ChristianMatch

Forum

Bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5974 5975 5976 5977 5978 5979 5980 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 10:53

heftig dus als je niet iedere keer na de dienst kan komen, mag je niet gedoopt worden, verplicht om je bij d e gemeente aan t e sluiten waar je je laat dopen???

In mijn ogen maakt deze gemeente een grote fout.
p.s bij mijn gemeente kun je je wel laten dopen ook al kom je daar bijna nooit, iedereen is daar welkom, niemand verplicht zich bij d e gemeente aantesluiten,

Waar jezus is, is vrijheid, geen nieuw juk van wetten door een kerk opgelegd. Bij mijn gemeente is iedereen welkom, komen mensen tot geloof word gezegd, zoek een kerk waar je je thuis voelt, niks verplicht onze gemeente.

Vind zoiets gewoon sekte achtig klinken... alleen dopen als je na iedere dienst hier komt, dus een keer na een ander kerk mag ook niet??? je bent verplicht iedere dienst... heavy
je geeft je leven met dopen aan god niet aan die bepaalde kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 11:11

ANNETTE050 schreef:
Inderdaad moet de titel zijn 'andersgelovigen'.
Deze islamiet waar je op doelt' had zelf een agressieve houding en behoort derhalve absoluut niet tot min vriendenkring.

Dit stukje zette mij aan het denken en daarvoor was het ook bedoeld denk ik. Maar deze persoon is in zijn doen en laten 'christen' ...ik schrijf niet voor niets 'wijze persoon'...
Kijk eens naar de verdeeldheid onder de kerken en gemeentes in Nederland...op zich is dat al iets waardoor het een gegeven is dat het 'evangelie' niet goed werkt bij ons. Dan heb je eigenlijk al geen weerwoord meer.

Vind d e persoon niet echt cristen als hij zoiets schrijft. Inderdaad meer new age achtig gedoe als ik zoiets lees.

verdeeld heid in de kerken komt vooral door dat we zo stom zijn om met kerk bepaalde wetten erbij t e gooien, en niet goed Gods woord snappen.... zo denk ik er over, maar steeds meer zie je kerken ook samengaan...( ondanks bepaalde verschillen) er is nog hoop.

Plus ik zie het evangelie wel werken... het evangelie werkt... alleen op gods werkterrein( de kerk) zijn mensjes... ha ha ha, allemaal in verschillende fases van geloofsgroei en met hun fouten.

Ik denk dat een geloof hebben gewelddadig word als je denkt dat anderen die dat niet geloven, niks zijn, dat je daar geen respect voor hebt, of denkt als je de anders denkende uitmoord, je in d e wil van God staat....
het evangelie, leert ons iets heel anders.....
heb iedereen lief, ook je vijanden, behandel ze met respect, zoals je zelf behandelt wil worden.
Dus als wij crsitenen ons echt aan het evangelie houden, zie ik er niks geweldadigs in.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 12:06

ANNETTE050 schreef:
Deze islamiet waar je op doelt' had zelf een agressieve houding en behoort derhalve absoluut niet tot min vriendenkring.

Dit stukje zette mij aan het denken en daarvoor was het ook bedoeld denk ik. Maar deze persoon is in zijn doen en laten 'christen' ...ik schrijf niet voor niets 'wijze persoon'...
Kijk eens naar de verdeeldheid onder de kerken en gemeentes in Nederland...op zich is dat al iets waardoor het een gegeven is dat het 'evangelie' niet goed werkt bij ons. Dan heb je eigenlijk al geen weerwoord meer.

Maar Annette,
als iemand beweert Christen te zijn, wat heeft hij dan met de leer van Krisnamurti te maken? En wat is "wijs" is jouw ogen?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 12:32

LAURA291 schreef:
Mug doodzlaan... Duiveltje smiley

Ja, oke, en daarna?

Idd, een hor op de kop tikken...

Anders los je het probleem tijdelijk op, en komt het weer terug....

Snappie?

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 12:38

ANNETTE050 schreef:
Deze afbeelding kreeg van een hele wijze persoon.
Ik heb vrienden die heel anders denken over het geloof, maar enorme wijsheid hebben. Hoe denken jullie over de onderstaande afbeelding. Mag een christen een conflict aangaan met een medemens over het geloof of moeten we een andersdenkende medemens met rust laten v.w.b. het geloof en gewoon genieten van wat er gedeeld wordt..

Hai Annette

Knipoog smiley

Ben het er wel mee eens, met de tekst op de foto.

Als je naar verschillen blijft kijken krijg je ruzie, en heb je geen respect voor andersdenkenden.

Anders wordt het als men me een vraag stelt over het christelijk geloof, ja, dan leg ik natuurlijk wel even het verschil uit tussen christelijk geloof en Islam, indien van toepassing.

Maar ja dan, omdat er om wordt gevraagd, ja, dan maak je je de gelegenheid nuttig, staat ergens in het NT.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 14 juli 2014, 15:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 12:43

ANNETTE050 schreef:

Ik lees dit stukje van je en denk meteen aan Rom 2

13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt ...

Doen, tonen....dat de wet in hun hart is, ofschoon ze de wet niet kennen dat doen veel heidenen, en zijn dus gerechtvaardigd bij God.

Groetjes!

Ps: Nog even voor degenen die zeggen dat buiten het kennen van Christus/Evangelie geen redding is, wat wél zo is, blijkt duidelijk uit voorgaande stuk uit de bijbel..hier nog een stukje: Mat 9 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

En Luc 5: 31 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 14 juli 2014, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:09

Quote:
Mede daarom haal ik de doop van de kamerling er bij omdat die ook niet lid werd van plaatselijke gemeente. de persoon kan bijv fysiek en ook door afstand niet elke zondag aanwezig zijn.

Dat maakt de situatie heel anders. Dan zie ik niet waarom iemand niet gedoopt zou kunnen worden. Dat zou erg zijn, dat zou betekenen dat zieke en invalide mensen die de kerkdienst niet kunnen bezoeken van de doop worden uitgesloten!

Quote:
Maar als men zich laat dopen is het in eerste instantie gehoorzaam zijn aan Jezus zendingsopdracht en van daaruit groeien in geloof, niet eerst meedraaien in een gemeente en dan pas (na goed bevonden te zijn) gedoopt worden.

Helemaal mee eens.

Quote:
Deze persoon heeft door gigantische tegenslagen al 10 jaar niet gehoorzaam kunnen zijn de doopopdracht, nu is men zover en vroeg omdat familie ook bij de kerk hoorde de doop aan, werd in eerste instantie geweigerd maar mocht pas na dat onderzocht was of er geen nadere gemeenten waren, wel terug komen om dan alsnog gedoopt te worden.

Begrijp ik het goed dat dit in 1e instantie werd geweigerd omdat deze persoon niet in staat is om naar de dienst te komen? Dat zou ik heel erg (fout) vinden!

Quote:
Ik ben toch voorstander dat ook een doop als van de kamerling uitgevoerd moet kunnen worden en statuten cq regelemente ondergeschikt zijn aan Gods wil. Natuurlijk is de reden van de doop wel belangrijk men moet wel bewust belijdend christen zijn.

Ben ik ook mee eens. Maar ik begrijp dat deze kerk dus voorwaarden aan de doop heeft gesteld die in mijn ogen niet bijbels zijn. Moet er niet aan denken dat je later voor de Heer moet verantwoorden dat je mensen onterecht de doop hebt geweigerd….
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:14

SHANITA130 schreef:
Ja, oke, en daarna?

Idd, een hor op de kop tikken...

Anders los je het probleem tijdelijk op, en komt het weer terug....

Snappie?

Knipoog smiley

Nou… hij is nog niet dood; hij heeft zich verstopt in mijn zlaapkamer Woedende smiley

De bulten op mijn armen bewijzen dattie nog in leven is. Dus nu moet ik hem mijn zlaapkamer uit lokken, maar hoe Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:26

ANNETTE050 schreef:

Het is waar dat sommige christenen een voorbeeld zouden kunnen nemen aan sommige niet-christenen.

Maar christen word je niet door je doen en laten, maar door te geloven in Jezus Christus als Zoon van God die voor jouw zonden is gestorven èn weer is opgestaan uit de dood.

De essentie van het christelijke geloof is nu net dat de mens het niet moet hebben van zijn eigen (vleselijke) werken, omdat deze nooit voldoende zijn om door God aangenomen te worden. In geloof erkennen wij dat wij zondig zijn en Gods vergeving nodig hebben.

Hoe 'goed' iemand voor onze begrippen ook kan zijn, de bijbel zegt dat niemand uit zichzelf God zoekt. God peilt als Enige de diepten van ons hart en Zijn diagnose is dat ieder mens Zijn genade nodig heeft. Beter weten dan God is hoogmoed.

Laatst aangepast door
LAURA291
op maandag 14 juli 2014, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:28

LAURA291 schreef:
Nou… hij is nog niet dood; hij heeft zich verstopt in mijn zlaapkamer Woedende smiley

De bulten op mijn armen bewijzen dattie nog in leven is. Dus nu moet ik hem mijn zlaapkamer uit lokken, maar hoe Smiley die vol vragen zit

Muggen komen op licht af...dus dan moet je zodra het donker is, het licht in de slaapkamer uitdoen, en de deur openhouden, en in een ander vertrek licht aandoen, en dan dikke kans dat de mug naar het vertrek gaat waar licht brand.

Verder kan je ook goed kijken, en een vliegenmepper bij de hand hebben..

Ja, tis vervelend, ik had laatst ook, paar keer gestoken, bij mijn polsen en jeuken, en toen kwam ie vlakbij, ik kon hem doodslaan, met mijn hand op mijn witte t- shirt, en ja, toen ik dat deed, zag ik echt een grote bloedvlek op me shirt..

Zijn rotbeesten, zeker als je goed moet slapen omdat je moet werken oid..
Boze smiley

Wat ik ook weleens deed was helemaal onder me dekbed, alleen een stukje vrij bij me gezicht om te ademen...

Sterkte....
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:34

SHANITA130 schreef:
Wat ik ook weleens deed was helemaal onder me dekbed, alleen een stukje vrij bij me gezicht om te ademen....

Precies; heb ik ook wel eens gedaan.

Doe ik nooit meer Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 16:03

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 16:08

"Daar is water, wat is er op tegen gedoopt te worden?"

De leiders: "Eh.. nou.. laten we het zo zeggen,
1. Wij verwachten dat je je onderwerpt aan het gezag en het herderschap van onze gemeente waar jij je laat dopen.
2. Je moet elke zondag naar de kerk.
3. Daarbij hoort ook de bidstond voor de dienst en op dinsdagavond.
4. De kring moet je liefst ook bezoeken.
5. Graag zien we ook de stroom van tienden maandelijks want dat is bijbels.
6. We hebben ook mensen nodig voor het het schoonmaakteam.
7. etcetera.

Hand 8:38 "En hij liet de wagen stilhouden en beiden daalden af in het water, zowel Filippus als de kamerling,en hij doopte hem."

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 juli 2014, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 16:10

Dan blijft er één optie over: een daarvoor bestemde spuitbus kopen, overal spuiten in de slaapkamer, alle hoeken enzo, slaapkamer potdicht enkele dagen, daarna, enkele dagen goed luchten, mét hor en deur dicht..

Spreekt vanzelf dat je beddengoed etc. eruit moet halen van tevoren, en anders goed wassen erna. Want ja, er zit ongedierte gif in de spuitbus.

Wat ik ook weleens deed, maar ja dan moet je wel alles goed kunnen zien, was 's avond licht aan, goed kijken op me muren, en met een vliegenmepper doodmeppen.

Alleen ja, op plekken, boven een kast, oid, ja, daarvoor moet je dan even een trapje, of verhoginkje op.

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 16:27

JOL252 schreef:
"Daar is water, wat is er op tegen gedoopt te worden?"

1. Wij verwachten dat je je onderwerpt aan het gezag en het herderschap van onze gemeente waar jij je laat dopen.
7. etcetera.

Hand 8:38 "En hij liet de wagen stilhouden en beiden daalden af in het water, zowel Filippus als de kamerling,en hij doopte hem."

Quote:
7. etcetera

Lijkt bijna wel komisch als het niet zo triest zo zijn.

Doordat ik niet bekend was met het christelijk geloof, en zo ook niet was opgegroeid, openbare scholen etc. liet ik, toen ik was bekeerd, me echt van alles op de mouw spelden...

Toen na enkele jaren kwamen er barsten in heilige huisjes: wat er werd gepreekt, zie ook boek 'ooit evangelisch van Otto de Bruijne', kwam niet overeen met het dagelijkse leven.

Nu ga ik al jaren niet meer naar een kerk, en ben dichter bij God dan ooit.

Het is jammer zoveel missstanden.

Ik kijk weleens EO, ze zijn ten goed veranderd, vind ik, en laatst keek ik eventjes naar 'Nederland zingt'.

Er was een tekst dat je moet vergeven, dat dan pas genezing kan beginnen omdat je dan van je haat en bitterheid afkomt.

Ik dacht van velen hebben geen haat en bitterheid, maar totale onverschilligheid.

Juist dat vergeven hoe dan ook, dus zonder berouw, hoe het op me overkwam; bij vergeving hoort nml berouw...
Als wij vergeving vragen aan God , dan vergeeft God ons niet als we geen berouw hebben.

Dus, ik vond dat lied wat erover ging bij 'Nederland zingt', gevaarlijk in die zin, vergeven, zonder dat iemand berouw toont kan zelfs erg schadelijk zijn in psychische zin...en ook lichamelijk uiteindelijk, want een ongezond psychisch leven kan op je lichaam slaan.

En, ons lichaam is een tempel van de heilige Geest waar we goed voor moeten zorgen.

Dit was even mijn bijdrage aan deze bijbelstudie.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 16:45

Topic wordt gesloten.

Graag één onderwerp per topic. Genoemde onderwerpen uit dit topic kunnen wellicht weer opgestart worden als nieuw topic.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 16:47

BERT168 schreef:
gebruik je misschien Google Chrome als browser?
die laat de emoticons niet zien in de mail.
dus gebruik je idd Chrome,
probeer Explorer dan eens,die laat ze wel zien in de mail.

Gr.Bert

Firefox ook, als het goed is...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 19:36

Het is gewoon zo dat je gaat houden van vrienden, merken dat ze zoveel te geven hebben, je niet laten vallen, terwijl christen vrienden klaar staan om te oordelen. Dan vraag ik me soms wel eens af hoe ik me moet profileren als christen. Dan komt er een druk op me om een geweldige christen te moeten en dat kan ik niet en ben ik niet. Sommigen zijn uit grote teleurstelling in de kerken maar humanist geworden. En ik ben geen betere persoon. Het enige is dat je moet terugvallen op de inwoning van de Heilige Geest in je hart en proberen Jezus' hart te ontdekken in een situatie en het maar an hem overgeven, zoals je al zei. Woorden helpen inderdaad niets. De puurheid en zuiverheid van een hart moeten dan de ander tot nadenken zetten. Het gelukkig zijn in een relatie met Jezus.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 14 juli 2014, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 20:11

ANNETTE050 schreef:
Het is gewoon zo dat je gaat houden van vrienden, merken dat ze zoveel te geven hebben, je niet laten vallen, terwijl christen vrienden klaar staan om te oordelen. Dan vraag ik me soms wel eens af hoe ik me moet profileren als christen. Dan komt er een druk op me om een geweldige christen te moeten en dat kan ik niet en ben ik niet. Sommigen zijn uit grote teleurstelling in de kerken maar humanist geworden. En ik ben geen betere persoon. Het enige is dat je moet terugvallen op de inwoning van de Heilige Geest in je hart en proberen Jezus' hart te ontdekken in een situatie en het maar an hem overgeven, zoals je al zei. Woorden helpen inderdaad niets. De puurheid en zuiverheid van een hart moeten dan de ander tot nadenken zetten. Het gelukkig zijn in een relatie met Jezus. Maar ik heb gewoon niet de indruk dat ik die ander een leven met Jezus moet voorleven.
Elke keer zijn het niet-christenen waar ik een enorme klik mee krijg...hoe kan dat dan....

Je moet echt zijn denk ik. Verder weet ik niet of dit een goed onderwerp voor op een forum is omdat er eigenlijk heel veel aspecten aan zitten. Mss iets voor een goed gesprek?

Btw; het is mijn ervaring dat vriendschappen met ongelovigen op een gegeven moment 'spaak lopen'. Omdat ze maar beperkt kunnen groeien; er komt een moment dat je merkt dat je allebei op een ander fundament bouwt...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 20:15

Dinsdag 2 Juli, Genesis 30: 14-24; De regie kwijt.

Een man is ook maar een mens. Je kunt ook te veel willen. Jakob is een man, die met plezier zijn werk doet, maar op weg naar huis aan het eind van de dag gaandeweg onrustiger wordt. Zulke mannen heb je.
Ze gaan niet graag naar huis, want wat zullen ze daar nu weer aantreffen? Jakobs gezinssituatie met die twee vrouwen is ook wel heel gecompliceerd geworden. Lea en Rachel vechten inmiddels schaamteloos om hem. Allebei zetten ze een slavin in. En als die kleine Ruben thuiskomt met een paar bijzondere appels die hij in het veld gevonden heeft, is Lea in alle staten. Dit soort appels zou de vruchtbaarheid bevorderen. Alsof dat haar probleem is. Rachel van haar kant begint meteen te onderhandelen. Uiteindelijk krijgt zij de appels en Lea krijgt van haar voor even Jakob.
Jakob zelf hoor je niet meer. Hij is de regie totaal kwijt. De keuzes die hij moet maken, gaan hem boven de pet. Ook in onze gezinnen is dat vaak heel ingewikkeld. Je kunt er soms cynisch en bitter van worden. Doe dat toch niet! Dwars door al dit menselijke heen gaat God toch zijn weg. Schuil bij Hem die in Bethel tegen Jakob zie: Ik zal met je zijn! Zou Jakob daaraan nog wel eens denken?
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 20:27

BEANT124 schreef:
Er is maar één Weg en één Waarheid en één Leven dat ons tot de Vader brengt, en dat is niemand anders dan Jezus.

Anders denkenden cq gelovigen (behoudens Zijn volk) zullen deze weg ook moeten gaan volgen, maar wel op de juiste wijze aan hen gebracht.

Mede omdat Zijn volk ziende bind en horend doof moesten worden gemaakt zo dat men het evangelie eerst wereldwijd kon gaan verkondigen.
Nu Jezus de Weg is, zullen wij hen, die Hem nog niet hebben aan genomen, in Zijn liefde tegemoet moeten treden, dus alleen getuigen van wie Hij is en kan Zijn voor een ieder. Dus niet met Bijbelteksten ons eigen gelijk halend maar in Liefde dienend wel teksten gebruiken, om het christen zijn te verduidelijken

Mooi....
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 20:33

http://www.youtube.com/watch?v=LmlGiln2mP4
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOUT538

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 21:16

Ik gebruik inderdaad Google Chrome. Dat werkt een stuk sneller dan Internet Explorer, en die laatste schijnt ook niet helemaal veilig te zijn. Firefox heb ik niet geïnstalleerd. Maar ik zou het fijn vinden als dit ook binnen Chrome werkend kan worden gemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:43

SHANITA130 schreef:
Ps: Nog even voor degenen die zeggen dat buiten het kennen van Christus/Evangelie geen redding is, wat wél zo is,

Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je buiten Jezus om ook gered bent / kunt worden?
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:46

ANNETTE050 schreef:
Het is gewoon zo dat je gaat houden van vrienden, merken dat ze zoveel te geven hebben, je niet laten vallen, terwijl christen vrienden klaar staan om te oordelen. Dan vraag ik me soms wel eens af hoe ik me moet profileren als christen. Dan komt er een druk op me om een geweldige christen te moeten en dat kan ik niet en ben ik niet. Sommigen zijn uit grote teleurstelling in de kerken maar humanist geworden. En ik ben geen betere persoon. Het enige is dat je moet terugvallen op de inwoning van de Heilige Geest in je hart en proberen Jezus' hart te ontdekken in een situatie en het maar an hem overgeven, zoals je al zei. Woorden helpen inderdaad niets. De puurheid en zuiverheid van een hart moeten dan de ander tot nadenken zetten. Het gelukkig zijn in een relatie met Jezus.

Ja die druk herken ik ook wel Annette.
Maar toch hoef ik niet zo geweldig te zijn om Zijn naam te belijden.
Juist dan word ik weer erg klein als ik dat doe. Dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen, soi het zij zo. Toch kan ik Hem onmogelijk verloochenen.

Aan de andere kant, als je echt blijk geeft van wat je gelooft en hoe je dat beleeft, dan bouwt dat soms ook weer een brug naar die ander waardoor je in respect met elkaar kunt blijven omgaan.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:52

ZWALUWTJE610 schreef:
Kussende smiley Lachende smiley

ach door een lieve dame en nog meerdere dames, heb ik toch verlengd, nog een maandje erbij..........trouwens even babbellen is wel even lekker zo op de avonden.......
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:58

Hoog op de berg...
daar boven..
aan de top....
daar sta je dan...
wind in je haren..
dicht bij de Hemel...
omhoog kijkend..
zoekend naar U

Berg afdalend...
in een dal..
aangekomen....
God eindelijk..
ik vindt U...
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES723

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 23:14

Hier had ik het laatst met een (niet gelovige) vriendin, die nog niet zo lang geleden verlaten is door haar man over.
Ik ben inmiddels 3 jaar geleden gescheiden, en ben daar ook wel over heen.
En dan vraag je je zo langzamerhand af of je je weer zou kunnen open stellen voor een nieuwe relatie.

Na 12 jaar huwelijk, lief en leed delen en alles van de ander weten moet je ineens alleen verder.
Al die vertrouwde dingen die in een huwelijk horen zijn er niet meer en zal je in een nieuwe relatie opnieuw moeten opbouwen.
Dat kan mij letterlijk weleens bang maken. Want hoe leer je een ander weer te vertrouwen?

En dat gaat over hele basale, simpele dingen. Het letterlijk jezelf bloot geven. Het letterlijk jezelf weer opnieuw bloot geven.

Ik ben heel benieuwd of anderen dit herkennen, of er juist al door heen zijn gegaan in een nieuwe relatie! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HOMEAGAIN970

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 23:53

[quote=ROADY558]

Roady,

Jezus is voor mij niet naar deze wereld gekomen om een geloof te stichten

Dus wat dat betreft ben ik eigenlijk ook geen christen

Ben geen hokje, hokje is religie
Naar boven

Auteur Bericht
HOMEAGAIN970

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 23:56

[quote=HOMEAGAIN970]

Jezus is Liefde

Hoe simpel kan het zijn
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5974 5975 5976 5977 5978 5979 5980 ... 6194 Volgende
Pagina 5977 van 6194