer niet te hard zijn voor jezelf (he Jol). Eerlijkheid is beter dan gesloten deuren. En dat is het mooie... dat hebben ze meegenomen en is de beste weerstand voor ze in het leven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 1 februari 2014, 12:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TGWS995
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 12:22
|
|
|
BERT168 schreef: | bowlen is misschien ook een optie? duurt langer dan karten,en het is goedkoper... |
Is ook prima.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 15:23
|
|
|
Momenteel volg ik de gesprekken omtrent de gaswinning in Groningen en de gevolgen voor de provincie. Als ik de media moet geloven kan een volgende aardbeving een groot deel van de provincie beïnvloeden.
Het is jammer dat deze discussie is weggezakt, want ik ben erg geïnteresseerd in wat er nu werkelijk speelt onder de Groningers, misschien leden van cm die daar wonen.
Wordt alles opgeklopt in de media of is het juist erger dan het lijkt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 15:36
|
|
|
Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?
Man/Vrouw
Reactie van Mieke op deze stellingen: De man wil het dieptepunt bij zijn partner voorkomen. De vrouw ervaart het dieptepunt als een noodzakelijk moment van emotionele opruiming.
Quote: | Herkenbaar. Maar de tweede stelling is vaak niet zo, een dieptepunt kan emotioneel zeer belastend zijn en beter te vermijden. |
Ja, daar zeg je wat; natuurlijk, de tweede stelling, ja, je gaat natuurlijk niet naar een dieptepunt, wil niet naar een dieptepunt, als je 'emotioneel wil opruimen'.
Maar ja, zou de auteur van dit: deze stellingen niet bedoeld kunnen hebben, ervan uitgaande dát er dus al een dieptepunt is/was?
Snappie?
Ja, en dan?
Emotioneel ervan leren/opruimen, of, ..... wat anders? Want, ja, je kan dan idd kiezen, opruimen of helemaal stoppen. Mi.
...En ja, de stelling wb de man, dat hij een dieptepunt bij zijn partner wil voorkomen..Ja, onbewust kunnen er dingen verkeerd gaan, bijvoorbeeld als een partner heel lang alleen heeft geleefd....
Rood = S.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 2 februari 2014, 16:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 15:49
|
|
|
MOTORMUIS997 schreef: | Er lijkt genoeg animo, ik kom binnenkort met een datum De spelavond kan bij mij thuis, maar mag ook gerust bij iemand anders. Groetjes! |
zijn de dobbelstenen pleitte dat er na een maand nog geen datum is geprikt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 15:54
|
|
|
Wetenschappelijk moet het wel hout snijden. Het blijven schattingen en de te verwachten kracht van een aardbeving kun je alleen extrapoleren. Extrapoleren doe je op basis van wat er is gebeurd, wat voor effect dat had en wat er redelijkerwijs zal gebeuren als de gaswinning door blijft gaan zoals nu. Het blijft een schatting. Extrapoleren is eigenlijk schatten op basis van bestaande ontwikkelingen en zodanig dat die zo door zullen gaan, aangevuld met schattingen over zaken die hier weer invloed op kunnen hebben.
Het wordt echter een probleem als de wetenschappers banden hebben met bedrijven die belang hebben bij de gaswinning. Dan is er gevaar dat dingen anders worden voorgesteld of verzwegen. Schattingen hebben wel een basis maar ervaring is er niet echt. Daar zit dus ruimte.
De overheid heeft echter ook belangen in de gaswinning en de opbrengsten zijn zo hoog dat het Nederland uit de recessie houdt. Het belang voor de overheid zelf aan inkomsten is zeer groot. Het is maar de vraag hoe betrouwbaar die overheid is. Zeker meer betrouwbaar dan het bedrijfsleven maar ook in Den Haag verdwijnen dingen in een la. Achteraf kan men zeggen dat het niet zo relevant leek.
Het feit dat Den Haag 1,2 miljard in Groningen stopt en de gaswinning afremt, geeft aan dat er iets aan de hand is. De problematiek is al langer bekend, dus er moet een verklaring zijn voor deze steun. Dat komt niet echt boven water.
De overheid is echter van ons allemaal en moet betrouwbaar zijn als het om informatievoorziening gaat. Er wordt weinig meegedeeld en weliswaar niet echt gelogen maar het is maar de vraag of het volledig is wat er over wordt gezegd. Als er veel mensen zijn die belang bij de overheidssteun hebben, wordt het lastig. Een gedeputeerde die een worst van 1,2 miljard voorgehouden wordt, kan zijn mond houden en als het mis gaat komt men met: dit was het worstcasescenario en daar hadden wij uiteraard ook niet op gerekend.
Per saldo is het echter een gunstige ontwikkeling en een teken dat de onrust wel degelijk een grond heeft. Maar het doorbreken van de dijken in Groningen, is wel erg sombere gedachte. Nederland zou met zijn waterbouwkundige kennis ernstig behoorlijk voor schut staan. Dat kost meer dan 1,2 miljard.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 februari 2014, 11:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 15:56
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dit is de test om uit te vinden of je missie op aarde erop zit... Als je nog in leven bent... is het nog niet zo ver!
Volg je hart. Het weet de weg. |
Quote: | Volg je hart. Het weet de weg. |
Helemaal waar!
Dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELINE392
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 16:34
|
|
|
Hallo mensen,
Laat iemand dan de knoop doorhakken wat betreft locatie, aktiviteit en datum...! Dan kunnen mensen in hun agenda kijken en reageren. Als het me schikt, lijkt het mij ook leuk om 'nieuwe' mensen te leren kennen. Groet, Eline.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELINE392
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 16:42
|
|
|
Ik ben er niet zeker van dat roken en/of drinken met het christen zijn te maken heeft. In de bijbel word ook regelmatig over wijn gesproken en gedronken... Zoals iemand (Anna, geloof ik) een paar teksten hierboven zei: verslavingen zijn niet goed. Maar een glas wijn in gezelschap drinken...daar is toch niets mis mee?!
Laatst aangepast door
|
ELINE392
|
op zaterdag 1 februari 2014, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TGWS995
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 17:01
|
|
|
ELINE392 schreef: | Hallo mensen,
Laat iemand dan de knoop doorhakken wat betreft locatie, aktiviteit en datum...! Dan kunnen mensen in hun agenda kijken en reageren. Als het me schikt, lijkt het mij ook leuk om 'nieuwe' mensen te leren kennen. Groet, Eline. |
ik wil best de knoop door hakken maar ik wacht eigenlijk op nog meer mensen en misschien ook wat meer mensen van mijn leeftijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 17:09
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dit is de test om uit te vinden of je missie op aarde erop zit... Als je nog in leven bent... is het nog niet zo ver!
Volg je hart. Het weet de weg. |
Weet niet of het wijs is je 'af te sluiten'....voelt het niet goed, dan kom je toch gezellig weer terug toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 17:31
|
|
|
Aardig artikel hierover in Trouw: Het is gescand.
- Krantenartikel verwijderd -
Dit mag niet geplaatst worden zonder toestemming van de uitgever.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 3 februari 2014, 15:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 17:39
|
|
|
ELINE392 schreef: | Ik ben er niet zeker van dat roken en/of drinken met het christen zijn te maken heeft. In de bijbel word ook regelmatig over wijn gesproken en gedronken... Zoals iemand (Anna, geloof ik) een paar teksten hierboven zei: verslavingen zijn niet goed. Maar een glas wijn in gezelschap drinken...daar is toch niets mis mee?!  |
dronkenschap is inderdaad niet goed. maar dat we niet van wijn mogen is ook niet waar. en wel om de volgende reden In de bijbel kunnen we lezen dat Jezus op een bruiloft water in wijn veranderde dus we mogen best van wijn genieten zolang er geen dronkenschap van komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 18:46
|
|
|
Kreet van deze week, mi:
"Morgen nog mooier maken dan vandaag".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 18:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Het beste is je fouten en gebreken bespreekbaar te houden (maar ook weer niet te hard zijn voor jezelf (he Jol). Eerlijkheid is beter dan gesloten deuren. En dat is het mooie... dat hebben ze meegenomen en is de beste weerstand voor ze in het leven. |
Helemaal met je eens Jol: 'eerlijkheid is zooo belangrijk', en dan 'zeker naar je geliefde(n) toe'. !!!

En idd, 'gebreken bespreekbaar maken, en zo houden dat ze bespreekbaar zijn'.!!!
Dat je, idd kan zeggen, 'ik had wel, net als iedereen, me gebreken, en/maar ik was iig wél eerlijk naar mijn geliefden, die daar, mi ook recht op hebben, en andersom dan ook, natuurlijk'.
Dit geldt voor zowel 'ouders en kind relaties', als voor partner(lat, verkering, samenwonen, huwelijk, etc. , iig, man/vrouw, of man/man, vrouw/vrouw liefdesrelaties) relaties.
En, idd, helemaal waar: 'niet te hard voor jezelf', wat begrip opbrengen voor jezelf kan geen kwaad, kan juist gezond en goed zijn'!!!!
Op het pad der Liefde(of vriendschap natuurlijk ) bloeien de Mooiste Bloemen. Ze heten Verdraagzaamheid, Eerlijkheid, Hulpvaardigheid en Vertrouwen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 1 februari 2014, 19:04
|
|
Naar boven |
|
|
|
|