Auteur |
Bericht |
|
CHRISSIE290
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 16:45
|
|
|
Ter compensatie van de vorige gerechten ook nog een heel makkelijke en vooral een gezonde, groene smoothie. - 3 bananen - 3 sinaasappels - 2 handjes verse spinazie - 1 a 2 glazen water
Fruit schillen en in stukken in de blender doen. Water tot aan de bovenkant van het fruit gieten. Spinazie erop. Blender aanzetten tot je een gladde, goed drinkbare smoothie hebt. Proost!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 16:55
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Wat mooi Zeeland, goede zinnen om over natedenken! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 17:02
|
|
|
UDO409 schreef: | Op zondag wordt hier niet geklaagd door mij.
 |
dan zal ik ff klagen gewoon om te zeuren
geven ze regen op schijnt volop de zon hier
en verder doe ik niet de groeten aan ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 17:18
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | dan zal ik ff klagen gewoon om te zeuren
geven ze regen op schijnt volop de zon hier
en verder doe ik niet de groeten aan ......  | waarom niet aan....?of ben ik nu nieuwsgierig ?
piet Paulusma?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 18:24
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Sterkte en neem een para molletje  |
thanks....piepje voorbij...de rest ook. oververmoeid, geslapen...heerlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 18:25
|
|
|
CORNEEL767 schreef: | waarom niet aan....?of ben ik nu nieuwsgierig ?
piet Paulusma? |
nieuwsgierig aapje........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 18:27
|
|
|
wacht op een uitnodiging...........zag een lekkere recept hier voor bij komen, lasagne..........hopelijk vraagt ze nu mij even, dan kom ik gewoon proeven....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 18:38
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | nieuwsgierig aapje........  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:05
|
|
|
UDO409 schreef: | Geen klachten vandaag? Zelfs niet over het weer?
 |
Euhm… met terugwerkende kracht? (k Kom hier niezzo vaak meer.)
Achtereenvolgens, aaneengesloten en in chronologische volgorde: ontstoken kies, verknald examen, voedselvergiftiging, kaakontsteking. Volgens mij ben ik nog wat vergeten.
Is dit het nieuwe doodgaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:10
|
|
|
LAURA291 schreef: | Euhm… met terugwerkende kracht? (k Kom hier niezzo vaak meer.)
Achtereenvolgens, aaneengesloten en in chronologische volgorde: ontstoken kies, verknald examen, voedselvergiftiging, kaakontsteking. Volgens mij ben ik nog wat vergeten.
Is dit het nieuwe doodgaan?  |
Oh nee toch? Wat naar allemaal... sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:35
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hoe meer woede je in je hart meedraagt uit het verleden, hoe minder je in staat bent om lief te hebben in het heden. |
mooie kreet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:42
|
|
|
LAURA291 schreef: | Euhm… met terugwerkende kracht? (k Kom hier niezzo vaak meer.)
Volgens mij ben je dat doodgaan vergeten
Ik had, drie plekken ontsteking bij me gebit, teek beet en virus in me bloed. ha ha bijwerkingen antibiotica : winderigheid vervolgens zat er van alles tegen ineens in het leven. dat ik dacht dip dip maar dan hoor je van iemand die ziek word en echt doodgaat en denk je weer. wat zit ik eigenlijk te zeiken, oké ben wat ziek, maar laat ik genieten van alle mooie leuke dingen, en dit gaat weer voorbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:45
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Gebeurt mij regelmatig want die oudjes hebben vaak een elektrische fiets haha   |
Dat vind ik vals spel spelen van die oudjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:47
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Er is mij gevraagd naar een recept en aangezien het recepten topic van het verleden is verdwenen maak ik maar een nieuwe Dit recept wat ik nu plaats is zonder pakjes en zakjes gemaakt maar met kruiden. Het is een groot recept omdat ik alleen ben maak ik 1 keer het recept en maak er lasagna van en ik vries twee porties in dan roerbak ik bv paar soorten groente doe er de kant en klare mix bij en dan met macaroni of spaghetti dus heb drie keer eten met hetzelfde recept maar toch steeds anders
LASAGNE Ingrediënten 1 ui, gesnipperd 3 teentjes knoflook 500 gram rundergehakt italiaanse kruiden vers of gedroogd(basilicum, oregano, majoraan, peterselie, paprikapoeder) 1 laurierblaadje sambal 3 kleine blikjes tomatenpuree 1 blik gepelde tomaten, in stukjes gesneden 1 pak gezeefde tomaten 1 pak lasagnevellen olijfolie 2 bolletjes mozzarella (of geraspte kaas) 50 gram boter 50 gram bloem 500 ml koude melk suiker, peper, zout
Bereidingswijze Voor de bolognesesaus: Snipper de ui en fruit deze in een koekenpan met wat olijfolie. Voeg de fijngesneden knoflook toe. De tomatenpuree toevoegen en even hard verwarmen (totdat het niet zo meer zo zurig ruikt). Gehakt, kruiden (naar eigen inzicht), peper en zoet toevoegen en bakken totdat het gehakt gaar is. Gepelde tomaten (in stukjes gesneden) en gezeefde tomaten toevoegen en op smaak brengen met sambal, suiker (eventueel) en het laurierblaadjes toevoegen. Minimaal een half uur laten sudderen, langer mag. Af en toe roeren. Ondertussen de oven voorverwarmen op 180 gr. C.
Voor de bechamelsaus: Boter smelten (niet bruin laten worden), bloem erdoor roeren en verwarmen. Het wordt een soort klont, maar dat komt goed. Daarna beetje bij beetje de koude melk met een garde erdoor roeren. Laten koken en blijven roeren tot je een dikke saus hebt. Op smaak brengen met zout en peper.
In een ingevette ovenschaal de lasagne opbouwen. Eerst een laag bolognesesaus, dan de bechamelsaus en vervolgens de in plakjes gesneden mozzarella, dan een laag lasagnevellen. Dit herhalen totdat de saus en lasagnevellen op zijn. Eindigen met een laagje mozzarella (of geraspte kaas).
Afdekken met aluminiumfolie en in het midden van de oven zetten. Na 30 minuten de folie verwijderen en dan nog 15 minuten in de oven laten staan. |
lasagna met verse spinazie is echt lekker, die gooi ik er altijd door heen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:49
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zoooooooo,
Vriendlief heeft heerlijk gekookt, ja, 'de liefde van de vrouw gaat nu eenmaal door de maag', ja, zo ging dat gezegde toch?
En nu, gaan wij eventjes, na heerlijk in de tuin te hebben gezeten, iig ik, ja vriendlief moest nu eenmaal boodschappen doen, en koken , een ijsje halen in het stadje
Nou, ik ben benieuwd hoe dat moet met afvallen, ja, zomaar inene wéér 4,5 kilo aangekomen...
En ja, voordat wij met vakantie gaan wil ik toch in me kleertjes passen
Maar ja, wij gaan pas eind september weg, dus ik heb nog eventjes. 1 kilo in de week, moet te doen zijn, afvallen dus.
Nou, ik wensjullie allemaal een heerlijke zaterdagavond met dit heerlijke weer, niet te koud, niet te warm, precies goed.
Nou nog even wachten tot vriendlief klaar is met afwassen , en we kunnen...  |
ha ha, dat is wel genieten zo van een ijsje en vind die vriendlief van je wel heel lief hij je helpt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:51
|
|
|
PETRA373 schreef: | Dat vind ik vals spel spelen van die oudjes.  |
helemaal ermee eens Perta...gelukkig kunnen wij het allemaal zelf nog en daarom blijven wij ook zo jong he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:52
|
|
|
Sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:53
|
|
|
PETRA373 schreef: | Dat vind ik vals spel spelen van die oudjes.  |
Haha echt erg he ach van mij mogen ze als ze zo graag willen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:53
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha, dat is wel genieten zo van een ijsje en vind die vriendlief van je wel heel lief hij je helpt. |
zullen nog meer van zulke lieve vrienden bestaan?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:55
|
|
|
Tis pikke donker en onweert heel heftig hier ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 20:07
|
|
|
het regent en de hondjes vinden dat niet leuk...ik ook niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 20:07
|
|
|
het regent en de hondjes vinden dat niet leuk...ik ook niet
overdrijven is ook weer een kunst apart
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op zondag 10 augustus 2014, 20:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 20:21
|
|
|
Vrijdag 25 Juli, Richteren 3: 12-30; Links.
Na achttien jaar onderdrukt te zijn door Eglon, de koning van Moab, staat Israël het water aan de lippen. Ze schreeuwen tot God om hulp. En die hulp komt in de persoon van Ehud, een man die links was. Bedoeld is natuurlijk linkshandig, zoals als veel mannen van de stam van Benjamin dat waren. Maar bij de moord op een zwaarlijvig tiran denk je al gauw aan een actie van links. Was Ehud ook politiek links? Voor de moord op Eglon lezen we in elk geval geen directe opdracht van God. Ook niet of Ehud een kerkganger was. Het lijkt vooral een slimme en dappere actie van Ehud zelf. Door eerst mooi weer te spelen, keurig de schatting af te dragen, heeft niemand argwaan als hij even later op z’n eentje terugkomt. Eglon gaat zelfs uit eerbied staan als Ehud zegt, dat hij een woord van God voor hem heeft. Maar in plaats van iets te zeggen, grijpt Ehud met zijn linkerhand het korte tweesnijdende zwaard en stoot dat zo diep in mogelijk in het zware onderlijf van Eglon. En dan stilte. Snel maakt hij zicht uit de voeten en blaast op de hoorn, overtuigd dat God met hem is. En zo blijkt de linkse Ehud een man Gods te zijn. Via hem geeft God het land rust, zelfs tachtig jaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 20:38
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Tis pikke donker en onweert heel heftig hier ...  |
Lampen aan, paraplu op en binnen blijven dan maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 20:39
|
|
|
Van morgen om half 7.....was ik getuige van de geboorte van 4 kittens!!!
GEWELDIG!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 20:46
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Van morgen om half 7.....was ik getuige van de geboorte van 4 kittens!!!
GEWELDIG!!! |
Geen zondagskinderen, maar zondagskittens. (nieuw woord?)
Gefeliciteerd met de kleintjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 21:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Van morgen om half 7.....was ik getuige van de geboorte van 4 kittens!!!
GEWELDIG!!! |
wat bijzonder Zeeland......Gods wonder geniet meiss
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 21:46
|
|
|
UDO409 schreef: | Lampen aan, paraplu op en binnen blijven dan maar.
 |
Binnen heb ik geen paraplu nodig toch ... jij wel dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 21:55
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Binnen heb ik geen paraplu nodig toch ... jij wel dan  |
Ik wel. Het dak kan gaan lekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 10 augustus 2014, 22:06
|
|
|
Ging straks na de kerk en moest effe wachten, er lag een tijdschrift op de tafel en opende het en kwam op de volgende woorden:
In feite is het niet moeilijk om elke vorm van oud of modern heidendom te herkennen omdat het altijd gaat om een vorm van zelfverlossing en het gelijk willen worden aan God.
Sinds de zondeval is er niets nieuws onder de zon, nog steeds wil de mens in eigen kracht gelijk worden aan God
Enfin toen ik dat zo las dacht ik yeahhh das het antwoord op jouw vraag hier. vind ik tenminste....
|
|
Naar boven |
|
|