ChristianMatch

Forum

Wel of geen kinderen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6052 6053 6054 6055 6056 6057 6058 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 19:07

BARBARA086 schreef:
Denk idd. dat je gelijk hebt FREEDOM687, ik maak me veel te druk.
(zoals gewoonlijk) Ik moet gewoon wat relaxter er tegenover staan,
eerst een goede relatie opbouwen en zo eventuele kinderen aan me
laten wennen. (en ik aan hun)

Bedankt voor je antwoord het heeft mij goed geholpen. Lachende smiley

Fijn!

En weet je, het lukt niemand om door iedereen aardig gevonden te worden Knipoog smiley En ik denk zelf dat met name de wat oudere kinderen je de ene keer niet kunnen uitstaan en de andere keer zijn ze je beste vriend(in), zo zijn kinderen denk ik.. ze staan midden in het leven, zijn bezig de wereld te ontdekken en leren van mensen om hun heen..

En zoals jij het nu schrijft, relaxed er tegenover staan, eerst die relatie opbouwen en aankijken dan heb je de juiste houding denk ik..

Ik wens je heel veel succes! Lachende smiley

Laatst aangepast door
FREEDOM687
op woensdag 19 november 2014, 19:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 19:14

FREEDOM687 schreef:
Hoi,
Zoals ik het begrijp denk ik dat je de bijbel niet bedoeld is om deze boven God te stellen. Ik denk dat God de bron is en ik denk dat Jans bedoelt dat je uit moet kijken de bijbel niet als bron te zien. Doe je dat wel dan denk ik dat de bijbel een afgod wordt.

De bijbel op zich is er niet om relatie mee te hebben, God is degene die een relatie met de mens zoekt, daar moet je het denk ik zoeken.
Het gevaar van teksten over en weer plaatsen is daarnaast ook aanwezig waardoor je de boodschap mist die God ons juist probeert mee te geven, de belangrijkste is immers: God liefhebben en daarnaast je naaste liefhebben als jezelf.

Groetjes

Wow!! Dat is een goede omschrijving ... klikt enorm!

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 19 november 2014, 19:17
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 19:27

JOL252 schreef:
Wow!! Dat is een goede omschrijving ... klikt enorm!

Ik zie het zo: Ik persoonlijk denk dat God veel meer is dan de bijbel.
De bijbel geeft m.i. een idee van hoe God is, maar God Zelf is m.i. zoveel meer dan dat..

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 19:30

FREEDOM687 schreef:
De bijbel geeft m.i. een idee van hoe God is, maar God Zelf is m.i. zoveel meer dan dat..

Knipoog smiley

Amén!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTINE099

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 20:10

Hoi Barbara,

Lees hier jouw berichtje,
Wil je vertellen hoeveel respect ik voor je heb dat jij je op deze manier zo kwetsbaar durft op te stellen om dit met ons allemaal te delen.
Zegt veel over jezelf, kwetsbaar en aan de andere kant heel sterk.
Onderschat jezelf niet!

Groeten Christine.
Naar boven

Auteur Bericht
BARBARA086

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 20:41

Bedankt Christine, Ja het is gewoon al zo lang geleden sinds ik een relatie had, (en dat was er een die nog in ontwikkeling was) dat ik helemaal weer opnieuw moet wennen mocht ik iemand ontmoeten, niet alleen aan de persoon zelf maar ook aan alles wat er bij een relatie komt kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
BIENTJE544

BerichtGeplaatst: woensdag 19 november 2014, 21:56

Mocht je ooit een relatie krijgen met een man met kinderen wil ik je als tip meegeven om de kinderen vanaf het eerste moment erbij te betrekken.
Mijn moeder is 6 jaar geleden overleden en vorig jaar kreeg mijn vader een relatie met een vrouw (nooit getrouwd en geen kinderen). Het was/is een hele aardige vrouw, maar vanaf het begin nam zij echt de moeder rol over die zij in gedachten had. Wij, als kinderen van 16+, accepteerde dat niet omdat wij niet vonden dat zij die rol gelijk verdiende... Maar dat kwam vooral omdat ze 'gewoon' alles deed en niets met ons overlegde. Probeer het kind/de kinderen overal bij te betrekken.
De relatie van mijn vader is overigens gestrand, mede door het weinige communiceren.
Ik wil je niet ontmoedigen hoor! Maar dit weet ik uit eigen ervaring waar ik tegenaan liep. Ik wens je veel liefde en geluk toe (met of zonder kinderen)

Laatst aangepast door
BIENTJE544
op woensdag 19 november 2014, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: donderdag 20 november 2014, 02:26

FREEDOM687 schreef:

Ik persoonlijk denk dat God veel meer is dan de bijbel.
Zeker!
Overigens: méér maar naar niets wat tegenstrijdig is met de Bijbel, want God maakt geen vergissing in Zijn openbaring; in Zijn Woord.

FREEDOM687 schreef:

(..) wat iemand ook zegt, als je met teksten aan komt en niet open staat en luistert naar de ander is er geen ruimte voor elkaar.

De vraag was of de Bijbel Gods Woord is. Ik sta open voor inhoudelijke reacties, daarom hoop ik dat men ook open staat voor de concrete (en soms zelfs uitgebreide) antwoorden die ik heb gegeven.
(Overigens, mocht iemand menen dat ik iets vergeten heb of nog onderbelicht heb gelaten laat dan maar ff weten).

FREEDOM687 schreef:

Mensen in al hun verscheidenheid zijn bedoeld om elkaar aan te vullen! niet om elke andere mening opzij te schuiven, denk ik.
Argumenten dienen niet zomaar weggeschoven te worden maar inhoudelijk te worden gewogen. En alleen dan kunnen argumenten verworpen worden indien ze werkelijk ondeugdelijk blijken op inhoud. Dus niet zondermeer elkaar aanvullen en klakkeloos aannemen tot een mengelmoes van ongerijmdheid, maar beproefd alles en behoud het goede.

FREEDOM687 schreef:

Zoals ik het begrijp denk ik dat je de bijbel niet bedoeld is om deze boven God te stellen. Ik denk dat God de bron is (..). Doe je dat wel dan denk ik dat de bijbel een afgod wordt.

Bepalend hierbij is of de Bijbel wel of niet Gods Woord is.
Als de Bijbel niet Gods Woord is dan heeft men volle vrijheid met haar naar eigen goedvinden te handelen.
Als de Bijbel wel Gods is dan kun je geen verschil maken tussen het gezag van God en het gezag van Gods Woord. Dat zou een valse tegenstelling zijn.
Als de Bijbel Gods Woord is dan heeft zij gezag en bepaald zij wat de norm is.
Onze eigen mening en gedachten zijn ondergeschikt hieraan.
Toch kan onze eigen mening heel godsdienstig lijken. De Israëlieten wouden juist God lofprijzen toen Mozes de berg op vertrok . Ter ere van God bouwden ze een gouden kalf.
Maar het is afgoderij omdat de eigen mening hoger werd gezet dan Gods geopenbaarde wil zoals zij kenden via Zijn Woord.

Het is de vraag naar de norm. Wie zit op de troon. Is het wij met onze gedachten over God, of is het God zelf met Zijn Woord.
Hoe vaak horen we niet: God is liefde dus Hij zou nooit mensen straffen met de Hel. God is liefde dus Hij zou nooit afkeuren als wij de liefde buiten het huwelijk zoeken omdat de liefde in het huwelijk uitgedoofd was. God is liefde dus Hij zou nooit afkeuren als 2 mannen de liefde bedrijven.
Wij maken zo een beeld van wie God is en wat God zou vinden. En dat beeld vereren we alsof het God is. Maar het is dan afgoderij als wij onze gedachten niet normen aan Hem en Zijn woord. Liefde is genormeerd door Hem en Zijn Woord.

Kortom,
God is de bron. Gods openbaring is onze bron. Gods Woord en Geest is onze bron.
Het Woord behoeft een Geestelijk verstaan en een zoeken naar de Geest van God.
Hiertussen kun je geen onderscheid maken.
Het evangelie kunnen we uit Gods Woord. “Doch al ware het ook dat wij, of een engel uit den hemel, u een evangelie verkondigde buiten hetgeen wij u verkondigd hebben die zij vervloekt” ( Gal.1:6)

Vandaar dat dit leidt tot de kern van deze draad:
Ik gaf je de zelfgetuigenis van de Bijbel dat het claimt Gods Woord te zijn.
FREEDOM687, is de Bijbel Gods Woord?

FREEDOM687 schreef:

De bijbel op zich is er niet om relatie mee te hebben, God is degene die een relatie met de mens zoekt, daar moet je het denk ik zoeken.
Het gevaar van teksten over en weer plaatsen is daarnaast ook aanwezig waardoor je de boodschap mist die God ons juist probeert mee te geven, de belangrijkste is immers: God liefhebben en daarnaast je naaste liefhebben als jezelf.

Je maakt een tegenstelling die er niet is. De relatie is met God, die we kennen door Zijn woord en Geest. Het woord van God is nooit los van God, van Christus, van de Heilige Geest;
Zo is dan het Woord des Heeren altijd een kracht Gods en een zwaard des Geestes, en dit blijkt ook duidelijk bij het gebruik van de Heilige Schrift.

Van de prediking kan niemand zich ooit losmaken. Wanneer Christus door Zijn Kerk en nader door Zijn dienstknechten Zijn Evangelie tot ons heeft doen uitgaan, bindt dat Evangelie ons, omdat in die prediking een boodschap was van de Zender Zelf, die ons blijvend verantwoordelijk stelt. Geloven wij deze boodschap en nemen wij haar vertrouwend aan, de belofte van het Evangelie wordt aan ons vervuld, maar wijzen wij haar af, ook al kwam ze slechts eenmaal tot ons, God laat geen enkele dreiging welke Zijn Woord bevat, tegen ons allen vallen.
De apostel Paulus noemt dit een reuk des levens ten leven en een reuk des doods ten dode, of zoals er letterlijk staat: een reuk uit leven tot leven en een reuk uit de dood tot dood. En dat zegt Paulus niet van Christus, maar van de verkondigers van Christus.
Want wij zijn Gode een goede reuk van Christus, in degenen, die zalig worden, en in degenen, die verloren gaan; Dezen wel een reuk des doods ten dode; maar genen een reuk des levens ten leven. (2 Kor.2:15,16)
De verkondiger van het Evangelie is door het Evangelie dat hij predikt, en door de Schrift die hij opent, het uitgangspunt van een leven of dood-aanbrengende macht. Hij is in de vervulling van zijn ambt enkel en alleen door het Woord dat hij bedient, als een reuk, die voor de een tot een adem des levens , voor de ander tot een dodend vergif wordt.
Precies dezelfde gedachte vinden wij in de profetie van Ezechiël, waar dit woord des Heren tot de profeet komt, een woord waarin voor alle dienstknechten en predikers een machtige roeping van de de Heeren ligt:
Gij nu, o mensenkind! Ik heb u tot een wachter gesteld over het huis Israëls; zo zult gij het woord uit Mijn mond horen, en hen van Mijnentwege waarschuwen.
Als Ik tot den goddeloze zeg: O goddeloze, gij zult den dood sterven! en gij spreekt niet, om den goddeloze van zijn weg af te manen; die goddeloze zal in zijn ongerechtigheid sterven, maar zijn bloed zal Ik van uw hand eisen.
Maar als gij den goddeloze van zijn weg afmaant, dat hij zich van dien bekere, en hij zich van zijn weg niet bekeert, zo zal hij in zijn ongerechtigheid sterven; maar gij hebt uw ziel bevrijd.
Daarom, gij mensenkind! zeg tot het huis Israëls: Gijlieden spreekt aldus, zeggende: Dewijl onze overtredingen en onze zonden op ons zijn, en wij in dezelve versmachten, hoe zouden wij dan leven?
Zeg tot hen: Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere HEERE, zo Ik lust heb in den dood des goddelozen! maar daarin heb Ik lust, dat de goddeloze zich bekere van zijn weg en leve. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen, want waarom zoudt gij sterven, o huis Israëls?

Zo ernstig is de prediking van het Woord.
Voor die ze brengen en die ze horen.
En zalig is hij die dit hoort en het bewaart.
Want naar dat Woord zal God in dit en in het toekomende leven oordelen.
Het evangelie zal de maatstaf zijn voor onze hemelse Rechter.
Hij zal vragen of u Zijn getuigenis en dus ook Zijn Schrift hebt aangenomen of verworpen, en
indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.
( Openb.22:19)

Elke lezing en overdenking van de Heilige Schrift in de kring van het gezin of in persoonlijk leven is een openen van Gods Woord. En in dat openen komt de Heere met een boodschap tot ons, die niet ledig tot Hem terugkeert. En sterker nog, Zijn Woord is zelf de goddelijke aankondiging, dat Hij geen lust heeft in onze dood, maar daarin dat wij ons bekeren en leven.
En ieder die dit aanbod van de genade versmaadt, versmaadt het leven en kiest voor de dood.

Indien deze dingen sterker onder ons leefde, zouden wij voorzichtiger en tederder met de Schrift omgaan, en zouden wij Gods Woord meer en heilig bewaren. Op dezen zal Ik zien, spreekt de Heere; op de arme en verslagene van geest, en die voor Mijn Woord beeft (Jes.66:2).
En dit beven voor Gods Woord wordt geboren, ja door de wederbarende werking van de Heilige Geest, maar ook uit het besef dat dit Woord is een kracht ten leven of ten dode, en dat zij nooit werkloos blijft. Zij spreekt zalig of zij verdoemt. Zij opent of zij sluit; indien zij niet is tot een opstanding, is zij tot een val.

De Ware gebondenheid
Al ons denken, onze daden
Stijgen nimmer tot Gods troon
Onze drang naar goed en schoon
Is betrek’lijk, blijft gebonden,
Vastgeketend door de zonden:
Zonde is der zonden loon.
Maar in het licht van Gods genaden
Legt in ’t hart Zijn vaste gebod.
Niet ons denken, onze daden,
Maar de bede om genade
Is de band van 't hart aan God

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op donderdag 20 november 2014, 02:28
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 november 2014, 09:17

FREEDOM687 schreef:

Knipoog smiley

Ja, dat is ook zo. God is zoveel meer dan wij kunnen bedenken en het beeld dat wij van hem maken. Het zijn allemaal stukjes van God, God is niet te vangen in woorden.
Zo hebben de schrijvers van de Bijbelboeken, geïnspireerd door de Geest van God iets van God vastgelegd in hun verhalen, poëzie, brieven en liederen. En zo kunnen wij in 2014 ook nog putten uit die aloude verhalen. De woorden die doorklinken uit de bijbel kunnen ons inspireren, bezielen en ons aanzetten tot doen en laten, tot spreken en zwijgen! Het verhaal stopt niet, maar gaat verder bij jouw of mijn verhaal. God spreekt zijn woorden door de bijbel heen en tot nu toe. God wordt zichtbaar in Jezus en God inspireert mensen door zijn Geest.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 november 2014, 14:36

Zo vriendelijk en veilig als het licht
zo als een mantel om mij heen geslagen
zo is mijn God, ik zoek zijn aangezicht
ik roep zijn naam, bestorm hem met mijn vragen,
dat Hij mij maakt, dat Hij mijn wezen richt.
Wil mij behoeden en op handen dragen.

Want waar ben ik, als Gij niet wijd en zijd
waakt over mij en over al mijn gangen.
Wie zou ik worden, waart Gij niet bereid
om, als ik val, mij telkens op te vangen.
Ik leef niet echt, als Gij niet met mij zijt.
Ik moet in lief en leed naar U verlangen.

Spreekt Gij het woord dat mij vertroosting geeft,
dat mij bevrijdt, en opneemt in uw vrede.
Ontsteek die vreugde die geen einde heeft,
wil alle liefde aan uw zoon besteden.
Weest Gij vandaag mijn brood, zowaar Gij leeft -
Gij zijt toch zelf de ziel van mijn gebeden.

http://www.youtube.com/watch?v=eZdLDa1-baE&feature=related

Niet de mooiste uitvoering, maar toch..........prachtige woorden van Huub Oosterhuis......
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 november 2014, 19:19

Bastiaan: omwille van de leesbaarheid graag een volgende keer niet meer op verschillende reacties (in dit geval van Freedom) in één post reageren.

Probeer te voorkomen dat het steeds grote lappen tekst worden, die niet meer gelezen worden door mensen.

En je mag best een keer met alleen maar o.k. reageren hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 november 2014, 20:03

CHRISTIANMATCH schreef:
Bastiaan: omwille van de leesbaarheid graag een volgende keer niet meer op verschillende reacties (in dit geval van Freedom) in één post reageren.

Probeer te voorkomen dat het steeds grote lappen tekst worden, die niet meer gelezen worden door mensen.

En je mag best een keer met alleen maar o.k. reageren hoor Knipoog smiley

Ja ik zeg wel gewoon o.k. ( hoewel het overkomt als k.o.)
Maar toch best wel lastig om dan achterwege te laten om te benoemen dat het op fora vrij gebruikelijk is om zo te antwoorden. Ik zou zeggen onderschat het niveau van de lezer niet, die kunnen wel wat meer aan dan Jip-en-Janneke-brokjes.
- Nadeel van te grote lappen tekst is dat het niet gelezen wordt.
- Nadeel van te veel inperking van teksten is dat sommigen zich niet meer vrij voelen om teksten te plaatsen op dit forum en wegblijven wat dus ook weer tot gevolg heeft dat het niet gelezen wordt.
Hopelijk is er een gulden middenweg. We doen ons best Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op zaterdag 22 november 2014, 20:04
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 november 2014, 20:35

JANS221 schreef:
Zo hebben de schrijvers van de Bijbelboeken, geïnspireerd door de Geest van God iets van God vastgelegd in hun verhalen, poëzie, brieven en liederen. En zo kunnen wij in 2014 ook nog putten uit die aloude verhalen. De woorden die doorklinken uit de bijbel kunnen ons inspireren, bezielen en ons aanzetten tot doen en laten, tot spreken en zwijgen! Het verhaal stopt niet, maar gaat verder bij jouw of mijn verhaal.

Maar geloof je dat de Bijbel Gods Woord is? Heeft het goddelijk gezag of kunnen er dwalingen in zitten?

“Het verhaal gaat”. Een gevleugelde uitspraak van een dominee die van de Bijbel een verhaaltjes boek maakt die niet echt gebeurd zijn. Zelfs de kern van het Christelijk geloof namelijk “de lichamelijke opstanding van Jezus” wordt niet meer geloofd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 23 november 2014, 13:55

De spreker van vanmorgen:

"Jezus doet niet een appèl op je verstand, Hij doet een appèl op je geloof."
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: maandag 24 november 2014, 00:36

JOL252 schreef:
De spreker van vanmorgen:

"Jezus doet niet een appèl op je verstand, Hij doet een appèl op je geloof."

Ik persoonlijk vind dit een gevaarlijke uitspraak, zeker voor een spreker!

Vandaar dat zovelen waarschijnlijk doen wat sprekers zeggen en niet meer naar hun intuitie luisteren..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 november 2014, 05:31

FREEDOM687 schreef:
Ik persoonlijk vind dit een gevaarlijke uitspraak, zeker voor een spreker!

Vandaar dat zovelen waarschijnlijk doen wat sprekers zeggen en niet meer naar hun intuitie luisteren..

Tja, is ook een gevalletje van in de context deze opmerking horen, ik snap dat deze kreet nu over kan komen als een losse flodder ... De spreker zal vast niet ontkennen wat Jezus zei over het liefhebben van God met heel je hart, heel je ziel en heel je verstand.
Daarnaast denk ik dat geloven met je hart te maken heeft (waar Zijn Geest in woont) en dus ook met onderscheid en intuïtie.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 24 november 2014, 05:32
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: maandag 24 november 2014, 08:21

JOL252 schreef:
Tja, is ook een gevalletje van in de context deze opmerking horen, ik snap dat deze kreet nu over kan komen als een losse flodder ... De spreker zal vast niet ontkennen wat Jezus zei over het liefhebben van God met heel je hart, heel je ziel en heel je verstand.
Daarnaast denk ik dat geloven met je hart te maken heeft (waar Zijn Geest in woont) en dus ook met onderscheid en intuïtie.

Toch ben ik het er niet mee eens, uit de context gehaald of niet, al heeft een ander (dus ook jij) net zo goed recht op een eigen mening.
Ik denk dat zowel het geloof als het verstand belangrijk is en dat de bijbel dit ook aangeeft.

En van die intuïtie schreef ik er achteraan vanwege het feit dat veel mensen klakkeloos over nemen wat een spreker of voorganger zegt zonder dit te toetsen aan de bijbel of te onderzoeken. Misschien was ik daar niet duidelijk genoeg in maar hier dan alsnog uitgelegd.
Omdat dit vaak uitgelegd wordt onder het mom van "geloof alleen" bracht ik het in verband met intuïtie, omdat ik geloof dat je wel degelijk je verstand zal moeten gebruiken maar t ook handig is om als iets niet goed aanvoelt je niet te laten domineren door een voorganger.

Uiteraard mag jij er anders over denken Jol, maar dit is hoe ik er over denk.

Laatst aangepast door
FREEDOM687
op maandag 24 november 2014, 08:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 november 2014, 08:25

FREEDOM687 schreef:
Toch ben ik het er niet mee eens, uit de context gehaald of niet, al heeft een ander (dus ook jij) net zo goed recht op een eigen mening.
Ik denk dat zowel het geloof als het verstand belangrijk is en dat de bijbel dit ook aangeeft.

En van die intuïtie schreef ik er achteraan vanwege het feit dat veel mensen klakkeloos over nemen wat een spreker of voorganger zegt zonder dit te toetsen aan de bijbel of te onderzoeken. Misschien was ik daar niet duidelijk genoeg in maar hier dan alsnog uitgelegd.
Omdat dit vaak uitgelegd wordt onder het mom van "geloof alleen" bracht ik het in verband met intuïtie, omdat ik geloof dat je wel degelijk je verstand zal moeten gebruiken maar t ook handig is om als iets niet goed aanvoelt je niet te laten domineren door een voorganger.

Uiteraard mag jij er van mij anders over denken Jol, maar dit is hoe ik er over denk.

Ik vind jouw reactie nogal sterk Freedom en erg kort door de bocht. Mag je doen van mij, ieder z'n meug maar als je mij een beetje hebt gevolgd in dit forum weet je best dat ik niemand klakkeloos volg dus ik geef dat aan jou terug door dit niet te accepteren als van toepassing op mij.

In ieder geval is dit blijkbaar een prikkelende kreet. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 24 november 2014, 08:27
Naar boven

Auteur Bericht
FREEDOM687

BerichtGeplaatst: maandag 24 november 2014, 08:48

JOL252 schreef:
Ik vind jouw reactie nogal sterk Freedom en erg kort door de bocht. Mag je doen van mij, ieder z'n meug maar als je mij een beetje hebt gevolgd in dit forum weet je best dat ik niemand klakkeloos volg dus ik geef dat aan jou terug door dit niet te accepteren als van toepassing op mij.

In ieder geval is dit blijkbaar een prikkelende kreet. Knipoog smiley

Hee Jol, niet nodig hoor om het naar mij terug te geven want het was niet persoonlijk bedoeld, maar iets wat ik om me heen zie gebeuren. Ik heb ook niet beweerd dat jij de spreker klakkeloos volgt.

Enne.. ik mag toch reageren op een stelling als ik het er niet mee eens ben?
Naar boven

Auteur Bericht
BARBARA086

BerichtGeplaatst: maandag 24 november 2014, 19:29

Bedankt voor je berichtje Bientje (ik weet de reactie is nogal laat)
Laat ik eerst zeggen hoe erg ik het voor je vind dat je op zo'n
jonge leeftijd je moeder hebt verloren. Ik denk dat er veel afhangt
van de situatie met iemand met kinderen. Wonen ze nog thuis, of zijn
ze al de deur uit? Wonen ze bij hun moeder en heeft de vader ze
alleen in het weekend? etc. Verder hangt het natuurlijk ook af van
het karakter van de kinderen, doen ze liever dingen in hun eentje
of hebben ze graag volwassenen om zich heen die leuke dingen met
ze doet of bij wie ze om advies o.i.d. kunnen vragen? Denk dat dat
vooral bij pubers het moeiijkst is.
Naar boven

Auteur Bericht
THAARE760

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 november 2014, 19:28

Hallo

Wie gaat er met ons 2015 op een gezellige manier inwijden?
De plannen zijn een beetje gewijzigd. We gaan niet bowlen maar ontmoeten elkaar in een gezellig buurthuis in Lippenhuizen, waar we van 15.30 uur tot ongeveer 22:00 uur een gezellige tijd gaan hebben.
Geef je op en je krijgt meer details via de mail. Ook kun je je opgeven via ons mailadres: vrijgezelleninhetnoorden@outlook.com. Dan word je ook voor nieuwe uitjes uitgenodigd.

Tot nu toe volgende opgave:
van CM
Thaare 42
Christine
Sauncony
Hannah 50

Niet van CM
vrouw 46
vrouw 52
vrouw 54
vrouw 57
vrouw 60
man 38
man 60

Laatst aangepast door
THAARE760
op zondag 14 december 2014, 20:07
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTINE099

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 november 2014, 19:44

Hallo Thaare,

Mag ik mij als eerste opgeven, lijkt mij weer erg gezellig en een mooi begin van het nieuwe jaar!

Groeten Christine.
Naar boven

Auteur Bericht
THAARE760

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 november 2014, 19:50

CHRISTINE099 schreef:
Hallo Thaare,

Mag ik mij als eerste opgeven, lijkt mij weer erg gezellig en een mooi begin van het nieuwe jaar!

Groeten Christine.

super super de super..........gezellig
Naar boven

Auteur Bericht
HANNE614

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 november 2014, 22:29

Ohhhhhh ik wou de eerste zijn.
Maar goed........ jij mag het zijn, de vorige keer kon je er niet bij zijn. Dus ben je nu ere gast : )

CHRISTINE099 schreef:
Hallo Thaare,

Groeten Christine.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTINE099

BerichtGeplaatst: woensdag 26 november 2014, 00:19

HANNE614 schreef:
Ohhhhhh ik wou de eerste zijn.
Maar goed........ jij mag het zijn, de vorige keer kon je er niet bij zijn. Dus ben je nu ere gast : )

Phhhhhhh ere gast, die eer is me teveel is het ook ok als ik gewoon als mezelfie kom?

Christine.
Naar boven

Auteur Bericht
DOI143

BerichtGeplaatst: woensdag 26 november 2014, 23:22

Gezellig hoor!
Had me graag aangemeld, maar helaas is t iets te ver voor mij en mn kids zijn dat weekend bij mij.
Voor jullie alvast veel plezier!
Naar boven

Auteur Bericht
THAARE760

BerichtGeplaatst: donderdag 27 november 2014, 11:27

Nieuwe opgave :

FOLEF327 CM

Gezelllig !
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 27 november 2014, 18:09

Naar boven

Auteur Bericht
HENK546

BerichtGeplaatst: donderdag 27 november 2014, 22:26

Zoals zovelen van ons mis ik de fijne tijd in de chatbox, helaas net als anderen is de chatbox elke avond haast leeg.Vele leden niemand in de chat dus niemand op zoek naar iemand of kennis maken of gewoon vrienden. Ik p hoop weer een volle chat .Degene die dit lezen en ook vinden ben je lid kijk dan regelmatig in de chatbox wie weet vind je daar iemand is kost niets 1 klik maar

met vr gr Henk

tot ziens in de chat ps mail gerust

Laatst aangepast door
HENK546
op donderdag 27 november 2014, 22:27
Naar boven

Auteur Bericht
RIAN338

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 november 2014, 13:12

Hallo,

Ga ook graag weer mee. Ben dan niet meer op CM. Komt de info ook via het mailadres van vrijgezellen van het noorden? Daar zit ik inmiddels wel in het bestand!

Rina
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6052 6053 6054 6055 6056 6057 6058 ... 6194 Volgende
Pagina 6055 van 6194