Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 22 juni 2014, 18:32
|
|
|
Leg je le leven In de hand van de Here... Laat Hij jouw leidsman zijn.. Keer op keer.... Wees niet bang.... Hij kent de wegen Jezus ging jou voor........ Jezus ging jou voor......!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 22 juni 2014, 21:19
|
|
|
Zaterdag 21 juni, Genesis 26: 12-22; Nieuwe tijden, nieuwe sporen.
Isaak is een wat stille man. Het grote, altijd voortijdrijvende geloof van zijn vader Abraham lijkt hij niet zo te kennen. Het liefst blijft hij maar wat hangen in de buurt van de waterputten van Abraham. Maar de mannen van Gerar gooien al die waterputten dicht. Zij stikken van jaloezie vanwege de rijke zegen waarmee God Isaak al groter en machtiger maakt. Isaak graaft de putten echter telkens weer op en geeft ze dezelfde namen als zijn vader. Maar het getreiter gaat maar door en op een dag zegt ook koning Abimelech tegen hem: Ga alsjeblieft bij ons weg! Dan moet Isaak wel verder gaan en de vertrouwde waterputten van zijn vader achterlieten. Op zoek naar nieuw weidegbied. En naar een nieuw spoor van God. Zoals elke nieuwe generatie het spoor van God opnieuw moet zoeken. Dat is best moeilijk. Bij elke put die Isaak graaft, blijft het ruziën. Maar Isaak houdt vol. En eindelijk graaft hij een put waarover geen ruzie ontstaat. Spontaan dankt hij God: Nu heeft de Here ook voor ons ruimte gemaakt. Dat is heel veelzeggend. Ook voor ons wil God telkens weer ruimte maken om te leven met Hem. Als we maar de moed hebben te graven naar nieuwe waterputten. Ook in onze tijd. Met het stille, vasthoudende geloof van Isaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 22 juni 2014, 21:20
|
|
|
Zondag 22 juni, Genesis 26: 23-33; Zelfs een Pikhol.
Het kan verkeren. Mensen die je eerst minzaam wegkijken, omdat je anders bent en probeert te leven als een mens van God, doen soms opeens een beroep op je. Zo vergaat het Isaak. Ineens staat Koning Abimelech met zijn vriend Achuzzat en zijn legeroverste Pikol voor de deur van zijn tent. Is er nu weer wat te zaniken? Moet hij nog verder weg uit hun beurt? Nee, juist niet, zeggen ze heel verrassend. Blijf liever wat dichter bij ons, want wij hebben heel goed gezien, dat de Here jou zegent. Jij kunt geen schop in de grond steken of je hebt alweer een put. Alles wat je doet wordt gezegend. Mogen wij daar niet een beetje in delen? Laten we een verdrag sluiten, tenslotte hebben wij jou ook nooit kwaad gedaan, maar enkel goed… Op het laatste gaat Isaak maar niet in. Meteen nodigt hij hen aan tafel. Want als mensen als Abimelech en zelfs een Pikol gaan erkennen, dat God met je is en je daardoor zeer gezegend bent, dan praat je niet meer over wat geweest is. Want een verkiezing van God is geen persoonlijke privilege, maar een genade om anderen aan te raken met de zegen van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: zondag 22 juni 2014, 22:06
|
|
|
Kwetsbaar en mooi, Miranda.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIRANDA823
|
|
Geplaatst: zondag 22 juni 2014, 22:40
|
|
|
Kijken we uit naar Zijn terugkomst
De dag dat Hij weer terugkomen zal kijken we daar naar uit? Of willen we op aarde nog veel teveel zijn wij nog niet klaar als Zijn bruid
Moeten we nog schoon schip gaan maken is ons leven eigenlijk nog niet in orde weet dat Hij eens terugkomen zal kom uit al je wanorde
Is je relatie met Hem verbroken of zitten er wat deuken in Zit je nog wel op het juiste pad bekijk het eens goed en maak een nieuw begin
Weet dat je altijd bij Hem terug komen kan wat of er ook gebeurd is Al heb je er een puinhoop van gemaakt of zit je zelfs in de gevangenis
Hoe de situatie is maakt niet uit Hij wacht op je tot je komt bij Hem Hij houdt van je Hij heeft je zelf gewild Bid maar tot Hem Hij hoort je stem
Miranda Vlieland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 00:19
|
|
|
Vreugde Dans voor U Alleen voor U Dansen Ja dat wil ik Dansen voor U
Zingen wil ik Lied voor U U lied Zing ik Voor U alleen....
Hannie.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOMEAGAIN970
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 09:25
|
|
|
Plannen zat...doen......nee mooie weer...erop uit....... Fijne dag ieder....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 09:31
|
|
|
Blij... Ik ...? Pffff Stelletje ondeugende hondjes..... Rennen door het huis heen... Spelend vechtend.... Grommen.....lijkt net echt..... En dan springend boven op mij.... Vrouwtje wakker worden.... Vrouwtje we willen knuffelen... Vechtend wie bij vrouwtje mag.... Dan is er rust..... Och die lieve ondeugende hondjes.... Ja ik ben heel blij met deze lekkere stel...... Blijde dag.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 10:41
|
|
|
Vannacht ga ik op grijs, en zal dat ook wel even blijven, via deze site een leuke man ontmoet en nu ga ik jullie dus weer verlaten. Wie weet zien of spreken we elkaar nog een keer want ja je weet nooit hoe alles loopt. En ja misschien ga ik jullie allemaal wel heel erg missen en kom ik gewoon weer terug voor het forum Maar ik wilde iedereen op het forum en op de chat bedanken voor de gezellige maand die ik hier heb gehad. Het was leuk om weer nieuwe mensen te leren kennen.
Het gaat jullie goed, en ik wens iedereen heel veel liefde en geluk toe!!
Marieke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 10:42
|
|
|
Hard aan het werk en vanavond gezellig bij de overburen eten en voetbal kijken.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 10:45
|
|
|
Verrassing ik eet bij mijn overburen dus afwachten wat ik voorgeschoteld krijg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 15:17
|
|
|
Maandag 23 Juni, Genesis 26: 34-27; 27: 14; Zegen of vloek.
Zegen of vloek zijn dingen waarmee je niet moet spelen. Jakob is zich dat goed bewust. Misschien wel als enige in de tent van Isaak. Want Isaak volgt conservatief de weg der gewoonte. Natuurlijk moet de oudste zoon hem opvolgen als clanoudste. Hem zal hij stervend zegenen en zijn levenskracht over hem uitgieten. Natuurlijk in de Naam des HEREN, dat zou hij bijna vergeten. Rebekka denkt daar echter heel anders over. Heeft God niet meteen aan het begin tegen haar gezegd, dat haar Jakob de gezegende zal zijn? En niet Esau met die rare Hetitische vrouwen? Haar plan is duidelijk. Maar Jakob voelt er niets voor. Als vader het doorheeft, zal niet zijn zegen, maar zijn vloek mij treffen, zegt hij. Laat dat maar aan mij over, zegt Rebekka. Uw vloek zij op mij. maar zo werkt het niet. Zegen of vloek laten zich niet sturen door mensen. Rebekka overspeelt haar hand, want straks moet Jakob vluchten en slaat de vloek in volle omvang toe. Hij wordt bedreigd door zijn woedende broer en innerlijke zal hij heel zijn leven belast zijn door de laffe manier waarop hij zijn blinde vader heeft bedrogen. Zegen is een gave van God. Alleen biddend en diep afhankelijk van God kan gegeven worden. En ontvangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 17:07
|
|
|
Titel gewijzigd, in overleg met Zwaluwtje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 17:22
|
|
|
Topic verplaatst naar subforum Over ChristianMatch.
Er is daar overigens al een afscheidstopic (inclusief zakdoekjes )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 17:24
|
|
|
Topic verplaatst naar subforum Christelijk leven.
Er is overigens ook een topic met mooie filmpjes in het subforum Van alles wat (mocht je nog eens zo'n mooi filmpje willen plaatsen).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 17:53
|
|
|
Meriam is vrij....wat een gebedsverhoring en wat een feest zal dat daar zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 18:01
|
|
|
BIENTJE544 schreef: | Wat een mooi stukje! Die ga ik even overnemen! |
Dat is niet het enigste voordeel, wie probeert een wolf te pakken??? het schaapje wat van de kudde is afgedwaald.
Een schaapje van God wat van d e kudde is afgedwaald en alleen loopt, is een makkelijkere prooi voor de tegenstander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 19:17
|
|
|
Laten we dan vooral verder bidden want buiten de gevangenis is het wellicht even gevaarlijk danwel gevaarlijker. Haar naaste familie spuugt haar uit en er zijn genoeg mensen die het vonnis alsnog zelf zullen willen voltrekken. Ik hoop op een snelle wagen die haar naar het vliegveld of de ambassade brengt.
P.s.: Ik lees dat Meriam inmiddels naar een geheime locatie is gebracht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 23 juni 2014, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 19:31
|
|
|
Dankjewel Zwaluwtje voor je gedicht.
Gisteren na maanden weer Thuis geweest, er was genoeg plek. Een mooie oecumenische dienst van alle plaatselijke kerken, die in een Openluchtdienst samenkwamen.
Samen in de naam van Jezus. Wat een weerzien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 20:49
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Vannacht ga ik op grijs, en zal dat ook wel even blijven, via deze site een leuke man ontmoet en nu ga ik jullie dus weer verlaten. Wie weet zien of spreken we elkaar nog een keer want ja je weet nooit hoe alles loopt. En ja misschien ga ik jullie allemaal wel heel erg missen en kom ik gewoon weer terug voor het forum Maar ik wilde iedereen op het forum en op de chat bedanken voor de gezellige maand die ik hier heb gehad. Het was leuk om weer nieuwe mensen te leren kennen.
Het gaat jullie goed, en ik wens iedereen heel veel liefde en geluk toe!!
Marieke  |
Dus je was hier ene maand, en hebt nu the one al gevonden... ha ha leuk voor je. Wat doe ik toch verkeerd zit hier al langer maar the one
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 21:21
|
|
|
PETRA373 schreef: | Dus je was hier ene maand, en hebt nu the one al gevonden... ha ha leuk voor je. Wat doe ik toch verkeerd zit hier al langer maar the one  |
Dat weet ik ook niet Petra, maar ja kwam maar zo voorbij Er komt er voor jou vast ook nog wel een langs.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIRANDA823
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 22:20
|
|
|
Je bent Zijn zonneschijn
Mijn leven aan U geven komen tot een nieuw begin opnieuw worden geboren en dan in geestelijke zin
U bepaalt de richting die ik in moet gaan U weet het plan met mijn leven het doel van mijn bestaan
Van U ben ik afhankelijk Keer mij iedere keer tot U Wanneer ik even van U wijk Roept U mij opnieuw
Ik mag dan ook weten dat U mij altijd beschermt dat U altijd om mij heen bent dat U mij door en door kent
Ik ken Hem als Vader Hij schenkt Zijn verveging Ik ontvang Zijn genade een prachtige beleving
Ook in jouw leven wil Hij altijd zijn Hij houdt heel veel van jou Je bent Zijn zonneschijn
Miranda Vlieland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 23 juni 2014, 22:21
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Dat weet ik ook niet Petra, maar ja kwam maar zo voorbij Er komt er voor jou vast ook nog wel een langs..... |
jaa langs..... ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AFRIKAANT828
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 01:15
|
|
|
MIR753 schreef: | Hallo allemaal,
Was benieuwd of er nog mensen naar de singledag in Leersum gaan?
Groeten Mir |
Ik heb me ook opgegeven. Kon alleen nog kiezen voor fietsen.
Groetjes Marrie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 15:25
|
|
|
Het negende uur van Pieter Nouwen.
Een roman over de Mattheus Passion. Een metafysische detective, een verhaal over kunstenaarschap en moraliteit, een eerbetoon aan Bachs meesterwerk, een verkenning van het religieuze wereldbeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 16:04
|
|
|
Meriam is op de luchthaven van de Sudanese hoofdstad weer gearresteerd. Samen met haar gezin en man. Waarom is niet duidelijk, maar nu is Meriam dus haar spreekbuis kwijt en volledig afgesloten van de wereld. Voorbede blijft toch heel belangrijk nu, want de tegenstander wil natuurlijk allesbehalve dat ze een getuigenis wordt in de wereld. De situatie in Sudan is erg slecht voor christenen. Gelukkig is er wereldwijd meteen weer belangstelling voor Meriam. Zorgenpunt is de reden waarom Meriam en familie is opgepakt. Hopelijk is er geen drugs o.i.d. in hun spullen verstopt.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 24 juni 2014, 22:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 16:25
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Meriam is op de luchthaven van de Sudanese hoofdstad weer gearresteerd. samen met haar gezin en man. waarom is niet duidelijk, maar nu is Meriam dus haar spreekbuis kwijt en volledig afgesloten van de wereld. voorbede blijft toch heel belangrijk nu, want de tegenstander wil natuurlijk allesbehalve dat ze een getuigenis wordt in de wereld. |
Meriam is al een getuigenis, 'de tegenstander' kan dat niet meer ongedaan maken. Voorbede voor Meriam blijft zeker belangrijk! En laten we daarbij ook andere mensen niet vergeten die ver weg of dichtbij elkaar onrecht aan doen met woorden en/of daden.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 24 juni 2014, 16:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 17:56
|
|
|
JANS221 schreef: | En laten we daarbij ook andere mensen niet vergeten die ver weg of dichtbij elkaar onrecht aan doen met woorden en/of daden. |
Ja, dat is absoluut een onderwerp voor voorbede. Dit topic is op verzoek echter specifiek voor christenen die om hun geloof vastzitten. Er is al een topic voor voorbede.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 24 juni 2014, 18:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIRANDA823
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juni 2014, 18:34
|
|
|
Ik ben bereid de weg te gaan
Vader, wilt U bij mij zijn met Uw liefde mij omarmen Bij U i genegenheid aan Uw liefde kan ik mij warmen
Vader, in vrijmoedigheid wil ik tot U komen naderen tot Uw troon In Uw nabijheid wil ik wonen
Vader ik ben bereid de weg te gaan Die U hebt voor mij, mijn Vader Maak mij krachtig, maak mij sterk Zodat ik verder kan met Uw werk Ik wil gaan waar U mij zendt Ik wil U volgen, waar U mij brengt
Wees zo Heer met mij elke dag waar U mij ook brengen mag Ik wil een licht Heer voor U zijn Stralen als een zonneschijn
Geef mij ook zo de woorden Heer zodat ik over U vertellen kan, telkens weer Uw liefde is wat mijn leven boeit Uw liefde is wat in mij groeit
Jezus is mijn Redder, mijn Heer Over Hem wil ik spreken, meer en meer U, mijn Vader, mijn Heiland, mijn Heer U bent mijn Leidsman, keer op keer Dank U dat ik U kennen mag Altijd bij U zijn, elke dag
Amen
Miranda Vlieland
|
|
Naar boven |
|
|