Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 18:12
|
|
|
JANS221 schreef: | Pfff, nou zo gewoon is dat niet………….ik heb niet één stapel, maar heel veel stapels. Welke bovenste? Van welke stapel? |
... en welke kast?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 20:12
|
|
|
Vannacht visite gehad van de eerste mug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 20:28
|
|
|
ANNA415 schreef: | Maar goed de vraag was: Ik ben erg benieuwd hoe jullie de 40 dagentijd invullen.
Ik ga: - koekjes en snoepjes laten staan (pffff heb er nu al een hard hoofd in , maar goed eigenlijk zou het niet moeilijk moeten zijn, want ik ben allergisch voor chocola en dat laat ik ook met gemak staan) - als ik thuis kom, meestal vrij laat na een lange dag werken, plof ik vaak met bordje eten op de bank voor de tv. Dat moet toch anders kunnen... Vandaar het CM abbo maar ff niet verlengen, anders zit ik weer voor het volgende beeldbuisje . (dat wordt dus veel wandelen, want ik ben dus niet zo'n boekenwurm, of zal ik leren breien?) - weer eens de kerk uitproberen. Afgelopen 2 jaar niet meer binnen geweest (nu is het trouwens ook wel makkelijk dat je het tegenwoordig op een laptopje kunt volgen), door diverse omstandigheden (en eigenwijzgheden ) Maar in mij optiek moet je gewoon geen lid van een kerk zijn als je er niet naar toe gaat. Dus maar eens een knoop doorhakken de komende weken.
nou dat vond ik wel ffies genoeg voor de komende tijd  |
Dat is inderdaad een hele lijst. Het zijn wel mooie voornemens. Ik wens je toe dat het de komende tijd iets moois toevoegt aan je dagen... Ik heb zelf mijn spelletjes op de I-pad even figuurlijk op non-actief gezet. En mijn voornemen is om meer tijd te nemen voor God (stille tijd) en om zelf weer wat meer tijd te nemen voor creatieve bezigheden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 20:34
|
|
|
Vrijdag 7 maart, Lucas 14: 15-24; Een vol huis.
God houdt van vol en veel. Mijn huis moet vol worden, zegt de Here God volgens Jezus. Maar waarom reageren mensen afhoudend? Waarom hullen ze zich in allerlei smoesjes over een nieuwe akker, een nieuwe auto en een nieuwe partner? Voor de heer in dit verhaal is dat ontstellend krenkend, want hij blijft zitten met een lege zaal. Ga heen, zegt de heer tegen zijn slaaf, en haal de bedelaars op uit de winkelstraten en van de marktpleinen in de stad. Die zullen wel ergens trek in hebben. Zo gebeurt. Maar nog is er plaats? Ga dan de zandpaden af en de plekken waar daklozen slapen. Ga langs bij de warme roosters en de kraakpanden. En dwing de mensen mee te komen en de feestzaal in te gaan. En dwing de mensen mee te komen en de feestzaal in te gaan. Misschien zegt u: Maar begrijp Jezus goed. Sommige mensen moet je wel eens heel erg dwingen mee te gaan. Ze zouden je anders niet geloven. In tegenstelling tot velen die men natúúrlijk genodigd te zijn, maar liever andere etentjes bezoeken. Voor hen gaat de feestzaal dicht. Intussen gaat God verder. Want zijn huis zal vol worden. God houdt van vol en veel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 21:52
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Eigenlijk ben ik wel blij dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.
Tien procent van elkaar zullen we nooit begrijpen en dat heb ik geaccepteerd. Ik heb een boel overhemden en zal nooit voor een kast vol kleren staan en zeggen dat ik echt niks heb om aan te trekken. Ik pak gewoon de bovenste van de stapel. Deze logica is aan veel vrouwen niet uit te leggen, kennelijk. 
Thomas, die ondanks alle merkwaardige vrouwenlogica toch hartstikke hetero is. |
Eén in de was, één in de kast en één aan je lijf ... Ja zo kunnen wij het ook. Of liggen er dan nog een stuk of tien ongebruikt op de strijktafel als reserve?
Mam-Y die het volle kastenprobleem niet zo herkent. En het best graag wel zou willen leren kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 22:41
|
|
|
Zoals beloofd.
Als een man van een vrouw houdt, dan moet hij zich af en toe even losmaken om daarna weer dichterbij te kunnen komen. Ik denk dat het belangrijk is voor een man om te kijken waaruit deze behoefte voortkomt. Heeft het te maken met zelfstandigheid/onafhankelijkheid de ruimte die hij nodig heeft. Of mogelijk door het gevoel te hebben onder de plak te zitten bij de partner en niets meer te kunnen doen. Onafhankelijkheid en de elkaar de ruimte geven is niets mis mee. Om dichterbij te komen is het nodig dat de man rekening houdt met bepaalde emotionele behoeftes van zijn vrouw en begrijpt waarom nabijheid van hem zo belangrijk is voor de relatie. Als een vrouw van een man houdt, dan wil zij nabijheid en intimiteit. Een vrouw neemt afstand als ze er niet op vertrouwt dat haar partner haar gevoelens begrijpt. Mee eens/oneens. ik wil mij verbonden voelen met de ander. Door elkaar in de ogen te kijken, te omhelzen en knuffelen. Wil aandacht en betrokkenheid/emotionele en seksuele intimiteit. Waarom omdat ik voel dat de ander om mij geeft, maar ook het verlangen dat er nabijheid is. Ik denk niet dat ik afstand neem. Voor mij belangrijk om duidelijk te maken hoe ik mij voel en wat ik nodig heb, en dat ik mijzelf kan/mag zijn.
Na een fase van afstand wil de man de intimiteit voortzetten en laten groeien op het niveau van voor de afstand. Belangrijk hier is om te weten waarom een man afstand neemt. Kan van alles zijn, drukke werkzaamheden of een tijdje elders door zijn werk. Afstand kan ook betekenen door ruzie/en conflicten met de partner en op dat moment weigeren om zich open te stellen voor de partner. Iedere man kan verschillend omgaan met ruzie en conflicten, maar ook met de gevoeligheden van de partner en haar behoeftes. Na de fase van afstand kunnen mannen opnieuw zich openstellen, en toenadering zoeken en zich weer verbonden voelen. Na een fase van afstand wil de vrouw een periode van hernieuwde kennismaking. De intimiteit is geschonden en moet herstellen en weer groeien. Mee eens, behalve hernieuwde kennismaking. Als vrouw kan ik mij afvragen waarom ik afstand wil. Werk/hobby andere sociale verplichtingen op dat moment. Voor mij zou het betekenen indien de intimiteit geschonden is, ik dit bespreekbaar wil maken. Niet als een persoonlijke aanval op de ander. Maar mijn klachten kenbaar wil maken en de ander overtuigen van mijn liefde. Belangrijk voor mij is dat er wordt geluisterd, ik erkenning krijg voor mijn gevoelens. Openheid en verbinding met de ander is voor mij belangrijk voor groei en herstel in intimiteit, ook de tijd die ik hiervoor nodig heb.
De man verwacht dat zaken die gedeeld of geheeld zijn, niet meer aan de orde komen. Mee eens, ik zie bij mannen als het probleem is besproken, het dan ook goed is. De vrouw moet dan weer niet terugkomen op wat er is besproken. Bij een vrouw komen gedeelde of geheelde zaken weer naar boven na een dieptepunt. Mee eens/oneens. Klopt als ik naar mijzelf kijk. Heb even nagedacht waarom die oude koeien weer terugkomen. Het heeft te maken denk ik zelf om opnieuw dingen naar voren te brengen door het volgende. Ik wil alles oplossen, opruimen, bespreken, en mijn valkuil is dat ik een supergeheugen heb. Ik heb wat moeite met dieptepunt, omdat ik van mening ben dat daar niet altijd een dieptepunt voor nodig is.
Mannen bieden zelden hun excuus aan, omdat dit betekent dat hij iets fout heeft gedaan. Ligt aan de man, sommige mannen kunnen wel sorry zeggen en spijt betuigen en anderen niet. Ander aspect is dat de man het gevoel kan hebben indien hij sorry zegt, de partner er weer op terugkomt en weer verder wil praten. Het heeft niets te maken met wat de man fout doet. Zelf denk ik dat de man het gevoel kan hebben dat hij daardoor respect verliest. Vrouwen bieden regelmatig excuses aan, omdat dit een conflict voorkomt of beëindigd. Ik denk dat ik als vrouw minder moeite heb met conflicten en mijn excuses aanbieden. De reden is dat de relatie naar mijn gevoel wordt versterkt met de ander. En op deze manier mijn liefde wil tonen.
Gr Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op zondag 16 maart 2014, 00:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 22:45
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Eigenlijk ben ik wel blij dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.
Tien procent van elkaar zullen we nooit begrijpen en dat heb ik geaccepteerd. Ik heb een boel overhemden en zal nooit voor een kast vol kleren staan en zeggen dat ik echt niks heb om aan te trekken. Ik pak gewoon de bovenste van de stapel. Deze logica is aan veel vrouwen niet uit te leggen, kennelijk. 
Thomas, die ondanks alle merkwaardige vrouwenlogica toch hartstikke hetero is. |
En past dat overhemd dan ook toevallig bij de lange broek van die dag? Wij vrouwen zoeken wel iets wat bij elkaar past
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 00:03
|
|
|
JANE410 schreef: | En past dat overhemd dan ook toevallig bij de lange broek van die dag? Wij vrouwen zoeken wel iets wat bij elkaar past |
Wat is dat nou? Iedereen koopt toch kleding die past? Wat heb je nou aan kleding in een foute maat? Nee hoor, ik koop altijd de goede maat en die past uiteraard, niks aan de hand. XL en XXL bijvoorbeeld of schoenmaat 45. Ik vind het,net als jij, vervelend dat iets veel te klein of te groot is. Ik vind het geen gezicht als vrouwen kleding aan hebben die niet past. Alleen te korte rokjes, dat gaat nog wel 
Thomas, alles past.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 8 maart 2014, 00:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 00:17
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 00:36
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wat is dat nou? Iedereen koopt toch kleding die past? Wat heb je nou aan kleding in een foute maat? Nee hoor, ik koop altijd de goede maat en die past uiteraard, niks aan de hand. XL en XXL bijvoorbeeld of schoenmaat 45. Ik vind het,net als jij, vervelend dat iets veel te klein of te groot is. Ik vind het geen gezicht als vrouwen kleding aan hebben die niet past. Alleen te korte rokjes, dat gaat nog wel 
Thomas, alles past. |
Als je iets past (in het pashokje) en het past dan kijk je vaak even verder naar iets wat erbij past. Als je dat ook hebt gepast en het past dan koop je een setje wat goed past en goed bij elkaar past....zó zit dat!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 8 maart 2014, 11:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 08:25
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Als je iets past (in het pashokje), en het past dan kijk je vaak even verder naar iets wat erbij past. Als je dat ook hebt gepast en het past dan koop je een setje wat goed past en goed bij elkaar past....zó zit dat! |
Dat is wel een pasklaar antwoord!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 08:59
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Als je iets past (in het pashokje), en het past dan kijk je vaak even verder naar iets wat erbij past. Als je dat ook hebt gepast en het past dan koop je een setje wat goed past en goed bij elkaar past....zó zit dat! | En dan nog de schoenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KIDSFIRST917
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 10:07
|
|
|
Stel: Het huwelijk is in de fout gegaan. Dat was niet Gods bedoeling. Als het toch van een scheiding komt, stel je, maakt het niet zoveel uit wie van beiden de stekker uit dat huwelijk trok. Een interessant standpunt, misschien. Zo heb ik het nog niet eerder naar gekeken. Je kijkt dan inderdaad naar dat vorige huwelijk. Je kijkt niet zo zeer naar wie van beiden de mist in ging en naar wat er speelde. Dit kanvoor een deel wel kloppen. Natuurlijk is er ook wel een andere kant.
Als het niet goed in het huwelijk gaat, kun je professionele hulp zoeken; dat heb ik ook gedaan. Maar de ander kan om eigen redenen die hulp weigeren.
Als het huwelijk van beiden is; heeft een ieder voor zich daar een eigen verantwoordelijkheid in. Vergelijk het maar met gewoon ziek zijn, je kunt elkaar besmetten, maar dan moet je er beiden, ieder apart moeite voor doen om weer beter te worden. Zo is het ook met een huwelijk: Het huwelijk kan ziek zijn. Ik noem het dan maar euthanasie of abortus van het huwelijk, in die lijn is scheiden onbijbels. Beiden hebben ieder een eigen verantwoording naar God toe.
Ik vind dat de wetgever in Nederland daarin bijbels fout zit. Net als bij abortus en euthanasie ziet de wetgever de scheiding als een 'juridische oplossing' voor wat jij noemt huwelijksproblemen.
Of je nu verder gaat met dat huwelijk of niet, ik vind dat je zou moeten kunnen aantonen dat je er van alles aan gedaan hebt om dat huwelijk te redden. Als je dat niet kunt aantonen, vind ik dat je niet zomaar bijbels gezien, dus met steun vanuit christelijke organisaties zou moeten kunnen scheiden.
Wat een nieuwe relatie betreft, denk ik dat je een heel gezond en verstandig standpunt hebt. Ongeacht wat er misging is het goed om je uit te strekken naar een nieuwe relatie en zo mogelijk een nieuw huwelijk om daarin als tweede kans wel te streven naar geluk en een christelijk huwelijk.
Ik vind een ander standpunt daarin soms verfrissend en hoopvol. Ik hoop dat ik het ook anders kan leren gaan zien. Misschien kan een ander standpunt, denk ik, ook wel, dan is er de schroom of weerstand in een nieuwe relatie, juist omdat het niet goed was gegaan in je vorige huwelijk. Dat is, denk ik, voor gescheiden mensen best een hele dobber om voor zichzelf mee af te rekenen. Erkennen dat je een huwelijk achter je hebt, waarin het niet goed was gegaan en dan toch de moed hebben om aan een nieuwe relatie te beginnen en God af te smeken dat het wel goed mag gaan.
Dat lijkt me dan om je verantwoord uit te strekken naar wat Hij in je leven kan, en naar ik hoop ook wil doen. Dat is dan een moeie gedachte om naar uit te zien.
Bedankt voor je reactie[i]
Laatst aangepast door
|
KIDSFIRST917
|
op zaterdag 8 maart 2014, 11:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 10:11
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wat is dat nou? Iedereen koopt toch kleding die past? Wat heb je nou aan kleding in een foute maat? Nee hoor, ik koop altijd de goede maat en die past uiteraard, niks aan de hand. XL en XXL bijvoorbeeld of schoenmaat 45. Ik vind het,net als jij, vervelend dat iets veel te klein of te groot is. Ik vind het geen gezicht als vrouwen kleding aan hebben die niet past. Alleen te korte rokjes, dat gaat nog wel 
Thomas, alles past. |
Ik denk dat je het niet goed leest Thomas. Het gaat niet over de maat of het past, maar of het overhemd dat je willekeurig van het stapeltje pakt of dat dan ook staat (wat betreft kleur enzo) bij de rest van de outfit, snappie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 10:34
|
|
|
wat trek ik aan vandaag? Vanmorgen winterkleding? Vanmiddag zomerkleding?
(Nog een probleem met deze weekendtemperaturen....de winterkilootjes zijn er nog niet af nu )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 16:52
|
|
|
Deze prachtige dag, waarvan ik morgen van de zon een dubbele portie hoop te mogen inhalen, is het Internationale Vrouwendag.
http://youtu.be/bDeLeTVqPkc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 17:29
|
|
|
Zaterdag 8 maart, Lucas 14: 25-35; Afstand doen.
Aan belangstelling heeft Jezus geen gebrek. Grote scharen reizen met Hem mee naar Jeruzalem. Laat echter niemand denken dat je Jezus kunt volgen op een koopje. Opeens draait Jezus zich om en confronteert de mensen met de mededeling dat het volgen van Hem je heel veel kan kosten. Zelfs de goede verstandhouding met je ouders, met je partner en je eigen kinderen. Hier valt een zwaar woord. Het woord ‘haten’. Overigens vooral bedoeld als ‘op de tweede plaats zetten’! Niet als ‘haten met je hart’. Maar toch: het gaat wel om een vergaande beslissing. Goed nadenken dus en eerst heel zakelijk de kosten berekenen, zegt Jezus. Als ging het om de bouw van een toren. Zulke opmerkingen klinken weinig uitnodigend. Ze hebben iets heel ontnuchterends en zakelijks. Maar dat is misschien juist heel goed. Want Jezus’ weg zal uitkomen in het licht van Pasen, maar voert wel door het donker van Golgotha. Volgelingen van Jezus moeten dat goed beseffen en het zoutgehalte van hun geloof hoog houden. Anders houd je het niet vol en haak je ver voor Jeruzalem al af. En dat wil Hij niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 19:40
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zondag 9 maart 2014, 11:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LENTE581
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 20:12
|
|
|
Dat boek heb ik gelezen. Wel mooi maar oh zo indrukwekkend, vooral het moment dat ze een zicht krijgt op de hel. Ik had elke keer na een stukje te hebben gelezen ook weer tijd nodig om er over na te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 22:17
|
|
|
ANNA415 schreef: | En dan nog de schoenen  |
NEEEEEE, NIET met een vrouw naar een schoenwinkel, dat is nog erger dan mee om kleren, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 
Thomas, koopt gewoon twee paar schoenen, zwart en bruin, in zijn maat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 22:20
|
|
|
LENTE581 schreef: | Dat boek heb ik gelezen. Wel mooi maar oh zo indrukwekkend, vooral het moment dat ze een zicht krijgt op de hel. Ik had elke keer na een stukje te hebben gelezen ook weer tijd nodig om er over na te denken. |
reactie verwijderd
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zondag 9 maart 2014, 11:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 22:23
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja ik vroeg me al af of iemand het gelezen heeft, had nooit van dit boek gehoord. Ik vond het bij de kringloop.
Ja er zijn meer mensen die beweren dat ze in de hemel zijn geweest, o.a. Jhon Piper.
Weet ook niet zo goed wat ik er van denk, ik ga het maar lezen, het lijkt me ook wel indrukwekkend. |
Uit een recensie: In het boek 'Heaven is so Real!' (2003) beschrijft Choo Thomas haar bijzondere ontmoeting met Jezus Christus, die haar vele malen meegenomen zou hebben naar de hemel en twee keer naar de hel. Jezus zou haar tevens hebben gezegd de mensen te waarschuwen voor het teken van het Beest - ook de christenen, omdat slechts minder dan 10% van alle christenen mee zou gaan met de 'Opname'. Jezus zou haar gezegd hebben dat alleen 'gehoorzame' christenen het Koninkrijk der Hemelen binnen zullen gaan. Dat gaat volgens Choo zo ver dat de christenen die niet hun 'tienden' geven, als 'ongehoorzaam' zullen worden beschouwd. Einde citaat.
Wat heeft Onze Lieve Heer toch vreemde kostgangers……….Ik hoop dat je je tienden betaalt, Jane. Veel leesplezier.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 10 maart 2014, 17:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 maart 2014, 22:52
|
|
|
JANS221 schreef: | Uit een recensie: In het boek 'Heaven is so Real!' (2003) beschrijft Choo Thomas haar bijzondere ontmoeting met Jezus Christus, die haar vele malen meegenomen zou hebben naar de hemel en twee keer naar de hel. Jezus zou haar tevens hebben gezegd de mensen te waarschuwen voor het teken van het Beest - ook de christenen, omdat slechts minder dan 10% van alle christenen mee zou gaan met de 'Opname'. Jezus zou haar gezegd hebben dat alleen 'gehoorzame' christenen het Koninkrijk der Hemelen binnen zullen gaan. Dat gaat volgens Choo zo ver dat de christenen die niet hun 'tienden' geven, als 'ongehoorzaam' zullen worden beschouwd. Einde citaat.
Wat heeft Onze Lieve Heer toch vreemde kostgangers……….Ik hoop dat je je tienden betaald, Jane. Veel leesplezier.  | \
Ja,intrigerend....de Here Jezus verschijnt aan haar en noemt haar 'mijn dochter' ...dat lijkt tegenstrijdig, want de Here Jezus is de eniggeboren Zoon van God de Vader en wij zijn de aangenomen erfgenamen...dus Jezus Christus is onze broer, die nu voor ons pleit bij God de Vader.... Hou de mogelijkheid open dat ze misleid is, Jane....daar gelaten dat Jezus Christus inderdaad onze Eerste Liefde moet zijn....en dat is niet niks....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 8 maart 2014, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 08:27
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | \
Ja,intrigerend....de Here Jezus verschijnt aan haar en noemt haar 'mijn dochter' ...dat lijkt tegenstrijdig, want de Here Jezus is de eniggeboren Zoon van God de Vader en wij zijn de aangenomen erfgenamen...dus Jezus Christus is onze broer, die nu voor ons pleit bij God de Vader.... Hou de mogelijkheid open dat ze misleid is, Jane....daar gelaten dat Jezus Christus inderdaad onze Eerste Liefde moet zijn....en dat is niet niks.... |
Misschien helpen bij deze dame vooral de drie R's. Rust, reinheid, regelmaat. En de S van structuur. Plus de E van emoties (en de m van medicatie ). En waarom zit ze niet stil? Zelf omschrijft ze dat als ze niet heen en weer beweegt haar maag lijkt te ontploffen, ze plaatst het in een geestelijke betekenis (een vorm van "zalving"). Wil God dit? Wat zou de reden zijn dat Hij haar dit aandoet? Ze lijkt robotmatig te bewegen en te kijken, haar blik vind ik ook niet al te aangenaam. En dan kijk ik nog niet eens naar wat ze zegt. Eén van die dingen die ze zegt is dat geaborteerde baby's naar de hel gaan... welke oordelen heeft zij nog meer? Deze vrouw kan ik in ieder geval niet serieus nemen. Het lijkt mij meer een handige manier van geld verdienen.
http://youtu.be/2Kq3RxPErms
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 9 maart 2014, 08:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 08:50
|
|
|
JOL252 schreef: | Misschien helpen bij deze dame vooral de drie R's. Rust, reinheid, regelmaat. En de S van structuur. Plus de E van emoties (en de m van medicatie ). En waarom zit ze niet stil? Zelf omschrijft ze dat als ze niet heen en weer beweegt haar maag lijkt te ontploffen, ze plaatst het in een geestelijke betekenis (een vorm van "zalving"). Wil God dit? Wat zou de reden zijn dat Hij haar dit aandoet? Ze lijkt robotmatig te bewegen en te kijken, haar blik vind ik ook niet al te aangenaam. En dan kijk ik nog niet eens naar wat ze zegt. Eén van die dingen die ze zegt is dat geaborteerde baby's naar de hel gaan... welke oordelen heeft zij nog meer? Deze vrouw kan ik in ieder geval niet serieus nemen. Het lijkt mij meer een handige manier van geld verdienen.
http://youtu.be/2Kq3RxPErms |
Ja, zo lang er mensen zijn die in deze onzin geloven en er geld voor over hebben, zullen er altijd mensen zoals Choo opstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 11:22
|
|
|
Ik heb verwijderd dat ik dat boek gekocht heb. Had het niet direct door wat voor boek en wat voor schrijfster het is.
Na er enkele stukjes uit gelezen te hebben, ben ik wel geschrokken en ga het ook maar snel wegdoen.
En in het vervolg beter opletten wat ik koop. Bedankt voor jullie reactie`s.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 11:53
|
|
|
JANE410 schreef: | Ik heb verwijderd dat ik dat boek gekocht heb. Had het niet direct door wat voor boek en wat voor schrijfster het is.
Na er enkele stukjes uit gelezen te hebben, ben ik wel geschrokken en ga het ook maar snel wegdoen.
En in het vervolg beter opletten wat ik koop. Bedankt voor jullie reactie`s. |
Ik kan zo ongeveer raden wat je hebt gelezen, vervelend, deze miskoop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 15:04
|
|
|
Zondag 9 maart, Lucas 17: 1-6; Geloof is genoeg.
Vraag Jezus nu niet erg veel van zijn volgelingen? Na een indringende waarschuwing over verleidingen en valkuilen die ook God niet zal verhinderen of tijdig opruimen, drukt Hij ons op het hart heel vergevingsgezind te zijn jegens elkaar. Zelfs als iemand je zeven keer op een dag op je ziel trapt en daarna zeven keer vraagt om vergeving, geef hem dan die vergeving toch, zodat de ellendeling nog goed slapen kan die nacht. Vraagt Jezus nu niet teveel? Want wie brengt dat op? Jezus zal wel niet letterlijk zeven keer bedoelen. Zeven duidt altijd op vol en volledig. Met vergeven ga je steeds weer door. Zelfs na een zevende keer. Elke keer weer, als iemand je vraagt om vergeving en oprecht berouw toont. Heel moeilijk, zeggen zijn discipelen meteen. Zij zien de bui al hangen, denk ik. ‘Heer, geef ons dan wel wat meer geloof’, zeggen ze. Maar Jezus schudt zijn hoofd. Elke geloof, als was het zo klein als een mosterdzaadje, heeft genoeg kracht in zich om een verleiding te weerstaan. Om voor de zoveelste keer vergeving te schenken. Aan een van je kinderen, een broer of zus misschien. Vraag niet: geef ons meer geloof. Maar: geef ons geloof. Geloof is genoeg. Geloof dat met Hem rekent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEN529
|
|
Geplaatst: zondag 9 maart 2014, 18:42
|
|
|
Er hebben zich een 25tal mensen zich opgegeven. er is nog wat plaats over.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|