ChristianMatch
 


Forum

Berichten van POONVIS958
ChristianMatch forum index » Berichten van POONVIS958
Auteur Bericht
POONVIS958 (59)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:27
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
ELINE392 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb al wel verschillende topic discussies gelezen. Nu wil ik een nieuw topic starten: Ik ben diaken in 'mijn' gemeente (PKN-geref) en vraag me af, is dit nog een bezwaar in kerkelijk Nederland of zijn we heden-ten-dage wel zover dat dit geen discussie onderwerp meer is...
Ik ben benieuwd...

hoi Eline, ik kom uit dezelfde kerk als jij, vroeger, en heb geen moeite met een vouw als diaken of ouderling. In de Bijbel wordt ook gesproken over vrouwelijke priesters. ? toch ? Was ANNA geen profetes ? toen Maria en Jozef ,met het kindje Jezus naar de Tempel gingen . Ik geloof dat we van GOD ,allemaal een opdracht gekregen hebben , om het Evangelie door te geven aan anderen. Een vrouw op de preekstoel, daar wil ik graag met je over praten, mag ook via de CM mail. groet, Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
POONVIS958 (59)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:21
BerichtOnderwerp: weinig mannen die meedenken / meepraten
 
JACQUELIN266 schreef:
Goedenavond allemaal,

Het verbaast mij dat op alle onderwerpen vooral vrouwen meedoen.
Zo zijn het zelfs op de vraag Waar knappen mannen op af wat betreft vrouwen (zo'n onderwerp ik weet de preciese omschrijving niet meer)) vooral vrouwen die reageren.

Kom op heren, geef eens een voorzet voor een gespreksonderwerp waarr mannen op reageren.

Alvast bedankt Knipoog smiley
Jacqueline

Ik vind het niet fijn wanneer een vrouw grof in de mond is of veel schreeuwt. Een vrouw mag je liefhebben en voorzichtig corrigeren. Poonvis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
POONVIS958 (59)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:16
BerichtOnderwerp: wel of niet bidden
 
AKKARI165 schreef:
Ben benieuwd hoe jij erover denkt.

Ik vind bidden maar niks
Ik geloof dat God weet wat je nodig hebt.
God kent mijn gedachte en weet waar ik tegen aan loop
Als ik ergens moeite mee heb en zaken niet begrijp dan denk Ik dat hard op in mijn gedachten van hoe kan dat God. En God moet dat toch snappen. Hij heeft me immers gemaakt en weet alles van me. Zo kun je bijvoorbeeld bidden tot je een ons weegt
Maar waarom heeft dat dan meerwaarde. Stel je bid voor geen oorlog geen honger op de wereld. Ik denk dan ja dat hebben wij aan ons zelf te wijten. Een econoom filosoof zei als al het geld op de wereld verdeeld zou worden was Afrika net zo welvarend als Amerika
Ecologisch gezien zijn we ook weer egocentrische wezens.
God's wegen zijn immers niet onze wegen en denk dat hij wil dat we problemen zelf eerst moeten en kunnen oplossen Mijn stelling is dus
heeft gebed werkelijk effect en nut of weet god wat de wereld en de schepping nodig heeft
NAUURLIJK WEL !!! God wil juist dat we alles met HEM delen in gebed. Zonder HEM zijn we als mens/ schepsel , helemaal niets !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
POONVIS958 (59)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:12
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
BZBJRMP983 schreef:
Lachende smiley

Joyce Meyer vind ik heel goed. Ik volg haar op televisie vrijwel elke morgen op SBS6 ,voordat ik naar mijn werk ga. Ik mijn beleving stipt ze heel belangrijke punten aan en ze is heel direct en dat is prachtig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
POONVIS958 (59)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 mei 2014, 18:08
BerichtOnderwerp: samen wandelen / genieten van de natuur
 
JACQUELIN266 schreef:
Hoi,

Wie gaat er met me wandelen en genieten in de natuur. Ik ben aan het trainen voor de Vierdaagse (een grote uitdaging die ik dit jaar voor het eerst ben aangegaan).

Alvast bedankt voor jullie reacties.
jacqueline Lachende smiley

hoi Jacquelin , ik zie je berichtje nu pas. ik ben een liefhebber van de natuur en lopen doe ik ook veel. Wanneer je in een weekend gaat wandelen, dan kunnen we wel iets afspreken, . Op een door de weekse dag lukt het mij zeker niet.

groet, Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van POONVIS958
Pagina 1 van 1