ChristianMatch

Forum

waar word jij nou blij van?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6001 6002 6003 6004 6005 6006 6007 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 22:09

ZEELAND736 schreef:
Van morgen om half 7.....was ik getuige van de geboorte van 4 kittens!!!

GEWELDIG!!!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 22:17

het is zalig weer om nu te gaan slapen Lachende smiley
dan lig je warm in bed en kan je na d e wind en regen luisteren Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 22:19

ZWALUWTJE610 schreef:
zullen nog meer van zulke lieve vrienden bestaan????? Smiley met dichtgeplakte mond

echt wel. alleen die zijn niet van ons Twijfelende smiley
op dit moment hebben we die gewoon niet,
maar we hebben wel een andere hele lieve vriend, die ons nooit in de steek laat: Jezus Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 23:13

PETRA373 schreef:
Volgens mij ben je dat doodgaan vergeten Knipoog smiley

Ik had, drie plekken ontsteking bij me gebit, teek beet en virus in me bloed. ha ha bijwerkingen antibiotica : winderigheid Twijfelende smiley
vervolgens zat er van alles tegen ineens in het leven. dat ik dacht dip dip Boze smiley
maar dan hoor je van iemand die ziek word en echt doodgaat en denk je weer. wat zit ik eigenlijk te zeiken, oké ben wat ziek, maar laat ik genieten van alle mooie leuke dingen, en dit gaat weer voorbij.

Haha, dat doodgaan ben ik niet vergeten: was er werkelijk ff bang voor met die voedselvergiftiging. Wat een ellende Zieke smiley Maar nu ben ik er vast immuun voor Engeltje smiley

Was bij jou ook gezellig lees ik. Ik hoop dat het inmiddels verleden tijd is voor je!

En je hebt gelijk, hoe 'erg' dit allemaal kan voelen (ik was die dip vergeten Knipoog smiley het zijn eigenlijk maar peanuts in vergelijking met veel andere mensen. (Vanavond was ik bij een gebedsavond voor de christenen in Irak en dan kom je toch met een ander perspectief thuis.)
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 23:25

.

Laatst aangepast door
LAURA291
op dinsdag 12 augustus 2014, 19:33
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 23:25

PETRA373 schreef:
echt wel. alleen die zijn niet van ons Twijfelende smiley
op dit moment hebben we die gewoon niet,
maar we hebben wel een andere hele lieve vriend, die ons nooit in de steek laat: Jezus Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

goed zo ...lieve zusje..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 23:27

Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 23:31

PETRA373 schreef:
Ging straks na de kerk en moest effe wachten, er lag een tijdschrift op de tafel en opende het en kwam op de volgende woorden:

In feite is het niet moeilijk om elke vorm van oud of modern heidendom te herkennen omdat het altijd gaat om een vorm van zelfverlossing en het gelijk willen worden aan God.

Sinds de zondeval is er niets nieuws onder de zon, nog steeds wil de mens in eigen kracht gelijk worden aan God

Enfin toen ik dat zo las dacht ik yeahhh das het antwoord op jouw vraag hier.
vind ik tenminste....

Fijn en goed dat je hier ook neer zet, er zit zoveel gevaren erin, onbewust komt zoveel in je ! ook veel gebeden en geleerd als gevoel zegt nee, dan is het God die het laat voelen!...
Dank je Petra Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 23:32

Oké, de laatste, heb ik mijn best weer gedaan Lachende smiley

Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 23:38

http://www.heideweek.nl/programma_2014

weer van alles te doen....... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 00:51

TRIJNIE....Van harte gefeliciteerd!!!

Ook alle andere jarigen...
Alle goeds voor de toekomst!!!
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 06:15

ZWALUWTJE610 schreef:
Fijn en goed dat je hier ook neer zet, er zit zoveel gevaren erin, onbewust komt zoveel in je ! ook veel gebeden en geleerd als gevoel zegt nee, dan is het God die het laat voelen!...

Ik vraag me af waarom het topic onder goed of fout zou moeten heten.
Misschien zijn er ook mensen die er geen negatieve ervaringen bij hebben?
Je kunt namelijk bij veel onderwerpen een topic maken of het goed is of fout, maar of dat nou de bedoeling om het in zijn algemeenheid zo te stellen vraag ik me af.

Als iemand twijfelt aan iets zou je wel de vraag bij je zelf kunnen stellen of het je bij God vandaan houdt of dat dat niet zo is.
Als je komt met goed en fout vraag ik me af waar de liefde gebleven is, want de kans is aanwezig dat je hierbij anderen veroordeelt.

En gevoel is niet in elke situatie een solide basis denk ik om iets als goed of fout te kunnen zien.

Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 09:00

Ik denk dat je een verschil moet zien freedom, het is niet de persoon die je veroordeelt, maar de yoga zelf hier.

Tenminste ik veroordeel niemand die yoga doet, het yoga zelf.

Is het bv goed of fout om de zon te aanbidden???
Ik heb ook yoga gedaan, begon vaak de dag met een oefening die heette de zonnegroet.

nog een vb over goed of fout, als ik rook, is dat goed of fout??
iedereen zou me denk ik zeggen fout.
Moet ik dat zien als een veroordeling na mij toe? Ik zelf zie het niet zo, ze hebben gelijk, en mensen zouden het me zeggen goedbedoeld, van hee dat roken van je, beter kun je dat niet doen.

is stelen goed of fout??? mag je dat niet meer zeggen het is fout???
moeten we alles onder de mantel der liefde bedekken en mogen we niet oordelen meer?
waarom heeft god ons geboden gegeven??? Om ons te beschermen.
Het gaat wel om d e manier waarop je het brengt, met liefde na de ander toe of met een veroordeel?
Wat iets anders is als oordelen.

het zou wat wezen als een mens niet meer mag oordelen, dus je mag niet zeggen als cristen bv waar die isis mee bezig is in irak is fout.
als ik dat zeg geef ik een oordeel,
als cristen hebben we de opdracht om de mensen die hier mee bezig te zijn nog steeds lief te hebben, maar de dingen waar ze mee bezig te zijn te oordelen.

In gods woord lees ik duidelijk de waarschuwing van God om niet andere dingen te aanbidden dan God. Dus als iemand me zou vragen wat vind je van dit en ik denk dat het een aanbidden is, je geven aan afgoden, zou ik die persoon antwoorden.
niet die persoon zelf veroordelen erom.

Jouw schrijven komt over als of je over niets mag oordelen, geen mening mag hebben ove r bepaalde dingen. Want dan veroordeel je.
Wel God heeft ons verstand gegeven, gelukkig.
en ons onzacht gegeven om over dingen t e oordelen, wat doen we daarmee?
en wat doen we met al de geboden?? schuiven we die allemaal onder de vloer mat onder het mom van we mogen elkaar niet veroordelen??? heb elkander lief.
Uit liefde voed ik me kinderen op, met regels, geboden van God, ze weten ik van z e houd, ook al zou ik zeggen als ze bv yoga gaan doen van, ben je je bewust waar je mee bezig bent? In mijn ogen is het niet goed.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 09:13

ZWALUWTJE610 schreef:

ben het ermee eens wat freedom schrijft dat je gevoel niet altijd een solide basis is,, maar bij deze dus wel, toets het aan het woord als je gevoel iets aangeeft.
Als je je ver in yoga gaat verdiepen en daarbij Gods woord neerlegt.
Zal je ontdekken dat he t niet gewoon maar wat onschuldige oefeningen zijn.
Zo denk ik e rover dan...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 09:15

FREEDOM687 schreef:
Ik vraag me af waarom het topic onder goed of fout zou moeten heten.
Misschien zijn er ook mensen die er geen negatieve ervaringen bij hebben?
Je kunt namelijk bij veel onderwerpen een topic maken of het goed is of fout, maar of dat nou de bedoeling om het in zijn algemeenheid zo te stellen vraag ik me af.

Als iemand twijfelt aan iets zou je wel de vraag bij je zelf kunnen stellen of het je bij God vandaan houdt of dat dat niet zo is.
Als je komt met goed en fout vraag ik me af waar de liefde gebleven is, want de kans is aanwezig dat je hierbij anderen veroordeelt.

En gevoel is niet in elke situatie een solide basis denk ik om iets als goed of fout te kunnen zien.

Groetjes

weet je eigenlijk als je aangeeft iets houd je van God vandaan, zeg je het zelfde als iets is fout. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 10:46

Ik doe vandaag ff helemaal niks tis dat ik boodschapjes moet doen anders haha

En lieve vriendjes die het doen heb ik niet dus .... Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 10:46

Dubbel hoeft ook weer niet dus eentje verwijderd Knipoog smiley

Laatst aangepast door
NATASCHA642
op maandag 11 augustus 2014, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 11:24

PETRA373 schreef:
weet je eigenlijk als je aangeeft iets houd je van God vandaan, zeg je het zelfde als iets is fout. Knipoog smiley

Ik heb niet specifiek met dit onderwerp aangegeven dat dit een mens bij God vandaan houdt.
Je moet niet mij woorden in de mond gaan leggen, ik heb geschreven dat een mens dat zou moeten onderzoeken, waar het ook over gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 11:31

PETRA373 schreef:
Ik denk dat je een verschil moet zien freedom, het is niet de persoon die je veroordeelt, maar de yoga zelf hier.

Tenminste ik veroordeel niemand die yoga doet, het yoga zelf.

Is het bv goed of fout om de zon te aanbidden???
Ik heb ook yoga gedaan, begon vaak de dag met een oefening die heette de zonnegroet.

nog een vb over goed of fout, als ik rook, is dat goed of fout??
iedereen zou me denk ik zeggen fout.
Moet ik dat zien als een veroordeling na mij toe? Ik zelf zie het niet zo, ze hebben gelijk, en mensen zouden het me zeggen goedbedoeld, van hee dat roken van je, beter kun je dat niet doen.

is stelen goed of fout??? mag je dat niet meer zeggen het is fout???
moeten we alles onder de mantel der liefde bedekken en mogen we niet oordelen meer?
waarom heeft god ons geboden gegeven??? Om ons te beschermen.
Het gaat wel om d e manier waarop je het brengt, met liefde na de ander toe of met een veroordeel?
Wat iets anders is als oordelen.

het zou wat wezen als een mens niet meer mag oordelen, dus je mag niet zeggen als cristen bv waar die isis mee bezig is in irak is fout.
als ik dat zeg geef ik een oordeel,
als cristen hebben we de opdracht om de mensen die hier mee bezig te zijn nog steeds lief te hebben, maar de dingen waar ze mee bezig te zijn te oordelen.

In gods woord lees ik duidelijk de waarschuwing van God om niet andere dingen te aanbidden dan God. Dus als iemand me zou vragen wat vind je van dit en ik denk dat het een aanbidden is, je geven aan afgoden, zou ik die persoon antwoorden.
niet die persoon zelf veroordelen erom.

Jouw schrijven komt over als of je over niets mag oordelen, geen mening mag hebben ove r bepaalde dingen. Want dan veroordeel je.
Wel God heeft ons verstand gegeven, gelukkig.
en ons onzacht gegeven om over dingen t e oordelen, wat doen we daarmee?
en wat doen we met al de geboden?? schuiven we die allemaal onder de vloer mat onder het mom van we mogen elkaar niet veroordelen??? heb elkander lief.
Uit liefde voed ik me kinderen op, met regels, geboden van God, ze weten ik van z e houd, ook al zou ik zeggen als ze bv yoga gaan doen van, ben je je bewust waar je mee bezig bent? In mijn ogen is het niet goed.

Wil je nou stelen op 1 lijn brengen met yoga?

Mensen mogen juist een eigen mening hebben maar het is ook aan mensen gegeven om alle dingen te onderzoeken.

Ik ben er persoonlijk niet zo zeker van of yoga in alle gevallen verkeerd is en om nou yoga uberhaupt als fout neer te zetten vind ik wel ver gaan.
Als het duidelijk zou zijn dat het niet zou mogen waarom gaat iemand (als zwaluwtje) het dan uberhaupt proberen? Dus waarom is het voor die tijd wel oke en nu niet?
Als iemand dat voor zichzelf beslist daar heb ik niks over te zeggen. Maar ik vind dat je niet iets gelijk als fout moet bestempelen als dat nog niet zo duidelijk is.

Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 12:41

zwaluwtje twijfelde wel heel erg.....
de reden dat ik ging doen, heeft ook te maken met mijn lichaam.
en die oefeningen zijn goed, de lichaams bewegingen, daar zit het niet erin.
verder had ik nog nooit zo les gezien en dacht laat je nou niet alles wijsmaken en ga gewoon 1 x kijken en voelen.
Yoga of Yoga zit beidde verschil erin, je kan zonnegod aanbidden en danken,
daar is yoga voor bedoeld, tenminste dat was mijn ervaring daar, en daar ben ik behoorlijk ervan geschroken. dat zijn goden.

ik ben tussen door druk in gebed gegaan.
was het nu anders geweest en gewoon yoga geweest zonder dit, dan had ik het ook niet hier neergezet.........
het is zo goed om steeds te toesten, of het echt goed is.
ik zet het hier neer om te kijken of mijn gevoel wel goed was....of ben ik weer te ver met denken. Misschien had ik anders neer moeten zetten.
dat heb ik dus niet gedaan.
ik veroordeel niemand ermee. het ging om mijn eigen verhaal, mijn eigen ervaring.of ik spijt ervan heb, dat ik dat gedaan heb.....Nee, weer iets geleerd ervan.
die bewegingen ga ik zeker verder doen, voor mijn lichaam is het echt goed. gewoon thuis op de matje..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 12:45

NATASCHA642 schreef:
Dubbel hoeft ook weer niet dus eentje verwijderd Knipoog smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 13:22

FREEDOM687 schreef:
Wil je nou stelen op 1 lijn brengen met yoga?

Mensen mogen juist een eigen mening hebben maar het is ook aan mensen gegeven om alle dingen te onderzoeken.

Ik ben er persoonlijk niet zo zeker van of yoga in alle gevallen verkeerd is en om nou yoga uberhaupt als fout neer te zetten vind ik wel ver gaan.
Als het duidelijk zou zijn dat het niet zou mogen waarom gaat iemand (als zwaluwtje) het dan uberhaupt proberen? Dus waarom is het voor die tijd wel oke en nu niet?
Als iemand dat voor zichzelf beslist daar heb ik niks over te zeggen. Maar ik vind dat je niet iets gelijk als fout moet bestempelen als dat nog niet zo duidelijk is.

Groetjes

Nee ik breng stelen niet op 1 lijn met yoga maar je mening over dat je niet mag oordelen over goed of fout. Zo kwam je op mij over als of je nergens een oordeel over mag hebben van dit is goed en dit is fout.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 13:37

In figuurlijke zin dan hé…. Knipoog smiley

https://www.youtube.com/watch?v=AG7v8jJKAOk
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 17:23

NATASCHA642 schreef:
Ik doe vandaag ff helemaal niks tis dat ik boodschapjes moet doen anders haha

En lieve vriendjes die het doen heb ik niet dus .... Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

DAT...hoeven ze nu echt niet voor me te doen.....datdoekself!!!
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 17:27

ZEELAND736 schreef:
DAT...hoeven ze nu echt niet voor me te doen.....datdoekself!!!

Nou van mij mogen ze Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 18:06

nu wil ik graag klagen alleen ik kan het niet neer schrijven hier...
ff moeilijk nu........
wat kan er veel verdriet zijn..
wat kunnen mensen zoveel aan doen...
waarom?
Naar boven

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 18:13

ZWALUWTJE610 schreef:
nu wil ik graag klagen alleen ik kan het niet neer schrijven hier...
ff moeilijk nu........
wat kan er veel verdriet zijn..
wat kunnen mensen zoveel aan doen...
waarom?

Een trieste, maar herkenbare klacht. Mensen kunnen elkaar inderdaad veel aandoen, soms met de wet of de Bijbel in de hand. Breng je verdriet maar voor Zijn troon. En hopelijk kun je ook troost vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 20:10

Zaterdag 26 Juli, Richteren 3: 31; De richter met de ossestok.

Nummer drie in de reeks van bevrijders of richters van God is een zekere Samgar. Zijn afkomst is een beetje dubieus, want Anat is de naam van een Kanaänietische godin. Was Samgar zelf ook een Kanaäniet? Dat zou best kunnen. Op deze mensen rustte al heel lang (Genesis 9) een vloek van God. Maar kennelijk kan het ook anders gaan en verandert vloek ook wel eens in zegen, want Samgar kiest partij voor het volk van God. Slechts gewapend met een ossestok ramt hij er op los. Maar liefst zes honderd keer slaat hij raak.
Van Samgar weten we verder niets. God bedient zich soms van vreemde verlossers. Niet alleen geoefende vechtjassen als Otniël, kennelijk ook een Samgar met zijn ossestok. In Israël is met hem niet vergeten. Wat sloeg die Samgar de onbesneden Filistijnen met de stok, waarmee hij gewend was zijn besneden stieren te bestieren. Mooie richter die Samgar! De richter met de stok. Achter hem zie je onwillekeurig de contouren oplichten van de Goede Herder, die in de bres springt voor zijn schapen en zelfs zijn leven voor hen geeft. Jezus Christus! Ik vrees geen kwaad, want Gij zijt bij mij. Uw stok en uw staf, die vertroosten mij.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNEEL767

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 20:32

LAURA291 schreef:
Oké, de laatste, heb ik mijn best weer gedaan Lachende smiley

goed gedaan laura.bedankt

Lachende smiley knap dat je dit kunt is het moeilijk?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 21:02

NATASCHA642 schreef:
Nou van mij mogen ze Lachende smiley

Blijven nog genoeg karweitjes over...die ik dan heel lief vraag om te doen.... Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6001 6002 6003 6004 6005 6006 6007 ... 6194 Volgende
Pagina 6004 van 6194