Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 26 maart 2014, 11:21
|
|
|
Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. De tijd van gaan is voor mij nu bijna gekomen. Mn abo loopt tot 1 april, ga niet verlengen. Heb hier een goede tijd gehad, veel leuke dates en uitjes bracht veel nieuwe kennissen met zich mee. En met sommigen houd ik gewoon contact natuurlijk 22 september is voor mij de grote dag wens jullie allen alle goeds en Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 26 maart 2014, 15:49
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. De tijd van gaan is voor mij nu bijna gekomen. Mn abo loopt tot 1 april, ga niet verlengen. Heb hier een goede tijd gehad, veel leuke dates en uitjes bracht veel nieuwe kennissen met zich mee. En met sommigen houd ik gewoon contact natuurlijk 22 september is voor mij de grote dag wens jullie allen alle goeds en Gods zegen |
Een mooiere reden voor een afscheid kan ik niet bedenken!Ik wens jullie alle geluk samen (ik heb hem bekeken op je profiel,hij is goedgekeurd )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 26 maart 2014, 16:04
|
|
|
Ik probeer steeds weer terug te gaan naar de basics,een laptop waarop je kunt internetten en mailen dus,maar volgens mijn kinderen is dat ouderwets(een muis is zoooooooo 1998) Omdat ik te zwak ben slibt het huis langzaamaan vol met spelcomputers,mobieltjes,tablets etc........waarom ik nog steeds niet iets simpels gekocht heb en in de winkel bleef hangen bij een touchscreen mac weet ik ook niet Ik ga sterk zijn......echt waar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 26 maart 2014, 16:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. De tijd van gaan is voor mij nu bijna gekomen. Mn abo loopt tot 1 april, ga niet verlengen. Heb hier een goede tijd gehad, veel leuke dates en uitjes bracht veel nieuwe kennissen met zich mee. En met sommigen houd ik gewoon contact natuurlijk 22 september is voor mij de grote dag wens jullie allen alle goeds en Gods zegen |
Succes en heel veel liefs en Gods zegen samen
Laatst aangepast door
|
NATASCHA642
|
op woensdag 26 maart 2014, 16:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 26 maart 2014, 17:20
|
|
|
Jammer, maar begrijpelijk dat je je lidmaatschap niet verlengt, Roelande. Ik zal je stukjes missen op het forum! Een goede tijd toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 26 maart 2014, 18:34
|
|
|
Alle goeds en een gezegende dag op 22 september!!!!
Jane
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 26 maart 2014, 19:59
|
|
|
Woensdag 27 maart, Lucas 20: 9-19; God weet niet van opgeven.
Er zijn mensen die in hun zorg om hun kind of een vriend, die van zijn leven een puinhoop maakt, van geen opgeven weten. Zo iemand is ook heer van de wijngaard uit dit verhaal. Verschillende slaven, door hem uitgestuurd om de pacht te innen, komen zwaar aangeslagen en mishandeld terug van hun missie. Die pachters zijn kwaaie jongens, dat is duidelijk. Die moet je niet onderschatten. Maar in plaats van nu meteen de ME in te schakelen en korte metten met hen te maken, stuurt de heer zijn geliefde zoon. Voor hem zullen ze respect hebben, meent hij. Maar dat blijkt een vergissing. Het loopt op een drama uit. De zoon wordt vermoord. En de heer – bedoeld is God – lijkt de grote verliezer. Of nee: wij mensen zijn de grote verliezer. Of nee: wij mensen zijn de grote verliezers. Want nu zal God komen en afrekening met ons houden… Wacht! Jezus zegt nog iets. Over een afgekeurde steen die God zal oppakken en een ereplek en een ereplek geven. ‘Van de Here is dit geschied en het is wonderlijk in onze ogen.’ Dan slaat op Jezus en zijn opwekking door God uit de dood. Wie dat in deze weken weer ontdekt, wordt stil en kan zich niet genoeg verbazen over God. God weet van geen opgeven. Daar staan Jezus’ kruis en opstanding voor in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 26 maart 2014, 22:55
|
|
|
Vandaag ga ik op grijs voor kort of lang dat weet ik niet, vast wel tot ziens
Dag allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 27 maart 2014, 16:30
|
|
|
Zorgelijk!!!
Zou zo graag willen helpen...maar de oudjes minder zorg....dan ik minder werk.... Cirkeltje is rond!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 27 maart 2014, 16:32
|
|
|
Roerbakschotel....lekker veel groent en kipfilet.... Minikrieltjes uit de frituur...en dan zo visite die de pan leeg mogen maken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 27 maart 2014, 16:32
|
|
|
JANE410 schreef: | Andijvie met bèchamelsaus uit de diepvries, nooit gegeten dus ben benieuwd |
Klinkt lekker...was het dat ook??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 27 maart 2014, 16:34
|
|
|
Alle goeds...Roelande en Jane!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 27 maart 2014, 17:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Klinkt lekker...was het dat ook?? |
Nee, Zeeland het was niet lekker . Ik heb de andere helft door de toilet gespoeld.
Ik kook het volgende keer weer zelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 27 maart 2014, 19:59
|
|
|
Donderdag 27 maart, Lucas 20: 20-26; Wiens beeld draag je zelf?
Munten zijn intrigerende stukjes metaal. Ze zeggen in wiens machtsgebied je je bevindt. In Jezus’ dagen was het daarom een hele kwestie of je als oprechte Jood aan de Romeinse keizer, met zijn goddelijke pretentie, wel belasting mocht betalen. Via vrome spionnen – een soort verraders in zwart pak – vragen de overpriesters en Schriftgeleerden Jezus om een uitspraak. Zegt Hij: keizer nee – dan hebben ze een mooi punt voor een politiek gekleurde aanklacht. Zegt Hij: keizer ja – dan maakt dat geen echt principiële indruk. Maar Jezus doorziet hen meteen. Op zijn verzoek tonen ze Hem eerst een munt. Schijnbaar wat naïef vraagt Hij wiens afbeelding en schrift de munt draagt. Van de keizer? Mooi! Geef dan de keizer wat de keizer toekomt en, zo voegt Hij toe: ‘Geef God wat God toekomt.’ Die laatste woorden boren diep heel diep. Alsof Jezus vraagt: wiens beeld draag je zelf? En naar wiens machtsgebied wijst dat? Toch naar dat van God? Geef God dan wat Hem toekomt. Tegenover de keizer zal dat vaak ja betekenen, soms ook nee. Want Góds beeld dragen wij zelf. Alle dagen en overal. Je bent van Hem. Zijn Schrift ken je en aan zijn gebod wen je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 27 maart 2014, 21:33
|
|
|
JANE410 schreef: | Vandaag ga ik op grijs voor kort of lang dat weet ik niet, vast wel tot ziens
Dag allemaal  |
Ik kom je nog even uitzwaaien, Jane! Tot ziens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 27 maart 2014, 22:28
|
|
|
JANE410 schreef: | Nee, Zeeland het was niet lekker . Ik heb de andere helft door de toilet gespoeld.
Ik kook het volgende keer weer zelf |
Niets beter dan ""eigen-hand-gemaakt"" he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 27 maart 2014, 22:57
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 27 maart 2014, 23:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 03:56
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dinsdag 18 maart, Lucas 18: 26-34; Wat levert het op?
Petrus is duidelijk onder de indruk. Alleen door alles prijs te geven en Jezus radicaal te volgen, kun je het Koninkrijk van God binnen gaan, zo begrijpt hij. Spontaan, namens heel de groep, zegt hij: Maar dat, Here, hebben wij toch gedaan? Toe U ons riep, toen lieten we al het onze los. Ons werk, onze collega’s, ons huis, tot op zekere hoogte zelfs ons gezin en familie. En nu, wat levert dit op? Levert het wel iets op? Jezus is ineens heel duidelijk. Plechtig belooft Hij twee dingen. Punt 1: wie om Christus wil zijn huis, zijn baan zijn familie of vrienden moet opgeven, hoeft niet bang te zijn de rest van zijn leven totaal eenzaam de wereld door te moeten. Je ontvangt van Godswege rijkelijk terug. Daar mag je Jezus op aanspreken. Voor jou en je gezin wordt gezorgd. En punt 2: voor wie het Koninkrijk binnen ging, smekend als een tollenaar, afhankelijk als een kind op de arm van z’n moeder of alles prijzengevend als die vissersman uit Galilea, blijft God eeuwig zorg hebben. Ook daar mag je Jezus op aanspreken. |
Ja, God is de bron van warmte, die een hele familie kan vervangen, partner, kinderen, alles....zorg op maat...wat je nodig hebt geeft Hij je....warmte in overvloed....zoveel warmte....hoe is het mogelijk.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 28 maart 2014, 04:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 10:19
|
|
|
NICOLLE231 schreef: | 1 lid van ons CM-ers heeft kanker die opgegeven is door de doktoren. LIEVE MENSEN STEUN deze persoon (naam verwijderd).
Laten we massaal hem een kaart sturen,dan stuur ik die direkt door aan hem.mail mij voor mijn dres ls je mee wilt doen.
wie dat niet wil late die niks zeggen.
ik kanhet niet laten om hem te bemoedigen. |
Heel erg jammer dat de naam is weggehaald.... ik ga voor jou bidden dat je wijsheid mag ontvangen om te geven wat hij nodig heeft en kracht voor jezelf. Ik hoop dat er meerdere mensen zijn die ook voor Nicole willen bidden. Ziekte is nooit van God, ik bid voor je dat je je mag uitstrekken naar genezing door de Heilige Geest.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 28 maart 2014, 10:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 10:47
|
|
|
This is the day the Lord has made, rejoice in it and be glad...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 28 maart 2014, 11:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 11:27
|
|
|
God is trouw
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 28 maart 2014, 11:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 13:55
|
|
|
http://youtu.be/3EkjkjRPBjk
Omdat de dood nooit meer het laatste woord heeft ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 28 maart 2014, 13:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 14:23
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=vY_zGwyH54s
Fraaie uitvoering van Kathleen Battle. Ze heeft het imago onuistaanbaar te zijn, maar zingen kan ze wel.... Een van de betere uitvoeringen van het Laudate Dominum van Mozart, al zul je even aan het tempo moeten wennen.
Thomas, snel - maar wat een stem, he.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 28 maart 2014, 15:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 14:28
|
|
|
.....en wat dacht je hier van, een van de meest tedere liefdesliederen ooit:
https://www.youtube.com/watch?v=naf4J_RDzLI
Bist du bei mir, klassiek voor iedereen. Ten onrechte toegeschreven aan Johann Sebastian Bach, het is echter van Stolzel.
Bist du bei mir, geh ich mit Freuden When thou art near, I go with joy
zum Sterben und zu meiner Ruh. To death and to my rest.
Ach, wie vergnügt wär so mein Ende, O how pleasant would my end be,
es drückten deine schönen Hände If your fair hands
mir die getreuen Augen zu Would close my faithful eyes.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 28 maart 2014, 19:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 19:32
|
|
|
Vrijdag 28 maart, Lucas 20: 27-38; Voor Hem leven zij allen.
Over de opstandeling der doden leven er heel wat gevoelige vragen. Hoe zullen de mensen eruit zien? En zullen we elkaar nog kennen? Vooral voor kleine kinderen is dat belangrijk. Als vader en moeder straks maar in de buurt zijn… En wat als je twee of drie keer getrouwd bent geweest? Wie kijkt er dan naar je uit? De Sadduceeën verwezen al dit soort vragen regelrecht naar de prullenbak, vanuit hun overtuiging dat er geen opstanding der doden is. Met een ingewikkeld voorbeeld proberen ze Jezus op dit punt vast te praten. Maar Jezus laat heel hun verhaal helemaal voor wat het is. Over de andere zijde moet je niet zo menselijk denken, zegt Hij eigenlijk. Want daar ben je de dood voorbij. God is geen God der doden, maar van levenden. En voor Hem leven zij allen. Dat is heel troostvol. Zij leven voor God. Alle andere vragen zijn daardoor nauwelijks nog van belang. De mensen die ons ontvielen leven voor God. Man of vrouw, een zus, één van je kinderen. Wat deed pijn om dat kind los te laten. Wees getroost: God is een God van levenden. En Hem leven en loven zij allen. Ook de kleinsten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 20:19
|
|
|
Het ledenaantal op CM loopt wat terug:

Ach ja, geen enkele vrouw is perfect, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 20:49
|
|
|

zozo.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 maart 2014, 20:56
|
|
|

In Friesland zondag zomertijd! Eindelijk het echte Nieuwjaar.
Thomas, Nieuwjaar vieren in de donkerste dagen, we lijken wel gek.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 28 maart 2014, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|