Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 21:12
|
|
|
Jullie mogen nooit meer raden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 21:13
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Dat krijg je ervan als je niet lief genoeg ben he  |
kzallûtnooitmeerdoenhoor..... die koelkast schoonmaken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 21:41
|
|
|
UDO409 schreef: | kzallûtnooitmeerdoenhoor..... die koelkast schoonmaken....
 |
Voortaan das ijsmuts, dikkejas wanten aan doen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CAROLINE228
|
|
Geplaatst: woensdag 13 augustus 2014, 21:46
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=A8XvQaoZkxM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 08:03
|
|
|
Je komt er niet achter wie je bent door jezelf met anderen te vergelijken, maar door te kijken of je zo goed je kunt je eigen mogelijkheden waarmaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 08:23
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je komt er niet achter wie je bent door jezelf met anderen te vergelijken, maar door te kijken of je zo goed je kunt je eigen mogelijkheden waarmaakt. |
mooi zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 08:26
|
|
|
Ik vind zulke stukken uit de bijbel ook erg moeilijk, dus ik lees alleen dit topic mee en denk zelf ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 08:33
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je komt er niet achter wie je bent door jezelf met anderen te vergelijken, maar door te kijken of je zo goed je kunt je eigen mogelijkheden waarmaakt. |
Mooi Zeeland...... Je kan zoveel leren van jezelf... Jezelf open zetten... Jezelf leren kennen.. Jezelf accepteren.... En niet te vergeten.... VAN JE JEZELF HOUDEN....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 08:39
|
|
|
UDO409 schreef: | kzallûtnooitmeerdoenhoor..... die koelkast schoonmaken....
 |
Haha voortaan laten doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 08:58
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Mooi Zeeland...... Je kan zoveel leren van jezelf... Jezelf open zetten... Jezelf leren kennen.. Jezelf accepteren.... En niet te vergeten.... VAN JE JEZELF HOUDEN.... |
Ik neem het mee...door de dag....bedankt...MOOI!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 09:34
|
|
|
MOOI...zo vader en dochter!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 09:35
|
|
|
NU...half 10...wachten tot de hoosbui over is!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 09:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | NU...half 10...wachten tot de hoosbui over is!!!! |
Blijkbaar heeft Zeeland niet altijd meer zonuren? Hier schijnt de zon! Maar volgens mij komt het wel deze kant op nu..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 10:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | NU...half 10...wachten tot de hoosbui over is!!!! |
Kan erg van een hoosbui genieten als ik binnen zit En vind in een gewone bui lopen ook niet zo erg. Zal wel komen omdat ik een herfst mens ben. Maar vanmiddag naar de stad moeten ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 11:30
|
|
|
kwaad
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 14 augustus 2014, 11:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 11:56
|
|
|
wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe zo ook de ander niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 13:02
|
|
|
Wehkamp
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 14 augustus 2014, 13:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIANNE196
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 14:58
|
|
|
Met mijn voeten in het zand, loop ik over het strand. Even sta ik stil. En kijk ik met een hand boven mijn ogen, richting het water. Waar de felle zon op straalt. Glimlachend kijk ik voor me uit, terwijl ik mijn ogen even sluit. Even genieten van dit moment. De stilte, de rust, niemand om me heen. Gewoon even helemaal alleen. Ik open mijn ogen weer, en zet weer een stap. En nog een stap. Even kijk ik achterom en zie, Dat ik een heel spoor achter laat. Met voetstappen in het zand. Die voetstappen staan symbool voor de dingen die ik al heb meegemaakt. Elke voetstap, heeft zijn eigen verhaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 15:10
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Blijkbaar heeft Zeeland niet altijd meer zonuren? Hier schijnt de zon! Maar volgens mij komt het wel deze kant op nu.. |
KLOPT...ze zeggen dat wel ja...maar de eendjes konden hier zwemmen... Inmiddels is het water weg....de denkbeeldige eendjes ook... En de zon schijnt weer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 16:44
|
|
|
Zó'n mens, weet je wel...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 14 augustus 2014, 16:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 17:24
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, als je die zin zo leest, is het een afschuwelijke opdracht. Ik heb ook moeite met die lastige verhalen in het Oude Testament. Je wilt ze liever niet lezen. Misschien moet je ze zo ook niet lezen….
De mensen toen hadden ook wel een ander Godsbeeld dan de meeste van ons nu hebben. Ze schoven God wel het e.e.a. in de schoenen, waarvan je je af kan vragen of dat echt zo was. Kwaad, wraak, vergelding etc. dat je zelf begaat, kun je natuurlijk afdoen als de wil van God. De kruistochten uit later tijden zijn ook gehouden in naam van God. En God zag…...en het was niet goed!
Ik lees ze meer als verhalen hoe mensen zich God voorstelden. Dat beeld verschuift in de tijd en blijft aan verandering onderhevig. Je ziet een ontwikkeling in het Godsbeeld. De profeten hadden al een heel anders godsbeeld en leverden ook kritiek op het idee dat God een stammengod was en dat alles en iedereen daarbuiten uitgeroeid moest worden. Zij zagen God al meer als een God voor alle volken.
De verhalen in het Oude testament zijn allereerst geloofsgeschiedenis. God openbaart zich in de geschiedenis en gaat met ons op weg, hij bevrijdt en redt ons. Dat zie je telkens weer terugkomen in de verhalen. Zie het niet als een historisch verslag van feiten, zoals wij westerlingen gewend zijn om te schrijven en te lezen. De oosterling veroorloofde zich veel meer vrijheid om in verhalen uit te drukken wat hij bedoelde en beleefde. Zoek naar de betekenis, lees het als verkondiging!
Maar..... als je het anders wil lezen: Het woord wraak in de Bijbel is ook wel iets anders als waar wij aan denken bij wraak. Als je God ziet als een God van wraak, dan gaat het wel over eerlijke vergelding, over het rechtzetten van iets. Dat is aan God. God doet recht aan hen die kwaad aangedaan is, hij staat aan de kant van het goede/de goeden. Daar zit ook iets moois in, als ons onrecht aangedaan is, mogen wij dat loslaten en aan God geven. De opdracht uit jouw aangehaalde vers is afschuwelijk, maar het is wel een reactie (toegeschreven aan God) op datgene wat de Amelekieten gedaan hebben, zie vers 2: Ik ben niet vergeten wat Amelek Israël heeft aangedaan, nl. het heeft Israël de weg versperd bij zijn uittocht uit Egypte. God komt dus op voor degene die onrecht aan gedaan is. In die zin is er dus een groot verschil tussen datgene wat de Amelekieten aan gedaan werd en dat wat nu de Yezidi’s treft.
Het blijft moeilijk…………Ik heb een poging gedaan………….. |
Zie vetgedrukte tekst. Het past wel in de context hoe God afrekent met de vijanden van Israël... en hoe Hij spreekt over onrecht... maar het staat ook zo haaks op het beeld wat ik van Hem heb... hoe Jezus de kinderen zegende, ze hoofd voor hoofd aanraakte en met hen sprak... hoe Hij voorleefde hoe Zijn Vader is... er komt zo'n ander beeld van God naar voren vanuit zulke bijbelgedeelten.
... dan zit ik aan mijn bureau vanmorgen en praat met mijn collega die geen geloofsvisie heeft over de situatie in Irak... en heb ik even geen woorden als ze zegt: "Ik mag er toch van uit gaan dat een God zoiets ook niet wil"...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 14 augustus 2014, 17:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 17:56
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | geen goed idee, foutje van mij zelf sorry > |
Nou, nou, nou, ik heb wel een ideetje
Tips om uit je dip te komen: Tips
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 14 augustus 2014, 17:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 18:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, nou, nou, ik heb wel een ideetje
Tips om uit je dip te komen: Tips
 |
Gewéldig :)) lekker effe verstand op suf na ut werruk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 18:10
|
|
|
Goed zo Kanjer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 18:11
|
|
|
Flinke regen bui......zwaluwtje is nu vies en nat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 18:20
|
|
|
JOL252 schreef: | Zie vetgedrukte tekst. Het past wel in de context hoe God afrekent met de vijanden van Israël... en hoe Hij spreekt over onrecht... maar het staat ook zo haaks op het beeld wat ik van Hem heb... hoe Jezus de kinderen zegende, ze hoofd voor hoofd aanraakte en met hen sprak... hoe Hij voorleefde hoe Zijn Vader is... er komt zo'n ander beeld van God naar voren vanuit zulke bijbelgedeelten.
... dan zit ik aan mijn bureau vanmorgen en praat met mijn collega die geen geloofsvisie heeft over de situatie in Irak... en heb ik even geen woorden als ze zegt: "Ik mag er toch van uit gaan dat een God zoiets ook niet wil"... |
Om met je laatste zin te beginnen: Nee, daar heeft ze gelijk in: dat wil God ook helemaal niet. Daar moet je God ook niet bij betrekken. Dit doen mensen elkaar aan en God lijdt mee.
Als je dit aan God toeschrijft krijg je een beeld van een straffende, wrede God. Die lijkt dan al meer op de God uit het Oude testament. Het was een beeld van God wat men maakte, alles werd aan God (of goden) toe geschreven. Het is maar de vraag of dat juist was. Sommige mensen hebben ook nu een beeld van God die mensen straft met ziekte, honger, natuurrampen etc.
Met die vetgedrukte zin probeerde ik aan te geven dat er een verschil was in wie er gestraft werd. Waren dat mensen die kwaad bedreven hadden of waren (zijn) dat onschuldige burgers die uitgeroeid worden. Blijft dat de straffen in de vorm die vermeldt staat op ons wel erg barbaars overkomt.
En misschien kunnen wij het als mens ook gewoon niet begrijpen en moeten/mogen wij het gewoon laten staan, zoals het er staat en het aan God overlaten…………………
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 18:22
|
|
|
JANS221 schreef: | Om met je laatste zin te beginnen: Nee, daar heeft ze gelijk in: dat wil God ook helemaal niet. Daar moet je God ook niet bij betrekken. Dit doen mensen elkaar aan en God lijdt mee.
Als je dit aan God toeschrijft krijg je een beeld van een straffende, wrede God. Die lijkt dan al meer op de God uit het Oude testament. Het was een beeld van God wat men maakte, alles werd aan God (of goden) toe geschreven. Het is maar de vraag of dat juist was. Sommige mensen hebben ook nu een beeld van God die mensen straft met ziekte, honger, natuurrampen etc.
Met die vetgedrukte zin probeerde ik aan te geven dat er een verschil was in wie er gestraft werd. Waren dat mensen die kwaad bedreven hadden of waren (zijn) dat onschuldige burgers die uitgeroeid worden. Blijft dat de straffen in de vorm die vermeldt staat op ons wel erg barbaars overkomt.
[i]Juist.
En misschien kunnen wij het als mens ook gewoon niet begrijpen en moeten/mogen wij het gewoon laten staan, zoals het er staat en het aan God overlaten…………………
|
Dat is zo... eat the meat and spit out the bones ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 14 augustus 2014, 18:51
|
|
Naar boven |
|
|