Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 18:51
|
|
|
Kippenvel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 19:28
|
|
|
Ik vind het boek Prediker ook een 'schatkamer' met veel waardevols!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 20:52
|
|
|
Hallo dames en anderen,
Dit topic is gestart als een gebed en dat is prima. Daaronder zijn nog wat gebeden gekomen en dat is ook niet erg. Soms is het prettig en beter voor de leesbaarheid om weer een nieuw topic te starten. Zo ontstaan er diverse gebeden waar mensen eventueel ook op kunnen reageren.
Maar de laatste posts over de boompjes passen niet in dit topic. Dergelijke berichten kunnen beter geplaatst worden in het subforum Gedichten, waar ook citaten en andere (song)teksten geplaatst kunnen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 21:47
|
|
|
Donderdag 27 juni, Genesis 28: 1-9; De zegen van Abraham.
Isaak laat Jakob niet gaan zonder zijn zegen. Dit keer is hij opvallend helder. Veel meer dan tijdens het bedrog in de tent. Toen liet Isaak zich leiden door ‘de geur van het veld’ en de eerste plaats onder de broeders. Nu valt ineens hoorbaar de naam van Abraham. God geve je de zegen van Abraham… Het gaat dus niet meer over rijkdom en macht, over succes en een invloedrijke positie en een mooie vrouw met een paar knappe kinderen. Dingen waarover ouders soms eindeloos dromen voor hun kinderen. Nee: God geve je de zegen van Abraham. Wat moet je je daarbij voorstellen? Met Abraham sloot God zijn verbond: Ik zal uw God zijn en gij zult mijn volk zijn! Dat houdt zoveel in als dat waar je ook bent, God tegen je zegt: Ik sta achter je! Je hoort bij Mij en je bent van Mij. Misschien het betekent altijd wel, dat God genadig met je mee wil gaan en je voor wil gaan. Daar snapt Esau niets van. Die denkt simpel met het nemen van een vrouw uit de familie alsnog de zegen van zijn vader te krijgen. Wat een lomperik. De ware zegen van Isaak is de zegen van Abraham. De God van Abraham wil ook de God van Jakob zijn. Dat zal Jakob diep geraakt hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BIENTJE544
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 21:48
|
|
|
Wat een gigantisch mooi en emotioneel filmpje! Lijkt me vreselijk om zoiets mee te maken, goed om er af en toe bij stil gezet te worden! Dankje voor het plaatsen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RYAN582
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 23:25
|
|
|
Goed om te horen,misschien ga ik de volgende keer ook wel mee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 23:30
|
|
|
Ja jullie hebben gelijk... Verwijderd en iets anders neer gezet..... Nog maals sorry
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op dinsdag 8 juli 2014, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 07:54
|
|
|
Hallo lieve mede broeders en zusters!
Als variant op: 'wat heb je voor het laatst gekocht?', etc., Wou ik dit topic openen: 'Welke zaken wil je nog gaan doen, maar kunnen niet meteen, zoals een vakantie ergens naartoe, of je huis schilderen, dat soort zaken.
Of, welke dingen wil je nog doen, die wel meteen zouden kunnen, zeg maar, dezelfde dag, of dezelfde week nog, maar elke keer komt het er niet van'.
Eigenlijk als bemoediging topic, om zaken die je wilt doen, ook te gáán doen, of iig te plannen.
Ik zal de aftrap doen: Ik wil graag me zelf laten inschrijven voor een teken- en schilder cursus hier in de buurt, waar je les krijgt en waar je ook elke dag terecht kan. (volgens mij kunnen mensen met een minimum subsidie krijgen, en als niet, zoveel kost het niet als je met acryl, of plakaat verf gaat werken ;)
Mijn vorige schilderleraar zei dat tekenen en schilderen wel zo'n boost geeft, dat je er erg gelukkig van wordt. En het is levens vervullend, ook omdat je zelf nieuw dingen creëert.
Ik weet nog toen ik enkele jaren geleden erop zat, dat al mijn angst verdween, en ik me heel gelukkig voelde, omdat je hersenen een gedeelte gebruiken, het creatieve gedeelte wat je bijna niet in het dagelijkse leven gebruikt. En je voelt weer dat je leven gevuld is.
Door omstandigheden, deed ik het enkel jaren niet, en nu mijn huis eindelijk helemaal bijna klaar is na enkele jaren, ook door ziekten tussendoor, dat het zolang duurde, wil ik het tekenen en schilderen weer oppikken, en dan nu niet via een privé leraar, maar via een openbaar cursussen met deels subsidie gemeente.(indien er nog subsidie wordt gegeven, anders is het ook niet erg, je kan in termijnen, en heel erg veel is het niet).
Dus, op zeer korte termijn wil ik dat weer gaan doen.
Ik wil nog veel meer gaan doen, en/maar hier begin ik mee :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 08:00
|
|
|
DAISY101 schreef: | Een vrolijk hart ... Een dag niet gelachen is ...
Wie kent een leuke, nette: mop, anekdote of uitspraak?
Een man sterft en komt bij de hemelpoort, waar Petrus hem opwacht. 'Welkom, de regels zijn zo: je hebt honderd punten nodig om binnen te komen. Vertel me alle goede dingen die je hebt gedaan, en ik waardeer die met punten naar gelang van de kwaliteit. Bij honderd punten ben je binnen.' 'Oke. Ik ben vijftig jaar met dezelfde vrouw getrouwd geweest en heb haar nooit bedrogen, zelfs niet in mijn hart.' 'Prachtig! dat is drie punten waard.' 'Drie punten maar? Nou, ik ben mijn leven lang naar de kerk gegaan en heb die altijd gesteund met mijn giften en mijn diensten.' 'Schitterend! Dat is zeker een punt waard.' 'Een enkel punt maar? Oei, Wat vind je hiervan: Ik ben in mijn stad een gaarkeuken begonnen voor de armen en ik heb in een onderkomen voor dakloze oorlogsslachtoffers gewerkt.' 'Fantastisch! Je hebt al weer twee punten.' 'TWEE PUNTEN!!' roept de man, 'in dit tempo kom ik alleen binnen als God me genadig is!' 'Welkom! Kom binnen!' |
Mensen: christenen, en goede mensen, krijgen een rondleiding in de hemel door Petrus. 'Hier zijn de baptisten, daar de pinkstermensen, daar de hervormden'. en zo voort.....
Dan komen ze bij de gereformeerd vrijgemaakten.....dan zegt Petrus, én nu héél stil', 'want zij denken dat zij hier de enigen zijn...'....
Whaaa ha ha !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 09:00
|
|
|
Graag gebed voor tandarts, moet ik zo heen...
Vast bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 09:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mensen: christenen, en goede mensen, krijgen een rondleiding in de hemel door Petrus. 'Hier zijn de baptisten, daar de pinkstermensen, daar de hervormden'. en zo voort.....
Dan komen ze bij de gereformeerd vrijgemaakten.....dan zegt Petrus, én nu héél stil', 'want zij denken dat zij hier de enigen zijn...'....
Whaaa ha ha !!! |
Niet leuk, niet alle gereformeerd vrijgemaakten denken zo.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 10:53
|
|
|
Colossenzen 2:7 (uit Het Boek): Met uw wortels diep in Hem (Jezus) verankerd, moet u uw leven door Hem laten opbouwen. Blijf in geloof vasthouden aan wat u over Hem hebt geleerd en laat uw hart daarbij overvloeien van dankbaarheid.
Het kleine boompje
Er was eens een heel klein boompje dat zich achter een huisje verborg, maar de tuinman, die het daar geplant had behandelde 't boompje met veel zorg. Als het warm was gaf hij 't boompje water en als 't stormde gaf hij 't boompje steun en het boompje dacht blij, ik kan niet vallen zolang ik tegen dat paaltje aan leun.
Zo groeide het boompje voorspoedig en na een jaar was het al een beetje groot, tegen een musje zei 't boompje heel moedig: bij mij kun je schuilen in tijden van nood. En toen op een dag kwam de tuinman met in zijn handen een grote schaar, daarmee knipte hij 'n stuk van de takken en 't boompje voelde zich verdrietig en naar.
Hij kon het maar niet begrijpen hij was juist zo mooi en gezond, en nu was de tuinman gekomen en lagen al zijn takken op de grond. Toen kwam de winter en 't sneeuwde en 't boompje stond stil in zijn perk, maar onder de grond daar zaten zijn wortels die maakten hem krachtig en sterk.
Toen de lente kwam begon 't boompje te groeien en zijn takken waren sterker dan voorheen, voor het eerst in zijn leven begon het te bloeien een trotsere boom was er geen. Toen de bloempjes verdorden en langzaam verdwenen kwam de tuinman weer kijken hoe't ging en kijk, er was een klein appeltje verschenen dat heel tevreden in't appelboompje hing.
De tijd verstreek en het boompje werd groter en nog ieder jaar werd het gesnoeid, maar nu werd het boompje daarvan niet meer verdrietig want daardoor was hij juist zo gegroeid. Na jaren van regen, van zon en van winter stond de boom zo vast als een rots, en als de tuinman dan kwam om zijn appels te plukken was de boom best een heel klein beetje trots.
Toen kwam er in 't najaar een hevige storm en de regen viel neer in een stroom, en plotseling, een flits, de bliksem sloeg in en weg was die prachtige boom. De tuinman die hoorde het harde geluid en kwam kijken of zijn boom er nog stond, en toen hij op die plaats was gekomen stak er alleen nog maar een stukje boven de grond.
Daar lag nu zijn boom en hij kon niet meer helpen en dat deed de tuinman veel pijn, want immers, had hij niet het boompje verzorgd toen 't nog heel teer was en klein? Zo ging er weer een tijd voorbij en het stronkje leek dor en dood, dat kleine stronkje was het enige stukje wat nog over was van die boom mooi en groot.
En toen op een morgen, de zon was net wakker bleef de tuinman vol blijdschap staan, want uit dat stronkje dat dood leek en waardeloos kwam een takje met prachtige blaadjes eraan. En weet je hoe dat takje uit dat stronkje kon groeien? zo mooi, zo nieuw en zo gezond? Het haalde zijn kracht, daar waar niemand het zien kon uit zijn wortels, diep in de grond.
Zo mogen óók wij, vastgeworteld zijn in de Here Jezus, en dáár kunnen we altijd weer nieuwe kracht ophalen. Soms kan het zijn dat we eventjes stil lijken te staan en soms kan het zo zijn dat we ons totaal kapot voelen, dat we vallen en eigenlijk geen kracht meer denken te hebben om op te staan. Naar ons idee kunnen we geen vrucht (meer) dragen en we voelen ons “waardeloos”, maar als we geworteld zijn in Hem dan zullen we in staat zijn om toch weer opnieuw op te staan, opnieuw vrucht te dragen, en opnieuw gezegend worden en tot zegen mogen zijn.
Ingrid Steenbeek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 10:58
|
|
|
Veel wil ik doen....... ...... het regent buiten..... Blijf maar eens lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 11:50
|
|
|
Voordat je doodgaat bedoel je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 12:32
|
|
|
Heel mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 12:43
|
|
|
LAURA291 schreef: | Voordat je doodgaat bedoel je  |
Nah, nee, dat niet echt, had wel gekund hoor, maar ik bedoel, gewoon, in het (dagelijkse) leven.
Dingen die je/men wilt doen, eigenlijk al een hele tijd, zoals huis opruimen, administratie ordenen, eindelijk eens een keer je laten inschrijven voor die en die cursus die je al jaren wilt doen, maar het komt er maar steeds niet van; die dingen....
Of gebruiksaanwijzing lezen van een camera, wat je steeds uitstelt, of naar de kapper gaan, wat je wel wilt, maar ook steeds op de lange baan schuift, die dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 12:58
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Niet leuk, niet alle gereformeerd vrijgemaakten denken zo....... |
Ssssssssst!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAGSIE233
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 16:21
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Graag gebed voor tandarts, moet ik zo heen...
Vast bedankt! |
Sorry, te laat. Was het gezellig? Ik vind het altijd wel leuk bij de tandarts. Tenzij er een wortelkanaal behandeling komt, want dat doet pijn in mijn portemonnee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 19:58
|
|
|
Foto verwijderd.
Zie forumregel: Zorg dat de afbeeldingen die je plaatst niet te groot zijn. Is dat wél het geval, dan wordt je afbeelding verwijderd. Op de Help-pagina van de site kun je uitleg vinden hoe je een foto kunt verkleinen.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 9 juli 2014, 19:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 20:56
|
|
|
MAGSIE233 schreef: | Sorry, te laat. Was het gezellig? Ik vind het altijd wel leuk bij de tandarts. Tenzij er een wortelkanaal behandeling komt, want dat doet pijn in mijn portemonnee
 |
Nou, ik heb de mazzel dat ik een aardige tandarts heb, maar wel ff venijnig hoor die verdoving....maar ja, in augustus weer
Ik ben verzekerd dus die pijn in me portemonnee valt vooralsnog mee....
Iig, thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 20:59
|
|
|
Vrijdag 28 juni, Genesis 28: 10-22; Meevaller.
Jakob ziet er niet bepaald uit als een gezegend mens wanneer hij er met een paar t-shirts en wat eten voor onderweg vandoor gaat. Op de vlucht voor zijn broer Esau. Met het steeds verder achter zich laten van de tent van zijn ouders, zal hij sterk het gevoel gehad hebben ook de God van zijn ouders achter zich te laten. Een totale ontworteling slaat op zulke momenten meestal toe. Doodmoe legt Jakob zich ten slotte aan het eind van de dag ergens onder de open hemel neer. Blijkbaar valt hij vrijwel meteen in slaap. In zijn droom ziet hij een ladder, die is opgericht tot in de hemel. Engelen gaan over die ladder heen en weer. Het wordt nóg spannender, want boven op die ladder meldt de God van Abraham is Isaak zich met de buitengewoon troostvolle belofte: Jakob, zie Ik ben met je! Overal waar je gaat! Jakob is verrast. Hiermee heeft hij niet durven rekenen. Hij hoort geen enkel verwijt. Alleen maar: zie, Ik ben met je! Dit is de meevaller van heel zijn leven geworden. Met een schok wordt hij wakker. De steen die hij als hoofskussen gebruikte, maakt hij spontaan tot een gedenkteken. Hij stamelt een gelofte. Wat heeft God ongelooflijk veel compassie met hem. Groot is Uw trouw, o Heer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAGSIE233
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 21:18
|
|
|
LAURA291 schreef: |  |
Een hele leuke foto, hardop gelachen, in mijn eentje, altijd beetje raar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAGSIE233
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 21:23
|
|
|
Een tijdje geleden vroeg ik aan een Brit of hij wist wat een vegetarische kannibaal eet, wist ie niet, maar de grap ging aan diggelen omdat ik het Engelse woord voor groenteman niet meer wist.
is dat leuk en netjes? quote=DAISY101]Een vrolijk hart ... Een dag niet gelachen is ...
Wie kent een leuke, nette: mop, anekdote of uitspraak?
Een man sterft en komt bij de hemelpoort, waar Petrus hem opwacht. 'Welkom, de regels zijn zo: je hebt honderd punten nodig om binnen te komen. Vertel me alle goede dingen die je hebt gedaan, en ik waardeer die met punten naar gelang van de kwaliteit. Bij honderd punten ben je binnen.' 'Oke. Ik ben vijftig jaar met dezelfde vrouw getrouwd geweest en heb haar nooit bedrogen, zelfs niet in mijn hart.' 'Prachtig! dat is drie punten waard.' 'Drie punten maar? Nou, ik ben mijn leven lang naar de kerk gegaan en heb die altijd gesteund met mijn giften en mijn diensten.' 'Schitterend! Dat is zeker een punt waard.' 'Een enkel punt maar? Oei, Wat vind je hiervan: Ik ben in mijn stad een gaarkeuken begonnen voor de armen en ik heb in een onderkomen voor dakloze oorlogsslachtoffers gewerkt.' 'Fantastisch! Je hebt al weer twee punten.' 'TWEE PUNTEN!!' roept de man, 'in dit tempo kom ik alleen binnen als God me genadig is!' 'Welkom! Kom binnen!'[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 21:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, ik heb de mazzel dat ik een aardige tandarts heb, maar wel ff venijnig hoor die verdoving....maar ja, in augustus weer
Ik ben verzekerd dus die pijn in me portemonnee valt vooralsnog mee....
Iig, thanks! |
Ha ha ik was vandaag ook bij de tandarts, snap nu waarom ik me zo ziek voel, opdrie plekken vette ontsteking en tadaaaaa ik ga door na de volgende ronde voor kunstgebit aan de boven kant En kreeg nog gratis een doosje antibiotica mee. Ha ha gelukkig heb ik ook een hele lieve En heb net genoten van een heerlijk taartje, doe ik graag, als ik na de tandarts ben geweest taartje halen ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAGSIE233
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 21:43
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ha ha ik was vandaag ook bij de tandarts, snap nu waarom ik me zo ziek voel, opdrie plekken vette ontsteking en tadaaaaa ik ga door na de volgende ronde voor kunstgebit aan de boven kant En kreeg nog gratis een doosje antibiotica mee. Ha ha gelukkig heb ik ook een hele lieve En heb net genoten van een heerlijk taartje, doe ik graag, als ik na de tandarts ben geweest taartje halen ha ha |
Pittige gebeurtenis, alles wat er nog zit eruit en dan kunst erin. zou ik ff zo doen maar ja, hoe eet je dan taartjes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 22:11
|
|
|
Nou, de katten familie afmaken.....
Van stof hoor....... Roze, zwarte gestippeld ...groot, klein ja zelfs kittens... Alles ligt al klaar........ Morgenvroeg niet dan begint mijn eerste werkdag als vrijwilligster.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: woensdag 9 juli 2014, 11:32
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 9 juli 2014, 11:38
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Nou, de katten familie afmaken.....
Van stof hoor....... Roze, zwarte gestippeld ...groot, klein ja zelfs kittens... Alles ligt al klaar........ Morgenvroeg niet dan begint mijn eerste werkdag als vrijwilligster..... |
Dat is heel erg mooi en goed om te horen, eerste dag vrijwilligerswerk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 9 juli 2014, 12:08
|
|
|
Door NOS-techredacteur Rachid Finge
Google Nederland heeft tot nu toe 4209 keer het verzoek gekregen om resultaten uit zijn zoekmachine te verwijderen. Dat heeft een woordvoerder gezegd tegen de NOS. Google heeft ons bovendien laten weten dat een NOS-artikel over Europa voortaan moeilijker vindbaar is.
Sinds een maand kunnen mensen bij Google aangeven dat ze zoekresultaten over zichzelf verwijderd willen zien, bijvoorbeeld omdat die resultaten onjuist of irrelevant zijn. Die mogelijkheid is ontstaan door een uitspraak van het Europese Hof van Justitie, dat oordeelde dat mensen een fundamenteel recht hebben om vergeten te worden.
http://nos.nl/artikel/670082-google-nl-4200-verwijderverzoeken.html
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |