Auteur |
Bericht |
|
ITSME497
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 20:00
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | "Dat iedereen de liefde van God mag leren kennen, dat is mijn wens."
Om even terug te komen op wat ik in het eerste bericht schreef..
Dus als je gelooft in Jezus' opstanding (en je laat de mens in de goot achter) ben je toch behouden? Staat er niet ook geschreven.. Als je je naaste niet liefhebt kun je God niet liefhebben??? Waarom halen sommigen er teksten uit die ze goed kunnen gebruiken en leven ze niet het voorbeeld zoals Jezus dat deed? De bijbel is toch alleen ALS GEHEEL het woord van God?
Hoe vaak hoor je niet.. je bent ongehoorzaam aan dat regeltje.. was dat niet precies hoe de Farizeeërs in de tijd van Jezus reageerden? Wie voelt zich zodanig dat je als mens gaat zeggen wie er wel en niet behouden is? En dan stort je je op degene die wel erg fout bezig is.. alsof dat de bedoeling is! Kom op mensen, hoe kun jij nou allemaal weten wat een ander heeft meegemaakt? Ik geloof niet dat het oordeel aan de mens is.. en daarmee sluit ik dit topic af met mijn reacties. |
Hiermee snijdt je een heel belangrijk punt aan dat voor veel onduidelijkheden heeft gezorgd. Wanneer we kijken naar Paulus die spreekt over behouden worden door geloof alleen. Ergens anders staat van dezelfde Paulus dat geloof zonder werken dood is. Dat hoeft geen discussie punt te zijn waar over we elkaar in de haren zouden vliegen natuurlijk en dat is het in principe ook niet. Het behoud is door geloof alleen MAAR zonder werken is je geloof dood. Daarom staat er ook geschreven: Toon mij dan uw werken die voortkomen uit het geloof.
Het punt is alleen dat door goede werken alleen of liefde alleen iemand niet behouden kan worden hoe goed de werken ook mogen zijn. Alleen goede werken is dus geen behoud maar wel als die voortkomen vanuit het geloof.
We bedoelen dus eigenlijk hetzelfde maar de invalshoek is net even anders.
Wat betreft het op iemand storten op diegene die wel erg fout zit wil ik dit zeggen: Wanneer iemand zich op een ander stort van wat heb jij wel allemaal verkeerd gedaan dan is de liefde er in ieder geval niet. Wanneer je naast iemand gaat staan en de arm er (bij wijze van spreken) om heen slaat en je wijst hem in liefde op de fouten en legt uit waarom dat niet goed is voor de ander en je helpt hem of haar om er los van te komen en weer in een goede relatie met God te gaan verder leven dan is de liefde er wel. in het naast de ander gaan staan en hem of haar te wijzen op de foute dingen veroordeel je dus alleen de daden en niet de persoon. Bij het veroordelen van een persoon sta je er lijnrecht tegenover en dus niet naast. (let wel goed op dat je als man niet letterlijk de arm om de vrouw heen slaat of als vrouw bij de man, de kans op meer ellende ligt dan erg dicht bij dus waak daar voor om niet in die valkuil te stappen. Man bij man of vrouw bij vrouw is vaak geen probleem)
Laatst aangepast door
|
ITSME497
|
op dinsdag 28 oktober 2014, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 20:11
|
|
|
ITSME497 schreef: | We bedoelen dus eigenlijk hetzelfde maar de invalshoek is net even anders. |
Ik vind het niet leuk dat je nu ineens gaat doen alsof wij hetzelfde bedoelen want ik denk er anders over als jij en jij kunt dit niet even voor mij gaan invullen!
Verder was het laatste stukje een samenvatting van hoe ik er over denk en niet om weer een reactie van jou te krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 20:25
|
|
|
Ik wil bezwaar maken tegen sommige manieren van reageren. Ik merk dat er zo nu en dan mensen reageren op het forum die van alles in hun hoofd hebben (vooral bijbelteksten), dan ergens op reageren of zelf een nieuw topic maken en na een geplaatste reactie je a.h.w. met bijbelteksten om de oren slaan.
Kortom, wat je ook zegt, de ander staat al weer klaar met de volgende bijbeltekst, willen vaak een bijbeltekst er tegenover horen en als je die dan laat weten word je nogmaals bekogeld met wat zij vinden (of beter gezegd wat zij Gods mening vinden).
Ik maak bezwaar tegen dit soort reacties omdat het net een soort wedstrijd lijkt waar in je als je reageert enkel 2 opties hebt, of reageren en het altijd verliezen (er wordt altijd weer een 'betere' optie tegenover gezet) of op een gegeven moment maar ophouden met reageren, aangezien de ander toch elke keer het weer beter denkt te weten.
Zitten we als forumleden nou echt daarop te wachten??? Dat is mijn vraag aan jullie forummers en C.M. redactie.
Laatst aangepast door
|
FREEDOM687
|
op dinsdag 28 oktober 2014, 20:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 oktober 2014, 20:35
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Ik wil bezwaar maken tegen sommige manieren van reageren. Ik merk dat er zo nu en dan mensen reageren op het forum die van alles in hun hoofd hebben (vooral bijbelteksten), dan ergens op reageren of zelf een nieuw topic maken en na een geplaatste reactie je a.h.w. met bijbelteksten om de oren slaan.
Kortom, wat je ook zegt, de ander staat al weer klaar met de volgende bijbeltekst, willen vaak een bijbeltekst er tegenover horen en als je die dan laat weten word je nogmaals bekogeld met wat zij vinden (of beter gezegd wat zij Gods mening vinden).
Ik maak bezwaar tegen dit soort reacties omdat het net een soort wedstrijd lijkt waar in je als je reageert enkel 2 opties hebt, of reageren en het altijd verliezen (er wordt altijd weer een 'betere' optie tegenover gezet) of op een gegeven moment maar ophouden met reageren, aangezien de ander toch elke keer het weer beter lijkt te weten.
Zitten we als forumleden nou echt daarop te wachten??? Dat is mijn vraag aan jullie forummers en C.M. redactie. |
Dat is inderdaad niet de bedoeling van het forum. We streven naar goede gesprekken en een goede sfeer.
Maar communiceren is een vak apart. Om via dit topic bezwaar te maken, gaat namelijk ook niet werken. Want op den duur heb je het uiteindelijk toch over elkaar binnen zo'n topic en dat willen we nu juist niet. Onderwerpen staan centraal en niet personen.
Je kunt in dat geval beter eerst met de redactie mailen. De redactie kan met betreffende leden contact leggen en eea aankaarten. Daarnaast kun je gebruik maken van de 'niet oké-knop'. Dat ding zit er niet voor niets. Voor de moderator is het dan duidelijk dat een bepaalde reactie niet prettig overkomt. Er wordt dan altijd actie ondernomen.
Dit topic blijft staan, maar wordt gesloten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 08:44
|
|
|
ITSME497 schreef: | Graag wil ik nog van iemand een Bijbelse onderbouwing waarom iemand zonder het Evangelie van Jezus WEL behouden zou zijn en niet verloren zou gaan, omdat ik dat namelijk nog helemaal niet ben tegengekomen. Heb je zelf deze mening toon dat dan aan met onderbouwing uit de Schrift. |
Hai Itsme,
Rom 2, 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
Dit is de Onderbouwing...
Heidenen, die van nature (van nature nog wel!), doen wat de wet gebied, en tonen dat het werk der wet in hun harten geschreven is, zullen gerechtvaardigd worden bij God.
Dat lees ik duidelijk uit Rom 2 13-16
En, als je gerechtvaardigd bent bij God, ja, dan ben je natuurlijk ook gered...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE191
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 08:44
|
|
|
JANS221 schreef: | Als je alleen gezelligheid zoekt dan is een datingsite, denk ik, niet de eerste plek waar je dat moet zoeken (en zult kunnen vinden). Het overgrote deel van de leden is hier op zoek naar een partner en zoekt niet in de eerste plaats gezelligheid. (in de chatroom.) Ik denk dat als je (alleen maar) gezelligheid zoekt, dat je dan in je eigen woonplaats een club/vereniging o.i.d. moet zoeken. Maar ook als je straks geen lid meer bent, kan/mag je toch gewoon meegaan om gezellig te wokken? Lijkt me juist een goed plan om dan mee te gaan. |
Voor een deel ben ik het met je eens Jans, maar ik denk dat je met 'gezellige dingen doen' de kans hebt om nieuwe mensen in een ontspannen sfeer te ontmoeten waarbij je misschien ook wel een nieuwe partner ontmoet. Ja, en misschien zijn er dan ook mensen bij die alleen voor de gezelligheid komen, so what... ik denk dat er ook veel mensen op Christianmatch zitten/zaten die een stuk eenzaamheid willen doorbreken ( ik ga nu misschien wel erg off-topic) en die hier gezelligheid vonden. Kun je dat niet combineren? Bij mijn weten is er nl. geen website voor christenen die alleen contact en gezelligheid zoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE191
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 08:46
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | bed bodem |
O...de bodem is met intussen weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 10:52
|
|
|
Het topic 'Wat is eigenlijk een huwelijk en een echtscheiding' is in overleg met ITSME verwijderd. Wellicht komt er een gewijzigd topic voor in de plaats op den duur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 12:31
|
|
|
Fijn dat Shanita weer terecht de Bijbel betrekt in deze discussie. Dit topic staat immers niet voor niets binnen het subforum Bijbel en bijbelstudie.
Voor de anderen: trek het gesprek niet in de persoonlijke sfeer, maar blijf on-topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ITSME497
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 16:57
|
|
|
@ SHANITA130:
De vraag is wel van wat is de Wet precies. Wanneer je kijkt naar de twee geboden waarvan gezegd wordt dat die de inhoud van de wet weergeven dan staat er : Gij zult de Here uw God liefhebben met geheel uw hart en uw ziel en uw verstand en gij zult uw naaste liefhebben als u zelf.
Ja als iemand de Here God liefheeft dan kan je er van uit gaan dat er een relatie bestaat met God.
Hoe moet je dan omgaan met evangelisatie ? Mensen die van nature wel de wet houden niet over Jezus vertellen en mensen die dat niet doen wel vertellen over Jezus ? Paulus vertelde toch ook de gelovige Joden wie Jezus was (is) daarin maakte hij toch zelf geen onderscheid door die niet te vertellen over Jezus en op te roepen om Jezus te volgen ?
P.S. De wet is trouwens gegeven aan de Joden en wanneer die naar de wet willen leven en zich daar op beroepen dan zullen ze ook op grond van de wet geoordeeld worden. De wet van Mozes is niet aan de heidenen gegeven dus die zullen ook niet op grond van de wet geoordeeld worden maar op grond van hun geweten. Omdat er in de Bijbel staat dat niemand van zichzelf de wet kan houden en niemand van zichzelf een goed en vrij geweten heeft moest Jezus juist sterven en natuurlijk weer opstaan om die overtredingen van zowel de joden als de heidenen te dragen en daar het verlossende offer voor brengen.
Laatst aangepast door
|
ITSME497
|
op woensdag 29 oktober 2014, 23:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DOI143
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 17:48
|
|
|
Hai, Ik vroeg me precies hetzelfde af haha Toch heb ik samen met een kennis uit mn kerk de stap gewaagd en me ingeschreven. Eens moet de eerste keer zijn, toch? Ik weet absoluut niet wat ik kan/moet verwachten, maar dan heb ik t iig alvast een keer meegemaakt.
Dus mocht je van plan zijn om te gaan, laat t me dan maar ff weten, dan maken wij die avond alvast kennis met je en dan ben je iig niet alleen om die grote uitdaging (ook voor mij haha) aan te gaan , grDoi
Beste dames en heren hier op CM,
Onlangs kreeg ik in mijn mailbox een uitnodiging om te komen speeddaten in Alphen a/d Rijn op zaterdag 22 november.
Ik twijfel om te gaan; ik heb nog nooit aan speeddaten gedaan, weet niet of er veel leeftijdsgenoten op af komen en het is niet naast de deur voor mij. Daarnaast ziet het er naar uit dat ik alleen zal gaan als ik ga, waar ik ook niet zo'n fan van ben.
Graag zou ik ervaringen van mensen horen die al eens een avondje speeddaten via CM hebben meegemaakt!
Groet, MissPris[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MISSPRIS557
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 18:23
|
|
|
Hoi Doi143,
Leuk dat jullie gaan en bedankt voor je enthousiaste reactie! Ik heb tot nu toe nog niemand gevonden die met mij die richting op wil gaan. Mocht ik ook gaan dan zal ik het je zeker laten weten! Fijne avond en groet,
Miss Pris
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 18:58
|
|
|
Ik vraag me af nu al een hele tijd af waarom het nu toch zo belangrijk is om zeker te weten dat bepaalde (groepen) mensen verloren gaan. Wat voegt het toe? Wie help je daarmee? Waarom willen we dat zo graag weten. Ik kan het maar niet begrijpen. Wie het weet mag het zeggen……
Kunnen we niet beter ons bezig houden met de vraag: Wat is mijn bijdrage aan deze wereld die God steeds meer zichtbaar de rug toekeert. Zegt het niet meer over mij dan over de mensen die de kerk verlaten. Ik heb hen misschien wel een reden gegeven om weg te gaan. Het maakt mij bescheiden naar de kerkverlaters en de mensen die niet komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ITSME497
|
|
Geplaatst: woensdag 29 oktober 2014, 23:32
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik vraag me af nu al een hele tijd af waarom het nu toch zo belangrijk is om zeker te weten dat bepaalde (groepen) mensen verloren gaan. Wat voegt het toe? Wie help je daarmee? Waarom willen we dat zo graag weten. Ik kan het maar niet begrijpen. Wie het weet mag het zeggen……
Kunnen we niet beter ons bezig houden met de vraag: Wat is mijn bijdrage aan deze wereld die God steeds meer zichtbaar de rug toekeert. Zegt het niet meer over mij dan over de mensen die de kerk verlaten. Ik heb hen misschien wel een reden gegeven om weg te gaan. Het maakt mij bescheiden naar de kerkverlaters en de mensen die niet komen.
|
Het is niet zozeer de vraag welke groepen er verloren gaan maar het is de vraag denk ik of je zonder het Evangelie van Jezus behouden kunt worden of niet. Mijn antwoord daarop is nee, zonder Jezus te aanvaarden kan je in het algemeen niet behouden worden. In Romeinen schrijft Paulus over de Joden dat die de wet wel hebben, maar dat ze oordelen over de heidenen omdat die allemaal dingen doen die de wet van Mozes verbiedt, maar daarna wijst hij de Joden er op dat ze trots en hoogmoedig zeggen dat ze de wet wel hebben maar dat de Joden zich er zelf ook niet aan houden. Niemand kan namelijk van zichzelf uit de wet houden die is geschreven op de stenen tafelen. Wanneer iemand Christen is geworden dan staat er dat Gods wet in onze harten geschreven staat en dat wij daarom de wet wel kunnen houden. Het grote gevaar van de benadering dat mensen die alleen maar goed doen gerechtvaardigd zijn en dus behouden lijdt er toe dat die mensen Jezus dus niet nodig zouden hebben om toegang te krijgen tot God de Vader en daarmee stellen wij de dood en de opstanding van Jezus dus op de tweede plaats. Daar gaat het dus om en ik ben van mening dat een ieder die in Hem geloofd niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft en niet ieder die goed doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJADA901
|
|
Geplaatst: donderdag 30 oktober 2014, 12:13
|
|
|
Lijkt me wel leuk ben hier vandaag voor het laatst - privé-mailadres verwijderd. Je kunt beter even een bericht naar ANNEMARIE191 sturen -
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 30 oktober 2014, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SONJA397
|
|
Geplaatst: donderdag 30 oktober 2014, 20:10
|
|
|
wie kan me zeggen,of de gebeddsroom er nog is, vroeger was hij er,maar die lijkt nu niet meer te bestaan, zo ja,vroeger was de gebedsroom op de donderdag avond,van 8 t/m 9. meld het me,alvast bedankt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ITSME497
|
|
Geplaatst: donderdag 30 oktober 2014, 20:24
|
|
|
SONJA397 schreef: | wie kan me zeggen,of de gebeddsroom er nog is, vroeger was hij er,maar die lijkt nu niet meer te bestaan, zo ja,vroeger was de gebedsroom op de donderdag avond,van 8 t/m 9. meld het me,alvast bedankt. |
Als ik kijk onder chatroom dan zie ik daar wel staan lobby en als je dan daar naast gaat klikken dan zie je ook gebedsroom staan maar ik weet niet of daar mensen ook online zitten op dit moment of dat daar specifieke tijden voor staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN536
|
|
Geplaatst: donderdag 30 oktober 2014, 21:37
|
|
|
mag ik ook mee ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SONJA397
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 07:04
|
|
|
bedankt,voor je reactie, ik kan het ook nergens vinden,gisteren was er niemand het zou op,een andere dag kunnen zijn. ik heb gisteren even gekeken,op die lobby. misschien weet,cm er iets over te vertellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THAARE760
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 08:16
|
|
|
JOHAN536 schreef: | mag ik ook mee ? |
Tuurlijk!!! Gezellig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNE614
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 08:30
|
|
|
JOHAN536 schreef: | mag ik ook mee ? |
Ik ben het helemaal met Thaare eens. Ik zet je meteen op de lijst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SONJA397
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 08:41
|
|
|
het is waar geven om elkaar, het gebed telt voor ons allemaal,de heer zorgt voor ons,vaak gebruikt hij mensen, vergeven is heel belangrijk. de topic zou kunnen zijn in hoever gebruikt god mensen,dacht ik toevallig aan vanochtend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 10:39
|
|
|
Hallo Sonja,
De gebedsroom bestaat nog wel op de plek waar Itsme ook aangaf. Voor zover wij weten is er de laatste periode geen vaste tijd/avond meer geweest waarop leden samen komen om te bidden.
Maar wat niet is, kan weer komen. Je kunt een oproepje plaatsen op het forum en het prikbord en wie weet komen er weer meer mensen bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SONJA397
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 11:07
|
|
|
dank je wel cm. ik zal het proberen,het was altijd fijn. het was,een grote groep.  me vraag is gelijk,zijn er belangstelende,laat het me weten.GRT.Sonja.
Laatst aangepast door
|
SONJA397
|
op vrijdag 31 oktober 2014, 11:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SONJA397
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 11:16
|
|
|
een paar jaar geleden,was er op cm de vrijdag een groep,een vast uur,om gezellg koffie en thee te drinken met elkaar. ik zou graag weer zoiets willen doen het hoeft niet op de vrijdag,tuurlijk.in de loby..GRT.Sonja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 15:44
|
|
|
ITSME497 schreef: | Het is niet zozeer de vraag welke groepen er verloren gaan maar het is de vraag denk ik of je zonder het Evangelie van Jezus behouden kunt worden of niet. Mijn antwoord daarop is nee, zonder Jezus te aanvaarden kan je in het algemeen niet behouden worden. In Romeinen schrijft Paulus over de Joden dat die de wet wel hebben, maar dat ze oordelen over de heidenen omdat die allemaal dingen doen die de wet van Mozes verbiedt, maar daarna wijst hij de Joden er op dat ze trots en hoogmoedig zeggen dat ze de wet wel hebben maar dat de Joden zich er zelf ook niet aan houden. Niemand kan namelijk van zichzelf uit de wet houden die is geschreven op de stenen tafelen. Wanneer iemand Christen is geworden dan staat er dat Gods wet in onze harten geschreven staat en dat wij daarom de wet wel kunnen houden. Het grote gevaar van de benadering dat mensen die alleen maar goed doen gerechtvaardigd zijn en dus behouden lijdt er toe dat die mensen Jezus dus niet nodig zouden hebben om toegang te krijgen tot God de Vader en daarmee stellen wij de dood en de opstanding van Jezus dus op de tweede plaats. Daar gaat het dus om en ik ben van mening dat een ieder die in Hem geloofd niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft en niet ieder die goed doet. |
De vraag is of iedereen zonder evangelie te kennen, dus zondig is in ogen van veel christenen naar de hel gaat...(Zonde wordt in het christendom gezien als het ingaan tegen de 'de wil van God' zoals deze staat beschreven in de Bijbel en hoe christenen deze interpreteren. Een belangrijk voorbeeld daarvan zijn de Tien Geboden.----Tien Geboden: 3.Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. 4.Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. 5.Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; 6.En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden. 7.Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt. 8.Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. 9.Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10.Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;)[b]11.Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven. 12.Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft. 13.Gij zult niet doodslaan. 14.Gij zult niet echtbreken. 15.Gij zult niet stelen. 16.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste. 17.Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is. en ja, er zijn nu eenmaal erg veel heidenen die zich dus gewoon aan de tien geboden houden, van nature, ik hoef alleen maar eventjes om me heen te kijken....zelfs op zondag wordt er niet gewerkt....en die zouden dus als ze hun zonden(die ze dus niet eens doen...!!!) niet belijden, niet naar de Hemel gaan, nou, ik geloof daar niets van......en kan het dus ook onderbouwen met deze tekst: Rom 2, 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
Ok, waarom is Jezus dan wel gekomen zou je kunnen denken, ja, juist: Mat 9 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
En Luc 5: 31 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering.
Dus, gaan evangeliseren bij mensen die goed leven, de wet van nature in hun hart hebben en dat ook tonen, wat ik zovaak om me heen zag en nog steeds zie, gaan roepen dat iedereen een zondaar is(wat niet zo is blijkens Rom 2 13-16), en dan vervolgens dreigen met de hel als ze zich niet van hun zonden(die zij van nature niet eens doen) bekeren zij naar de hel gaan....
Iets anders is, vind ik, zeggen dat ik geloof, en dan mijn persoonlijke verhaal doen, maar dus niet het ABCtje, dat iedereen zondaar is(want dan haken de gezond denkende mensen die goed leven meteen af en denken bijvoorbeeld dat je van de yehova's getuigen bent, of zoiets dergelijks...)en als ze zich niet bekeren naar de hel gaan...Ja, het staat er wel ergens in de bijbel dat iedereen zondaar is maar Rom 2 13-16 staat er óók!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 31 oktober 2014, 15:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ITSME497
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 16:44
|
|
|
SHANITA130 schreef: | De vraag is of iedereen zonder evangelie te kennen, dus zondig is in ogen van veel christenen naar de hel gaat...(Zonde wordt in het christendom gezien als het ingaan tegen de 'de wil van God' zoals deze staat beschreven in de Bijbel en hoe christenen deze interpreteren. Een belangrijk voorbeeld daarvan zijn de Tien Geboden.----Tien Geboden: 3.Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. 4.Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. 5.Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; 6.En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden. 7.Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt. 8.Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. 9.Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10.Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;)[b]11.Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven. 12.Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de HEERE uw God geeft. 13.Gij zult niet doodslaan. 14.Gij zult niet echtbreken. 15.Gij zult niet stelen. 16.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste. 17.Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is. en ja, er zijn nu eenmaal erg veel heidenen die zich dus gewoon aan de tien geboden houden, van nature, ik hoef alleen maar eventjes om me heen te kijken....zelfs op zondag wordt er niet gewerkt....en die zouden dus als ze hun zonden(die ze dus niet eens doen...!!!) niet belijden, niet naar de Hemel gaan, nou, ik geloof daar niets van......en kan het dus ook onderbouwen met deze tekst: Rom 2, 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
Ok, waarom is Jezus dan wel gekomen zou je kunnen denken, ja, juist: Mat 9 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.
En Luc 5: 31 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering.
Dus, gaan evangeliseren bij mensen die goed leven, de wet van nature in hun hart hebben en dat ook tonen, wat ik zovaak om me heen zag en nog steeds zie, gaan roepen dat iedereen een zondaar is(wat niet zo is blijkens Rom 2 13-16), en dan vervolgens dreigen met de hel als ze zich niet van hun zonden(die zij van nature niet eens doen) bekeren zij naar de hel gaan....
Iets anders is, vind ik, zeggen dat ik geloof, en dan mijn persoonlijke verhaal doen, maar dus niet het ABCtje, dat iedereen zondaar is(want dan haken de gezond denkende mensen die goed leven meteen af en denken bijvoorbeeld dat je van de yehova's getuigen bent, of zoiets dergelijks...)en als ze zich niet bekeren naar de hel gaan...Ja, het staat er wel ergens in de bijbel dat iedereen zondaar is maar Rom 2 13-16 staat er óók!!!! |
Romeinen 3 vers 23 staat het dat alle mensen zondaars zijn. Dat is dus een hoofdstuk verder. en er staat ook dat alle mensen gezondigd hebben. De beste omschrijving van het woord zonde die ik ooit gehoord heb is dat alle mensen hun doel missen, namelijk om God te dienen en eren en lief te hebben met hun hele hart en hele ziel en hun hele verstand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 17:28
|
|
|
ITSME497 schreef: | Romeinen 3 vers 23 staat het dat alle mensen zondaars zijn. Dat is dus een hoofdstuk verder. en er staat ook dat alle mensen gezondigd hebben. De beste omschrijving van het woord zonde die ik ooit gehoord heb is dat alle mensen hun doel missen, namelijk om God te dienen en eren en lief te hebben met hun hele hart en hele ziel en hun hele verstand. |
En dit staat er ook Rom 2, 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
Er zijn zoveel tegenstrijdigheden in de bijbel...Ik denk dat verschillende gedeeltes voor verschillende (groepen?) mensen bedoeld kunnen zijn...
Ik denk, als je aan mensen die van nature doen wat de wet gebied, heidenen(ongelovigen dus), gaat vertellen hoe zondig ze zijn, dat alle mensen allemaal zondaars zijn, dat je dus aan heel veel mensen geen recht doet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 31 oktober 2014, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ITSME497
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 17:39
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Er wordt zelfs misbruik van gemaakt, zo van 'we zijn toch zondaars'...Kijk maar eens naar de getallen over internetpornoverslaafden onder christelijk Nederland.
|
Inderdaad is het zo dat het veel voorkomt dat mensen hun eigen daden willen verexcuseren door te zeggen van ja maar we zijn en blijven zondaars en dat is inderdaad dus niet de bedoeling en compleet uit zijn verband gerukt. Wij zijn immers veranderd van identiteit, namelijk niet meer zondaars maar Kinderen van de Allerhoogste God en daar passen de daden van die mensen niet bij die het als excuus willen blijven gebruiken.
Nu even terugkomend ontopic: Soms komt het inderdaad voor dat er in het zelfde Bijbelboek dingen staan die tegenstrijdig lijken, maar we weten ook dat Gods Woord getrouw is en Recht. Dus waar zou dat verschil in zitten dat er op de ene plek in de Romeinenbrief het ene staat en een hoofdstuk verder iets wat op het eerste gezicht daarmee in tegenspraak lijkt te zijn ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 oktober 2014, 17:50
|
|
|
ITSME497 schreef: | Inderdaad is het zo dat het veel voorkomt dat mensen hun eigen daden willen verexcuseren door te zeggen van ja maar we zijn en blijven zondaars en dat is inderdaad dus niet de bedoeling en compleet uit zijn verband gerukt. Wij zijn immers veranderd van identiteit, namelijk niet meer zondaars maar Kinderen van de Allerhoogste God en daar passen de daden van die mensen niet bij die het als excuus willen blijven gebruiken.
Nu even terugkomend ontopic: Soms komt het inderdaad voor dat er in het zelfde Bijbelboek dingen staan die tegenstrijdig lijken, maar we weten ook dat Gods Woord getrouw is en Recht. Dus waar zou dat verschil in zitten dat er op de ene plek in de Romeinenbrief het ene staat en een hoofdstuk verder iets wat op het eerste gezicht daarmee in tegenspraak lijkt te zijn ? |
Oei, sorry Itsme, die quote van mij die je quote had ik dus al weggehaald, ja zo al reagerende haal ik weleens alsnog iets weg als ik denk dat het teveel off topic is...
Ik weet niet waarom er tegenstijdigheden staan(misschien de ene keer tegen deze groep, en de andere keer tegen die groep?...de ene keer tegen deze, andere keer tegen iemand anders gericht..), en wel dát ze er staan: bij evangelisatie bijvoorbeeld tegen heidenen(ongelovigen) zeggen dat iedereen zondig is, als het mensen betreft die van nature doen wat de wet gebied, ja....dan doet men denk ik geen recht aan deze mensen....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 31 oktober 2014, 17:56
|
|
Naar boven |
|
|
|
|