ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5919 5920 5921 5922 5923 5924 5925 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 8 mei 2014, 20:18

Donderdag 8 mei, Ester 6: 1-11; God spot.

Het bevel van de koning komt voor Haman als een donderslag bij heldere hemel. Wat hij ook verwacht heeft, dit in elk geval niet. In plaats dat Mordechai opgehangen wordt aan een paal van vijftig meter hoogte, en voor ieders oog smadelijk te kijk gezet wordt, wordt hij openlijk gehuldigd. En Haman moet ook nog voor hem uitlopen. Het was nota bene zijn eigen idee. Wat zal die man zichzelf verwenst hebben.
Op de achtergrond hoor je de verteller bulderen van heet lachen. Zo wordt nu eenmaal met de man, die het op Gods volk gemunt heeft! Zo vergaat het allen die zonder mededogen hun handen uitstrekken naar geweld en volkerenmoord. Al wordt er niet op gezinspeld dat God de zaak zo heeft geregisseerd, zijn machtige aanwezigheid achter de coulissen van het leven is onmiskenbaar. Hij heeft hier ingegrepen op een manier die verbijstert en verbaast.
In Psalm 2 lezen we: ‘Die in de hemel zetelt, zal lachen!’ en ‘De Here spot met hen.’ Zo is het gebeurd. Eén slapeloze nacht van de koning en alle stukken staan ineens anders op het bord. Zo redt God alleen. Hij leek afwezig en het was alsof Haman zijn gang kon gaan. Maar zo is het niet: God laat niet met zich spotten. Hij spot met zijn spotters.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 8 mei 2014, 23:17

Geniaal.

http://youtu.be/M0VwHoj9IGo
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: donderdag 8 mei 2014, 23:20

De enige persoon die nooit fouten maakt, is degene
die nooit iets doet!

Theodore Roosevelt.

Gr Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 8 mei 2014, 23:21

ANNA415 schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?v=574021659351062
Coole smiley met zonnebril Clown smiley

Dit filmpje doet ook op facebook de ronde....zo schattig!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 8 mei 2014, 23:56

http://youtu.be/f4RgXZAEiQg

Altijd.
Naar boven

Auteur Bericht
ATZE895

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 mei 2014, 00:05

JACQUELIN266 schreef:
Maar als je niets zegt, krijg je ook geen reactie!

Ach dat is ook weer waar.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 mei 2014, 00:11

JOL252 schreef:
http://youtu.be/f4RgXZAEiQg

Altijd.

Prachtig, en ontroerend lied Jol.
Dank je wel voor het delen, doet mij goed op dit moment!

Gr Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 mei 2014, 00:27

MARENTH030 schreef:
Prachtig, en ontroerend lied Jol.
Dank je wel voor het delen, doet mij goed op dit moment!

Gr Marenth.

Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 mei 2014, 20:20

Vrijdag 9 mei, Ester 6: 12-14; Ten val komen.

Mooie vrienden heeft die Haman. En ook een heel fijne vrouw. Eerst steunt ze hem samen kritiekloos in zijn persoonlijke wraakactie. Was het idee van die paal van vijftig meter niet hún idee geweest? Maar nu laten ze hem als een baksteen vallen in het gat, dat hij zelf gegraven heeft. Zo gaat dat wel vaker in die kringen. Zolang je ster rijst, heb je vrienden te over! Maar ga je de mislukking in en hen je niets meer te bieden, dan laten ze je gauw los, bang om zelf meegesleurd te worden in jouw afgang. Ze zeggen opeens: ‘Mordechai is een Jood!’Alsof ze dat de dag ervoor niet wisten! Maar nu laten ze merken, dat ze iets vermoeden van het geheimenis van Israël. Van de God, die Israël leidt en redt. Diep verborgen achter de dingen des levens, maar intussen onmiskenbaar aanwezig. Een God die te vrezen is.
‘Dit wordt je totale ondergang,’ zeggen ze, en zo staat Haman totaal alleen. Kan hij nog terug? Of verhardt God zijn hart, zoals Farao in Egypte? Maar dat betekent nooit, dat je niet zelf verantwoordelijk zou zijn voor je beslissingen. Ook niet, dat je geen kant meer uit kunt. Zelfs op Judas deed Jezus nog een hartelijk beroep. Wie echter over Jezus valt, valt dood. Wie vóór Hem valt, vindt het leven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:07

http://youtu.be/00XTsUruQos

Prachtig nummer van Susan Boyle You'll See
Vind ik.
Gr Marenth

Laatst aangepast door
MARENTH030
op zaterdag 10 mei 2014, 18:28
Naar boven

Auteur Bericht
POONVIS958

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:08

JACQUELIN266 schreef:
Hoi,

Wie gaat er met me wandelen en genieten in de natuur. Ik ben aan het trainen voor de Vierdaagse (een grote uitdaging die ik dit jaar voor het eerst ben aangegaan).

Alvast bedankt voor jullie reacties.
jacqueline Lachende smiley

hoi Jacquelin , ik zie je berichtje nu pas. ik ben een liefhebber van de natuur en lopen doe ik ook veel. Wanneer je in een weekend gaat wandelen, dan kunnen we wel iets afspreken, . Op een door de weekse dag lukt het mij zeker niet.

groet, Eric
Naar boven

Auteur Bericht
POONVIS958

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:12

BZBJRMP983 schreef:
Lachende smiley

Joyce Meyer vind ik heel goed. Ik volg haar op televisie vrijwel elke morgen op SBS6 ,voordat ik naar mijn werk ga. Ik mijn beleving stipt ze heel belangrijke punten aan en ze is heel direct en dat is prachtig.
Naar boven

Auteur Bericht
POONVIS958

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:16

AKKARI165 schreef:
Ben benieuwd hoe jij erover denkt.

Ik vind bidden maar niks
Ik geloof dat God weet wat je nodig hebt.
God kent mijn gedachte en weet waar ik tegen aan loop
Als ik ergens moeite mee heb en zaken niet begrijp dan denk Ik dat hard op in mijn gedachten van hoe kan dat God. En God moet dat toch snappen. Hij heeft me immers gemaakt en weet alles van me. Zo kun je bijvoorbeeld bidden tot je een ons weegt
Maar waarom heeft dat dan meerwaarde. Stel je bid voor geen oorlog geen honger op de wereld. Ik denk dan ja dat hebben wij aan ons zelf te wijten. Een econoom filosoof zei als al het geld op de wereld verdeeld zou worden was Afrika net zo welvarend als Amerika
Ecologisch gezien zijn we ook weer egocentrische wezens.
God's wegen zijn immers niet onze wegen en denk dat hij wil dat we problemen zelf eerst moeten en kunnen oplossen Mijn stelling is dus
heeft gebed werkelijk effect en nut of weet god wat de wereld en de schepping nodig heeft
NAUURLIJK WEL !!! God wil juist dat we alles met HEM delen in gebed. Zonder HEM zijn we als mens/ schepsel , helemaal niets !!
Naar boven

Auteur Bericht
POONVIS958

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:21

JACQUELIN266 schreef:
Goedenavond allemaal,

Het verbaast mij dat op alle onderwerpen vooral vrouwen meedoen.
Zo zijn het zelfs op de vraag Waar knappen mannen op af wat betreft vrouwen (zo'n onderwerp ik weet de preciese omschrijving niet meer)) vooral vrouwen die reageren.

Kom op heren, geef eens een voorzet voor een gespreksonderwerp waarr mannen op reageren.

Alvast bedankt Knipoog smiley
Jacqueline

Ik vind het niet fijn wanneer een vrouw grof in de mond is of veel schreeuwt. Een vrouw mag je liefhebben en voorzichtig corrigeren. Poonvis
Naar boven

Auteur Bericht
POONVIS958

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:27

ELINE392 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb al wel verschillende topic discussies gelezen. Nu wil ik een nieuw topic starten: Ik ben diaken in 'mijn' gemeente (PKN-geref) en vraag me af, is dit nog een bezwaar in kerkelijk Nederland of zijn we heden-ten-dage wel zover dat dit geen discussie onderwerp meer is...
Ik ben benieuwd...

hoi Eline, ik kom uit dezelfde kerk als jij, vroeger, en heb geen moeite met een vouw als diaken of ouderling. In de Bijbel wordt ook gesproken over vrouwelijke priesters. ? toch ? Was ANNA geen profetes ? toen Maria en Jozef ,met het kindje Jezus naar de Tempel gingen . Ik geloof dat we van GOD ,allemaal een opdracht gekregen hebben , om het Evangelie door te geven aan anderen. Een vrouw op de preekstoel, daar wil ik graag met je over praten, mag ook via de CM mail. groet, Eric
Naar boven

Auteur Bericht
HANNE614

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 20:33

Ook als je niet in de buurt woont ben je toch van harte uitgenodigd!!

HANNE614 schreef:
Van CM hebben we
Harco 41jr
Thaare 42 jr
Tina 49 jr
Hanne 49 jr
Bert 45 jr
Boveen 54 jr

Opgegeven niet CM-leden:
1 man 40 jr
1 man 41 jr
1 vrouw 45 jr
1 vrouw 48 jr
1 man 48 jr
2 mannen 50 jr (waar van 1 onder voorbehoud ivm ploegendienst)
1 vrouw 51 jr
2 vrouwen 52 jr
1 vrouw 54 jr
1 man 56 jr
1 man 59 jr
1 vrouw 60 jr

Laatst aangepast door
HANNE614
op vrijdag 16 mei 2014, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 20:59

Zaterdag 10 mei, Ester 7: 1-7; Verkocht.

Wat verkocht is, is van eigenaar gewisseld. De koper kan er mee doen wat hij wil. Dat is onze situatie, zegt Ester. Van mij en van mijn volk. Haman heeft ons met zijn bod van tienduizend talenten zilver gekocht om ons te vernietigen. Van groot tot klein. Zonder onderscheid.
Verkocht! Dat woord heeft iets definitiefs! Als je dat bord voor een huis ziet staan, weet je dat er een beslissing gevallen is. Je hoeft geen poging meer te doen. Je bent te laat, tenzij nog iemand voor je weet te bemiddelen. Wij zijn verkocht, zegt Ester. Alstublieft, schenk mij en mij volk leven! En de koning is haar goedgezind. Zij krijgt het leven.
Verkocht! Dat woord blijft onwillekeurig haken. Zegt Paules niet ergens, dat wij van huis uit allen verkocht zijn onder de macht van de zonde? In het verhaal van Ester wordt wel heel duidelijk wat het betekent als je verkocht bent onder de macht van de duivel en het kwaad. Dan ben je prijsgegeven. Als schapen voor de slachtbank. Dat zijn arme beesten. Ja, zegt dat wel. Maar wacht nog even. Liet Jezus zich niet als een schaap ter slachtbank leiden? Zie op Hem! Vertrouw je toe aan Hem. Daar geldt: gij zijt gekocht en betaald! Niemand kan je nog iets doen. Je bent van Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 10:14

POONVIS958 schreef:
Ik vind het niet fijn wanneer een vrouw grof in de mond is of veel schreeuwt. Een vrouw mag je liefhebben en voorzichtig corrigeren. Poonvis
Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 11:20

Als ik je dragen kon.................

Als ik je dragen kon

over je angst en pijn heen

dan droeg ik je.

Als ik een woord kon spreken

als antwoord op je vragen

over geluk en liefhebben

over leven en dood

dan sprak ik met je.

Als ik beter kon maken

wat er omgaat in je hart

aan zielenpijn

dan genas ik je.

Maar ik ben net als jij

niet sterk

heb geen antwoord

op alle levensvragen.

Ik ben alleen een vriend

die met je mee wil lopen

naast je wil gaan en zegt:

hier, hier is mijn hand!

Renske de Moes
Naar boven

Auteur Bericht
COSI194

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 12:02

Beste allemaal,

Ik voelde nadat ik gisteren de Noach-dag in Dordrecht van het begin tot het eind heb meegemaakt de sterke neiging er iets over te delen.
Allereerst een groot compliment aan Cm die deze dag heeft georganiseerd en tot in de puntjes geregeld heeft.
Erg fijn dat er voor de film een korte inleiding was over wat we konden verwachten en wat de filmmakers er toe gebracht heeft om de film te regiseren zoals hij uiteindelijk geworden is.
De opdracht aan Noach om het zondige en goddeloze achter zich te laten en door hemels water gereinigd, ruimte te maken voor een nieuw begin, is in ons aller leven breed toepasbaar, dit sprak mij erg aan.
Het bezoek aan de Ark en de woorden van zijn bouwer Johan Huibers waren een mooi verlengstuk van de film, en de vraag in hoeverre laten we Gods besturing toe in ons aller leven.
De workshop van Aukelien over zinvol daten was voor mij een aangename eye opener, die
het geheel prachtig completeerde.
De enigste kanttekening bij de workshop van Aukelien is, dat het naar mijn idee primair gericht was op alleenstaanden zonder verleden. Onder de aanwezigen zaten ook mensen met een verleden zoals een scheiding, het verlies van een echtgenoot, en een bestaand gezin.
Mischien is het een idee om daar in de toekomst iets meer aandacht aan te geven.
Verder heb ik het als en rijk gezegende dag ervaren.

Ga zo door Cm!
Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 12:09

POONVIS958 schreef:

Ik vind het een beetje een rare reactie. Ik vind het ook niet fijn wanneer een man grof in de mond is. Zeker niet in het openbaar waarbij anderen kunnen meeluisteren.

Eens schreeuwen is een vorm van emotie. Dat moet dus wel eens kunnen. Net zoals wenen, lachen en dergelijke meer...
Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 12:58

http://www.youtube.com/watch?v=IXPUEyF_lm4

http://www.youtube.com/watch?v=Auz7dGcELEg
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 13:23

POONVIS958 schreef:

Ik begrijp eerlijk gezegd de reactie ook niet. Er wordt aan de mannen gevraagd om een voorzet te geven en een nieuw topic te openen met een onderwerp, waarop meer mannen zouden kunnen reageren. Is het benoemen van het niet fijn vinden dat een vrouw grof in de mond is en schreeuwt nu een reden om als man niet te reageren op het forum, of is het een antwoord op de vraag van het andere topic `` Mannen waar knappen jullie op af bij een vrouw?``. Op dat topic zit momenteel een slotje, op verzoek kan dit topic vast wel weer geopend worden.

Ik begrijp ook even het verband niet tussen ``het niet fijn vinden dat een vrouw grof in de mond is en schreeuwt`` en`` het haar liefhebben en voorzichtig corrigeren?`` Maar ja, dat antwoord is hier dan weer off-topic.

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 11 mei 2014, 13:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 13:32

POONVIS958 schreef:

Of je gaat het gesprek met haar aan in plaats van bevoogden ...

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 mei 2014, 13:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 15:30

Zondag 11 mei, Ester 7: 8-10; Gestilde toorn.

Daar hangt hij. Haman, de felle hater van het Joodse volk, aan de paal die hij voor Mordechai bestemd had. In zijn onstuimige toorn heeft koning Ahasveros snel gesproken. Pas na de executie wordt hij weer rustig. Onwillekeurig denk je: is zijn toorn wel terecht? Wordt Haman nu geëxecuteerd, omdat hij verdacht wordt van aanranding of vanwege zijn genocideplan? Maar daarvoor had Ahasveros toch zelf toestemming gegeven? Daarover zegt de verteller niets. Die wil ons slechts zeggen: Gods vijanden vergaan! De duivelen het kwaad winnen het niet in deze wereld, maar God zegeviert.
Toen bedaarde de gramschap van de koning! Op de achtergrond hoor je iets rommelen van de toorn van God. Maar bij God gaat het nooit om een uiting van ongecontroleerde opwinding, maar altijd om een diep gekrent hart. Aan de voet van het kruis van Christus – daar hangt Hij, tussen twee rovers – zien we de volle ernst daarvan. God dank, zijn toorn is bedaard, het is stil geworden in heet hart van God. Zijn liefde won het van zijn rechtvaardige toorn. Het kruis van Jezus is de boom des levens geworden. Zie slechts op Hem! Want wie gelooft in Jezus, heeft eeuwig leven. Maar wie niet gelooft, de toorn Gods blijft op hem ( Joh. 3: 36). ‘God van ons heil, herstel ons, neem ons aan / en doe uw toorn niet over ons bestaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 11 mei 2014, 19:20

Hallo Cosi,

Bedankt voor je complimenten! Goed om te lezen Lachende smiley

We zullen je opmerking over de workshop doorgeven aan Aukelien. Goed om daar een volgende keer rekening mee te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 06:55

Ik heb haar een tijdje gevolgd op SBS. Voor mij is het even leuk maar naar een paar keer mag er van mij wel wat meer diepgang in.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 06:57

Moderne wetenschap van drs Ben Hobrink
Naar boven

Auteur Bericht
LEGATO074

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 08:37

Op zaterdag 24 mei 2014 is er weer een dansavond in Wezep.

Je hoeft niet perse te kunnen dansen , want je kunt op deze avond bij de beginners aanschuiven en dan krijg je les.
Vooraf kunnen we bij de Chinees Restaurant “Noord Veluwe “gaan dineren.
Aanvang dansen bij dansschool Bruinewoud is om 20:45 en als je met de groep mee wilt eten dan spreken we af om 18 :45 bij het Chinees Restaurant.

Voor het eten bij de chinees betaal je 15 euro en voor het dansen 10 euro.

meer info? www.inktvisz.nl Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ATZE895

BerichtGeplaatst: maandag 12 mei 2014, 10:27

JOL252 schreef:
Of je gaat het gesprek met haar aan in plaats van bevoogden ...

Snap je!!! Daarom reageer ik bijna nooit op een topic!!!! pffff
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5919 5920 5921 5922 5923 5924 5925 ... 6194 Volgende
Pagina 5922 van 6194