Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 16:55
|
|
|
UDO409 schreef: | Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen 1) een pittige regenbui, 2) een stevige regenbui en 3) een zware regenbui? Als ik er doorheen fiets, merk ik weinig verschil....
 |
Je wordt van alle 3 drijfnat dus maakt geen verschil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 20:28
|
|
|
Jouw hart is als een tuin. Je kunt er medelijden, angst, wrok of liefde in laten groeien... Welke zaden plant je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 20:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jouw hart is als een tuin. Je kunt er medelijden, angst, wrok of liefde in laten groeien... Welke zaden plant je? |
allemaal liefdes plantjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 20:33
|
|
|
Vrijdag 1 Augustus, Richteren 6: 1-13; Leef bij wat God zegt.
Gideon is niet iemand bij wie je met vrome praatjes moet aankomen. Het is overal in het land een janboel en niemand is in staat het land te verdedigen. Groepen pluderende Midinieten en Amelekieten trekken ongehinderd het land door en oefenen overal een ware terreur uit. In de oogsttijd kun je op ze wachten. Alles nemen ze mee, niets laten ze achter. Voor Gideon is dat reden om zijn tarwe niet in het open veld te dorsen, maar in het geheim in een wijnperskuip. Daar vindt de Engel van God hem en zegt tegen hem: De Here is met u! Nu, daar heeft Gideon hele grote twijfels over. U twijfelt misschien ook, omdat alles waarmee u tobt toch geen signaal is van Gods aanwezigheid? Soms lijkt er geen eind aan te komen. Dan is het weer dit en dan weer dat. Gideon schudt zijn hoofd. ‘De Here heeft ons verstoten,’zegt hij. De Here heeft ons prijsgegeven. Vroeger hoorde je nog wel eens van een bijzondere ingreep van God. Maar nu? Een heel begrijpelijke klacht. En toch: leef niet bij wat je ziet, maar bij wat God zegt! Hij is en God van nabij. Daar staat Jezus Christus voor in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 20:33
|
|
|
MAMY994 schreef: | MOSSELDAG!!!!
Zegt eigenlijk al genoeg. Maar ben braaf geweest, ik heb me ingehouden tot na de middag. Lekker slenteren langs de kraampjes, langs de haven met versierde schepen, rondje kermis. Zag een oude rups opgesteld. Waar ze die nou toch teruggevonden hebben? Leuk nostalgisch. En massa's toeristen. Ik hoorde zeggen dat er dit jaar maar liefst 17 touringcars waren. De auto's staan grotendeels buiten het dorp geparkeerd. Mensen komen massaal op de mosselen en boottochtjes met mosselschepen af. Druk maar heel gezellig. Vanavond traditiegetrouw vuurwerk boven de haven. Heel mooi en onder begeleiding van de brandweer. Daar wil ik ook weer gaan kijken. Maar dat hoort eigenlijk onder het topic: Wat zijn we van plan te gaan doen.  | En mijn visite uit Brabant belde.....Heeft een half uur in de file gestaan...Pas later realiseerde ik me dat het vanwege de mosseldag was....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 20:34
|
|
|
blijven door drammen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 20:45
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is zo... eat the meat and spit out the bones ... |
Toch nog ff reageren…
Ik vind die verhalen ook moeilijk uit het OT en de dingen die ik niet begrijp laat ik dan ook maar liggen bij God.
Wat ik wel probeer te beseffen is dat die volken die gestraft werden niet zo heel lief en onschuldig waren. Ik stel me dan maar zo voor dat deze volken een gelijkwaardige religie aanhingen als bijv. nu zoiets als ISIS. Moordzuchtige mensen met gruwelijke rituelen, die hun kinderen offerden etc etc. En daar wilde God een einde aan maken. Dat geeft dan wel een nuance. Hoewel in onze tijd het ombrengen van baby's barbaars wordt gevonden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 20:51
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 21:16
|
|
|
LAURA291 schreef: | Toch nog ff reageren…
Ik vind die verhalen ook moeilijk uit het OT en de dingen die ik niet begrijp laat ik dan ook maar liggen bij God.
Wat ik wel probeer te beseffen is dat die volken die gestraft werden niet zo heel lief en onschuldig waren. Ik stel me dan maar zo voor dat deze volken een gelijkwaardige religie aanhingen als bijv. nu zoiets als ISIS. Moordzuchtige mensen met gruwelijke rituelen, die hun kinderen offerden etc etc. En daar wilde God een einde aan maken. Dat geeft dan wel een nuance. Hoewel in onze tijd het ombrengen van baby's barbaars wordt gevonden. |
Nu gebeurd het eigenlijk ook gewoon nog, alleen heel beschaafd, het heet nu abortus. Het zijn geen specifieke offers aan een god, maar toch vraag ik me weleens af waar je dit nu moet plaatsen. Het gebeurt nu heel erg beschaafd, en de baby zie je niet eens, maar het blijft een kindje. Waar moet je zoiets nu plaatsen.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 17 augustus 2014, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 21:41
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nu gebeurd het eigenlijk ook gewoon nog, alleen heel beschaafd, het heet nu abortus. Het zijn geen specifieke offers aan een god, maar toch vraag ik me weleens af waar je dit nu moet plaatsen. Het gebeurt nu heel erg beschaafd, en de baby zie je niet eens, maar het blijft een kindje. Waar moet je zoiets nu plaatsen. |
Abortus, hoe erg ook, is toch wel heel iets anders als genocide.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 22:09
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | allemaal liefdes plantjes  |
Weet je hoe groot ze bij mij al zijn....? Wil je een stekkie???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 22:25
|
|
|
JANS221 schreef: | Abortus, hoe erg ook, is toch wel heel iets anders als genocide. |
Ja, dat wel. Ik las het even en er kwamen wat gedachten bij op, maar laat mar. Het zou een wat diepere discussie opleveren, maar dat past niet in de discussie, sorry voor mijn bijdrage. Was off-topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 17 augustus 2014, 23:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Weet je hoe groot ze bij mij al zijn....? Wil je een stekkie???  |
ja leuk...stuur ze maar op,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 07:13
|
|
|
LAURA291 schreef: | Toch nog ff reageren…
Wat ik wel probeer te beseffen is dat die volken die gestraft werden niet zo heel lief en onschuldig waren. Ik stel me dan maar zo voor dat deze volken een gelijkwaardige religie aanhingen als bijv. nu zoiets als ISIS. Moordzuchtige mensen met gruwelijke rituelen, die hun kinderen offerden etc etc. En daar wilde God een einde aan maken. Dat geeft dan wel een nuance. Hoewel in onze tijd het ombrengen van baby's barbaars wordt gevonden. |
Dan kan ik er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat God koos om o.a. zuigelingen/kinderen mee te nemen in Zijn wraakactie/straf. Maar de gedachte om dit inderdaad aan God over te laten en te voegen bij alle vragen die ik hier op aarde soms zo kan hebben is goed. Hij had er Zijn reden voor... Het geeft wellicht iets aan hoe het niet zonder Jezus kan.. die de razende woede van God over alle onrecht op zich heeft genomen. En dat maakt me stil... en zo klein als ik me tegenover Hem maar kan voelen.
https://www.youtube.com/watch?v=9hzYKovRsJ8
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 09:37
|
|
|
heerlijk vroeg me bed uit om te genieten van een heerlijk ochtend zonnetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 13:21
|
|
|
Zit een man aan de bar, die wil afrekenen. De rekening is 9,95, en de klant geeft een tientje en vraagt speciaal om zijn wisselgeld van 5 cent..
De barman geeft hem die 5 cent, en een condoom erbij.
Dan vraagt de klant, 'wat is dat?' als hij verbaasd naar dat condoom kijkt..
De barman zegt: 'dat is speciaal voor jou, zodat mensen zoals jij zich niet voortplanten'....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 14:36
|
|
|
regen plus zon erbij, wat krijg je dan.........zonnige regen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 14:43
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | regen plus zon erbij, wat krijg je dan.........zonnige regen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 14:46
|
|
|
Ik verveel me....., klaag klaag ....
wil wel eens spontaan verrast worden of maak ik nu slapende mannen wakker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 15:18
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wel online zijn en jouw negeren, die ken ik
Geen foto bij je profiel hebben en wel willen mailen  |
jammer dat deze ruziemakende opmerking helaas weer de kop opduikt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 16:14
|
|
|
Nou,
Ik moet zo meteen al om, jahaa, 18.00 uur in de stad zijn.
Dus, ff boodschapjes doen(niet veel)
Nog even naar een andere winkel even snel...hier in het winkelcentrumpje.
Dan het ov nemen van 17.28 uur, en dan, de stad dus in, tot pak 'm beet 9 á 10 uur oid..
Latertjes!
Dus, ik moet nú weg....
Fijne Avond!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 16:19
|
|
|
DANIEL777 schreef: | jammer dat deze ruziemakende opmerking helaas weer de kop opduikt  |
iemand die beweert dat die voor je gaat, online is, maar jouw negeert, blijkt gewoon noet zo voor je t e gaan En iemand die wilt mailen steeds maar geen foto van zich zelf laat zien, daar is vaak iets niet oké mee, dan bedoel ik niet het uiterlijk, maar zo als een tijdje terug, was er ook iemand hier die geen foto van zich zelf liet zien, onderhand met meerdere vrouwen tegelijk date, Of bv. de getrouwde man, die een profiel aanmaakt op cm en daarom geen foto plaatst zodat niemand hem herkent.
Dus ik begrijp eigenlijk niet wat aan deze opmerking zo ruzie makend is, het is meer een waarschuwing voor anderen, let op,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 16:40
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | regen plus zon erbij, wat krijg je dan.........zonnige regen |
Of een regenboog...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 16:42
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Ik verveel me....., klaag klaag ....
wil wel eens spontaan verrast worden of maak ik nu slapende mannen wakker  |
Nee hoor, die slapen rustig door.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 17:01
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Pech hee, ik hoefde er gelukkig niet door..  Maar eh, jij zit zeker ergens anders, want het is hier nu droog  |
Ja aan de verkeerde kant van dorp.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 17:02
|
|
|
UDO409 schreef: | Of een regenboog...
 |
Yep, u heeft het goed meneer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 17:08
|
|
|
DANIEL777 schreef: | jammer dat deze ruziemakende opmerking helaas weer de kop opduikt  |
Het krioelt van de icoontjes, maar de dames zijn zeker niet boos en hebben ook geen ruzie....Zie een beetje de humor er van in!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 17:32
|
|
|
Pfff weinig zon hoor wel heulllllllll veullllllllllllllllllll regen Men wat een nattigheid kan er vallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 17:36
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | dank je wel......  |
Heyyyyy dat coupie staat je goed dame!! Wat ik vandaag heb gedaan pfff voor chauffeur gespeeld Rondje ziekenhuis, fysio en tante en daarna naar huis hoe het hier in huis is vraag maar niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 18 augustus 2014, 17:40