Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 20:13
|
|
|
Woensdag 30 Juli, Richteren 5: 12-23; Vergaderen.
Het is duidelijk, dat de stam van Ruben het er in de ogen van Debora niet goed van afbrengt. Terwijl van alle kanten hulptroepen aansnelden, zelfs van kleine onbeduidende stammen als Benjamin, Zebulon en Issaschar, waren er ook stammen, die gewoon wegbleven. Zo hoor je bijvoorbeeld helemaal niets van Juda. En ‘Aser zat aan het strand’, zo lees je letterlijk. Dat zijn de mensen die meestal op het ultieme moment zeggen: ‘Nu even niet!’Onder de Rubenieten is men kennelijk vooral goed in vergaderen en amenderen. Zij voelen niet voor een samen-op-weg. Daarvoor hebben ze vele redenen, waarover ze kennelijk eindeloos met elkaar overleggen. Misschien zijn al die overleggingen ook best steekhoudend. Maar al die Statenvertalers vertaalden gewoon met ‘inbeeldingen des harten’, omdat zij met al hun vergaderen niet zelf in beweging komen, maar blijven zitten tussen hun veestallen, bij het vertrouwde geluid van hun herderspalmen en het geblaat van hun kudden (SV). Op de krijgsbazuin van Debora reageerden zij in elk geval niet. Maar gelukkig was er een vrouw als Debora. En een man als Barak, afkomstig uit de totaal geminachte stam van Naftali. Zij deden gewoon wat ze moesten doen. Zij maakten het verschil. En zo werd Israël weer volk van God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 20:25
|
|
|
naar de kapper geweest, de kapper knipt de kapsel moderner...en met een andere kleurtje erin......mooie meid ben ik weer....(was ik al hoor )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 21:03
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | naar de kapper geweest, de kapper knipt de kapsel moderner...en met een andere kleurtje erin......mooie meid ben ik weer....(was ik al hoor ) |
Foto :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 21:54
|
|
|
JOL252 schreef: | Iemand die je vraagt of je naast je relatie ook nog voor een ander open staat...
 |
Ach ja, die zijn hier ook..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 21:54
|
|
|
Dank jullie wel ben hier en op facebook zo enorm veel gefeliciteerd ben er verlegen van
Heb een fijne dag gehad met de familie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 21:57
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Dank jullie wel ben hier en op facebook zo enorm veel gefeliciteerd ben er verlegen van
Heb een fijne dag gehad met de familie |
Hartelijk gefeliciteerd Erika! Hoop dat je een gezellige dag hebt 
Freedom687, ook wel bekend onder een andere naam..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 22:23
|
|
|
even geduld ......komt eraan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 22:23
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Ach ja, die zijn hier ook..  |
Eén ding scheelt, hij zegt het tenminste, weet je gelijk waar je aan toe bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 22:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Eén ding scheelt, hij zegt het tenminste, weet je gelijk waar je aan toe bent.  |
haha ja da's ook weer waar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 23:07
|
|
|
JOL252 schreef: | Eén ding scheelt, hij zegt het tenminste, weet je gelijk waar je aan toe bent.  |
nou dat is te hopen dat hij dat ook tegen die gene zegt waar die een relatie mee heeft.... en niet dat die denkt dat ze de enigste is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 23:11
|
|
|
Mooi ,
Uw woorde is een lamp voor jouw voeten.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 23:33
|
|
|
PETRA373 schreef: | nou dat is te hopen dat hij dat ook tegen die gene zegt waar die een relatie mee heeft.... en niet dat die denkt dat ze de enigste is. |
Dat is zeker waar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 00:36
|
|
|
Twijfel is de wachtkamer van inzicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 16:27
|
|
|
Uit het leven gegrepen... Mijn vader van 82 is een beetje grieperig, naast alle kwalen die hij toch al heeft. Vanmiddag was ik bij hem op bezoek, maar veel tekst kwam er niet uit. Meestal zakt zijn kin op z'n borst en dut hij in. Na een half uurtje televisie kijken, besluit ik om maar weer naar huis te gaan. Ik maak hem wakker en zeg dat ik weer ga, want hij zit toch te slapen. Ineens heel monter, antwoordt hij: "Als je niet tegen me praat, dan ga ik zitten slapen."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 16:51
|
|
|
UDO409 schreef: | Uit het leven gegrepen... Mijn vader van 82 is een beetje grieperig, naast alle kwalen die hij toch al heeft. Vanmiddag was ik bij hem op bezoek, maar veel tekst kwam er niet uit. Meestal zakt zijn kin op z'n borst en dut hij in. Na een half uurtje televisie kijken, besluit ik om maar weer naar huis te gaan. Ik maak hem wakker en zeg dat ik weer ga, want hij zit toch te slapen. Ineens heel monter, antwoordt hij: "Als je niet tegen me praat, dan ga ik zitten slapen."
 |
Geweldig hè!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 17:09
|
|
|
Waar rook is, is vuur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 17:12
|
|
|
Brrr en nog eens brrrr koude regen en dan vragen ze aan je regent het .... nee zeg ik neem een gratis douche worden ze boos tssss snap je dat nu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 17:14
|
|
|
PETRA373 schreef: | nou dat is te hopen dat hij dat ook tegen die gene zegt waar die een relatie mee heeft.... en niet dat die denkt dat ze de enigste is. |
Das helemaal erg maar ja je weet het nooit een man is een jager he ....maar wees dan eerlijk toch dan kan je kiezen of je het wil. Maar mij lijkt het niks pffff ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 19:17
|
|
|
MOSSELDAG!!!!
Zegt eigenlijk al genoeg. Maar ben braaf geweest, ik heb me ingehouden tot na de middag. Lekker slenteren langs de kraampjes, langs de haven met versierde schepen, rondje kermis. Zag een oude rups opgesteld. Waar ze die nou toch teruggevonden hebben? Leuk nostalgisch. En massa's toeristen. Ik hoorde zeggen dat er dit jaar maar liefst 17 touringcars waren. De auto's staan grotendeels buiten het dorp geparkeerd. Mensen komen massaal op de mosselen en boottochtjes met mosselschepen af. Druk maar heel gezellig. Vanavond traditiegetrouw vuurwerk boven de haven. Heel mooi en onder begeleiding van de brandweer. Daar wil ik ook weer gaan kijken. Maar dat hoort eigenlijk onder het topic: Wat zijn we van plan te gaan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 19:28
|
|
|
Ik weet niet wat jij gaat doen, maar alles komt goed Ik ga dus lekker voor de TV heerlijk @Amhali zitten kijken om 20u (rtl4) !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 21:17
|
|
|
Donderdag 31 juli, Richteren 5: 24-31; Als een opgaande zon.
Zo vermoeiend de zon rond de middag kan zijn, zo aanstekelijk is ’s morgens vroeg de opgaande zon. Om je heen merk je, dat het donker het verliest van het licht. Wie lag te tobben, krijg weer moed. Wie zich hopeloos alleen voelde, ziet weer omtrek. ‘Laat ’s morgens uw genade dagen / voor ogen die het donker zagen. Debora is kennelijk ook een vroege vogel. In elke geval heeft zij iets van een opgaande zon. Inspirerend en bemoedigend! Een zon die prikkelt en met vreugde doet opstaan. Volgens haar worden allen die God liefhebben de dingen van het leven steeds duidelijker. Als de opgaande zon. Zij onderscheiden waarop het aankomt en zijn niet bang een tiran als Sisera uit te schakelen. ‘Jaël, je bent gezegend onder de vrouwen!’ Je maar, kun je dat dan maar zo zeggen? Heeft Debora dan helemaal geen vragen bij Jaëls optreden? Kennelijk niet. Daarvoor hebben te veel mensen geleden onder Sisera, zijn afschuwelijke moeder en arrogante hofdames. Zij praten over Sisera’s geweld, over zijn geplunder en verkrachten als iets heel normaals. Zulke vrouwen hebben geen toekomst. Gods vijanden vergaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NADJA429
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 22:09
|
|
|
Beste allemaal,
Helaas en tot mijn spijt kan dit uitje niet doorgaan. Degenen die zich hebben aangemeld stuur ik nog even persoonlijk een mailtje. Hoop het een andere keer wel weer te kunnen doen, dus houd het prikbord en de agenda in de gaten.
Ik zal het tzt helemaal weghalen deze tekst, als dat kan tenminste. Nog even uitzoeken hoe 't moet.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hoi lieve mensen van CM,
Nog wat onwennig voor me om hier een uitje te plaatsen, but anyway.
Heb je zin en tijd, kom dan op 25 okt. v.a. 14 u naar het strand van Makkum. Waar we elkaar ontmoeten, hoor je nog als je je opgeeft. Ook van andere sites gaan er al gezellig mensen mee en voor mij geldt altijd: hoe meer zielen, hoe meer vreugd.  Ik heb meerdere picknicks georganiseerd en gelukkig altijd een groot suc6. Sinds kort heb ik weer iemand die me helpt, yeah! Wat gaan we doen: denk aan een mooie strandwandeling, het inmiddels beroemde (of is het beruchte, hahaha.. ) spel Kubb spelen van Friendly jaws (mijn partner van de uitjes) en/of evt. andere strandspelletjes en wat dacht je van je eigen geheime liefdesboodschap (al dan niet anoniem) per echte flessenpost versturen? 's Avonds de zon in de zee zien zakken en misschien romantisch tegen iemand aan kruipen die je leuk vindt.  Bij slecht weer gaan we evengoed wandelen, dus neem voor de zekerheid je regenkleding mee en /of plu. We kunnen dan ook naar het museum. Gezellig de dag afsluiten door samen patatjes te eten (op het strand bij ondergaande zon), mjammie.
Iedereen neemt wat mee qua eten en drinken, geef even aan wat dat is ajb in een mail aan mij.
Nou, we hopen weer op een grote opkomst en geef het door, geef het door! Alvast bedankt.
GeMakkumer groetjes,
Nadja
Gaan mee: - Nadja429, 43 jr., regio 058; - Friendly jaws (m), 40 jr., regio 0561; - Est79her, 34 jr., regio 038; - Hanne614, 50 jr., regio 0513; - Jeremy464, 57, regio 058; - Jeanetteke, 27, regio 0596; - Joh., (m) 37, 0512;
Gaan misschien mee: - Adamo (m), 49 jr., regio 058; - Trijnie671, 53 jr., regio 0594; - Snelle Jelle (m), 48 jr., regio 0512; - Viveut Vivas (m), 28 jr., regio 038; - Carry445, 35 jr., regio 0512; - Tropische Visstick (m), 33 jr., regio 070; - Natascha642, 44 jr., regio 0546; - Seke, 50 jr., regio 058; - MaartjeM, 31 jr., regio 036;
Laatst aangepast door
|
NADJA429
|
op vrijdag 26 september 2014, 22:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 23:00
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | even geduld ......komt eraan......  |
Effe geduld duurt wel lang hoor
Wat ik heb gedaan?? niet veel naweeën opruimen van m'n verjaardag verder relax daggie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 augustus 2014, 23:17
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Effe geduld duurt wel lang hoor
Wat ik heb gedaan?? niet veel naweeën opruimen van m'n verjaardag verder relax daggie  |
Ja ik heb mij maar eens bedacht, nu kan ik het nog allemaal aan........en blijft lekker rustig..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 00:15
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Ja ik heb mij maar eens bedacht, nu kan ik het nog allemaal aan........en blijft lekker rustig..........  |
Leuk Meis! Lekker vlot koppie!
Terug naar vandaag. Wat ik heb gedaan is gewacht op het vuurwerk op een uitgelezen plekje met briljant uitzicht. Alleen het kwam niet. Na een klein uurtje vergeefs gewacht te hebben toch maar eens poolshoogte op de plek des onheils genomen. Wat blijkt?! Vuurwerk afgelast vanwege de harde (welke, waar???) wind. Die ook nog eens uit de verkeerde richting kwam. Nou ik heb zelf boven op de dijk gestaan en het waaide niet half zo hard als vorig jaar
Ach, elk nadeel heeft z'n voordeel: iets minder luchtvervuiling boven Yerseke.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 00:47
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | naar de kapper geweest, de kapper knipt de kapsel moderner...en met een andere kleurtje erin......mooie meid ben ik weer....(was ik al hoor ) |
Leuk kapsel , staat je mooi .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 10:45
|
|
|
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen 1) een pittige regenbui, 2) een stevige regenbui en 3) een zware regenbui? Als ik er doorheen fiets, merk ik weinig verschil....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 16:18
|
|
|
dank je wel......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 16:26
|
|
|
leuk BBQ...gezellig tent op zetten, geweldig toch, die mannen druk in de weer, ondanks het weer blijft het stevig staan... enkele mensen zitten eral........ mijn dochter stond buiten en keek toe...... ze zag het gebeuren...... kon mooi navertellen.....
flinke windvlaag, wipte de tent omhoog, tafels vloog omhoog en jawel tegen de mensen aan.....eentje heeft een deuk in haar hersens gelopen de paal...enkele mensen schoten onder de tent uit, de andere rende naat de palen...de andere vloog naar de BBQ de tent ging gevaarlijk richting vuurtje.... Mijn dochter keek verbazend en zei na afloop, zoiets zie je niet snel meer was heel indrukwekkend........
och ja de mooiste komt nog...de vlees moest schoongemakt worden, die waren in de and terrecht gekomen...tja toen begon ik en nog een stel slappe lach te krijgen......
|
|
Naar boven |
|
|