Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: donderdag 11 december 2014, 07:17
|
|
|
...volgens de fotodokter, of hoe noem je die man, heb ik een forse bronchitis en ernstige tekenen van peribronchitis. Wat dat laatste is weet ik niet en mag ik van de huisarts ook niet opgooglen want zij denkt dan dat ik me weer zorgen en zo ga maken. Ik, gehoorzaam als ik ben, luister dan ook maar naar haar.
Potjandorie, ze heeft me antibiotica gegeven waar ik enorm misselijk van ben. Ik moet wel eerlijk toegeven dat mijn hoest al minder decibels en andere ongemakken opleverde na die driedaagse kuur. Als ik er zo over nadenk heb ik eigenlijk niets te klagen. Heb ik dus weer Nu is er een Klaagmuur en dan...ach laat maar.
Laatst aangepast door
|
FFT360
|
op donderdag 11 december 2014, 07:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 11 december 2014, 17:18
|
|
|
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 11 december 2014, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 december 2014, 12:35
|
|
|
Hallo allemaal, graag zou ik een lied uit you tube op mijn profiel plaatsen, kan er iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 december 2014, 14:46
|
|
|
Als het toch weer Bach moet worden, wat saai, maar een goede voor wie niet al te zuiver in de leer wil zijn het volgende:
http://youtu.be/mfAp7Xf2L_o
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 december 2014, 16:27
|
|
|
Nu een serieuze bijdrage;
Sietze de Vries. Om stil van te worden.
http://youtu.be/fMVW_eHg0cI
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 december 2014, 19:47
|
|
|
BEN829 schreef: | Als het toch weer Bach moet worden, wat saai, maar een goede voor wie niet al te zuiver in de leer wil zijn het volgende:
http://youtu.be/mfAp7Xf2L_o |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 13:34
|
|
|
Een uitspraak in de inmiddels bekende 'omdenk' serie...
Leven is makkelijker dan je denkt Maar moeilijker als je denkt
Denk daar maar eens over na!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 16:37
|
|
|
Als met Kerst het lichtje branden zal, denken wij aan het kindeke Jezus in de stal. Die kwam voor alle volken, straks zal wederkeren op de wolken. Hij die voor ons stierf aan het kruis, zal voor een ieder een plaats maken in Gods huis.
Laatst aangepast door
|
MARA635
|
op zondag 14 december 2014, 16:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENS554
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 18:08
|
|
|
Adagio...
Vanuit haar tenen komen de klanken, direct richting je ziel... De tekst is al even dramatisch, maar wel toepasselijk hier...
https://www.youtube.com/watch?v=J6hDd3_ezCk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENS554
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 18:58
|
|
|
RIP Chat! Sterkte voor alle betrokkenen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENS554
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 20:47
|
|
|
Heer, maak mij tot een instrument van uw vrede: laat mij liefde brengen waar haat is, eenheid waar mensen verdeeld zijn, vergiffenis aan mensen die zwak zijn, laat mij hoop geven aan wie niet meer hoopt, geloof aan wie twijfelt, laat mij licht brengen waar het duister is, en vreugde waar mensen bedroefd zijn.
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 20:50
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Heer, maak mij tot een instrument van uw vrede: laat mij liefde brengen waar haat is, eenheid waar mensen verdeeld zijn, vergiffenis aan mensen die zwak zijn, laat mij hoop geven aan wie niet meer hoopt, geloof aan wie twijfelt, laat mij licht brengen waar het duister is, en vreugde waar mensen bedroefd zijn.
Gr Marenth. |
Dat is een mooi gebed, Marenth!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 20:57
|
|
|
JANS221 schreef: | Dat is een mooi gebed, Marenth!
|
Dank je wel Jans. Het gebed vind ik een bemoediging.
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 21:12
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Dank je wel Jans. Het gebed vind ik een bemoediging.
Gr Marenth. |
In deze stormachtige tijd een mooie bemoediging voor allen, met name onze gescheiden broeders en zusters.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 22:28
|
|
|
BEN829 schreef: | In deze stormachtige tijd een mooie bemoediging voor allen, met name onze gescheiden broeders en zusters. |
Mooie aanvulling Ben, Dank je wel
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 22:40
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Dank je wel Jans. Het gebed vind ik een bemoediging.
Gr Marenth. |
Ja, het gebed (brengt) adem(t).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 22:49
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, het gebed (brengt) adem(t). |
Prachtige omschrijving! Dank je wel Jol.
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 23:04
|
|
|
In een ver verleden was er dagelijks een koffieuurtje aangevuld met lunchuurtje, theeuurtje enz.
Oftewel er was de hele dag en de avond wel iets te doen , te zeggen in de lobby.
Blijkbaar heeft men er geen behoefte aan om zijn tijd te benutten aan gesprekken van slap geklets tot serieuze diepgaande gesprekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: maandag 15 december 2014, 11:26
|
|
|
MARA635 schreef: | In een ver verleden was er dagelijks een koffieuurtje aangevuld met lunchuurtje, theeuurtje enz.
Oftewel er was de hele dag en de avond wel iets te doen , te zeggen in de lobby.
Blijkbaar heeft men er geen behoefte aan om zijn tijd te benutten aan gesprekken van slap geklets tot serieuze diepgaande gesprekken. |
Rond 17u was er ook steeds het culinair momentje. De gehakballen, stoofschotels, de aardappelen met spruitjes en andere exotische gerechten vlogen dan ook altijd in het rond. Wat mij er toe aanzette om maar een gewone boterham of radijsjes te eten.
...nu is er helemaal geen culinaire inspiratiebron meer in de chatroom...wat me dus aanzet tot het eten van...euhhhh een boterham en...ach laat maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: maandag 15 december 2014, 11:33
|
|
|
Een mooi kerstgedicht...Ida Gerhardt, een dichteres die ik nog regelmatig ontmoet heb, schreef een mooi gedicht.
Het gedicht werd ook op muziek gezet en tijdens de kerstnacht zongen we het lied vaak in de abdij.
Ik heb het enkele jaren geleden het al eens op het forum gezet maar ik doe het nu ook maar.
GEBOORTE
Gods liefde op aarde neergedaald ligt in een stal op stro te slapen. De stille herders van de schapen zij hebben het alom verhaald.
De ster staat boven Bethlehem. De Koningen uit het Oosten vonden een kind in windselen gewonden en os en ezel zien naar hem.
Hier slaapt, der wereld toevertrouwd, die was vóór de aanvang van de tijden, het kind waarom Maria schreide, waarover elk de handen vouwt.
https://www.youtube.com/watch?v=Nc8ccXGPW-M
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: maandag 15 december 2014, 12:16
|
|
|
Hoe heerlijk moet het zijn om rust te vinden. Niet alleen in je ziel maar ook op een plek welke we het ware Leven mogen noemen én beleven...Een betere plek dan dit tranendal. Een plek, ja, het Leven waar we, of sommige, niet als een wegwerppersoon maar wel als een echt mens worden beschouwd.
https://www.youtube.com/watch?v=M0CRKiZy8Ak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
Geplaatst: maandag 15 december 2014, 12:20
|
|
|
FFT360 schreef: | Rond 17u was er ook steeds het culinair momentje. De gehakballen, stoofschotels, de aardappelen met spruitjes en andere exotische gerechten vlogen dan ook altijd in het rond. Wat mij er toe aanzette om maar een gewone boterham of radijsjes te eten.
...nu is er helemaal geen culinaire inspiratiebron meer in de chatroom...wat me dus aanzet tot het eten van...euhhhh een boterham en...ach laat maar. |
Vroegûh.. heel vroegûh...
Was er op het forum een topic wat eten we vandaag, is dat geen inspiratiebron?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARA635
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: maandag 15 december 2014, 12:44
|
|
|
MARA635 schreef: | Vroegûh.. heel vroegûh...
Was er op het forum een topic wat eten we vandaag, is dat geen inspiratiebron? |
...Mara, zie jij dat topic nog ergens??? Wel, ik ook niet. De tegenwoordige 'gezonde' CM-er eet volgens mij niet meer...
|
|
Naar boven |
|
|