ChristianMatch

Forum

klaagmuur
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5996 5997 5998 5999 6000 6001 6002 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 20:42

UDO409 schreef:
Ik wil klagen over het eten vanavond. Maar ik had het zelf gekookt....

Gefrustreerde smiley

In 3 voud aanvragen met stempel wie weet bied iemand zich vrijwillig aan Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 20:46

PETRA373 schreef:
ha ha, freedom, zoiets als schatje, je hebt geluk vandaag ben ik in een goeie bui en betaal 1 drankje voor je...... de rest moet je wel betalen... Twijfelende smiley

Hahaha das een goeie Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 21:12

Dit topic wordt gesloten en Seks voor het huwelijk is weer heropend.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 21:24

CORNEEL767 schreef:
zullen we trouwens weer proberen om met de topic bezig te gaan ?bang voor een nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen.
ik kan van mezelf vertellen dat ik geen vaderliefde heb gehad en dat dit als gevolg heeft dat ik dus God De Vader niet kan geloven bijna [moeilijk]en liefde dus helemaal niet ken.vertrouw dus ook dat niet als iemand mij benaderd met goede lieve bedoelingen.behoorlijke beschadigingen krijg je dus daarvan.en er kunnen jaren overheengaan om daar van af te geraken.het is een groeiproces en soms moet je je overgeven.

Dat klinkt inderdaad heftig en zal niet meevallen je over te geven en jezelf blootgeven maar vergeet niet dat de ander zich ook kwetsbaar opstelt en open geeft en als het goed voelt je jezelf meer en meer vertrouwen geeft omdat je naar elkaar toegroeit. Samen thuis en goed voelen en stap voor stap vertrouwen laten groeien in elkaar.
Je bent niet de enige met beschadigingen zelf heb ik ook het nodige meegemaakt maar na 9 jaar alleen zijn sta ik wel weer open voor een maatje want alleen is ook maar alleen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 21:40

Hangslot verwijderd. Brand maar weer los Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 21:46

CHRISTIANMATCH schreef:
Hangslot verwijderd. Brand maar weer los Knipoog smiley

Pas maar op met branden want daar kan je je lelijk aan verbranden. Tenzij je daar voor kiest. Verlegen lachende smiley
Als ik het over kon doen wist ik het wel maar goed ik ben inmiddels gescheiden en al weer ff alleen mag wel geen maagd meer zijn al hoewel je kan spreken van bijna wel haha ben al 9 jaar alleen ik denk dat ik nu wacht tot ik getrouwd ben denk ik. Maar ja eerst de ware jacob zien te vinden. Verlegen lachende smiley Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 22:25

Verlatingsangst kan idd. al ontstaan in de vroege jeugd, onbewust kan dat het lastiger maken als je iemand ontmoet.
Gelukkig kan je daarvan ook genezen en een eerste stap is dan denk ik je bewust te zijn waar dat vandaan komt.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 22:52

FREEDOM687 schreef:
Verlatingsangst kan idd. al ontstaan in de vroege jeugd, onbewust kan dat het lastiger maken als je iemand ontmoet.
Gelukkig kan je daarvan ook genezen en een eerste stap is dan denk ik je bewust te zijn waar dat vandaan komt.

Is dat niet altijd de eerste stap Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 23:12

Daar gaan ze...
8 dames opstap...
De oudste is 75...
De jongste 51.....
De rest allemaal..
Tussenin....
Daar gaan ze....
Muziek ...
Op de braderie...
Dames swingen mee...
Kwebbelend....
Door elkaar heen...
.......wat een mooie fijne gezegende dag....
Naar boven

Auteur Bericht
BEN829

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 23:20

Het moeilijkste in het proces van alles wat hiervoor al geschreven is dat het vaak lastig is om zelf te onderkennen waarom en waardoor ervaringen hebben plaats kunnen vinden. Soms hoop je tegen beter weten in dat het wel goed kan komen en toch komt dan uiteindelijk een breuk die je niet wilt of hebt voorzien. Je bent totaal uit het lood geslagen als het je overkomt. En toch moet en wil je verder en je zult weer moeten opstaan. Het vertrouwen is vaak weg, in jezelf en in je omgeving. Er gaat best wel tijd over heen voordat je je open wilt of kunt stellen voor een nieuwe relatie. Hoeveel tijd daarvoor nodig is weet ik ook niet. Is erg persoonlijk. Vertrouwen is iets wat moet groeien.
Naar boven

Auteur Bericht
CREABEA213

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 23:33

BEN829 schreef:
Het moeilijkste in het proces van alles wat hiervoor al geschreven is dat het vaak lastig is om zelf te onderkennen waarom en waardoor ervaringen hebben plaats kunnen vinden. Soms hoop je tegen beter weten in dat het wel goed kan komen en toch komt dan uiteindelijk een breuk die je niet wilt of hebt voorzien. Je bent totaal uit het lood geslagen als het je overkomt. En toch moet en wil je verder en je zult weer moeten opstaan. Het vertrouwen is vaak weg, in jezelf en in je omgeving. Er gaat best wel tijd over heen voordat je je open wilt of kunt stellen voor een nieuwe relatie. Hoeveel tijd daarvoor nodig is weet ik ook niet. Is erg persoonlijk. Vertrouwen is iets wat moet groeien.

Mooi gezegd Ben.
Vooral als je net als mij zo'n verse breuk moet verwerken.
Soms zegt je verstand al dat het goed is, maar er is ook nog zoiets als je hart......
En vertrouwen moet dan inderdaad weer groeien.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 00:17

Er zijn altijd ergere dingen...(zegt men)

Voor de 4e x in 3 jaar tijds....mijn auto bekrast....
Aangezien het een 5 deurs auto is...is er nog 1 portier over....

En je kunt er niets tegen doen...
En het is geen ""per-ongeluk-krasje""

Maar ik vind het wel diep treurig!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 01:04

NATASCHA642 schreef:
Is dat niet altijd de eerste stap Smiley die vol vragen zit

Hoi Natascha,

Je zou t misschien logisch vinden van wel maar in de praktijk blijkt dat veel mensen zich het pas realiseren na een verbroken relatie.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 02:05

Hallo Knipoog smiley

Ik ben denk ik van mening veranderd, seks hoort in een commitment thuis.

Dus ja, als de situatie zo is, dat ik mijn vriend elke dag kan zien(wat voor mij hetzelfde voelt als getrouwd zijn), ja, dan pas, eerder niet.

Kan het uit de bijbel opmaken(kán, hoeft niet per sé).

En met dit heen en weer gereis, van brabant naar zeeland, ja, ik wacht ermee nu.

Het komt de relatie zelfs ten goede, ik voel me zekerder, en ik voel me op de een of andere manier niet gebruikt, en heb het verlaten gevoel niet, nadat ik weer alleen ben, onvermijdelijk elke week enkele dagen....

En ja, dat ik me beter voel, ja beïnvloed de relatie weer ten goede, ben weer veel vrolijker, etc. Lachende smiley

Nou, dát wou ik ff delen.

Wel respecteer ik de mensen die er anders over denken, God gaat met iedereen zijn eigen weg.
Wat voor mij goed is, hoeft niet goed te zijn voor de ander.
En het is evident, dat het natuurlijk wel erg moeilijk is, om nee te zeggen en me aan me eigen grenzen te houden. Ben daar wel consequent in al een hele tijd.
Maar ja, de moeilijkheden die ik krijg als ik intiem ben geweest en me daardoor erg verlaten voel als ik mijn vriend daarna enkele dagen niet zie, die zijn vele malen groter, dan de moeilijkheid van me aan me grens houden en de ander daar ook steeds op wijzen.
Ook kan je het, mi uit de bijbel halen, en weer zeg ik, kán, hoeft niet, God gaat met een ieder zijn eigen unieke weg, want iedereen is uniek.

Dus als een ander vindt dat dingen wel kunnen voor een commitment, zal ik diegene zeker niet oordelen, want diegene heeft zelf een relatie met God, en wie ben ik dan?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 augustus 2014, 02:10
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 07:51

Hoi,

Ik las laatst iets over kussen en knuffelen dat pas in een huwelijk zou thuishoren? Smiley die vol vragen zit
Volgens mij wordt er in 'Hooglied' ook gekust.. Lachende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 08:16

FREEDOM687 schreef:
Hoi,

Ik las laatst iets over kussen en knuffelen dat pas in een huwelijk zou thuishoren? Smiley die vol vragen zit
Volgens mij wordt er in 'Hooglied' ook gekust.. Lachende smiley Verlegen lachende smiley

hai Lachende smiley

Zo eventjes uit mijne hoofd: in hooglied spreken degene over zijn bruid en bruidegom...?

Ik zoek het later eventjes op...

Fijne Dag!

Ik bedoel ook niet dat ik vínd dat het niet kán voor anderen, vind het nú voor mezelf niet....vond het eerst wel, nu weer niet....niets veranderlijker dan de mens...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 08:35

Tijdje terug sprak ik met een hele wijze man over me laatste liefdeservaring... en die zei me: meisje, daarom zegt God wacht tot het huwelijk, dan maak je eerst zoals Shanita zegt, een continent. beloofd hij eerst ook de andere dingen die er bij horen( in bij zijn van andere mensen als getuigen en God) en trap je niet in leugens en laat je je hart niet zo hard breken.

Ik ging na huis en dacht jaa, hij heeft gelijk...

Zat nog te denken aan deze hele discussie destijds. enfin mijn voornemen als ik nog es verliefd word, het zo te doen.... alhoewel de praktijk erg moeilijk is....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 08:38

FREEDOM687 schreef:
Hoi,

Volgens mij ook. Volgens mij mag dat ook voor het huwelijk. is wat anders als gemeenschap hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 08:59

Net even iemand zijn/haar mail beantwoord, uitgebreid, lukt verzenden niet, en mail weg.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 09:01

ZEELAND736 schreef:
Er zijn altijd ergere dingen...(zegt men)

Voor de 4e x in 3 jaar tijds....mijn auto bekrast....
Aangezien het een 5 deurs auto is...is er nog 1 portier over....

En je kunt er niets tegen doen...
En het is geen ""per-ongeluk-krasje""

Maar ik vind het wel diep treurig!!!!

Zo irritant is dat, dat ze niet van je spullen kunnen afblijven.....
Net als bij ons op de parkeer plaats wordt gedurend ruitje van de auto ingetikt.......

Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 09:02

Dubbelop...pffff

Woedende smiley

Laatst aangepast door
ZWALUWTJE610
op donderdag 7 augustus 2014, 09:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 09:09

PETRA373 schreef:
Volgens mij ook. Volgens mij mag dat ook voor het huwelijk. is wat anders als gemeenschap hebben.

Hallo Lachende smiley

Volgens mij mág het ook, ik deed het ook, toen was er iets zeg maar waardoor de relatie voor mij niet meer kon zeg maar, en toen zijn we door gebeurtenissen deze week zeg maar, wéér nader tot mekaar gekomen, iig ik tot hem, (hij was er altijd, onvoorwaardelijk voor mij, en wou altijd verder met mij) want ik wou alleen nog vrienden meer niet, en nu heb ik besloten om, nu ik

dus weer, met een ander gevoel als eerst toen het ergens door mis liep, door factoren, met hem omga zeg maar, heb ik besloten om te wachten tot we elke dag bij mekaar kunnen zijn.

Da's alles, dat is míjn besluit.

Ik zou wel de alleraller laatste zijn, om iemand die wel dingen voor een commitment(dat is voor mij, als je mekaar élke dag ziet) doet, te zeggen dat dat niet kan oid. want dat verschilt per persoon en situatie.

alleen ík doe het niet.

en volgens mij, mág het wel!

liefs,

S.. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 augustus 2014, 09:12
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 12:16

Nader in zien is het mijn afscheid hier en kom niet meer terug
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 12:31

https://www.youtube.com/watch?v=LBeFni42SBU&list=FLa2I43HsGkOfnQs0hC8Hw1Q&index=12

https://www.youtube.com/watch?v=Q77znSSzJcE

https://www.youtube.com/watch?v=16bKQv0drFc

https://www.youtube.com/watch?v=7iQJcEJuyjo
[url]
https://www.youtube.com/watch?v=FQJb7APNyjc[/url]

https://www.youtube.com/watch?v=FQJb7APNyjc

https://www.youtube.com/watch?v=GnV_-6Uh4qU

https://www.youtube.com/watch?v=M8rOihDTINM
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 12:40

In hoeverre mag de vijand/boze aandacht krijgen binnen het geloof, en dus ook binnen een relatie zonder dat het ongezond wordt?

Toen ik pas tot geloof kwam, en er werd mij uitgelegd, hoe het christelijk geloof in mekaar steekt, toen dacht ik echt van nu kan ik eindelijk plaatsen waar het kwaad vandaan komt.

Anders wordt het mijns inziens als er te pas en te onpas echt overal, bij elk negatief ding(etje), de vijand erbij wordt gehaald. Dan denk ik, ja dan kan je aan de gang blijven, overal de vijand bij halen. Waar blijft dan de eigen verantwoording?

Kunnen we niet veel beter praten over wat Gód wil?
Men kan ook zeggen als je ruzie hebt, dat God niet wil dat de relatie kapot gaat...

(ik heb het verkort voor de leesbaarheid)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 augustus 2014, 15:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 12:49

Achter iedere boom een demoon, zeggen ze dan wel es.

Wat heeft het voor zin om te benoemen als je ruzie hebt, dat de duvel dat zou willen. Tuurlijk wil ie dat maar om hem nou gelijk overal de schuld van te geven is ook weer zo wat.

We hebben als mens een eigen verantwoording gekregen om bezig te zijn met wat, waar(dig) is, rein, lof verdient, rechtvaardig, welluidend etcetera is.

We hebben als mens ook de verantwoording om misverstanden op te lossen, conflicten weer bij te leggen en het goede voor elkaar te zoeken, dan heb je het vooral over het maken van keuzes.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 14:18

https://www.youtube.com/watch?v=y6Sxv-sUYtM
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 16:50

2 weken hier tijdelijk ben maar ik voel mij hier niet op mijn gemak.
Daarom bij deze muur sta en zeg waarom God U weet waarom.

Als er mensen zijn die wel contact met mij willen houden voor vriendschap stuur mij dan een mail zodat ik je via facebook kan toevoegen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 16:59

JOL252 schreef:
Achter iedere boom een demoon, zeggen ze dan wel es.

Wat heeft het voor zin om te benoemen als je ruzie hebt, dat de duvel dat zou willen. Tuurlijk wil ie dat maar om hem nou gelijk overal de schuld van te geven is ook weer zo wat.

Ja, als je/iemand dat maar vaak genoeg hoord/heeft gehoord, dan kan iemand dat vanzelf over gaan nemen. Dan kan je iemand er nog zo vaak op wijzen, maar ja, degen kan het onbewust doen, ik denk gehersenspoeld, en ja dat vind ik vevelend...

Quote:
We hebben als mens een eigen verantwoording gekregen om bezig te zijn met wat, waar(dig) is, rein, lof verdient, rechtvaardig, welluidend etcetera is.

idd. fil 4: 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;(gebod) 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn. (belofte)

Quote:
We hebben als mens ook de verantwoording om misverstanden op te lossen, conflicten weer bij te leggen en het goede voor elkaar te zoeken, dan heb je het vooral over het maken van keuzes.

Zo is dat :) ik persoonlijk vind het niet gezond, bijv, het katholieke geloof als occult bestempelen, en idd steeds dit van de vijand en dat van de vijand.

Beter idd het goede voor mekaar te zoeken ;)
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 7 augustus 2014, 17:38

**** heeft mijn facebook adres mocht je later dit lezen kan je **** vragen

- Naam op verzoek verwijderd -

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 7 augustus 2014, 20:19
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5996 5997 5998 5999 6000 6001 6002 ... 6194 Volgende
Pagina 5999 van 6194